تحصیل داروسازی در ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای پویا و پیشرفته در حوزه آموزش عالی، مزایای زیادی را برای دانشجویان جویای دانش دارد. یکی از رشته های جذاب و پرطرفدار در ترکیه، داروسازی است. این رشته که با ترکیبی از علوم پایه و بالینی ارائه می شود، به دانشجویان فرصتی عالی برای پیگیری شغلی در صنعت بهداشت و داروسازی را می دهد

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل رشته داروسازی در ترکیه هستید، این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی را از دست ندهید. ما در این مقاله شما را با هزینه و شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه، آشنا می کنیم.

جدیدترین شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه و پذیرش از دانشگاه

در حال حاضر دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی در کشور ترکیه رشته داروسازی را ارائه می کنند. متقاضیان برای این که بتوانند در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل شوند، باید نمره قبولی داروسازی در ترکیه را دریافت نمایند. همچنین مهاجران این امکان را دارند تا وارد دانشگاه های خصوصی این کشور شده و داروسازی را به زبان انگلیسی بیاموزند.

هزینه و شرایط تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه، بسته به شهر و دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تقریباً رایگان بوده و هزينه تحصيل داروسازي در تركيه به صورت خصوصی، حدود ۱۰ هزار دلار در سال است.

شرایط تحصیل داروسازی ترکیه

شرایط تحصیل داروسازی ترکیه

از جمله مهمترین شرایط تحصیل داروسازی ترکیه، داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و ارسال مدارک برای دانشگاه مقصد می باشد. مدارک ارسالی متقاضی در دانشگاه های ترکیه بررسی شده و در صورت تایید برای متقاضی نامه پذیرش تحصیلی ارسال می شود.

شرایط پذیرش در رشته داروسازی در ترکیه

یکی از سوالاتی که همواره متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه، می پرسند این است که شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور چیست؟ برای این که بتوانید با موفقیت نامه پذیرش تحصیلی را دریافت کنید، باید رزومه تحصیلی مناسبی تهیه کرده و برای دانشگاه مورد نظر تان ارسال کنید.

از دیگر شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ترکیه، داشتن معدل خوب و ریزنمرات قوی به خصوص در دروس زیست، شیمی و ریاضیات می باشد. همچنین متقاضی باید در انگیزه نامه، به خوبی هدف خود را از تحصیل رشته داروسازی در ترکیه تشریح کند.

 از دیگر الزامات برای پذیرش در رشته داروسازی در ترکیه، تسلط بر یکی از زبان های انگلیسی یا ترکی استانبولی است. متقاضی باید مدرک زبان بین المللی خود را برای دانشگاه ارسال کند تا به این ترتیب تواند در رشته داروسازی پذیرش تحصیلی دریافت کند.

آزمون های ورودی برای تحصیل داروسازی در ترکیه

داروسازی جزو رشته های محبوب، پرطرفدار و البته پولساز در کشور ترکیه است، از این رو رقابت شدیدی برای ورود به این رشته وجود دارد. به همین دلیل متقاضیان برای تحصیل داروسازی در ترکیه باید آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت سپری کنند. برای شرکت در آزمون های ورود به رشته داروسازی در ترکیه، داوطلبان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داوطلب باید دارای مدرک دیپلم یا معادل آن باشد.
  • داوطلب باید بر زبان ترکی به طور کامل مسلط باشد.
  • داوطلب باید دارای مدرک آزمون عمومی دانشگاه های ترکیه با نمره مشخص شده برای ورود به دانشگاه باشد.

متقاضیان برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه، باید در آزمون یوس شرکت کنند. این آزمون برای داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های ترکیه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی دارند، برگزار می شود. این آزمون شامل بخش های ریاضی، فیزیک، شیمی، بیولوژی و زبان ترکی است. دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های خصوصی ترکیه تحصیل کنند، باید در آزمون SAT  شرکت کنند.

البته همانطور که در بخش های قبلی گفتیم امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه وجود دارد و متقاضیان می توانند با ثبت نام در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بدون نیاز به موفقیت در آزمون ورودی وارد این رشته شوند. آزمون داروسازی نیز از دیگر آزمون هایی است که برای داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های ترکیه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی را دارند برگزار می شود. این آزمون شامل بخش های تئوری، عملی و بالینی می باشد.

تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

یکی از سوالاتی که متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در ترکیه می پرسند این است که آیا امکان تحصیل داروسازی بدون آزمون ورودی وجود دارد؟  در حال حاضر، برای ورود به برنامه های تحصیلی در رشته داروسازی در ترکیه، لازم است که دانشجویان آزمون عمومی دانشگاه های ترکیه یا آزمون داخلی دانشگاه ها را با موفقیت بگذرانند. با این حال، برای دانشجویان دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه های خارجی، می توان به صورت مستقیم پذیرش تحصیلی دریافت کرد.

بنابراین اگر قصد تحصیل داروسازی ترکیه را دارید و می خواهید در دانشگاه های معتبر این کشور مشغول به تحصیل شوید، حتماً باید بتوانید در آزمون های ورودی شرکت کنید. البته تحصیل داروسازی در ترکیه بدون کنکور، غیر ممکن هم نیست. برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور هستند که با پرداخت شهریه بیشتر می توانید بدون گذراندن آزمون ورودی به تحصیل رشته داروسازی بپردازید.

بورسیه های تحصیلی داروسازی در ترکیه

بورسیه های تحصیلی یکی از مهمترین فرصت هایی هستند که برای دانشجویان داروسازی در ترکیه وجود دارد. این بورسیه ها شامل انواع مختلفی هستند که به دانشجویان در تحصیلاتشان کمک می کند و هزینه های آنها را کاهش می دهد. در زیر به برخی از انواع بورسیه های تحصیلی رشته داروسازی در کشور ترکیه اشاره می کنیم:

بورسیه های دولتی: دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل می کنند، می توانند بورسیه های دولتی را دریافت کنند. این بورسیه ها شامل پرداخت هزینه های تحصیلی، اقامت و هزینه های زندگی است.

بورسیه های خصوصی: بسیاری از دانشگاه های خصوصی در ترکیه، برنامه های بورسیه خود را برای دانشجویانشان ارائه می دهند. این بورسیه ها شامل کاهش هزینه های تحصیلی و اقامت هستند.

بورسیه های مربوط به برنامه های خاص: برخی از دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی، برنامه های بورسیه خاص خود را ارائه می دهند. برای مثال، برخی از دانشگاه ها بورسیه هایی برای دانشجویان داروسازی از کشورهای خاصی مانند ایران و عراق ارائه می دهند.

بورسیه های بین المللی: بسیاری از سازمان ها و بنیادهای بین المللی نیز برنامه های  بورسیه خود را برای دانشجویان داروسازی ارائه می دهند.

شما می توانید در صورت داشتن شرایط لازم، با دریافت این بورسیه ها هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه را تا حد زیادی کاهش دهید. از جمله مهم ترین شرایط دریافت بورسیه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک لیسانس داروسازی از دانشگاه معتبر و مرتبط با زمینه تحصیلی.
  • داشتن مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های ترکیه مانند نمرات دروس مختلف، آزمون های ورودی، مدارک زبان و …
  • برآورده کردن شرایط عمومی برای دریافت بورسیه تحصیلی، مانند داشتن رزومه تحصیلی خوب، داشتن تجربه در زمینه تحقیقات، تلاش در حوزه های مختلف و …
  • مسلط بودن به زبان ترکی (برخی دانشگاه ها ممکن است زبان انگلیسی را نیز بپذیرند )
  • داشتن پذیرش از دانشگاه ترکیه و دریافت نامه قبولی برای ورود به دانشگاه.
  • مطابقت با شرایط و معیارهای تعیین شده برای بورسیه تحصیلی، مانند معیارهای مالی، آکادمیک و فردی.

طول دوره داروسازی در ترکیه

از جمله سوالاتی که متقاضیان و مهاجران می پرسند این است که مدت زمان تحصیل داروسازی در ترکیه چند سال است؟ برای تحصیل داروسازی در ترکیه، متقاضیان می توانند انتخاب کنند که مدرک لیسانس داروسازی بگیرند یا مدرک دکترای داروسازی. هر یک از این مدارک، طول دوره تحصیلی متفاوتی خواهد داشت.

دوره تحصیل رشته داروسازی برای کسانی که می خواهند مدرک لیسانس بگیرند، مدت 5 سال است؛ اما برای کسانی که قصد دارند دوره دکتری را دنبال کنند، باید در دوره کارشناسی ارشد داروسازی شرکت کنند که برای آن نیز حدوداً 2 سال زمان نیاز است و سپس می توانند به دوره دکتری ادامه دهند که معمولاً برای آن نیز 3-4 سال زمان لازم است.

زبان تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل دکتری یا تخصص داروسازی در ترکیه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه می باشد. در حال حاضر متقاضیان می توانند بنابر شرایط خود به زبان انگلیسی یا ترکی به تحصیل بپردازند. بسیاری از دانشگاه های ترکیه، دارای برنامه های تحصیلی رشته داروسازی به زبان انگلیسی هستند.

شرایط تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ترکیه شامل داشتن مدرک دیپلم دبیرستان، مدرک زبان (مانند آیلتس یا تافل) و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه است. ناگفته نماند که این دانشگاه ها خصوصی هستند و متقاضی باید هزینه تحصیل را بپردازد.

دانشگاه های دولتی ترکیه دارای برنامه های تحصیلی در رشته داروسازی به زبان ترکی هستند. برای ورود به این دوره ها، دانشجویان باید دارای مدرک دبیرستانی معادل دبیرستان ترکیه باشند و همچنین باید آزمون ورودی یوس را با موفقیت گذرانده باشند.

در این آزمون، سوالاتی در مورد ریاضیات، فیزیک، شیمی و بیولوژی مطرح ی شود. همچنین، داشتن مدرک زبان ترکی برای دانشجویان خارجی الزامی است. از جمله نکات مثبت تحصیل به زبان ترکی در دانشگاه های کشور ترکیه، بهره مندی از تحصیلات رایگان در این کشور می باشد. در واقع چنانچه متقاضی به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد، تحصیل داروسازی ترکیه، برای او رایگان خواهد بود.

مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه

مهاجرت از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه، مزایای بسیاری برای متقاضیان دارد. در زیر چند مورد از مزایای تحصیل در این رشته در ترکیه ذکر شده است:

برتری های علمی و فنی: دانشجویان داروسازی در ترکیه به دلیل تدریس دوره های علمی و فنی پیشرفته و دسترسی به فن آوری های پیشرفته، از برتری های فنی و علمی برخوردار هستند.

کیفیت بالای آموزشی: دانشگاه های ترکیه با داشتن بنیانی قوی و سابقه بالا در آموزش داروسازی، آموزش های باکیفیتی را ارائه می کنند.

پذیرش بین المللی: دانشگاه های ترکیه با برگزاری آزمون ورودی بین المللی و پذیرش دانشجویان بین المللی، فرصتی مناسب برای تحصیل در یک کشور جدید ایجاد کرده اند.

هزینه تحصیل مناسب: هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا به طور معمول کمتر است. در نتیجه برای دانشجویانی که به دنبال یک گزینه هزینه ای مناسب برای تحصیل هستند، ترکیه انتخاب مناسبی خواهد بود.

فرصت های شغلی: پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان داروسازی می توانند در صنایع داروسازی، شرکت های بیمه، بیمارستان ها، داروخانه ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کار کنند و دستمزد بالایی بگیرند.

وکیل و مشاور تحصیل داروسازی در ترکیه اصطهباناتی

وکلا و کارشناسان مهاجرت تحصیلی، همواره نقش بسیار مهمی در راهنمایی و کمک به دانشجویان برای ورود به دانشگاه ها و رشته های مختلف داشته اند. این وکلای تحصیلی می توانند به دانشجویان در مسائلی مانند انتخاب دانشگاه و رشته، ارزیابی مدارک و اسناد تحصیلی، تهیه مستندات مورد نیاز، اخذ ویزا، تمکن مالی و غیره کمک کنند.

همچنین، وکلای تحصیلی با دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزشی در ترکیه آشنایی دارند و می توانند به دانشجویان کمک کنند تا بهترین انتخاب ها را برای تحصیل در ترکیه داشته باشند. یکی از خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی نیز ارائه مشاوره تخصصی در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ترکیه می باشد.

بنابراین شما می توانید در تمامی مراحل انتخاب رشته و دانشگاه، نوشتن روزمه، اخذ پزیرش تحصیلی و دریافت ویزا با وکلا و مشاوران ما مشورت نمایید تا به این ترتیب شانس خود را برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی افزایش دهید.

کار پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در ترکیه

شرایط کاری داروسازان در ترکیه  بسیار متنوع است و فرصت های شغلی بسیار زیادی برای فارغ التحصیلان این رشته در کشور ترکیه و دیگر کشورها وجود دارد. متقاضیان می توانند بعد از پایان تحصیلات خود به دیگر کشورها مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند. همچنین این امکان وجود دارد تا فارغ التحصیلان داروسازی در ترکیه در بخش های مختلف به کار مشغول شوند.

در بخش صنعت داروسازی، داروسازان ممکن است به عنوان کارمند، مدیر، محقق و توسعه دهنده کار کنند. در بیمارستان ها و داروخانه ها، داروسازان معمولاً به عنوان فارماسیست، رهبر تیم دارویی و یا مدیر داروخانه فعالیت می کنند. در هر صورت، شرایط کاری داروسازان می تواند شامل ساعت کاری طولانی، شیفت های شبانه و کارهای فشرده باشد؛ اما در عوض این حرفه به دلیل اهمیت ویژه ای که در حفظ سلامت جامعه دارد، از لحاظ اجتماعی و شغلی بسیار ارزشمند است.

درآمد داروسازان در ترکیه

درآمد داروسازان در ترکیه

درآمد داروساز در ترکیه چقدر است؟

یکی از نکات پر اهمیت برای افرادی که متقاضی تحصیل داروسازی بدون کنکور ترکیه یا با کنکور هستند، میزان درآمدهای این شغل می باشد. بر اساس آخرین آمارها داروسازی یکی از مشاغل پردرآمد در ترکیه محسوب می شود. میانگین درآمد داروسازان در ترکیه بسته به سال های سابقه کار، محل کار و موقعیت شغلی متفاوت است.

به طور کلی، درآمد داروسازان در ترکیه از متوسط ​​حدود 5،000 تا 8،000 لیر ترکیه در ماه (معادل حدود 600 تا 950 دلار آمریکا) شروع می شود و با سابقه کار و پیشرفت در شغل به افزایش می یابد. همچنین، داروسازان می توانند با کار در بیمارستان ها، شرکت های دارویی و یا با ایجاد کسب و کار خود، به درآمد بیشتری دست یابند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیل داروسازی در ترکیه

برای تحصیل داروسازی در ترکیه، دانشجو باید ابتدا از سوی یک دانشگاه ترکیه ای پذیرش شده باشد. سپس باید مدارک و مستندات زیر را جمع آوری کرده و ارائه دهد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس های رنگی جدید
  • مدارک تحصیلی، شامل مدرک دیپلم و گواهی نامه ترجمه شده به زبان ترکیه ای یا انگلیسی
  • مدارک مالی، شامل گواهی بانکی یا اظهارنامه مالی از والدین یا اسپانسرها
  • مدارک پزشکی، شامل گواهی پزشکی جاری و آزمایشات پزشکی
  • بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل

همچنین، ممکن است سفارت ترکیه برای صدور ویزا، به مدارک و مستندات دیگری نیز نیاز داشته باشد. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی در ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی این کشور در کنار شما هستیم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید.

شهریه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

شهریه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های داروسازی در ترکیه و شهریه تحصیل در هر دانشگاه

در زیر لیستی از برخی دانشگاه های داروسازی در ترکیه به همراه هزینه تحصیل در آنها آمده است. لطفا توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در هر دانشگاه ممکن است با توجه به سال تحصیلی و دوره تحصیلی متفاوت باشد.

  • دانشگاه استانبول: هزینه تحصیل در دانشگاه استانبول بین 2000 تا 3000 یورو در سال است.
  • دانشگاه آنکارا: هزینه تحصیل در دانشگاه آنکارا بین 1500 تا 2500 یورو در سال است.
  • دانشگاه آنادولو : هزینه تحصیل در دانشگاه انادولو بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه هاکان: هزینه تحصیل در دانشگاه هاکان بین 1500 تا 2500 یورو در سال است.
  • دانشگاه ایزمیر: هزینه تحصیل در دانشگاه ایزمیر بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه غازی عثمان تبه تا: هزینه تحصیل در دانشگاه غازی عثمان تبه تا بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه گازی عین الدین کوی: هزینه تحصیل در دانشگاه گازی عین بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه یلدیز: هزینه تحصیل در دانشگاه یلدیز بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه اقبال: هزینه تحصیل در دانشگاه اقبال بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.
  • دانشگاه مرسین: هزینه تحصیل در دانشگاه مرسین بین 1000 تا 2000 یورو در سال است.

شرایط انتقال دانشجویان داروسازی از ترکیه به سایر کشورها

انتقال دانشجویان داروسازی از ترکیه به دیگر کشورها، بستگی به قوانین و مقررات دانشگاه مبدا و مقصد دارد. برای انتقال به دیگر کشورها، دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:

دریافت مجوز از دانشگاه مبدا: دانشجویان باید از دانشگاه مبدا، مجوز انتقال به دانشگاه مقصد را دریافت کنند. این مجوز معمولا شامل تأیید درس های گذرانده شده، نمرات و اطلاعات دیگر مربوط به دانشجو است.

درخواست پذیرش در دانشگاه مقصد: دانشجویان باید از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی بگیرند. به این منظور باید مدارکی مانند رزومه، معدل تحصیلی، مدارک تحصیلی، نامه ای از دانشگاه مبدا و مدارک زبان را تهیه کنند.

دریافت مجوز از دولت مقصد: برای انتقال دانشجویان از ترکیه به دیگر کشورها، دانشجویان باید معمولا مجوز از دولت مقصد دریافت کنند. برای این منظور باید مدارکی مانند رزومه، معدل تحصیلی، مدارک تحصیلی، نامه ای از دانشگاه مبدا و مدارک زبان را به دولت مقصد ارائه دهند.

در کل، شرایط انتقال دانشجویان داروسازی از ترکیه به دیگر کشورها بستگی به شرایط و قوانین دانشگاه مبدا و مقصد، همچنین قوانین مهاجرتی دولت مقصد دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید در حین تحصیل در ترکیه داروسازی به کشورهای دیگر همچون ایران انتقالی بگیرید، حتما باید در نظر داشته باشید که دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید مورد تایید وزارت بهداشت کشور مقصدتان نیز باشد تا به این ترتیب شانس دریافت مجوز انتقالی را داشته باشید.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه

یکی از مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه، امکان دریافت اقامت دائم این کشور بعد از فراغت از تحصیل می باشد برای دریافت اقامت از طریق تحصیل داروسازی در ترکیه، باید پس از پایان تحصیلات تان شهر مناسبی در این کشور پیدا کرده و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

در این صورت شما می توانید بعد از گذشت ۵ سال اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت نمایید. برای اخذ تابعیت ترکیه نیز شرایط خاصی لازم است. به عنوان مثال شما باید تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور را داشته باشید. همچنین باید اثبات کنید که با فرهنگ ترکیه خو گرفته اید و به زبان این کشور مسلط هستید. از دیگر شرایط لازم برای اخذ اقامت و تابعیت ترکیه نداشتن سوء سابقه کیفری در طول مدت زمان سکونت در این کشور و پرداخت منظم مالیات می باشد.

سخن پایانی

افرادی که رشته داروسازی را در دانشگاه های ترکیه می خوانند، بعد از دریافت مدرک داروسازی و پاس کردن آزمون دولتی، فرصت های شغلی در بخش های مختلفی از جمله صنعت داروسازی، بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز تحقیقاتی در اختیار خواهند داشت. ما نیز در این نوشتار تلاش کردیم تا شما را با مزایا، شرایط و هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه آشنا کنیم تا بتوانید برای آینده تحصیلی و کاری خود تصمیم هوشمندانه اتخاذ کنید.

فراموش نکنید که در هر مرحله  ای که هستید می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کرده و سوالات خود را مطرح کنید. ما تمامی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه را به همراه دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای شما انجام میدهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

8 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در ترکیه

  1. دیبا گفت:

    سلام میخواستم یه اطلاعات کامل داشته باشم باید از طریق کجا این اطلاعات رو داشته باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  2. نگار گفت:

    سلام من ترم 2 داروسازی را در دانشگاه ای ام یو قبرس تمام کردم ایا امکان گرفتن انتقالی به یکی از دانشگاه های ترکیه وجود دارد و اگر هست شرایطش چیست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای انتقالی باید دانشگاه مبدا و مقصد شما طرف قرارداد یکدیگر باشند.

  3. M.sph گفت:

    سلام شرایط معدل دبیرستان ملاکه؟
    من معدلم زیاد جالب نیست.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماییم.

  4. مریم گفت:

    سلام ـپزیرش داروسازی میخواستم بدون ازمون دانشکاههای دولتی ترکیه ـ امکانپزیر هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله تحصیل بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی ترکیه و برخی از معدود دانشگاه های دولتی امکان پذیر است.
      اما دقت داشته باشید که اکنون اکثریت دانشگاه های ترکیه، تنها با آزمون ورودی دانشجو می پذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *