ویزای تحصیلی بلاروس

در این مقاله که با تلاش و همت کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، ما قصد داریم در ارتباط با موضوع ویزای تحصیلی بلاروس صحبت کنیم. راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور های مختلف وجود دارد. این روز ها نیز با هجوم افراد زیادی برای مهاجرت به کشور های مختلف روبرو هستیم. هر شخصی بنا با شرایط خود می تواند جهت مهاجرت به کشوری جدید اقدام کند. از آن جا که بحث ما در این زمینه مرتبط با تحصیل در بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور است، در ابتدا به معرفی کشور بلاروس می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بلاروس کشوری است که در مرکزیت اروپا قرار دارد و با کشور های روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم مرز می باشد. پایتخت این سرزمین دور از دریا، شهر مینسک است و از جمله دیگر شهر های مهم این کشور می توان به شهر های برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتسبک اشاره نمود. جمهوری بلاروس یا همان بلاروس که گاهی به اشتباه با عنوان روسیه سفید نیز شناخته می شود وسعتی یه اندازه دویست و هفت هزار و ششصد کیلومتر مربع دارد. جمعیت مردم در این کشور بیش از ده میلیون نفر می باشد و زبان رسمی مردم زبان های بلغاری و روسی است. واحد پول در این کشور جهت انجام فعالیت های اقتصادی، روبل بلاروس می باشد و با BYR نشان داده می شود.

برای مهاجرت به بلاروس همانند سایر کشور ها می توان با توجه به شرایط شخصی از راه های گوناگونی اقدام کرد. در حقیقت می توان برای مهاجرت کاری به بلاروس، مهاجرت تحصیلی به بلاروس، مهاجرت سرمایه گذاری به بلاروس، اردواج با تبعه بلاروسی و … اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور انجام داد. البته توجه داشته باشید که برای درست در مسیر گام برداشتن لازم است تا به متخصص امور مهاجرتی مراجعه نمود. از این رو مشورت با متخصصان حوزه مهاجرت در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین راه برای ادامه مسیر می باشد. شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید با حضور در نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز گام بزرگی در مسیر مهاجرتی خود بردارید.

ویزای تحصیلی بلاروس

برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس لازم است تا ویزای بلاروس دریافت شود. البته این ویزا ویزای تحصیلی خواهد بود. اما همانند هر کار دیگری، برای اخذ ویزا پیش نیاز هایی لازم است و هر شخصی می بایست روند های مربوط به دریافت ویزای تحصیلی بلاروس را طی کند. قبل از هر کاری لازم است تا شخص به بررسی سیستم آموزشی موجود در بلاروس بپردازد و حتی جزئیات تدریس و رشته ها را بداند. در این زمینه دانشجو برای بهبود روند مهاجرتی خود لازم است تا با زبان تحصیل در بلاروس نیز آشنایی یابد. پس از ان با توجه به رشته تحصیلی می بایست دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید.

برای تحصیل در رشته مورد نظر، نیاز به اخذ پذیرش خواهد بود. از این رو آشنایی با دانشگاه های بلاروس و شرایط تحصیلی در این دانشگاه ها بسیار مهم است. پس از دریافت پذیرش تحصیلی به عنوان پیش نیازی از اخذ ویزای تحصیلی دانشجو می بایست با تکمیل مدارک لازم جهت دریافت ویزا به سفارت بلاروس مراجعه نماید. توجه داشته باشید که در این مسیر، حضور وکلا و کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بار مسئولیت شما را سبک تر و راه تان را هموار تر خواهد کرد.

چرا تحصیل در بلاروس؟!

در این بخش از مقاله و پس از معرفی کلی کشور بلاروس و همچنین روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور ، قصد داریم به یک سوال پر تکرار پاسخ دهیم. چرا تحصیل در بلاروس؟! تحصیل در بلاروس چه مزیت هایی دارد ؟! و سوالاتی از این قبیل. سالانه بیش از شش هزار دانشجوی بین المللی در موسسات آموزش عالی بلاروس و دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند. این تعداد هر ساله در حال افزایش است.

یکی از مزیت های بسیار مهم کشور بلاروس نسبت به سایر کشور های اروپایی این است که شانس دریافت اقامت دائم بلاروس یا سایر کشور های اروپایی پس از اتمام برنامه تحصیلی در دانشگاه های بلاروس بسیار بالا است. تمام دوره های ارائه شده در دانشگاه ها در سطح بین المللی هستند. از این رو می توان گفت که شما این فرصت را دارید تا بعد از فارغ التحصیل شدنتان، شغل های بسیار خوبی کسب کنید. یکی دیگر از دلایل این امر استاندارد بسیار بالای آموزشی در دانشگاه های بلاروس و همچنین مدارک معتبر دانشگاه های این کشور می باشد.

تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس

از طرفی دانشگاه های بلاروس تقریبا کم ترین شهریه دانشگاه را دارند. از این رو دانش جویان می توانند به راحتی هزینه های آموزشی خود را از روش های مختلفی مانند کار در بلاروس بپردازند. در حقیقت هزینه تحصیل در بلاروس و هزینه زندگی در بلاروس نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین تر است. دانشگاه های بلاروس به دلیل عمق و کیفیت دوره های خود در سطح بین المللی شناخته می شوند. صلاحیت تحصیلات در بلاروس در سطح جهان به عنوان نشانه ای دقیق از سطح بسیار بالای شایستگی در طیف گسترده ای از رشته ها کاملا نمایان است.

با توجه به تقاضای زیاد و شرایط خاص تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور، می توان گفت که تحصیل به زبان انکلیسی در بلاروس کاملا رایج شده و شما می توانید به راحتی با داشتن علمی محدود در زبان انکلیسی در این کشور به تحصیلات عالی بپردازید. نکته حائز اهمیت این است که برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در کشور بلاروس، نیازی به مدرک تافل یا آیلتس نمی باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور بلاروس چهار سال است که البته در رشته هایی مانند معماری این زمان شش ساله خواهد شد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلاروس بین یک تا دو سال متغیر است و این زمان به رشته و نوع تحصیل دانشجو بستگی دارد. اما مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری بین سه تا پنج سال است و این مقطع به عنوان یک مقطع پژوهشی محسوب می شود. زبان تحصیل در این مقطع تحصیلی عموما انگلیسی است. دقت کنید که شما می توانید برای تحصیل در رشته داروسازی بلاروس یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس نیز اقدام کنید.

دانشگاه های بلاروس برای اخذ ویزای تحصیلی

همان طور که در بخش های قبلی مقاله گفتیم، برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس، لازم است تا ابتدای امر از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنیم.‌ دریافت پذیرش از دانشگاه های بلاروس نیازمند کسب اطلاعات در ارتباط با دانشگاه های این کشور است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های بلاروس نکات مهمی ارائه دهیم. در حقیقت ما لیست دانشگاه های بلاروس را برای شما ارائه خواهیم‌ داد.

از جمله دانشگاه های کشور بلاروس عبارتند از: دانشگاه ایالتی باراناویچ، دانشگاه ایالتی برست، دانشگاه یالتی هومیل، دانشکاه ایالتی پالسی، دانشگاه اقتصاد بلاروس، دانشگاه حرفه ای کشاورزی، دانشگاه فنی دولتی بلاروس، دانشگاه گراگوت ایالتی گروودند، دانشگاه علوم پزشکی بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی ویتسک، دانشگاه دولتی مدرس بلاروس، دانشگاه مازیر، دانشگاه ملی فناوری بلاروس، دانشگاه فرهنگیان بلاروس و … اشاره نمود.

در نهایت سوالی که ممکن است برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور به وجود بیاید این است که آیا دانشگاهی در این کشور وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و یا وزارت علوم ایرتن باشد؟! دانستن این نکته به دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران را دارند کمک بسیار زیادی می کند.‌ از این رو در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد. دقت کنید که این لیست هر ساله توسط دو وزارت خانه منتشط می شود و در آن نام دانشگاه ها و شرایط ان ها درج شده است. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در بلاروس عبارتند از: آکادمی ملی تکنیک دولتی بلاروس، دانشگاه اقتصاد دولتی بلاروس، دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه ایالتی گومل، دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس، دانشگاه دولتی بلاروس و روسیه، دانشگاه دولتی فناوری بلاروس، دانشگاه علمی تحقیقاتی علوم‌ بلاروس، دانشگاه فنی دولتی برست و … .‌

اما برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی و زیر شاخه های آن در بلاروس را دارند‌ شرایط چگونه است؟! آیا دانشگاهی در این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟! باید گفت بله. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران عبارتند از: دانشگاه دولتی علوم پزشکی مینسک بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی ویتسبک بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی شهر گومل بلاروس و دانشگاه علوم پزشکی گرودنو بلاروس.‌ توجه کنید که دانشگاه های بلاروس بسته به موقعیت و شرایط دانشجو اقدام به بورسیه تحصیلی می کند‌. اعطای بورسیه تحصیلی بلاروس توسط یک کمییسیون بررسی صورت می گیرد.

دانشگاه های بلاروس

دانشگاه های بلاروس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

در این بخش از مقاله و پس از بررسی های لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی بلاروس، قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بلاروس از طریق تحصیل اقدام کنیم. توجه داشته باشید که این ویزا در ابتدا یک اقامت نود روزه را ارائه می دهد. پس از پایان اقامت نود روزه می بایست دانشجو یک آزمایش پزشکی در درمانکاهی مورد تایید در بلاروس جهت آزمایش ایدز انجام دهد. پس از طی این مرحله می تواند برای مجوز اقامت موقت در بلاروس اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس عبارتند از: فرم درخواست ویزا، مدارک تحصیلی دانشجو ، ریز نمرات تحصیلی، بیمه نامه پزشکی، عکس، پاسپورت معتبر، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده، نامه پذیرش از دانشگاه، پرداخت هزینه های مرتبط با ویزا و … . توجه داشته باشید که بنا به درخواست سفارت، می بایست این مدارک ترجمه شود. پس از تکمیل مدارک خود می توانید با مراجعه به سفارت بلاروس در ایران اقدامات لازم را انجام دهید. در زمینه تکمیل مدارک و شرایط مختلف ارائه مدارک می توانید با مراحعه به کارشناسان و حقوق دانان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام نمایید.

ویزای تحصیلی بلاروس و بررسی نکات خاص

تا به این جای مقاله ما روند مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس را بیان کردیم و در بخش قبلی مقاله نیز در ارتباط با مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این کشور توضیحاتی ارائه دادیم اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نکاتی خاص و ویژه صحبت کنیم. اولین نکته در ارتباط با کار دانشجویی در بلاروس و کار در بلاروس در زمان تحصیل است. طبق برخی گفته ها و آمار ها می توان در زمان تحصیل برای مدت سی ساعت در هفته در این کشو مشغول به کار شد. البته برخی منابع هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نداده اند.

دقت کنید که این نسئله در ارتباط با ویزای همراه بلاروس نیز صادق است و نمی توان اطلاعاتی خاص در این زمینه ارائه نمود. نکته مهم‌ تر این که تحصیل در بلاروس منجر به اقامت دائم بلاروس و اخذ تابعیت بلاروس نمی شود. پس از پایان تحصیل در بلاروس به مدت یک سال به دانشجو فرصت جستجوی کار داده خواهد شد و در صورت یافتن کار ویزای تحصیلی دانشجو به ویزای کاری بلاروس تبدیل می شود و پس از مدتی و با داشتن شرایطی می توان اقامت دائم بلاروس و تابعیت این کشور را اخذ نمود.‌

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی بلاروس

  1. آیا بلاروس مکان مناسبی برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور بلاروس با داشتن دانشگاه هایی با کیفیت و سطح فرهنگ و زندگی مطلوب برای زندگی و تحصیل بسیار مناسب است.

  2. آیا کشور بلاروس برای زندگی و تحصیل امنیت دارد؟

    بله کشور بلار وس کشوری بی حاشیه و بسیار امن برای زندگی و تحصیل می باشد.

  3. زبان مردم در کشور بلاروس چیست؟

    مردم در بلاروس به زبان های روسی و بلاروسی صحبت می کنند.

  4. آیا دانشگاه های بلاروس معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های بلاروس در اتحادیه اروپا و کل دنیا اعتبار بسیار بالایی دارند.

  5. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های بلاروس وجود دارد؟

    بله زبان تحصیل در دانشگاه های کشور بلاروس انگلیسی است و کورس های زیادی به این زبان ارائه می شوند.

  6. آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی در بلاروس نیاز به مدرک زبان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های کشور بلاروس تنها داشتن دانش مناسبی در ارتباط با زبان انگلیسی بسیار مهم است و به هیچ مدرک تافل یا آیلتسی نیاز نمی باشد.

  7. کدام دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در بلاروس عبارتند از: آکادمی ملی تکنیک دولتی بلاروس، دانشگاه اقتصاد دولتی بلاروس، دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه ایالتی گومل، دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس و …

  8. کدام دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه دولتی علوم پزشکی مینسک بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی ویتسبک بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی شهر گومل بلاروس و دانشگاه علوم پزشکی گرودنو بلاروس.‌

  9. آیا امکان کار در زمان تحصیل در بلاروس وجود دارد؟

    برخی منابع اعلام می دارند که اکان سی ساعت کار در هفته موجود است اما قریب به اتفاق اعلام می کنند که امکان کار در زمان تحصیل در بلاروس نمی باشد.

  10. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی بلاروس وجود دارد؟

    بله دانشگاه های بلاروس برای دانشجویان با رزومه قوی بورسیه تحصیلی ارائه می کند.

  11. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی بلاروس چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس عبارتند از: فرم درخواست ویزا، مدارک تحصیلی دانشجو ، ریز نمرات تحصیلی، بیمه نامه پزشکی، عکس، پاسپورت معتبر، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده و ..

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *