ویزای تحصیلی برزیل

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزای تحصیلی برزیل صحبت کنیم. یکی از روش های مهاجرتی که پیش پای افراد قرار می گیرد، مهاجرت تحصیلی است. برای مهاجرت تحصیلی لازم است تا اقدامات خاصی صورت گیرد. البته روش های مهاجرت به کشور های مختلف متفاوت هستند و هر فرد بسته به شرایط خود می تواند یکی از روش های مهاجرتی را انتخاب نماید. از آن جا که در این مقاله هدف ما بررسی روند اخذ ویزای تحصیلی برزیل است، لازم دیدیم تا در ارتباط با شرایط عمومی کشور برزیل توضیحاتی ارائه دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برزیل که نام رسمی آن جمهوری فدراتیو برزیل است، در آمریکای جنوبی واقع شده و بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور در این ناحیه می باشد. مساحت کشور برزیل هشت میلیون و پانصد و پانزده هزار و هفتصد و شصت و هفت کیلومتر مربع است. کشور برزیل که شرقی ترین کشور در قاره آمریکا محسوب می شود، با کشور های اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان و سورینام مرز مشترک دارد. جمعیت کشور برزیل حدودا دویست و دوازده میلیون نفر می باشد. پایتخت کشور برزیل شهر برازیلیا است اما بزرگ ترین شهر در این کشور، شهر سائوپائولو می باشد. زبان رسمی مردم در کشور برزیل، زبان پرتغالی است و دلیل آن این است که برزیل مدت زمانی مستعمره کشور پرتغال بوده. در نهایت این که واحد پول در کشور برزیل، رئال است. برزیل به دلیل فرهتگ خاص و جذاب خود که تحت تاثیر انواع سنت ها و تاریخ ها قرار دارد، مشهور می باشد.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور برزیل اقدام کنید، می بایست تمامی شرایط و روش های مهاجرتی به این کشور را بدانید. روش های مهاجرت به برزیل متفاوت هستند و اشخاص بنا به شرایط خود می توانند یکی از روش های تحصل در برزیل، کار در برزیل، سرمایه گذاری در برزیل و … را انتخاب نمایند. برای هر چه بهتر پیش رفتن در مسیر مهاجرتی لازم است تا با متخصصان این زمینه مشورت کنید. از این رو لازم است تا با مشورت از مشاوران و حقوق دانان شایسته در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی روند خود را بهبود ببخشید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

ویزای تحصیلی برزیل

برای مهاجرت تحصیلی به برزیل شرایط و روند خاصی موجود است. شخصی که متقاضی تحصیل در کشور برزیل است می بایست روند مهاجرتی تحصیلی را به دقت مورد بررسی قرار دهد و سپس در جهت آن اقدامات لازم را به عمل آورد. در اولین گام لازم است تا اطلاعات خود را در ارتباط با دانشگاه های برزیل افزایش دهید چرا که لازمه تحصیل در این کشور، اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل می باشد. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های برزیل لازم است تا مدارک خاصی را به دانشگاه ارسال نمایید.‌

پس از کسب اطلاعات درباره دانشگاه ها و اخذ پذیرش تحصیلی می توانید جهت دریافت ویزای برزیل برای تحصیل در این کشور اقدام نمایید. البته اگر تمایل داشته باشید برای بورسیه تحصیلی برزیل اقدام نمایید بهتر این است که مدارک تحصیلی و رزومه قوی ای به دانشگاه مورد نطر خود ارائه دهید.‌ در ادامه مقاله ما به چرایی تحصیل در برزیل می پردازیم و با معرفی سیستم تحصیلی این کشور و دانشگاه های برزیل شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل را فراهم‌ می کنیم. توجه کنید که در تمامی این مراحل مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در کنار شما هستند.‌

چرا تحصیل برزیل؟!

سیستم آموزش عالی در برزیل از بسیاری جهات، شبیه به کشور های دیگر است. در این کشور شما می توانید با تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بپردازید. در دانشگاه های برزیل رشته های مختلف زیادی ارائه می شوند و همه با استاندار های بالا و هزینه کم. در دانشگاه های بزرگ تر و خاص تر این کشور دوره های بسیاری به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از این رو شما می توانید علاوه بر تحصیل به زبان ‌انگلیسی، زبان پرتغالی خود را نیز بهبود ببخشید. گرچه ممکن است شباهت های بسیاری در سیستم آموزشی برزیل و سایر کشور ها دیده شود اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.

برخی از مقاطع کارشناسی در این کشور بین چهار تا شش سال طول می کشند و پس از پایان یافتن آن شما می توانید به عنوان یک‌ پزشک یا وکیل مشغول به کار شوید. پس از ان شما می توانید مدرک تحصیلی بالاتری با نام لتوسوز یا مدرک سلفو را دریافت نمایید. مدارک تحصیلی برای رشته هایی مثل مدیریت گردشگری یا تجرت و بیزنس بین دو تا سه سال طول می کشد و مدرک معلمی در این کشور حدودا جهار سال به طول می انجامد. تمامی این مدارک جهت دریافت پایان تحصیل دوره لیسانس هستند که در کشور برزیل با نام bacharelado شناخته می شود.

تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل

تضمین کیفیت بخشی جدایی ناپذیر از تحصیل در برزیل و آموزش عالی در این کشور می باشد چرا که هر دو سال یک بار برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی در کشور برزیل مورد بررسی قرار می گیرد. نکته مهم دیگر در پاسخ به چرایی تحصیل در برزیل این است که دولت کمک های قابل توجهی به آموزش عالی می کند و شهریه دانشگاه های برزیل بسیار معقول است. این امر باعث می شود که برزیل برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب باشد. اکثر دانشگاه ها در برزیل ارائه دهنده برنامه های انلاین هستند و این کار را برای دانشجویان بسیار آسان می کند. بسته به محل تحصیل شما، شرایط لازم برای کار در زمان تحصیل در برزیل فراهم است. به عنوان مثال دانشجویان علوم و فناوری در برخی دانشگاه ها می توانند در یک دوره دوازده هفته ای کار در برزیل با حقوق فعالیت کنند.

در ارتباط با کار در این کشور، رزومه کاری شما بسیار مهم است و می تواند ثابت کنید که شما مهارت های لازم برای کار در یک شرکت را دارید. هزینه تحصیل در دانشگاه های برزیل به دو حالت دانشگاه های خصوصی و عمومی است. معمولا هزینه تحصیل در برزیل در دانشگاه های عمومی قریب به صفر است ولی برای دانشگاه های خصوصی هزینه بین هفت هزار تا چهل و سه هزار دلار متغیر است.‌ دانشجویان بین المللی در این دانشگاه می توانند کمک های مالی بسیاری را دریافت کنند. دقت کنید که اغلب دانشگاه ها در برزیل اقامت دانشجویی ارائه نمی دهند از این رو لازم است تا هزینه های تحصیل در برزیل را در نظر داشته باشید.

دانشگاه های برزیل

در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های برزیل می پردازیم. کسب اطلاعات درباره دانشگاه های برزیل این امکان را به شما می دهد که بتوانید به راحتی برای پذیرش تحصیل این کشور اقدام‌ نمایید. برای داشتن اطلاعات درباره دانشگاه های برزیل لازم است تا در ابتدا بدانید چه دانشکاه هایی در این کشور فعال هستند.

برخی دانشگاه های کشور برزیل عبارتند از: دانشگاه فدرال آکر، دانشگاه علوم‌مزشکی آلاگواس، دانشگاه ایالتی آلاگواس، دانشگاه فدرال آلاگواس، دانشگاه دولتی آماپا، دانشگاه فدرال آماپا، دانشگاه ایالتی امازوناس، دانشگاه کاتولیک سالوادور، دانشگاه ایالتی باهیا، دانشگاه ایالتی سانتاکروز، دانشگاه دولتی جنوب غربی بحیا، دانشگاه سالوادور، دانشگاه فورتالزا، دانشگاه واله دو آکارا، موسسه آموزش عالی برازیلیا، دانشگاه پائولیستا، دانشگاه ویلا ویله، دانشگاه دولتی مارانهاو، دانشگاه دولتی ماتو گروسو، دانشگاه دولتی مونتس کلاروس، دانشگاه امازون، دانشگاه پارابا، دانشگاه ریو، دانشگاه گاما فیلو، دانشگاخ فدرال فلمیسن، دانشگاه ایالتی ریو دوژانیرو، دانشگاه سانتا، دانشگاه کالستو برانکو و … .

نکته مهم دیگری که باید به ان توجه داشته باشیم، این است که کدام دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و کدام یک از دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. فرض کنید شما قصد دارید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برزیل و یا تحصیل داروسازی برزیل وارد دانشگاه های این کشور شوید، از این رو می توان گفت که اطلاع درباره دانشگاه های مورد تایید بسیار مهم است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایران عبارتند از: دانشگاه فدرال لوواس، دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه ایالتی کمپیناس، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو، دانشگاه ایالتی پالیستا، دانشگاه فدرال میناس گرایس، دانشگاه فدرال سائو پائولو، دانشگاه فدرال ریو گراند دو نورته، دانشگاه کلیسایی ریو دوژانیرو، دانشگاه کاتولیک سائو پایولو، دانشگاه ایالتی ریو دوژانیرو، دانشگاه فدرال بایا و … . دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیز عبارتند از: دانشگاه سائوپایولو، دانشگاه ایالتی کمپیناس، دانشگاه فدرال میناس گرایس، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو و … .

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل برزیل

برای مهاجرت تحصیلی به برزیل پس از بررسی تمام شرایط تحصیلی، شرایط دانشگاه ها و شرایط زندگی در برزیل، لازم است تا برای مدارک ویزای برزیل جهت تحصیل در این کشور اقدام کنید.‌ توجه داشته باشید که در این مسیر از کمک های کارشناسان و حقوق دانان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی نهایت استفاده را ببرید. کسب اطلاعات در ارتباط با مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی برای دریافت ان اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی برزیل عبارتند از: فرم درخواست ویزای تحصیلی برزیل، مدارک تحصیلی ترجمه شده، ریز نمرات تحصیلی ، پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه به همراه اصل آن، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده، دو قطعه عکس رنگی، ارائه اصل پذیرش از دانشگاه، بیمه نامه مسافرتی، اجاره نامه یا رزرو هتل و … .

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برزیل

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل و بررسی شرایط همراه

یکی از مشغله های ذهنی که برای دانشجویان خصوصا دانشجویان متاهل پیش می آید این است که آیا امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی برزیل وجود دارد یا خیر؟! در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال مهم برای دانشجویان پاسخ دهیم.‌ دقت کنید که فرایند دریافت ویزای همراه دانشجویی نیاز به صبر، حوصله و شرایط خاصی دارد.‌ دانشجویان در همان ابتدای دریافت ویزای تحصیلی خود نمی توانند برای ویزای همراه درخواست دهند. دانشجوی می بایست در ابتدا وارد کشور برزیل شده و پس از ورود خود به این کشور، درخواست الحاق همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را ارائه دهد.

دریافت ویزای همراه معمولا بین سه تا شش ماه به طول می انجامد. مدارک بسیار مهمی که جهت دریافت ویزای همراه ارائه می شود، عبارتند از تمکن مالی برای زندگی در برزیل، سند ازدواج، عکس پاسپورتی، هزینه ویزا و … . با تکمیل و ارائه این مدارک و با سپری شدن زمان می توان ویزای همراه دانشجویی برزیل را دریافت نمود. دقت کنید که پس از پایان تحصیل با یافتن کار در این کشور می توان برای دریافت اقامت دائم برزیل و در نهایت تابعیت و پاسپورت برزیل اقدام نمود. دانشجویان یک سال فرصت دارند تا با یافتن کار در برزیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری برزیل تبدیل نمایند.‌

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی برزیل

  1. آیا کشور برزیل محل مناسبی برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور برزیل برای تحصیل و زندگی مناسب است اما می بایست شرایط تحصیلی در این کشور را به درستی و دقت بررسی کرد و شرایط زندگی را دانست.

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های برزیل وجود دارد؟

    بله در برخی دانشگاه های این کشور و با شرایط خاصی امکان تحصیل رایگان وجود دارد.

  3. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی برزیل چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور برزیل از دو هزار دلار شروع می شود و می تواند به ده هزار دلار و یا بیشتر در سال برسد.

  4. زبان تحصیل در دانشگاه های برزیل چیست؟

    کورس های تحصیلی در دانشگاه های برزیل به زبان پرتغالی و انگلیسی هستند.

  5. آیا دانشگاهی در برزیل مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت ایران است؟

    بله طبق لیست ارائه شود توسط این دو وزارت خانه، برخی از دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند.

  6. کدام دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایران عبارتند از: دانشگاه فدرال لوواس، دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه ایالتی کمپیناس، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو، دانشگاه ایالتی پالیستا، دانشگاه فدرال میناس گرایس و …. .

  7. کدام دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیز عبارتند از: دانشگاه سائوپایولو، دانشگاه ایالتی کمپیناس، دانشگاه فدرال میناس گرایس، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو و … .

  8. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور برزیل چیست؟

    مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی برزیل عبارتند از: فرم درخواست ویزای تحصیلی برزیل، مدارک تحصیلی ترجمه شده، ریز نمرات تحصیلی ، پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه به همراه اصل آن، گواهی سلامت و … .

  9. آیا امکان کار در زمان تحصیل در برزیل وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل در برزیل برای کار در این کشور اقدام کنند.

  10. آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی برزیل وجود دارد؟

    بله دانشجویان پس از حضور در برزیل می توانند برای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود درخواست ویزای همراه دهند. این پروسه تا شش ماه ممکن است به طول بیانجامد.

  11. برای دریافت ویزای همراه کشور برزیل چه مدارکی مورد نیاز است؟

    مدارک بسیار مهمی که جهت دریافت ویزای همراه ارائه می شود، عبارتند از تمکن مالی برای زندگی در برزیل، سند ازدواج، عکس پاسپورتی، هزینه ویزا و … .

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *