امن‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

امنیت از جمله مواردی است که شهرها و کشورها به آن افتخار می کنند. ایمنی نسبی بعضی از کشورها در مقایسه با دیگر مکانهای بی ثبات یا خشونت آمیز، موجب شده است به مکانی جذاب تر برای زندگی و تحصیل تبدیل شود.اما چگونه می توان میزان این امنیت را تعیین کنید؟ چه عواملی موجب شده است بعضی از شهرها امن تر از دیگری باشند؟ و امن ترین کشور ها برای تحصیل کدامند؟ با این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است، همراه باشید تا از پاسخ این پرسش ها آگاهی یابید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آگاهی ، اولین و مهمترین چیز

در مرحله اول ذکر این نکته ضروری است که “امنیت کشور” همانطور که در اینجا به آن اشاره خواهد شد، نسبی است. اکثر کشورها بی خطر هستند به خصوص اگر شما از هرگونه خطر احتمالی آگاه باشید و 99.999٪ از مکانهایی که فرصت های تحصیلی بین المللی را ارائه می دهند بی خطر خواهند بود در غیر این صورت این فرصت های تحصیلی به سرعت متوقف خواهند شد. تنها کشور هایی که واقعاً باید از نسبت به آن ها هشیار باشید مناطقی هستند که هم اکنون درگیر یک جنگ مداوم هستند. که البته حتی در این صورت هم پس از جنگ بسیاری از این درگیری ها در مناطق خاصی رخ می دهند که غالباً می توان از آنها اجتناب کرد.در دنیای مدرن آمار و اندازه گیری ها، باید به بهترین شکل تجزیه و تحلیل عینی و تحقیق درباره ایمنی یک مکان صورت گیرد. اینجاست که گروه هایی مانند موسسه اقتصاد و صلح و واحد اطلاعاتی اکونومیست دست به کار می شوند، گزارش هایی مانند شاخص صلح جهانی را سالانه منتشر می کنند، کشورها و قلمروهای مستقل مطابق میزان صلحشان رتبه بندی می کنند.محاسبه میزان صلح در یک کشور پیچیده تر از این است که به سادگی تمام جنایاتی است که رخ داده است را جمع کنند و ببینند کدام کشور کمترین میزان را دارد. قضاوت در مورد امنیت شبیه به قضاوت در مورد خوشبختی یک مکان است. اگرچه ممکن است واضح به نظر برسد ، اما تعیین کمیت بسیار دشوار است.23 شاخص وجود دارد که از سوی شاخص جهانی صلح برای تعیین صلح استفاده می شود:

  1. تعداد و مدت درگیری های داخلی
  2. تعداد کشته شدگان درگیری سازمان یافته خارجی
  3. تعداد کشته شدگان درگیری سازمان یافته داخلی
  4. تعداد، مدت و نقش در درگیریهای خارجی
  5. شدت درگیری داخلی سازمان یافته
  6. روابط با کشورهای همسایه
  7. سطح جرم درک شده در جامعه
  8. تعداد پناهندگان و آوارگان به عنوان بخشی از جمعیت
  9. بی ثباتی سیاسی
  10. تاثیر تروریسم
  11. ترور سیاسی
  12. تعداد قتل در 100000 نفر
  13. سطح جرم خشونت آمیز
  14. احتمال بروز تظاهرات خشونت آمیز
  15. تعداد زندانیان به ازای هر 100000 نفر
  16. تعداد افسران امنیت داخلی و پلیس به ازای 100000 نفر
  17. مخارج نظامی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخل
  18. تعداد پرسنل خدمات مسلح به ازای 100000 نفر
  19. حجم انتقال سلاح های اصلی معمولی به عنوان واردات در هر 100000 نفر
  20. حجم انتقال سلاح های اصلی معمولی به عنوان صادرات به ازای هر 100000 نفر
  21. کمک مالی به ماموریت های صلح سازمان ملل
  22. توانایی تسلیحات هسته ای و سنگین
  23. سهولت دسترسی به سلاح های کوچک و سبک

به طور کلی ، این شاخص ها تلاش می کنند سطح هماهنگی یا اختلاف نظر را در داخل و پیرامون یک ملت و میزان ایمنی در را ارزیابی کنند. نرخ پایین جرم و جنایت، تعداد حداقل حملات تروریستی و تظاهرات خشونت آمیز، روابط هماهنگ با کشورهای همجوار، سیاست پایدار نشان دهنده امنیت داخلی یک کشور می باشد.

امن ترین کشور ها در جهان

باید درنظر داشته باشیم که معمولا امن ترین کشورهای جهان برخی از منحصر به فرد ترین و لذت بخش ترین تحصیلات را در خارج از کشور ارائه می دهند. در اینجا فهرستی از برترین کشور ها بر اساس گزارش اخیر فهرست جهانی صلح و اینکه چگونه ممکن است هر کدام برای تحصیل در خارج از کشور مناسب باشند، فهرست شده اند.

امن ترین کشور ها در جهان

امن ترین کشور ها در جهان

ایسلند

ایسلند از سال 2008 به عنوان صلح آمیزترین کشور در فهرست جهانی صلح رتبه بندی شده است.ایسلند کشوری مترقی و صلح آمیز است که جامعه ای مدرن که آزادی و برابری مهمترین خصوصیات آن هستند، تشکیل داده است. ایسلند به طور مداوم بابت کیفیت زندگی، برابری جنسیتی و دموکراسی در رده های بالای سنجش قرار گرفته است و از نظر مراقبت های بهداشتی، آموزش و دسترسی به اینترنت یکی از بالاترین کشورهای جهان است.جهت تحصیل در ایسلند هفت دانشگاه وجود دارد. بیشتر مؤسسات آموزش عالی توسط دولت یا احزاب خصوصی با پشتیبانی دولت، اداره می شوند. در حال حاضر حدود 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی این کشور ثبت نام کرده اند که حدود 5٪ آنها دانشجویان بین المللی هستند.

نیوزلند

نیوزلند کشوری زیبا است که علی رغم سایز کوچکش به واسطه کوه های الهام بخش خود و آزادی که دارد، بسیار بزرگ احساس می شود. این فضا حتی در شلوغ ترین شهرها مانند ولینگتون، اوکلند یا کریستچرچرچ، موجب شکیبایی نیوزیلند می شود.طبیعت آرام و آسوده نیوزلند نماینده مردم دلپذیر و خونگرم این کشور است، همچنین میزان جرایم پایین و امنیت عمومی کشور را نشان می دهد. علاوه بر این، به لطف این ایمنی و آموزش عالی می تواند موجبات افزایش دانشجویان بین المللی در نیوزیلند را فراهم کند.

پرتغال

دلایل بسیاری برای عشق ورزی به کشور زبان و صلح آمیز پرتغال وجود دارد وجود دارد. با وجود آب و هوای زیبا، مردمی آسان گیر و فرهنگ جذاب، زندگی در پرتغال مانند زندگی در یک پتو بزرگ و راحت است. سیستم آموزش عالی پرتغال مطابق با استراتژی سراسر نوسازی آموزش عالی اروپا، دستخوش اصلاحاتی شده است. در چند سال گذشته مجموعه ای از اقدامات برای دستیابی به آنچه به عنوان فرایند بولونیا شناخته می شود، با هدف گسترش دسترسی به آموزش عالی ، تضمین ارزیابی کیفیت و نوسازی و بین المللی کردن آموزش عالی، در این کشور صورت گرفته است.

اتریش

کشور اتریش واقع در اروپای مرکزی، دارای برخی از اماکن دیدنی زیبا و همچنین سیستم آموزش عالی بسیار خوبی است.اهمیتی که اتریش به آموزش عالی می دهد در شهریه مراکز آموزشی این کشور، که حتی برای دانش آموزان بین المللی بسیار کم و معقول است، منعکس شده است.زبان اصلی این کشور آلمانی است، در حالی که انگلیسی نیز در بین ساکنان صحبت می شود و امر باعث شده است مقصدی عالی برای تمرین دو زبان به صورت همزمان باشد.

دانمارک

کشور دانمارک علاوه بر داشتن ساکنین خونگرم، جوامع امن و میزان جرم پایین، دارای شهرهای پر رونق و مناظر بی نظیری می باشد. پس از ورود به این کشور دلیل اینکه چرا بسیاری از مردم کشور نوردیک را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند، آشکار می شود. تحصیلات دانمارکی نوآورانه است و مدارک تحصیلی آن در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود و پایه و اساس عالی را برای حرفه آینده فارغ التحصیلان خود فراهم می کند.

دانمارک امن ترین کشور در جهان

دانمارک امن ترین کشور در جهان

جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک شما را در وسط اروپا قرار می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند که در سراسر قاره سفر کنید و کشورها و مکان هایی را کشف کنید که در غیر این صورت فرصتی برای بازدید از آنها نداشتید.جمهوری چک تا حدودی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، در تقاطع تعداد زیادی از فرهنگ ها واقع شده است. ترکیب فرهنگی بی نظیر این کشور از لحاظ تاریخی عمدتاً توسط تأثیرات اسلاوونی، آلمان، اتریشی و یهودی شکل گرفته است، که منجر به میراث فرهنگی و سبک زندگی غنی اروپای مرکزی شد.

اسلوونی

با وجود آنکه اسلوونی از سال 1991 به یک کشور مستقل تبدیل شده است، اما در حال حاضر دارای تاریخ فرهنگی و آموزشی غنی است. در آنجا دوره های زبان انگلیسی و اسلوونی زبان در چهار دانشگاه اصلی ارائه می شود: در ماریبور، لیوبلیانا ، نووا گوریکا و پریمورسکا. همچنین اسلوونی دارای حدود 50 موسسه آموزش عالی مستقل کوچکتر است که برنامه های مطالعاتی متعددی را در همه زمینه ها ارائه می دهند.این کشور که در اروپای مرکزی واقع شده است تقریباً مانند جمهوری چک و اتریش از امنیت بالایی برخوردار است و برای تحصیل مقرون به صرفه دلپذیر می باشد و در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

کانادا

کانادا یکی از صلح آمیزترین کشورهای کره زمین است که با جمعیت تقریبا خونگرم خود، کلیشه ای از خوشبخت است.همچنین این کشور دارای مناظر بسیار زیبا و خیره کننده ای است که زیبایی استثنایی آمریکای شمالی را به نمایش می گذارد.کانادا کشوری مدرن و مترقی با شهروندانی روشنفکر است. انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی کشور است. در حالی که کانادا به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین و امن ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می شود، دانشگاه های کانادا به طور مداوم در بین بهترین های جهان قرار می گیرند.

سوئیس

اگرچه سوئیس بخاطر تعالی دانشگاهی شناخته شده است، به لطف جمعیت چند زبانه ای که دارد، در صورتی که می خواهید یک زبان دوم را انتخاب کنید، مکان مناسبی برای تحصیل است. بسته به جایی که تحصیل می کنید می توانید زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی انتخاب کنید. هر منطقه زبانی دارای نهادها، سنت ها و فرهنگ های خاص خود است، بنابراین تحقیقات خود را قبل از رفتن انجام دهید.در اوقات فراغت خود می توانید آنچه را که به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان تصور می شود، کشف کنید. کوه های آلپ بر 60٪ کشور تسلط دارند اما مناظر چشمگیر به این کوه ها ختم نمی شود. در تابستان شما می توانید از فستیوال های هنری و موسیقی در مراتع سوئیس لذت ببرید، در حالی که در ماه های سرد سال این فرصت را خواهید داشت که در ورزش های زمستانی از جمله اسکی ، هاکی روی یخ و اسکیت شرکت کنید.

ایرلند

ایرلند داشتن یکی از خونگرم ترین ساکنین، در جهان شناخته شده است و در همین راستا در بین ده کشور برتر از لحاظ امنیت قرار دارد.. دولت ایرلند سالانه بیش از 782 میلیون دلار در تحقیقات موسسات آموزش عالی ایرلند سرمایه گذاری می کند. دانشگاه های ایرلند از نظر تاثیر پژوهش در 19 رشته، دربرگیری علوم طبیعی ، علوم اجتماعی و علوم انسانی، در رده 1 درصد برتر موسسات تحقیقاتی جهان قرار دارد. این کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فرصتی منحصر به فرد برای شما فراهم می کند تا به برنامه های تحقیقاتی که منجر به نوآوری و تغییر زندگی در سراسر جهان می شوند ، بپیوندید.

ژاپن

اگرچه ژاپن در گذشته در خشونت سهم داشت، اما اکنون به طرز چشمگیری صلح آمیز و مکانی بسیار لذت بخش برای تحصیل است. ژاپنی ها به جامعه توجه بسیار زیادی نشان می دهند و در همه حالات زندگی صبور و مطیع هستند.ژاپن می تواند سرزمین تضادها باشد: می تواند بسیار شلوغ باشد، در توکیو بیش از 35 میلیون نفر زندگی می کنند. این کشور علاوه بر پیشرفت فناوری بالا، دارای زیرساخت ها و نوآوری هایی است که از بسیاری جهات موجب حسادت جهان تبدیل کرده است. با این وجود، فرهنگ و میراث همراه با آرامش به این معنی است که می توانید صبح را در یکی از شلوغ ترین خیابان های جهان و بعد از ظهر در یکی از ساکت ترین باغ هایی که تا کنون با آن روبرو خواهید بود ، بگذرانید.

استرالیا

استرالیا با وجود تنها 23 میلیون نفر جمعیت، بعد از انگلستان و ایالات متحده سومین مقصد دانشجویان بین المللی در جهان است. این موضوع که استرالیا دارای هفت دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان است ، تعجب آور نیست. در حقیقت استرالیا با بیش از 22000 دوره تحصیلی در 1100 موسسه ، غالباً بالاتر از آلمان، هلند، ژاپن و امثال در لیست های رتبه بندی دانشگاه ها قرار دارد.استرالیا به طور مداوم در بین خوشبخت ترین کشورهای جهان قرار دارد و دارای برخی از برترین شهرهای جهان برای زندگی دانشجویی است.

سوالات متداول در مورد امن‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج

1- امن ترین کشور های جهان برای تحصیل کدامند؟

ایسلند، نیوزلند، پرتغال، اتریش، دانمارک، جمهوری چک، اسلوونی، کانادا، سوییس، ایرلند، ژاپن از جمله کشور های برای تحصیل امن هستند.

2- چه عواملی در تعیین امنیت یک کشور موثر است؟

میزان جرم و جنایت، رفتار خشونت آمیز درگیری با کشور های همسایه، مسائل سیاسی از مواردی هستند که در امنیت یک کشور تاثیر گذارند.

3- نقش امنیت در تحصیل در یک کشور خارجی چیست؟

هرچه محیط تحصیلی آرامش و امنیت بیشتری داشته باشد دانشجو با آسودگی خاطر بیشتری می تواند به ادامه تحصیل بپردازد و به موفقیت های بالاتری دست یابد.

4- آیا می توان پس از اتمام جنگ در یک کشور به تحصیل در آن کشور پرداخت؟

اغلب به دلیل وجود درگیری های داخلی در این کشور ها پس از اتمام جنگ تحصیل در آن ها کار عاقلانه ای نمی باشد اما با این وجود درگیری ها معمولا در یک ناحیه مشخص رخ می دهد و شما می توانید از آن نواحی اجتناب کنید.

5- آیا کشور های پیشرفته الزاما امنیت هم دارند؟

یکی از عوامل پیشرفت کشور ها وجود امنیت می باشد بنابراین احتمال اینکه کشوری پیشرفته از امنیت بالایی برخوردار باشد بسیار زیاد است.

6- چه رابطه ای بین امنیت و مهاجرت تحصیلی به کشور های خارجی وجود دارد؟

اغلب دانشجویان برای انتخاب مقصد تحصیلی خود به دنبال کشوری هستند که از امنیت بالایی برخوردار است.

7- آیا میزان روابط یک کشور با همسایگان خود بر امنیت آن کشور تاثیر گذار است؟

بله هرچه یک کشور رابطه بهتری با همسایگان خود داشته باشد امنیت بیشتری در مرز هایش برقرار خواهد بود.

8- با توجه به اینکه ایسلند کشوری امن در نظر گرفته می شود آیا تمایلی به جذب دانشجو دارد؟

حدود 5 درصد از کل دانشجویان ایسلند ملیت خارجی دارند.

9- رابطه امنیت و میزان پیشرفت یک کشور چیست؟

هرچه امنیت در یک کشور بیشتر باشد امکان پشرفت تحصیلی و اقتصادی در آن کشور نیز بیشتر می شود.

10- چه فاکتور هایی بر میزان امنیت یک کشور تاثیر گذار است؟

بعضی از این فاکتورها عبارتند از میزان درگیری های داخلی، روابط سیاسی، سطح جرم و جنایت

11- در میان امن تریک کشور های جهان کدام کشور بیشترین میزان جذب دانشجو را دارد ؟

استرالیا با وجود جمعیت کمی که دارد تعداد دانشجویان بین المللی بسیار زیادی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *