مدت زمان تعطیلی دانشگاه های چین به دلیل شیوع کرونا

در سال دو هزار و نوزده میلادی ویروس کرونا که با نام Covid 19 شناخته می شود، از شهر ووهان چین شروع شد و به سرعت در بیشتر کشور های دنیا شیوع پیدا کرد. قدرت انتقال این ویروس از انسان به انسان تا حدی بالا است که به راحتی موجب گستردگی بیش از حد این بیماری می شود.‌ اما این ویروس چیست و چگونه باعث تمام این مشکلات شده است؟! وجود کرونا ویروس یا همان Covid 19 باعث شده تا مشکلات زیادی در جهان به وجود بیاید. یکی از همین مشکلات، مسائل آموزشی و تعطیلی دانشگاه ها و مدارس در سراسر دنیا است. در این مقاله قصد داریم مدت زمان تعطیلی دانشگاه های چین به دلیل شیوع کرونا را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دقت داشته باشید که روش های مهاجرت به کشور چین بسیار زیاد است. اگر تمایل دارید در ارتباط با روش های مهاجرت به این کشور اطلاعات مناسبی کسب کنید می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز برای یافتن نکات مورد نظر اقدام کنید.

مدت زمان تعطیلی دانشگاه های چین به دلیل شیوع کرونا

ویروس کرونا به دلیل افزایش روز افزون مبتلایان باعث شده تا مشکلات عدیده ای در کل دنیا به وجود بیاید. قرنطینه خانگی در کشور های مختلف و شهر های گوناگون باعث شده تا دانشگاه ها و مدارس زیادی در کل دنیا به تعطیلی کشانده شوند. علاوه بر آن مرز های بیشتر کشور ها بسته شده اند و عبور و مرور در کل دنیا با مشکل مواجه شده است. در ادامه مقاله به بررسی مدت زمان تعطیلی دانشگاه های چین می پردازیم. اما در ابتدا باید بدانیم که ویروس کرونا چیست؟! در بخش بعدی به این سوال پاسخ می دهیم.

ویروس کرونا چیست؟

کرونا ویروس جدید با نام Covid 19 ویروسی است که در ابتدا در حیوانات دیده شد و از طریق حیوان به انسان منتقل گردید. پس از آن به سرعت از انسان به انسان انتقال پیدا کرد. علائم این بیماری طبق گفته پزشکان و تحقیقات صورت گرفته از حالت خفیف تا شدید دیده شده است. دو تا چهار روز پس از وجود ویروس در بدن شخص، علائم خاصی در بدن پدیدار می شود.

علائم این بیماری طبق اعلام پزشکان و تحقیقات به شرح زیر است: اولین آن ها تب می باشد. از علائم‌ بیماری کرونای جدید یا همان Covid 19 تب بالای سی و هشت درجه سانتیگراد می باشد. علامت بعدی سرفه های خشک است. اما در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف بدنی دارند، علائم جدی تری مانند ذات الریه یا برونشیت ایجاد کند. ‌به عبارتی باعث مشکلات تنفسی و ریوی می شود. نکته بسیار مهم و خطرناک در ارتباط با این بیماری این است که برخی از بیماران ممکن است هیچ گونه علائم بیماری در بدن خود نداشته باشند.

کروناویروس

کروناویروس

مسئله مهم این است که بیشتر این بیماری در بزرگسالان رخ می دهد اما برخی از کودکان نیز به covid 19 مبتلا شده اند. این ویروس می تواند از طریق تماس با مایعات خاص بدن مانند قطرات ناشی از سرفه یا عطسه گسترش یابد. همچنین ممکن است با لمس کردن چیزی که یک شخص آلوده لمس کرده و سپس دست زدن به دهان، بینی یا چشم این بیماری منتقل گردد. اگر شخصی گمان می کند که به این بیماری مبتلا شده است باید سریعا به پزشک مراجعه نماید.

یکی از اصلی ترین مسائل در زمینه عدم ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت فردی است. دستان را باید حداقل به مدت بیست ثانیه با آب و صابون شست. خصوصا پس از مراجعه به سرویس بهداشتی، قبل از غذا خوردن، بعد از سرفه، عطسه و … . اگر صابون و اب در دسترس ندارید سعی کنید از الکل با حداقل درصد شصت استفاده نمایید. در صورتی که دست ها کثیف هستند از لمس کردن دهان، بینی و چشم خودداری کنید. با توجه به این که برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد، بهتر این است که در پیشگیری دقت بالایی صورت گیرد.

بررسی زمان تعطیلی دانشگاه های چین

در بخش قبل به طور مختصری با ویروس کرونای جدید یا همان Covid 19 آشنا شدیم و تا حدودی علائم آن را شناختیم. این ویروس که از سال دو هزار و نوزده میلادی و از کشور چین شروع شد، باعث بروز مشکلاتی در کل دنیا گردید. راه های ارتباطی بسته شد. افراد زیادی بر اثر این بیماری فوت کردند. اقتصاد کشور ها دچار مشکل شد و … . مشکلات زیادی نیز برای داتشجویان و محصلان به وجود آمد. از آنجایی که مهاجرت به چین یا اقامت در چین یکی از انتخاب های افراد زیادی بود، با وجود این بیماری، مشکلاتی برای افرادی که کار در چین، تحصیل در چین یا سرمایه گذاری در چین را انتخاب کرده بودند پیش آمد.

البته همه گیری این بیماری باعث بروز مشکل در کل دنیا شد. در این بخش قصد داریم به بررسی شرایط دانشگاه های چین و میزان تعطیلی آن ها بپردازیم. دانشگاه های کشور چین در پاسخ به شیوع بیماری کرونا پردیس های خود را کاملا تعطیل کردند. دانشگاه ژجیانگ ( ZJU ) با هفت سایت آموزشی در استان ژجیانگ شرق چین، تمام تدریس های خود را به صورت آنلاین انجام داده است. این دانشگاه بلافاصله پس از تعطیلی به بزرگترین آزمایش یادگیری از راه دور کل جهان پیوست. این دانشگاه رسما تدریس آنلاین خود را در بیست و چهارم فوریه مطابق با تقویم اصلاحات اصلی شروع کرد. در ابتدای راه شروع این ویروس در ووهان چین، دولت این کشور در همان زمان برا تعطیلی دانشگاه ها و مدارس این کشور اقدام کرد و اجازه بازگشایی را منوط به بهبود شرایط و کنترل بیماری کرده است.

تاثیر کروناویروس بر تحصیل در چین

تاثیر کروناویروس بر تحصیل در چین

دولت این کشور در این زمینه شعار بسیار مهمی را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این باره می گوید: مدارس و دانشگاه ها تعطیل است اما آموزش و یادگیری تعطیل نیست. به همین دلیل می توان گفت که روند پیشرفت آموزش های آنلاین دانشگاه های چین به سرعت رو به افرایش نهاد.‌ آموزش های آنلاین دانشگاه های مختلف این کشور باعث شد تا افرادی که برای تحصیل در چین حضور داشتند، بتوانند به راحتی به ادامه تحصیلات خود بپردازند. دولت چین در این باره اقدامات بسیار مهمی انجام داد. واکنش ملی در کشور چین بسیار سریع بود. در ابتدا قرار بود تا مدارس و دانشگاه های این کشور پس از چند ماه باز شود اما با گسترش روز افزون این بیماری تعطیلی کماکان ادامه دارد. در عین حال تمام مدارس و دانشگاه ها با ایجاد کلاس ها آنلاین و بستر آموزشی آنلاین قوی باعث پیشگیری از عدم یادگیری ها شده اند.

باتوجه به این که ممکن است این بیماری تا سال دو هزار و بیست و یک میلادی ادامه داشته باشد، این اقدامات بسیار مهم است. با توجه به ممنوعیت سفر به کشور های مختلف و عدم انجام پرواز های بین المللی افراد زیادی که دارای بورسیه تحصیلی در چین بودند یا محصلان بین المللی این کشور بوده اند، نتوانند در چین حضور یابند.

اقدامات دولت چین در ارتباط با آموزش های آنلاین

دولت چین به دلیل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهر های مختلف این کشور اقدام به تعطیلی مدارس و دانشگاه های این کشور کرده است. از این رو آموزش های انلاین را با شرایط ویژه ای به سرعت از همان ابتدا به دانشجویان و دانش آموزان ارائه کرد. وزارت اموزش و پرورش در کشور چین توقف کلاس ها بدون متوقف کردن یادگیری را ترویج کرده است. درست است که جایگزینی آنلاین موقتی محسوب می شود اما باعث بهبود روند علمی و آموزش های آنلاین در این کشور شده است. دولت چین از دانشگاه ها خواست تا از همان ابتدا کمیته ای برای پیگیری فعالیت های دانشجویان در خصوص مواجه با ویروس جدید تشکیل دهند. وظیفه این کمیته ها در قبال دانشجویان، بررسی رفت و امد دانشجویان بین المللی و داخلی، پیگیری بخشنامه های مختلف و … می باشد.

با توجه به شرایط قانونی وضع شد که طبق آن دانشجویان مستقر در خوابگاه ها حق خروج از فضا های خوابگاهی را نداشتند.‌ علاوه بر آن دانشگاه ها و مدارس موظف شدند کلاس های خود را به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی تشکیل دهند. علاوه بر تمام این ها، دانشگاه ها موظف شدند که کتاب ها، مقالات، جزوات آموزشی، پایان نامه ها، فایل های تحقیقاتی و … را با صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار دهند. دانش اموزان نیز از همان ابتدا می بایست در تکالیف درسی خود را انجام می دادند.

اما نکته مهم این است که برای کمک به مهارت های فناوری اطلاعات و بهبود ارتباطات معلمان، مرکز تحقیقات آموزش معلمان در دانشگاه ها تشکیل شد و بستر پشتیبانی آنلاین برای آموزش آن ها فراهم گردید. این اقدامت در زمینه اموزش های انلاین باعث شده است تا دیدگاه دانشجویان نسبت به آموزش های بین المللی نسبت به گذشته بهبود یابد. دولت چین طبق برنامه ریزی های پیش گرفته شده برای دانش آموزان مسابقات و برنامه های تلویزیونی زیادی را طراحی کرده است و از طریق نلویزیون آن ها را پخش می کند تا در مدت زمان قرنطینه خانگی جذابیت هایی برای آن ها وجود داشته باشد. علاوه بر ان به دلیل علاقه بیش از حد دانش آموزان چینی به بازی های رایانه ای دولت چین بازی های بسیاری را به طور رایگان برای دانش اموزان قرار داده اند.

اقدامات دولت چین در ارتباط با آموزش های آنلاین

اقدامات دولت چین در ارتباط با آموزش های آنلاین

دولت چین با توجه به شرایطی که برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان ایجاد کرده است تا حدی توانسته فراتر از شرایط بحرانی جامعه قدم بردارد. به همین دلیل دغدغه دانش جویان و دانش آموزان تا حد زیادی در این زمینه کمتر شده است. کمیته های تشکیل شده در دانشگاه های هنک کنگ چین اظهار داشکه اند که بازگشت به روند تدریس عادی و شرایط تحصیلی علمی در جامعه در ماه های آینده بعید به نظر می رسد و کماکان چالش ها ادامه خواهد داشت. با این وحود یکی از اساتید دانشگاه تسینگها در مصاحبه خود اعلام کرد که با توجه به شیوع این بیماری و انسانی بودن شرایط، اولویت ما به عنوان یک مرکز علمی و هر کدام از مراکز علمی دیگر در کشور چین، مراقبت از دانشجویان، کارمندان، اساتید دانشگاه و کل جامعه و مردم چین است. از این رو دانشگاه ها باید با بررسی شرایط خود، روند اموزش مجازی را روز به روز بهبود بخشند.‌ این استاد نیز همانند سایر اساتید چینی تدریس از راه دور انجام می دهد. وی عنوان کرد که در عرض چند هفته کل روند تحصیلی و آموزشی دانشگاه را به حالت مجازی تغییر داده است. از این رو توانسته تا حدی تاثیر ویروس کرونا بر تحصیل در چین را کنترل کند.

در حقیقت دولت چین توانست با تعاریف خاصی در شرایط بحرانی، به جای متفعل بودن، مسیری بسیار پویا و فعال را برگزیند. این برنامه ریزی های دقیق و استراتژی های مهم باعث شد تا بازتاب فعالیت ها جهانی شود و مهم تر از آن روند یادگیری در این کشور نه تنها مختل نشود، بلکه با دیدگاهی جدید و روندی بهتر فعالیت خود را ادامه دهد.

سوالات متداول در ارتباط با مدت زمان تعطیلی دانشگاه های چین به دلیل شیوع کرونا

  1. تاریخ شروع ویروس کرونا چه زمانی است؟

    ویروس کرونا از ماه دسامبر دو هزار و نوزده میلادی شروع شد و به سرعت در کل دنیا گسترش پیدا کرد.

  2. منشا شیوع ویروس کرونا از چه کشور و شهری بوده است؟

    منشا شیوع این ویروس از شهر ووهان در کشور چین بوده است.

  3.  آیا ویروس کرونا توانسته بر روند تحصیلی در چین تاثیر بگذارد؟

    بله شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیم بر روند تحصیلی در کشور چین داشته و باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در این کشور شده است.

  4. آیا دولت چین توانسته در این بحران برای تحصیل در این کشور راه هایی بیابد؟

    بله دولت چین با برنامه ریزی های دقیق خود توانسته شرایط بحرانی را به فعل و انفعالات و پویایی دقیق تبدیل نماید

  5. اولین اقدام دولت چین پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه های چین چه بوده است؟

    دولت در اقدامی گسترده به دانشگاه ها دستور داد تا کمیته ای برای بررسی شرایط تحصیلی دانشجویان در زمان این بحران تشکیل شود.

  6. دولت چین برای جبران مسئله تحصیلی چه اقدامی انجام داده است؟

    این دولت از همان ابتدا اقدام به برگزاری آنلاین کلاس های درسی و دانشگاهی نمود.

  7. تأثیر ویروس کرونا و تعطیلی مدارس چین بر دانش آموزان چگونه بوده؟

    بیش از 200 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی و دبیرستان در چین وجود دارد. مدارس تعطیل شده اند و فعالیت های کودکان لغو شده است. با این وجود آن ها موظف هستند تکالیف خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

  8. چه مرکزی در چین فعالیت های تحصیلی مجازی را با دقت پیگیری می کند؟

    Be Better China یک سازمان پیشگام است که در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان در این کشور پیشرو بوده و هم اکنون نیز توانسته کمک های بسیاری ارائه دهد.

  9. آیا دانشگاه ها و مدارس چین کماکان تعطیل هستند؟

    بله دولت چین اعلام کرده تا کنترل کامل بر شرایط این مراکز تعطیل هستند.

  10. آیا دولت چین برای افزایش مهارت معلمان در دوران بحران اقدامی صورت داده است؟

    بله. برای کمک به مهارت های فناوری اطلاعات و بهبود ارتباطات معلمان، مرکز تحقیقات آموزش معلمان در دانشگاه ها تشکیل شد و بستر پشتیبانی آنلاین برای آموزش آن ها فراهم گردید.

  11. شعار دولت چین در ارتباط با روند تحصیل در شرایط وجود بحران کرونا چیست؟

    دولت چین در این باره می گوید: مدارس و دانشگاه ها تعطیل است اما آموزش و یادگیری تعطیل نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *