شرایط زندگی در بلغارستان

این مقاله از سری مقالاتی است که در آن به بررسی شرایط زندگی پرداخته می شود.‌ هدف ما به عنوان محقق مقاله این است که شرایط زندگی در بلغارستان را توضیح دهیم. اطلاع از شرایط زندگی یا هزینه های زندگی در هر کشوری باعث می شود تا بهتر بتوانیم در زمینه مهاجرتی تصمیم بگیریم. این مسئله ما را با انواع ریز و درشت های زندگی در این کشور آشنا می کند. بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته. پایتخت این کشور نیز شهر صوفیه است که بزرگ ترین شهر آن هم محسوب می شود. شعار ملی مردم بلغارستان یگانگی نیرومندی است، می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جمعیت کشور بلغارستان بالغ بر هفت میلیون و سیصد هزار نفر می باشد که هر سال مقدار زیادی از آن کم می شود.‌ در حقیقت کشور بلغارستان از نظر رشد منفی در جهان، بیشترین رشد منفی را دارد. زبان رسمی مردم در کشور بلغارستان، زبان بلغاری می باشد. مساحت کشور بلغارستان صد و ده هزار و نهصد و نود و چهار کیلومتر مربع می باشد. کشور بلغارستان عضو اتحادیه اروما و شازمان پیمان آتلانتیک شمالی می باشد. واحد پول رسمی در این کشور لف می باشد که با BGN نشان داده می شود.

برای مهاجرت به بلغارستان می توان از روش ها مختلفی اقدام کرد. از جمله این روش ها می توان به کار در بلغارستان، تحصیل در بلغارستان، سرمایه گذاری در بلغارستان و … اشاره نمود. شما می توانید با توجه به نوع نگاه خود و روند زندگی تان در زمینه مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. برای اطلاع از روش های دقیق مهاجرتی و شرایط مهاجرت به بلغارستان بهتر این است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما خواهند بود.

شرایط زندگی در بلغارستان

وقتی تصمیم به مهاجرت گرفته می شود، فرقی نمی کند که مهاجرت شهر به شهر باشد یا از کشوری به کشور دیگر، باید تمام جوانب همراه با جزئیات آن در نظر گرفته شود. در حقیقت بررسی جزئیات باعث می شود تا با دقت نظر بیشتر و بهتری وارد روند مهاجرتی شویم. از جمله مسائلی که لازم است تا برای مهاجرت به کشوری مانند بلغارستان در نظر گرفته شود، هزینه زندگی در بلغارستان، شرایط کار در بلغارستان، شرایط زندگی در بلغارستان، هزینه های تحصیلی در بلغارستان و … می باشد. به هر دلیلی که قصد مهاجرت به یک کشور را داشته باشید، این مسئله می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

ما قصد داریم شرایط زندگی در کشور بلعارستان را از زوایای مختلفی بررسی کنیم تا این کار برای شما راحت تر انجام شود. زندگی در بلغارستان یک ماجراجویی خواهد بود، مهم نیست جه فردی هستید و از زندگی چه می خواهید‌. بلغارستان بسته به این که در یکی از شهر های بزرگ زندگی می کنید یا در شهر های کوچک تر و روستا ها، می تواتد تجربیات بسیار متفاوتی را برای شما فراهم کند. مهاجران بسیاری وجود دارند که زندگی روستایی در کشور بلغارستان را برای خود انتخاب می کنند و اط جنبه مثبت یک زندگی ساده تر لذت می برند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنعیت بلغارستات به سرعت در حال کاهش است. می توان عامل اصلی این امر را مهاجرت نامید چرا که بسیاری از مردم از زمان الحاق به اتحادیه اروپا، کشور بلغارستان را ترک کرده اند. آن ها به دنبال کار بهتر و آزادی های بیشتر بوده اند.

زندگی در بلغارستان

زندگی در بلغارستان

در بلغارستان هر یازده دقیقه از جمعیت مردم کاسته می شود و پیش بینی های صورت گرفته اعلام کرده است که جمعیت بلغارستان با این روش تا سال دو هزار و پنجاه میلادی به کمتر از شش میلیون نفر خواهد رسید. عامل بعدی این است که نرخ تولد پایین می باشد. این حقیقت با تومه به این مسئله است که خانواده های بلغاری به طور معمول یک فرزند دارند و در نهایت برخی خانواده ها دارای دو فرزند هستند.

زندگی در بلغارستان و شرایط طبیعی آن

یکی از مسائل مهمی که برای زندگی در یک کشور لازم است، طبعیت آن کشور می باشد. اگر کشوری دارای طبیعتی زیبا و خاص باشد، زندگی در آن راحت تر و بهتر خواهد بود‌. بلغارستان کشوری بسیار زیبا است. منظره های زیبا و کوه های خیره کننده این کشور را به نگینی بی مانند تبدیل کرده است. استراحت گاه های نفسگیر و زیبای اسکی باعث شده تا این چشمگیری افزایش زیادی یابد. بلغارستان کشوری است که به سواحل شنی خوبش معروف است و همچنین دمای آب گرم دریای سیاه در فصل تابستان. سواحل دریای بلعارستان دارای استراحتگاه های زیادی هستند اما مکان های دنج نیز بسیار دیده می شود که شما را شگفت زده خواهند کرد.

مسافرت در داخل این کشور بسیار آسان است چرا که شهر ها بسیار به هم نزدیک هستند. یکی از طولانی ترین مسافت ها در این کشور از صوفیه تا وارتا است که فقط چهارصد و پنجاه کیلومتر فاصله دارد. پرواز های بسیار محدودی ببن شهر ها وجود دارد و کمتر از یک ساعت می توان مسیر های بین دو شهر را پیمود‌. اما می توان بهترین وسیله برای رفت و آمد در این کشور را قطار های آهسته نامید‌ با خدمات این قطار ها می توانید طی چند ساعت و از بین کوه ها به خط ساحلی دریا منتقل شوید و دره ها و مناظر زیبا را با لذت تماشا کنید.

کشاورزی در بلغارستان بهترین چیزی است که می تواند ریشه های بلغاری را تعریف کند. خصوصا برای نسل های قدیمی تر که دانش گسترده ای در زمینه دارند و تمام زندگی آن ها صرف کشاورزی بوده است‌. مردم بلغارستان در زیبایی معروفیت بسیاری دارند و در عین حال جزو ملیت های مغرور به حساب می آیند.

بررسی زیر ساخت های اینترنت در بلغارستان

در کشور بلغارستان میزان فقر نسبت به سایر کشور های اروپایی، دولت را با چالش هایی روبرو کرده است اما این مسئله روز به روز در حال کاهش است. می توان گفت به روز رسانی و پیشرفت زیر ساخت های خاص در این کشور باعث شده تا روند زندگی در بلغارستان روز به روز با رشد بیشتری مواجه شود. خصوصا زیر ساخت های اینترنت موبایل و وای فای که به عنوان یک مسئله موفقیت امیز محسوب می شود.

بلعارستان سریع ترین سرعت اینترنت جهان را دارد و اینترنت در این کشور، بسیار ارزان، فوق العاده قابل اعتماد و بسیار گسترده است‌. اینترنت در این کشور به حدی ارزان است که بسته های اینترنتی نامحدود ویژه موبایل که می توان با سرعت زیادی بیشترین تماس ها را برقرار کرد، بیست و پنج لف می باشد.

شرایط کار در کشور بلغارستان

یکی از مسائلی که برای زندگی در یک کشور جدید، اهمیت زیادی دارد، شرایط کار در یک کشور است. نرخ بیکاری در کشور بلغارستان بیش از چهار و نیم درصد است و بیش از بیست هزار نفر در کشور بلعارستان بیکار هستند. این مسئله در ببن جوانان بیشتر است و نرخ بیکاری جوانان بیش از ده درصد می باشد که همین مسئله باعث شده تا امید به زندگی در کشور بلغارستان کاهش زیادی پیدا کند. البته طبق آمار های اعلام شده توسط این کشور، در بلغارستان حدودا بیست و پنج هزار و صد و شش موقعیت شغلی خالی وجود دارد.

میانگین دستمزد ها در کشور بلغارستان برای کار در بلغارستان هزار و دویست و پنج لف بلعارستان می باشد و این در حالی است که کم ترین دستمزد در این کشور حدودا دویست و هشتاد و هفت لف می باشد. یکی از شغل ها و موقعیت های شغلی که در کشور بلغارستان با دستمزد بسیار بالایی مواجه است، در بخش تولید می باشد. دستمزد کار های تولیدی در این کشور حدودا هزار و سی و چهار لف در ماه می باشد. البته باید این را گفت که درآمد بخش پزشکی بسیار بالا است. از این رو می توان گفت اگر شخصی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان اقدام کرده باشد، می تواند برای کار پس از تحصیل در بلغارستان حضور داشته باشد و از این رو به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کند.

درآمد استخدام های تمام وقت در کشور بلغارستات سه هزار و دویست و نود و سه لف در ماه است اما در بررسی های انجام شده این گونه به نظر می رسد که مردم کشور بلغارستان بیشتر تمایل دارند تا کار مناسب با حقوق متوسط را قبول کنند تا این که کاری سخت داشته باشند و حقوقی زیاد دریافت کنند.

شرایط کار در کشور بلغارستان

شرایط کار در کشور بلغارستان

با توجه به بررسی که در ارتباط با زیر ساخت های اینترنتی در کشور بلعارستان انجام دادیم، یکی از بهترین کار هایی که در این کشور می تواند با درامد مناسبی مواجه شود و پوشش دهنده هزینه های زندگی در بلعارستان باشد، شغل های اینترنتی است. در حقیقت این شغل ها در لیست پر درآمد ترین شغل های این کشور قرار گرفته اند. پس این گونه می توان گفت که کشور بلغارستان برای افرادی که تحصیل در بلغارستان را برای رشته کامپیوتر ادامه داده اند و یا با این رشته برای کار در بلغارستان اقدام کرده اند، با شرایط بسیار مناسبی مواجه خواهند شد. دقت کنید که برای کار در این کشور می بایست دارای ویزای کار بلغارستان باشید.

هزینه های زندگی در بلغارستان

یکی از مهم ترین بحث های موجود برای یک کشور، هزینه های زندگی می باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در بلغارستان صحبت کنیم. بررسی هزینه های زندگی با جزئیات دیدکاه بهتری به ما خواهد بخشید. از جمله مواردی که جزو هزینه های زندگی محسوب می شوند می توان به هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک، هزینه اقامت و مسکن، هزینه خرید پوشاک و لوازم زندگی و … اشاره نمود. ما تمام این هزینه ها را با جزئیات تمام بررسی خواهیم کرد.

هزینه خورد و خوراک در بلغارستان

یکی از مهم ترین هزینه های زندگی در هر کشوری، هزینه خورد و خوراک می باشد. این هزینه ها به عنوان بخش اساسی زندگی هستند که به هیچ عنوان قابل حذف نمی باشند. برای یک وعده غذایی در رستورانی ارران قیمت در کشور بلغارستان باید بین شش تا چهل و پنج لف هزینه کرد. هزینه وعده های غذایی سه گانه برای دو نفر در رستورانی معمولی در کشور بلغارستان بین سی تل صد و هفتاد و یک لف است.

هزینه یک ساندویچ مک دونالد یا چیزی شبیه به آن بین شش تا هجده لف است. برای یک لیوان کاپوچینو در این کشور باید بین یک تا نه و نیم لف هزینه کرد. اما هزینه ها فقط شامل هزینه رستورانی نمی شود. برای تهیه غذا در منزل می توان گفت که هزینه یک لیتر شیر حدودا دو لف، هزینه نان تازه پانصد گرمی یک لف، یک کیلوگرم برنج سفید حدودا دو لف، دوازده عدد تخم مرغ حدودا سه لف، فیله مرغ یک کیلوگرمی حدودا نه لف، گوشت یک کیلوگرمی سیزده لف و … می باشد.

هزینه مسکن در بلغارستان

یکی از مهم ترین هزینه های قابل بررسی در یک کشور، هزینه مسکن است. در این بخش ما به بررسی هزینه مسکن در بلغارستان می پردازیم. این بررسی هم برای زندگی و هم برای سرمایه گذاری در بلغارستان بسیار مهم است. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های بلعارستان به طور میانگین پانصد و چهل و شش لف در ماه و خارج از مرکز شهر های این کشور، چهارصد و شانزده لف می باشد. برای اجاره اپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های بلغارستان، هزینه نهصد و بیست و یک لف در ماه و خارج از مرکز شهر ها ششصد و نود و یک لف در ماه می باشد.

برای خرید مسکن در بلغارستان نیز باید به ازای هر متر مربع در مرکز شهر دو هزار و دویست و چهل و سه لف و خارج از مرکز شهر هزار و پانصد و نه لف پرداخت نمود.

هزینه حمل و نقل در کشور بلغارستان

بخش مهم بعدی هزینه های حمل و نقل است. هزینه بلیت یک طرفه در این کشور یک و نیم لف می باشد. شروع تاکسی در ترافیک نرمال و کمتر از یک لف می باشد و هزینه برای هر یک کیلومتر حرکت تاکسی هشتاد و هشت صدم لف است‌. تاکسی ها برای یک ساعت انتظار در ترافیک نرمال هزینه ای به اندازه سیزده و بیست صدم لف دریافت می کنند‌ و در نهایت هزینه هر لیتر بنزین در این کشور دو و بیت و پنج صدم لف است.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در بلغارستان

  1. آیا زندگی در بلغارستان امن است؟

    بلغارستان به طور کلی برای مهاجران بی خطر است. شهروندان ، مشاغل یا سازمانهای خارجی به ندرت مورد هدف نا امنی قرار می گیرند.

  2. آیا زندگی در بلغارستان ارزان است؟

    به طور متوسط ، زندگی در بلغارستان 55٪ -60٪ ارزان تر از شمال اروپا است.

  3. بهترین مکان برای زندگی در بلغارستان کدام است؟

    طبق نظر مردم بورگاس بهترین شهر برای زندگی در بلغارستان است.

  4. آیا خارجی ها می توانند در بلغارستان ملک بخرند؟

    بله ، اما با محدودیت هایی وابسته به اینکه از کجا آمده اید و کشور مقصد شما چه بوده.

  5. چه تعداد مهاجر در بلغارستان زندگی می کنند؟

    تخمین زده می شود که اکنون حدود 58،000 خارجی در بلغارستان زندگی می کنند.

  6. درآمد استخدام های تمام وقت در کشور بلغارستان چقدر است؟

    درآمد استخدام های تمام وقت در کشور بلغارستات سه هزار و دویست و نود و سه لف در ماه است

  7. چرا املاک در بلغارستان ارزان است؟

    اصلی ترین دلیل آن را می توان کمبود مشتری نسبت به سایر کشور ها بیان نمود.

  8. کم ترین میزان حقوق در بلغارستان چقدر است؟

    کمترین میزان حقوق در این کشور برای ماهی کم تر از سیصد لف می باشد.

  9. کدام شغل ها در بلغارستان بیشترین درآمد را دارند؟

    شغل های زیر شاخه پزشکی و مشاغل مرتبط با اینترنت و تولید در این کشور درآمد زیادی دارند.

  10. زیر ساخت های اینترنتی در کشور بلغارستان چگونه است؟

    بلغارستان بالاترین سرعت اینترنت را در کل جهان دارا می باشد.

  11. هزینه یک لیتر بنزین در بلغارستان چقدر است؟

    هزینه هر لیتر بنزین در این کشور دو و بیت و پنج صدم لف است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *