تحصیل-پزشکی-در-چین

چین با قدمتی 4000 ساله، یکی از قدیمی ترین تمدن ها را در سرتاسر دنیا دارا می باشد. تمدنی غنی از فرهنگ و یک شیوه آموزشی برجسته.  این شیوه و سنت آموزشی تا به امروز، در تمامی شاخه های تحصیلی علی الخصوص پزشکی ادامه پیدا کرده است. در حال حاضر چین یکی از پرمخاطب ترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی می باشد. وزارت علوم این کشور جهت تضمین اثبات و اعلام کیفیت بالای تحصیل و همچنین شیوه های استاندارد تحصیل،طی یک مفادنامه موقتی که به زبان انگلیسی در سال 2007 نوشته شده است، استانداردهای کنترل کیفیت شاخه پزشکی را به دانشجویان بین المللی اعلام کرده است. این مفادنامه هرساله بازنگری و تمدید می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مفادنامه لیستی از 49 دانشکده معتبر پزشکی چین که دانشجویان بین المللی می توانند در آنها ثبت نام کنند نیز اعلام شده است  . دانشکده هایی که در این لیست اعلام نشده اند حق ثبت نام دانشجویان بین المللی را در رشته های پزشکی ندارند.  در سال های اخیر دانشجویان متعددی از اقسا نقاط دنیا جهت مهاجرت تحصیل به سمت کشور چین حمله ور شده اند.  یک سال اخیر بیش از 10000 دانشجو در دانشکده پزشکی چین نام نویسی کرده اند که بیشتر آنها تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرده اند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا داشجویان بلافاصله تحصیل پزشکی در چین را انتخاب می کنند.

شرایط و مزیت های تحصیل پزشکی در چین

  • Estahbanati-Sichuan_medical_university_5
  • توانایی قبولی در هریک از گواهی های بین المللی پزشکی:

49 دانشکده پزشکی در این کشور وجود دارد که همگی مورد تایید دولت چین می باشد. اسامی تمامی این دانشکده ها در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است  و این لیست شدن ها بدین معناست  که تمامی فارغ التحصیلان از این دانشکده ها توانایی ورود و قبولی در آزمون های MCI, PMDC, USMLE, PLAB, HPCSA,را خواهند داشت.

  • فارغ التحصیلی و ارائه مدرک بین المللی :

بعد از گذراندن امتحانات پایان ترم و فارغ التحصیلی دانشجویان، از طرف دانشگاه به دانشجویان یک مدرک بین المللی اعطا خواهد شد. کپی انگلیسی این مدرک MBBS نام دارد. دانشجویان بین المللی می توانند مدرک دیپلم و مدارک مورد نیاز خود را جهت تایید به سفارت ارائه دهند.

  • کیفیت بالای تحصیل در دانشگاه های چین

بیشتر دانشکده های پزشکی چین جز 500 دانشگاه برتر دنیا در شاخه پزشکی می باشند و در زمینه پزشکی مدرن بسیار مشهور می باشند.علاوه بر این برنامه MBBS سالهاست که در این کشور تدریس می شود.

علاوه بر پیش نیازهای واقعی داشجویان، هر دانشگاه سیستم آموزشی خاص و دوره تحصیلی خاص خود را براساس قوانین استاندارد بین المللی دارد.

  • پذیرش آسان در بهترین دانشکده های پزشکی:

در مقایسه با دانشکده های پزشکی در دیگر کشورهای آسیایی،اروپایی،آمریکایی،هند و …کشور چین با داشتن بهترین دانشکده های پزشکی شرایط راحت تری را برای پذیرش دانشجویان ارائه کرده است. پیش نیازهای ضروری جهت ورود به دانشکده پزشکی چین بسیار کمتر از دیگر کشورهاست.با انتخاب چین شما می توانید از بسیاری موانع که سر راهتان است دور شوید.

  • هزینه های زندگی و شهریه در چین به طور قابل توجهی پایین است

تحصیل در رشته ی MBBS در چین 70% ارزان تر از تحصیل همین رشته در ایالت متحده یا بریتانیا است.  دوره ی برنامه ی US MD ( معادل MBBS ) تقریبا 160.000 تا 200.000 دلار می باشد. این مبلغ برای 4 سال دوره ی پری مدیکال مانع می باشد. در حالی که دانش آموز می تواند یک دوره MBBS  در هر یک از  دانشگاه های پزشکی چین به مدت 6 سال با هزینه ی  تنها 30.000 دلار را به اتمام برساند. در مقایسه با سایر نقاط جهان هزینه های دوره های MBBS در چین معقول هستند. هزینه ی استاد راهنما در دانشگاه های کشور چین توسط وزارت بهداشت دولت چین تامین می گردد. در کل، تحصیل در چین برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است.

  • خود را در محیط مطالعه بین المللی غوطه ور کنید.

همانطور که اکثر دانشجویان خارجی برای آموزش عالی به چین می آیند، دانشگاه های چین در حال افزایش هستند. هنگامی که شما در چین تحصیل می کنید، به احتمال زیاد دانشجویانی از سراسر دنیا را ملاقات می کنید. در کنار اشنا شدن با سنت چین، شما همچنین می توانید فرهنگ های مختلف بین المللی را تجربه کنید. بسیاری از کشورها در پردیس واحد ها را ارائه می دهند و هر دانش آموز، سهم منحصر به فرد ی در دوام موسسه دارد.

  • بسیاری از بیمارستان های با کیفیت برای دوره ی کارآموزی

همه ی دانشگاه های چین که مورد تایید برای پذیرش دانشجویان بین المللی زبان برای رشته یMBBS می باشند، باید حداقل استانداردهای تعیین شده توسط وزارت علوم را داشته باشند. بیمارستان وابسته که در آن دانشجویان دوره ی کارآموزی خود را در آن جا می گذرانند باید در ردیف درجه ی 3 ، سطح A باشند، که پیشرفته ترین ابزار استاندارد و بین المللی پزشکی و همچنین تعداد زیادی تخت بیمار را دارا هستند. همانطور که همه به خوبی می دانیم، چین دارای بزرگترین جمعیت در جهان است. بنابراین، بازار پزشکی چین در حال توسعه با سرعت سریع و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازارهای پزشکی در جهان می باشد.

  • زندگی دانشگاهی رنگارنگ و سرشار از زندگی

آب و هوا منطقه به منطقه در چین متنوع است ، به طوری که هر دانشگاه دارای زیبایی خاص خود در هر فصل می باشد. دانش آموزان می توانند از زندگی تحصیلی خود در محوطه ی دانشگاه لذت ببرند و یا در تعطیلات به سفردر اطراف شهربروند. در همین حال، برای کمک به دانشجویان بین المللی برای یادگیری فرهنگ و رسوم با شکوه و جذاب چین، اکثر دانشگاه های چین سازماندهی تمام فعالیت های خاص را سازمان دهی کرده اند، که برای آنها جهت زندگی در چین مفید است. دانشجویان بین المللی می تواند نه تنها تاریخ فرهنگی چین، بلکه روح یک نسل جدید در چین را تجربه کنند.

  • تحصیل در یک جامعه با امنیت عمومی بسیار عالی

چین یک مکان آرام با هماهنگی اجتماعی و امنیت عمومی است. به منظور تضمین زندگی مردم در یک جامعه ی راحت و امن، دولت چین موضع سختی در جرم و جنایت و قانون و نظم دارد. با توجه به آمار رسمی، نرخ جرم و جنایت خشونت آمیز سال به سال در حال کاهش است. دولت نیز مراقبت های ویژه برای حفظ دانشجویان بین المللی همراه با تحصیل و محیط زندگی امن در محوطه دانشگاه، دارد.

  • کاوش در تاریخ دیرینه و فرهنگ عمیق

با دستاوردهای متناوب که چین در طول 30 سال ارتباط با جهان خارج دارد، بیش از 260.000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه ها و کالج های چین سالانه ثبت نام شده اند، که این مطلب چین را یکی از محبوب ترین مکان ها ی تحصیلی برای دانشجوی بین المللی ساخته است. با در نظر گرفتن هر دو نمونه ی فرهنگ باستانی مرموز و یک اقتصاد جدید پر جنب و جوش، چین تبدیل به کشوری برای همه شده است.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی از تعدادی از دانشگاه های چین آماده ارائه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در دانشگاه شانتو چین و دیگر دانشگاه های پزشکی چین و اروپای شرقی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *