آیا ویزای جاب سیکر آلمان قابل تمدید است؟

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای جاب سیکر آلمان صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا ویزای جاب سیکر آلمان قابل تمدید است؟ در حقیقت برای مهاجرت به کشور های مختلف یکی از راه ها مهاجرت کاری است. برای مهاجرت کاری روش های گوناگونی وجود دارد و هر کشور نیز قوانین مخصوص به خود را دارد. برای این که بتوانید به طور معمول تمام کشور ها برای مهاجرت کاری اقدام نمایید لازم است تا در ابتدا یک پویشن و موقعیت شغلی را در کشور مقصد خود یافته و سپس برای ویزای کاری مورد نظرتان درخواست دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به آلمان علاوه بر روش مهاجرت کاری به آلمان روش های دیگری را نیز در بر دارد. در حقیقت برای این که بتوانید به آلمان مهاجرت کنید می توانید از راه های زیر اقدام کنید. این راه ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان، مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان، مهاجرت از طریق ویزای خودحمایتی آلمان و … . هر کدام از این راه های مهاجرت به آلمان نیاز به مشاوره دارد. از این رو می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

آیا ویزای جاب سیکر آلمان قابل تمدید است؟

همان طور که گفتیم قصد داریم در این مقاله در ارتباط با ویزای جاب سیکر آلمان و تمدید آن صحبت کنیم. اما قبل از این که در ارتباط با شرایط تمدید ویزای جاب سیکر صحبت کنیم، لازم است تا ببینیم ویزای جاب سیکر چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود. به عنوان یکی از کشور های پیشرو در زمینه اشتغال، آلمان یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری را در منطقه اروپا دارد. آلمان همچنان یکی از کشور های برتر جهان است که تعداد مهاجران زیادی را به خود جلب می کند و این تعداد هر ساله افزایش می یابد.

دلیل اصلی این است که نه تنها اقتصاد آلمان بلکه محیط این کشور نیز با فرهنگ غنی و شهر های زیبای آلمان همراه با سیستم های آموزشی، بهداشتی و شغلی پیشرفته دارای مزایای زیادی است. کسانی که مایل به ورود به کشور آلمان برای مدت زمانی کوتاه هستند ، می توانند این کار را با اخذ ویزای اقامت کوتاه مدت آلمان انجام دهند. اما علاوه بر آن مدل های دیگری نیز برای حضور در کشور آلمان وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها برای کار در آلمان، زندگی در آلمان، تحصیل در آلمان و … اقدام نمایید.

البته دقت داشته باشید که ویزای آلمان را با هر روشی که اخذ می کنید می بایست در کنار آن اطلاعات مربوط به هزینه های زندگی در آلمان و شرایط زندگی در آلمان را کسب نمایید. اما با تمام این ها قصد داریم در ارتباط با ویزای جاب سیکر آلمان صحبت کنیم و ببینیم که این ویزا چیست و چگونه می توان آن را تمدید نمود. دقت داشته باشید که ویزای جاب سیکر همان ویزای جست و جوی کار در آلمان است.

ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟!

اجازه دهید در ابتدا خلاصه بگوییم! اگر مایل به یافتن شغل در آلمان هستید ، دریافت ویزای جاب سیکر یا جستجوی شغل در آلمان راهی ساده برای این کار است. می توانید به آلمان بیایید و حداکثر شش ماه در این کشور بمانید و با دقت بسیاری به دنبال کار در آلمان باشید. در حقیقت این ویزا به خارجی ها امکان می دهد برای یافتن شغل به آلمان بیایند. در واقع یافتن شغل در آلمان از خارج از آلمان کمی سخت و دشوار است و اگر شخصی که به دنبال کار در آلمان است وارد این کشور شود، می توانید با ویزای جست و جوی کار خود در این کشور مشغول به کار شود.

ویزای جست و جوی کار یا همان جاب سیکر ویزای اقامت طولانی مدت برای گروه “D” است. حداکثر مدت اقامت در آلمان پس از دریافت این ویزا برای یافتن کار در شهر های آلمان شش ماهه خواهد بود. البته شما می توانید پس از تحصیل در دانشگاه های آلمان نیز برای جست و جوی شغل در این کشور اقدام به اخذ ویزای جاب سیکر کنید. در نهایت اگر شغل مورد نظر خود را یافته باشید می توانید به راحتی این ویزا را به ویزای کاری آلمان تبدیل نمایید.

ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای جاب سیکر آلمان

آیا امکان کار در آلمان با ویزای جاب سیکر وجود دارد؟

در بخش قبلی مقاله ما در ارتباط با ویزای جاب سیکر آلمان صحبت کردیم و شرایط مربوط به آن را برای شما بیان نمودیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا با داشتن ویزای جاب سیکر آلمان می توان برای کار در آلمان اقدام نمود و در این کشور مشغول به کار شد؟! پاسخ به این سوال کاملا منفی است. در واقع داشتن این ویزا به شما اجازه نمی دهد که در آلمان کار کنید. این نوع ویزا به طور خاص برای یافتن شغل طراحی شده است اما شما نمی توانید با این ویزا کار کنید زیرا داشتن این وزاه به منزله داشتن مجوز کار نیست.

نکته مهم دیگر این است که لازم نیست قبل از درخواست ویزای جاب سیکر آلمان و اخذ این مدل از ویزای آلمان درخواست شغل داشته باشید و یا برای شغل مورد نظر خود درخواست بدهید. پس از ورود به آلمان و پس از آن كه كارفرما اعلام كرد كه علاقه مشخصی در اشتغال شما دارد ، می توانید فقط در آلمان مجوز كار داشته باشید و قادر به كار در آلمان باشید.

یک نکته مهم دیگر این است که مجوز کار در آلمان یا ویزای کار در آلمان شما را برای اخذ اقامت آلمان واجد شرایط می کند و می توانید پس از اشتغال در آلمان برای دریافت اقامت دائم آلمان و در نهایت برای اخذ پاسپورت آلمان یا همان تابعیت آلمان درخواست خود را ارائه نمایید. درست پس از این که ویزای کار دریافت کردید و در صورتی که بتوانید شرایط خاصی را برآورده کنید ، واجد شرایط دریافت بلو کارت یا کارت آبی آلمان برای ادامه فرایند های زندگی و کاری خود خواهید بود. 

آیا امکان تمدید ویزای جاب سیکر آلمان وجود دارد؟

در بخش های قبلی مقاله ما به بررسی شرایط ویزای جست و جوی شغلی آلمان و یا به عبارتی ویزای جاب سیکر آلمان پرداختیم و در این زمینه نکاتی بسیار مهم را برای شما بیان نمودیم. یک مسئله مهم را نیز در بخش قبلی مورد بررسی قرار دادیم و آن پاسخ به این سوال بود که آیا می توان با دریافت ویزای جاب سیکر آلمان در این کشور مشغول به کار شد؟! که در این حالت جواب منفی بود.

اما در این بخش از مقاله به پرسش اصلی خود پاسخ خواهیم داد و در این زمینه نکاتی را بیان می کنیم. در پاسخ به تمدید ویزای جاب سیکر باید به این نکته اشاره نمود که اقامت آلمان با این ویزا نهایتا شش ماهه خواهد بود و طبق قوانین پاسخ ما به این پرسش منفی است. در واقع امکان تمدید ویزای جویای کار آلمان در آلمان وجود ندارد. پس باید با توجه به نکات ارائه شده تا به این جای مقاله این نکته را در نظر داشته باشید که اگرچه این ویزا قابل تبدیل است اما قابل تمدید نیست. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که با شرایطی می توان ویزای جاب سیکر را نیز تمدید نمود.

در واقع شما می توانید ویزای جدیدی را برای جستجوی کار در آلمان از کشور خود که در آن زندگی می کنید دریافت کنید. پس این بدان معناست که برای دریافت ویزای جست و جوی کار جدید آلمان در آلمان می توانید شش ماه را در خارج از آلمان و در کشور خود بگذرانید. در این صورت امکان دریافت مجد ویزای جاب سیکر آلمان برای شما وجود خواهد داشت. به عبارتی این ویزا با حضور دوباره در کشور خود و درخواست دوباره ویزای آلمان برای جست و جوی کار قابل دریافت است.

پس به این نکته دقت داشته باشید که در مدت زمان حضورتان در آلمان اکر در این کشور کار پیدا کنید نیازی به بازگشت به کشور خود و درخواست ویزای جست و جوری کار مجدد نخواهید داشت. پس از پایان مدت زمان ویزای جست و جوی کار در آلمان شما دیگر اجازه اقامت در این کشور را نخواهید داشت. دقت کنید که دولت آلمان به این دلیل تنها این ویزا را با شش ماه اعتبار ارائه می دهد که اطمینان دارد كاندیدایی با مهارت و تجربه كار مناسب می تواند در مدت شش ماه به راحتی شغلی در آلمان پیدا كند.

معیار های لازم برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

چه شما بخواهید برای بار اول برای دریافت ویزای جاب سیکر یا جست و جوی کار المان اقدام نمایید و یا بخواهید دوباره آن را از دولت آلمان دریافت نمایید لازم است تا شرایطی را داشته باشید. از این رو در این بخش از مقاله ما در ارتباط با ویزای جاب سیکر آلمان و شرایط لازم برای دریافت آن مطالبی را ارائه می کنیم. برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمانی در آلمان باید از پارامتر های واجد شرایط خاصی برخوردار شوید. این پارامتر ها عبارتند از:

  • داشتن مدرک لیسانس یا بالاتر از یک دانشگاه شناخته شده.
  • حداقل پنج سال سابقه کار در شغلی که تقاضای زیادی در بازار کار آلمان دارد.
  • بودجه کافی برای اثبات این که می توانید بدون وابستگی مالی به دولت یا هر نهاد دیگری در آلمان بمانید.
  • برنامه پوشش پزشکی (تا زمانی که مجوز کار در آلمان را دریافت نکنید ، این پوشش باید هزینه های مربوط به سلامتی شمارا پرداخت نماید.)
  • تسلط بر زیان آلمانی( عدم تسلط بر این زبان تنها فرصت های شما را محدود تر می کند و شغل های پیشنهادی کم تر می شوند. )

چگونه با داشتن ویزای جاب سیکر به سرعت شغل پیدا کنیم؟!

یکی از دغدغه ها و چالش های پیش روی افرادی که برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان اقدام می کنند و قصد دارند در آلمان مشغول به کار شده و در نهایت به ویزای کاری آلمان دست پیدا کنند، این است که چگونه می توان در این کشور کار پیدا کرد؟! از این رو در این بخش به ارائه نکاتی می پردازیم که با دانستن آن ها می توانید برای یافتن کار در این کشور به راحتی پیش بروید. همان طور که گفتیم با داشتن ویزای آلمان برای جست و جوی کار در آلمان می توانید شش ماه در این کشور بمانید.

یافتن شغل با ویزای جاب سیکر آلمان

یافتن شغل با ویزای جاب سیکر آلمان

این مدت زمان به شما امکان جست و جوی کار در بازار محلی آلمان، شرکت های بزرگ و کوچک و … را می دهد. در ابتدا سعی کنید که حداقل برای دو تا سه شرکت بین الملی و چند ملیتی تجربیات خود را ارسال نمایید. دقت داشته باشید که بزرگ ترین بخش اشتغال در آلمان بخش مهندسی است. پس اگر در این زمینه فعالیت می کنید لازم است تا زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید. نکته بعدی این است که از آنجا که قوانین کار در آلمان سختگیرانه است ، در هنگام یافتن کار در این کشور تمام جوانب را در نظر بگیریذ.

سعی کنید در زمینه تهیه رزومه کاری خود از یک متخصص کمک گرفته و با همراهی او پیش بروید. در این حالت می توانید نتیجه بهتری را کسب کنید. البته داشتن یک نامه حمایتی نیز کمک کننده است. قبل از درخواست شغل در آلمان ، خود را برای مصاحبه آماده کنید. شما برای این که بتوانید در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوید می بایست در مصاحبه های کاری بسیاری شرکت کنید. از این رو خود را برای این کار آماده نمایید. اگر تمامی موارد را رعایت کرده باشید به راحتی می توانید در مدت زمان شش ماه برای خود کاری مناسب را بیابید.

سوالات متداول در ارتباط با تمدید ویزای جاب سیکر آلمان

  1. چرا آلمان کشوری مناسب برای کار است؟

    آلمان با داشتن شرایط شغلی مناسب و شرایط زندگی عالی محلی مناسب برای کار و زندکی است.

  2. آیا ویزای جاب سیکر آلمان دارای محدودیت سنی است؟

    ویزای جاب سیکر آلمان عموما به افراد زیر چهل سال تعلق می گیرد.

  3. آیا تسلط به زبان آلمانی برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان ضروری است؟

    خیر اما در این صورت صرفا شرایط کاری محدود خواهد شد.

  4. مدت زمان ویزای جاب سیکر آلمان چقدر است؟

    مدت زمان ویزای جاب سیکر آلمان شش ماهه است.

  5. آیا امکان تمدید ویزای جاب سیکر آلمان وجود دارد؟

    خیر امکان تمدید ویزای جاب سیکر آلمان موجود نیست.

  6. اگر در مدت زمان حضور در آلمان با ویزای جاب سیکر موفق به یافتن شغل نشدیم چه باید کرد؟

    در این صورت می بایست به کشور مبدا بازگشت.

  7. آیا امکان کار کردن با داشتن ویزای جاب سیکر آلمان وجود دارد؟

    خیر با داشتن ویزای جاب سیکر آلمان نمی توان در این کشور مشغول به کار شد.

  8. آیا دریافت ویزای جاب سیکر آلمان تنها یک بار ممکن است؟

    خیر پس از بازگشت دوباره به کشور مبدا می توان برای بار دیگر درخواست ویزای جاب سیکر داد.

  9. شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

    از جمله این شرایط داشتن مدرک تحصیلی، داتشتن رزومه کاری، معرفی نامه و … است.

  10. آیا امکان اخذ اقامت آلمان با ویزای جاب سیکر آلمان است؟

    خیر در صورتی که ویزای جاب سیکر به ویزای کاری تبدیل شود می توان برای اقامت اقدام نمود.

  11. چرا ویزای جاب سیکر آلمان شش ماه زمان دارد؟

    برای این که دولت آلمان بر این عقیده است که شش ماه زمان برای یافتن کار افراد ماهر کافی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *