ویزای جاب سیکر آلمان 2020

مبحث کار در آلمان و یا مهاجرت کاری به این کشور دوست داشتنی همیشه و در هم هحال علاقمندان بسیاری داشته است و از موضوعات پر طرفدار در بین متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی در این مقاله شرایط مربوط به اخذ ویزای جاب سیکر(جستجوی کار) را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای کاری آلمان(جاب سیکر) 

آلمان نه تنها کشوری زیباست، بلکه جزء قوی ترین کشور های اروپا نیز می باشد. با نرخ بالای رشد و نرخ پایین بیکاری، این کشور بهترین گزینه برای یافتن شغل است. کشور آلمان تحصیلات رایگان به مقیمان خود ارائه می دهد و محیطی بسیار امن جهت کار و زندگی را فراهم کرده است.
این کشور به افراد با مهارت، مشاغل با درآمد بالا پیشنهاد می دهد و تمامی افراد را جهت بازدید و یافتن شغل در این کشور ترغیب می نماید. بنابراین اولین کار جهت این امر مهم، اخذ ویزای جاب سیکر آلمان است.

این ویزا امکان اقامت به مدت 6 ماه و یافتن شغل در این کشور را فراهم می آورد. درصورت یافتن شغل، فرد قادر است تا ویزای کاری آلمان یا مجوز کاری دریافت نموده و در این کشور زندگی کند. لطفا به خاطر داشته باشید که ویزای جاب سیکر به معنای مجاز بودن جهت شروع کار در این کشور نیست. این ویزا تنها به معنای بازدید از کشور و یافتن شغل مناسب است.

مرحله بعدی، تهیه مجموعه ای از مدارک می باشد که بایستی به فرم درخواست ضمیمه شود. این مدارک تضمین می کند که درخواست شما به دلیل عدم برخورداری از شرایط فورا رد نشده و این اطمینان را به شما می دهد که همه مدارک را دارا بوده اید.

فهرست مدارک مورد نیاز ویزای کاری ( جاب سیکر) آلمان :

  • پاسپورت معتبر(صادر شده در 10 سال گذشته و معتبر برای 12 ماه پس از زمان بازگشت برنامه ریزی شده)
  • کپی صفحه اطلاعات پاسپورت
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی بر اساس مشخصات هویتی
  • توصیه نامه ای که در آن هدف از دیدار و سفر، چگونگی برنامه ریزی برای یافتن کار و طرح شغلی جایگزین در صورت پیدا نکردن شغل را توضیح داده اید.
  • مدرک و گواهی دیپلم (یا هر مدرک شایستگی علمی از دانشگاه آلمان یا دانشگاه غیرآلمانی) و همچنین هر مدرک و گواهی دیگر از سابقه کار قبلی
  • مشخصات فردی و رزومه دقیق
  • مجوز اقامت در آلمان(محل اقامت در طی دوره دیدار)
  • مدارک مالی به منظور تامین هزینه های مدت اقامت در آلمان با نشان دادن یکی از مدارک زیر:
  • تعهدنامه رسمی توسط حامی و اسپانسری که در آلمان زندگی می کند.
  • ریز صورت حساب بانکی
  • حساب مسدود بانکی
  • وضعیت و شرایط شخصی در کشور فرد متقاضی از جمله مشخصات شناسنامه، سند ازدواج و دیگر گواهی و مدارک بیمه سلامتی ترجمه شده به انگلیسی

ویزای جاب سیکر 2020 ، ویزای کار آلمان  (جاب سیکر)  در اصل مجوز شما برای یافتن کار در آلمان می باشد. در برخی موارد افراد خارجی از کشورهایی به جز کشورهای اتحادیه اروپا، در صورتی اجازه کار در کشور آلمان را دارند که آن موقعیت شغلی و کاری توسط فرد دیگری از کشورهای اتحادیه اروپا اشغال نشده باشد، یا فرد مشغول به کار دارای مهارت و واجد شرایط باشد. کشور آلمان تلاش می کند تا قوانین کشور لازم الاجرا و قانونی باشد. قانون جدید، بر جذب افراد خارجی با مهارت  و کارگران حرفه ای با مهارت و تسلط بر زبان آلمانی تمرکز می کند، از جمله افراد با مهارت از خارج از کشورهای اتحادیه اروپا و به آن ها تعهد می دهد تا مراحل دریافت ویزا و تشریفات دست و پاگیر و سلسله مراتب را تسهیل نماید.این قانون در حال تصویب در هیئت دولت آلمان می باشد، اما در انتظار تصویب پارلمان و مجلس نیز می باشد.

مدارک لازم برای ویزای کاری آلمان 2020

مدارک لازم برای ویزای کاری آلمان 2020

کشور آلمان در تلاش سخت در جهت جذب افراد حرفه ای در علوم و تحصیلات می باشد. بنابراین افرادی با مهارت و با تجربه شامل الویت و برتری نسبت به افراد عادی می شوند. ویزای کار(جاب سیکر) آلمان یک مجوز اقامت موقتی نیز می باشد. این ویزا به شما امکان یافتن کار را تا شش ماه را می دهد، اما در این مدت شما اجازه کار کردن ندارید. هنگامی که کاری را پیدا کردید، ضروری است تا برای ویزای کاری آلمان درخواست دهید که با آن جاب سیکر متفاوت است.

هزینه یک ویزای کار (جاب سیکر) آلمانی چقدر است ؟

هزینه درخواست برای ویزا 75 یورو می باشد. اطمینان حاصل نمایید که این میزان هزینه را آماده و در دسترس دارید و می توانید در طی وقت ملاقات آن را پرداخت کنید.این میزان هزینه تغییر می کند و برای اطلاع از میزان دقیق آن به وب سایت سفارت در کشور خود مراجعه نمایید و یا با مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی تماس گرفته و از جزییات آن آگاه شوید.

تجربه مصاحبه جاب سیکر آلمان

مصاحبه من برای ساعت 9 صبح در سفارت شهر بمبئی برنامه ریزی شده بود. پانزده دقیقه زودتر در آن جا حاضر شدم و به محض رسیدن از من خواسته شد تا وارد دفتر شوم. هنگامی که داخل شدم، در پشت یک پنجره از من در مورد ویزایی پرسیدند که برای آن درخواست داده بودم. علاوه بر این چک کردند که آیا دو پیش نویس درخواست به همراه داشته باشم. پس از برسی دقیق همه موارد، به من یک شماره دادند و خواستند تا منتظر بمانم. فهرستی از مدارکی که باید ضمیمه پرونده می کردم نیز به من داده شد. همه مدارک مورد نیاز به ترتیب وبه طور مشخص ذکر شده بود.مصاحبه واقعی راس ساعت 10 شروع شد. شماره داده شده براساس تعداد افراد داخل صف بود که 10 نفر جلوی من بودند. مصاحبه واقعا طولانی و دقیق بود. بالاخره شماره من در ساعت 11:15 نمایش داده شد و من به پنجره مربوط مراجعه کردم. مراحل این مصاحبه با همه مصاحبه هایی که تاکنون گذرانده بودم بسیار متفاوت بود. در ابتدا دختری هندی با من مصاحبه کرد. این افراد  در یک مورد بسیار خوب عمل می کردند  و آن هم داد و فریاد زدن بر سر مردم بود. از مرتب و آماده کردن هر مدرکی که از شما می خواهند و ضمیمه نکردن مدارک اضافی دیگر اطمینان حاصل نمایید. به وضوح صدای مصاحبه گرها را بر سر افراد مصاحبه شونده ها می شنیدم. خوشبختانه دختری که با من مصاحبه  کرد بد قلق نبود. ابتدا از من خواست تا همه مدارک را به او تحویل دهم. سپس در مورد سوابق و پیشینه ام پرسید. چرا کشور آلمان را انتخاب کرده ام؟ برنامه ام برای پیدا کردن کار چیست ؟ و غیره. علاوه بر این بررسی کرد که آیا دانشگاه من در سیستم فهرست آن ها وجود دارد. او هر مدرک را با جزیئات دقیق بررسی کرد و هر جا لازم بود سوالاتی از من پرسید.  سپس پرسید که آیا زبان آلمانی می دانم و گفتم بله، می دانم.  گفت که می خواهد زبان آلمانی من را امتحان کند و شروع به مصاحبه با زبان آلمانی کرد. غافلگیرانه بود چون هرگز تصور نمی کردم یا حتی در جایی نخوانده بودم که به زبان آلمانی با مردم مصاحبه کنند خوشبختانه سوالات بسیار ساده بود، سوالاتی در مورد نام و سن و کار و شغل و غیره. سپس گفت که از این به بعد یک افسر ویزا با من صحبت می کند. افسر ویزا آلمانی بود و برای این شغل بسیار جوان. او هم کم و بیش همان سوالات قبل  را تکرار کرد. از من خواست در مورد کشور آلمان جدا از تقاضای فراوان مردم در حوزه کاری اش توضیح دهم. من در مورد چیزهایی مانند جشنواره آبجو در ماه اکتبر (در شهر مونیخ آلمان) و این که آلمان کشور بزرگی است و یک سری مقوله های کلی  برایش توضیح دادم. او چندین سوال دیگر به زبان آلمانی از من پرسید و متقاعد شد که زبان آلمانی من قابل کنترل و نسبتا خوب است. سپس آن دختر اول برگشت و مشخصات هویتی من را گرفت که در اصل یک اسکن از همه انگشت هایم بود. آن ها گفتند که با درخواست من موافقت می کنند و مرحله بعدی را برایم توضیح دادند. بالاخره مصاحبه من پس از 45 دقیقه تمام شد. کل مراحل مصاحبه از زمانی که به سفارت رسیدم تا پایان آن در حدود 4 ساعت طول کشید.

مهارت زبانی مورد نیاز جاب سیکر آلمان 

با وجود اقتصادی شکوفا، باز هم کشور آلمان از کمبود افراد متخصص در تمامی بخش ها و صنایع خود رنج می برد. این مساله شامل مهارت در زمینه هایی چون مهندسی یا تخصص (IT)  می باشد. متخصصان سلامتی نیز در این کشور بسیار کم هستند.

در پایان 6 ماه، در صورتی که شغل مناسب خود را یافتید، قادر به دریافت ویزای اقامت آلمان در طولانی مدت خواهید شد. این مجوز امکان کار و زندگی را برای شما در آلمان فراهم می آورد. در غیر این صورت موظف هستید تا به کشور خود باز گردید .مجوز اقامت دائم بعد از 33 ماه برای دارندگان کارت آبی اروپا و یا بعد از 21 ماه در صورتی که به زبان آلمانی در سطح B1 تسلط داشته باشید صادر خواهد شد. به طور خلاصه، دریافت ویزای جاب سیکر آلمان به ملاک هایی از جمله پیشینه کاری، مدارک، فرم تقاضا و مصاحبه و سطح زبان بستگی دارد.

اقتصاد پویای آلمان و شرایط ایده آل زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی افراد زیادی از سرتا سر دنیا را ترغیب به مهاجرت به این کشور کرده است. شما نیز اگر به دنبال مهاجرت به هستید با کارشناسان ما در شعب رسمی موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی تماس گرفته و از جدیدترین راه های مهاجرت به آلمان و سایر کشورها مطلع شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

8 دیدگاه برای “ویزای کاری جاب سیکر آلمان

  1. مهراد حیدری گفت:

    سلام من دارای لیسانس طراحی و نقشه کشی صنعتی هستم سایقه بیمه و کار هم بالای 3 سال دارم سنم هم 31 هست متاهل هستم و فرزند ندارم.
    زبان انگلیسی بلد هستم در حد معمول و فنی در حومه تخصصم اما مدرک ندارم.
    زبان آلمانی رو هم میخونم و مدرک هم میگیرم اگر شرایطم برای اخذ ویزای کار مناسب باشه.
    با توجه به شرایط من شانسم برای پیدا کردن کار (ترجیحم جاب آفر هست) چقدر هست؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بازار کار آلمان برای رشته های مهندسی و افراد با استعداد مناسب است.

  2. ربیع اله گفت:

    با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی کشاورزی هستم و ترجمه شده با ریز نمرات بصورت کاملا تایید شده آیا میتوانم اقدام به مهاجرت به آلمان کنم لطفا راهنمایی کنیید ممنون میشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان نیاز به دریافت اطلاعاتی مانند سن، دانشگاه تحصیلی، مدرک زبان شما داریم. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  3. سهراب گفت:

    من صافکار ماشین هستم چگونه میتوانم ویزای کار در آلمان را بگیرم واینکه اصلا همچین شغلی رو لازم دارن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشید.

    2. علی گفت:

      سلام
      بنده از یکی از همین موسسات مهاجرتی شنیدم که حتما نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست فقط باید مدرک فنی و حرفه‌ای رو حتما داشته باشین

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        در نظر داشت هباشید که شانس ویزای شما از طریق مدارک دانشگاهی بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *