تحصیل داروسازی در بلغارستان

داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار است که در کل دنیا، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این رشته در بلغارستان نیز علاقه مندان زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در بلغارستان نکات جامعی ارائه کنیم.‌ بلغارستان با نام دقیق جمهور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد.‌ پایتخت این کشور شهر صوفیه می باشد که بزرگ ترین شهر آن نیز به حساب می اید.‌ یک نکته جذاب درباره بلغارستان، این است که این کشور بیشترین درصد رشد منفی جهان را دارد و سالیانه از جمعیت این کشور کاسته می شود. بلغارستان هم اکنون بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد. کشور بلغارستان جزو کشور های اتحادیه اروپا می باشد و زبان رسمی مردم در این کشور بلغاری است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مساحت کشور بلغارستان صد و ده هزار و نهصد و دوازده کیلومتر مربع است و از بیست و هشت استان تشکیل شده. سیستم اقتصادی کشور بلعارستان بیشتر مبتنی بر کشاورزی است و صنعت در آن جایگاه خاصی ندارد. کشور بلغارستان جزو کشور های بی حاشیه و با شرایط مطلوب است که گزینه بسیار مناسبی برای زندگی می باشد. مهاجرت به بلغارستان از روش های چون تحصیل در بلغارستان، کار در بلغارستان و … امکان پذیر است. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به بلغارستان اقدام کنید می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نموده و شرایط خود را ارائه کنید. همکاران موسسه راهنمای خوبی برای شما خواهند بود.

تحصیل داروسازی در بلغارستان

بلغارستان کشوری است که دانشجویان بین المللی بسیاری را در سالیان گذشته پدیرش کرده است. می توان گفت در حال حاضر بیش از یازده هزار دانشجوی بین المللی در این کشور در حال تحصیل هستند. شهریه تحصیل در بلغارستان و هزینه زندگی در بلعارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی معقول تر است از این رو همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی، محل تحصیلی خود را این کشور انتخاب کنند. به طور مثال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان.

دانشگاه های بلغارستان شرایط بسیار مناسبی دارند اما از نطر رتبه بندی جهانی QS تنها نام یکی از دانشگاه های کشور بلعارستان به چشم می خورد و آن دانشگاه سوفیا سنت کلیمنا اوریدسکی است که با نام دانشگاه سوفیا شناخته می شود. در کل پنجاه و یک دانشگاه برای تحصیل در این کشور موجود است. برخی از دانشگاه های کشور بلعارستان در روابط بین المللی با سایر دانشگاه های دنیا هستند. به طور مثال می توان به دانشگاه آمریکایی در بلعارستان اشاره کرد. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های تحصیل در بلغارستان، اجازه کار دانشجویی در بلغارستان است.

داروسازی یکی از معتبر ترین تخصص ها در هر دانشگاهی است‌ که با داشتن این مدرک می توان فعالیت های تخصصی بسیاری را ارائه داد. پس از فارغ التحصیلی در داروسازی بلعارستان شما یک مدرک جهانی را دریافت خواهید کرد که دروازه های بخش داروسازی در بزرگترین کشور های جهان به روی شما باز خواهد شد. تدریس داروسازی در بلعارستان به صورت دوره های عملی گرا است که توسط اساتید معتبر برگزار می شود.

پس از تحصیل داروسازی در بلغارستان، فرصتی برای کار در بلغارستان برای این رشته فراهم خواهد شد که می تواند در زمینه های مختلفی چون فیزیولوژی، داروسازی حرفه ای، داروسازی صنعتی و … باشد. یکی دیگر از مزیت های تحصیل داروسازی در بلغارستان هزینه تحصیل در این کشور است‌. دانشحویان داروسازی باید برای هر سال تحصیلی شش هزار یورو بپردازند که البته هزینه های اقامت را شامل نمی شود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در بلغارستان

دانشگاه های زیادی در بلغارستان وجود دارند. از جمله دانشگاه های پزشکی بلغارستان می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود: دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه پزشکی پلودیف، دانشکده پزشکی دانشگاه تارکیا و دانشگاه پزشکی پلون. دوره های تحصیل داروسازی یا پزشکی در بلغارستان به زبان های بلغاری و انگلیسی برگزار می شود.

دو دانشگاه اصلی در بلغارستان وجود دارد که داروسازی را در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می دهند‌. به عبارتی شما می توانید تحصیل به زبان انگلیسی در بلغارستان را داشته باشید. این دانشگاه ها، دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه پزشکی پلودیف هستند. برنامه تحصیل داروسازی به زبان انکلیسی در این دانشگاه ها پنج ساله است که دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد داروسازی فارغ التحصیل می شوند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی صوفیا بلغارستان

دانشگاه علوم پزشکی بلغارستان در پایتخت این کشور واقع شده و سالیانه بیش از هشتصد دانشجو را جذب می کند. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان محسوب می شود و رشته داروسازی یکی از برنامه های مطالعاتی خوب در این دانشگاه است. تعداد دانشجویان داروسازی در دانشکاه علوم پزشکی صوفیا در مقایسه با دانشگاه علوم پزشکی پلودیف مقداری بیشتر است.

دانشگاه داروسازی صوفیا بلغارستان

دانشگاه داروسازی صوفیا بلغارستان

داروسازی در این دانشگاه دارای شش بخش است که سه مورد از آن ها موضوعات اساسی داروسازی در زمینه های مختلف شیمی معدنی، شیمی تحلیلی و آلی، شیمی فیزیک، گیاه شناسی و ریاضیات خواهد بود‌. پنج بخش خاص دیگر نیز ارایه می شود که بیشتر در زمینه داروسازی است و عبارتند از: فناوری داروسازی و داروسازی زیستی، فتوشیمی، شیمی دارویی و تجزیه و تحلیل دارویی، فارماکولوژی و سم شناسی، داروسازی اجتماعی و … . موصوعات پزشکی در دانشکده پزشکی این دانشگاه به دانشجویان ارائه خواهد شد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی پلودیف بلغارستان

همان طور که گفتیم یکی دیگر از دانشگاه هایی که رشته داروساز را در بلعارستان به زبان انگلیسی ارائه می کند، دانشگاه پزشکی پلودیف است. دانشگاه علوم پزشکی پلودیف در دومین شهر بزرگ بلعارستان یعنی شهر پلودیف واقع شده است. برنامه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی پلودیف اخیرا معروف شده است بنابراین هنوز هیچ فارغ التحصیلی از این دانشگاه خارج نشده است. با این حال، امکانات و تجهیزات دانشگاه به حدی جدید و به روز است که دانشجویان فرصتی مناسب برای استفاده از یک دانشگاه کاملا مدرن را خواهند داشت.

همچنین از ان جا که برنامه مطالعاتی جدید است، در بین دانشجویان بین المللی بسیار مشهور نیست. به همین دلیل است که اگر می خواهید از گروه های نسبتا کوچک دانشجویی در دانشگاه و ارتباط شخصی بسیار راحت با هر استادی استفاده کنید، دانشگاه پزشکی پلودیف گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این دانشگاه امکان دستیابی به برنامه دکتری داروسازی را در سیزده برنامه معتبر دکتری برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

هزینه تحصیل داروسازی در کشور بلغارستان

در صورت تمایل به تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در دو دانشگاه بزرگ پزشکی بلعارستان، باید دانست که هزینه تحصیل در هر دو برای هر ترم سه هزار یورو است. شهریه ها به ملیت فرد بستگی ندارد. از این رو اگر شما شهروند یکی از کشور های انحادیه اروپا هم باشید، تخفیفی دریافت نخواهید کرد. شهریه سالیانه باید در دو قسط برای هر ترم از طریق نقل و انتقالات بانکی، به حساب دانشگاه واریز شود.

به طور خلاصه اگر شما تمایل دارید برای تحصیل در بلغارستان اقدام کنید، می توانید با شهریه ای ارزان نسبت به سایر کشور های اروپایی در رشته داروسازی مشغول به تحصیل شوید. هزینه زندگی در بلغارستان برای دانشجویان بسیار مناسب است و می توان گفت که برای هر دانشجو حدود دویست تا سیصد یورو برای اقامت و حدودا سیصد یورو برای غذا و اوقات فراغت هزینه لازم خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های بلغارستان

تا به این جای مقاله ما در ارتباط با دانشگاه های بلغارستان که ارایه دهنده رشته داروسازی هستند و همین طور تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی و هزینه های تحصیل در این کشور صحبت کردیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل داروسازی در بلغارستان مطالبی ارائه کنیم.

قطعا تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازمند شرایطی است که در ادامه ذکر خواهیم کرد‌. اول از هر چیزی باید بدانید که مهارت زبان انگلیسی بسیار مهم است پس لازم است تا در این زمینه پیشرفت کنید. برخی از دانشگاه ها حتی نیاز به گواهی ها و مدارکی دارند که مهارت های زبان انگلیسی شما را ثابت کند. از این طریق دانشگاه مطمئن می شود که شما می تواند نتیجه خوبی در تمام سخنرانی ها و سمینار هایی که به زبان انکلیسی برگزار می شود کسب کنید. اگر می خواهید با دانشجویان دیگر دانشگاه نیز ارتباط برقرار کنید، لازم است تا زبان انگلیسی را به درستی یاد بگیرید.

نکته بسیار مهم دیگری برای تحصیل داروسازی در بلغارستان وجود دارد که بیان خواهیم کرد‌ دانشگاه های پزشکی صوفیا و پلودیف برای پذیرش دانشجویان داروسازی، یک ازمون پذیرش برگزار می کنند. متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه ها لازم است تا نمره قبولی این ازمون را در دست داشته باشند. بیشترین موارد موجود در این آزمون، زیست شناسی و شیمی است.‌ هزینه ازمون ورودی جدا از شهریه است و شما باید آن را جداگانه پرداخت کنید. این آزمون ورودی توسط inter HECS برگزار می شود.

شرایظ تحصیل داروسازی در دانشگاه های بلغارستان

شرایظ تحصیل داروسازی در دانشگاه های بلغارستان

یک نکته مهم دیگر این است که شما مدرک تحصیلی خود را پس از پایان سال های تحصیلی با گذراندن دوره شش ماهه کارآموزی و گرفتن چهار دیپلم دولتی به پایان خواهید رساند.

مشاغل مرتبط با داروسازی در بلغارستان

سه مورد از مشاغل رایج برای افرادی که فارغ التحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در بلعارستان هستند وجود دارد که می توان به داروساز جامعه، داروساز بیمارستان و دانشمند تحقیقاتی اشاره نمود. البته شما می توانید در زمینه های دیگری مانند تدریس نیز در بلغارستان مشغول به کار شوید.

مهم ترین نکته این است که اگر در رشته داروسازی کشور بلغارستان تحصیل می کنید، مدرک شما در سطح بین المللی اعتبار بالایی خواهد داشت. دلیل این است که بلغارستان جزوی از اتحادیه اروپا می باشد. از این رو اگر تمایل داشته باشید برای کار به انگلستان یا هر کشور دیگری بروید، نیازی به شرکت در امتحانات و دوره های اضافی نخواهید شد. مدرک شما اعتبار کافی را خواهد داشت. در حقیقت پس از اتمام تحصیل به شما مدرک مکمل اروپایی داده خواهد شد که به واسطه ان می توانید در کشور های مختلفی مشغول به کار شوید.

سوالات متداول در ارتباط با داروسازی در بلغارستان

  1. آیا دانشگاه های بلغارستان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در سطح بالایی از دیدگاه جهانی هستند.

  2. تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های بلغارستان به چه زبان هایی می باشد؟

    تحصیل در رشته داروسازی در این کشور به زبان های بلغاری و انگلیسی امکان پذیر است.

  3. دانشگاه های پزشکی بلغارستان کدام هستند؟

    دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه پزشکی صوفیا، دانشگاه پزشکی پلودیف، دانشکده پزشکی دانشگاه تارکیا و دانشگاه پزشکی پلون.

  4. چه دانشگاه هایی در بلغارستان داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؟

    دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه پزشکی پلودیف داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  5. چه شغل هایی در بلغارستان برای فارغ التحصیلان داروسازی وجود دارد؟

    فارغ التحصیلان می توانند در زمینه های کاری مختلفی چون فیزیولوژی، داروسازی حرفه ای، داروسازی صنعتی و … مشغول باشند.

  6. آیا هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سایر دانشجویان بین المللی متفاوت است؟

    خیر هیچ کدام از دانشجویان اتحادیه اروپا شامل تخفیف نمی شوند.

  7. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای هر ترم سه هزار یورو می باشد.

  8. آیا با داشتن مدرک داروسازی بلغارستان می توان در کشور های دیگر مشغول به کار شد؟

    بله این مدرک در کلیه کشور های اتحادیه اروپا و سایر کشور های دنیا بدون پیش نیار معتبر است.

  9. آیا بلغارستان کشور امنی برای تحصیل است؟

    بله بلغارستان یکی از کشور های بدون حاشیه و امن می باشد.

  10. هزینه زندگی در بلغارستان برای دانشجویان چقدر است؟

    برای هر دانشجو حدود دویست تا سیصد یورو برای اقامت و حدودا سیصد یورو برای غذا و اوقات فراغت هزینه لازم خواهد بود.

  11. آیا برای ورود به دانشگاه های بلغارستان در رشته داروسازی باید آزمون ورودی داد؟

    بله برای پذیرش در دانشگاه ها لازم است تا دانشجویان در آزمونی ورودی شرکت کنند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *