لیست برترین دانشگاه های عربی ۲۰۲۱

سالیانه دانشگاه های بسیاری در دنیا به عنوان دانشگاه های برتر شناخته می شوند. تحصیل در دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی برای دانشجویان خواهند داشت. این روز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط مهاجرت به کشور های مختلف متفاوت شده است. برای مهاجرت به کشور های عربی نیز شرایط متفاوتی حکم فرما است. از این رو برای مهاجرت به کشور های عربی هم می توان اقداماتی برای حضور انجام داد. مثلا برای مهاجرت به امارات متحده عربی یا عربستان سعودی هم لازم است تا با توجه به شرایط این کشور وارد آن شد. به تازگی اما لیست برترین دانشگاه های عربی ۲۰۲۱ منتشر شده است. در ادامه ما به بررسی این لیست می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست برترین دانشگاه های عربی ۲۰۲۱

تحصیل در کشور های مختلف عربی در دوران کرونا نیز شرایط خاصی را دارد. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ها لازم است تا شرایط را بررسی نمود. لیست برترین دانشگاه های عربی ۲۰۲۱ توسط سیستم QS منتشر شده است. مجموعه Quacquarelli Symonds ، گردآورندگان رتبه بندی دانشگاه های بیشترین مشورت در جهان ، لیست سالانه خود را از بهترین موسسات آموزش عالی منطقه عربی منتشر کرد.

همچنان مانند سال های گذشته، پادشاه عبدالعزیز عربستان سعودی به عنوان برترین دانشگاه شناخته می شود. این موسسات از شش کشور مختلف هستند که بر گستردگی کیفیت و شدت رقابت در اکوسیستم آموزش عالی منطقه ای تأکید دارند. در کل منطقه عربی دارای ۱۶۰ دانشگاه است. این تعداد نسبت به گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. سیستم QS ارزیابی مقایسه ای را از دانشگاه های این منطقه صورت داده است. 

دانشگاه های برتر منطقه عربی سال ۲۰۲۱

در این بخش می خواهیم لیست منتشر شده از QS برای دانشگاه های برتر منطقه عربی را منتشر کنیم. این لیست برای سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. این دانشگاه ها بر طبق رتبه بندی عبارتند از: دانشگاه پادشاه عبدالعزیز، دانشگاه آمریكایی بیروت، دانشگاه قطر، دانشگاه نفت و مواد معدنی KING FAHD، دانشگاه امارات متحده عربی ، دانشگاه KING SAUD، دانشگاه آمریكایی شارجه، دانشگاه سلطان قابوس، دانشگاه خلیفه و دانشگاه اردن. برای چهارمین سال متوالی یک دانشگاه عربستان سعودی موقعیت منطقه ای شماره یک را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه برجسته لبنان دانشگاه آمریکایی بیروت است که رتبه دوم را دارد. دانشگاه قطر در منطقه عربی به رتبه ۳ رسیده است. بن ساوتر ، مدیر تحقیقات QS ، گفت: “منطقه عرب میزبان تعداد زیادی دانشگاه جوان است که ۸۰ درصد دانشگاه ها در این سال در رده بندی زیر ۵۰ سال قرار دارند. بیشتر دانشگاه های برجسته اکنون برنامه هایی را در همه دانشکده ها ارائه می دهند. بیش از نیمی از آنها اکنون دارای دانشکده پزشکی می باشند. بنابراین ، موسساتی که در این رتبه بندی حضور دارند ، علی رغم سن کم ، در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که که دوره های برتری ارائه می دهند. این دانشگاه ها برنامه های درسی جامعی را ارائه می دهند. از این رو اگر تمایل به تحصیل در کشور های عربی یا تحصیل در دبی و یا تحصیل در امارات متحده عربی دارید می توانید از این لیست استفاده نمایید. 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *