هزینه زندگی در ژاپن

یکی از کشور های قاره کهن، مجمع الجزایر ژاپن می‌ باشد. ژاپن کشوری است در اقیانوس آرام که در شرق آسیا قرار دارد‌. این کشور یکی از اقتصاد های بزرگ دنیا را دارد، از این رو اخذ ویزای کار ژاپن طرفداران زیادی دارد و تعداد زیادی از جوانان برای کار در ژاپن وارد این کشور می شوند. ژاپن کشوری است که کاملا با آب احاطه شده و با کشور های چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه مرز های آبی دارد. وسعت کشور ژاپن سیصد و هشتاد و هفت کیلومتر مربع است و حدودا جمعیتی به اندازه صد و بیست و شش میلیون نفر دارد. پایتخت کشور ژاپن شهر توکیو است که جمعیتی بیش از سیزده میلیون نفر دارد و بزرگترین شهر ژاپن محسوب می شود. واحد پول این کشور نیز ین می باشد. دانستن هزینه های زندگی در ژاپن برای حضور در این کشور و مهاجرت به آن بسیار مهم است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی هزینه های زندگی در ژاپن بپردازیم. اگر تمایل دارید در ارتباط با کشور ژاپن اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. کارشناسان ما در نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما در ارتباط با مهاجرت به ژاپن هستند.

هزینه زندگی در ژاپن

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در ژاپن نکات مهمی را بیان کنیم. هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک و …‌می باشد. دانستن جزئیات در ارتباط با هزینه های زندگی در این کشور باعث می شود تا تصمیم گیری راحت تر شود و افرادی که قصد مهاجرت به کشور ژاپن را دارند، بتوانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.‌ در ارتباط با هزینه ها، یکی از مهم ترین ها هزینه مسکن است که در بخش اول به آن اشاره می کنیم.

هزینه مسکن در ژاپن

فرض کنید شخصی قصد دارد برای ویزای تحصیلی ژاپن اقدام کند و سپس برای تحصیل در دانشگاه های ژاپن وارد این کشور شود، از این رو باید محل زندگی خود را تامین کند.‌ اگر دانشگاه مورد نظر خوابگاهی در اختیار فرد قرار ندهد، شخص باید برای اجاره مسکن اقدام کند. البته ممکن است عده ای نیز برای خرید مسکن در ژاپن اقدام کنند.‌در این بخش ما هم اجاره مسکن و هم خرید مسکن در کشور ژاپن را بررسی می کنیم. در ابتدا با هزینه های اجاره مسکن در شهر های مختلف این کشور شروع می کنیم.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های کشور ژاپن بین شصت هزار ین تا صد و شصت هزار ین است و به طور میانگین این هزینه برابر با نود و یک هزار و چهارصد و سی و سه ین می باشد. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر های ژاپن باید بین چهل هزار تا صد هزار ین هزینه کرد. هزینه اجاره برای این واحد مسکونی به طور میانگین پنجاه و نه هزار و ششصد و بیست و چهار و بیست و پنج صدم ین است. هزینه ها برای اجاره مسکن با تعداد اتاق بیشتر و وسعت بالا تر بیشتر خواهد بود. برای اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کشور ژاپن باید بین صد و ده هزار ین تا پانصد هزار ین هزینه نمود. هزینه اجاره برای این واحد ها به طور میانگین دویست و هشت هزار و پانصد و چهل ین خواهد بود.‌ هزینه مورد نیاز برای اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر های کشور ژاپن بین هفتاد هزار تا دوبست و بیست هزار ین خواهد بود. این هزینه را به طور میانگین صد و چهار هزار و پانصد و بیست و شش ین می باشد.

هزینه خرید مسکن در ژاپن

هزینه خرید مسکن در ژاپن

اما در کنار این مسئله، ممکن است عده ای برای خرید مسکن در کشور ژاپن اقدام کنند. این خرید می تواند برای سرمایه گذاری در ژاپن یا هر دلیل دیگری باشد. برای خرید آپارتمان در مرکز شهر های کشور ژاپن هزینه برای هر متر مربع بین ششصد هزار ین تا دو میلیون ین است. اگر بخواهیم میانگین قیمتی را در نظر بگیریم. به طور میانگین این هزینه نهصد و شصت و هفت هزار و چهار صد و هشت ین می باشد. برای خرید یک واحد مسکونی در خارج از مرکز شهر های کشور ژاپن برای هر متر مربع باید بین سیصد هزار ین تا یک میلیون و شصت و پنج هزار و نود و سه ین هزینه نمود. این هزینه به طور میانگین برای هر متر مربع پانصد و بیست و شش هزار و ششصد و چهل و پنج ین پرداخت نمود. بررسی این هزینه ها بر مبنای تمام شهر های کشور ژاپن است. توحه به این نکته ضروری است که مرکز این کشور را می توان یکی از گران ترین مرکز کشور ها و شهر های دنیا دانست.

هزینه خورد و خوراک در کشور ژاپن

ژاپن یک کشور آسیایی با تنوع غذایی بالا است. این کشور تنوع و شرایط غذایی خاصی دارد که ممکن است با مذاق ما خوش نیاید اما دانستن اطلاعات درباره شرایط غذایی و خرید مواد اولیه غذایی کمک بسیاری زیادی به روند مهاجرت به ژاپن می کند. تصور کنید شخصی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن از ایران قصد دارد وارد این کشور شود، از این رو مسئله خورد و خوراک را باید در لیست هزینه های خود قرار دهد. در ابتدای بررسی هزینه های غذا و مواد غذایی از هزینه های رستوران شروع می کنیم.

هزینه یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت کشور ژاپن، بین پانصد تا هزار و سیصد ین است و به طور میانگین باید هشتصد و پنجاه ین هزینه نمود. برای سه وعدا غذایی صبحانه، نهار و شام در رستوران معمولی در شهر های مختلف ژاپن و برای دو نفر باید بین سه هزار تا هشت هزار ین هزینه نمود و به طور میانگین باید پنج هزار ین هزینه کرد. برای یک وعده مک دونالد یا چیزی مشابه آن باید بین ششصد تا هشتصد و هفتاد و نه ین هزینه کرد و میانگین هزینه های آن هفتصد ین می باشد. هزینه خرید کاپوچینو در کشور ژپن چهارصد و سه و سی و نه صدم ین است. برای خرید یک قوطی کمتر از نیم لیتری پپسی باید صد و سی و هفت ین هزینه کرد. برای همین مقدار آب معدنی باید صد و شش ین هزینه نمود. پس از بررسی هزینه های رستوران، به بررسی هزینه خرید مواد اولیه خوراکی از سوپر مارکت ها یا میوه فروشی های این کشور می پردازیم تا ببینیم هزینه غذای خانگی در این کشور حدودا چقدر خواهد شد.

هزینه غذا در ژاپن

هزینه غذا در ژاپن

برای خرید یک لیتر شیر، باید صد و نود و یک و نیم ین هزینه نمود.‌ اگر قصد دارید تکه نان پانصد گرمی تازه خریداری کنید، باید دویست و چهار ین هزینه پرداخت کنید. برای خرد یک کیلوگرم برنج سفید هزینه ها بین سیصد تا هزار ین است و به طور میانگین باید حدود پانصد و هشتاد و دو ین هزینه نمود. هزینه خرید پک های دوازده عددی تخم مرغ در شهر های مختلف کشور ژاپن، به ازای هر پک دویست و سی و چهار ین است. برای خرید یک کیلوگرم پنیر محلی در این کشور باید هزار و نهصد و بیست و نه ین هزینه نمود. اگر تمایل دارید برای خرید یک کیلوگرم فیله مرغ اقدام کنید، باید هشتصد و پنج ین ارائه کنید. برای خرید گوشت یک کیلوگرمی نیز باید دو هزار و سیصد و شصت و سه ین پرداخت نمایید. هزینه خرید یک کیلوگرم سیب هفتصد و شصت ین است و برای خرید یک کیلوگرم موز باید دویست و نود و نه ین هزینه کرد.‌

اگر برای خرید یک کیلوگرم پرتقال اقدام می کنید باید پانصد و نود و پنج ین هزینه کنید. هزینه خرید یک کیلوگرم گوجه ششصد و هفت ین و سیب زمینی چهارصد و ده ین است. برای خرید یک کیلوگرم پیاز باید سیصد و بیست و شش یورو هزینه نمود. هزینه یک و نیم لیتری آب در شهر های مختلبت کشور ژاپن بین هشتاد تا دویست ین است و باید به طور میانگین صد و بیست و چهار ین هزینه کرد. هزینه خرید یک پاکت سیگار بیست تایی مارلبرو پانصد ین است.

هزینه حمل و نقل در کشور ژاپن

از جمله هزینه های اساسی هزینه حمل و نقل است. اگر برای اقامت در کشور ژاپن اقدام کرده اید، باید هزینه های حمل و نقل در این کشور را نیز بدانید. در این بخش از مقاله هزینه هاس حمل و نقل در کشور ژاپن را بررسی خواهیم کرد. هزینه بلیط یک طرفه در کشور ژاپن دویست و ده ین است. برای پاس ماهانه در این کشور باید ده هزار ین هزینه نمود‌.

تعرفه شروع تاکسی در ترافیک نرمال و معمولی شهر های مختلف ژاپن بین چهارصد و پنجاه تا هفتصد و سی ین است و به طور میانگین باید ششصد و پنجاه ین هزینه نمود. به ازای هر کیلومتر تاکسی در کشور ژاپن باید چهارصد و سی ین پرداخت نمود. تعربه یک ساعت توقف تاکسی در شهر های مختلف کشور ژاپن مبلغی بین سه هزار ین تا شش هزار ین است و به طور میانگین این هزینه سه هزار و سیصد و ده ین است. هزینه یک لیتر بنزین در کشور ژاپن صد و چهل و دو ین می باشد. اما بیینیم برای خرید خودرو در این کشور باید چقدر هزینه کرد.

برای خرید خودروی فولکس واگن گلف یا ماشینی مشابه آن با خصوصیات شبیه به این خودرو در کشور ژاپن باید دو میلیون و پانصد و سی و نه هزار ین هزینه کرد. هزینه خرید خودروی تویوتا کرولا سدان یا خودرویی مشابه آن در شهر ها مختلف کشور ژاپن باید بین یک میلیون و نهصد هزار ین تا دو میلیون و پانصد هزار ین هزینه کرد و به طور میانگین هزینه آن دو میلیون و صد و هفتاد و سه هزار و هفتصد و هفتاد و هفت ین می باشد.

هزینه حمل و نقل در ژاپن

هزینه حمل و نقل در ژاپن

هزینه تعرفه های خاص مسکن در کشور ژاپن

از جمله هزینه هایی که ممکن است در روند مهاجرتی و بررسی تمام نکات زندگی در یک کشور فراموش گردد، هزینه مرتبط با تعرفه های خاصی در زندگی است. این هزینه ها جزو هزینه های پنهان هستند و برای مسکن بای پرداخت گردند. از جمله هزینه ها می توان به تعرفه برق، آب، سرمایش، زباله، گرمایش و … اشاره نمود. ما در این بخش از مقاله با جزییات، تمام این تعرفه ها را برای مسکن بررسی خواهیم‌ کرد.

تعرفه پایه برای هزینه برق، سیستم های سرمایش و گرمایش، آب و زباله برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متر مربعی بین پنج هزار تا سیزده هزار ین است و به طور میانگین برای این موارد باید هزینه ای معادل بیست و یک هزار و نهصد و بیست و هفت هزار ین پرداخت نمود. هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در شبکه محلی بدون هیچ گونه تخفیف یا شرایط خاصی بین پانزده تا شصت ین است و به طور میانگین حدود چهل و نیم ین باید هزینه کرد. برای اینترنت در کشور ژاپن باید حدودا چهار هزار و هشتصد و شصت و نه ین هزینه پرداخت کرد.

هزینه تفریح در کشور ژاپن

یکی از هزینه های مهم در زندگی هر شخصی، هزینه تفریح می باشد. تفریح شامل ورزش، سینما، خرید و … است. برای یک ماه ورزش در کلاب های ورزشی مخصوص بزرگسالان هزینه پرداختی به طور میانگین نه هزار و صد و بیست و دو ین است. هزینه بازی تنیس و اجاره زمین تنیس در آخر هفته ها دو هزار و هشتصد و هشتاد و شش ین است. برای حضور در سینما های این کشور باید حدودا هزار و هشتصد ین پرداخت نمود. اما ببینیم شرایط خرید چگونه است؟

برای خرید یک جفت جین از مارک های معروفی مانند لویس باید هزینه ای معادل هفت هزار و چهل و هشت ین مرداخت کرد و هزینه خرید یک لباس تابستانی از برند های زارا، اچ اند ام و … چهار هزار و سیصد و چهل و پنج ین است. برای خرید یک جفت کفش ورزشی نایک هزینه هشت هزار د سیصد و هشتاد و پنج ین و هزینه خرید یک جفت کفش چرم مردانه دوازده هزار و پانصد و هفتاد و شش ین است.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه رندگی در ژاپن

  1. آیا زندگی در ژاپن گران است؟

    زندگی در کشور ژاپن بر اساس نحوه زندگی هر فرد متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت شهر توکیو یکی از گران ترین شهر ها در کل دنیا است.

  2. متوسط هزینه زندگی در ژاپن چقدر است؟

    میانگین پرداخت های مالیاتی در این کشور صو سی و هشت هزار ین، میانگین اجاره مسکن پانصد و پنجاه و پنج هزار ین و میانگین هزینه های روزمره بیش از نود و یک هزار ین است . از این رو هزینه زندگی در این کشور ماهیانه و به طور میانگین بیش از دویست و هشتاد هزار ین است.

  3. روزانه چقدر پول در ژاپن نیاز دارید؟

    حدود 700 ین برای صبح؛ حدود 1200 ین برای وعده نهار و مقداری هزینه برای وعده غذایی شام نیاز است. 3000 ین در روز برای هزینه های ورودی موزه ها و معابد تاریخی به علاوه هزینه های خرید سوغاتی های کوچک، میان وعده های محلی و کارت های پستال.

  4. حقوق مناسب در ژاپن چقدر است؟

    درآمد سالانه 4000،000 ین سطح درآمدی است که همه مردم ژاپن باید به آن دست یابند زیرا در این سطح شما می توانید انتخاب های مناسبی داشته باشید و هنوز هم می توانید سالانه مبلغ مناسبی صرفه جویی کنید.

  5. هزینه اجاره مسکن در مرکز شهر های کشور ژاپن چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های کشور ژاپن بین شصت هزار ین تا صد و شصت هزار ین است و به طور میانگین این هزینه برابر با نود و یک هزار و چهارصد و سی و سه ین می باشد. برای اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کشور ژاپن باید بین صد و ده هزار ین تا پانصد هزار ین هزینه نمود. هزینه اجاره برای این واحد ها به طور میانگین دویست و هشت هزار و پانصد و چهل ین خواهد بود.‌

  6. هزینه خرید مسکن در ژاپن به ازای هر متر مربع چقدر است؟

    برای خرید آپارتمان در مرکز شهر های کشور ژاپن هزینه برای هر متر مربع بین ششصد هزار ین تا دو میلیون ین است. برای خرید یک واحد مسکونی در خارج از مرکز شهر های کشور ژاپن برای هر متر مربع باید بین سیصد هزار ین تا یک میلیون و شصت و پنج هزار و نود و سه ین هزینه نمود.

  7. هزینه تعرفه های خاص مربوط به مسکن مانند آب، برق و … در کشور ژاپن چقدر است؟

    تعرفه پایه برای هزینه برق، سیستم های سرمایش و گرمایش، آب و زباله برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متر مربعی بین پنج هزار تا سیزده هزار ین است و به طور میانگین برای این موارد باید هزینه ای معادل بیست و یک هزار و نهصد و بیست و هفت هزار ین پرداخت نمود.

  8. هزینه یک دقیقه مکالمه محلی در کشور ژاپن چقدر است؟

    هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در شبکه محلی بدون هیچ گونه تخفیف یا شرایط خاصی بین پانزده تا شصت ین است و به طور میانگین حدود چهل و نیم ین باید هزینه کرد.

  9. هزینه هر لیتر بنزین در کشور ژاپن چقدر است؟

    هزینه یک لیتر بنزین در کشور ژاپن صد و چهل و دو ین می باشد.

  10. هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت در ژاپن چقدر است؟

    هزینه یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت کشور ژاپن، بین پانصد تا هزار و سیصد ین است و به طور میانگین باید هشتصد و پنجاه ین هزینه نمود.

  11. برای خرید یک لیتر شیر در کشور ژاپن چه مقدار هزینه باید پرداخت کرد؟

    برای خرید یک لیتر شیر، باید صد و نود و یک و نیم ین هزینه نمود.‌

4/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *