اخذ اقامت ژاپن
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر در فکر اخذ اقامت ژاپن هستید این مطلب را از دست ندهید. مفهوم مینزوکو (民族، “گروه قومی”) که در ژاپن به صورت متعددی نشان داده می شود، موجب ایجاد تمایز میان هویت های نژادی، قومی و ملی نیز می گردد. برای مثال، فرایند سرشماری در انگلیس در زمینه های نژادی و تمایز نژادها از یکدیگر می باشد. اداره آمار و یا آمار ایالات متحده بین این دو تمایزی قائل نمی شود.

شرایط اخذ اقامت ژاپن

تعریف مرزهای قومی و نژادی در کنار مبحث ملی، بسیاری از مردم را به سمت خون و فرهنگ این کشور tan’itsu minzoku kokka (単 一 民族 国家، (یک ملت با همگن قومی) سوق خواهد داد. این واقعیت موجب شده است که اقلیت های قومی ژاپن این واقعیت را نادیده بگیرند. همانطور که افراد Ainu و Ryukyuan برای به رسمیت شناختن بیشتر مبارزه می کنند و ایده مهاجرت را از بین می برند. در سال 2005، نخست وزیر سابق ژاپن، تارو آسو ژاپن را به عنوان یک ملت و یا یک نژاد، یک تمدن، یک زبان و یک فرهنگ توصیف کرد  و در سال 2012 این ادعا توسط فرماندار سابق توکیو شینتو اشیحهارا مجددا تکرار شد. چنین اظهارات به بررسی دقیق رسانه ها منجر شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تابعیت و اقامت در ژاپن با مشاوران موسسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مفهوم مینی زوکو دارای یک قدرت حقوقی است. اصلاحیه های صورت گرفته مربوط به قانون ملی ژاپن و در سال 1984 می باشد. شهروندی ژاپنی امری منحصر به فرد می باشد که کسانی که ملیت ژاپنی را در اختیار دارند را در بر می گیرد. اما با شهروندی دوم به اشخاصی تعلق می گیرد که به مدت زمان 20 سال در این کشور اقامت دارند.

گرفتن اقامت در کشور ژاپن

نظرسنجی های صورت گرفته در  سال گذشته نشان می دهد که اکثر مردم ژاپن مخالف گسترش مهاجرت هستند. با این حال، نظرسنجی اخیر و در سال 2015 توسط Asahi Shimbun نشان داده است که (34٪) از اشخاص مخالف گسترش مهاجرت برای حفظ وضعیت اقتصادی ژاپن در برابر نیروی کار نیز می باشند این در حالی است که (51٪) از مردم خواستار افزایش مهاجرت می باشند و طور جد از آن حمایت می نمایند. بسیاری از مردم مهاجران را به خود جذب می نمایند. تقریبا نیمی از کسانی که به نظرسنجی 2016 پاسخ دادند، اظهار داشتند که مهاجران باید به فرهنگ ژاپن احترام بگذارند و از آداب و رسوم ژاپنی اطاعت کنند، در حالی که حدود یک چهارم گفتند که مردم ژاپن باید مبحث تنوع را در نظر بگیرند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ژاپن میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”immigration”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *