مقایسه شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان

کشور فرانسه و آلمان از لحاظ کیفیت آموزشی دانشگاه ها و وضعیت تحصیلی در یک سطح قرار دارند، البته انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل کاملا به رشته و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. دانشگاه های پزشکی کشور فرانسه از بهترین دانشگاه های اروپایی محسوب می شود، درحالی که کشور آلمان از لحاظ دارا بودن رشته های پزشکی از بهترین دانشگاه های اروپایی به شمار می رود. در صورتی که متقاضی مهاجرت و تحصیل در اروپا هستید، مقایسه شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای آینده‌تان کمک فراوانی کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقایسه شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان

کشور فرانسه و آلمان از کشورهای بزرگ اروپایی هستند که مرز مشترکی با هم دارند. فرانسه در حدود 65 میلیون نفر و آلمان در حدود 82 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور آلمان به دلیل برخورداری از رفاه و امنیت اجتماعی به یکی از مقاصد مهم مهاجران تبدیل شده است. این کشور که به عنوان پرجمعیت ترین کشور اروپا محسوب می شود، مهد پرورش بسیاری از نوابغ هنری و موسیقی جهان بوده است. کشور فرانسه دارای فرهنگ کهن و اقتصاد قدرتمند جهانی است. این کشور به دلیل برخورداری از آثار فرهنگی و تاریخی کهن سالانه میزبان میلیون ها توریست از اقصی نقاط جهان است که همین امر موجب شکوفایی اقتصاد و صنعت توریسم این کشور شده است.

کشور فرانسه از لوکس ترین و گران ترین کشورهای جهان است، هرچند با اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه، می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید. کشور آلمان یکی از قطب های صنعتی جهان به شمار می رود. یکی از دلایل انتخاب دانشگاه های این کشور برای تحصیل از طرف دانشجویان خارجی، این است که دولت آلمان برای قشر دانشجو اهیت زیادی قائل می شود و بر همین اساس همه امکانات لازم در جهت تحصیل و فراهم نمودن بازار کار و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. اگر چه روند اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان به نسبت کشورهای دیگر دشوارتر است اما ارزش تلاش بیشتر را دارد.

وضعیت تحصیلی کشور فرانسه و آلمان

کشورهای اروپایی به دلیل بالا بودن سطح امکانات آموزشی و کیفیت تحصیلات به عنوان گزینه برتر برای افرادی محسوب می شوند که خواهان ادامه تحصیل و زندگی در کشورهای برتر جهان هستند. کشورهای اروپایی به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی دانشگاه های خود هزینه های زیادی را صرف می کنند و همین امر موجب می شود تا افراد جویای تحصیل علم و دانش را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کنند. در این میان دو کشور فرانسه و آلمان بنا به پیشرفت های علمی و سطح آموزشی و کیفیت زندگی از اهمیت به سزایی برخوردارند. این دو کشور قدرتمند و پیشرفته از بسیاری جهات به گزینه برتر مهاجرت تحصیلی تبدیل شده اند. در واقع در انتخاب این دو کشور نه تنها کیفیت آموزشی بلکه سطح رفاه نسبی و امنیت اجتماعی از لحاظ مهاجران تحصیلی اهمیت فراوانی دارد.

وضعیت تحصیلی کشور فرانسه و آلمان

وضعیت تحصیلی کشور فرانسه و آلمان

در این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به مقایسه روند تحصیلی دانشگاهی و معایب و مزایای دانشگاه های این دو کشور اروپایی می پردازیم و تلاش می کنیم تا برای انتخاب مناسب و برتر شما به نتیجه ای مطلوب برسیم. این موسسه با ارائه تسهیلات و خدمات مشاوره ای مهاجرتی، به شما کمک می کند تا بهترین گزینه ممکن و مناسب مهاجرت تحصیلی و شغلی به کشورهای اروپایی را انتخاب کنید.

چرا کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنیم؟

از مهم ترین موارد انتخاب کشور آلمان برای ادامه تحصیل می توان به معتبر بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی، هزینه های زندگی کمتر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، آب و هوای مناسب و امنیت اجتماعی اشاره کرد. هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی این کشور نسبتا رایگان است. در واقع با مبلغی در حدود 4 تا 6 میلیون تومان می توانید در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید. در صورتی که به زبان آلمانی مهارت کافی ندارید، می توانید در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل شوید که به زبان انگلیسی تدریس می کنند. دانشگاه های کشور آلمان همواره در فهرست رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی قرار دارند. از لحاظ هزینه های تحصیل می توان گفت که تقریبا رایگان است، اما دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های جزئی خدماتی می باشند. اگر چه روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تا حدودی سخت و دشوار است، اما کیفیت دانشگاه ها و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی آلمان مانع از تلاش دانشجویان برای دریافت پذیرش و راهیابی به دانشگاه های این کشور نمی شود.

علی رغم همه موارد مثبت و مزایای آلمان، تحصیل در دانشگاه های این کشور با کمی دشواری همراه است. به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان، دانشجو باید یک حساب بانکی در این کشور باز کند و مبلغ مشخصی را در آن سپرده گذاری کند اما فقط حق برداشت 670 یورو را ماهانه از این حساب دارد. در دیگر کشورهای اروپایی چنین شرطی برای دانشجویان وجود ندارد.
شهریه دانشگاه های دولتی در کشور آلمان مبلغی در حدود 250 یورو برای هر ترم است که تقریبا رایگان محسوب می شود. شهریه دانشگاه های خصوصی در حدود 20.000 تا 30.000 برای هر ترم است. در صورتی که دانشجویی پس از تمام شدن مقطع کارشناسی به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهد، نیازی به پرداخت شهریه ندارد و در واقع برای این دانشجویان هزینه تحصیل رایگان محسوب می شود.

مدارک و شرایط کلی اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

  • دارا بودن تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت زمان تحصیل در آلمان،
  • داشتن مدرک مهارت در زبان آلمانی( سطح B1 ) و یا زبان انگلیسی( آیلتس علمی)،
  • ارائه رزومه تحصیلی به همراه ترجمه آن.

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور آلمان ماهانه از 800 یورو تا 950 یورو متغیر است. در صورتی که دانشجو قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی را داشته باشد، بایستی ماهانه مبلغی در حدود 230 یورو پرداخت کند. در صورتی که دانشجو قصد اقامت در خانه های مسکونی مستقل را داشته باشد، بایستی ماهانه مبلغی در حدود 360 یورو را پرداخت کند.

از بهترین دانشگاه های آلمان می توان به ذکر این چند دانشگاه پرداخت:

دانشگاه فنی مونیخ

این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی کشور آلمان است و در شهر مونیخ قرار دارد. بیش از چهل هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و 16 درصد از دانشجویان را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه از لحاظ رتبه بندی و رنکینگ جهانی با رتبه 53 در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان محسوب می شود، در فهرست رتبه بندی جهانی در کنار دانشگاه های برتر جهانی مانند دانشگاه آکسفورد قرار گرفته است. کالج پزشکی این دانشگاه از برترین کالج های پزشکی جهان به شمار می آید.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی کشور آلمان است و در شهر مونیخ قرار دارد. بالغ بر 50 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد در حدود 15 درصد را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می دهند.

چرا کشور فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنیم؟

از مهم ترین موارد انتخاب کشور فرانسه برای ادامه تحصیل می توان قرار گرفتن دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی، رفاه و امنیت اجتماعی و بالا بودن کیفیت زندگی اشاره کرد. دانشگاه های فرانسه از جهت دارا بودن رتبه های جهانی و همچنین پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی از محبوبیت بسیاری در میان افراد خارجی ودانشجویان بین المللی دارد. می توان گفت که تحصیل در فرانسه، در صورتی که در دانشگاه های دولتی این کشور باشد، رایگان است و دانشجو ملزم به پرداخت هزینه های جزئی بیمه دانشجویی و ثبت نام می باشد. بیشتر دانشگاه های فرانسه مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران است و همین عامل موجب جذب و محبوبیت دانشگاه های این کشور در میان دانشجویان ایرانی شده است.

با همه این مزیت ها، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. در واقع همه دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می کنند. و بر همین اساس مدارک تحصیلی دانشگاه های فرانسه در کشورهایی که فرانسوی زبان نیستند، چندان پذیرفته نمی شوند. اولویت بیشتر کشورهای جهان مدارک تحصیل دانشگاهی به زبان انگلیسی است و نه فرانسوی. فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارای قوانین و مقررات تحصیلی سخت تری است.از آن جا که تحصیل در این کشور فقط با تسلط و مهارت به زبان فرانسوی امکان پذیر است، یافتن فرصت های شغلی و اخذ اقامت تحصیلی و اخذ ویزا در این کشور چندان راحت و هموار نیست.

شهریه دانشگاه های فرانسه

هزینه شهریه سالانه دانشگاه های فرانسه از 200 یورو تا 700 یورو متغیر است. هزینه شهریه کالج های تجاری و کالج های مدیریت از 3000 یورو تا 10.000 یورو متغیر است.

دانشگاه های زیر از بهترین دانشگاه های کشور فرانسه هستند:

دانشگاه پاریس تک

این دانشگاه که چند سالی بیشتر از تاسیس آن نمی گذرد در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. این دانشگاه در میان رتبه بندی های جهانی دارای رنکینگ 53 است. بالغ بر 16 هزار دانشجو در این دانشگاه در رشته های مهندسی، تجارت و بازرگانی و رشته های مختلف دیگری مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه ENS

این دانشگاه دولتی در شهر پاریس قرار دارد و بالغ بر 2700 دانشجو دارد. این دانشگاه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه دورقمی می باشد. بسیاری از افراد نخبه و نوابغ فرانسوی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه UPMC

این دانشگاه دولتی دارای بزرگترین مرکز علمی و پزشکی فرانسه است. از میان 35 هزار دانشجوی این دانشگاه، در حدود 6 هزار نفر از دانشجویان بین المللی و خارجی هستند.

نکاتی از مقایسه تحصیل در کشور فرانسه در مقابل کشور آلمان

در کشور فرانسه همه افرادی که دارای اقامت طولانی مدت هستند می توانند از بیمه رایگان عمومی استفاده کنند، اما کشور آلمان از چنین پوشش بیمه ای برخوردار نیست. در آلمان اگر سن شما بیشتر از 30 سال باشد؛ بیمه دانشجویی شما را پوشش نمی دهد و خودتان باید با شرکت بیمه قرارداد ببندید؛ در حالی که در فرانسه برای پوشش بیمه عمومی شرط سنی وجود ندارد. ذکر این نکته ضروری است در صورتی که تحت پوشش بیمه کشور آلمان قرار بگیرید، این بیمه هزینه های زیادی از زندگی شما را پوشش می دهد در حالی که در بیمه عمومی فرانسه چنین مزیت هایی وجود ندارد.

1- اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های ریاضی و مهندسی را دارید، کشور آلمان گزینه بهتری نسبت به فرانسه است.

2- اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، هوا و فضا، زبان شناسی و هنر و تاریخ را دارید، کشور فرانسه گزینه بهتری نسبت به آلمان است.

3- در صورتی که مجوز اقامت طولانی مدت فرانسه را داشته باشید، این مجوز موجب برخورداری شما از امتیازهای حق اقامت دائمی نمی شود.

4- بر طبق نظر سنجی های مختلف از هر 10 دانشجو 9 دانشجو، کشور فرانسه را به عنوان کشور ایده آل برای ادامه تحصیل می دانند.

5- در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا در فرانسه تحصیل کنید و دوره تحصیلی خود را تمام کنید، برای سفر به فرانسه؛ چه سفر تجاری باشد و چه سفر توریستی؛ می توانید ویزای طولانی مدت تری ( تا 5 سال) را دریافت کنید.

6- با توجه به این که تحصیل در کشور فرانسه به زبان فرانسوی است و مدرک صادر شده از طرف دانشگاه نیز فرانسوی است، افراد با این مدرک می توانند فقط در کشورهای فرانسوی زبان به دنبال فرصت های شغلی باشند.

7- در صورتی که قصد تحصیل و سپس کار در کشور آلمان را دارید و دانشگاه هایی را انتخاب کرده اید که به زبان انگلیسی تدریس می کنند؛ حتما در کلاس های آمادگی زبان آلمانی شرکت کنید و مدرک مهارت در زبان آلمانی را دریافت کنید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند و شما برای انجام کارها و دریافت مجوز کار و اقامت بایستی به این زبان مهارت داشته باشید.

8- کشور آلمان از لحاظ بازار کار برای مهاجران حائز اهمیت فراوانی است. این کشور به منظور استخدام نیروهای کاری خارجی از کشورهای آسیایی تسهیلاتی را فراهم کرده است.

9- هزینه های زندگی در آلمان از دیگر کشورهای اروپایی به ویژه کشور فرانسه مناسب تر است.

10- هزینه های زندگی در فرانسه به ویژه در پاریس از دیگر کشورهای اروپایی گران تر است.

11- منطقه جنوب فرانسه و مناطق روستایی این کشور از لحاظ هزینه های زندگی مناسب تر از دیگر مناطق این کشور است.

12- همه دانشگاه های فرانسه بنا به ترویج زبان فرانسوی، به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

13- دانشجویان در حین تحصیل در آلمان می توانند مجوز کار دانشجویی پاره وقت دریافت کنند. دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی نیز می توانند با دریافت ویزای کار بعد از تحصیل (Post-study work visa) کار کنند.

14- بر اساس آمارهای معتبر، در حدود 68 درصد دانشجویان خارجی پس از تمام شدن دوره تحصیلی دانشگاهی خود در آلمان موفق به یافتن فرصت های شغلی می شوند.

15- دانشجویانی که در دوره های زبان آلمانی در کشور آلمان شرکت کنند، می توانند ویزای دوساله را برای این دوره زبانی دریافت کنند.

16- دانشگاه های فرانسه در روند پذیرش دانشجویان انتظارات و شرایط بسیار بالایی را مد نظر دارند.

17- دانشجویانی که در رشته های کارشناسی ارشد و مهندسی دانشگاه های فرانسه تحصیل می کنند، می توانند برای مجوز اقامت موقت خود درخواست دهند.

18- اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در این کشور را دارید، می بایستی مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشید.

مقایسه تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه و کشور آلمان از لحاظ زبان تدریس دانشگاه ها

شرایط تحصیل در آلمان به این گونه است که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی می توان به تحصیل پرداخت.دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان را دارند، باید مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 ) داشته باشند. دوره فوق لیسانس در آلمان دو سال طول می کشد. برخی از رشته های مقطع فوق لیسانس نیاز به گذراندن آزمون ورودی دارند. با این که تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان امکان پذیر است اما برای آزمون ورودی باید مهارت کافی در زبان آلمانی داشته باشید. در دانشگاه های این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به پرداخت شهریه جزئی دارید و گاهی این دوره ها بدون نیاز به شهریه می باشند. پذیرش دانشگاه ها در کشور آلمان دوبار در سال انجام می شود. هزینه تحصیل در این کشور رایگان است اما هزینه های زندگی در این کشور سالانه در حدود 40 میلیون تومان است.

به منظور مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، داشتن مدرک زبان فرانسوی و تا حدودی تسلط به این زبان و دارا بودن مدرک B1 ضروری است. هرچند برای ورود به دانشگاه مدرک B1 کافی نیست ولی برای اخذ ویزا لازم است. در جهت آموزش زبان فرانسه در کشور فرانسه، دانشگاه سوربن دوره های آمادگی زبان فرانسه را برگزار می کند. برای این دوره ها دولت فرانسه به دانشجویان ویزا می دهد. در صورتی که فرد دارای ویزای توریستی باشد و قصد تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی را داشته باشد، باید به کشور خود برگردد و در آن جا این تبدیل ویزا را انجام دهد.

با این که با ویزای تحصیلی مجوز کار حین تحصیل به دانشجویان داده می شود اما در عمل امکان کار در این کشور پیشرفته اروپایی وجود ندارد. دوره تحصیلی لیسانس در فرانسه 3 سال طول می کشد، اما پذیرش برای این دوره تحصیلی دشوار است و ممکن است روند اخذ ویزا با مشکل مواجه شود. اما این دشواری ها با بالا رفتن مقاطع تحصیلی کمتر می شود و بر همین اساس اخذ ویزا راحت تر می شود.

دراین جا به ذکر برخی مزایا و معایب تحصیل در دو کشور فرانسه و آلمان می پردازیم. در واقع شما با مقایسه این مزیت ها و نقصان ها با موارد مهم در مورد تحصیل در این کشورها آشنا خواهید شد. آشنایی با مزایا و معایب تحصیل در دو کشور به شما کمک می کند تا با آگاهی تصمیم به انتخاب کشور برتر بگیرید.

مزایای تحصیل در کشور فرانسه

  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی
  • استفاده از کارت دانشجویی برای حمل و نقل عمومی به صورت رایگان
  • بیمه درمانی دانشجویی به صورت رایگان
  • استفاده از مجوز کار دانشجویی پاره وقت در مدت شرکت در دوره های زبان فرانسه
  • ارائه کمک هزینه مسکن به دانشجویان
  • ارائه کمک های مالی و تخفیفات دانشجویی به دانشجویان
  • تحصیل با هزینه بسیار کم و در حد رایگان در دانشگاه های دولتی
  • بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها در سطح جهان
  • راحت بودن تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار
  • تنوع فرهنگی بسیار بالای کشور فرانسه
  • دارا بودن فرصت های تحقیقی و پژوهشی دانشگاه های فرانسه
  • اهمیت فراوان استعدادهای جوان و نخبه ها
  • بالا بودن اعتبار علمی دانشگاه ها
  • مورد تائید بودن دانشگاه های فرانسه از لحاظ وزارت علوم و بهداشت ایران
  • تنها کشور ارائه دهنده کمک هزینه مسکن به دانشجویان بین المللی
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی پس از 6 سال تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر
  • امکان سفر به همه کشورهای اروپایی در حین تحصیل
  • امکان همراهی همسر و فرزندان در طی تحصیل

معایب تحصیل در کشور فرانسه

  • پیدا نکردن شغل مناسب با وجود اخذ مجوز کار دانشجویی
  • یادگیری زبان دشوار فرانسوی
  • هزینه زیاد زندگی در شهرهای فرانسه به ویژه پاریس
  • پرداخت مالیات برای محل اقامت
  • اختلاف فرهنگی با فرهنگ مردم فرانسه
  • غرور و نخوت مردم فرانسه نسبت به مردم دیگر کشورها
  • مزایای تحصیل در کشور آلمان
  • تحصیل رایگان در همه دانشگاه های دولتی
  • رتبه بندی و رنکینگ های جهانی دانشگاه ها
  • تدریس به زبان انگلیسی دانشگاه ها
  • شرکت دانشجویان در دوره های کاراموزی در جهت آموزش برای یافتن فرصت های شغلی بهتر
  • امکان زندگی درکشور آلمان پس از فارغ تحصیلی
  • فرصت 18 ماهه پیدا کردن شغل پس از فارغ تحصیلی
  • اقتصاد قوی و پیشرفت این کشور
  • بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه ها
  • سومین مقصد مهاجرت تحصیلی در میان دیگر کشورهای اروپایی
  • اعتبار زیاد مدارک دانشگاهی در جهان
  • فراگیری درس های دانشگاهی به صورت عملی
  • بالا بودن امنیت اجتماعی
معایب تحصیل در کشور فرانسه

معایب تحصیل در کشور فرانسه

معایب تحصیل در کشور آلمان

  • دشواری فراگیری زبان آلمانی
  • امکانات دانشجویی کم در دانشگاه های دولتی
  • تسلط به زبان آلمانی برای کار
  • مشکلات موجود در روند اخذ ویزای همراه دانشجو
  • طولانی بودن مراحل اخذ ویزا

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان، پرداخته شد. متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه، مهاجرت به آلمان، تحصیل در فرانسه، تحصیل در آلمان، تحصیل پزشکی در فرانسه و تحصیل پزشکی در آلمان، به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید. همچنین شما می‌توانید با شماره‌ای موجود در وبسایت، جهت برقراری ارتباط با کارشناسان، تماس حاصل فرمائید.

متداول ترین سوالات در مورد مقایسه شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان

در این بخش شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه مقایسه شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان، دریافت کنید.

تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان بهتر است یا در دانشگاه های کشورفرانسه؟

به طور کلی تحصیل در هر دانشگاه و کشور بستگی به رشته مورد نظر و شرایط متقاضی دارد.

هزینه تحصیل در کشور آلمان چگونه است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان 250 یورو برای ترم است. در دانشگاه های خصوصی از 20.000 تا 30.000 یورو است.

هزینه تحصیل در کشور فرانسه چگونه است؟

هزینه تحصیل در فرانسه سالانه 200 یورو تا 700 یورو است.

آیا در فرانسه دانشگاه های انگلیسی زبان وجود دارد؟

خیر. همه دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

آیا در آلمان دانشگاه های انگلیسی زبان وجود دارد؟

بله. دانشگاه های آلمان هم به زبان انگلیسی و هم زبان آلمانی تدریس می کنند.

بهترین دانشگاه های آلمان کدامند؟

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان مونیخ.

بهترین دانشگاه های فرانسه کدامند؟

دانشگاه پاریس تک، دانشگاه ENS و دانشگاه UPMC.

دانشگاه های کشور آلمان در چه رشته هایی قوی تر از دیگر کشورها هستند؟

در رشته های مهندسی.

دانشگاه های کشور فرانسه در چه رشته هایی قوی تر از دیگر کشورها هستند؟

در رشته های پزشکی.

شرایط کار در حین تحصیل در دانشگاه های آلمان چگونه است؟

در طی تحصیل دانشجویان می توانند مجوز کار پاره وقت دریافت کنند.

وضعیت پوشش بیمه فرانسه در مقایسه با آلمان چگونه است؟

در کشور فرانسه دانشجو می تواند در صورتی که اقامت طولانی مدت داشته باشد از بیمه رایگان عمومی بهره مند شود و شرط سنی برای پوشش بیمه رایگان وجود ندارد. اما در آلمان برای پوشش بیمه محدودیت سنی وجود دارد و در صورتی که متقاضی بالای 30 سال باشد، بیمه دانشجویی به وی تعلق نمی گیرد و خود فرد باید به طور شخصی با شرکت های بیمه قرارداد ببندد.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *