ویزای دانشجویی ایرلند در دوران کرونا

دولت ایرلند همانند سایر کشور ها اقداماتی را در زمینه جلوگیری از شیوع و همه گیری ویروس کرونا انجام داده است. این اقدامات بر روند مهاجرت به ایرلند نیز تاثیر گذاشته است. از این رو دانشجویان بسیاری هم همانند سایر افراد متقاضی مهاجرت با قوانین و شرایط خاص مهاجرت به ایرلند روبرو خواهند بود. در این راستا نیز اخباری مبنی بر اخذ ویزای دانشجویی ایرلند در دوران کرونا ارائه شده است. به همین دلیل برای مهاجرت به ایرلند لازم است تا قوانین مهم ورود به این کشور و دریافت ویزای دانشجویی یا سایر ویزا های ایرلند را مورد بررسی قرار دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای دانشجویی ایرلند در کرونا

مهاجرت به ایرلند همانند سایر کشور ها به دلیل مبارزه با همه گیری ویروس کرونا چالش هایی را به همراه خواهد داشت. یکی از این چالش ها در ارتباط با ویزای دانشجویی ایرلند برای تحصیل در ایرلند به جهت دانشجویان می باشد. اما این داستان صرفا برای اخذ ویزا نمی باشد. در واقع دانشجویان برای تمدید ویزای خود نیز باید با توجه به قوانین ارائه شده توسط دولت ایرلند اقدام نمایند. در ابتدا دانشجویان باید بدانند که ویزا های که تا مدت بیست ژانویه ۲۰۲۱ منقضی می شوند، به طور خودکار توسط دولت تمدید خواهند شد. دقت داشته باشید که در این دوران دانشجویان باید در یک دوره زبان انگلیسی یا دوره سطح سوم ثبت نام کنند.

دانشجویانی که در دوران تحصیل در ایرلند مشغول به کار در ایرلند به صورت پاره وقت هستند به دلیل شرایط ممکن است که نتوانند بیش از ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند. مهاجرت سیستم جدید تمدید ثبت نام آنلاین را برای دانشجویان بین المللی مورد نیاز ویزا معرفی کرده است. اگر در دوبلین زندگی می کنید ، باید ویزای خود را به صورت آنلاین ثبت کنید یا تمدید کنید. از این رو شرایط برای دانشجویان به جهت دریافت ویزا یا تمدید ویزای ایرلند مناسب خواهد بود. 

جزئیات ویزای دانشجویی ایرلند در دوران کرونا

دانشجویان انگلیسی زبان که ویزای آن ها منقضی شده است و قصد تمدید ویزای دانشجویی خود را دارند، از تاریخ انقضا آخرین کارت IRP خود ، یک کارت IRP جدید دریافت می کنند. در واقع اگر در یک تاریخ کارت اقامت منقضی شود، روز بعد کارت آن ها تمدید خواهد شد. دانشجویان انگلیسی زبان که به دلیل COVID-19 قبل از اتمام دوره خود از ایرلند خارج شده اند ، می توانند برای ادامه تحصیل خود برگردند. دانشجویان انگلیسی زبان با ویزای دانشجویی فعلی که هنوز در ایرلند هستند و حداکثر ۲ سال دیگر از تحصیل آن ها مانده است اما به دلیل کووید نوزده قادر به بازگشت به کشور خود نیستند می توانند در این کشور بمانند.

دانشجویان بین المللی که به تازگی برای اولین بار به ایرلند وارد شده اند اکنون می توانند از طریق ایمیل نسخه های اسکن شده مدارک خود را ارسال نماید.دقت داشته باشید که درخواست های ویزای ایرلند به دلیل مهاجرت موقتاً به حالت تعلیق درآمده است. تنها موارد استثنا در موارد اضطراری یا پیوستن به برنامه های ویزای خانوادگی است. نکته مهم دیگر هم این که هر دانشجوی بین المللی که فکر می کند در پرداخت اجاره خود مشکلی دارند، باید فوراً صاحبخانه خود را مطلع کند. اگر راه حلی پیدا نشود، دانشجویان می توانند با هیئت اجاره مسکونی (RTB) تماس بگیرند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *