تاثیر ویروس کرونا

چین کشوری در شرق قاره آسیا پرجمعیت ترین کشور دنیا می باشد. این کشور با حدود یک و نیم میلیارد نفر جمعیت چهارمین کشور وسیع دنیا شناخته شده است. پایتخت کشور چین، شهر بزرگ‌ پکن می باشد. از دیگر شهر های این کشور می توان به شانگهای، ووهان، هنگ کنگ، ماکائو، تیانجین، چونگ کینگ و … اشاره نمود. کشور چین با کشور های تایوان، کره و ژاپن همسایگی دارد. چین کشوری است که در زمره کشور های مهاجر پذیر قرار دارد و مهاجرت به کشور چین، در میان افراد زیادی رونق یافته است. مهاجرت به چین به دلیل علاقه این کشور به نخبگان، از طریق تحصیلی و کارآفرینی بسیار زیاد است. دانشجویان زیادی هر ساله برای ادامه تحصیلات خود به چین مهاجرت می کنند و تحصیل در چین را انتخاب می نمایند. نکته مهم در ارتباط با مهاجرت به چین این است که افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند، باید حتما با زبان چینی آشنایی داشته باشند. اقامت در کشور چین به دلیل هزینه های پایین زندگی در چین، برای عده ای بسیار مناسب است. اما این روز ها به دلیل وجود ویروس کرونا و شیوع آن از کشور چین، کمی شرایط سخت شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل در چین بپردازیم و در این باره به تحلیل نکات مختلف اشاره کنیم. توجه کنید که برای مهاجرت به چین می توانید از طریق مشاوره با همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید با راه های زیادی آشنا شوید. قبل از هر چیزی اجازه دهید تا کمی با این ویروس عجیب آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

ویروس کرونا چه نوع ویروسی است؟

ویروس کرونا با نام علمی کرونا ویروس ها در حقیقت خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که نوع خفیف آن بیماری سرماخوردگی با علایم خاص خودش است و بیماری هایی همچون سارس و مرس هم جزو این گروه هستند. آخرین نوع این ویروس جدیدا در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. برای این بیماری درمان خاصی وجود ندارد. این بیماری که در ابتدا خود را شبیه به ذات الریه نشان داد از یک بازار محلی در چین آغاز شد و پس از آن این بازار تعطیل گردید. در ابتدای وضعیت، تصور بر این بود که انتقال این ویروس صرفا از حیوان به انسان ممکن است و از طریق انسان ها به یکدیگر منتقل نمی شود اما غافل از این که کرونای جدید بسیار جهش یافته بود و از انسان به انسان هم منتقل می شود. مظنون اصلی این بیماری برای شیوع اولیه اش سوپ های خفاش و مار هستند که برای چینی ها جزو خوشمزه ترین غذا ها محسوب می شوند و مردم چین علاقه بسیار زیادی به این غذا ها دارند.

ویروس کرونا

ویروس کرونا

علائم این ویروس عبارتند از تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی حاد . این علائم جزو اصلی ترین علائم بیماری کرونا محسوب می شوند. قبل از بروز این بیماری ممکن است فرد بدون دلیل سرفه هایی داشته باشد. اگر این بیماری حاد شود، مشکلات گوارشی به وجود می آید و بیمار دچار اسهال خواهد شد. این ویروس جدد و جهش یافته در مقطعی باعث اختلالات انعقادی و نارسایی های کلیوی هم می شود. علائم این بیماری شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد، از این رو تشخیص اولیه آن کمی مشکل است و تنها با نمونه برداری از مخاط بینی و گلو یا نمونه برداری از خون و دیگر آزمایشات مشخص خواهد شد. در حالت معمول این علائم پس از چند روز از بین خواهند رفت اما برای افرادی که سن بالایی دارند یا دچار بیماری های قلبی هستند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، منجر به ذات الریه می شود و شرایط سختی را برای فرد ایجاد می کند. متاسفانه برای این بیماری هنوز راه حل و درمان خاصی مشخص نشده است. همان طور که برای سرماخوردگی درمان خاصی وجود ندارد. از این رو باید با رعایت بهداشت و افزایش سیستم ایمنی بدن به خود کمک کنیم.

تاثیر ویروس کرونا بر روند تحصیلی در چین

در پی شیوع گسترده این ویروس در شهر های چین، قبل از هر چیزی شهر ووهان قرنطینه شد، به این امید که بیماری کرونا وارد شهر ها و مناطق دیگر کشور چین نشود، اما به دلیل دوره نهان و نهفتگی این بیماری، شهر های دیگر و در نهایت کشور های دیگر هم درگیر این بیماری شدند. ویروس کرونا تاثیرات بسیاری بر اقتصاد چین، روند تحصیل در چین و … گذاشت. افراد زیادی که قصد مهاجرت به چین داشتند و می خواستند از روش های مختلفی مانند مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین و … به این کشور سفر کنند، در تصمیم خود تجدید نظر نمودند. شهر های مختلف چین به دلیل ویروس کرونا قرنطینه شدند و اقتصاد چین تا حدودی رو به فلج شدن رفت. این بیماری تا جایی پیش رفت که مدارس در چین دو هفته تعطیل شدند. روند تعطیلی ها و نوع فعالیت ها در این کشور به گونه ای پیش رفت که می توان گفت رشد اقتصادی سالیانه چین دو درصد کاهش می یابد و از شش درصد به پنج و هشت دهم درصد خواهد رسید. یکی دیگر از تاثیرات منفی ویروس کرونا، تاثیر منفی بر صنعت گردشگری بوده است چرا که به دلیل شیوع این ویروس عملا سفر به چین امکان پذیر نخواهد بود و صنعت گردشگری این کشور لطمه زیادی خواهد خورد. اما تحصیل شرایط متفاوتی دارد و در این زمینه ضربه زیادی به دانشجویان و دانش اموزان خواهد خورد. در این بین دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور چین رفته اند تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند. به طور مثال به دلیل قرنطینه شدن شهر ووهان دانشجویان پاکستانی که با اخذ بورسیه تحصیلی چین در حال تحصیل در دانشگاه های ووهان چین بودند و در دوازده دانشگاه این شهر مشغول به تحصیل بوده اند، امکان بازگشت به کشور خود را نداشتند. تعداد این دانشجویان به دو هزار نفر می رسید و به دلیل قطع ارتباط ووهان با سایر شهر ها امکان رفت و آمد نداشتند. در مناطق آسیب دیده و کشور ها و شهر هایی که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند، خصوصا شهر های مختلف چین، دانشگاه ها به طور میانگین با از دست دادن حداقلی یک ترم تحصیلی خود روبرو شده اند. از ان جایی که به دلیل شیوع این بیماری خطرناک و کشنده، وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام شده است، موسسات و دانشگاه های مختلفی برای تدریس حضوری متوقف شده اند. سرپرستان دانشگاه های هنگ کنگ که در بین افراد جهان جایگاه بین المللی بالایی دارند، اعلام کرده اند که بازگشت به تدریس عادی در ماه های آتی بعید و سخت خواهد بود. ممنوعیت سفر به چین توسط کشور های مختلف مانع از بازگشت صد ها هزار چینی به دانشگاه هایی که در آن تحصیل می کردند یا قرار بود تحصیل کنند شده است.

تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل در چین

تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل در چین

ممنوعیت سفر و عدم انجام پرواز های بین المللی باعث شده است که هزاران جوان چینی نتوانند برای تحصیل در خارج از کشور چین یا تور های علمی، سمینار های خاص و مصاحبه ها از این کشور خارج شوند و از روند فعالیت علمی خود باز مانده اند. یکی از استادان دانشگاه تسینگها در مصاحبه ای اعلام کرد که اولویت ما به عنوان موسسات علمی مراقبت از دانشجویان، کارمندان و جوامعی است که در آن خدمت می کنیم. این وضعیت، شرایط انسانی است. او گفت مردم در حال حاضر به سختی با این بیماری می جنگند اما بالاخره جنگ با این ویروس پایان خواهد یافت و زندگی ادامه دارد.

با این وجود تفکرات به این سمت می رود که بر اساس پیامد های طولانی شیوع این بیماری این معضل تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی هم ممکن است ادامه داشته باشد و بدن شک چشم انداز آموزش عالی دانشگاه های آسیایی می تواند تغییر یابد و این دانشگاه ها برای بهبود شرایط خود حداقل از برخی جهات باید تلاش زیادی کنند. محققانی که برای توسعه روند های معالجه این بیماری و درمان بیماران تلاش می کنند برای مردم و رسانه ها قهرمان شده اند.

پروقسور کورتس در این باره گفت: پاسخ پزشکی و علمی به این بیماری بسیار خوب بوده و باعث تقویت امنیت و افزایش درجاتی علمی در سیستم های اموزش عالی شده است. او که مانند بسیاری از اساتید چینی، تدریس از راه دور انجام می دهد، فقط در عرض چند هفته دانشگاه خود را به حالت کاملا دیجیتالی و مجازی تغییر داده است. او در این باره گفته است که آموزش عالی به هم پیوسته است و نیازی به ساختمان های بتونی ندارد. برگ برنده آموزش انلاین است. بنابر این در تمام سطوح علمی هدف ما اثبات کیفیت است.

دیانا لوریارد نیز در این باره گفته است: شیوع بیماری کرونا دیدگاه دانشجویان چینی در ارتباط با یادگیری های آنلاین را بهبود می بخشد و علاوه بر آن مقامات چین که اموزش از راه دور را در درجه دوم قرار داده بودند، اکنون پتانسیل آن را درک کرده اند و متوحه شده اند که تکنیک های آموزش آنلاین می تواند تعامل افراد را ترغیب کند.
از طرفی این کشور قرار بود امسال حداقل پانصد هزار دانشجوی بین المللی را پذیرش کرده و اموزش دهد و سرمایه گذاری زیادی برای استخدام از کشور های در حال توسعه انجام داده است اما تصویر سازی قرنطینه شهر های این کشور و عدم توجه به اموزش آنلاین در خبرگزاری ها باعث شده تا این شرایط دچار چالش شود. آلن روبی عضو ارشد اتحاد اموزش عالی و دموکراسی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: تاثیر بازدارنده این بیماری برای دانشجویان بین المللی بیشتر خواهد بود و انتخاب مقصد تحصیل در خارج از کشور تحت تاثیر تصورات مرتبط با امنیت شخصی هم قرار خواهد گرفت. این ویروس و نحوه پاسخ به آن یاد اور می شود که خدمات بهداشتی و معیار های بهداشتی روند مهاجرت تحصیلی چیزی نیست که دانشجویان در گذشته به آن فکر می کردند!

از طرف دیگر بسیاری از کشور های دنیا به طور فزاینده ای به هزینه های بین المللی پرداخت شده توسط دانشجویان چینی وابسته هستند که اکثر آن ها اکنون قادر به سفر نیستند. این اختلال ممکن است دولت ها و نهاد ها را وادار به تجدید نظر در سیاست های جهانی سازی خود کند. استرالیا و نیوزلند کشور هایی هستند که در این باره متحمل ضرر زیادی شده اند. آن ها نه تنها به درآمد چین متکی هستند بلکه آن ها بسیاری از دانشجویان چینی را هم از دست داده اند. این مسئله برای ژاپن هم موجود است. بسیاری از دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه های ژاپن ممکن است نتواند به ادامه کلاس های خود برسند.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از دانشگاه های خصوصی هم نتوانند شهریه کافی از دانشجویان چینی دریافت کنند و همین مسئله می تواند تا حد زیادی بر وضعیت دانشگاه ها در ژاپن یا کشور های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. با تمام این ها و تفسیر های مختلف نمی توان گفت دقیقا تا چه مدت این اختلال ادامه خواهد یافت و تاثیر دقیق بر دانشگاه های مختلف چگونه و تا چه حد خواهد بود. در این باره خانم اساکی اسمیت نتیجه گیری داشته است. او گفت: چگونگی شیوع ویروس در هفته های آتی و ماه های بعد نشان می دهد که آیا ضرر های مالی که در بخش آموزش می شود قابل جبران است یا این که پیامد های آن شدید تر و طولانی تر خواهد بود.

ویروس کرونا در چین

ویروس کرونا در چین

سوالات متداول در ارتباط با تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل

  1. ویروس کرونا از چه زمانی شروع شد؟

    این ویروس از تاریخ دسامبر دو هزار و نوزده شروع شد و به سرعت گسترش پیدا کرد.

  2. ویروس کرونا از چه کشور و شهری شیوع پیدا کرد؟

    ویروس کرونا از شهر ووهان کشور چین شیوع پیدا کرد.

  3. علت شیوع بیماری کرونا چیست؟

    در ابتدا علت شیوع این بیماری سوپ خفاش و سوپ مار اعلام شد اما به دلیل تغییر ویروس ها از انسان به انسان هم منتقل شد.

  4. ایا ویروس کرونا بر اقتصاد چین تاثیر گذاشته است؟

    بله ویروس کرونا به دلیل تعطیلی ها و قرنطینه های بسیار در این کشور باعث کاهش وضعیتی اقتصادی چین شده است.

  5. آیا ویروس کرونا بر روند تحصیلی در چین تاثیر گذاشته است؟

    بله این بیماری بر تحصیل در مقاطع مختلف چین تاثیرات بسیاری گذاشته است. به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها روند تحصیلات در چین بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

  6. ویروس کرونا چه تاثیری برای تحصیل دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به چین داشته است؟

    به دلیل لغو پرواز های بین المللی به کشور چین، بسیاری از دانشجوهایی که قصد ادامه تحصیل در چین داشته اند نمی توانند به این کشور سفر کرده و به تحصیل خود ادامه دهند.

  7. تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل در چین برای دانشجویان چینی چگونه است؟

    تعطیلی دانشگاه ها باعث شده است تا دانشجویان به گفته اساتید از حداقل یک ترم تحصیلی محروم شوند. اما دانشگاه های مجازی در حال فعالیت هستند.

  8. تاثیر ویروس کرونا بر اخذ پدیرش دانشجوی چینی در دانشگاه های دیگر چگونه بوده است؟

    به دلیل قرنطینه شدن شهر های مختلف چین و ممنوعیت پرواز های بین المللی بسیاری از دانشجویان چینی نتوانستند برای تحصیل یا سمینار های خود از این کشور خارج شوند.

  9. تاثیر ویروس کرونا در چه کشور های وابسته به چین بیشتر است؟

    تاثیر تحصیلی منفی در کشور های استرالیا، ژاپن و نیوزلند بیشتر از کشور های دیگر دیده شده است؟

  10. آیا می توان تاثیر دقیق ویروس کرونا بر روند تحصیلی را بررسی کرد؟

    خیر. در حقیقت چگونگی شیوع ویروس کرونا در ماه های بعد نشان می دهد که آیا ضرر های مالی در بخش آموزش قابل جبران است یا این که میامد های آن بد تر خواهد بود.

  11. آیا تکنیک های آموزش آنلاین توانسته اند بر تاثیر بیماری کرونا بر تحصیل کمک کنند؟

    تا حدودی تاثیر مثبتی داشته اند اما به گفته مسئولان، پس از شیوع ویروس کرونا، آموزش های آنلاین پیشرفت زیادی یافته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *