ویزای کار در سوئیس

کشور زیبای سوئیس از زیباترین کشورهای جهان در اروپای غربی قرار دارد. این کشور از دیرباز مورد توجه مهاجران کاری و شغلی و تحصیلی سرتاسر جهان و به ویژه ایرانی ها قرار داشته است. بر این اساس در این مقاله می کوشیم تا در مورد روش های اخذ ویزای کار این کشور صلح طلب برای شما بگوئیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا کار و اشتغال در سوئیس؟

کشور سوئیس نسبت به دیگر کشورهای جهان از رشد ۱۲ درصدی در مهاجرپذیری برخوردار است. از دلایل این افزایش می توان پایین بودن نرخ جرم و جنایت، بالا بودن سطح درآمد، پایین بودن نرخ بیکاری، بالا بودن سطح امنیت مالی و سیتم های پیشرفته بانکی و مالی این کشور اروپایی را نام برد. کشور سوئیس با تسهیل شرایط مهاجرت کاری و شغلی زمینه لازم در جهت جذب مهاجران کاری را فراهم کرد. بالا بودن کیفیت آموزشی، ثبات اقتصادی، بالا بودن رفاه اجتماعی و شهروندی و تنوع فرهنگی از دلایل جذب مهاجران به این کشور به شمار می آید.قرار گرفتن سازمان های بین المللی مهم مانند سازمان صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی در این کشور نشان دهنده ثبات سیاسی و روابط سیاسی مناسب با دیگر کشورهای جهان است. از دیگر جاذبه های مهم این کشور شهرهای ژنو و زوریخ است که در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین شهرهای جهان در ۱۰ سال اخیر در رتبه دهم برترین شهرهای جهان قرار دارند.دیگر عوامل انتخاب کشور سوئیس برای کار و زندگی، ثبات و امنیت سیاسی و اجتماعی این کشور است. تنوع فرهنگی و جاذبه های طبیعی بی نظیر و امکانات منحصربه فرد این کشور موجب شده تا افراد زیادی از سرتاسر جهان و به ویژه متقضیان ایرانی نه تنها برای گذران تعطیلات و سفرهای توریستی بلکه به منظور کار و اشتغال به این کشور سفر کنند.

در این راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی اخذ ویزای کار سوئیس پرداخته اند. اگر قصد اخذ ویزای کار این کشور را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی کار در سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته ای است که هر ساله مهاجران شغلی فراوانی برای اخذ ویزای کار این کشور با هم رقابت می کنند. روند اخذ ویزای کار این کشور برای متقاضیانی غیر از اتحادیه اروپا سخت و دشوار است. در واقع شرایط اخذ ویزای کاری این کشور که از بهترین و سخت ترین ویزاهای کاری جهان در سال ۲۰۲۰ است، روز به روز برای متقاضیان سخت تر می شود.متقاضیان تنها در صورتی می توانند ویزای کاری سوئیس را دریافت کنند که یا دارای تخصص حرفه ای و کاری و سوابق کاری درخشانی باشند و یا این که در کل کشورهای اتحادیه اروپا و کشور سوئیس هیچ نیروی کاری برای این کار وجود نداشته باشد.دولت سوئیس با کاهش ویزای کار برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا، سخت و پیچیده کردن قوانین تمدید ویزای کار و بررسی موشکافانه درخواست های کاری فرصت اخذ ویزا را برای متقاضیان غیر شهروند اتحادیه اروپا سخت و دشوار کرده است، تا حدی که در حدود ۱۰۰۰ سهمیه ویزای کاری کوتاه مدت و ۱۰۰۰ سهمیه ویزای کاری بلند مدت را برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا کاهش داده است.با وجود همه این موانع دست و پا گیر اگر متقاضی دارای شرایط مناسب باشد و یا دارای تخصص حرفه ای در فرصت شغلی باشد که کشور سوئیس به آن نیاز دارد، می تواند به اخذ ویزای کاری سوئیس امید داشته باشد.

شرایط عمومی کار در سوئیس

شرایط عمومی کار در سوئیس

شرایط و مراحل اخذ ویزای کار سوئیس

کشور سوئیس بر اساس قوانین، نیازمند افراد متخصص و مدیر و کارگران بامهارت و مجرب است. مهارت و تخصص در زمینه حرفه ای و شغلی، مدرک تحصیلی و مهارت زبانی کافی از جمله معیارهای مهم در افزایش احتمال به کارگیری متقاضی و دریافت ویزای کاری این کشور است.مجوز کار در کشور سوئیس به دو طریق بلندمدت و کوتاه مدت است. طول ویزای کاری بلندمدت تا یک سال و طول ویزای کاری کوتاه مدت از ۳ ماه تا یک سال می باشد. در صورتی که پس از۵ سال کار، قرارداد کاری هنوز به قوت خود باقی باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.بدین منظور باید در ابتدا یک کارفرما و پیشنهاد شغلی (Job Offer) را در کشور سوئیس پیدا کرد و سپس از طریق این کارفرما وارد بازار کار سوئیس شد. کارفرما شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور سوئیس و سپس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند. در صورتی که نیروی کار مورد نظر در سوئیس و کشورهای اتحادیه اروپا یافت نشد، کارفرما درخواست این نیروی کار را می پذیرد. از جمله عوامل موثر بر پذیرش ویزای کار سوئیس دارا بودن مدرک تحصیلی بالا، تسلط به زبان رسمی این کشور و دارا بودن سوابق کاری می باشد.متقاضیان خارجی که ویزای کاری سوئیس را دریافت کرده اند، پس از گذراندن ۳ دوره کاری مداوم می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود را در سوئیس به همراه داشته باشند. علاوه بر ویزای کاری سوئیس، دولت سوئیس با اعطای ویزای جستجوی کار این فرصت را برای متقاضی فراهم می کند تا ۶ ماه پس از ورود به خاک سوئیس به دنبال کار مورد نظر باشد. متقاضیان اخذ اقامت دائم سوئیس فقط با ویزای کار، مجوز کار و اشتغال را خواهند داشت.

شرایط اخذ ویزای کار سوئیس برای ایرانی ها

متقاضیان ایرانی اخذ ویزای کار سوئیس باید مدارک لازم را تهیه کنند. مرحله اول برای اخذ ویزای کاری سوئیس اخذ ویزای ورود به سوئیس می باشد. بدین منظور متقاضیان باید مدارک لازم را به سفارت سوئیس در کشور ایران تحویل دهند. سفارت سوئیس در ایران به سفارت سوئیس اطلاع می دهد تا برای متقاضی مورد نظر ویزای ورود به سوئیس را ارائه دهد.البته این ویزا با موافقت کارفرمای سوئیسی و تائید مدارک متقاضی صادر می شود، پیشنهاد ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اینست که در صورت امکان حتما با یک وکیل مهاجرت به سوئیس در این زمینه مشورت کنید تا در صورت موافقت کارفرما، متقاضی باید پس از ۲ هفته برای ثبت در اداره ثبت اتباع اداره مهاجرت اقدام کند. صدور ویزای کاری سوئیس به منزله مجوز اقامت متقاضی ایرانی در سوئیس می باشد.

مدارک لازم اخذ ویزای کار سوئیس

کشور سوئیس دارای چندین کانتون و ایالت می باشد و شرایط و قوانین کار در هر کانتون متفاوت است اما به طور کلی متقاضی مدارک زیر را باید برای درخواست ویزای کار این کشور ارائه دهد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار سوئیس
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کار سوئیس در حدود ۶۸ دلار آمریکا
  • ارائه قرارداد کاری با کارفرمای سوئیسی
  • ارائه سوابق و رزومه کاری و حرفه ای
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک آگهی های منتشر شده فرصت شغلی و نبود نیروی کاری مرتبط در کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس
  • ارائه گواهی بیمه سلامت متقاض

روش های اخذ ویزای کار سوئیس

متقاضیان اخذ ویزای کار سوئیس از روش های گوناگونی می توانند ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. برخی از مهم ترین این روش ها عبارت است از:

روش های اخذ ویزای کار سوئیس

روش های اخذ ویزای کار سوئیس

ویزای کاری سوئیس از طریق کارفرما

در این روش که در این مقاله نیز در مورد آن توضیح داده شده است، متقاضی باید با یافتن یک کارفرمای سوئیسی اقدام به اخذ ویزای کار این کشور کند. کارفرمای سوئیسی در صورت پیدا نکردن نیروی کار در کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس با متقاضی قرارداد منعقد می کند. متقاضی با ارائه مدارک لازم و قرارداد کارفرمای سوئیسی به سفارت سوئیس می تواند ویزای ۴ ساله قابل تمدید کار سوئیس را اخذ کند. برخی اوقات مدت اعتبار این ویزا بر اساس مدت قرارداد کاری می باشد.

ویزای کاری سوئیس از طریق تحصیل

متقاضی اخذ ویزای کار سوئیس می تواند با تحصیل در این کشور و جست و جوی کار پس از فارغ تحصیلی و یافتن کار مورد نظر ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. پس از ۵ سال کار و اشتغال در این کشور و پرداخت مالیات و رضایت کارفرما از کار و فعالیت متقاضی، وی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.

ویزای کاری سوئیس از طریق سایت های کاریابی

متقاضی اخذ ویزای کار سوئیس می تواند از طریق جست و جو در سایت ها و موسسه های کاریابی معتبر سوئیس کار مورد نظر خود را پیدا کند. کارفرمای سوئیسی در صورت نیاز به تخصص و مهارت متقاضی و تائید شرایط و مدارک وی با متقاضی مصاحبه می کند و برای متقاضی دعوتنامه کاری ارسال می کند که متقاضی از طریق آن باید برای اخذ ویزا اقدام کند.

انواع مجوز اقامت کاری سوئیس

کشور سوئیس دارای انواع مختلف مجوز اقامت کاری می باشد که اعطای آن ها به شرایط متقاضی بستگی دارد. متقاضی پس از اخذ ویزای کاری و ورود به کشور سوئیس تا ۲ هفته زمان دارد تا برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند:

  • مجوز اقامت کاری نوع L: این نوع مجوز اقامت برای اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. این مجوز مختص متقاضیانی است که دارای مجوز کار کمتر از یک سال در کشور سوئیس می باشند. مدت این ویزا تا ۲ سال قابل تمدید است.
  • مجوز اقامت کاری نوع C: این نوع مجوز برای اقامت دائم است. این مجوز در صورتی اعطا می شود که متقاضی به مدت ۱۰ سال در کشور سوئیس زندگی کرده باشد و هر ۵ سال اقامت خود را تمدید کرده باشد.
  • مجوز اقامت کاری نوع G: این نوع مجوز مختص افرادی است که در کشور دیگری زندگی می کنند اما برای کار به سوئیس می آیند. این مجوز هر سال صادر می شود و می توان آن را تمدید کرد.
  • مجوز اقامت کاری نوع B: این نوع مجوز برای اقامت کوتاه مدت است. متقاضی با این مجوز می تواند در سوئیس کار کند و اقامت خود را تا ۵ سال تمدید کند. با این نوع مجوز متقاضی می تواند در صورتی که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و توانایی تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را داشته باشد تا مدت مشخصی در این کشور زندگی کند.
  • مجوز اقامت کاری LPERMITS: این نوع مجوز برای اقامت موقت و کوتاه مدت است که در ابتدا برای یک سال صادر می شود. در صورتی که متقاضی در مدت کار و اشتغال در سوئیس کارفرمای خود را تغییر ندهد، متفاضی می تواند این نوع مجوز اقامت را برای یک سال دیگر تمدید کند.
  • مجوز اقامت کاری BPERMITS: این نوع مجوز نیز برای اقامت موقت و کوتاه مدت می باشد و متقاضی در صورتی که هر سال مدارک کاری خود را ارائه دهد، می تواند این ویزا را هر سال تمدید کند.
  • مجوز اقامت کاری CPERMITS: این نوع مجوز اقامت مختص افرادی است که در حدود ۱۰ سال در کشور سوئیس به کار و اشتغال مشغول بوده اند. در واقع متقاضیان با اخذ این مجوز اقامت، اقامت دائم سوئیس را دریافت می کنند. تبعه و شهروندان کانادا و آمریکا می توانند پس از ۵ سال اقامت و کار و اشتغال در سوئیس مجوز اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

اخذ ویزای مهارت کاری سوئیس

این روش که در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به صورت طرح آزمایشی اجرا شد، مختص افرادی است که تحصیلات دانشگاهی ندارند اما دارای مهارت و تجربه و تخصص کاری ویژه ای هستند. در این روش متقاضیان یک ویزای جستجوی کاری با اعتبار ۱۸ ماه را دریافت می کنند و وارد کشور سوئیس می شوند و به دنبال کار مورد نظر می گردند. در طی این مدت متقاضی می تواند از طریق یک کارفرمای سوئیسی سوابق کاری و تخصص ویژه کاری خود را ارائه دهد و نظر کارفرما را برای پذیرش ویزای کاری خود جلب نماید.از آن جا که بیشتر کارفرمایان در کشور سوئیس به زبان فرانسوی صحبت می کنند، تسلط بر این زبان حائز اهمیت فراوانی است. در صورتی که متقاضی موفق به یافتن شغل مناسب شود، بر اساس قرارداد میزان حقوق و مزایا مشخص می شود و متقاضی می تواند ویزای جستجوی کاری خود را به ویزای کار تبدیل کند.

اخذ ویزای مهارت کاری سوئیس

اخذ ویزای مهارت کاری سوئیس

اقامت دائم سوئیس از طریق ویزای کار

یکی از روش های اخذ اقامت دائم کشور سوئیس اقامت مستمر و کار و اشتغال در این کشور است. در این روش اگر متقاضی خارجی به مدت ۱۲ سال به طور مداوم و مستمر در این کشور اقامت و کار و اشتغال داشته باشد، می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند. البته به جز این مورد مهم متقاضی باید واجد شرایط زیر نیز باشد:

  • در مدت اقامت از قوانین و مقررات کانتون ها ( استان ها) تبعیت و پیروی کرده باشد.
  • در مدت اقامت در این کشور در نظم و امنیت کشور خللی وارد نکرده باشد.
  • در مدت اقامت در این کشور با آداب و رسوم و فرهنگ مردم سوئیس به طور کامل آشنا شده باشد.

اخذ ویزای همراه با ویزای کار سوئیس

متقاضی کار در سوئیس می تواند با اخذ ویزای کار و اشتغال در این کشور برای همراهی اعضا خانواده خود در سوئیس درخواست ویزای همراه کند. متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را در کشور سوئیس همراه داشته باشد. بر این اساس متقاضی باید واجد شرایطی باشد. متقاضی باید تابعیت و شهروندی سوئیس را داشته باشد؛ گردش مالی خوبی در کار داشته باشد؛ از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کشور سوئیس را دارد.

حقوق مشاغل در سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهای با درآمد بالا محسوب می شود که نرخ بیکاری پایینی دارد. سوئیس در ۵ سال اخیر توانسته نرخ بیکاری را زیر ۵ درصد نگهدارد. به برخی از مشاغل این کشور و حقوق پرداختی آن ها توجه کنید:

  • مدیر مالی: سالانه در حدود ۱۵۵.۳۴۵ دلار
  • مهندس: سالانه در حدود ۹۳.۲۱۲ دلار
  • مدیر پروژه آی تی: سالانه در حدود ۱۴۳.۳۲۷ دلار
  • مدیر بازاریابی: سالانه در حدود ۱۴۶.۵۷۷ دلار
  • مدیر منابع انسانی: سالانه در حدود ۱۶۹.۷۳۵
حقوق مشاغل در سوئیس

حقوق مشاغل در سوئیس

تابعیت و شهروندی سوئیس از طریق ویزای کار

هنگامی که متقاضی با اخذ ویزای کار و اشتغال در طی چند سال موفق به دریافت اقامت دائم سوئیس شود، از همه امتیازها و حق و حقوق شهروندی مانند همه شهروندان سوئیس برخوردار می شود. از جمله حقوق شهروندی می توان به کار، تحصیل رایگان، بیمه و سرمایه گذاری اشاره کرد. متقاضی می تواند در صورت واجد شرایط بودن، تابعیت و شهروندی سوئیس را نیز دریافت کند و علاوه بر حق و حقوق شهروندی از داشتن پاسپورت سوئیس و حق رای و شغل های سیاسی نیز برخوردار شود. شرایط اخذ تابعیت و شهروندی سوئیس و در پی آن دریافت پاسپورت این کشور چندان ساده و سهل نمی باشد. به منظور دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور، متقاضی باید واجد شرایطی باشد که عبارت است از:

  • دارا بودن مهارت نوشتاری به زبان رسمی سوئیس( سطح A2)
  • دارا بودن مهارت صحبت به زبان رسمی سوئیس(سطح B1)
  • نداشتن هیچ گونه تهدیدی برای امنیت داخلی و خارجی کشور سوئیس در مدت اقامت در این کشور
  • آشنایی کامل به قوانین و مقررات کشور سوئیس و تبعیت از آن ها
  • آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و رسوم کشور سوئیس
  • هماهنگی با زندگی و جامعه سوئیس

در صورتی که متقاضی واجد همه شرایط ذکر شده باشد و ۱۰ سال از مهاجرت و اقامت او در کشور سوئیس گذشته باشد؛ می تواند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کند.

سخن آخر

در این مقاله شرایط و چگونگی اخذ ویزای کار سوئیس مورد بررسی علمی قرار گرفت. از مجموع موارد ذکر شده می توان این نتیجه را گرفت که به منظور یافتن کار در سوئیس ابتدا باید از یک کارفرمای سوئیسی دعوتنامه کاری داشت. کشور سوئیس به دلیل بالا بودن سطح درآمدها و پایین بودن نرخ بیکاری یک گزینه مناسب برای کار و اشتغال متقاضیان می باشد.

اگر برای اخذ ویزای کار سوئیس به دنبال اطلاعات بیشتر می باشید، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز بهترین و به روزترین اطلاعات حقوقی ومهاجرتی را به شما ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد اخذ ویزای کار سوئیس

1- مهم ترین مدارک لازم اخذ ویزای کار سوئیس چست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار سوئیس رسید پرداخت هزینه ویزای کار سوئیس در حدود ۶۸ دلار آمریکاارائه قرارداد کاری با کارفرمای سوئیسی

2- شرایط مهم اخذ ویزای کاری سوئیس چیست؟

مهارت و تخصص در زمینه حرفه ای و شغلی، مدرک تحصیلی مناسب متقاضی و مهارت زبانی کافی

3- روش های اخذ ویزای کار سوئیس کدامند؟

تحصیلی از طریق کارفرما و از طریق سایت ها و موسسه های کاریابی

4- مجوز اقامت LPERMITS سوئیس برای چند سال معتبر است؟

اگر متقاضی در مدت کار و اشتغال در سوئیس کارفرمای خود را تغییر ندهد، متفاضی می تواند این نوع مجوز اقامت را برای یک سال دیگر تمدید کند.

5- مجوز اقامت BPERMITS سوئیس برای چند سال اعتبار دارد؟

متقاضی در صورتی که هر سال مدارک کاری خود را ارائه دهد، می تواند این ویزا را هر سال تمدید کند.

6- مجوز اقامت CPERMITS سوئیس مختص چه افرادی است؟

مختص افرادی است که در حدود ۱۰ سال در کشور سوئیس به کار و اشتغال مشغول بوده اند.

7- شرایط اخذ اقامت دائم سوئیس با ویزای کار چگونه است؟

اگر متقاضی خارجی به مدت ۱۲ سال به طور مداوم در این کشور اقامت و کار داشته باشد، می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

8- مجوز اقامت نوع G سوئیس برای چه افرادی است؟

افرادی که در کشور دیگری زندگی می کنند اما برای کار به سوئیس می آیند. این مجوز هر سال صادر می شود و می توان آن را تمدید کرد.

9- مجوز اقامت نوع B سوئیس برای چه نوع اقامتی است؟

اقامت کوتاه مدت متقاضی با این مجوز می تواند در سوئیس کار کند و اقامت خود را تا ۵ سال تمدید کند.

10- ویزای کار مهارت سوئیس مختص چه افرادی است؟

افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند اما دارای مهارت و تجربه و تخصص کاری ویژه ای هستند.

11- مهم ترین مزیت اخذ ویزای کار سوئیس چیست؟

امکان کار و اشتغال و اقدام برای اخذ اقامت دائم سوئیس

5/5 - (1 امتیاز)

37 دیدگاه برای “ویزای کار در سوئیس

  1. رزیتا گفت:

    با سلام ۳۵سال دارم و جدیدا هم ازرساله دکتریم در رشته روابط بین الملل دفاع کردم،مسلط به انگلیسی و استانبولی هستم آیا شرایط ویزارو‌دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری سوئیس نیاز به ارائه قرار داد کاری و مدرک زبان دارید.

  2. عرفان عزیزی گفت:

    با سلام
    من ۲۵ سال سن دارم، فوق لیسانس کامپیوتر، ۴ زبان برنامه نویسی بلدم (++Java ,python ,C# ,C)
    مدرک TOEFL هم دارم
    از چه راهی میتونم اقامت سوئیس رو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط سنی و مدرک تحصیلی شما برای ادامه تحصیل در سوئیس مناسب است. به شما توصیه می کنیم از طریق تحصیل برای مهاجرت به سوئیس استفاده نمایید.

  3. صدف گفت:

    سلام یکی از اقوام بنده .پسرخاله ام اقامت کشور سوئیس رادارد و خودم استاد طلا و جواهر سازی با مدارک های فراوان هستم و همچنین استاد رشته های صنایع دستی هستم در حال حاضر دارای کارگاه طلا سازی هستم . قصد مهاجرت به سوئیس را دارم ایا امکانش هست .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما مانند سن، مدارک تحصیلی وغیره کامل نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  4. وحیدظریفی گفت:

    با سلام من یک ویزا ۱ماه کاری برای انجام خدمات فنی برای یک شرکت سوییسی میخواهم دریافت کنم البته از طریق یک شرکت ایرانی این کار رو انجام میدم ایا میتونم بعدش برای اقامت ؛؛ کاری انجام دهم یا خیر!؟خیلی ممنون میشم اگر توضیح بدهید.!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با تمدید ویا تغییر ویزای خود امکان این اقدام وجود دارد.

  5. مهرداد گفت:

    سلام من در دانشگاه تبریز درس خوندم با معدل 14.76زبان انگلیسی تقریبا بلدم ایا این شرایط برای ویزا خوبه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای چه مقطع تحصیلی قصد اقدام دارید.متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  6. رامین احمدی گفت:

    سلام من کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و ارشد علوم کامپیوتر گرایش سیستم های کامپیوتری دارم
    33 سال سن و 8 سال سابقه بیمه در شرکت نرم افزاری و آشنایی کمی با زبان انگلیسی دارم و دارای پایان خدمت و 200 میلیون سرمایه هستم
    میخواستم بدونم امکان مهاجرت شغلی دارم و اگه دارم باید چه کاری انجام بدم و یا چطور میتونم درخواست شغلی بدم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط ذکر شده شرایط شما برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان مناسب است.

  7. عسل گفت:

    سلام
    وقت بخير كارشناس محترم
    بنده كارشناسي ارشد امنيت شبكه هاي كامپيوتري دارم با معدل ١٧ ويك خانوم متأهل ٤٠ ساله هستم ، زبان انگليسي در حد مدارك معتبر ،مدرس دانشگاه هستم و چندين مدرك معتبر بين اللمللي در زمينه تحصيلم دارم و چندين مقاله و…در زمينه شبكه فعال هستم . ايا امكان ويزاي كار با توجه به سن بنده وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه با توجه به شرایط سنی شما احتمال ویزا شدن کشور سوئیس بسیار پایین است. به شما توصیه میکنیم کشور و یا روش دیگری را انتخاب نمایید.

  8. محمد گفت:

    باعرض سلام

    اينجانب مدرك فوق ليسانس مهندسي مديريت پروژه هستم، تقريبا ٥ سال سابقه بيمه كه يكسال تقريبا مرتبط با رشته و ٤ سال مرتبط با رشته نيست. پروانه نظام مهندسي نظارت از سال ١٣٩٣ دارم كه ميتونم بعنوان سابقه كار ارائه كنم.. زبان جنرال ٧،٥ دارم. سن هم ٣٢….آيا ميتوان ويزاي كار گرفت و اينكه ميتوان كارفرما پيدا كرد؟
    باتشكر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت ویزای کار سوئیس باید یک آفر کاری ارائه دهید و که منجر به دریافت ویزای کاری شود.

  9. ساناز گفت:

    با سلام
    بنده دکترای داروسازی دارم و در صنعت داروسازی مشغول به کار میباشم.مدرک ب2 زبان فرانسه دارم. آیا شرایط لازم برای اخذ ویزای کار را دارا میباشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      برای دریافت ویزای کاری باید در ابتدا تاییدیه مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایید.

  10. ایمان گفت:

    سلام
    من الان دانشجوی دکترای دانشگاه شریف هستم در حوزه مهندسی کامپیوتر. حدود ۴ سال هم تجربه کاری دارم. میخوام که کاری برم ترجیحا تا شرایط اقامت دایم و رفاه بالاتری داشته باشم. چه راهی رو پیشنهاد میکنید.
    با تشکر از راهنماییهای خوبتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به رشته تحصیلی خود، در صورتیکه مدرک زبان و شرایط سنی خوبی داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای جاب سیکر اقدام نمایید.

  11. علی گفت:

    سلام من دکتری بیوشیمی پزشکی هستم و 12 سال هم سابقه کار در دانشگاه ( آموزش و تحقیقات ) می خواستم ببینم چطور میتونم برای مهاجرت اقدام کنم و کدام کشور را پیشنهاد می کنید.خیلی ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مهاجرت انواع مختلفی دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  12. عرفان نقشبندى گفت:

    سلام كار من لوله كشی است, هم چنین یكی از خواهرام اقامت دایمی سویس دارن، ميتونم براى ويزاى كار اقدام كنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ایشانت می توانند در صورت امکان برای شما دعوت نامه کاری را ارسال کنند تا شما به پشتوانه همین دعوتنامه، ویزای کاری را دریافت کنید. در غیر اینصورت تنها می توانند دعوتنامه توریستی را برای شما ارسال کنند.

  13. جمال امیری گفت:

    یا سلام

    من لیسانس پرستاری دارم و 7 سال سابقه کار دارم شرایط کار در اونجا رو دارم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      شرایط مذکور برای مهاجرت به بسیاری از کشور ها، اغنا کننده نمی باشد.
      همچنین در نظر داشته باشید که برای مهاجرت کاری به کشور سوئیس، علاوه بر داشتن شرایط مناسب سنی، تحصیلی، مدرک زبان با نمره بالا، سابقه کار با بیمه، نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از سمت یک کار فرمای سوئیسی با نرخ قرار داد مناسب می باشد.

  14. محمد گفت:

    سلام.من ۲۳ سال سن دارم لیسانس برق دانشگاه آزاد رو دارم با معدل ۱۳ با حدودا ۶۰ میلیون تمن سرمایه.زبان بلد نیستم.میخواهم ویزای کاری بگیرم آیا کار برای من هست با مدرک دانشگاه آزاد یا خیر؟و اینکه حداقل حقوق در کشور سوئیس چقدر هست؟چه مدارکی لازم دارم؟ممنونم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      پیشنهاد می شود دیگر کشورها را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه شرایط اخذ ویزای سوئیس را ندارید، همچنین در نظر داشته باشید کشور سوئیس بسیار سخت ویزا می دهد.
      پیشنهاد می شود از طریق دوره زبان و یا تحصیل به کشورهایی همچون سوئد و فرانسه مهاجرت نمایید.

  15. حسینی گفت:

    با سلام من راهبر قطارهای درون شهرری در تهران هستم. 7 سال نیز سابقه کاری دارم . برای اقامت و کار می تونم اقدام کنم و چه شرایطی دارد

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      می بایست اطلاعات بیشتری را از خود، عنوان فرمایید.
      در بحث مهاجرت، پارامتر هایی مثل: سن، میزان تحصیلات، سابقه کار با بیمه،میزان تسلط به زبان های خارجه،وضعیت نظام وظیفه و از همه مهمتر تمکن مالی، اهمیت دارند.

  16. Hani گفت:

    سلام،من فارغ التحصیل رشته مامایی هستم،میخواستم بدونم میتونم برای ویزای کار سوئیس اقدام کنم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      احتمال تایید ویزا بسیار پایین است؛ مگر اینکه پیشنهاد کاری مطلوب و قابل ویزایی از کشور سوئیس داشته باشید.

  17. محمد پایر وند گفت:

    درود بر شما سروران گرامی و تشکر از زحمات شما

  18. محمد پایر وند گفت:

    با سلام پایروند هستم لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد دارم 15 سال کار گاز سوزخودرو دارم جهت ویزای کار در سویس لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      کشور سوئیس با بیش از 70 میلیارد دلار درآمد ناخالص ملی، بهترین کشور از نظر اقتصادی می باشد و بسیار دشوار تایید ویزای کاری دارند.فقط در حالتی که پیشنهاد کاری خاص و معتبری از کارفرمایان این کشور داشته باشید، می توانید اقدام به اخذ ویزای کاری نمایید.

  19. محمد رواقی گفت:

    سلام میخواستم برای ویزای کاری در سویس اقدام کنم من لیسانس آی تی دارم گرایش امنیت میخواستم لطف کنید راهنماییم کنید با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط صدور ویزای سوییس در این بازه ی زمانی، پیشنهاد میشود از طریق قانونی دیگر و یا برای دیگر کشورها تلاش بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *