مشاغل مورد نیاز آلمان 2020

از پر متقاضی ترین کشورها جهت کار و مجوز آن، اخذ ویزای کار آلمان می باشد. صنعت مدرن و پیشرفته، وجود فرصت های شغلی بسیار، درصد بالای اخذ ویزا و حقوق و مزایای خوب از دلایل این امر می باشد. اما قبل از هر اقدام، می بایست با مشاغل مورد نظر در این کشور آشنا شوید که همکاران پر تلاش ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح توضیحات کاملی در این باره پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی مشاغل و کارهای مورد نیاز آلمان 2020

آیا به دنبال یافتن شغل در آلمان هستید؟ در اینجا می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را هنگام درخواست برای شغلی در آلمان در سال 2020 دریافت کنید! در این مقاله مروری بر مشاغل با بیشترین جای خالی در آلمان ارائه شده است.

طی سال های گذشته، بازار اشتغال آلمان بیشترین افزایش موقعیت را داشته است. از دهه 1960، تعداد خالی شغل ها در آلمان به 5 میلیون موقعیت افزایش یافت. تعداد کل فرصت های شغلی به 1.2 میلیون نفر رسیده است. این رقم نسبت به سال 2014 دو سوم افزایش داشته است.

مشاغل در حوزه های تخصصی

آلمان برای رفع این مشکل، به دنبال کارگران واجد شرایط از سراسر جهان است. لیست زیر مروری بر زمینه های مختلف شغلی است که در حال حاضر سطح بالایی از جای خالی شغل در آلمان دارند. حرفه 1-3 در لیست مشاغلی است که به تخصص و آموزش خاصی نیاز دارند. مشاغل 4-6 را بدون داشتن مدرک دانشگاهی تخصصی میتوانید بدست آورید.

متخصص پزشکی:

بیمارستان های آلمان با کمبود حدود 5000 پزشک و اقدامات پزشکی روبرو هستند. از سال 2012، افراد در سراسر مرزهای دارای مدرک خارجی در پزشکی می توانند مجوز لازم برای پزشکی در آلمان را کسب کنند. این امر همچنین در مورد متقاضیان اعضای کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی که در اتحادیه اروپا نیستند صدق می کند. با این حال، درجه مربوطه باید معادل مدرک معتبر پزشکی آلمان شناخته شود.

حرفه های مهندسی:

موارد زیر محبوب ترین رشته تخصصی در حوزه مهندسی است که تعداد زیادی از جای خالی در آلمان دارند: 

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی سازه
  • علوم کامپیوتر
  • ارتباطات از راه دور 

ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری: فارغ التحصیلان رشته هایی از جمله ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری در چندین شرکت خصوصی فرصت های بالایی دارند. علاوه بر این، موسسات تحقیقاتی مختلفی که به انجمن Max Planck و Fraunhofer-Gesellschaft وابسته اند، مجموعه ای از مشاغل جذاب را ارائه می دهند.

مشاغل در مناطق غیر تخصصی

در حالی که بخش اول این پست در مورد مشاغل حرفه ای است که به مدرک تخصصی نیاز دارند، در بخش زیر خلاصه ای از مشاغل با بیشترین جای خالی در آلمان که نیازی به یک مدرک تخصصی ندارند، ارائه می شده است. حوزه های کاری زیر با تقاضای زیادی برای کارمندان روبرو هستند، که هم اکنون با تأمین نیروی کار برآورده نمی شود.

مکانیک صنعتی:

در حال حاضر بیش از 16000 شغل خالی در زمینه فناوری عملیاتی مهندسی ماشین وجود دارد و تقاضا رو به رشد است. محبوب ترین شغل در این زمینه مکانیک صنعتی است. افراد علاقمند به این حوزه کاری فرصت دارند که یک کارآموزی را در شرکت های مختلف بگذرانند تا مکانیک صنعتی معتبر شوند. دوره کارآموزی سه سال به طول می انجامد که در طی آن ماهانه 1000 یورو به شما پرداخت می شود. پس از پایان دوره کارآموزی، حقوق ماهانه حدود 2300 یورو در ماه است. بسیاری از شرکت ها که چنین موقعیت های کارآموزی را ارائه می دهند، پس از اینکه کارآموز با موفقیت دوره کارآموزی را گذراند، به کارکنان آموزش خود فرصت موقعیت دائمی ارائه می دهند. 

شرایط شغل پرستاری در آلمان 2020

شرایط شغل پرستاری در آلمان 2020

شرایط شغل پرستاری در آلمان 2020

در سراسر آلمان تقاضای فزاینده ای برای پرسنل آموزش دیده در این زمینه وجود دارد. از آنجا که تقاضا در این زمینه بسیار زیاد است، مردم امکان دریافت حمایت مالی برای دریافت آموزشات پیشرفته را دارند. پس از اتمام چنین آموزش، شانس دریافت یک پیشنهاد شغلی مناسب در سراسر آلمان زیاد است. اگرچه، در مقایسه با زمینه مکانیک صنعتی و خرده فروشی، افرادی که در این زمینه کار می کنند ممکن است مجبور به دریافت حقوق کمتری باشند، اما به طور کلی شانس به دست آوردن جایگاه شغلی دائمی بیشتر است.

با وجود اینکه نرخ بیکاری کلی در آلمان به طور پیوسته در حال کاهش می باشد و به کمتر از 2.6 میلیون نفر بیکار (5.7 درصد) رسیده است، زمینه های شغلی خاصی وجود دارند که با افزایش تقاضای نیروی کار روبرو هستند. این بخش ها شامل مشاغل حرفه ای، به عنوان مثال پزشکان، وکلا و مهندسین، هستند که به مدرک تخصصی نیاز دارند.همچنین در بخش بهداشت و درمان و مراقبت از سالمندان و بخش ساخت و ساز نیز کمبود نیرو وجود دارد. در حال حاضر با وجود 764000 فرصت شغلی، تعداد پیشنهادات شغلی در مقایسه با سال 2019 همچنان در حال افزایش است. بنابراین اگر در حال حاضر به فکر درخواست تقاضای شغل در آلمان هستید. زمینه های مختلف با تعداد زیادی جای خالی وجود دارد. البته شما می توانید در زمینه های شغلی دیگری نیز که ممکن است نسبت به موارد ذکر شده در اینجا رقابتی تر باشند شرکت کنید. اما در آلمان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد

شرایط شغل فروشندگی در آلمان 2020

طی سال گذشته تعداد مشاغل در بخش خرده فروشی 3000 نفر افزایش یافته است. در این کشور تقاضای فروشنده آموزش دیده خرده فروشی و همچنین دستیار فروش در حال افزایش است. جوهر چنین مشاغلی مشتری است. کارمندان این زمینه باید بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و آنها را درک کنند. این امر به منظور بهبود تجربه خرید مشتری و افزایش فروش فروشگاه مهم است. افراد علاقمند به فروشندگی این فرصت را دارند که در یک دوره کارآموزی شرکت کنند. این دوره در بین محبوب ترین دوره های آلمان قرار دارد زیرا می توان متناسب با علاقه شخصی آن را در بسیاری زمینه ها مورد استفاده قرار داد.

حقوق در دوره کارآموزی ماهانه بین 600 تا 1000 یورو است. علاوه بر این، کارآموزان نیز غالباً این شانس را دارند که پس از اتمام دوره کارآموزی دو تا سه ساله، قرارداد کار دائمی به آنها پیشنهاد دهند. در اینجا طول دوره کارآموزی می تواند به مدارک تحصیلی قبلی بستگی داشته باشد. از این رو ممکن است به جای سه سال به دو سال تقلیل یابد.

پیدا کردن شغل و کار در آلمان 2020

برای مشاغل مربوط به مهاجران و افراد انگلیسی زبان در آلمان Expatica jobs را بررسی کنید. در آنجا طیف وسیعی از منتخب مشاغل به روز هم برای انگلیسی زبانان و هم برای افرادی با زبان های دیگر وجود دارد.

چنانچه به اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس تعلق دارید، می توانید از طریق وب سایت EURES (خدمات اشتغال اروپا) به دنبال شغل در آلمان باشید. EURES یک شبکه پورتال شغلی است که توسط کمیسیون اروپا به روزرسانی می شود و برای کمک به جابجایی آزاد در EEA طراحی شده است. علاوه بر جستجوی کار، می توانید CV خود را بارگذاری کرده و درمورد مسائل حقوقی و اداری مربوط به کار در آلمان مشاوره بگیرید. EURES نمایشگاه های شغلی را در بهار و پاییز برگزار می کند.

پیدا کردن شغل و کار در آلمان 2020

پیدا کردن شغل و کار در آلمان 2020

سایتهای شغلی عمومی آلمان

آژانس کاریابی فدرال (Bundesagentur für Arbeit، BA)، بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان است و دارای شبکه ای با بیش از 700 آژانس و دفتر در سراسر کشور می باشد. سرویس بین المللی جایگذاری (ZAV) اطلاعاتی در مورد فرصت های شغلی، از جمله کارهای گاه به گاه دارد. همچنین می توانید مشخصات خود را به همراه مدارک تحصیلی و نکات برجسته شغلی به پرتال شغلی آن ها بفرستید و بگویید به دنبال چه نوع شغلی در چه نوع شرکتی هستید.

وب سایتهای شغلی در آلمان

مشاغل موجود در آلمان غالباً در جرمن جاب و وب سایتهای استخدامی (Jobbörsen) و با تاکید ویژه بر صنایعی خاص و یا مشاغل خارجی برای افراد خارجی، تبلیغ می شوند.

  1. عمومی
  2. جاب پایلوت 
  3. جاب استیرز
  4. جوبو مشاغل استارت اپس
  5. کیمتا
  6. کونونو
  7. مونستر
  8. پراکتیکوم
  9. ماین اشتاین بوسن
  10. انگلیش-اسپیکینگ جابز این جرمنی
  11. کریگزلیست، مشاغل گاه به گاه و غیر معمول. از جمله برخی از مشاغل انگلیسی زبان در آلمان
  12. انگلیش جابز
  13. د لوکال
  14. تاپ لنگوئج جابز، مشاغل انگلیسی زبان در آلمان (و سایر زبانها) اسپشالیست
  15. آکادمیک – مشاغل علمی و پژوهشی
  16. جابوار- مدیریت و متخصص
  17. استفن بیل – کارآموزی و مشاغل تحصیلات تکمیلی
  18. استپ استون – شامل کارآموزی و موقعیت های تحصیلات تکمیلی

آژانس های استخدامی در آلمان

برای آژانس ها به صفحات زرد آلمانی (Gelbe Seiten) تحت نظارت آژانس کاریابی مراجعه کنید. این آژانس ها اگر عضو انجمن فدرال کارفرمایان ارائه دهندگان خدمات پرسنلی (BAP) باشند، معتبر خواهند بود. قبل از ورود به سیستم، بررسی کنید که آیا شرکتی که از طرف شما به دنبال شغل است، هزینه ای را برای انجام این کار از شما می گیرد یا خیر، بسیاری از این شرکت ها ممکن از تا 2000 یورو از شما بگیرند. شما چندین آژانس استخدامی بین المللی را در آلمان پیدا خواهید کرد که لیستی از مشاغل تخصصی برای افراد خارجی را در اختیارتان قرار می دهد.

آموزش انگلیسی در آلمان

فرصت های زیادی برای انگلیسی زبان ها جهت آموزش انگلیسی در آلمان وجود دارد: کودکان مدرسه، دانش آموزان بزرگتر در مدارس زبان، تدریس خصوصی و همچنین آموزش انگلیسی حرفه ای به کارمندان شرکتهای بین المللی. برای این کار شما باید مدرک تحصیلی، تجربه و همچنین مدرک TEFL داشته باشید. می توانید به دنبال شغل TEFL (اگرچه بسیاری از سایت های آنلاین مشاغل را لیست می کنند) باشید یا مدارس بین المللی در آلمان را بررسی کنید. مدارس زبان در آلمان یا دانشگاه های آلمان.

آموزش انگلیسی در آلمان

آموزش انگلیسی در آلمان

مشاغل آلمانی در روزنامه ها

برای مشاغل بسیار تخصصی یا دانشگاهی در سطح ملی، نسخه های روز شنبه روزنامه های ملی را بخرید یا به صورت آنلاین نگاه کنید:

  • Frankfurter Allgemeine Zeitung
  • Süddeutsche Zeitung (مونیخ و جنوب)، 
  • Die Welt
  • Handelsblatt (دوسلدورف).
  • Frankfurter Rundschau
  • BerlinOnline
  • Berliner Zeitung.

وب سایت شرکت ها

برخی از شرکت های بین المللی در وب سایت های شرکت خود به دو زبان انگلیسی و آلمانی تبلیغ می کنند. جایگاه شغلی خالی معمولاً تحت عنوان Stellenangebote، Karriere یا Vakanzen ذکر شده است. شرکتهای برتر آلمانی شامل:

  • Adidas
  • Aldi
  • BASF
  • Bayer
  • BMW
  • Bosch
  • Daimler
  • Deutsche Bank
  • E.ON
  • Lidl
  • Merck
  • SAP
  • Siemens
  • Volkswagen

اما شماری از شرکتهای کوچک و متوسط (SMES) که بخش مهمی از اقتصاد آلمان هستند را فراموش نکنید. بنابراین شرکت هایی که متناسب با زمینه کاری شما هستند را بررسی کنید. شما می توانید تمام شرکت های موجود در آلمان را از طریق ثبت شرکت دولتی (به انگلیسی) پیدا کنید.

سایت های معتبر کاریابی آلمان 2020

حتی اگر آنها در آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند، برخی از شرکت ها به طور فعال به دنبال افراد با زبان انگلیسی برای موقعیت های شغلی خود هستند. چندین وب سایت شغلی وجود دارد که در آن پست های شغلی در اصل به زبان انگلیسی است. آنها همچنین برای خارجی هایی که به دنبال شغل در آلمان هستند، دارای منابعی به زبان انگلیسی نیز هستند.

  • The Local

The Local، یک وب سایت کاریابی عالی برای یافتن شغل در آلمان است. این وب سایت به زبان انگلیسی است و مشاغل به دسته هایی از جمله مهندسی نرم افزار و فروش تقسیم می شوند. همچنین می توانید بر اساس موقعیت مکانی جستجو کنید. تنها مشکلی که در The Local وجود دارد این است که تعداد محدودی از مشاغل را اعلان می کند و بیشتر آنها نیاز به مهارت های بسیار خاصی دارند.

  • Naukri

Naukri، یک وب سایت کاریابی هندی است که دارای لیست های شغلی در اروپا و آسیا است. این بخش برای مشاغل به طور خاص در آلمان، با صدها اعلان شغلی است. می توانید با ارزش هایی مانند صنعت، حقوق، تحصیلات و نوع شغل مرتب سازی کنید.

آنچه در مورد Naukri بی نظیر است منابع در دسترس متقاضیان کاراست، جدا از عملکرد استاندارد جستجوی شغل. این شما را با کسی مرتبط می کند تا به شما در نوشتن یا ارزیابی رزومه، نامه ای که شما درباره دلایل خود برای درخواست می نویسید و نامه کار کمک کند. با پرداخت مبلغی پول، می توانید پروفایل خود را برجسته کنید تا شانس خود را برای جذب کارفرمایان افزایش دهید.

  • Berlin Startup Jobs

Berlin Startup Jobs شما را با موقعیت های کاری استارت آپ های بزرگ در آلمان مطابقت می کند. خود وب سایت شغل و بیشتر لیست های شغلی به زبان انگلیسی است، در حالی که برخی از لیست های شغلی به زبان آلمانی است.

نکته منفی این وب سایت کاریابی این است که موتور جستجوگر مخصوص قدرتمندی برای مشاغل ندارد؛ شما فقط می توانید از طریق مهارت و چیزهای دیگر جستجو کنید. همچنین دارای مجموعه مهارت های بسیار ویژه ای است. بیشتر مشاغل در زمینه هایی مانند توسعه وب، ویرایش و بازاریابی فعالیت دارند. آنها همچنین فقط چند شغل در دسترس دارند.

وب سایت های شغلی در آلمان برای افراد بومی زبان

  • EURES (خدمات اشتغال اروپا)

 اگر به زبان آلمانی صحبت می کنید، EURES روشی عالی برای پیدا کردن شغل است. شما می توانید با توجه به عوامل زیادی، مانند زمینه کاری، نوع موقعیت شغلی (مانند کارآموزی، موقتی و غیره)، بر اساس تجربه کاری، سطح تحصیلات، واژه کلیدی و مکان، نتایج را محدود کنید. همچنین شما می توانید اطمینان حاصل کنید که اعلان های شغلی در وب سایت قانونی هستند، زیرا توسط خدمات اشتغال عمومی و یک آژانس رسمی اتحادیه اروپا اداره می شود.

  • Bundesagentur für Arbeit (آژانس استخدام فدرال)

آژانس استخدام فدرال، یک آژانس فدرال آلمان است که مراکز بیکاری را مدیریت می کند و مزایای بیکاری را در اختیار شما قرار می دهد. شما حتی اگر شهروند آلمانی نباشید، می توانید از وب سایت استفاده کنید. مانند اکثر سایت های جستجوی شغل، شما بر اساس کلمات کلیدی عنوان شغل، مکان و نوع اشتغال جستجو می کنید. آنها برای افراد متقاضی کار پروفایل دارند، جایی که می توانید مدارک تحصیلی خود و آنچه را که می خواهید در یک شغل جستجو کنید، ارسال کنید.

  • Indeed Germany

یکی از وب سایت های برتر کاریابی ایالات متحده، Indeed، یک بخش آلمانی دارد. می توانید با استفاده از تابع جستجوی شغل، یک کار جستجو کنید و نتایج خود را با مکان، عنوان شغلی، شرکت خاص و سایر ارزش های استاندارد محدود کنید. برخلاف یک وب سایت شغلی ساده، منابع دیگری نیز برای کمک به شما در زمینه کار رویایی خود در آلمان ارائه می دهد.

  • LinkedIn Germany

اگر مهارت های قابل عرضه در بازار دارید، LinkedIn آلمان یک وب سایت کاریابی عالی است. آنها تقریباً 2 میلیون اعلان شغلی را فقط برای آلمان دارند، و شما به وضوح می توانید ببینید که کدام شرکت ارائه دهنده شغل است. می توانید در مورد کارفرمای آینده تحقیقاتی انجام دهید و مطمئن شوید که آنها قانونی هستند و مکانی مناسب برای کار هستند. 

  • Jobware

Jobware، مانند تمام وب سایت های کاریابی در این لیست، یک موتور جستجوی قوی برای یافتن دقیق کار مورد نظر شما دارد. می توانید جستجوی خود را بر اساس زمینه کار، شهر، سطح تحصیلات و دیگر موارد محدود کنید. آنها یک ماشین حساب حقوق و خبرنامه دارند، بنابراین می توانید با جستجوی شغل خود به روز باشید.

  • XING.com

یکی از بزرگترین وب سایتهای شغلی در آلمان XING است. بسیاری از افراد از آن به عنوان LinkedIn اروپایی یاد می کنند و رابط کاربری آن در بسیاری از زبان ها از جمله آلمانی و انگلیسی در دسترس است. برخی از لیست های شغلی به زبان آلمانی است؛ اما بسیاری از آنها به زبان انگلیسی هستند، همچنین منابع موجود در وب سایت هستند. عملکرد جستجو قوی است و به شما امکان می دهد بین انواع اشتغال، سطح تجربه، زمینه کار، حقوق و شعاع مکان مورد نظر خود انتخاب کنید.

با اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به آلمان، مطمئنا آینده ای درخشان را پیش رو خواهید داشت. چرا که کار و زندگی در کشوری مدرن و ثروتمند می تواند موجب پیشرفت شغلی وحرفه ای شما می شود. با شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان همراه شوید و از تمام اطلاعات موجود در این زمینه آگاهی یابید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *