اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت در کشور بلغارستان از روش های مختلفی امکان پذیر است.‌ در مقاله پیش رو ما قصد داریم به بررسی اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری بپردازیم. سرمایه گذاری در کشور های مختلف، به طرق متفاوتی امکان پذیر است. به طور مثال ممکن است فردی بخواهد از طریق خرید ملک سرمایه گذاری کند، یا شخصی بخواهد برای ثبت شرکت در کشور مقصد اقدام نماید. البته روش های دیگری به غیر از این دو برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف وجود دارد.‌ هر کشوری برای سرمایه گذاری قوانین خاص خود را دارد. ‌مثلا سرمایه گذاری در بلغارستان ممکن است با سرمایه گذاری در ایتالیا تفاوت هایی داشته باشد. از این رو بسته به مقصد شما، شرایط متفاوت خواهد بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بلغارستان که با نام رسمی جمهوری بلغارستان شناخته می شود، کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن شهر صوفیه است. صوفیه بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. جمعیت این کشور بیش از هفت میلیون نفر می باشد اما نکته جالب توجه درباره آن، کم شدن هر ساله جمعیت به اندازه یک درصد می باشد.‌ کشور بلغارستان بیش ترین رشد منفی را در سرتاسر جهان دارد. زبان رسمی مردم در کشور بلعارستان، بلغاری می باشد و واحد پول آن لون می باشد که با جزئی ترین واحد استونیکی شناخته می شود.

مساحت کشور بلغارستان صد و ده هزار و نهصد و چهل و چهار کیلومتر مربع می باشد. از این رو بنا به طبقه بندی مساحت ها، چهارمین کشور بزرگ‌ قاره اروپا شناخته می شود. از آن جا که هدف ما در این مقاله بررسی شرایط سرمایه گذاری در بلعارستان است، در ادامه به بحث اقتصادی این کشور نیز خواهیم پرداخت. اگر شما تصمیم خود را برای مهاجرت به بلغارستان گرفته باشید، می توانید برای ادامه راه خود به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان موسسه در نمایندگی های ما در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبزیز پاسخگوی شما هستند.

اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

روش های مهاجرتی به کشور بلغارستان متفاوت هستند. اما یکی از روش های مرسوم و مورد پسند، روش سرمایه گذاری است. عده ای می توانند از طریق تحصیل در بلغارستان، کار در بلعارستان، ازدواج با تبعه بلغار و … وارد این کشور شوند. در بحث سرمایه گذار همان طور که گفتیم شرایط اقتصادی کشور مقصد بسیار مهم است. در صورتی که کشور مقصد ما دچار ثبات اقتصادی باشد و شرایط مناسبی داشته باشد، برای سرمایه گذاری بهتر خواهد بود. این در حالی است که کشور های با ریسک بالای سرمایه گذاریی ممکن است شما را دچار چالش های بسیاری کنند.

در گذشته کشور بلغارستان با اقتصادی مبتنی بر کشاورزی، روزگار خود را می گذراند. اما از زمانی به بعد، اقتصاد این کشور توانست با تحقیقات علمی و تکنولوژیکی پیشرفت زیادی کند‌. کشور بلغارستان به دلایلی که از حوصله این متن خارج است در سال هزار و نهصد و نود و هفت میلادی دچار فروپاشی اقتصادی شد.‌ اما توانست بر این مشکل غلبه کند و در سال های بعد به رشد سریع خود ادامه داد. در اتحادیه اروپا، کشور بلغارستان، جزو کشور هایی محسوب می شود که نرخ مالیات کمتری نسبت به سایرین دارد و این نرخ مالیات‌تامین کننده سی درصد از تولید ناخالص ملی این کشور است.

میزان نرخ مالیات شرکت ها در این کشور ده درصد است‌. سیستم مالیاتی در این کشور به دو قسمت مالیات دولتی و مالیات ایالتی است. در مالیات دولت، دولت میزان مالیات را برای ارزش افزوده، مالیات بر تولید، مالیات بر درآمد شرکت ها و افراد ملی تعیین می کند. این در حالی است که مالیات خرید ملک و مستعلات در این کشور و مالیات بر ارث یا خودرو توسط مقامات محلی تعیین می شود. بررسی اقتصاد کشور بلعارستان می تواند ما را در مسیر درست تری برای سرمایه گداری در این کشور هدایت کند.

سرمایه گذاری در بلغارستان

سرمایه گذاری در بلغارستان

دقت داشته باشید که ممکن است در ایالتی در کشور بلعارستان میزان مالیات بر خرید ملک بیشتر و در ایالتی کم تر باشد.‌ همان طور که بیان کردیم یکی از راه های سرمایه گذاری، خرید ملک در بلغارستان می باشد. از این رو بهتر است به این مسئله توجه کرد. شما می توانید از طریق موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخ دقیق سوالات خود را برای سرمایه گذاری در این کشور جهت اخذ اقامت بلغارستان و در نهایت دریافت پاسپورت بلغارستان بیابید. در بخش بعدی شرایط ابتدایی و اولیه شخصی برای سرمایه گذاری در کشور بلغارستان را بیان می کنیم.

شرایط سرمایه گذاری در کشور بلغارستان

پس از بررسی اقتصاد کشور بلغارستان، در این بخش از مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در کشور بلغارستان می پردازیم. برای سرمایه گذاری در این کشور لازم است تا هر شخص شرایط خاصی داشته باشد. به طور مثال شخص باید یک شرکت در بلغارستان به ثبت رسانده باشد و ان را فعال کرده باشد و در این کشور حداقل ده نفر از شهروندان بلغاری را به کار مشغول کرده باشد.

در شرط دیگری برای سرمایه گذاری در بلعارستان امده است که شخص باید نماینده تجاری یک شرکت خارجی باشد و این شرکت در اتاق بازرگانی و صنعت بلغارستان ثبت نام کرده باشد. در شرایط سوم شخص متقاضی باید از طریق روش های مختلف استخدامی در بلعارستان، مشغول به کار در بلغارستان شده باشد. دقت کنید که قبل از هر کدام این ها فرد لازم است تا برای ویزای بلند مدتی در خواست دهد.

انواع روش های سرمایه گذاری در کشور بلغارستان

کم هزینه بودن زندگی در کشور بلغارستان، توجه بسیاری از مهاجران بالقوه را به خود جلب کرده است. سرمایه گذاری یکی از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت کشور بلعارستان است.‌ دو دلیل جدی برای سرمایه گذاری در کشور بلعارستان وجود دارد. اولین دلیل پایین بودن قیمت و دومین ان ها کم بودن مالیات نیروی کار است. زیر ساخت های این کشور به سرعت در حال پیشرفت هستند و به ارامی این کشور را مدرن می کنند. همین مسئله در های بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری مانند مراقبت های بهداشتی، اموزشی، گردشگری و … را باز می کند.

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که منجر به سرمایه گذاری در بلعارستان می شود، اقامت بلغارستان است که از این طریق می توان به آن دست میدا کرد. سرمایه گداری در این کشور ساده ترین راه برای دستیابی به اقامت است و حتی گزینه ای برای به دست اوردن سریع شهروندی بلغارستان با دو برابر کردن سرمایه گذاری وجود دارد. البته برای رسیدن به اقامت کشور بلغارستان می توان از روش هایی مانند کار در بلغارستان و یا حتی تحصیل در بلعارستان نیز اقدام نمود. در ادامه این بخش به بررسی راه های سرمایه گذاری در بلعارستان می پردازیم.‌

سرمایه گذاری کامل در بلغارستان

یک نوع سرمایه گذاری که در بلعارستان وجود دارد، سرمایه گذاری کامل است. برای سرمایه گذار از این طریق شرط مالی بسیار مهم است. در این روش، متقاضیان سرمایه گذاری موظف هستند که در یک دوره پنج ساله، یک میلیون BGN در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند‌. این مقدار به دلار برابر با ششصد و نه هزار و دویست و سی و شش دلار می باشد. هیچ هزینه اضافی دیگری برای سرمایه گذاری لازم نخواهد بود. نکته قابل توجه در این روش سرمایه گذاری این است که پس از گذشت پنج سال از زمان سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی، تمام مبلغ سرمایه گداری شده به شخص متقاضی بازگشت داده می شود.

سرمایه گذاری مالی در بلغارستان

یکی دیگر از انواع روش های سرمایه گداری در بلعارستان، سرمایه گداری مالی می باشد. این گزینه به شما امکان این مسئله را می دهد که مبلغ سرمایه گداری خود را از یک بانک اروپایی تامین کنید‌‌. در این روش لازم است تا سرمایه گذار مبلغ کاهش یافته سیصد و هشتاد هزار و نهصد و هفتاد لون BGN را که معادل دویست و سی و یک هزاد و هفتصد و هشتاد و شش دلار است، برای تامین وامی معادل یک میلیون لون BGN پرداخت می نماید. در این روش سرمایه گذاری، مبلغ پس از پنج سال به سرمایه گذار باز خواهد گشت.

روش های دیگر سرمایه گذاری در کشور بلغارستان

در بخش های قبلی، ما در ارتباط با روش های مختلف سرمایه گداری در بلعارستان و همچنین اقتصاد این کشور صحبت کردیم. اما یقینا روش ها مختلف دیگری برای سرمایه گداری در این کشور وجود دارد که ما قصد داریم در این بخش از مقاله به طور خلاصه این روش ها را برای شما بیان نماییم.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در بلغارستان

بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری بر این باورند که هنوز هم کشاورزی بخش مهم و داغ اقتصادی کشور بلعارستان است. این بخش پس از کاهشی در اوایل دهه هزار و نهصد و نود میلادی به سرعت در حال بازسازی است. پس از ورود به اتحادیه اروپا در سال دو هزار و هفت میلادی فرصت های بسیار زیادی برای صادرات عمده به بازار اتحادیه اروپا وارد شده است. علاوه بر ان به دلیل موقعیت استراتژیک این کشور، فرصت برای صادرات به کشور های آسیایی نیز موجود می باشد. در این کشور زمین های کشاورزی بسیار ارزان هستند و برای مصارف مختلفی وجود دارد.

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در بلغارستان

بلعارستان به دلیل روند رو به رشدی که داشته، توانسته در میان افرادی که تمایل به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و مستغلات در کشور های اروپایی دارند، محبوبیت بیشتری پیدا کند. از این رو افراد زیادی برای خرید ملک و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در بلعارستان اقدام می کنند. یکی دیگر از دلایل مهم این امر قیمت ملک در بلغارستان است. قیمت املاک و مستغلات در این کشور در مقایسه با کشور های اروپای غربی بسیار کم تر است‌. از این رو یک گزینه مناسب جهت سرمایه گداری می تواند خرید ملک در این کشور باشد.

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در بلغارستان

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در بلغارستان

سرمایه گذاری در بخش گردشگری در بلغارستان

بخش گردشگری در کشور بلغارستان به دلیل روند فعالیت های بخش دولتی و خصوصی در این کشور به سرعت در حال رشد است. گردشگری امکان سرمایه گداری خارجی را با بازده بالای میانگین سود های سرمایه گذاری برای اشخاص فراهم می کند. با دسترسی به اسکی بازی و دریای سیاه و امکانات ویژه، در حال حاضر ویژگی های طبیعی وجود دارد که بازدید کنندگان از سراسر جهان را به خود جلب می نماید. زیر ساخت های گردشگری در این کشور به سرعت در حال رشد است و زیبایی های طبیعی در این کشور بسیار زیاد می باشد. از طرفی هزینه ها در بلعارستان بسیار کم می باشد.

اخذ اقامت و شهروندی بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

همانطوری که در قانون کشور بلغارستان امده است، افراد خارجی که پنج سال در این کشور اقامت داشته باشند، می تواتند درخواست تابعیت بلغارستان را ارائه کنند. شما به عنوان شهروند کشور بلغارستان از حقوق شهروندی نامحدودی برای زندگی، کار و تحصیل در اروپا بزخوردار خواهید شد. همچنین می توانید در هر کشور اتحادیه اروپا صاحب املاک یا کار شوید.

اگر تمایل داشته باشید روند شهروندی را سرعت ببخشید می توانید سرمایه گداری خود را دو برابر کنید. این گزینه پس از یک سال اقامت دائم بلغارستان امکان تابعیت را در اختیار شما قرار می دهد. برای واجد شرایط بودن لازم است با خرید تقریبا یک میلون لون اوراق قرضه دولتی یا سرمایه یک شرکت پروژه محور، سرمایه گداری خود را دو برابر کردا و یک سرمایه گداری اضافی دوم را برای مدت دو سال انجام دهید.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

  1. آیا بلغارستان برای سرمایه گذاری خوب است؟

    بله این کشور به گفته کارشناسان روند های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و فرصت های بسیار خوبی در اختیار متقاضیان می گذارد.

  2. آیا بلغارستان یک کشور ثروتمند است؟

    بانک جهانی بلغارستان را به عنوان یک کشور با درآمد متوسط طبقه بندی می کند.

  3. آیا بلغارستان کشوری ارزان است؟

    بله این کشور تواسنته دو سال متوالی عنوان ارزانترین کشور جهت توریست ها را به خود اختصاص دهد و این به دلیل پایین بودن هزینه زندگی در اسن کشور است.

  4. آیا از طریق سرمایه گذاری در بلغارستان می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

    بله پس از سرمایه گذاری در این کشور و دارا بودن شرایط می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

  5. آیا سرمایه گذاری در بلغارستان منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود؟

    بله پس از پنج سال اقامت دائم در کشور بلغارستان می توان برای شهروندی این کشور درخواست داد.

  6. آیا راهی وجود دارد که از طریق سرمایه گذاری مدت زمان اخذ شهروندی را کم کرد؟

    بله اگر مقدار سرمایه گذاری در این کشور دو برابر شود، مدت زمان اخذ شهروندی ای کشور کاهش می یابد.

  7. آیا امکن سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در بلغارستان وجود دارد؟

    بله بخش املاک و مستغلات یمی از بخش های مهم سرمایه گذاری است که البته به دلیل ارزان بودن ملک بسیار به صرفه است.

  8. برای سرمایه گذاری در بخش دولتی و اوراق قرضه چقدر باید هزینه کرد؟

    در این روش، متقاضیان سرمایه گذاری موظف هستند که در یک دوره پنج ساله، یک میلیون لون BGN در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند‌.

  9. آیا مبلغ سرمایه گذاری شده در بخش های دولتی بلغارستان به فرد متقاضی باز می گردد؟

    بله تمام مبلغ سرمایه گذاری شده پس از پنج سال به شخص باز خواهد گشت.

  10. آیا سرمایه گذاری در بخش گردشگری بلغارستان بازده بالایی دارد؟

    بله یکی از بخش های مهم سرمایه گذاری در این کشور به گفته کارشناسان بخش گردشگری است.

  11. آیا بلغارستان کشوری امن برای زندگی و سرمایه گذاری است؟

    بلع بلغارستان پس از یک فروپاشی اقتصادی توانسته خود را به کشوری مدرن، پیشرفته و با امنیت بالا تبدیل کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *