شرایط زندگی در ژاپن

شرایط زندگی و نحوه فعالیت های اقتصادی به گونه پیش می رود که عده زیادی از مردم تصمیم می گیرند برای ادامه زندگی خود مهاجرت را انتخاب کنند‌. این روز ها ما با حجم بیشتری از مهاجرت در کشور روبرو هستیم که هر کدام دلایل خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی در ژاپن بپردازیم. مهاجرت یه ژاپن نیز می تواند در برنامه های مهاجرتی افراد زیادی قرار گرفته باشد. از این رو بررسی شرایط زندگی در این کشور، کمک بسیار زیادی به این افراد خواهد کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ژاپن یا به عبارتی مجمع الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام و در آسیای شرقی قرار گرفته است. کشور ژاپن یکی از قدرت های اقتصادی بزرگ جهان است و در زمینه تولید ناخالص داخلی رتبه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است. از آن جایی که کشور زاپن کاملا با آب محسور شده است، مرز های ابی این کشور با کشور های چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه می باشد. پایتخت کشور ژاپن شهر توکیو است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شور. زبان رسمی مردم در کشور ژاپن، زبان ژاپنی است.

مساحت کشور ژاپن سیصد و هفتاد و هفت هزار و نهصد و هفتاد و سه کیلومتر مربع می باشد. نکته مهم دیگر در ارتباط با جملیت این کشور می باشد.‌ ژاپن جمعیتی بالغ بر صد و بیست و شش میلیون نفر دارد و از این نظر یازدهمین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود. توکیو که پایتخت این کشور است بیش از سیزده میلیون نفر جمعیت دارد و جزو بزرگ ترین و گران ترین پایتخت های جهان محسوب می شود.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور ژاپن اقدام کنید، لازم است تا با بررسی شرایط و امکانات خود بهترین تصمیم را اخذ نمایید. مهاجرت به این کشور از راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی به ژاپن، مهاجرت کاری به ژاپن، مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن و … امکان پذیر است. برای بهترین نتیجه لازم است تا به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با نمایندگی های فعال در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شرایط زندگی در ژاپن

همان طور که گفتیم موصوع ما در این مقاله بررسی شرایط زندگی در شهر ژاپن است. برای مهاجرت بهتر این است که جزییات را به درستی و دقت بررسی کنیم. شرایط زندگی در هر کشوری مولفه های مختلفی دارد و تحت تاثیر موارد بسیاری است. در ژاپن نیز این مسئله قابل درک است. از جمله مواردی که می توان در زمینه شرایط زندگی در کشور ژاپن ارائه کرد، شرایط تحصیل در ژاپن، هزینه های زندگی در ژاپن، شرایط کار در ژاپن و … می باشد.

زندگی در ژاپن

زندگی در ژاپن

البته توجه داشته باشید که بحث اقتصادی نیز در هر کشوری با شرایط زندگی مردم در ان کشور ارتباط تنگاتنگی دارد و ما در این مقاله به بررسی مختصر شرایط اقتصادی کشور ژاپن نیز می پردازیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه از نظر اقتصادی این کشور را بررسی کنیم باید بگوییم، ژاپن یکی از پیشگامان عمده صنعت و تکنولوژی در دنیا محسوب می شود‌. بخش عمده ای از درآمد های اقتصادی ژاپن را صادرات تشکیل می دهد.

اصلی ترین شرکای تجاری این کشور، کشور های آمریکا، چین و کره جنوبی هستند. شرکت های بین المللی زیادی در ژاپن فعال هستند که می توان به آن ها اشاره نمود. این شرکت ها عبارتند از تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، سونی، نیسان، نیتندو و کانن. حال که با وصعیت اقتصادی کشور زاپن تا حدودی آشنایی پیدا کردیم، به بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار در شرایط زندگی این کشور می پردازیم.

شرایط بهداشت و درمان در کشور ژاپن

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی یکی از عوامل مهم و بخش های مهم زندگی در کشور ژاپن بپردازیم که وصعیت یهداشت و درمان است. بررسی این وضعیت به ما کمک می کند تا بتوانیم در این زمینه بهتر تصمیم بگیریم. ممکن است شما حتی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ژاپن اقدام کرده باشید و بخواهید پس از آن برای کار در زاپن اقدام کنید. از این رو دانستن شرایط بهداشت و درمان این کشور در این زمینه هم کمک کننده است‌.

سیستم مراقبت های بهداشتی در ژاپن خدمات درمانی بسیار زیادی را به مردم ارایه می دخند. از جمله این خدمات درمانی ها می توان به معاینات غربالگری، مراقبت های پیش از زایمان، کنترل بیماری های عفونی و … را ارائه می دهد. در سیستم درمانی کشور ژاپن دولت هفتاد درصد هزینه های درمانی را پرداخت می کند. بیماران در کشور ژاپن در انتخاب پزشک یا انتخاب امکانات پزشکی خود آزاد هستند و به هیچ عنوان نمی توان آن را از این انتخاب محروم کرد. طبق قانون کشور ژاپن، بیمارستان ها باید غیرانتفاعی باشند و توسط پزشکان اداره شوند.

بیمه های درمانی در کشور ژاپن بر مبنای نوع کار فرد و شرایط بیمه ها متفاوت می باشد. کشور ژاپن از نظر سطح بالای امکانات درمانی و پزشکی به حدی پیشرفته است که به راحتی با سطح پزشکی کشور آمریکا رقابت می کند. اما نکته جالب توجه در ارتباط با کشور ژاپن این است که بر خلاف مراقبت بهداشتی و سلامت جسمی، کیفیت مراقبت های بهداشت روان در ژاپن در مقایسه با سایر کشور های توسعه یافته نسبتا پایین است. بیش از نود درصد مردم در کشور زاپن از بیمه درمانی استفاده می کنند، چرا که استفاده از بیمه درمانی در این کشور اجباری است. اما برای ده درصد از افرادی که از قانون بیمه میروی نمی کنند هم هیچ مجازاتی وجود ندارد.

شرایط درمانی در ژاپن

شرایط درمانی در ژاپن

شرایط تحصیل در ژاپن

همان طور که گفتیم ژاپن دارای سومین اقتصاد بززگ دنیا است. اما جالب ترین نکته این است که قدرت اقتصادی قوی این کشور، مدیون تحقیق و توسعه قدرتمند است. در حقیقت این مسئله پایه و اساس برند های بین المللی موفق این کشور و تولیدات پیرشفته ربات ها است. در حقیقت یک سیستم آموزشی عالی و قوی پشت این همه نو اوری نهفته است. دولت ژاپن نیز سیاست هایی را در نطر گرفته است که دانشجویان بین المللی زیادی را برای تحصیل در ژاپن پذیرش می کنند.

علاوه بر آن مزیت دانشگاه های ژاپن این است که پس از فارغ التحصیلی دانشجو را برای یافتن کار پس از تحصیل در ژاپن حمایت می کنند و تمام تلاش خود را برای آسان تر کردن زندگی دانشجویان متمرکز می کنند. با توجه به این که ممکن است هزینه های زندگی در ژاپن برای دانشجویان زیاد باشد، دولت ژاپن، حمایت های مالی بسیار و بورسیه های تحصیلی ژاپن همراه با کمک های مختلف دانشگاهی از طریق وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری و سازمان خدمات دانشجویی ژاپن در دسترس قرار داده است. از این رو می توان گفت تحصیل در این کشور با موقعیت بسیار حوبی همراه است.

شرایط کاری در ژاپن

به عنوان یک مسئله مهم، بررسی شرایط کاری تاثیر بسیار زیادی در زندگی افراد دارد. ما در این بخش شرایط کار در ژاپن را بررسی می کنیم تا این قسمت از روند مهاجرت را به خوبی شرح دهیم. نرخ بیکاری در کشور ژاپن دو و سی صدم است و در حقیقت بیش از نود درصد از مردم این کشور مشعول به کار هستند. در حقیقت نرخ اشتغال در کشور ژاپن شصت درصد می باشد. در کشور ژاپن در حال حاضر حدود ۱۰۲۶۹۶ پست خالی شغلی وجود دارد که بنا به شرایط برای افراد مختلف ارائه خواهد شد.

در این کشور افراد با تخصص های فراوان می توانند به راحتی شغل میدا کنند‌ بیشتر مشاغل مورد نیاز در ژاپن در حوزه هایی مانند کشتی سازی، فناوری اطلاعات، آی تی، مهندسی برق، برق کاری و ‌… می باشد. البته توجه به این نکته ضروری است که برای مشغول به کار شدن در کشور ژاپن لازم است تا به زبان ژاپنی تسلط داشته باشید و این زبان را به درستی یاد بگیرید. در واقع به عنوان قدم اول برای کار در ژاپن، یادگیری این زبان ضروری است.

هزینه های زندگی در ژاپن

در این بخش از مقاله به بررسی نکته مهم دیگری با نام هزینه های زندگی در ژاپن می پردازیم. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در زندگی و کار افراد دارد. هزینه های زندگی شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه خرید وسایل زندگی و پوشاک، هزینه تفریح و … می باشد. اطلاعات داشتن در ارتباط با این هزینه ها کمک بسیار زیادی به فرد متقاضی مهاجرت به ژاپن می کند. ما در ادامه به بررسی زیر شاخه های هزینه ای مختلف می پردازیم. در ابتدا از یکی از هزینه های مهم و غیر قابل حذف یعنی هزینه خورد و خوراک شروع می کنیم.

هزینه خورد و خوراک در ژاپن

هزینه خورد و خوراک و مواد اولیه در کشور ژاپن به حالت های مختلفی است. فردی که در این کشور زندگی می کند می تواند هم از فست فود ها یا کافی شاپ ها استفاده کند و هم با خرید مواد اولیه از فروشگاه ها خود برای تهیه غذا اقدام نماید. در ابتدای این بخش با هزینه های رستوران ها شروع می کنیم. هزینه یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت در کشور ژاپن بین پانصد تا دو هزار و ششصد و هشتاد و نه ین می باشد. هزینه خرید سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام برای دو نفر در یک رستوران معمولی بین سه هزار تا ده هزار و دویست و بیست ین می باشد‌. برای خرید یک وعده غذایی مک دونالد یا چیزی شبیه به ان باید بین پانصد و سی و هفت تا هزار و هفتاد و شش ین هزینه نمود.

هزینه غذا در ژاپن

هزینه غذا در ژاپن

برای خرید یک فنجان کاپوچینو در یک کافی شاپ هزینه لازم بین دویست تا پانصد و پنجاه و سه ین می باشد. هزینه یه قوطی پپسی در این کشور بین صد تا دویست و شصت و هفت ین می باشد. برای خرید یک بطری آب در ژاپن با حجمی کمتر از نیم لیتر لازم است تا بین صد تا دویست و چهل و نه ین هزینه پرداخت نمود. اما در ادامه ببینیم هزینه خرید مواد اولیه در ژاپن چقدر است‌. برای خرید یک لیتر شیر باید حدودا صد و نود و سه ین هزینه کرد. هزینه خرید یک نان پانصد گرمی سفید دویست و پتج ین، یک کیلوگرم برنج سفید پانصد و هفتاد و هفت ین، یک پک دوازده عددی تخم مرغ دویست و سی و شش ین، پنیر محلی یک کیلویی حدودا هزار و نهصد و چهل و یک ین، یک کیلوگرم گوشت فیله شده مرغ هشتصد و پنج ین، یک کیلوگرم فیله گوشت دو هزار و سیصد و هفتاد و سه ین می باشد.

برای خرد یک کیلوگرم سیب باید هفتصد و پنجاه و یک ین، یک کیلوگرم موز، دویست و نود و پنج ین یک کیلوگرم سیب زمینی چهارصد و پنج ین ، یک کیلوگرم پیاز سیصد و بیست و دو ین و … باید پرداخت نمود.

هزینه مسکن در ژاپن

دانست هزینه مسکن علاوه بر زندگی عادی برای خرید ملک در ژاپن نیز موثر است‌ از این رو در این بخش به بررسی این موضوع می پردازیم. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرک شهر های ژاپن ماهیانه نود هزار ین و در خارج از مرکز شهر های ژاپن پنجاه و هشت هزار ین می باشد. این هزینه ،برای امارتمان سه خوابه در مرکز شهر ها به طور ماهیانه دویست و سه هزار ین و خارج از مرکز شهر ها صد و چهارده هزار ین می باشد. برای خرید مسکم به ازار هر متر مربع در مرکز شهر هزینه نهصد و هشتاد و شش هزار ین و خارج از مرکز شهر پانصد و سی و هفت هزار ین خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در ژاپن

  1. آیا ژاپن کشور خوبی برای زندگی است؟

    بله در کل کشور خوبی است اما از نظر برابری جنسیتی از برخی کشور ها عقب افتاده تر عمل می کند.

  2. آیا زندگی در ژاپن خطرناک است؟

    اگرچه ژاپن مقصدی بسیار امن برای گردشگران محسوب می شود اما برای زندگی در این کشور باید احتیاط های لازم را داشت.

  3. آیا می توان به عنوان یک خارجی در ژاپن به راحتی زندگی کرد؟

    بله زندگی در ژاپن برای مهاجران به نسبت راحت است اما لزوم این راحتی بادگیری و تسلط نسبی بر زبان ژاپنی می باشد.

  4. آیا ژاپن برای تحصیل کشوری مناسب است؟

    بله دانشگاه های ژاپن از رنکینگ بالایی برخوردار هستن و مکان مناسبی برای تحصیل می باشد.

  5. آیا یافتن شغل در ژآپن آسان است؟

    این مسئله به رشته و میزان تحصیلات و تجربه شما بستگی دارد. با داشتن شرایط خوب به راحتی می توانید در این کشور کار کنید.

  6. چه شغل هایی بیشتر در ژاپن خواهان دارند؟

    شغل هایی در زمینه آی تی، فناوری اطلاعات، مهندسی برق، کشتی سازی و … در این کشور طرفداران زیادی دارند.

  7. آیا اقتصاد ژاپن برای زندگی در این کشور مناسب است؟

    بله کشور ژاپن یکی از قوی ترین اقتصاد های دنیا را دارد.

  8. شرایط درمانی در کشور ژاپن چگونه است؟

    ژاپن با داشتن بیمارستان های مختلف و امکاناتی بهداشتی و درمانی که ارائه می دهد در حال رقابت با کشور های بزرگ دنیا است.

  9. آیا بیمه درمانی در ژاپن وجود دارد؟

    بله بیشتر مردم یعنی حدود نود درصد مردم در کشور ژاپن از بیمه های درمانی استفاده می کنند.

  10. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ژاپن چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرک شهر های ژاپن ماهیانه نود هزار ین می باشد.

  11. نرخ بیکاری در ژاپن چقدر است؟

    نرخ بیکاری در کشور ژاپن دو وسی صدم است

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *