اعزام دانشجو به بلغارستان

موضوع مورد بحث ما در مقاله پیش رو اعزام دانشجو به بلغارستان است.‌ برای مهاجرت می توان با توجه به شرایط شخصی و زندگی فرد، یکی از روش های مختلف را انتخاب نمود. داستان مهاجرت به کشور های مختلف در سال های اخیر روند افزایشی داشته است و افراد زیادی با ساختار های فکری گوناگون جهت ارتقا زندگی خود دست به اقدامات مهاجرتی زده اند.‌ از آن جا که هدف ما در این مقاله بررسی اعزام دانشجو به بلغارستان است، قصد داریم در ارتباط با کشور بلغارستان اطلاعاتی کسب کنیم.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بلغارستان که آن را با نام رسمی جمهوری بلغارستان می شناسند، کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر صوفیه است. البته توجه داشته باشید که این شهر، بزرگ‌ ترین شهر در کشور بلغارستان محسوب می شود. مساحت کشور بلغارستان صد و ده هزار و نهصد و دوازده کیلومتر مربع است که چهاردهمین کشور بزرگ اروپا است و جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر دارد.‌ اما جذابیت ماجرا در ارتباط با کشور بلغارستان این است که بلغارستان کشوری است با بیشترین رشد منفی در دنیا. در حقیقت هر ساله یک درصد از جمعیت این کشور کاسته می شود. زبان رسمی مردم این کشور با شعار ملی یگانگی نیرومندی است، زبان بلغاری می باشد. کشور بلغارستان عضو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است و ارز رسمی در این کشور لف می باشد.

برای مهاجرت به کشور بلغارستان می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد. هر کدام از این روش ها برای انتخاب کاملا وابسته به شرایط فرد هستند. از جمله این روش های مهاجرتی با بلغارستان می توان به روش های تحصیل در بلغارستان، کار در بلغارستان، سرمایه گذاری در بلغارستان و … اشاره نمود. اگر شما قصد دارید مقصد مهاجرتی خود را کشور بلغارستان انتخاب کنید، بهترین کار این است که از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. از این رو لازم است تا به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز امکان پذیر است.

اعزام دانشجو به بلغارستان

همان طور که در بخش قبل یعنی در شروع مطلب خود گفتیم برای مهاجرت به بلغارستان حداقل پنج راه وجود دارد و هر کدام از این راه ها بسته به شرایط شخص متفاوت هستند. یکی از این روش ها که جزو راه های جذاب و پر طرفداری است، روش مهاجرت تحصیلی به بلغارستان می باشد.‌ در حقیقت اعزام دانشجو به کشور بلغارستان با هدف تحصیل در این کشور صورت می گیرد. در این بخش از مقاله ما به طور خلاصه در ارتباط با شرایط و روند اعزام دانشجو به بلغارستان صحبت می کنیم. البته توجه کنید که در این راه وکلای سرشناس موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در کنار شما هستند.

برای مهاجرت به کشوری جدید جهت تحصیل لازم است تا جزئیات و نکات بسیاری مورد بررسی قرار گیرد و بلغارستان هم از این قاعده مستثنی نیست. برای مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیلی می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان اقدام نمود. اما دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای بلعارستان به پیش نیاز های خاصی احتیاج دارد.‌ در ابتدای راه اعزام دانشجو لازم است تا شما به بررسی شرایط و جزییات تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های بلغارستان بپردازید و پس از آن می بایست برای اخذ پذیرش تحصیلی خود اقدام نمایید.‌

لازمه اخذ پدیرش از دانشگاه های کشور بلغارستان این است که شما به طور کامل با دانشگاه های این کشور آشنایی داشته باشید. این آشنایی منجر به شناخت کامل شما از شرایط دانشگاه های این کشور می شود. در نهایت و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می بایست برای اقامت بلغارستان جهت تحصیل در این کشور با دریافت ویزای بلغارستان جهت تحصیل اقدام نمایید. در ادامه این مقاله ما با بررسی های مختلف این روند را به درستی آموزش می دهیم.

شرایط تحصیل در دانشگاه های بلغارستان برای اعزام دانشجو

ما در بخش قبلی مقاله این گونه ذکر کردیم که برای اعزام دانشجو به بلغارستان و تحصیل در این کشور لازم است تا در ابتدای راه در ارتباط با شرایط تحصیل در این کشور صحبت کنیم. ‌از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور بلغارستان به ارائه نکاتی بپردازیم. تحصیل در دوره های قبل از دانشگاهی در کشور بلغارستان به زبان بلغاری است و در مدارس به طور خاصی زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ارمنی و … به دانش آموزان یاد داده می شود. برنامه تحصیلی درسی در این مقاطع برای کل دانش آموزان و مدارس یکسان است.

اما ببینیم شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلات دانشگاهی چگونه است. تحصیلات دانشجویی و دانشگاهی در دانشگاه های کشور بلغارستان برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در این بخش این مقاطع را به طور کامل توضیح خواهیم داد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو می بایست چهار سال وقت بگذارد تا بتواند این مقطع تحصیلی را به پایان برساند. تحصیلات در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع کارشناسی در کشور بلغارستان با کیفیت بسیار زیادی ارائه می شود و تنوع بسیار بالایی دارد.‌ در حقیقت همین مسئله باعث علاقه افراد بسیاری برای تحصیل در این کشور شده است. دوره های دانشگاهی در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی معمولا به زبان های بلغاری، انکلیسی، فرانسوی و آلمانی برگزار می شود.‌

توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان و تحصیل داروسازی در بلغارستان با شرایط خاصی همراه است. دانشجویان این رشته ها پس از قبولی در آزمون های مربوطه و ورود به دانشگاه جهت تحصی در این رشته ها لازم است تا برای دریافت مدرک مدت زمان بیشتری را طی کند. برای دوره پزشکی شش سال و برای دوره تحصیلی داروسازی پنج سال زمان لازم است. اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ازشد در دانشگاه های کشور بلغارستان داستان کمی متفاوت است. طول مدت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از یکسال شروع می شود و تا دو سال یا کمی بیشتر از دو سال ادامه پیدا می کند.

تحصیل در بلغارستان

حال ببینیم شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های بلغارستان چگونه است. برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های بلغارستان می بایست سه سال وقت گذاشت. البته توجه به این نکته صروری است که برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان و در این مقطع دانشجو باید در دانشگاه ها به جست و جوی یک استاد یا به عبارتی سوپروایزر بپردازد و پس از یافتن این شخص برای دریافت پذیرش تحصیلی با دانشگاه هماهنگ کند. دوره های دکتری در دانشگاه های بلغارستان هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت و راه دور برگزار می گردد‌. برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های بلغارستان می بابست دانشجو آیلتس بالای هفت نمره داشته باشد.

اما یکی از بحث های مهم جهت اعزام دانشجو و تحصیلات در این کشور هزینه تحصیل در بلغارستان و هزینه زندگی در بلغارستان است. به همین دلیل بحث مهم بورسیه های تحصیلی بلغارستان و کار دانشجویی در بلغارستان پیش می آید. بورسیه های تحصیلی دولتی در بلغارستان وجود ندارد و بورسیه های تحصیلی صرفا از طریق دانشگاه ها به دانشجویان اعطا می گردد.‌ اما باید دید شرایط کار در بلغارستان برای دانشجویان چگونه است. دانشجویان می توانند برای حدود بیست ساعت در هفته در کشور بلغارستان مشغول به کار شوند. حال که با جزئیات تحصیلی در این کشور آشنا شدیم، بیینیم که چه دانشگاه هایی در بلغارستان وجود دارند.

دانشگاه های بلغارستان برای اعزام دانشجو

جهت اعزام دانشجو به کشور بلعارستان، پس از بررسی شرایط تحصیلی در این کشور می بایست با دانشگاه های بلغارستان آشنایی پیدا کرد. در این بخش از مقاله ما به طور خلاصه و به گونه ای لیست وارد دانشگاه های بلغارستان را برای شما معرفی می کنیم.

از جمله دانشگاه های بلعارستان می توان به دانشگاه صوفیه بلغارستان، اکادمی بین المللی ورزش، آکادمی بین المللی هنر، دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه پزشکی پلودیو، دانشگاه پزشکی پلوون، دانشگاه آمریکایی در بلغارستان، دانشگاه بورگاس، دانشگاه پلی تکنیک اروپا، دانشگاه جدید بلغارستان، دانشگاه پلودیو، دانشگاه روسه، دانشگاه اقتصاد وارنا، دانشگاه فورستی، دانشگاه مدیریت وارنا، دانشگاه تراکیا و … اشاره نمود. تعداد دانشگاه های این کشور بسیار زیاد است. اما یکی از دغدغه های دانشجویان این است که آیا می توانند پس از تحصیلات خود به کشور ایران وارد شده و ادامه تحصیل دهند؟! و کدام یک از دانشگاه های بلغارستان در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند.

این وزارت خانه هر ساله بسیاری از دانشگاه ها ی مورد تایید خود را در لیست می آورد. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می توان به دانشگاه صوفیه، دانشکاه تکنیکال گابروو، دانشگاه تکنیکال صوفیا، دانشگاه معماری، مهندسی و ژئودزی ، دانشگاه ولیکو تورنوو و … اشاره نمود. اما ببینم کدام دانشگاه ها در بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران در حقیقت دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان برای اعزام دانشجو

تا به این جای مقاله مراحل اصلی برای اعزام دانشجو یه بلغارستان را مورد بررسی قرار دادیم. در ابتدای راه با بررسی شرایط تحصیلی در بلعارستان، اشنایی شما را با این کشور و تحصیل در آن افزایش دادیم. این امر برای دریافت پذیرش دانشجویی این کشور می تواند بسیار مورد توجه باشد. در ادامه راه خود برای شناخت بیشتر دانشجویان اقدام به معرفی خلاصه و لیست وار دانشگاه های بلغارستان پرداختیم و حتی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران را گفتیم اما در نهایت برای اعزام دانشجو پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم می باشد.

ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان

برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان مدارکی لازم است. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، بینه درمانی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد، ریز نمرات تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی، عکس، فرم درخواست ویزای تحصیلی، آدرس محل سکونت و … . ویزایی که به دانشجویان داده می شود در ابتدا ویزای نوع D می باشد که یک سال اعتبار دارد. دقت کنید که با داشتن این مدل ویزا دانشجو نمی تواند افراد خانواده خود را به عنوان همراه به این کشور ببرد.‌ شما می توانید در کشور بلعارستان و پس از اتمام تحصیل با رعایت شرایط خاصی و کار در این کشور برای اخذ اقامت دائم بلعارستان و در نهایت پاسپورت بلغارستان اقدام نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به بلغارستان

  1. آیا تحصیل و زندگی در بلغارستان مناسب است؟

    بله بلغارستان با داشتن جذابیت های فراوان در زندگی و امکانات تحصیلی مناسب برای زندگی مناسب است.

  2. آیا تحصیل در بلغارستان رایگان است؟

    خیر تحصیل در بلغارستان رایگان نیست و می بایست شهریه دانشگاه را پرداخت کرد.

  3. تحصیل در دانشگاه های بلغارستان به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان بلغاری، انگلیسی و گاها فرانسوی و آلمانی است.

  4. آیا دانشگاه های بلغارستان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های بلغارستان در سطح جهانی و اروپا اعتبار بسیار زیادی دارند و مدرک آن ها در دنیا شناخته شده است.

  5. آیا در بلغارستان می توان در زمان تحصیل کار کرد؟

    بله بلغارستان این شرایط را فراهم کرده است که دانشجویان بتوانند در زمان تحصیل خود به صورت پاره وقت و برای بیست ساعت در هفته کار کنند.

  6. آیا دانشگاه های بلغارستان امکان بورسیه را برای دانشجویان فراهم می کنند؟

    بله دانشگاه های بلغارستان بورسیه های متنوعی ارائه می کنند. البته بورسیه های دولتی در این کشور وجود ندارد.

  7. ویزای تحصیلی بلغارستان در ابتدا چند وقته صادر می شود؟

    ویزای تحصیلی بلغارستان در ابتدا یک ساله است و پس از آن می بایست آن را تمدید نمود.

  8. کدام یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می توان به دانشگاه صوفیه، دانشکاه تکنیکال گابروو، دانشگاه تکنیکال صوفیا، دانشگاه معماری، مهندسی و ژئودزی ، دانشگاه ولیکو تورنوو و … اشاره نمود.

  9. کدام یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    تنها یک دانشگاه با نام دانشگاه صوفیا بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

  10. مدارم مورد نیاز جهت دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان چیست؟

    مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، بیمه دانشجویی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده، مدارک هویتی دانشجو و …. .

  11. آیا بلغارستان برای دانشجویان کشوری امن است؟

    بله کشور بلغارستان برای داشنجویان بسیار امن می باشد و دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *