اقامت خود حمایتی اسپانیا

هدف ما در این مقاله بررسی موضوع اقامت خودحمایتی اسپانیا می باشد. این مقاله با همت کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است. برای مهاجرت به یک کشور جدید می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. یکی از این روش ها همان روش تمکن مالی یا خود حمایتی است. بر مبنای این روش شخص متقاضی می تواند با داشتن شرایط اقدامات لازم را انجام دهد. البته توجه داشته باشید که قوانین در هر کشوری متفاوت است و یقینا اقامت از روش خودحمایتی در پرتغال با اقامت از روش خود حمایتی در اسپانیا تفاوت های بسیاری با هم خواهند داشت. از آن جا که بحث ما در این مقاله در ارتباط با اسپانیا است، می بایست شرایط عمومی و کلی این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه شوید تا کمی با کشور اسپانیا آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اقامت خود حمایت اسپانیا

اسپانیا که با نام پادشاهی اسپانیا شناخته می شود کشوری است که جزو اتحادیه اروپا می باشد و از نظر جغرافیایی در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبری قرار گرفته است. این کشور دارای مرز هایی مشترک با کشور های فرانسه، آندورا و پرتغال می باشد. البته کشور اسپانیا سواحلی منتهی به دریای مدیترانه، جبل الطارق، خلیج بیسکای و اقیانوس اطلس نیز دارد. نکته جالب این است که بیشترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا و مربوط به مرز اسپانیا و پرتغال است. شعار ملی مردم در کشور اسپانیا عبارت فراتر از آن می باشد و زبان رسمی آن ها زبان اسپانیایی است.

مساحت کشور اسپانیا در قاره اروپا برابر یا پانصد و پنج هزار و نهصد و نود کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر چهل و شش میلیون نفر را در خود جای داده است. کشور اسپانیا از لحاظ مساحت پنجمین کشور بزرگ اروپا شناخته می شود. پایتخت کشور اسپانیا شهر مادرید است که بزرگ ترین شهر در این کشور محسوب می شود. واخد پولی در کشور اسپانیا یورو است.

برای مهاجرت به اسپانیا می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. هر کدام از این روش ها بر مبنای شرایط فرد متقاضی متفاوت خواهد بود. از جمله روش های مهاجرتی به کشور اسپانیا می توان به تحصیل در اسپانیا، مهاجرت کاری به اسپانیا، سرمایه گذاری در اسپانیا، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه اسپانیایی و تحصیل پزشکی در اسپانیا اشاره نمود. برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با هر کدام از این روش های مهاجرتی بهتر این است که با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگانی دارد.

اقامت خود حمایتی اسپانیا

همان طور که گفتیم هدف ما در این مقاله بررسی روش اقامت خودحمایتی اسپانیا می باشد. دقت کنید که راه های بسیار زیادی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد و ما این راه ها را در قسمت اول مقاله ذکر کردیم. اقامت خود حمایتی را با نام های مختلفی همچون اقامت تمکن مالی و یا اقامت بازنشستگی نیز می شناسند و در هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارد. در این روش برای اقامت در اسپانیا لازم است تا شما ثابت کنید که منابع مالی کافی در اختیار دارید و نیازی به کار کردن ندارید. اگر این موارد را به عنوان شخص متقاضی اقامت خود حمایتی اسپانیا به اثبات برسانید، می توانید به راحتی برای اقامت در اسپانیا و حضور در این کشور اقدامات لازم را انحام دهید.

دقت کنید که با دریافت ویزای اسپانیا مربوط به ویزای خودحمایتی اسپانیا شما تنها می توانید در این کشور سکونت داشته باشد و اجازه کار در اسپانیا به شما اعطا نخواهد شد. در حقیقت ویزای اسپانیا برای اقامت خود حمایتی اسپانیا ویزای بدون درآمد یا بازنشستگی نام دارد. شما برای دریافت این نوع ویزا می بایست به سفارت اسپانیا مراجعه نمایید. در بخش های بعدی مقاله قصد داریم در ارتباط با نکات مربوط به اقامت خودحمایتی اسپانیا صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید. البته به این نکته توجه کنید که برای مهاجرت به اسپانیا از هر روشی بهتر این است که به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

قوانین مربوط به اقامت خود حمایتی اسپانیا

در بخش قبلی مقاله با شرایط عمومی روش اقامت خودحمایتی اسپانیا آشنا شدیم و نکات مربوط به آن را بیان نمودیم. اما این روش دارای جزئیاتی نیز می باشد که لازم است تا بررسی شود. به طور مثال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توان از طریق ویزای اسپانیا جهت اقامت خود حمایتی اسپانیا به اقامت دائم اسپانیا دست یافت؟ و یا این که امکان دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا از روش خود حمایتی با تمکن مالی وجود دارد؟ تمام این ها نکاتی مهم هستند که قصد داریم آن ها را بررسی کنیم. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

شما در روش اقامت خود حمایتی اسپانیا لازم است تا در ابتدای راه تمکن مالی خود را اثبات کنید. در حقیت شما باید نشان دهید که می توانید در زمان زندگی در اسپانیا هزینه های زندگی در اسپانیا را پوشش دهید. این میزان تمکن مالی می بایست متناسب با حمایت از شما و خانواده تان کافی باشد. زمانی که شما تمکن مالی خود را اثبات کردید و موفق به دریافت ویزای اسپانیا جهت ویزای خود حمایتی اسپانیا شدید، در ابتدا ویزایی یک ساله برای حضور در این کشور به شما اعطا می شود که البته می توانید آن را تمدید نمایید. پس از پایان اقامت اولیه می توانید ویزای خود را برای دو سال دیگر تمدید نمایید و این ویزای نیز قابل تمدید برای دو سال دیگر خواهد بود. در حقیقت این مدل ویزا را می توان برای پنج سال تمدید نمود. در پایان پنج سال می توانید برا اقامت دائم خود و خانواده تان درخواست اقامت دائم اسپانیا را بدهید.

قوانین مربوط به اقامت خود حمایتی اسپانیا

قوانین مربوط به اقامت خود حمایتی اسپانیا

یک نکته بسیار مهم در زمینه ویزای اسپانیا وجود دارد که در این بخش ار مقاله قصد داریم آن را بیان کنیم. این نکته مهم بیانگر این مسئله است که شما می بایست برای حفظ مجوز اقامت اسپانیا در طول یک سال حداقل صد و هشتاد و چهار روز در این کشور حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که نیازی نیست این مدت زمان به طور پیوسته باشد و شما می توانید به صورت غیر پیوسته و زمان های مختلف در این کشور حضور داشته باشد.

نکته مهم دیگر در ارتباط با شرایط همراهان است. یکی از مزیت های بسیار خوب روش خود حمایتی در کشور اسپانیا و اخذ اقامت از این روش، این است که شما می توانید به راحتی برای همسر و فزرندان زیر شانزده سال خود نیز این ویزا را درخواست دهید و ویزای خود حمایتی اسپانیا را دریافت نمایید. اما یک نکته مهم دیگر در این زمینه وجود دارد و آن هم میزان سرمایه و هزینه های مربوط به اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا می باشد. در حقیقت این سوال برای فرد متقاضی پیش می آید که چه مقدار هزینه برای حضور در اسپانیا از روش اخذ اقامت تمکن مالی مورد نیاز است؟ ما در بخش بعدی مقاله به این سوال پر تکرار در زمینه روش اقامتی تمکن مالی یا بازنشستگی توضیحاتی جامع را ارائه داده ایم.

شرایط مربوط به هزینه های اقامت خودحمایتی اسپانیا

در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با روش مهاجرتی اقامت خودحمایتی اسپانیا نکات بسیار مهمی را بیان نمودیم و به بررسی تمام جوانب این روش مهاجرتی پرداختیم. اما یک نکته مهم در ارتباط با هزینه های مربوط به این روش است و این که چه هزینه ای برای اثبات تمکن مالی باید ارائه گردد. اولین مسئله ای که باید بررسی کنید و توجه به آن داشته باشید، درآمد ماهیانه برای اثبات تمکن مالی است. پس در ابتدا این مسئله را بررسی می نماییم.

در ابتدا می بایست ثابت کنید که در آمد ماهیانه شما به عنوان شخص متقاضی اصلی ویزای خود حمایتی اسپانیا بیش از دو هزار و صد یورو و در کمترین حالت میزان دو هزار و صد و سی یورو می باشد. این رقم برای همراهان یعنی همسر و فرزندان زیر شانزده سال کمتر خواهد بود. برای همراهان می بایست ثابت کنید که هزینه پانصد و سی و دو و نیم یورو برای هر ماه خواهد بود. این هزینه برای هر کدام از همراهان می باشد. برای اثبات این مقدار درآمد می توانید به مسائلی چون حقوق بازنشستگی استناد کنید. البته عده ای نیز با دارا بودن ملک و اجاره آن ها می توانند این مسئله را اثبات نمایند. در ادامه می توانید این مطلب را به اثبات برسانید که در حساب بانکی خود مبلغی در حدود بیست و هفت هزار یورو پس انداز کرده اید.

یک نکته بسیار جذاب در ارتباط با این روش وجود دارد و آن این است که شما نیازی نخواهید داشت که این مبلغ را در حسابی در اسپانیا داشته باشید و یا آن را سرمایه گذاری کنید. تنها لازم است که معادل این مبلغ را در بانکی در کشور خود مثلا ایران داشته باشید و مدارک مربوط به تمکن مالی خود را برای اخذ ویزای اقامت خودحمایتی اسپانیا ارائه کنید. البته دقت داشته باشید که ما این مبالغ را به طور متوسط برای شما در این بخش از مقاله خود بیان کردیم. شرایط می تواند در شهر های مختلف کشور اسپانیا کاملا متفاوت باشد.

دریافت ویزا جهت اقامت خود حمایتی اسپانیا

تا به این جای مقاله نکات کامل و جامعی را در ارتباط با شرایط ویزای خودحمایتی اسپانیا برای شما بیان کردیم و تمامی شرایط را با تمام جزئیات بررسی نمودیم. کماکان توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. در بخش قبل نیز در ارتباط با شرایط مالی اقامت خود حمایتی اسپانیا نکاتی مهم ارائه دادیم. اما با تمام این بررسی ها و پس ار تمام این نکات حال لازم است تا در ارتباط با ویزای اسپانیا جهت اقامت خود حمایتی اسپانیا صحبت کنیم.

شما با داشتن مدارک و برای دریافت ویزای می بایست به سفارت اسپانیا در ایران مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایید. توجه داشته باشید که لازم است تا مدارک را ترجمه نمایید. حال ببینیم چه مدارکی برای دریافت ویزای اسپانیا در روش تمکن مالی مورد نیاز است. این مدارک عبارتند از: فرم درخواست ویزای اقامت خود حمایتی اسپانیا، گذرنامه معتبر با حداقل یک سال اعتبار، یک قطعه عکس، گواهی تمکن مالی با توجه به شرایط مالی اعلام شده، سندی مبنی بر اثبات محل زندگی در اسپانیا، بیمه درمانی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، سند ازدواج و سند تولد فرزند، گواهی سلامت پزشکی و … .

دقت داشته باشید در این روش مهاجرتی به اسپانیا، بر خلاف این که شما اجازه کار در اسپانیا را نخواهید داشت، ولی می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید. به طور مثال می توانید در اسپانیا اقداماتی در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا و یا خرید ملک در اسپانیا را انجام دهید.

دریافت ویزا جهت اقامت خود حمایتی اسپانیا

دریافت ویزا جهت اقامت خودحمایتی اسپانیا

سوالات متداول در ارتباط با اقامت خود حمایتی اسپانیا

سوالات خود را در زمینه اقامت خودحمایت اسپانیا، در این بخش بیابید.

  1. آیا اسپانیا کشوری مناسب برای زندگی یک خانواده است؟

    بله کشور اسپانیا با امکانات مدرن و شرایط اقتصادی مناسب در کنار شرایط علمی و آموزشی عالی مکانی بسیار مناسب برای زندگی یک خانواده محسوب می شود.

  2. امنیت در کشور اسپانیا چگونه است؟

    اسپانیا کشوری امن محسوب می شود و در قاره اروپا دارای آرامش بسیاری است.

  3. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در اسپانیا وجود دارد؟

    برای سرمایه گذاری در اسپانیا می توان از روش هایی مانند خرید ملک و یا ثبت شرکت استفاده نمود.

  4. آیا با داشتن ٰویزای ٰاقامت خود حمایتی اسپانیا می توان در این کشور کار کرد؟

    خیر به صرف داشتن این مدل ویزا شما اجازه کار در اسپانیا را نخواهید داشت.

  5. آیا با داشتن ویزای اقامت خودحمایتی اسپانیا می توان در اسپانیا سرمایه گذاری کرد؟

    بله در صورت داشتن این مدل ویزا شما می توانید با روش های مختلف اقدام به سرمایه گذاری در کشور اسپانیا کنید.

  6. حداقل میزان پس انداز مالی برای دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا چقدر است؟

    حداقل میزانی که برای این کار لازم است مبلغ بیست و هفت هزار یورو می باشد.

  7. آیا هزینه های مربوط به اقامت خود حمایتی اسپانیا می بایست در بانک های این کشور باشد؟

    خیر لازم نیست حسابی در بانک های اسپانیا داشته باشید. صرفا وجود حساب در بانک های کشور ایران و اثبات تمکن مالی لازم است.

  8. هزینه ماهیانه برای اثبات تمکن مالی شخص متقاضی اقامت خودحمایتی اسپانیا چقدر است؟

    هزینه ماهیانه برای تمکن مالی خود فرد بیش از دو هزار یورو و برای افراد خانواده بیش از پانصد یورو می باشد.

  9. مدارک لازم جهت دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اسپانیا چیست؟

    این مدارک عبارتند از: فرم درخواست ویزای اقامت خود حمایتی اسپانیا، گذرنامه معتبر با حداقل یک سال اعتبار، یک قطعه عکس، گواهی تمکن مالی و … .

  10. آیا با داشتن ویزای خود حمایتی اسپانیا می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود؟

    بله در صورتی که شما ویزای خود حمایتی اسپانیا را داشته باشید می توانید پس از پنج سال اقامت موقت در این کشور برای اقامت دائم درخواست دهید.

  11. ویزای اقامت خودحمایتی اسپانیا در ابتدا چند ساله است؟

    این ویزا در ابتدا برای یک سال صادر می وشد و می توان آن را برای دو سال دیگر تمدید نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *