مشاغل مورد نیاز لهستان

تجربه زندگی در لهستان نشان داده که در این کشور کمبود کارگران حرفه ای وجود دارد و فناوری اطلاعات، فروش، مهمان داری و مراقبت های بهداشتی در میان بخش هایی است که از فارغ التحصیلان دارای استعدادهای مناسب استقبال می کنند. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر درباره مشاغل مورد نیاز لهستان توضیحات تکمیلی را به شما ارائه کرده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست مشاغل مورد نیاز لهستان

براساس آخرین نظرسنجی کمبود استعداد منتشر شده توسط(NYS:MAN) کارفرمایان در سراسر جهان از زمان رکود اقتصادی با کمبود شدید استعداد مواجه هستند. از بیش از 42000 کارفرمایانی که مورد بررسی قرار می گیرند، 40 درصد در حال حل کردن مشکلات هستند و بالاترین سطح از سال 2007 است. در لهستان این مقدار به 45 درصد می رسد!

نتایج هر دو را از دیدگاه جهانی MANPOWER GROUP و همچنین تمرکز بر بازار کار لهستانی منتشر کرده است. در لهستان سخت ترین مشاغل برای کارگران حرفه ای می باشد.. لیستی را برای چندین سال متوالی در حال حاضر به ثبت رسانده اند. این گروه شامل متخصصین حرفه ای مانند:

برقکاران،نجاران،لوله کشان، جوشکاران و رانندگان( کامیون های سنگین، تجهیزات سنگین و رانندگان ساخت و ساز) دومین گروه حرفه ای هستند.در حالی که مهندسان ( تاپ 3) را به نظرسنجی نزدیک تر می کنند. لیست کامل زیر ارائه شده است:

  1. کارگران حرفه ای ماهر
  2. رانندگان
  3. مهندسان
  4. مهندسان تولید/ماشین آلات
  5. کارگران غیر حرفه ای
  6. تکنسین ها
  7. شغل های بیمارستانی
  8. کارمندان(آی تی)
  9. پزشکان و کارمندان پزشکی
  10. مدیران فروش

مشکلاتی که با شرکت های لهستانی مواجه است. کارفرمایان EMEA در سال 2006 با کمبود استعداد ها در بالاترین سطوح مواجه هستند. در سال 2015 بیش از 32 درصد کمبود کارفرما افزایش داشته است. کارفرمایان رومانی در ترکیه، بلغارستان و یونان با مشکلات جدی مواجه هستند. کسانی که کمترین مشکل را گزارش می دهند، شامل نروژ،هلند، انگلستان و ایرلند می باشند. بنابراین لهستان می تواند در جایی بین 2 گروه قرار گیرد. همانطور که در هر سال از سال 2007 کارفرمایان در منطقه، شغل های حرفه ای ماهر را به عنوان سخت ترین موقعیت برای رانندگان، مهندسین و نمایندگی های فروش عنوان می کنند.

شرایط اخذ ویزای کاری لهستان

هر سال بیشتر و بیشتر مهاجران تصمیم می گیرند به دنبال یک شغل و ایجاد حرفه خود در لهستان باشند. دلیل آن متفاوت است اما مطمئنا این است که نرخ بیکاری کم است. حقوق و دستمزد متوسط در لهستان در حال افزایش است و هزینه زندگی نسبتا پایین است. با این حال، به دست آوردن مجوز کار لازم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می تواند یک روند پیچیده باشد. چند راه مختلف برای به دست آوردن مجوز کار وجود دارد و بالاترین آن راه های دیگری که می توانید به طور قانونی در لهستان کار کنید (برای مثال، اجازه اقامت موقت و اجازه کار با هم) اگر شما یک شهروند از هر کشور دیگری هستید، شما باید برای درخواست ویزای ( مجوز اقامت ) و مجوز کار به منظور کار قانونی در لهستان اقدام کنید. مثل همیشه، چند استثناء برای این قانون وجود دارد. در موارد زیر مجوز کار مورد نیاز نیست:

  • شما سند آماده دارید که به شما اجازه می دهد که به صورت قانونی در لهستان کار کنید. به عنوان مثال، هنگامی که شما مجوز اقامت در لهستان دارید
  • زمانی که مجوز برای اقامت طولانی مدت از جوامع اروپایی دارید
  • زمانی که شما همسر فعلی و یا همسر سابق یک شهروند لهستانی هستید. با توجه به اینکه آنها اجازه اقامت برای سرزمین لهستان دارند.
  • هنگامی که یک کارت معتبر لهستانی دارید.
شرایط اخذ ویزای کاری لهستان

شرایط اخذ ویزای کاری لهستان

مجوز کار در لهستان

برای کار قانونی در لهستان لازم است نه تنها یک مجوز کار داشته باشید، بلکه اقامت خود را نیز قانونی کنید. این دو موضوع متفاوت قانونی هستند و نباید گیج شوید. با اخذ ویزا یا اجازه اقامت شما می توانید به طور قانونی در لهستان اقامت کنید. اما این به معنی کار شماست. برای کار قانونی در لهستان، شما نیاز به اجازه کار دارید و این سند تنها می تواند براساس درخواست کارفرمای آینده شما داده شود. به عبارت دیگر، شما نمی توانید درخواست مجوز کار برای خود درخواست کنید. این بخش پیچیده ترین بخش این روند است زیرا شما ابتدا باید یک شغل و یک کارفرما را که مایل به استخدام شما هستند را پیدا کنید.

شش نوع مختلف مجوز کار وجود دارد:

  • هنگامی که یک شخص استخدام در یک شرکت مستقر در لهستان است
  • زمانی که یک شخص در یک هیئت مدیره یا به عنوان یک شریک عمومی یا یک پروکسی عمل می کند
  • زمانی که یک فرد برای یک غیرفعال کار می کند – کارفرمای لهستان، اما بیش از 30 روز به شعبه یا مرکز واقع در لهستان اختصاص داده می شود.
  • زمانی که یک فرد برای کارفرمای غیر لهستانی کار می کند و به منظور اجرای سرویس به لهستان داده می شود. به عنوان مثال، خدمات صادرات
  • هنگامی که یک فرد برای یک کارفرمای غیر لهستانی کار می کند و در مدت 6 ماه دیگر به لهستان منتقل می شود برای اهدافی غیر از موارد قبلا مجوز قبلا وجود داشته است.

S مجوز کار فصلی که در تاریخ 1 ژانویه 2018 معرفی شد. مجوز کار فصلی توسط استاروست پس از درخواست کارفرما صادر می شود. لطفا توجه داشته باشید که پس از 1 ژانویه 2018 کار فصلی تنها براساس مجوز کار فصلی مجاز خواهد بود.

میزان درآمد مشاغل در لهستان برای خارجی ها

احتمالا همه افراد به مهاجرت به لهستان و در مورد حقوق لهستان فکر می کنند. چقدر پول در لهستان برای زندگی خوب کافی است؟ استاندارد زندگی من در لهستان چه خواهد بود؟این پرسش و پاسخ بیش از حد قابل درک است و به طور متوسط به حقوق در لهستان نگاه می کنند و می توانند به برخی از پرسش ها پاسخ داد و به برخی از افراد کمک کرد.

با این حال در نظر داشته باشید که متوسط حقوق به معنی دستمزد واقعی شما نیست.در آمد در لهستان تا حد زیادی بین شهرهای لهستان متفاوت است( هرجایی که شهرهای بزرگتری داشته باشد پیشنهاد دستمزدهای بالاتری نیز دارند)صنعت شما کار خواهد کرد و شرکتی که شما را استخدام می کند فقط چند نام دارد. داده های زیر باید فقط یک نشانه باشد.

پول چقدر می تواند در لهستان افزایش یابد؟

همه چیز به مهارت های شما و زبان هایی که می توانید صحبت کنید بستگی دارد. سخنرانان بومی می توانند در آموزش زبان انگلیسی یا آموزش زبان اسپانیایی واقعا پول خوبی( در آمد )خوبی داشته باشند. ( میانگین ساعات روزانه حدود 50 زلوتی لهستان= 12.973 دلار امریکا و=(11.628 یورو اروپا) است اما می تواند بسیار بالاتر باشد). این تقریبا 4 برابر بیشتر از حداقل نرخ ساعتی است.

اگر شما در بخش فناوری اطلاعات کار می کنید(آی تی) می توانید پول بسیار مناسب و معقولی را حتی با مقادیر نا امید کننده در آمد غرب اروپا که درآمد کمی دارند به دست آورید. همین امر برای کسب و کار شما نیز صادق است. در عین حال اگر قصد دارید که در یک رستوران کار کنید باید توجه داشته باشید که به مقدار 13.70 زلوتی لهستان= 3.554 دلار آمریکا و(3.186 یوروی اروپا) در هر ساعت به شما دستمزد خواهند داد. البته همه چیز بستگی به این دارد که شما در کجا زندگی می کنید.

میزان درآمد مشاغل در لهستان برای خارجی ها

میزان درآمد مشاغل در لهستان برای خارجی ها

مدارک مورد نیاز جهت مشاغل مورد نیاز لهستان

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده و امضا شده تقاضای ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارکی که نوع مهاجرت متقاضی را نشان دهد
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به تقاضای ویزا
  • رونوشت قرارداد استخدامی متقاضی
  • مدارکی که صلاحیت تحصیلی و تخصصی شما را به اثبات برساند
  • نامه ای از سوی شرکت حامی متقاضی که جزئیات مربوط به دلیل استخدام شما در آن ذکر شده باشد.
  • رزومه (جزئیات مربوط به تجربه های شغلی پیشین شما)

شما می توانید لیست های شغلی را در سایت و همچنین در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از مشاورین با تجربه ما بخواهید تا آنها نیز اطلاعات اضافه تری راجع به شرایط زندگی در لهستان به شما ارائه کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *