اخذ اقامت پس از تحصیل در چین

بعضی از ویزا ها، به طور معمول برای 30 روز و برای یک ورودی مجزا می باشند، هرچند ممکن است در واقع این ویزاها ضمانت نامه های سفر باشند. این به شما اجازه می دهد وارد کشور چین شوید و پروسه اخذ اقامت پس از تحصیل در چین به صورت موقت را شروع کنید، اقامت موقت معمولا تا 5 سال بسته به قرارداد یا طول دوره زمان می برد. این مجوز به شما اجازه خروج نامحدود و ورود مجدد می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در چین

اگر شما با ویزای کار یا ویزای دانشجویی وارد چین می شوید، برای یک کارفرمای معتبر خارجی یا در یک موسسه آموزشی معتبر برای دوره های آموزشی برای خارجی ها کار خواهید کرد. شما بایستی در مدت 30 روز از مهاجرت به چین درخواست خود را در اداره خروج و ورود اداره امنیت عمومی محلی (PSB) آغاز کنید. افرادی که درخواست اقامت دائمی دارند، برای یک معاینه فیزیکی، در یک مرکز پزشکی مجاز حضور یابند. باز هم، سازمان شما باید به شما در این امر کمک کند.

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

تحصیل پزشکی در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

هزینه اقامت در چین

متقاضی مسئول پرداخت معاینه و درخواست مجوز اقامت (انتظار می رود 600 تا 1000 یوان برای هر دو) می باشد. کارمندان اغلب این هزینه را از سوی کارفرمایان پرداخت می کنند، اما نه همیشه. به یاد داشته باشید به مدت 12 ساعت قبل از «معاینه فیزیکی» فقط آب آشامیدنی بنوشید.

هزینه اقامت در چین

کارفرمایان نسخه ای از قرارداد استخدام (به زبان چینی و انگلیسی)، مدارک حقوقی برای استخدام خارجی، یک دعوت نامه و گواهی نامه شما به عنوان یک کارشناس خارجی ارائه می دهند. سازمان شما ” مصاحبه ” را با دفتر محلی PSB ترتیب می دهد، شما باید حداقل مدارک زیر را جهت تابعیت و اقامت در چین همراه داشته باشید:

  • گذرنامه
  • چاپ مجوز اقامت از پلیس
  • نتایج معاینات فیزیکی
  • استخدام یا مستندات دانشجویی (از سازمان شما، همانطور که در بند قبلی توضیح داده شده است)

ویزای تحصیلی چین

پردازش درخواست اقامت حداقل 14 روز طول خواهد کشید. اگر شما یک سازمان بسیار کارآمد و دفتر PSB داشته باشید، از لحاظ نظری امکان پذیر است اجازه اقامت موقت جهت تحصیل در چین ظرف 3 هفته صادر شود. در این مدت (به استثنای زمانی که درخواست شما در حال پردازش است و پاسپورت شما با PSB است) شما مجاز به خروج از سرزمین اصلی چین هستید، اما شما مجاز نیستید مجددا وارد شوید، مگر اینکه یک ویزای دیگر دریافت کنید که به طور خودکار یکی از آن ها را لغو می کند. شما به طور کامل از کارفرما یا کالج می توانید مجددا در خواست ویزا کنید که اساسا همه چیز را باید دوباره شروع کنید.

معاینه جسمی جهت دریافت ویزای تحصیلی چین

هنگامی که به دنبال انواع ویزاها هستید، به عنوان مثال، ( Z ،X ،F ،D ،J-1)، نیاز به یک بررسی بهداشتی دارید. معاینه فیزیکی برای صدور ویزا مورد نیاز است که طول مدت بیش از 6 ماه در یک بازدید واحد است. Z ،X ،J1 تنها برای 30 روز صادر می شود و پس از آن شما باید برای اجازه اقامت موقت درخواست کنید و این امر مستلزم آن است که شما معاینه فیزیکی را انجام دهید. جهت ادامه تحصیل در چین مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به شما کمک خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *