مدرک b1 زبان آلمانی

مدرک b1 زبان آلمانی از مهم ترین مدارک زبانی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مجوز اقامت کاری و سرمایه گذاری و غیره می باشد. بر این اساس متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی مدرک زبان آلمانی b1، مدت زمان گرفتن مدرک b1 آلمانی، مدرک b1 زبان آلمانی چیست و مدرک b1 آلمانی پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سطوح مختلف زبان آلمانی

زبان آلمانی مانند دیگر زبان های جهان دارای سطوح و رده های مختلفی است. برای هر نیاز تحصیلی و یا شغلی و یا حتی توریستی متقاضیان برای اقامت در کشور آلمان نیازمند یک سطح متفاوت از زبان آلمانی می باشند. به طور کلی سطوح زبان آلمانی عبارت است از:

  • سطوح مقدماتی: این سطح شامل سطح A1 و A2 می باشد.
  • سطوح متوسطه: این سطح شامل سطح b1 و b2 می باشد.
  • سطوح پیشرفته: این سطح شامل سطح C1 و C2 می باشد.

موارد مرتبط:

مهاجرت به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

مدرک b1 زبان آلمانی چیست؟

این گواهی سومین سطح از سطوح شش گانه جدول GER یا مرجع مشترک در اروپا برای سطوح زبان می باشد. پذیرش متقاضیان در آزمون زبان آلمانی و اخذ مدرک b1 نشان دهنده توانایی کاربرد مستقل زبان آلمانی می باشد. متقاضی با اخذ این مدرک توانایی استفاده از زبان استاندارد در رفع نیازهای ضروری در جامعه آلمانی زبان را خواهد داشت. در واقع متقاضی با اخذ مدرک زبان b1 آلمان در سفرهای کاری و یا تحصیلی توانایی شرکت در مکالمه های ساده روزمره و استفاده از واژگان ساده مکالمه ای را دارا می باشد.

تحصیل در آلمان

متقاضیان ایرانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های آلمان دارند، باید دارای مدرک b1 زبان آلمانی باشند. متقاضیان ایرانی که فاقد این مدرک می باشند، می توانند با اخذ ویزای دوره زبان در کالج های آلمان مهارت لازم زبان آلمانی سطح b1 را کسب کنند. این متقاضیان می توانند با اخذ مدرک زبان b1 آلمان در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. برخی از دانشگاه های آلمانی برای صدور پذیرش تحصیلی مدرک b2 زبان آلمانی را درخواست می کنند.

  • در حال حاضر کشور آلمان ویزای دوره زبان در کالج های این کشور را برای متقاضیان ایرانی صادر نمی کند و متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان و ورود به این کشور در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کنند.
  • متقاضیان برای اخذ ویزای کار آلمان نیز به مدرک b1 نیاز دارند.

مدرک آیلتس برای تحصیل در آلمان

این گواهی را می توان تا حدودی با مدرک زبان انگلیسی آیلتس مقایسه کرد. مدرک b1 آلمان معادل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 4 تا 5 می باشد. از این مقایسه این نتیجه را می توان گرفت که اخذ مدرک b1 آلمانی چندان دشوار نمی باشد و با آموزش یک ترم یا دو ترم به خوبی می توان مهارت لازم زبانی را کسب کرد. متقاضیان با دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و واژگان ذهنی زبان انگلیسی بهتر می توانند زبان آلمانی را فرابگیرند.

  • متقاضی با اخذ این گواهی باید در سفرهای کاری و تحصیلی دارای مهارت های زبانی مکالمه زبان آلمانی و محاورات روزمره باشد.
  • فراگیری زبان آلمانی چندان دشوار نمی باشد. البته اگر متقاضیان با زبان انگلیسی آشنا باشند، فراگیری راحت تر می شود؛ زیرا ریشه زبان آلمانی و انگلیسی یکی است و کلمه هایی با ریشه یکسان در هر دو زبان وجود دارد.

 مدرک b1 زبان آلمانی و اهمیت آن

دانشگاه های کشور آلمان بر اساس رتبه و رنکینگ جهانی و شرایط پذیرش از متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها مدرک زبان b1 و یا b2 را درخواست می کنند. در واقع یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان دارا بودن مدرک زبانb1 و یا b2 می باشد. بر اساس تقاضای فراوان متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان آزمون زبان آلمانی در موسسه های مختلفی در کشورهای جهان و در ایران برگزار می شود. مدرک B1 زبان آلمانی مختص متقاضیانی است که قصد سفر به آلمان برای تحصیل و یا اهداف دیگر را دارند و نیازمند مکالمه ساده و درک زبان آلمانی در مکالمات روزمره می باشند.

"<yoastmark

مزایای اخذ مدرک b1

متقاضیان با اخذ این گواهی می توانند در مورد موضوعات روزمره در مدرسه، محل کار، دانشگاه و اوقات فراغت به زبان آلمانی صحبت کنند. متقاضیان با اخذ مدرک b1 آلمان توانایی گفت و گو و تعامل با جامعه آلمانی زبان و رفع نیازهای زبانی در این کشور را خواهند داشت. متقاضی با این مدرک می تواند خود را به درستی به زبان آلمانی معرفی کند و معنی و مفهوم کلمات ابتدایی در مورد موضوعات عمومی را درک کند.

  • درک مکالمه های ساده روزمره و توانایی معرفی خود به زبان آلمانی و همچنین گفت و گو با مردم در خیابان ها و مراکز عمومی از دیگر مزیت های اخذ مدرک مهارت b1 می باشد.
  • با اخذ این گواهی متقاضی می تواند در کشورهای آلمانی زبان مجوز کار را اخذ کند.
  • متقاضی می تواند با این گواهی در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس به تحصیل بپردازد.

مدرک b1 زبان آلمانی و مدت اخذ آن

متقاضیان به منظور اخذ مدرک زبان b1 آلمان باید در حدود 350 تا 650 واحد درسی 45 دقیقه ای را بگذرانند. به طور معمول مدت زمان گرفتن مدرک b1 آلمانی در حدود دو ترم آموزشی می باشد. پیش نیاز دوره زبان آلمانی b1 دارا بودن مدرک زبان آلمانی A2 می باشد.

  • به طور کلی می توان گفت که برای اخذ این گواهی از طریق شرکت در کلاس زبان آلمانی در ایران به طور فشرده در حدود یک سال زمان نیاز است.
  • متقاضیانی که در کشور آلمان اقامت دارند برای اخذ مدرک b1 به حدود 3 ماه تا 6 ماه زمان نیاز دارند.

مدرک b1 و مرکز رسمی آزمون

موسسه و مرجع برگزاری آزمون های رسمی زبان آلمانی، انستیتو گوته می باشد. انستیتو گوته در کشور ایران نماینده رسمی ندارد و متقاضیان برای شرکت در آزمون می توانند از طریق موسسه آموزش زبان آلمانی تهران DSIT اقدام کنند که به عنوان نماینده برگزاری آزمون های گوته در ایران شناخته می شود. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و زمان آزمون زبان آلمانی می توانند به وب سایت www.dsit.org مراجعه کنند.

آزمون گوته

تحصیل در کشورهای آلمانی زبان مانند کشور آلمان، اتریش، سوئیس و لیختنشتاین نیازمند دارا بودن مدرک زبان آلمانی می باشد. متقاضیانی که علاقمند تحصیل در کشور آلمان و اخذ ویزای اقامت آلمان می باشندف باید دارای مدرک زبان b1 آلمانی باشند. بدین منظور متقاضیان باید در آزمون زبان b1 آلمان گوته شرکت کنند که توسط موسسه گوته برگزار می شود. مدت زمان اعتبار مدرک زبان b1 آلمان موسسه گوته در حدود 2 سال می باشد.

  • موسسه گوته در سطح های مختلف در بیشتر کشورهای جهان آزمون های زبان b1 را برگزار می کند.
  • اخذ این گواهی مانند اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس می باشد. نام آزمون گوته از نام شاعر آلمانی ولفگانگ گوته گرفته شده است.
  • موسسه گوته در ایران دارای یک نماینده رسمی می باشد. موسسه گوته ایران مورد تائید سفارت آلمان در ایران است.

مدرک b1 و هزینه آزمون

متقاضیان ایرانی برای اخذ مدرک زبان آلمانی b1 می توانند در دوره زبان آلمانی موسسه گوته در تهران شرکت کنند. ثبت نام در این دوره به صورت آنلاین می باشد. شهریه هر بخش از آزمون b1 در موسسه گوته تهران در حدود 300.000 تومان می باشد. از مجموع شرکت کنندگان در کلاس های زبان آلمانی موسسه گوته تهران در حدود 60% تا 85% در این آزمون نمره لازم را کسب کرده اند.

مدرک b1 زبان آلمانی و سوال های آزمون

آزمون زبان b1 در موسسه گوته هر ماه یکبار برگزار می شود. این آزمون که به صورت اینترنتی برگزار می شود شامل 4 بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب می باشد. متقاضیان می توانند هر 4 بخش این آزمون را در یک روز امتحان بدهند و یا اینکه هر بخش را جداگانه ثبت نام کنند و در عرض 4 روز در این آزمون شرکت کنند.

"<yoastmark

مدرک b1 و بخش های آزمون

سوال های آزمون b1 زبان آلمانی برای اخذ گواهی شامل 4 بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب می باشد که هر کدام از این بخش ها نیز شامل چندین قسمت می باشند. در ادامه به شرح و بررسی هر بخش آزمون b1 زبان آلمانی می پردازیم.

بخش  LESENآزمون

بخش خواندن و درک مطلب از 5 زیر بخش تشکیل شده است و در حدود 65 دقیقه برای پاسخگویی لازم دارد. دانستن همه لغات و عبارات این بخش الزامی نمی باشد، اما درک کلی مطلب اهمیت فراوانی دارد. البته لغات پرتکراری وجود دارد که در صورت تمرین قبل از آزمون متقاضی آن ها را فرا خواهد گرفت.

  • در بخش اول متقاضیان باید به سوال های متن پاسخ دهند.
  • در بخش سوم متقاضی باید برخی از متن ها را با تعدادی از تبلیغ ها تطابق دهد.
  • بخش چهارم سوال های بله یا خیر می باشد که راحت ترین بخش این آزمون است.
  • در بخش 5 سوال و جواب بدون ترتیب و نظم خاصی وجود دارد.

بخش HOREN آزمون

بخش  شنیداری که با هدفن و نوار می باشد از سخت ترین بخش های آزمون زبان آلمانی b1 است. این بخش شامل 4 زیربخش است. مدت زمان پاسخگویی به این بخش در حدود 40 دقیقه می باشد. این بخش شامل 10 سوال به صورت گزینه درست و نادرست می باشد. در بخش سوم متقاضی باید بر اساس مکالمه دو نفر پاسخ درست را انتخاب کند. در بخش چهارم مکالمه بین یک مجری و دو نفر دیگر می باشد که متقاضی باید تعیین کند که این متن ها و مکالمه ها را چه کسی گفته است.

بخش SCHREIBEN آزمون

بخش نوشتاری که شامل 3 زیربخش است به نوشتن 2 نامه و یک کامنت اختصاص دارد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش در حدود 60 دقیقه می باشد. در زیربخش اول متقاضی باید ضمن نوشتن نامه برای یک دوست در مورد موضوعی توضیح دهد. در زیربخش دوم متقاضی باید نظر شخصی خود در مورد موضوعی را بنویسد. در زیربخش سوم متقاضی باید یک نامه کوتاه و رسمی برای یک نهاد و سازمان اداری بنویسد. برای کسب مهارت در این بخش متقاضیان باید قبل از آزمون نکات نگارشی و قواعد زبان آلمانی و درست نوشتن را به خوبی تمرین کنند.

بخش SPRECHEN آزمون

بخش گفتاری که در واقع دشوارترین بخش آزمون زبان b1 آلمان می باشد، دارای 3 زیر بخش می باشد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش در حدود 15 دقیقه می باشد. متقاضی باید در زیربخش اول در مورد یک برنامه طرح و نظر خود را ارائه دهد و در واقع برنامه ریزی کند. در زیربخش دوم متقاضی باید در مورد یک موضوع صحبت کند. متقاضی باید از بین دو موضوع یکی را به دلخواه انتخاب کند و در مورد آن بنویسد. در زیربخش سوم متقاضی باید در مورد یک موضوع از پارتنر خود نظر بدهد.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آلمان و یا اخذ ویزای اقامت کاری این کشور باید دارای مدرک زبان b1 آلمان باشند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا حتی شرکت در دوره های زبان آلمانی در کالج های آلمان باید از طریق موسسه های مهاجرتی اقدام کنند.

متخصصان و کارشناسان مهاجرت موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با ارائه مشاوره های مهاجرتی در اخذ ویزای تحصیلی و شغلی آلمان و اخذ ویزای دوره های زبان این کشور مشاوره های تخصصی به متقاضیان ارائه می دهند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی که از موسسه های مطرح مهاجرتی در سطح کشور می باشد، به متقاضیان کمک می کند که از بین گزینه های گوناگون مهاجرتی گزینه مناسب و برتر را انتخاب کنند.

این موسسه از برترین موسسه های مشاوره ای مهاجرتی و حقوقی در سطح کشور می باشد وجود شعب متعدد این موسسه در داخل و خارج از کشور و موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری در سال های اخیر از مهم ترین دستاوردهای این موسسه مهاجرتی برتر می باشد.

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b1

بسیاری از متقاضیان ویزای کار یا ویزای تحصیل در آلمان برای تکمیل رزومه خود نیاز به مدرک زبان آلمانی B1 دارند. برای اکثر افراد با اهداف مختلف برای مهاجرت به المان داشتن این مدرک از ضروریات می باشد. با یادگیری زبان در این سطح متقاضیان به راحتی می توانند در جامعه کشور آلمان زندگی کرده، توانایی صحبت کردن و برقراری ارتباط با مردم این کشور را داشته باشند. به طور کلی مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی برای افراد در خارج از کشور آلمان در سطح b1  حدود یکسال به صورت فشرده می باشد. از دیگر نکات مهم برای دریافت این مدرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک زبان آلمانی A2 به عنوان پیش نیاز قبل از شرکت در دوره های b1  ضروری می باشد.
  • متقاضیان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در بازه زمانی یکساله و حتی کمتر به سطح مورد نیاز برای قبولی برسند. در این مورد علاقه، پیدا کردن دوره آموزشی مناسب، داشتن انگیزه کافی و پشتکار بسیار مهم می باشد.
  • تخمین زده می شود برای یادگیری زبان المانی در سطح b1  نیاز به مطالعه و اموزش به مدت 750 ساعت می باشد. به عبارت دیگر گذراندن حدود 650 واحد درسی 45 دقیقه ای برای دریافت مدرک b1   الزامی می باشد.
  • مطالعه گرامر و تمرکز بر روی نکات گرامری، سرعت یادگیری متقاضیان را در زبان المانی افزایش می دهد. مطالعه گرامر و تمرین بر روی تلفظ درست کلمات را دست کم نگیرید.
  • برای افرادی که در داخل کشور آلمان اقامت داشته و نیازمند دریافت این مدرک می باشند، حدود 6 ماه تا تسلط کافی به سطح زبان b1  لازم است.

برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در المان را دارند، داشتن مدرک زبان B1 یک امتیاز محسوب می شود.سخن آخر

این مقاله به ارائه مدت زمان گرفتن مدرک b1 آلمانی، مدرک زبان آلمانی b1، مدرک زبان b1 آلمان، مدرک b1 آلمان، مدرک b1 آلمانی پرداخت و موارد مهم در مورد مدرک زبان آلمانی چیست را به طور کامل شرح داد. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا ویزای کاری این کشور و اقامت کاری نیازمند دارا بودن این گواهی می باشند. یکی از موسسه های برگزارکننده این آزمون در ایران موسسه گوته می باشد.

اگر در مورد مدرک b1 آلمانی نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه دهند.

سوال های متداول در مورد مدرک زبان b1 آلمانی

  1. مدرک زبان المانی b1 چیست؟

مدرک b1 سومین سطح از سطوح شش گانه جدول GER یا مرجع مشترک در اروپا برای سطوح زبان می باشد.اخذ مدرک b1 نشان دهنده توانایی کاربرد مستقل زبان آلمانی می باشد.

  1. بخش های آزمون زبان آلمانی b1 کدامند؟

این آزمون شامل 4 بخش نوشتاری، گفتاری، خوانداری و شنیداری است که هر کدام دارای زیربخش های مختلفی می باشند.

  1. چه کسانی باید دارای مدرک زبان b1 آلمان باشند؟

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کار آلمان را دارند و یا قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند.

  1. آیا برای اخذ ویزای کار آلمان دارا بودن مدرک b1 زبان آلمانی الزامی است؟

بله. متقاضیان برای اخذ ویزای کار و اقامت آلمان نیازمند مدرک زبان b1 می باشند.

  1. مدت زمان گرفتن مدرک b1 آلمانی چقدر است؟

متقاضیان به منظور اخذ مدرک باید در حدود 350 تا 650 واحد درسی 45 دقیقه ای را بگذرانند. به طور معمول مدت زمان گرفتن مدرک b1 آلمانی در حدود دو ترم آموزشی می باشد.

  1. نمایندگی رسمی برگزاری آزمون زبان آلمانی در ایران چه موسسه ای است؟

نمایندگی رسمی برگزاری این آزمون موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در تهران می باشد.

  1. موضوع بخش های آزمون زبان آلمانی b1 چیست؟

موضوع همه بخش های آزمون در مورد مسائل روز و مکالمات روزمره و نامه نگاری اداری در آلمان می باشد.

  1. آیا متقاضی ایرانی برای اخذ مدرک زبان آلمانی b1 باید به آلمان سفر کند؟

خیر. متقاضی ایرانی می تواند در این آزمون در ایران شرکت کند و نیاز به رفتن به کشور آلمان ندارد. نمایندگی آزمون زبان آلمانی در ایران موسسه زبان آلمانی گوته می باشد.

  1. نتیجه آزمون b1 زبان آلمانی موسسه گوته تا چه زمان اعتبار دارد؟

نتیجه آزمون b1 زبان آلمانی این موسسه تا دو سال می باشد.

  1. اخذ مدرک زبان آلمانی b1 در آلمان بهتر است یا ایران؟

بر طبق تجربه بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان بهتر است متقاضی در کشور ایران در آزمون زبان آلمانی شرکت کند چون هزینه های کمتری دارد.

  1. مزیت های اخذ مدرک b1 چیست؟

با اخذ مدرک زبان b1 آلمان متقاضی می تواند در کشورهای آلمانی زبان مجوز کار را اخذ کند. می تواند با این گواهی در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس به تحصیل بپردازد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “مدرک b1 زبان آلمانی

  1. کیان گفت:

    سلام وقت بخیر
    شرکت در دوره های اموزشی الزامی است یا میتونیم خودمون بخونیم و امتحان بدیم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کالج رو حتما باید بگذرونید

  2. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا بدون داشتن مدرک A1 یا A2 و با گذراندن دوره ها میتوان مدرک B1را دریافت کرد ؟ یا حتما باید مدارک قبلی زبان را داشته باشیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      نیازی به ارائه مدرک زبان سطح قبلی نمی باشد.

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    نتیجه و صدور نتایج آزمون بعد چند روز اعلام میشه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تاریخ اعلام نتایج بستگی به نوع آزمونی دارد که انتخاب کرده اید.

  4. الهه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    این ازمون اینترنتی برگزار میشه حضوری؟
    اگر حضوری برگزار میشه برای افرادی که از شهرستان میخوان شرکت کنن امکان برگزاری اینترنتی هست؟
    و اینکه بدون شرکت در کلاس ها امکان شرکت در آزمون هست؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      آزمون به صورت حضوری است و شما می توانید به تهران مراجعه نمایید.

  5. مهشید گفت:

    امکانش هست که بدون گذروندن کلاس های زبان آلمانی ب مدت یکسال در مدت کمتری این دوره رو بگذرونیم یا بدون گذروندن دوره امتحان بدیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      به صورت فشرده نیز می توانید طول دوره را کوتاهتر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *