مقایسه شرایط تحصیل در چین و کره جنوبی

علاقمندان تحصیل در خارج از کشور، همیشه با بحث های مربوط به مقایسه کشورهای مختلف رو به رو هستند که کدام کشور به دیگری برتری دارد و در آنجا می توانند به اهداف مورد نظر خود دست یابند.در مورد تحصیل در آسیا باید گفت که متقاضیان زیادی در انتخاب بین کشورهای چین و کره جنوبی مردد هستند که کدام یک را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند. جهت سهولت در تصمیم گیری، همکاران پر تلاش ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی، در این مقاله به مقایسه شرایط تحصیل در چین و کره جنوبی پرداخته اند. در این مقاله سعی شده است تا به مهمترین موضوعات در قالب عنوان های زیر پرداخته شود:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تحصیل در چین و کره جنوبی
  • تحصیل مقاطع مختلف در چین و کره جنوبی
  • هزینه تحصیل در چین و کره جنوبی
  • مزایای تحصیل در چین و کره جنوبی
  • تحصیل در چین و کره جنوبی

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

در ابتدا بهتر است به شرح مختصری درباره کشورهای چین و کره جنوبی و تحصیل در آن ها بپردازیم. کشور پهناور چین در شرق آسیا واقع شده و طی سالیان اخیر به یکی از مقاصد جذاب و پر طرفدار دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. از طرفی مسئولین این کشور نیز در تلاش هستند که با افزایش گزینه های موجود و بهتر کردن شرایط تحصیل، پاسخگوی این حجم از اطمینان و استقبال باشند. دانشجویان با تحصیل در چین می توانند با هزینه ای مناسب، تحصیل در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان را تجربه کنند.

کره جنوبی نیز جزء پیشرفته ترین و به اصطلاح به روز ترین کشورها در آسیا به شمار می آید. این کشور در سال های گذشته موفق شده است که در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، به موفقیت های بسیاری دست یابد که همین عوامل نیز باعث جذب دانشجویان بین المللی زیادی به این کشور شده است. تا جایی که امروزه پایتخت این کشور،یعنی شهر سئول، توانسته است خود را در بین 10 شهر برتر از دید دانشجویان بین المللی در سطح دنیا قرار دهد.

تحصیل مقاطع مختلف در چین و کره جنوبی

تحصیل مقطع کارشناسی در چین 4 سال به طول می انجامد. زبان تحصیل در این مقطع در چین هم زبان چینی و هم زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان جهت تحصیل در چین دراین مقطع می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده و دارای حداقل معدل 14 باشند.مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین دو سال است و اغلب دانشگاه ها رشته های تحصیلی در این مقطع را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. جهت تحصیل در این مقطع داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با حداقل معدل 14، از الزامات است.و اما دوره دکترا در چین سه ساله است.برخی دانشگاه ها دروس این مقطع را هم به زبان چینی وهم به زبان انگلیسی ارائه می دهند. لازم به ذکر است در این دوره سه ساله، یک بخش مربوط به گذراندن واحد های درسی و بخش دیگر مربوط به ارائه پایان نامه می باشد. از شرایط تحصیل مقطع دکترا در چین، داشتن معدل بالای 15 در مقطع کارشناسی ارشد و حداقل نمره 5/6 آیلتس می باشد.

تحصیل مقاطع مختلف چین و کره جنوبی

تحصیل مقاطع مختلف چین و کره جنوبی

تحصیل در کشور کره جنوبی نیز در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. مقطع کارشناسی در کره جنوبی در دوره های تمام وقت، در چهار سال و در قالب 130 تا 140 واحد درسی ارائه می شود. جهت تحصیل در این مقطع، متقاضیان می بایست تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت گذرانیده و مدرک خود را اخذ کرده باشند.مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی نیز طی دو تا سه سال و در دوره های تمام وقت به متقاضیان ارائه می شود و دانشجویان طی این دوره می بایست 24 واحد درسی را پشت سر گذاشته و در انتها پایان نامه پژوهشی خود را به تحویل دهند. جهت تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی((Bachelor، نیاز است.مقطع دکترا در کره جنوبی نیز یک دوره تمام وقت 3 ساله خواهد بود و تعداد واحدهای ارائه شده در آن نیز 36 واحد است که پس از گذراندن آن ها و پشت سر گذاشتن موفق امتحان جامع، دانشجویان می توانند شروع به نگارش پایان نامه خود نمایند. جهت تحصیل مقطع دکترا در کره جنوبی ارائه مدرک کارشناسی ارشد((Master، الزامی است. اما متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل با مدرک کارشناسی را دارند، می بایست به جای 36 واحد، 60 واحد درسی را پشت سر بگذارند.

هزینه تحصیل در چین و کره جنوبی

هزینه تحصیل در چین مانند سایر نقاط جهان، با توجه به دانشگاه و شهر مورد نظر، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد.

اما به طور میانگین هزینه تحصیل مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد:

  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی: 3,000 تا 4,000 دلا آمریکا
  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: 4,000 تا 5,000 دلار آمریکا
  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع دکترا: 5,000 دلا آمریکا

در کشور کره جنوبی امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی فراهم است و مانند هر جای دیگر، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی، به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. ما نیز دز این قسمت تنها به شهریه دانشگاه های دولتی اشاره ای خواهیم داشت. در کره جنوبی نیز شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل به دانشگاه، شهر، رشته و مقطع مورد نظر دانشجو بستگی دارد. اما به طور میانگین می توانیم هزینه تحصیل در کره جنوبی را این کونه شرح دهیم:

  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی: 2,000 تا 4,400 دلا آمریکا
  • هزینه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 3,800 تا 6,000 دلا آمریکا

مزایای تحصیل در چین و کره جنوبی

در بحث مربوط مقایسه دو کشور جهت ادامه تحصیل، آگاهی از مزایای تحصیل هر کشور امری مهم و ضروری است و به همین دلیل همکاران ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این بخش از مقاله به شرح مزایای تحصیل در دو کشور چین و کره جنوبی پرداخته اند.

تحصیل در چین می تواند برای متقاضیان مزایای بسیاری را به دنبال داشته باشد که از آن جمله می توان به امکان تحصیل در دانشگاه های با کیفیت این کشور اشاره کرد. دانشگاه های چین امروزه در سطح بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و طبق رده بندی جهانی QS، تعداد دانشگاه های این کشور که رتبه زیر 300 را دارا هستند، بسیار زیاد است.از دیگر موارد بسیار مهم، امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و دانشگاه های بسیاری در چین، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه می دهند و این خود از مسائل بسیار مهم جهت دانشجویان بین المللی به شمار می آید.تحصیل در چین نیز می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد، زیرا هزینه های تحصیل و  دانشجویی و هزینه زندگی در چین نسبت به سایر کشورها، پایین تر است. از دیگر نقاط قابل ذکر دیگر این است که دانشگاه های چین، مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشند و فارغ التحصیلان ایرانی می توانند پس از پایان تحصیلات خود، بدون هیچ نگرانی به کشور بازگشته و در اینجا مشغول به کار شوند.

مزایای تحصیل در چین و کره جنوبی

مزایای تحصیل در چین و کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی نیز مزایای بسیاری را جهت دانشجویان بین المللی به دنبال دارد که در این قسمت از مقاله اشاره های مختصری به آن خواهیم دشت.کره جنوبی از جمله کشورهایی است که موفق شده است با برنامه ریزی های دقیق، سطوح تحصیلی این کشور در مقاطع دانشگاهی را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهد، تا جایی که امروزه هفت دانشگاه این کشور در رتبه بندی های جهانی در جایگاه های زیر 200 قرار دارند و به عنوان مثال دانشگاه دولتی سئول دارای جایگاه 36 ام می باشد.در مورد هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کره جنوبی نیز باید گفت که در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان، هزینه ها بسیار کمتر است. در این خصوص باید عنوان کرد که کره جنوبی، جهت تحصیل دانشجویان بین المللی هیچ هزینه اضافی دریافت نمی کنند و حتی جهت رفاه حال آن ها، کمک هزینه هایی نیز در نظر گرفته شده است.کره جنوبی دارای فرهنگ و سنتی بسیار قدیمی است که تا به حال همگی را حفظ کرده و آن ها را در جامعه مدرن و پویای خود توسعه داده است. به همین جهت تحصیل در این کشور می تواند جهت دانشجویان بین المللی بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید بوده و به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب مقصد مورد نظر برای مهاجرت تحصیلی کمک کرده باشد. مشاوران مجرب ما در شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز آماده اند تا به شما در پاسخگویی به سوالات بیشتر و همچنین انتخاب مقصد مناسب با توجه به شرایطتان، کمک نمایند.

سوالات متداول درباره مقایسه شرایط تحصیل در چین و کره جنوبی

1- آیا جهت تحصیل در چین به مدرک زبان نیاز است؟برخی دانشگاه ها به مدرک زبان نیاز دارند و بعضی خیر. اما جای نگرانی نیست، زیرا برای متقاضیانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، قبل از کورس اصلی، دوره های زبان تدارک دیده شده است.

2- جهت تحصیل در چین کدام شهرها مناسب ترند؟نانجینگ، پکن، ووهان، گوتنگجو

3- آیا در چین امکان کار حین تحصیل وجود دارد؟طبق نظر دولت چین کار کردن دانشجویان ممنوع است، اما طبق سیایت های اخیر و از سال 2020، این امکان در بعضی شهرها برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

4- در حین تحصیل در چین می توان به چه کارهایی مشغول شد؟کارهایی مانند مترجمی زبان، بازرسی کالا، کار در کافه و رستوران ها، تدریس زبان و غیره

5- آیا در چین امکان استفاده از بورسیه وجود دارد؟بله، برخی دانشگاه ها ارائه دهنده بورسیه های محلی هستند، اما بورسیه کامل دولت چین فقط برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است.

6- آیا متقاضیان تحصیل در چین می توانند خانواده خود را به همراه داشته باشند؟خیر

7- زمان اپلای جهت تحصیل در چین چه زمان است؟جهت ترم پاییز، از آغاز سال، یعنی ژانویه و فوریه تا ژوئن و جولای

8- آیا امکان کار حین تحصیل در کره جنوبی وجود دارد؟بله، تا 20 ساعت در هفته

9- آیا در کره جنوبی امکان دریافت بورسیه تحصیلی وحود دارد؟بله، با داشتن سوابق تحصیلی خوب، امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

10- هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی چقدر است؟به طور میانگین 600 تا 700 دلار در ماه

11- میانگین هزینه تحصیل در کره جنوبی چقدر است؟هزینه ها با توجه به رشته و مقطع متفاوت هستند، اما به طور میانگین هزینه تحصیل در این کشور بین 2,000 تا 4,500 دلار آمریکا در سال خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مقایسه شرایط تحصیل در چین و کره جنوبی

  1. Jenaghi گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید امکان تحصیل زبان چینی در کره جنوبی بعد از دیپلم امکان پذیره ؟ با داشتن مدرک آیلتس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط دوره های زبان خارجی در کشور کره جنوبی اخیرا دچار تغییراتی شده است که باید بدین منظور با کارشناس ما به صورت تلفنی گفتگو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *