اخذ اقامت ژاپن
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه مهاجرت و اخذ اقامت ژاپن

کشور ژاپن کشوری می باشد که به لحاظ جغرافیایی بسیار دور می باشد علاوه بر این ویژگی هایی نظیر: دوره های انزوای خودشناسی، مهاجرت، تسریع فرهنگی و ادغام آوارگان خارجی به جامعه اصلی ژاپن به این کشور اختصاص داده شده است. یوکیکو کشیرو، مورخ قبل از سال 1945، سه موج مهاجرت مهم تاریخی را شناسایی کرده است و به حل و فصل تمامی موارد در قرن هشتم و در خصوص هنرمندان و روشنفکران کره ای نیز پرداخته است. این در حالی بود که پناهگاه هایی در دهه 1600 به تعداد کمی از خانواده های چینی ارائه شد و مهاجرت اجباری تا 670،000 کارگران کره ای و چینی را در جنگ جهانی دوم در بر گرفت.

پس از سال 1945، بر خلاف مهاجرت گاستروبایتر که در اقتصادهای پیشرفته صنعتی نظیر آلمان مورد تشویق واقع شده بود، کشور ژاپن بیشتر به بخش های داخلی کارگران روستایی متکی بود تا نیازهای نیروی انسانی صنعت را تامین نماید. دیگر موارد با خواسته های صاحبان کسب و کارهای کوچک و تغییرات جمعیتی در اواخر دهه 1980 نیز در ارتباط بود. در این راستا به مدت محدودی موجی از مهاجرت های غیرقانونی از کشورهایی چون فیلیپین و ایران نیز به روی کار آمد.

اخذ اقامت ژاپن

Offshoring در دهه 1980 به شرکت های ژاپنی و تولید کالا در برخی از صنایع فشرده مانند تولید کالاهای الکترونیکی و مونتاژ وسایل نقلیه به منظور کاهش وابستگی آنها  در بخش وارداتی اختصاص داده شد.  در سال 1990، قانون جدیدی برای دولت آمریکای جنوبی که از اقوام ژاپنی مانند برزیلی و ژاپنی بودند نیز در نظر گرفته شد. تا سال 1998، 222،217 اتباع برزیلی به عنوان ساکنان در ژاپن با گروه های کوچکتر از پرو و ​​آرژانتین نیز در نظر گرفته شدند. در سال 2009، شرایط اقتصادی کمی مطلوب تر شد که این روند با تغییر دولت ژاپن و ایجاد برنامه های جدید همراه شد. این امر موجب شد تا انگیزه مهاجران برزیلی افزایش یابد و کمک مالی 3000 دلاری برای خدمات هواپیمایی و 2000 دلار برای هر شخص وابسته در نظر گرفته شود.

در نیمه دوم سال 2015، با توجه به اینکه جمعیت ژاپن به طور فزاینده ای مسن می باشد نیروهای انسانی متعددی برای کار کردن در بخش های کلیدی مانند ساخت و ساز، خدمات فناوری اطلاعات و مراقبت های بهداشتی نیز به کار گرفته شد. این در حالیست که سیاستمداران ژاپن به گسترش استخر های موقت خارجی و در طی مدت کوتاهی مبادرت ورزیدند.

اخذ اقامت ژاپن

نگاهی به جمعیت ژاپن و ساکنان خارجی

اتباع خارجی ساکن در ژاپن که در آمار مهاجرت به ساکنان دائمی و ساکنان میان مدت (ویزای اقامت مندرج برای 12 ماه یا بیشتر) تعلق دارند شامل افراد و وابسته های ذکر شده در ذیل خواهند بود:

  •  وضعیت اخذ اقامت ژاپن به صورت دائم
  •  وضعیت اقامت براساس وضعیت یا موقعیت (نسل از شهروندان ژاپنی)
  •  اشخاصی که در کشور زندگی می کنند به عنوان همسران ثبت شده از شهروندان ژاپنی
  •  افراد دارای ویزای کار محدود و مدت دار
  •  افرادی که ویزای دانشجویی مدت دار و یا محدود را در اختیار دارند.
  • افرادی که در مدت زمان محدود ویزای برنامه آموزشی را اختیار کرده اند و قصد شرکت های در دوره های کارآموزی فنی را دارند.
  •  پناهجویانی که اقامت آنان به ثبت رسیده است.

از سال 2013 گزارش های دولتی متعددی منتشر شدند که نسبت ساکنان خارجی و کسانی که قصد اخذ اقامت ژاپن را داشتند را مشخص کرد که به بیش از 30 درصد نیز رسید. اگرچه ساکنان خارجی اقامت دائم دارند، اما همسران آنان که از اقلیت های ژاپنی می باشند و یا به عنوان ساکنان دائم (اقوام ژاپنی) و یا از نژاد کره ای می باشند میبایست اقامت در ژاپن را در اختیار داشته باشند. تعداد اشخاص خارجی که اقامت دائم را کسب کرده اند به بیش از 60 درصد نیز خواهند رسید. اکنون اگر قصد اقدام برای تابعیت و اقامت در ژاپن را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در تماس باشید .

 

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”immigration”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *