مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه هاست و شیان چین

برای مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف لازم است تا در مورد دانشگاه های گوناگون اطلاعات کسب کرد. توجه به این نکته ضروری است که هر دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد. از این رو برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف لازم است تا در ارتباط با این دانشگاه ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه هاست و شیان چین صحبت کنیم. هر کدام از این دانشگاه ها قطعا شرایط خاص خود را دارند و لازم است تا با اطلاع از این شرایط برای اخذ پذیرش اقدام کرد. در این مقاله ما این دو دانشگاه را با هم مقایسه می کنیم و موارد مهم را برای شما بیان می نماییم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

برای مهاجرت به چین لازم است تا در ارتباط با شرایط مختلف این کشور و مهاجرت به آن اطلاع کسب کنیم. روش های مهاجرت به چین بسیار متفاوت هستند و عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به چین، مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین، مهاجرت از طریق ازدواج در چین و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی را می توان با استفاده از مشاوره و کار با افراد معتبر به راحتی پیش برد. از این رو مراجعه به کارشناسان و مشاوران زبده موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی بسیار در این زمینه کمک کننده است. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه هاست و شیان

برای این که بتوانیم در زمینه مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه هاست و شیان چین صحبت کنیم لازم است تا فاکتور های بسیار زیادی را بررسی نماییم. فاکتور های مختلفی که در زمینه مقایسه دانشگاه ها می توان بررسی نمود عبارتند از: بررسی هزینه تحصیل در چین در این دانشگاه ها، بررسی شرایط تحصیلی در این دانشگاه ها، بررسی دانشکده ها و کورس های تحصیلی در این دانشگاه ها و بررسی امکانات موجود در دانشگاه ها. تمام این موارد را در ادامه این مقاله بررسی می کنیم. این فاکتور ها بسیار مهم هستند و هر کدام می توانند در زمینه اطلاعات لازم برای تحصیل به شما کمک کنند. در بخش بعد ابتدا کمی با کشور چین به دلیل بررسی شرایط زندگی در چین و هزینه های زندگی در چین آشنا می شویم.

آشنایی با کشور چین برای مقایسه دانشگاه های هاست و شیان چین

جمهوری خلق چین یا کشور چین کشوری است که در قاره آسیا واقع شده و در واقع از لحاظ جغرافیایی در شرق این قاره قرار دارد. کشور چین را پر جمعیت ترین کشور دنیا می دانند که طبق آخرین آمار های اعلام شده بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت کشور چین شهر پکن است که البته بزرگ ترین شهر این کشور شهر شانگهای می باشد. در کشور چین مردم به زبان ماندارین یا به عبارتی زبان چینی صحبت می کنند. مساحت این کشور نه میلیون و پانصد و نود و شش هزار و نهصد و شصت و یک کیلومتر مربع است. واحد پول در این کشوز یوآن می باشد.

مقایسه تاریخچه دانشگاه های هاست و شیان چین

در این بخش از مقاله به طور مختصری در ارتباط با تاریخچه دانشگاه های هاست و شیان چین صحبت می کنیم. در سال هزار و نهصد و پنجاه و دو میلاذی ، دولت مرکزی چین در پی ایجاد سیستم جدید آموزش عالی برای توسعه سریع اقتصاد ، علم و فناوری پس از جنگ داخلی چین بود.

از این رو قرار بر این شد که سه انستیتوی فنی در شهر ووهان کشور چین تاسیس شود. از جمله می توان به انستیتوی فناوری هواژونگ، انستیتوی مهندسی انرژی جنوب-مرکزی چین و انستیتوی حفاظت از آب و برق جنوب مرکزی چین اشاره نمود. در ژوئن سال هزار و نهصد و پنجاه و سه میلادی ، سرزمین جنوب دریاچه شرقی به عنوان پردیس انستیتوی حفاظت از آب و نیروی برق جنوب مرکزی چین انتخاب شد. در این راستا موسسه HUST چین در سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار میلادی در شهر ووهان چین افتتاح شد.

این مووسه فعالیت های خود را با برنامه های مربوط به مهندسی برق و آموزش هایی در این زمینه آغاز نمود. در ابتدای راه در این موسسه هشت برنامه مربوط به دوره های کارشناسی همراه با سیصد و چهارده عضو هیئت علمی تمام وقت و حدود دو هزار و ششصد و سی و نه دانشجوی کارشناسی ارشد وجود داشت. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هفتاد و یک میلادی دارای شش بخش شد و همراه با بیست برنامه کارشناسی و بیش از هزار عضو هیئت علمی و شش هزار دانشجو به کار خود ادامه داد.

اما دانشگاه شیان چین در سال هزار و هشتصد و نود و شش میلادی بر اساس دستو امپراطوری تاسیس گردید و مکان اصلی آن شهر شانگهای چین می باشد. در سال هزار و نهصد و پنج میلادی نام این دانشگاه تغییر کرد و باز در سال ۱۹۰۶ میلادی نام آن به کالج صنعتی شانگهای وزارت پست و تلگراف تغییر کرد. این تغییرات تا جایی ادامه پیدا کرد که نام این دانشگاه در سال هزار و نهصد و سی و هشت میلادی به دانشگاه شیان تغییر یافت.

دانشگاه شیان

دانشگاه شیان

مقایسه دانشکده های مختلف در دانشگاه های هاست و شیان چین

در این بخش از مقاله در ارتباط با امکانات دانشکده های این دانشگاه ها و کورس هایی که در این دانشکده های مختلف ارائه می شود بحث می کنیم. این کار در زمینه انتخاب رشته مورد نظر به ما کمک بسیار زیادی می کند. دانشکده های هر دانشگاه را ابتدا مورد بررسی قرار می دهیم. دانشکده های موجود در دانشگاه هاست را ابتدا بیان می نماییم.

این دانشکده ها عبارتند از: دانشکده فیزیک، دانشکده اتوماسیون با گروه های علمی، الکترونیکی، فناوری، اطلاعات مهندسی و ریاضی، دانشکده معماری و شهر سازی، دانشکده شیمی و مهندسی شیمی، دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی، دانشکده مهندسی عمران و مکانیک، دانشکده مهندسی برق و الکترونیک، دانشکده انرژی و مهندسی نیرو، دانشکده نیروگاهی برق و منهدسی اطلاعات، دانشکده علوم زندگی و فناوری، دانشکده علوم و مهندسی، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشکده آموزش، دانشکده اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت، دانشکده پزشکی پایه، دانشکده داروسازی، دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی کلینیکی، دانشکده پزشکی بالینی و … .

دانشکده های موجود در دانشگاه شیان چین عبارتند از: دانشکده داروسازی، دانشکده پرستاری، دانشکده علوم پزشکی قانونی، دانشکده بهداشت عمومی، دانشکده علوم پایه پزشکی، دانشکده هوافضا، دانشکده مدیریت، دانشکده اقتصاد، دانشکده علوم، دانشکده آموزش، کالج لیزر، دانشکده مهدنسی مکانیک، دانشگاه مهندسی شیمی و فناوری، دانشکده سیاست گذاری عمومی و مدیریت، دانشکده حقوق، دانشکده مهندسی الکترونیک و اطلاعات، دانشکده مهندسی برق، دانشکده مطالعات خارجی، دانشکده ریاضی و آمار، دانشکده مهندسی نرم افزار، دانشکده انرزي و مهندسی برق، مرکز تربیت بدنی و … . در این دانشکده ها رشته ها و کورس های تحصیلی بسیاری ارائه می شوند.

مقایسه اعتبار بین المللی دانشگاه های هاست و شیان چین

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با رنکینگ این دانشگاه ها و شرایط بین المللی آن ها صحبت کنیم و به طور مقایسه ای به بررسی رود پیشرفت دانشگاه هاست چین و دانشگاه شیان چین در سال های گذشته بپردازیم. در ابتدا رتبه بندی جهانی کیو اس را برای این دو دانشگاه می سنجیم تا ببینیم در سال دو هزار و بیست میلادی این دو در چه رتبه جهانی قرار گرفته اند. دانشگاه هاست چین با حدود پنجاه و شش هزار و چهارصد و شصت و هشت دانشجو و سه هزار و هفتصد و چهل و پنج عضو هیئت علمی در رتبه بندی جهانی QS دارای رتبه سیصد و نود و شش می باشد.

خروجی تحقیقاتی این دانشگاه طبق بررسی های صورت گرفته بسیار بالا است و شرایط علمی برای دانشجویان به بهترین نحو فراهم می باشد.

اما دانشگاه شیان چین با حدود سی و هفت هزار و نهصد و سی و هشت دانشجو و سه هزار و هفتصد و یازده عضو هیئت علمی در رتبه بندی جهانی QS بین دانشگاه های مختلف رتبه سیصد و سه را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در رتبه بندی خروجی تحقیقاتی دارای تحقیقات بسیار زیادی است و از این رو دانشجویان می توانند فالیت های تحقیقاتی بسیاری را انجام دهند. دانشگاه شیان چین امروزه یک دانشگاه جامع و تحقیقاتی محور با موضوع مهندسی و علوم است. در دانشگاه شیان چین هفتاد و چهار برنامه کارشناسی، صد و نود و نه برنامه کارشناسی ارشد و حدودا صد و چهارده برنامه تحصیلی دکتری در رشته های مختلف ارائه می شود. از سال هزار و نهصد و پنجاه میلادی دانشگاه شیان چین به عنوان یکی از اولین دانشگاه های این کشور در ارتباط با پذیرش های دانشجویان بین المللی با بورسیه دولتی چین اقدام می کرد.

امروزه این دانشگاه دارای بیش از پنج هزار دانشجوی بین المللی از پنجاه و دو کشور دنیا است. در این دانشگاه رشته های تحصیلی به زبان های چینی و انگلیسی ارائه می شوند. دانشگاه هاست واقع در دریاچه شرقی ووهان چین یکی از دانشگاه های کلیدی و مهم در سطح ملی در چین است که به طور مستقیم تحت مدیریت و نظارت وزارت آموزش و پرورش چین یعنی P.R قرار دارد.

این دانشگاه نحستین دانشگاهی است که دارای دویست و یازده پروژه ملی می باشد. بیمارستان های تنگ جی و لی یوآن که از شهرت بالایی در کشور چین برخوردارند تحت نظارت این دانشگاه فعالیت هار خود را انجام می دهند. این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از چهارصد دانشجوی بین المللی از کشور های مختلف است.

مقایسه امکانات دانشگاه های هاست و شیان چین

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی امکانات این دو دانشگاه بپردازیم. امکانات دانشگاه های مختلف عبارتند از: مجموعه کتابخانه ها، امکانات آزمایشگاهی، امکانات خوابگاهی، امکانات علمی، امکانات ورزشی و … . این شرایط برای هر کدام از دانشگاه ها متفاوت از دیگری است. در ابتدا با بررس یامکانات دانشگاه هاست شروع می کنیم. در این دانشگاه زیر ساخت های مهم علم و فناوری در شرایط بسیار عالی دیده می شوند. به طور مثال مرکز ملی میدان مغناطیسی در شهر ووهان چین که تحت نظارت این دانشگاه است برترین مرکز در کل آسیا محسوب می شود.

دانشگاه هاست

دانشگاه هاست

از جمله آزمایشگاه هایی که در این دانشگاه فعال هستند می توان به آزمایشکاه کلیدی دولتی تجهیزات و فناوری ساخت دیجیتال، آزمایشگاه دولتی احتراق ذغال سنگ، آزمایشگاه کلیدی پردازش مواد و فناوری، آزمایشگاه دولتی مهندسی و فناوری پیشرفته الکترومغناطیسی اشاره نمود. علاوه بر آن این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی بسیار زیادی از جمله مرکز تحقیقات ملی مهندسی پردازش لیزر، مرکز تحقیقات مهندسی ملی تجهیزات تولید دیجیتال، مرکز تحقیقات ملی مهندسی فناوری نرم افزار و پشتیبانی نرم افزار فناوری اطلاعات سازمانی (CAD)، مرکز تحقیقات مهندسی سیستم ملی NC، مرکز تحقیقات فناوری مهندسی نانو پزشکی و … می باشد.

دانشگاه شیان نیز دارای امکانات بسیار زیادی است. دانشجویانی که در پردیس این دانشگاه زندگی می کنند، امکانات بسیار زیادی را در دسترس خود دارند. امکانات ورزشی، خوابگاه های مدرن، ناهار خوری های پیشرفته و … همه و همه از امکانات بسیار عالی این دانشگاه است. این دانشگاه دارای مرکز آموزش و مشاوره بهداشت روان برای دانشجویان است.همچنین بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان این دانشگاه ارائه می شوذ که بالغ بر دوازده میلیون یوآن در سال است.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه هاست و شیان چین

  1. دانشگاه هاست چین در چه سالی تاسیس شده است؟

    این دانشگاه در سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار میلادی در شهر ووهان چین افتتاح شد.

  2. زمان تاسیس دانشگاه شیان چین چه تاریخی است؟

    دانشگاه شیان چین در سال هزار و هشتصد و نود و شش میلادی  تاسیس گردید.

  3. آیا دانشگاه هاست چین بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟

    بله این دانشگاه برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی ارائه می دهد.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه شیان چین موجود است؟

    بله دانشگاه شیان چین برای پذیرش دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می کند.

  5. آیا دانشگاه های هاست و شیان چین معتبر هستند؟

    بله این دانشگاه ها دارای اعتبار بالایی در سطح جهانی هستند.

  6. رنکینگ بین المللی دانشگاه هاست چین چقدر است؟

    رتبه این دانشگاه در کیو اس رتبه سیصد و نود و شش می باشد.

  7. دانشگاه شیان چین در رنک بین المللی چه رتبه ای به خود اختصاص داده است؟

    رتبه این دانشگاه سیصد و سه است.

  8. آيا دانشگاه های هاست و شیان چین از لحاظ رتبه تحقیقاتی مانند هم هستند؟

    بله هر دو این دانشگاه ها از لحاط تحقیقاتی دارای رتبه بالایی هستند.

  9. آیا دانشگاه های هاست و شیان چین دارای پذیرش بین المللی هستند؟

    بله این دانشگاه ها هر ساله دانشجویان بسیاری را از کشور های مختلف دنیا برای تحصیل در دانشگاه و رشته های مختلف پذیرش می کنند.

  10. امکانات دانشگاه های هاست و شیان چین چگونه است؟

    این دانشگاه ها دارای امکاتان علمی، تحصیلی و شرایط زندگی دانشجویی بسیار عالی هستند.

  11. آیا امکان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه هاست چین موجود است؟

    بله این دانشگاه دارای دانشکده پزشکی و زیر شاخه های آن می باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *