ویزای کاری بلاروس

ویزای کار بلاروس موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. بلاروس کشوری است در اروپای خاوری که مرز مشترکی با کشور های روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونس دارد.‌ پایتخت کشور بلاروس، شهر مینسک می باشد و از جمله دیگر شهر های بزرگ آن می توان به برست، گرودنو، گومل، موگلیف و وییتسبک اشاره نمود.‌ زبان رسمی مردم در کشور بلاروس زبان روسی و زبان بلاروسی می باشد.‌ مساحت کشور بلاروس دویست و هفت هزار و ششصد کیلومتر مربع است و با این که از دریا ها به دور است و هیچ دریایی ندارد، دارای رودخانه ها و دریاچه های بسیاری می باشد. از دیدگاه تاریخی نام این کشور را با روسیه سفید مس شناسند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جمعیت ساکن در کشور بلاروس بیش از ده میلیون نفر می باشد. واحد پول در کشور بلاروس، روبل بلاروس است. کشود بلاروس به شش استان تقسیم شده که شهر های آن به عنوان مرکز اداری شناخته می شوند. بلاروس کشوری است که از نظر اقتصادی تقریبا با ثبات می باشد. راه های مهاجرت به کشور بلاروس متفاوت است و اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور بلاروس اقدام کنید، می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دایر هستند. از جمله روش‌ های مهاجرت به بلاروس می توان به کار در بلاروس، سرمایه گذاری در بلاروس، تحصیل در بلاروس و … اشاره نمود.

ویزای کار بلاروس

نظام اقتصادی در بلاروس به گونه ای است که هشتاد درصد آن در اختیار دولت قرار دارد. دولت بلاروس طبق آمار اعلامی خود، نرخ بیکاری در این کشور را حدودا دو درصد اعلام کرده است اما کارشناسان بز این عقیده هستند که نرخ حقیقی آن احتمالا از این مقدار بیشتر است. شاید همین دلیل باعث شده باشد که عده زیادی برای مهاجرت به بلاروس، روش کاری را انتخاب کرده اند و اخذ ویزای کار بلاروس را در زمره کار های خود برای مهاجرت قرار داده اند.

برای کار در این کشور لازم است تا مقداری با زبان های بلاروسی و روسی آشنایی داشته باشید. برای اخذ ویزای کاری بلاروس لازم است تا از کارفرما یا شرکتی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشید.‌ ذکر این نکته ضروری است که اغلب قرار داد های گاری در این کشور برای مدت یک سال هستند اما می توان آن ها را تمدید نمود. البته توجه داتشه باشید که گاهی قرار داد های سه ساله و پنج ساله ممکن است تحت شرایط خاصی مانند میزان تبحر و تخصص فرد در سطح های بالا منعقد شود. مردان کارمند و مشغول به کار در کشور بلاروس در سن شصت سالگی بازنشسته می شوند و این سن برای زنان شاغل و مشغول به کار پنجاه و پنج سالگی است. میزان کار رسمی در بلاروس چهل ساعت در هفته می باشد.

کار در بلاروس

کار در بلاروس

نکته بسیار مهم دیگر در ارتباط با ویزای کار بلاروس و کار در این کشور، این است که شهروندان کشور های روسیه، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان بدون داشتن پیشنهاد شغلی و مجوز کار می توانند در بلاروس مشغول به کار شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که برای افراد خارجی که قصد دارند در بلاروس مشغول به کار شوند، مجوز کار در صورتی صادر می شود که شخص اجازه اقامت در کشور بلاروس را داشته باشد. برای اخذ مجوز کاری در بلاروس لازم است تا بین سی تا سی و پنج روز زمان صرف کنید. برای اشخاصی که به طور بین المللی برای کار وارد کشور بلاروس می شوند، اداره شهروندی و مهاجرت مجوز کار را صادر می کند و قرار داد های کاری شخص با شرکت یا کارفرمایی خاص نیز باید در این محل ثبت گردد. اگر ثبت در این محل اتفاق نیفتد هم کارفرما و هم شخص جریمه خواهند شد.

نکته بسیار مهم دیگر در ارتباط با تمدید قرار داد وجود دارد. اگر کارفرمایی قصد داشته باشد برای تمدید قرار داد نیروی بین المللی خود اقدام کند، لازم است که این کار را یک ماه قبل از پایان قرار داد او انجام بدهد. اگر شما تمایل دارید که برای دریافت ویزای کاری بلاروس اقدام کند، لازم است تا حداق پنج سال تجربه در زمینه کار مربوطه داشته باشید.‌

انواع ویزای کار در بلاروس

ما در بخش قبل اطلاعاتی کلی در ارتباط با ویزاس کار بلاروس ارائه دادیم، اما لازم است تا بدانیم، انواع ویزا های کاری در کشور بلاروس چیست؟! البته دقت داشته باشید که تنها راه مهاجرت به بلاروس از طریق کار در این کشور نیست، بلکه با سرمایه گذاری در بلاروس مانند خرید ملک در بلاروس و یا با تحصیل در بلاروس مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، به این کشور مهاجرت نمود. اما بینیم ویزا های کاری بلاروس چه انواعی دارند؟! از انواع ویزا های کاری برای این کشور می توان به ویزای ترانزیت با مدت اعتبار دو روز، ویزای کوتاه مدت با مدت اعتبار نود روز و ویزای بلند مدت با مدت اعتبار یک ساله و حق اقامت نود روزه اشاره نمود. البته دقت داشته باشید که انواع ویزا های ورودی به این کشور به صورت تک ورودی، دو ورودی و چندین ورودی هستند.

شرایط دریافت ویزای کار بلاروس

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط دریافت ویزای کار بلاروس صحبت کنیم‌. دقت کنید که ویزای کار بلاروس یه افراد با شرایط خاصی به صورت اقامت دائم اعطا می شود. افرادی مثل ورزشکاران یا اشخاص علمی خاص که مهارت ها و توانایی های ویژه ای دارند. شخصیت های دینی که در سازمان های رسمی مذهبی کار می کنند و فعالیت های آن ها دینی است.‌ افرادی که به عنوان سخنران یا آموزش دهنده وارد کشور بلاروس می شوند. کارکنان و کارگران سفارت در کشور بلاروس و نمایندگان سازمان ها یا شرکت های خارجی در این کشور و یا افرادی که حدودا صد و پنجاه هزار یورو در کشور بلاروس سرمایه گذاری می کنند. این افراد به سرعت مجوز اقامت دائم را از کشور بلاروس دریافت می کنند‌. مسئله مهم دیگر شرایط اخذ ویزای همراه بلاروس در زمان دریافت ویزای کاری است.

سوال این است که آیا می توان برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت نمود؟! اگر شخصی موفق به اخذ ویزای کاری بلاروس شود، می تواند همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را به کشور بلاروس ببرد. شخصی که به عنوان همراه وارد این کشور می شود، می تواند در صورت یافتن شغل، در بلاروس مشغول به کار شود‌. برای دریافت ویزای همراه مدارکی مورد نظر است که عبارتند از: پاسپورت دارای اعتبار، فرم های مربوط به صدور ویزا، عکس، شناسنامه و کارت ملی، ارائه مجوز کار شخص مشغول به کار در بلاروس و کپی قرار داد کاری او.‌ میزان حداقل حقوق در کشور بلاروس بیش از سیصد روبل این کشور می باشد و میانگین حقوق ماهیانه در کشور بلاروس حدود نهصد روبل می باشد‌.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری بلاروس

دقت کنید که بزای دریافت ویزای بلاروس از طریق کاری، لازم است تا تمام مدارک به طور دقیق و جامعی به دست افراد برسد. برای دریافت ویزای کار بلاروس، مدارک زیر مورد نیاز است: فرم درخواست ویزای کار بلاروس و تکمیل آن، بیمه پزشکی معتبر، عکس، پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار نود روز پس از تاریخ خروج از بلاروس، مجوز استخدام، سند پرداخت هزینه ویزا، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، برای شهروندان زیر بیست و هشت سال کپی والدین، آخرین مدرک تحصیلی و … . اما برای دریافت مجوز کار کشور بلاروس لازم است که برنامه کاری شخص کاملا مشخص باشد و تمام مدارک شخص باید در مدت زمان پانزده روز تهیه شده و به سازمان مربوطه ارسال گردد.

برای دریافت مجوز کار لازم است تا کپی از پاسمورت و گذرنامه تحویل گردد. اگر مدارک ارائه شده تایید گردد، مجوز کار و ویزای کاری به شخص اعطا می گردد. دقت کنید که برای دریافت ویزای کاری کشور بلاروس لازم است تا شرایط سنی نیز مورد تایید قرار گیرد. برای دریافت ویزای کار در این کشور لازم است تا متقاضی کار سنی زیر چهل سال داشته باشد. برای دریافت ویزای کاری کشور بلاروس بهترین سن حدود بیست و پنج تا سی و پنج سالگی است.

شرایط کار در کشور بلاروس

تا به این جای مقاله ما به بررسی روند اخذ ویزا در کشور بلاروس پرداختیم، اما لازم است تا ببینیم چه شغل هایی در کشور بلاروس در سال دو هزار و بیست میلادی بیشتر مورد نیاز هستند؟! همان طور که گفتیم برای دریافت ویزای کاری در کشور بلاروس لازم است تا در ابتدا در این کشور مشغول به کار شد. اشخاصی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند با دانستن شغل های مورد نیاز در بلاروس در زمسیه تصمیم گیری می توانند بهترین تصمیم را اخذ نمایند.

بیشترین شغل هایی که در کشور بلاروس مورد نیاز است عبارتند از: مدیریت هتل، شغل های مرتبط با گردشگری، مدیریت بازرگانی، امور مالی و حسابداری، فروشنده حرفه ای و بازاریابی، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، امور ریلی، زبان انگلیسی و آموزش آن، تحلیلی داده و … .‌ برای یافتن کار در کشور بلاروس راه های مختلفی وجود دارد و می توان با روش های مختلفی نحوه کاریابی در این کشور را امتحان نمود. همان طور که گفتیم قرار داد های کاری در کشور بلاروس به مدل های مختلفی همچون مدت محدود برای شغل های خاص، نامحدود، محدود با زمان حداکثر پنج ساله، دوره های موقت شغلی و کار فصلی می باشد.

شرایط کار در کشور بلاروس

شرایط کار در کشور بلاروس

برای یافتن کار در بلاروس می توان از وب سایت های کاریابی که در این کشور فعال هستند استفاده کرد. از جمله مهم ترین وب سایت های کاریابی در بلاروس می توان به وست جی گروپ، ای اس بی کانزالت، ماجور پرسونال، سیگنال لب، کیات، پروتاس و الیته رکرومنت گروپ اشاره نمود. البته شما از طریق گلاس دور، لینکین، کریر جت، جاب آورسیز و ایندید نیز می توانید برای یافتن کار در کشور بلاروس اقدام نمایید.

اقامت و تابعیت کشور بلاروس از طریق اخذ ویزای کاری بلاروس

یکی از مسائل مهم و قابل توجه در ذهنیت افرادی که تمایل دارند برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند، اقامت و تابعیت کشور بلاروس از طریق اخذ ویزای کاری و کار در این کشور است. البته از راه های دیگری نیز می توان به اقامت کشور بلاروس دست یافت. در این بخش از مقاله ما به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

اگر شخص برای مدت زمان پنج سال در کشور بلاروس مشغول به کار باشد می تواند برای اقامت دائم کشور بلاروس درخواست دهد. پس از دریافت اقامت دائم و هفت سال اقامت در کشور بلاروس، می تواند برای تابعیت بلاروس اقدام نماید. توجه داشته باشید که تمام مدت زمان اقامت در این کشور باید قانونی باشد و شخص تابعیت قبلی خود را ترک نماید. در نهایت لازم است تا شخص مسلط به زبان بلاروسی باشد و به قوانین این کشود تعهد داشته باشد.‌

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار بلاروس

  1. نرخ بیکاری در بلاروس چقدر است؟

    دولت بلاروس طبق آمار اعلامی خود، نرخ بیکاری در این کشور را حدودا دو درصد اعلام کرده است اما کارشناسان بز این عقیده هستند که نرخ حقیقی آن احتمالا از این مقدار بیشتر است.

  2. چه انواعی از ویزا های کاری بلاروس وجود دارد؟

    از انواع ویزا های کاری برای این کشور می توان به ویزای ترانزیت با مدت اعتبار دو روز، ویزای کوتاه مدت با مدت اعتبار نود روز و ویزای بلند مدت با مدت اعتبار یک ساله و حق اقامت نود روزه اشاره نمود.

  3. آیا می توان برای اخذ ویزای همراه از طریق کار در بلاروس اقدام کرد؟

    بله. اگر شخصی موفق به اخذ ویزای کاری بلاروس شود، می تواند همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را به کشور بلاروس ببرد

  4. آیا همراه شخص متقاضی کار در بلاروس می تواند در این کشور مشغول به کار شود؟

    بله. شخصی که به عنوان همراه وارد این کشور می شود، می تواند در صورت یافتن شغل، در بلاروس مشغول به کار شود‌.

  5. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار بلاروس چیست؟

    برای دریافت ویزای کار بلاروس، مدارک زیر مورد نیاز است: فرم درخواست ویزای کار بلاروس و تکمیل آن، بیمه پزشکی معتبر، عکس، پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار نود روز پس از تاریخ خروج از بلاروس، مجوز استخدام، سند پرداخت هزینه ویزا، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، برای شهروندان زیر بیست و هشت سال کپی والدین، آخرین مدرک تحصیلی و … .

  6. چه شغل هایی در بلاروس بیشتر مورد نیاز هستند؟

    بیشترین شغل هایی که در کشور بلاروس مورد نیاز است عبارتند از: مدیریت هتل، شغل های مرتبط با گردشگری، مدیریت بازرگانی، امور مالی و حسابداری، فروشنده حرفه ای و بازاریابی، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، امور ریلی، زبان انگلیسی و آموزش آن، تحلیلی داده و … .‌

  7. برای یافتن کار در بلاروس از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟

    برای یافتن کار در بلاروس می توان از طرق وب سایت های کاریابی این کشور اقدام نمود.

  8. اولین قدم جهت دریافت ویزای کار بلاروس چیست؟

    در اولین قدم لازم است تا با کارفرمایی در بلاروس صحبت کرده و برای قرار داد کاری اقدام گردد.

  9. آیا برای کار در بلاروس لازم است زبان رسمی این کشور را بدانیم؟

    بله. لازم است تا شخص مسلط به زبان بلاروسی باشد

  10. آیا می توان از طریق کار در بلاروس برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کرد؟

    بله. اگر شخص برای مدت زمان پنج سال در کشور بلاروس مشغول به کار باشد می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد. پس از دریافت اقامت دائم و هفت سال اقامت در کشور بلاروس، می تواند برای تابعیت بلاروس اقدام نماید.

  11. برای دریافت مجوز کار بلاروس چه اقداماتی لازم است؟

    برای دریافت مجوز کار کشور بلاروس لازم است که برنامه کاری شخص کاملا مشخص باشد و تمام مدارک شخص باید در مدت زمان پانزده روز تهیه شده و به سازمان مربوطه ارسال گردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *