ورود به دانشگاه های علوم پزشکی در آلمان محدود و رقابتی است در آلمان آموزش پزشکی  رایگان است و شرط اصلی پذیرش داشتن دیپلم دبیرستان و مهارت های زبان آلمانی است که تنها مهارت را در تحصیلات  پزشکی قابل دسترس در زبان انگلیسی دارد. محدودیت پذیرش برای رشته پزشکی در همه دانشگاه های آلمان وجود دارد. این مقاله در رابطه با پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان و دانشگاه های پزشکی در آلمان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

متقاضیان تحصیل رایگان در آلمان می توانند ​​از شرایط حق انتخاب متقاضی برای رفتن به دانشگاه و همچنین معیارهای دیگر استفاده کنند، برای مثال نمرات در برخی افراد نتیجه مصاحبه صلاحیت های حرفه ای قبل از اعمال در دانشگاه، به دست آمده است. که دانشجویان دانشگاه وغیره ترجیح  دادند. مدت زمان انتظار برای ورود به دانشگاه مهم است.

مختصری از شرایط پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان

متقاضیان دانشگاه از کشور عضو اتحادیه اروپا (EU)، از ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ یا اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت است که آلمان مدارک آن ها را برای رفتن به دانشگاه  به دست آورده است تا در برابر متقاضیان آلمانی درمان می شوند و، مانند آنها، همیشه از طریق پورتال اینترنت را از پایه و اساس آموزش عالی پذیرش درخواست داشته باشند.

همه متقاضیان بین المللی دیگر برای مکان های دانشگاه که تحقق الزامات اساسی برای شروع یک دوره در دانشگاه آلمان به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر خود اعمال می شود، که همچنین آنها را در مورد شرایط لازم  برای پذیرش دوره اطلاع خواهد داد. بسته به دانشگاه، تا پنج درصد از مکان های دانشگاه برای این گروه از متقاضیان محفوظ می باشد.

برای تعدادی از دانشگاه ها، برنامه های کاربردی باید از طریق خدمات کاربردی  دانشگاه برای دانشجویان بین المللی ارسال شود، UNI-کمک کند. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی آلمان از آموزش عملی با ،کیفیت بالا و شهرت بین المللی برخوردار است. آموزش پزشکی در آلمان به شبکه ای از بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و کسب و کار کسب و کار یکپارچه شده است.

بنابراین آموزش، مراقبت از بیمار،تدریس و پژوهش یک مجموعه کاملی را شکل میدهند که از آن هر کسی  به خصوص دانشجویان  منفعت می برند. همانطور که همه جا در جهان، آلمان فرصت بزرگ برای فارغ التحصیلان  پزشکی ارائه می دهد: اشتغال در یک بیمارستان یا در عمل های عمومی، در تحقیقات، در صنعت، در خدمات بهداشت عمومی یا در مشاور مدیریت ، و غیره.

تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به مهارت آلمانی دارد. حتی دانشجویانی  که دوست دارند در دوره ی وابسته نزدیک  به تحصیلات پزشکي با مهارت های زبانی وابسته نزدیک شرکت کنند  احتمال داده می شوند به درستی به یک سطح تبحر مطمئن دست بیابند. دانشجویان ممکن است مهارت های زبان آلمانی را با ارائه گواهینامه صادر شده برای عبور از یک D.S.H یا تست داف آزمون (پس از تقریبا 400 تا 600 ساعت کلاس)، تقریبا به سطح B.1 از “چارچوب مشترک اروپا از مرجع زبان” اثبات کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمان

ترم مقدماتی پزشکی در آلمان به طور ویژه برای کسانی طراحی شده که خواستار تحصیل در مدارس پزشکی این کشور هستند. در این دوره مقدماتی مطالبی سفارشی به دانشجو ارائه می شود تا توانایی کسب مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در دانشگاه های برتر آلمان را به دست آورد. بنابراین، متقاضی پس از این دوره آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان، از قبیل آزمون پذیرش HAM-Nat و آزمون دوره های پزشکی را کسب می کند.

پس اگر متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در آلمان هستید، می توانید با شرکت در ترم مقدماتی آکادمی پزشکی برلین روال های مورد نیاز آزمون ضروری HAM-Nat را پشت سر بگذارید. دانشجویان این آکادمی از نرخ موفقیت بسیار بالایی برخوردارند و به خوبی برای سال اول مدرسه پزشکی آماده می شوند. پس متقاضیان می توانند از این دوره مقدماتی مهم بهره مند شده و حرفه پزشکی خود در آلمان را شروع کنند. دانش های مرتبط در حوزه های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی بخشی از فرآیند انتخاب در آزمون HAM-Nat را تشکیل می دهند و برای تحصیل در رشته پزشکی ضروری هستند.

باید اشاره کرد که در دوره مقدماتی هم بر مطالب این حوزه ها تمرکز می شود. در بسیاری از موارد، برنامه آموزشی موجود حتی مطالبی بسیار فراتر از دانش مورد نیاز شما را نیز شامل می شود. در طول این دوره، متقاضی در هفته چندین مرتبه فرصت مطرح کردن سوالات خود درباره وظایف فنی و دریافت پاسخ آنها را خواهد داشت. سپس سوالات با مشارکت مدرس توضیح داده می شوند تا متقاضی در پایان دوره از آمادگی لازم برخوردار باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه های رایگان پزشکی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان موانع و چالش های بسیاری دارد، اما فرصت خوبی برای آینده ارائه می دهد. دفتر پذیرش دانشگاه فرصت های تحصیلی دانشگاه را در اختیار دانش آموزان با نمرات آبیتور لازمه قرار می دهد. علاوه بر درجه متوسط, یک مانع سوم برای دستیابی به قبولی در رشته پزشکی وجود دارد. آزمون های پزشکی که به طور مداوم به نام “Mediterranean” نامیده می شوند در برخی از دانشگاه ها باید گذرانده شوند. در این آزمون دانش، تجربه و توانایی عمومی برای مطالعه ارزیابی شده است. این آزمون باید از متقاضی در محل مورد تایید دانشگاه گرفته شود.

مدت زمان تحصیل حداقل 12 ترم و سه ماه (هر ترم درآلمان نیمی از سال است) می باشد و به دو بخش تقسیم شده است. بخش پیش از بالینی و بخش بالینی. بخش اول دانش و زمینه های نظری لازم را فراهم می آورد. بخش دوم تمرکز خود را بر کاربرد عملی می گذارد. بخش دوم همچنین شامل یک دوره کار یک ساله است که موجب آگاهی در مورد زندگی استرس زای بیمارستان است.

دو امتحان وجود دارد که باید در طول تحصیل پزشکی قبول شوید، هر دو شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی است. برای قبولی پزشکی و درجه دکتری نیز لازم است پایان نامه بنویسید. این پایان نامه می تواند در طول یک یا دو ترم از زمان تحصیل تمام وقت انجام شود و یا می تواند در مدت دوران تحصیل انجام شود. به دلیل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، تفاوت هایی بین دوره ها وجود دارد. بعضی از دانشگاه ها هنوز سیستم قدیمی را حفظ می کنند و مطالعات را به طور کامل انجام می دهند. این دو قسمت در یک دوره آموزشی انجام می شود.

سایر دانشگاه ها سیستم کارشناسی و کارشناسی ارشد را قبول کرده و برنامه های خود را تغییر داده اند. در حال حاضر این دو بخش به کارشناسی و کارشناسی ارشد تبدیل شده اند. با مدرک کارشناسی مجاز به کار در زمینه های پزشکی هستید، اما به عنوان یک پزشک مجاز نیستید. این تغییر کاملا جدید است، بنابراین هنوز نمی توان گفت که کدام مشاغل با مدرک کارشناسی انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان

1- هزینه ی رشته ی پزشکی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در آلمان عمدتا رایگان است.

2- آیا پذیرش دانشگاه های آلمان جهت رشته ی پزشکی شرط معدل دارد؟

بله-نمرات مطلوب و عالی مد نظر دانشگاه های آلمان است.

3- آیا پذیرش رشته ی پزشکی آلمان نیاز به مدرک زبان دارد؟

بله-مدرک زبان آلمانی مورد نیاز دانشگاه های این کشور است.

4- اعتبار دانشگاه های آلمان چگونه است؟

کیفیت علمی دانشگاه های آلمان از اعتبار جهانی برخوردار است.

5- برای پذیرش دانشگاه های آلمان چه آزمونی گرفته میشود؟

تست داف.

6- مدت زمان کلاس های آزمون داف جهت پذیرش پزشکی چقدر است؟

تقریبا 400 تا 500 ساعت کلاس حجم کل دوره ی آمادگی آزمون است.

7- مدت زمان تحصیل پزشکی آلمان چند سال است؟

در حدود 12 ترم و 3 ماه میباشد.

8- مدارک مورد نیاز درخواست ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

نامه ی پذیرش-کارت بیمه درمانی-گواهی نتیجه ی آزمون پیش از پذیرش.

9- آیا دانشگاه های آلمان در رشته ی پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

بله-دانشگاه های آلمان سال هاست که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

10- هزینه ی دانشگاه های خصوصی آلمان برای رشته ی پزشکی چقدر است؟

در حدود 20000 یورو سالانه میباشد.

11- هزینه ی زندگی دانشجویی در کشور آلمان چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 600 تا 800 یورو ماهانه میباشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *