کار دانشجویی در بلغارستان

مهاجرت آن هم به روش تحصیلی یکی از اقداماتی می باشد که سالیان سال است بین دانشجویان ایرانی رواج یافته است. در این راستا مهاجرت تحصیلی به بلغارستان هم طرفداران خاص خود را دارد.‌ بلغارستان یکی از کشور هایی است که شرایط تحصیلی در ان بسیار مطلوب می باشد و از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد. مدارک دانشگاهی این کشور در دنیا بسیار معتبر هستند. در کل می توان‌گفت سیستم آموزشی کشور بلغارستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تنوع رشته های تحصیلی و دانشگاهی در این کشور بسیار بالا می باشد. نکته مهم این است که در کشور بلغارستان تحصیل بسیار کم هزینه می باشد.‌ ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل در بلغارستان، روند ویزای تحصیلی و اجازه کار دانشجویی در بلغارستان برای شما صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در کشور بلغارستان

قبل از این که در ارتباط با کار دانشجویی در بلغارستان و اجازه کار در حالت دانشجویی در این کشور صحبت کنیم، در ارتباط با تحصیل در بلغارستان مطالب خلاصه ای را ارائه خواهیم داد. در کشور بلغارستان حدودا پنجاه و یک دانشگاه وجود دارد.‌ تمامی این دانشگاه ها مدارک خود را به صورت بین المللی ارائه می کنند. بلغارستان کشوری با فرهنگی بسیار پویا و امنیت بالای خود برای تحصیل شرایط بسیار عالی دارد. دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی از رتبه بسیار بالایی بزخوردار هستند. به عنوان مثال یکی از دانشگاه های برتر این کشور، دانشگاه سوفیا می باشد که در رتبه ۷۰۰ از بین دانشگاه های برتر جهان و در رتبه ۳۰۰ در دانشگاه های اروپایی قرار دارد.‌ این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه کشور بلعارستان محسوب می شود و در سال ۱۸۸۸ تاسیس گشته.‌

کار دانشجویی در لغارستان

کار دانشجویی در زمان آزاد در بلغارستان

در حقیقت می توان گفت علت اصلی شهرت این دانشگاه به دلیل دامنه گسترده گرایش ها و رشته های تحصیلی آن است. این دانشگاه رشته هایی از قبیل علوم‌ انسانی، علوم پایه، حقوق، آی تی، پزشکی و اقتصاد را ارائه خواهد داد. سایر دانشگاه های این کشور هم از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند. از جمله دانشگاه ها و کالج های معتبر کشور بلغارستان می توان به دانشگاه بلغاری جدید، دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی، دانشگاه پلوودیو، دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه تراکیا، دانشگاه اقتصاد وارنا، دانشگاه امور مالی و بیمه صوفیا، آکادمی موسیقی، رقص و هنر های زیبا، دانشگاه پزشکی صوفیا، مدرسه عالی مخابرات و پست و … اشاره نمود. از این دانشگاه های معتبر بلغارستان می توانید به راحتی برای سایر دانشگاه های دنیا مانند آمریکا، کانادا و … نیز پذیرش بگیرید و ادامه شرایط تحصیلی خود را در این کشور ها و دانشگاه ها بگذرانید.

یکی از دلایلی که بلعارستان مهاجران تحصیلی زیادی را در خود جای داده است، ارزان بودن هزینه های زندگی در این کشور اروپایی می باشد. درست است که دستمزدها در کشور بلعارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است اما باط هم زندگی در کشور بلغارستان برای عده زیادی مناسب می باشد.‌

هزینه تحصیل در کشور بلغارستان

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که اگر شرایط تحصیلی شما در بلغارستان رایگان نباشد یا بورسیه نباشید بسته به نوع تحصیل و دانشگاهی که انتخاب می کنید، باید شهریه ای بین سه تا یازده هزار دلار در سال بپردازید.‌ توجه داشته باشید که شرایط بورسیه یا کمک هزینه های تحصیلی در کشور بلغارستان خیلی کم است و دولت این کشور در این زمینه فعالیت خاصی ندارد. پس اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور بلغارستان سفر کنید و بورسیه هم نشدید باید توانایی مالی مناسبی داشته باشید، چرا که علاوه بر هزینه های تحصیلی باید هزینه های مرتبط با اسکان، حمل و نقل، خورد و خوراک و … را بپردازید که چیزی حدود شش هزار دلار در سال می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش دانشگاه های بلغارستان

از آن جا که دانشگاه های بلغارستان سیستم های مختلفی را به خود اختصاص داده اند، شرایط پذیرش برای هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی می تواند متفاوت باشد. اما شرایط کلی و مدارک اصلی برای تمام دانشگاه ها یکسان می باشد، پس قبل از هر گونه اقدامی دانشجو باید مدارک مورد نیاز خود را کامل کند.

اولین مدرکی که برای تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی بلغارستان نیاز دارید مدرو دانشگاهی یا گواهی پایان تحصیل موفقیت آمیز در مراحل قبلی اموزشی می باشد. به طور مثال شما برای اخذ پذیرش دکترا باید مدارک و ریز نمرات تحصیلی خود را به دانشگاه مقصد ارائه کنید . دانشگاه پس از بررسی شرایط افراد مختلف، بهترین‌ گزینه مورد نظر خود را انتخاب می نماید.

دومین مورد گواهی تمکن مالی است. اگر قصد تحصیل در بلغارستان دارید باید گواهی تمکن مالی خود را ارائه دهید، چرا که همانطور که گفتیم، دانشگاه های این کشور از دانشجویان خارجی شهریه دریافت می کنند.

مرحله بعدی گواهی سلامت جسمانی و روحی است. دانشجویانی که برای دانشگاه های کشور بلغارستان درخواست تحصیل می دهند، باید در مدرکی پزشکی سلامت جسمی و روحی خود را ثابت کنند.
گذر نامه معتبر هم برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است.

حال که توضیحات جامعی در ارتباط با تحصیل در بلغارستان و شرایط زندگی در این کشور بیان کردیم، قصد داریم در ارتباط با اجازه کار دانشجویی در بلغارستان صحبت کنیم. پس با ما در بخش بعدی همراه شوید.

اجازه کار دانشجویی در بلغارستان

ما در بخش های قبل در این باره توضیح دادیم که یکی از دلایل اصلی انتخاب بلغارستان به عنوان محل تحصیل هزینه های پایین می باشد. در حالی که شرایط کاری و حقوقی در این کشور می تواند نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر باشد اما باز هم محل مناسبی است.‌

اجازه و حق کار در بلغارستان برای دانشجویان

دانشجویانی که به عنوان دانشجوی بین الملل و مهاجر به کشور بلغارستان می روند، می توانند به صورت نیمه وقت کار دانشجویی داشته باشند. کار های دانشجویی به صورتی خواهد بود که این افراد بتوانند هزینه های زندگی خود را در این کشور تامین کنند.
اگر شما در مقطع لیسانس تحصیل می کنید، می توانید ده ساعت در هفته کار کنید. این در حالی است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند بیست ساعت در هفته کار کنند. این زمان برای دانشجویان دکتری به سی ساعت در هفته می رسد.
هزینه برای یک ساعت کار دانشجویی برای هر دانشجو بین هشت تا دوازده یورو خواهد بود. از ان جایی که هزینه های زندگی در این کشور پایین است، می توان گفت این مقدار درآمد برای دانشجویان کافی خواهد بود.

یافتن شغل دانشجویی

اگر قصد دارید در بلغارستان شغل دانشجویی مناسبی برای خود بیابید می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. یکی از این روش ها استفاده از سایت های کاریابی می باشد.‌ معمولا وب سایت های کاریابی، کار های مناسبی برای دانشجویان دارند و شما می توانید با توجه به ساعت کاری، شغل مناسب خود را بیابید. در حقیقت شما باید ساعت آزاد خود را با توجه به مقطع تحصیلی تان بررسی کرده و اقدام به کار کنید.

از معروف ترین وب سایت های کاری که در آن شما می توانید با توجه به شرایط خود در آن ها به جست و جوی شغل بپردازید، عبارتند از : jobs.bg و zaplata.bg و نیز glassdoor.com . روش کار در این وب سایت ها به این صورت است که شما باید عنوان شغل مورد نظر خود را وارد نموده و گزینه جست و جو را فعال نمایید. این سایت ها برای شما تمام مشاغل موجود را ارائه خواهند داد. شما می توانید با توجه به شرایط تان یکی از شغل ها را انتخاب نمایید.

یکی دیگر از شرایط کار در زمان دانشجوی، کار های فریلنسری و دور کاری است. می توانید با توجه به تخصص خود به اپلیکیشن ها یا وب سایت های فریلنسری مراجعه کرده و کار های زیادی را داشته باشید. این کار ها با توجه به نوع شان و دورکاری بودن شان مزیت های بسیار زیادی برای شما خواهند داشت.

کار تحصیلی در بلغارستان

کار دانشجویی در بلغارستان

یکی دیگر از موقعیت های شعلی که می توانید با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید، تدریس خصوصی است. یکی از مناسب ترین شغل ها برای دانشجویان همین شعل می باشد. این شعل می تواند درامد خوبی برای دانشجویان داشته باشد.‌

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با مردم بلغارستان باید بدانیذ این است که مردم این کشور به آموزش های مجازی علاقه بسیاری دارند، از این رو شما می توانید خدمات آموزشی خود را به صورت مجازی یا آنلاین ارائه دهید که بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت. اگر در زمینه وب سایت نویسی تبحر داشته باشید، می توانید وب سایتی آموزشی طراحی کنید و آموزش های خود را قرار دهید.

خود دانشگاه های بلغارستان هم برای دانشجویان پیشنهادات کاری خواهند داشت. از جمله می توان به کار در کتابخانه، آزمایشگاه، بوفه، کافه تریا ها و … اشاره نمود.

با توجه به ساعت هایی که هر دانشجو در مقاطع مختلف اجازه تحصیل دارد، کار تبلیغات هم برای دانشجویان مناسب خواهد بود. تبلیغات در کشور بلغارستان به عنوان شغلی پر درآمد محسوب می شود و دانشجو حتی می تواند پس از اتمام تحصیل خود نیز این کار را دنبال نماید.

یک نکته اساسی برای اخذ کار دانشجویی این است که شما برای فعالیت های کاری خود به عنوان دانشجو نیاز به مجوز دارید. پس در این باره دقت بسیار زیادی کنید. کار دانشجویی در این کشور جزو مشاغل پاره وقت محسوب می شود و نیاز به زمانی بین ۳ تا ۴ ساعت برای فعالیت در طول روز خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در برخی موارد و دانشگاه ها محدودیت هایی هم برای کار دانشجویی موجود است. به عبارتی اگر در برخی از دانشگاه های خاص مشغول به تحصیل باشید موظف هستید صرفا در پردیس دانشگاه خود به فعالیت های شغلی و کاری بپردازید. در این زمینه بهتر این است که با مشاپران زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.

سخن آخر

کشور بلغارستان یکی از کشور های اروپایی هست که از نظر هزینه زندگی بسیار مناسب می باشد از این رو دانشجویان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. البته از آن جا که امکان بورسیه در این کشور بسیار پایین است دانشجویان خود باید هزینه های زندگی شان را به طور کامل بپردازند. به همین دلیل است که ما در این مقاله به بررسی اجازه کار تحصیلی در بلغارستان پرداختیم و نکات بسیار زیادی را در این باره برای شما بیان نموده ایم.

البته توصیه ما این است که برای کسب نتیجه بهتر به کارشناسان و مشاوران زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید تا از شرایط کامل اقامت تحصیلی در کشور بلغارستان و هزینه های زندگی در بلغارستان آشنایی پیدا کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *