کار آلمان برای ایرانیان

در آلمان، فرصت های بسیاری برای افراد حرفه ای ایرانی وجود دارد البته اگر شما توانایی کار حرفه ای را داشته باشید. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونه پیگیری کار در آلمان برای ایرانیان علاقه مند به مهاجرت کاری به اروپا را ارائه می دهد. اجازه دهید ما راهنمای های خود در رابطه با کار در آلمان و اطلاعات لازم در مورد شرایط مهاجرت کاری به آلمان را در اختیار شما قرار دهیم، اما فراموش نکنید مهمترین عامل برای ایرانیان در اخذ کار در آلمان تقویت مهارت های زبانی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ایرانیان در آلمان می توانند از یک سیستم تامین اجتماعی خوب و توسعه یافته برای خود و خانواده خود برای محافظت در برابر خطرات عمده پس از اشتغال در آلمان استفاده کنند. در این مقاله به بررسی بازار کار در آلمان برای خارجی ها و مخصوصص ایرانی ها بحث می شود.

شرایط و وضعیت کار در آلمان برای ایرانیان

اگر شما یک هموطن ایرانی علاقه مند به ویزای کار آلمان – کار در آلمان هستید شانس خود را برای زندگی و مهاجرت کاری را از طریق تماس با همکاران و مشاورین حقوقی موسسه برگزیده اصطهباناتی می توانید چک کنید.

جستجوی کار در آلمان

اگر شما به عنوان یک ایرانی تصمیم گرفته اید در آلمان کار کنید برای شروع با تحقیقات اولیه در اینترنت از طریق سایت های شغلی در آلمان در ایران می توانید روش های مختلف برای پیدا کردن در آلمان را یاد بگیرید.

جستجوی کار در آلمان

ویزای کارجویان

اگر شما یک فرد ایرانی دنبال کار در آلمان هستید. شما می توانید از ویزای جستجوی کار آلمان استفاده کنید. در مقاله ویزای کار آلمان به تفضیل در این رابطه بحث شده است.

فرصت های شغلی آلمان برای ایرانیان

با توجه به وضعیت های موجود و میزان متقاضیان ایرانی فراوان برای مهاجرت و کار در آلمان شما باید همواره به جستجوی موقعیت های شغلی مناسب باشید و در نظر بگیرید که کارهای خوب بایستی شکار شوند. فرصت های شغلی زیادی در آلمان در آژانس فدرال اشتغال (BA) و شبکه EURES ذکر شده است، در اینجا ما فقط به استناد دو نمونه بانک مشاغل بسنده می کنیم. و البته، شما می توانید برای تبلیغات مناسب در روزنامه های روزانه و هفتگی را ببینید و یا به سادگی به شرکت انتخابی خود به صورت حضوری مراجعه کنید یا با آنها تماس حاصل کنید.

فرصت های شغلی آلمان برای ایرانیان

تقاضا برای یک شغل در آلمان

تنها به جستوجوی کار در روزنامه ها و بانک های مشاغل خصوصی و دولتی اکتفا نکنید اگر به عنوان یک ایرانی متقاضی کار در آلمان هستید در وهله اول زبان هود را تقویت کنید و سپس اگر به شرکت یا شغل خاصی علاقه مند هستید به راحتی می توانید درخواست خود را برای آنکار ارسال کنید تا در صورت خالی شدن موقعیت شما را آگاه سازند.

صلاحیت و شرایط خود را بسنجید

از موارد زیر اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید: به عنوان یک ایرانی ببینید صلاحیت حرفه ای شما در آلمان مورد نیاز است؟ بسنجید و قبل از خروج از ایران ببینید آیا نیاز به هر گونه صلاحیت خاص اضافی برای این پست نیاز است، و همچنین دانشگاه محل تحصیل خود را بررسی کنید و ببینید آیا  مدرک تحصیلی ایرانی شما در آلمان به رسمیت شناخته می شود؟

مصاحبه شغلی در آلمان

اگر کارفرما یا کارگزینی مربوطه نسبت به درخواست شما احساس خوبی داشته باشد، باعث می شود از شما برای یک مصاحبه شغلی در آلمان دعوت کنند. در اینجا لازم است به شما هموطن گرامی تبریک بگوییم، زیرا این موفقیت اولین گام شما برای کار در آلمان است. موسسه ما می تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با مصاحبه کاری شما در آلمان در اختیار شما قرار دهد.

امضای قرارداد کار در آلمان برای ایرانیان

وقتی قرار داد کاری به شما داده می شود یعنی دیگر چیزی بین شما و کار وجود ندارد. یکی از مراحل کاری در رابطه با کار در آلمان پس از جستجو، پذیرش، مصاحبه و نهایتا پذیرش شما امضای قراداد کاری می باشد به این منظور به دلیل اینکه غالب ایرانیان به زبان آلمانی تسلط ندارند سعی کنید در امضای قرارداد دقت کافی را به عمل آورید و یا با یک وکیل برای امضای آن صحبت کنید. در مقاله قانون کار آلمان و قراردادهای کاری به تفصیل به موضوع پرداخته شده است.

شما برای یک کار استفاده شود و پذیرفته شده است. مبارك باشد! هیچ چیز بین شما و یک حرفه ای در آلمان است. همه این است که به سمت چپ انجام دهید این است برای امضای قرارداد کار. قبل از اینکه شما را انجام دهد، در اینجا چند چیز به نگاه کردن به می باشد.

این غیر معمول ترین روش است که یک قرارداد کاری را به صورت خوراکی در آلمان تحویل دهید. چرا که کارفرمایان جدی همیشه برای شما یک قرارداد کتبی ارسال خواهند کرد. هرگز بدون مطالعه قرار داد کاری آن را امضا نکنید قرارداد به طور کامل از آغاز تا انتهای آن را مطالعه کرده و به امضای برسانید. اگر شما چیزی را درک نمی کنید، مشکلی نیست حتما از پرسنل مربوطه سوال کنید.

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری

  1. مونیخ
  2. مونیخ(اطراف)
  3. ارلانگن
  4. اینگولشتات
  5. ببلینگن
  6. دارمشتات
  7. رگنسبورگ
  8. اشتارنبرگ
  9. وولفسبورگ
  10. اشتوتگارت
  11. هایدلبرگ
  12. ابرسبرگ
  13. لندسهوت
  14. کوبورگ
  15. ماین-تاونوس-کریس
  16. لودویگ سبورگ
  17. ارلانگن-اخشتات
  18. اولم
  19. فافنهوفن آن در ایلم
  20. هخ‌تاونوسکرایس

پیدا کردن کار در آلمان برای خارجی ها

اگر شما به عنوان یک خارجی به دنبال شغلی در آلمان هستید، پیدا کردن جایی که بتوانید در آن جا به دنبال شغل مورد نظر خود باشید می تواند کمی دشوار باشد به ویژه اگر شما تنها به دنبال مشاغل انگلیسی زبان برای کار در آلمان هستید. با این حال اگر شما دارای مدرک تحصیلی یا حرفه ای باشید؛ یا تجربه ی کاری داشته باشید و حداقل بتوانید مقدار کمی به زبان آلمانی صحبت کنید، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در آلمان خواهید داشت به خصوص در بخش های خاصی که کمبود نیروی کار آلمانی در آن ها وجود دارد.

پیدا کردن کار در آلمان برای خارجی ها

آلمان دارای بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در دنیا است، بنابراین در آلمان مشاغل زیادی برای خارجیانی که دارای مهارت های تخصصی هستند وجود دارد، هرچند کارهای معمولی و عادی نیز نسبتا آسان یافت می شوند؛ همچنین امکان پیدا کردن مشاغل انگلیسی زبان را در آلمان وجود دارد اگرچه در اکثر موارد دانستن مقدار کمی زبان آلمانی نیز مورد نیاز است.

نرخ بیکاری در آلمان

آلمان دارای یکی از کمترین نرخ های بیکاری در اتحادیه ی اروپا می باشد که در مارس 2017 به پایین ترین حد خود، 5.8 درصد رسیده است؛ این در حالی است که در برخی از مناطق جنوب آلمان مانند ایالت بایرن (که مونیخ در آن قرار دارد) نرخ بیکاری بسیار پایین تر است. مطالعه ای که توسط موسسه ی فدرال آلمان برای تحقیق در مورد جمعیت انجام شده است نشان می دهد که یک سوم مهاجرین کشورهای غیر اتحادیه ی اروپا در سال 2011 – 2010 در طی 12 ماه در آلمان شغل خود را پیدا کرده اند، هرچند این وضعیت از سال 2015 پس از هجوم پناهندگان به آلمان به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. با این حال اگر شما به خوبی واجد شرایط باشید( با داشتن یک مدرک دانشگاهی یا حرفه ای مانند کارآموزی و یا داشتن تجربه ی کاری و دانش پایه ی زبان آلمانی) شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در آلمان برای شما وجود خواهد داشت؛ جایی که این ویژگی ها با ارزش هستند.

حتی اگر شما مشاغل انگلیسی زبان را در آلمان پیدا کنید، برای استخدام در آن شغل باید بتوانید حداقل مقدار کمی آلمانی صحبت کنید(حتی اگر می خواهید زبان انگلیسی تدریس کنید) و بعید است که بتوانید بدون داشتن مهارت های خوب در زبان شغلی حرفه ای در این کشور به دست آورید. مدارس زبان بسیاری در آلمان برای تقویت زبان آلمانی وجود دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تجارب کار در آلمان برای ایرانیان می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد کار در آلمان برای ایرانیان

1- آیا شرایط رفاهی مناسبی برای ایرانیان بعد از اشتغال در آلمان فراهم است؟

ایرانیان در آلمان می¬توانند از یک سیستم تامین اجتماعی خوب و توسعه یافته برای خود و خانواده خود برای محافظت در برابر خطرات عمده پس از اشتغال در آلمان استفاده کنند.

2- چگونه می توان در آلمان شغل یافت؟

اگر به عنوان یک ایرانی تصمیم دارید در آلمان کار کنید برای شروع با تحقیقات اولیه در اینترنت از طریق سایت های شغلی در آلمان می¬توانید روش های مختلف برای پیدا کردن شغل در آلمان را یاد بگیرید.

3- فرصت های شغلی در آلمان بیشتر در چه منابعی یافت می¬شود؟

فرصت های شغلی زیادی در آلمان در آژانس فدرال اشتغال (BA) و شبکه EURES ذکر شده است.

4- آیا تسلط به زبان آلمانی برای یافتن شغل مورد نیاز است؟

اگر به عنوان یک ایرانی متقاضی کار در آلمان هستید در گام اول زبان خود را تقویت کنید. سپس اگر به شرکت یا شغل خاصی علاقه مند هستید به راحتی می¬توانید درخواست خود را برای آن کار ارسال کنید.

5- برای شاغل شدن در آلمان آیا مصاحبه شغلی هم انجام می شود؟

بله، اگر کارفرما یا کارگزینی مربوطه نسبت به درخواست شما احساس خوبی داشته باشد، باعث می-شود از شما برای یک مصاحبه شغلی در آلمان دعوت کنند.

6- چه مراحلی برای کار در آلمان وجود دارد؟

یکی از مراحل کاری در رابطه با کار در آلمان پس از جستجو، پذیرش، مصاحبه و نهایتا پذیرش شما و امضای قراداد کاری می¬باشد.

7- کدام یک از شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری بهتر است؟

مونیخ، ارلانگن، اینگولشتات، ببلینگن، دارمشتاتري، رگنسبورگ، اشتارنبرگ و…

8- پیدا کردن کار در آلمان آسان است؟

اگر شما دارای مدرک تحصیلی یا حرفه ای باشید، یا تجربه¬ی کاری داشته و حداقل بتوانید کمی به زبان آلمانی صحبت کنید، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در آلمان خواهید داشت.

9- در آلمان کار برای افراد خارجی وجود دارد؟

آلمان دارای بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در دنیا است، بنابراین در آلمان مشاغل زیادی برای خارجیانی که دارای مهارت های تخصصی هستند وجود دارد.

10- بدون داشتن حرفه خاص می توان در آلمان کار یافت؟

در آلمان کارهای معمولی و عادی نیز نسبتا آسان یافت می¬شوند. همچنین امکان پیدا کردن مشاغل انگلیسی زبان در آلمان وجود دارد اگرچه در اکثر موارد دانستن مقداری زبان آلمانی نیز مورد نیاز است.

11- نرخ بیکاری در آلمان چند درصد است؟

آلمان دارای یکی از کمترین نرخ های بیکاری در اتحادیه ی اروپا می¬باشد که در مارس 2017 به پایین ترین حد خود، 8/5 درصد رسیده است.

12- آیا برای مشاغل انگلیسی زبان در آلمان نیاز به تسلط بر زبان آلمانی می باشد؟

اگر مشاغل انگلیسی زبان پیدا کنید، برای استخدام در آن شغل باید بتوانید حداقل مقدار کمی آلمانی صحبت کنید و بعید است بتوانید بدون داشتن مهارت¬های خوب در زبان، شغلی حرفه¬ای در آلمان به دست آورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

45 دیدگاه برای “کار در آلمان برای ایرانیان

  1. حامد مهری گفت:

    سلام ، پرستار با ۹ سال سابقه کار هستم ، ۳۴ ساله ، میخواستم بدون در صورت گرفتن مدرک زبان b1 میتونم اقدام کنم ، ضمنا همسرم هم میتونه همزمان با من بیاد یا خیر ؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کنید. شانس اخذ ویزای همراه برای کشور آلمان بسیار پایین است.

  2. shams گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من خانم ۳۱ ساله پرستار با ۷ سال سابقه کار و همسرم مکانیک خودرو با ۳۳ سال سن .چه کشوری هر دو نفر مارو میتونه پذیرش کنه و شرایطش برای ما بهتره ؟برای المان چطور میتونم اقدام کنم زبان المانی هم نمیدونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای مهاجرت دو نفره نیاز است تا ویزای جداگانه ای برای کار دریافت کنید.
      اما می توانید در صورت تمکن مالی کافی، با سرمایه گذاری در کشور آلمان و یا سایر کشور های اروپایی به هدفتان برسید.
      ضمن اینکه زبان مورد نیاز کشور هدف را نیز می توانید از طریق دوره های زبان، یاد بگیرید.

  3. مجید داودی گفت:

    با سلام من مدرک کارشناسی فناوری خودرو دارم و حدود 10سال سابقه مرتبط دارم که 4سال اون مربوط به خط تولید خودرو می باشد سن اخذ ویزای کار المان چند سال است؟در حال گذراندن زبان المانی هستم لطفا راهنمایی بفرمائید،ضمنا متاهل هستم،ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان، می بایست به زبان آلمانی نیز مسلط باشید.
      معمولا بیش از 40 سال را ریجکت می کنند؛ اما اگر سن پایین تر باشد و در کنار سن مناسب، سابقه کار با بیمه باشد، معمولا ویزا می دهند.

  4. آرش رحمنی گفت:

    با سلام لیسانس مکانیک دارم به همراه 2 سال سابقه کار مرتبط . آیا شانس برای پیدا کردن کار برای من وجود دارد ؟ ندرک زبان ب1 هم دارم .

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که سن شما نیز مناسب باشد و موفق به اخذ ویزای کار شوید، فضای کار متناسب با توان برقراری ارتباط شما با کارفرمایان، به زبان آلمانی و میزان و نوع تخصص شما، این امکان را میسر خواهد کرد.

  5. محبوبه گفت:

    سلام، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد هستم و دارای پنج سال سابقه کار مرتبط، در صورتی که زبان آلمانی آموزش ببینم آیا شغل مرتبط با رشته تحصیلی خودم میتونم در کشور آلمان به دست بیارم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که زبان آلمانی مسلط شوید و بابت سالهای سابقه کار مرتبط خود سنوات بیمه هم داشته باشید و مدرک شما و سطح و نوع علم شما را برای کار در این کشور تایید کنند، قطعا فرصت خوبی برای کار فراهم خواهد آمد.

  6. کارن سانیانی گفت:

    سلام . من دیپلم مکانیک و ۲ تا هم دیپلم فنی حرفه ای مکانیک دارم شرایط اومدن دارم .

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید.
      سابقه کار به همراه بیمه و حداقل مدرک کارشناسی نیز نیاز می باشد.

  7. لقمان گفت:

    سلام فوق لیانس مهندسی مواد در گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی هستم آیا امکان استخدام در آلمان را دارا می می باشم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      پس از دریافت ویزای جستجوی کار می توانید در این کشور, شغل مناسب خود را بیابید.

  8. سعید سلیمیان گفت:

    سلام
    من ۳۶ سالمه لیسانس برق ، ۱۱ سال سابقه کار مرتبط دارم ، زبان انگلیسیم هم خوبه
    شانسم واسه پیدا کردن کار در آلمان چقدر هست؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اگر امکان مکاتبه با مجموعه های کارفرمایی آلمانی برایتان میسر است از این روش اقدام نمایید (برای دعوت مصاحبه )و در غیر این صورت, روش ها و یا کشور های دیگر را ارزیابی کنید.
      موفق باشید

  9. معین گفت:

    سلام.۲۳ سال دارم و دانشجوی ترم اخر مهندسی مکانیک هستم اما از یک موسسه ی غیر انتفاهی.قصد دارم بعد از خدمت اقدام به مهاجرت به المان کنم برای کار.ایا برای من کاری پیدا میشه؟ هر کاری باشه فرق نداره.تورو خدا جواب بدین

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اگر به زبان آلمانی تسلط کافی ندارید, پیشنهاد میکنیم دیگر روش ها و یا کشور ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

  10. مصطفی بیات گفت:

    سلام وخسته نباشید
    بنده مکانیک خودروهای سواری هستم مدرک تحصیلیم دیپلم مکانیک هست ودوره های تخصصی موتوروگیربکس هیوندای وکیاروازدانشگاه صنعتی شریف بامدرک دوزبانه دریافت کردم همچنین یه مدرک فنی وحرفه ای مرتبط هم دارم میخواستم ببینم واجدشرایط هستم یاخیر ممنون ازراهنماییتون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر

  11. کوروش گفت:

    سلام . من کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی با 4 سال سابقه کاری هستم. تو آلمان برای من کار هست.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      میزان تسلط شما به زبان آلمانی بسیار موثر است.

  12. amin.s گفت:

    با سلام
    من لیسانس متالورژی هستم( فوق دیپلم دولتی گرگان و لیسانس ازاد رودهن) ۳سال سابقه کار در یک ذوب اهن خصوصی قسمت کنترل کیفیت دارم.میخواستم بدونم در المان میتونم کاری کنم با این شرایط؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      همانطور که خدمت بقیه ی عزیزان عرض کردم میزان تسلط شما به زبان آلمانی بسیار موثر است, چرا که کشور آلمان کشوری صنعتی است و کار وجود دارد و یافتن کار بستگی به توان برقراری ارتباط شخص با محیط کار دارد.

  13. BAHRAM گفت:

    سلام لیسانس مکانیک هستم در حال حاضر در حال گذراندن دوره های PIPING و PDMS هستم (برای مدرک فنی حرفه ای)
    آیا میتوانم در آلمان کار مرتبط پیدا کنم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      میزان تسلط شما به زبان آلمانی بسیار موثر است.

  14. امیر گفت:

    سلام
    مدرک کارشناسی مهندسی صنایع پلیمر از دانشگاه آزاد شیراز و چند مدرک بین المللی مرتبط با رشته خودم و همچنین ده سال سابقه کار مرتبط در صنایع پتروشیمی دارم.مدرک زبان ندارم.چه مدرکی لازم دارم و شانسم برای پیدا کردن کار مناسب چقدر هست?ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای طی مسیری که فرمودید نیاز به یادگیری زبان آلمانی دارید.(که در آن صورت فرصت مکاتبه با شرکت ها و یا مقاصد کاری تان در آن کشور را دارید.)

  15. محمد امين فرنود گفت:

    سلام
    من ليسانس عمران از دانشگاه سراسري دارم و عضو نظام مهندسي هستم
    ميخواستم بدونم شرايط كار تو المانو دارم؟؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      پیدا کردن کار در المان با رشته مهندسی عمران چندان راحت نیست، بهتر است قبل از اقدام با شرکت هایی مکاتبه داشته باشید.

  16. ماریا گفت:

    سلام.خانم29ساله هستم.متأهل.بامدرک دیپلم رشته ی طراحی ودوخت.وهمچنین مدرک قالی بافی نیمه ماهر هم دارم.میخواستم بدونم با این رشته ی تحصیلی و حرفه ی قالی بافی شانس پیداکردن کار درآلمان رو دارم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر، شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری آلمان ندارید.

  17. سعید قزلسفلی گفت:

    درود
    بنده دارای مدرک فوق دیپلم رشته مکانیک از دانشگاه آزاد هستم آیا میتوانم با این مدرک در آلمان کار مناسبی پیدا کنم؟ زبان آلمانی تا حدودی بلدم و البته اگه مطمئن بشم که میتوانم اونجا کار مناسبی داشته باشم براحتی زبانم را بهبود بخشم و راحت مسلط بشم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که از لحاظ تخصصی در رشته خود مشکل نداشته باشید، بله شانس کاریابی دارید.

  18. محمد قربانی گفت:

    سلام و خسته نباشید مدرک تحصیلی دیپلم صنایع فلزی و مدرک جوشکاری دارم چه شرایطی هست یا دارم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      شانسی خوبی ندارید، از طریق تحصیل اقدام فرمایید.

  19. مرتضی قاسمی گفت:

    سلام من برق و لوله کشی تاسیسات ساختمان انجام میدهم
    ایامیتوان راحت آنجا ار کرد

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام خیر پیدا کردن کار در آلمان چندان راحت نیست، داشتن مدرک حداقل لیسانس، اطلاع از زبان آلمانی و تخصص در رشته پیدا کردن کار را راحت می کند.

  20. مصطفی گفت:

    سلام
    بنده فوق دیپلم معماری دارم ولی ده سال است با دستگاههای cnc کار میکنم طراحی و اپراتوری و تعمیرات متوسط دستگاههای سویسی و آلمانی کارکردم ,

  21. صابر حسینی گفت:

    با سلام
    با مدرک تکنسین داروخانه از جهاد دانشگاهی ،اجازه کار تو داروخانه میدن؟ و آیا این مدرک دارای اعتباره در المان؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر، طبق اطلاعات ما امکان اقدام با این مدرک جهت کار در آلمان وجود ندارد.

  22. جواد گفت:

    سلام
    من فوق دیپلم متالورژی دارم
    یه مدرک فنی حرفه ای upvc
    مدرک فنی حرفه ای نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته، دزدگیر، دربهای اتوماتیک، آیفون
    آشنا با دستگاهای cnc فلزات
    لنظرتون میتونم اقدام کنم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      بله می توانید اقدام کنید، ولی پروسه چندان راحتی جهت پیدا کردن کار در آلمان نخواهید داشت.

  23. علی گفت:

    با سلام
    بدون سابقه کار هم میتوان اقدام کرد؟
    با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله در صورتی که رشته تحصیلی مناسبی داشته باشید، امکان اقدام وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *