ویزای تحصیلی بلغارستان

دانشجویان و دانش آموزان زیادی در سراسر دنیا برای تحصیلات خود برنامه های زیادی دارند. از جمله یکی از برنامه های ویژه جهت روند تحصیلی دانشجویان، مهاجرت تحصیلی می باشد. برای مهاجرت تحصیلی می بایست مراحلی طی شود. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای تحصیلی بلغارستان جهت تحصیل در این کشور برای شما مطالبی ارائه دهیم.‌ در ابتدای امر قصد داریم کمی با کشور بلغارستان آشنایی پیدا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بلغارستان یا جمهوری بلغارستان کشوری است به پایتختی شهر صوفیه که در جنوب شرقی اروپا قرار کرفته است. البته ناگفته نماند که صوفیه بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. وسعت کشور بلغارستان صد و ده هزار و نهصد و دوازده کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر در آن زندگی می کنند. اما نکته ای که شاید در ارتباط با بلغارستان جالب باشد، این است که این کشور بیشترین رشد منفی جمعیت در جهان را دارد و در حقیقت هر ساله یک درصد از جمعیت این کشور کاسته می شود.

شعار ملی مردم بلغارستان که به زبان رسمی بلغاری صحبت می کنند، عبارت یگانگی نیرومندی است، می باشد. بلعارستان کشوری است که با کشور های رومانی، صربستان، مقدونیه، یونان و ترکیه مرز مشترک دارد و سواحلی نیز در دریای سیاه به خود اختصاص داده است. واحد پول در کشور بلغارستان که مهم ترین صادرات آن گل رز می باشد، لف با واحد جزئی استونیکی است. بلغارستان جزو سازمان پیمان ناتو و اتحادیه اروپا می باشد.

برای مهاجرت به بلغارستان می توان از راه های زیادی اقدام کرد که هر کدام از این راه ها به شرایط شخص بستگی دارند. از جمله می توان به مهاجرت تحصیلی به بلغارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به بلغارستان، مهاجرت کاری به بلغارستان، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه بلغاری و … اشاره نمود. نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که همانند بسیاری از کار ها، وقتی تمایل دارید برای مهاجرت اقدام کنید، لازم است تا با متخصصین این زمینه مشورت نمایید. از این رو لازم ات تا با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این رمینه اقدامات لازم را انجام دهید. کارشناسان و حقوقدانان برجسته و کارآزموده موسسه حقوقی اصطهباناتی در نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما هستند.

ویزای دانشجویی بلغارستان

در ابتدای مقاله ما با وضعیت عمومی کشور بلغارستان اشنا شدیم و گفتیم که یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان، تحصیل در کشور بلغارستان و یا مهاجرت تحصیلی به این کشور است. برای مهاجرت تحصیلی به بلغارستان می بایست مراحل مختلفی طی شود. در ابتدای راه شما باید باید با سیستم آموزشی این کشور آشنا شوید و ببینید که آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در این کشور بر چه مبنایی است. چرا که شما باید از یکی از دانشگاه های بلغارستان پذیرش تحصیلی دریافت کنید.

بر مبنای دریافت پذیرش تحصیلی از بلغارستان، هر دانشجویی می بایست با دانشگاه های این کشور آشنایی داشته باشد. در حقیقت آشنایی با دانشگاه های کشور بلغارستان باعث می شود تا دانشجو بتواند به راحتی برای ادامه تحصیلات خود تصمیم بگیرد. در این مرحله با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشورت با کارشناسان می توان به نتیجه درست دست پیدا کرد و همچنین با مطالعه مطالب موجود در وب سایت اطلاعات خود را به روز کرد. در نهایت و پس از طی این مراحل می بایست برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام نمود‌.

اگر روند پذیرش تحصیلی با موفقیت پیش رود، دانشجو و متقاضی تحصیل در بلغارستان می تواند برای تحصیل در این کشور درخواست ویزای بلغارستان را ارائه نماید. اگر این روند به درستی و دقت و با مشورت و همراهی کارشناسان صورت بگیرد، می توان به نتیجه مثبت آن فکر کرد.‌

تحصیل در بلغارستان

تحصیل در کشور بلغارستان در حقیقت تحصیل در کشور های اتحادیه اروپا است و شما با حضور در این کشود از کیفیت آموزش عالی و زندگی بهره ویژه ای می برید. افزایش تحرک و پیوند بین سیستم های آموزش عالی بلغارستان و دانشگاه های این کشور با سایر کشور های اتحادیه اروپا و فراتر از آن تنوع شگفت انگیز موجود در دانشگاه های بلغارستان منجر به ایجاد پلی ارتباطی و شرایط ویژه تحصیلی برای دانشجویان می شود. دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از حوزه های علمی مانند پزشکی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، مهندسی، شیمی، زیست شناسی، زبان شناسی و … به خوبی شناخته شده هستند.

برخی از دانشگاه های بلغارستان دوره های تحصیلی خود را له زبان های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ارائه می دهند و از این رو مدرک پایان تحصیلات در این دانشگاه ها با حصور دتنشگاه های همکار صادر می شود. بنابر این می توان گفت که دریافت مدارک تحصیلی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و … از دانشگاه های بلغارستان بسیار رایج است. در دانشگاه های بلغارستان، سطح تحصیلات بسیار بالا است در حالی که شرایط ورود به آن کمی دقیق می باشد.

تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان

اگر شما به عنوان دانشجوی متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان، وارد این کشور می شوید، لازم است بدانید که می توانید سال های کارآموزی خود را به راحتی در این کشور به مایان رسانده و در سراسر اتجادیه اروپا یا سایر کشور ها مشغول به کار شوید. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان با سطح تحصیلات عالی به دلیل شرایط بسیار مناسب دانشگاه های بلغارستان، شرایط زندگی در بلغارستان و هزینه زندگی مناسب در بلغارستان و هزینه های تحصیلی کم جذب این کشور می شوند. در حقیقت می توان این نوید را به دانشجویان داد که انتخاب تحصیل در بلغارستان می تواند راهی صحیح برای تبدیل شدن شما با شخصی حرفه ای باشد.

برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های بلغارستان بین چهار تا پنج سال زمان لازم است و برنامه های تحصیلی در این مقطع، آموزش هایی اساسی را ارائه می دهند بنابراین دسترسی مستقیم به بازار کار را تسهیل می کنند. بعد از لیسانس با یک یا دو سال تحصیل می توان برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کرد و در نهایت مدرک دکتری در دانشگاه های بلغارستان حداقل سه سال به طول می انجامد. برنامه های تحصیل دکتری در دانشگاه های بلغارستان در اصل برنامه های تحقیقاتی هستند. در صورت موفقیت در دفاع از پایان نامه دکتری، به فارغ التحصیلان درجه دکتری ارائه می شود. حال که با سیستم و شرایط تحصیلی کشور بلعارستان آشنایی پیدا کردیم، ببینیم که چه دانشگاه هایی برای پذیرش تحصیلی در این کشور فعال هستند.

دانشگاه های کشور بلغارستان جهت اخذ ویزای تحصیلی

همان طور که گفتیم لازمه دریافت ویزای بلغارستان برای تحصیل در این کشور، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلغارستان است.‌ از این رو شما به عنوان فردی که قصد دارید برای ادامه تحصیلات خود وارد کشور بلغارستان شوید، می بایست دانشگاه های این کشور را به خوبی بشناسید. در این بخش از مقاله ما به صورت خلاصه و لیست وار، نام دانشگاه های بلغارستان را برای شما ارائه داده ایم.

از جمله دانشکاه های کشور بلغارستان می توان به : آکادمی وزارت کشور صوفیه، دانشگاه کشاورزی پلودیو، دانشگاه آمریکایی بلغارستان، دانشگاه مجازی بلغارستان، دانشگاه آزاد بورگاس، دانشگاه پلی تکنیک اروپا، دانشگاه عالی بیمه و دارایی، دانشگاه علوم پزشکی پلون، دانشگاه علوم پزشکی پلودیو، دانشگاه علوم پزشکی وارنا، فرهنگستان ملی هنر، آکادمی ملی ورزش، دانشگاه جدید بلغارستان، دانشگاه پولودیو، دانشگاه روسه، دانشگاه صوفیه، دانشگاه علوم پزشکی صوفیه، دانشگاه فنی صوفیه، دانشگاه فنی گابروو، دانشگاه فنی وارنا، دانشگاه تراکیا، دانشگاه اقتصاد وارنا، دانشگاه مدیریت وارنا، دانشگاه شومن، دانشگاه آزاد وارنا و … اشاره نمود.

برای دقیق تر شدن در این موضوع در ادامه مطلب خود در این بخش، به معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در کشور بلغارستان می مردازیم. این مسئله برای دانشجویانی که قصد دارند در کشور ایران برای ادامه کار و فعالیت خود حضور داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است.‌ از این رو در ادامه مقاله با ما همراه شوید. در ابتدا ببینم کدام دانشگاه های بلعارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟! از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران می توان به دانشگاه صوفیه، دانشگاه تکنیکال گابروو، دانشگاه فنی صوفیه، دانشگاه معماری، عمران و ژئودزی، دانشگاه تکنورلوژی شیمی و متالوروژی صوفیه و … اشاره نمود.

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا دانشکاهی در این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟! این مسئله برای دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در بلغارستان، تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان یا تحصیل داروسازی در بلغارستان بسیار مهم است.‌ از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور بلغارستان می توان به دانشگاه پزشکی صوفیا بلعارستان اشاره کرد.‌

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

در بخش های قبلی مقاله با هدف اخذ ویزای تحصیلی بلعارستان، ما با سیستم آموزشی این کشور و همچنین دانشگاه های بلغارستان به طور کامل آشنا شدیم. می دانیم که لازمه ورود به دانشگاه های بلغارستان، اخذ پذیرش از دانشگاه ها و در نهایت دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد. حال که با دانشگاه های بلغارستان جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور آشنا شدیم، لازم است تا ببینیم برای دریافت ویزا چه مدارکی لازم است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

در ابتدای امر فرد متقاضی ویزای نوع D کشور بلغارستان را دریافت می کند که این ویزا در ابتدای راه یک سال اعتبار دارد و دانشجو می بایست برای سال جدید آن را تمدید نماید. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان عبارتند از: اصل پاسپورت و کپی برابر اصل ان، مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و … ، عکس ، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، بیمه درمانی، مدرک لازم مینی بر پذیرش از دانشگاه مقصد، کپی از رسید پرداخت شهریه، فرم درخواست ، پرداخت هزینه های جاری و … . این ندارک بر مینای درخواست سفارت باید ترجمه گردد.

اخذ ویزای تحصیلی و بررسی شرایط ویژه

در این بخش از مقاله به بررسی چند حالت خاص و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی می پردازیم. اولین مسئله در ارتباط با دانشجویان متاهل و اخذ ویزای همراه دانشجویی بلغارستان می باشد. دقت کنید که دانشحویان با دریافت ویزای تحصیلی نمی توانند از ابتدا همراهان خود را به کشور بلغارستان ببرند. بحث بعدی این است که با دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان، دانشجو می تواند برای کار در بلغارستان به صورت پاره وقت اقدام نماید. مدت زمان کار در کشور بلغارستان بیست ساعت در هفته است.

توحه داشته باشید که دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های بلغارستان برای مدت زمان شش ماه می تواند در این کشور به جست و جوی کار بپردازند و پس از یافتن کار ویزای آن ها به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. توجه کنید که برای اقامت دائم بلغارستان می بایست ویزای تحصیلی را به ویزای کاری بلغارستان تبدیل کرد و در نهایت با شرایط خاصی می توان برای اخذ تابعیت بلغارستان اقدام نمود.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی بلغارستان

  1. آيا بلغارستان مکانی مناسب برای تحصیل است؟

    بله بلغارستان با داشتن فرهنگی جذاب و دانشگاه هایی با کیفیت مکانی بسیار مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. زبان رسمی مردم در بلغارستان چیست؟

    در کشور بلغارستان مردم به زبان بلغاری صحبت می کنند.

  3. آیا دانشگاه های بلغارستان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های بلغارستان به دلیل تعامل و همکاری بسیار ویزه ای که با دانشگاه های سراسر دنیا دارند از اعبار بسیار بالایی بهره می برند.

  4. تحصیل در دانشگاه های بلغارستان به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه های بلغارستان به زبان های بلغاری، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و … می باشد.

  5. آيا امکان کار در زمان تحصیل در بلغارستان وجود دارد؟

    بله داشنجویان بین المللی می توانند در زمان تحصیل خود در کشور بلغارستان برای حدودا بیست ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت شوند.

  6. کدام یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران می توان به دانشگاه صوفیه، دانشگاه تکنیکال گابروو، دانشگاه فنی صوفیه، دانشگاه معماری، عمران و ژئودزی، دانشگاه تکنورلوژی شیمی و متالوروژی صوفیه و … اشاره نمود.

  7. کدام یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور بلغارستان می توان به دانشگاه پزشکی صوفیا بلعارستان اشاره کرد.‌

  8. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان چیست؟

    مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان عبارتند از: اصل پاسپورت و کپی برابر اصل ان، مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و … ، عکس ، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، بیمه درمانی و … .

  9. آيا با داشتن ویزای تحصیلی بلغارستان می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست داد؟

    خیر برای دریافت اقامت دائم بلغارستان لازم است تا در ابتدا برای تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری اقدام نمود. توجه کنید که دانشجویان پس از تحصیل شش ماه فرصت جستجوی کار در این کشور را دارند.

  10. آيا بلغارستان کشوری امن برای زندگی و تحصیل دانشجویان است؟

    بله بلغارستان کشوری امن برای زندگی و تحصیل می باشد و افراد محلی رفتاری دوستانه با دانشجویان بین المللی در این کشور دارند.

  11. آیا سیستم آموزشی بلغارستان دارای کیفیت مناسب تحصیلی است؟

    بله بلغارستان دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی است که گرید بسیار بالایی در زمینه سیستم آموزشی به خود اختصاص داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *