تحصیل در ایسلند

پراکندگی جمعیت این کشور را می توان در شمال غربی اروپا مشاهده کرد. باید بدانید که شهرت این کشور به دلیل وجود بهار بسیار گرم، صنعت ماهی گیری و سطح زندگی بسیار عالی خواهد بود. ناگفته نماند که این کشور در سال 2008 با آسیب چشمگیری به دلیل بحران مالی جهانی مواجه شد، اما در سال 2010 نسبت به ثبات اقتصاد و بهبود آن مبادرت ورزید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در سال های اخیر این کشور به عنوان مقصد گردشگری بسیار مشهور که در آن گردشگران از مناظر طبیعی و حیرت انگیز لذت می بردند شناخته شد. باید بدانید که از دیگر جاذبه های این کشور می توان به ساختمان های پر زرق و برق و رنگارنگ، موسیقی های پرمعنا و لذت بخش و شب های بسیار زیبا اشاره کرد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان تحصیل در ایسلند می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ایسلند به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ایسلند

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل در ایسلند اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در ایسلند نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی ایسلند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به ایسلند در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در ایسلند و سرمایه گذاری در ایسلند می باشد. شایان ذکر است تابعیت ایسلند از طریق تولد فرزند در ایسلند از این قاعده مستثنی است.

دانشگاه های بسیاری در کشور ایسلند وجود دارند، که تعداد سه تا از آنان خصوصی و چهار تای دیگر دولتی می باشند. دانشگاه ایسلند و Reykjavik از بزرگترین دانشگاه های این کشور به حساب می آیند، که هر دوی آنان در پایتخت این کشور قرار دارند. باید بدانید که دانشگاه Akureyri در شمال شهر Akureyri واقع شده است. دانشجویان بین المللی حدود 5 درصد از کل دانشجویان ایسلند را در بر می گیرند، این در حالیست که دانشگاه ایسلند هر ساله نسبت به جذب دانشجویان بین المللی بسیاری مبادرت می ورزد.

بسیاری از دانشگاه های بزرگ شرکت در دوره های پیشرفته که در آنان تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد را به افراد پیشنهاد می کنند. ناگفته نماند که تجهیزات آموزشی بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته خواهد شد. تحصیل در این ایسلند به دلیل امکانات تحصیلی و دانشگاه های خوب این کشور توصیه می گردد.

شرایط زندگی در ایسلند

زندگی در این کشور برای کسانی که از آب و هوای گرم تنفر دارند مناسب نمی باشد، بر خلاف نام این کشور باید بدانید که این کشور سردسیر نمی باشد. در تابستان دمای Reykjavik بالاتر از  35 درجه سانتی گراد (F95) و در زمستان متوسط دما حدود 0 سانتی گراد (F32) خواهد بود. در حالی که اختلاف دمای کشور ایسلند بسیار زیاد نمی باشد، اما اختلاف در ساعات روز روشن مشاهده خواهد شد. در اواسط تابستان، طول روز کلا آفتابی می باشد این در حالیست که در اواسط زمستان به سختی می توان روشنایی را مشاهده کرد.

شرایط زندگی در ایسلند

همانطور که انتظار می رود شهرت این کشور به دلیل وجود آتشفشان ها و یخچال ها خواهد بود، به همین دلیل برخی از مناطق این کشور غیر قابل سکونت خواهند بود، چرا که بسیاری از جمعیت این کشور در کنار سواحل و جنوب غرق کشور که کمی تا مناطق شهری دور می باشد زندگی می کنند.

امکانات موجود در ایسلند

پایتخت این کشور جاذبه های فرهنگی، تئاتر ها و سینما، گالری ها، رستوران ها، کافه ها، میخانه ها و کنسرت های موسیقی بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل این کشور در میان دیگر شهرهای اروپایی شهرت بسیاری داشته است. خارج از منطقه  Reykjavikزندگی کمی آرام تر به نظر می رسد. با وجود اینکه Akureyri دومین منطقه بزرگ شهری به نظر می رسد؛ جمعیتی کمتر از 20000 نفر خواهد داشت.

باید بدانید که هر گونه امکاناتی در کشور ایسلند یافت خواهد شد، بخصوص اینکه شما از تفریح و سرگرمی در خارج از منطقه خانه لذت ببرید. از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی بسیار رایج مواردی نظیر : تماشای نهنگ ها، کوهپیمایی از یخچال های طبیعی، بازی در برف، شرکت در رالی، اسب سواری و ماهی گیری را در بر خواهد گرفت. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که کشور ایسلند یکی از برترین کشورها از لحاظ منظره و نورهای تابیده از سمت شمال خواهد بود. میتوانید در حین تحصیل در این ایسلند از این امکانات نیز استفاده کنید.

به علاوه امکان استفاده از گرمای طبیعی، شنا کردن در استخرهای آب گرم و استفاده از تمامی عناصر طبیعی در منطقه ایسلند برای شما وجود خواهد داشت. هرگاه صحبت از خوراک ایسلندی به پیش می آید، داستان گوشت کوسه فاسد، بیضه قوچ،  چاق نهنگ ترشی و قلب های ماکارو خام به ذهن می آید. همه ی اینان حکایت های بسیار قدیمی خواهند بود، که تا بحال به گوش بسیاری از افراد رسیده است.

این جای تعجب نیست که شما عزیران از غذاهای دریایی بسیار تازه، skyr (نوعی ماست)، pylsur (نوعی هات داگ که از گوشت گوسفند ساخته شده است) و پنیر ایسلندی (بیش از 100 نوع پنیر مختلف و متنوع) لذت خواهید برد. سرانجام واژه امنیت به ذهن بسیاری از شما خواهد رسید، با وجود بسیاری از مناطق آتشفشان فعال در این کشور، کشور ایسلند مکانی خطرناک برای زندگی نخواهد بود. علاوه بر مورد ذکر شده باید بدانید که میزان جرایم در این کشور بسیار کم خواهد بود.

درخواست ویزای ایسلند

تقاضای درخواست به صورت مستقیم به دانشگاه داده خواهد شد، شرایط اخذ پذیرش و مهلت از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود. در هنگام تحصیل در ایسلند باید به هزینه ها نیز توجه داشت. دانشگاه های دولتی هزینه ای را از افراد دریافت نمی کنند و حالت بورسیه تحصیلی دارد بنابراین شرایط تحصیل رایگان در ایسلند هم وجود دارد. و افراد تنها ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام خواهند بود، که این هزینه از دانشگاهی به دانشگاه دیگری متفاوت خواهد بود.

برای مثال وجه پرداختی در دانشگاه ایسلند 60000 کرونا ( حدود 470 دلار – دلار آمریکا ) در هر سال خواهد بود. اما دانشگاه های خصوصی هم هزینه تحصیل در دانشگاه (شهریه دانشگاه) و هم هزینه ثبت نام را از افراد دریافت می نمایند، که همه ی این وجوه پرداختی بستگی به دوره ها و موسسه انتخابی شما خواهد داشت. باید بدانید که این هزینه ها برای دانشجویان خارج از منطقه اروپا گران به نظر خواهد رسید. شایان ذکر است دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایسلند مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد. از دانشجویان دانشگاه ایسلند انتظار می رود که حدود 125540 کرونا ( 980 دلار – دلار آمریکا ) را برای هزینه منزل و دیگر مخارج زندگی در هر ماه اختصاص دهند.

با توجه به ملیت و مدت زمانی که شما قصد ماندن در کشور ایسلند را دارید، باید بدانید که اخذ ویزا جهت اقامت در ایسلند ضروری خواهد بود. کسانی که قصد تحصیل در ایسلند به مدت سه ماه بیشتر را دارند ملزم به دادن در خواست جهت اخذ مجوز اقامت دائم (ویزای مهاجرت موقت) خواهند بود. باید بدانید که با اخذ این مجوز دانشجویان قادر به اخذ بهترین مکان زندگی در طول دوران تحصیل خواهند بود. باید بدانید که فرایند های در نظر گرفته شده برای این در خواست حدود 90 روز به طول می انجامد، لذا دانشجویان ملزم به اخذ مجوز اقامت قبل از رسیدن به کشور خواهند بود.

مراقبت های درمانی در ایسلند

پس از اقامت شش ماهه در کشور ایسلند، هر فرد به عنوان یک عضو از اجتماع ایسلند شناخته خواهد شد، که باز هم بستگی به ملیت افراد خواهد داشت. این امر به معنای دسترسی افراد به خدمات بهداشتی و درمانی در کشور ایسلند خواهد بود. ناگفته نماند که قبل از شش ماه دانشجویان در حین تحصیل در ایسلند در کشورهای EEA قادر به دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی خواهند بود. با ارائه کارت بیمه سلامت اروپایی (EHIC)، افراد قادر به استفاده از خدمات درمانی در هر منطقه از کشور ایسلند خواهند بود.

هزینه های بالاتر خدمات درمانی مربوط به افراد خارج از منطقه EEA خواهد بود. لذا برای غلبه بر این امر به دانشجویان پیشنهاد می شود که کارت بیمه شخصی را دریافت نمایند. ایسلند کشوری کاملا رسمی می باشد و زبان این کشور ایسلندی است. از دیگر زبان های اصلی در کشور ایسلند، دانمارکی و انگلیسی خواهد بود. زبان هایی که برای تکلم و برقراری ارتباط و تدریس در مدارس مورد استفاده قرار می گیرند.

باید بدانید که زبان تحصیل در ایسلند ( اغلب دوره های کارشناسی ) به زبان ایسلندی خواهد بود. این در حالیست که برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برنامه هایی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایسلند، Reykjavik , Akureyri در نظر گرفته می شود.

تحصیل در ایسلند لیسانس و کارشناسی ارشد

یک دوره کارشناسی در ایسلند معمولا بین سه تا چهار سال تحصیلی تمام طول میکشد. در حالی که رشته پرستاری (B.S.) و تحصیلات تکمیلی رشته های فنی حرفه ای (B.Ed.) درجه دو تحت عنوان گواهینامه فنی حرفه ای طبقه بندی می شود، دوره های آموزشی در کلیه رشته های دیگر باید برای تحصیلات تکمیلی خصوصیات خاصی داشته باشند. از سوی دیگر، برخی از دوره های آموزشی، تلفیقی از دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) می باشند و به نحوی طراحی شدند تا شما طی ادامه تحصیل مهارت هایی خاصی را برای یک حرفه خاص کسب کنید. این دوره های آموزشی حداقل چهار تا شش سال زمان می برند.

ارزیابی ها در مقیاس 0 تا 10 است، این در حالی است که یک نمره از 5 یا بالاتر نشاندهنده نمره قبولی است. مدارک تحصیلی در ایسلند بر اساس سیستم انتقال اعتباری اروپا (ECTS) به اعتبارات خاصی تقسیم می شوند. 60 اعتبار معادل یک سال تحصیلی تمام وقت است و رشته های دوره ی کارشناسی می تواند از 180 تا 240 اعتبار داشته باشد. اکثر دوره های کارشناسی در ایسلند به زبان رسمی کشور، ایسلندی تدریس می شوند.

تحصیل در ایسلند لیسانس و کارشناسی ارشد

برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد، که می تواند ازشش ماه تا دو سال به طول انجامد، از طریق روش های مختلفی به دانشجویان ارائه می شوند. شما می توانید در سخنرانی ها و سمینارها، پروژه های گروهی و فعالیت های جانبی شرکت کنید. ارائه پایان نامه آخرین بخش قابل توجه و مهم از برنامه های آموزشی محسوب می شود.

کشور ایسلند برنامه های آموزش سازمان یافته و پژوهشی را نیز ارائه می دهد. دانشجویان مقطع کارشناسی، دروسی را مطالعه می کنند ودر پایان دوره آموزشی یک پایان نامه ارائه می دهند، در حالی که دانشجویان دروس تحقیقاتی و پژوهشی موظفند یک پروژه خاص را تحت نظارت یک مشاور و ناظر شخصاً انجام دهند.

در مقایسه با دوره کارشناسی، یک دوره آموزشی از دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس و ارائه می شوند. اگر بخواهید درکشور ایسلندبه ادامه تحصیل بپردازید یا اینکه زبان مادری شما انگلیسی است، باید مهارت زبان خود را از طریق یک آزمون شناخته شده تایید کنید. برای واجد شرایط بودن در رشته کارشناسی ارشد، باید مدرک لیسانس سه ساله یا معادل بین المللی آنرا برای ثبت نام ارائه دهید. در بسیاری از موارد، رشته انتخابی باید از لحاظ محتوی و رشته تحصیلی مرتبط بابرنامه کارشناسی ارشد مورد نظرتان باشد.

تحصیل در ایسلند دکترا

دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد که در حدود یک سال زمان می برند و در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می شوند؛ و دوره های تحصیلی در مقطع دکترا که در دانشگاه ایسلند (در ریکیاویک)، دانشگاه کشاورزی ایسلند و دانشگاه ریکیاویک برای دانشجویان ارائه می شوند. سیستم دانشگاهی در ایسلند یک سیستم جمع و جور و فشرده می باشد و دارای جمعیتی کوچک از دانش آموزان بین المللی می باشد که در این کشور زندگی کرده و از سبک زندگی اروپایی متمایز در آن بهره مند می باشند.

سیستم آموزش عالی در این کشور شامل هشت دانشگاه می باشد و تمام رشته ها برای متقاضیان ارائه می دهند؛ از رشته های علوم کشاورزی تا هنرهای زیبا. علاوه بر این اگر تحصیلات عالی خود را در یکی از رشته های جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ باستان و یا زمین شناسی در این کشور بگذرانید، سنت های اسطوره ای و قدیمی و هم چنین چشم انداز های موجود در این کشور را هرگز فراموش نخواهید کرد و به سختی می توانید مکانی بهتر از این کشور برای تحصیل خود انتخاب کنید.

تحصیل در مقطع دکترا در ایسلند تنها در دانشگاه های ذکر شده ارائه می شود و دانش آموزان تنها می توانند یکی از دانشگاه های آن را برای تحصیل در این مقطع انتخاب کنند( دانشگاه ایسلند، دانشگاه ریکیاویک و دانشگاه علوم کشاورزی ایسلند) هم چنین دانش آموزان برای اخذ پذیرش و تحصیل در این مقطع باید تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد خود را با موفقیت به پایان رسانده باشند.

تحصیل در مقطع دکترا در این کشور به طور معمول 3 تا 4 سال زمان می برد و دانش آموزان قبل از نوشتن ، ارائه و دفاع از تز خود( پایان نامه ی دکترا) باید تحقیقات زیادی را انجام دهند. هم چنین اکثر دوره های تحصیلی در مقطع دکترا در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه های معتبر ایسلند

مرکز دانشگاه Westfjords یک سازمان آموزشی کوچک است که در سال 2005 تاسیس شد و در ژانویه سال 2006 فعالیت خود را آغاز کرد. در مرکز دانشگاه tبه طور متوسط 6 نفر کار می کنند. ساختمان دانشگاه مرکز بیش از 50 حوزه در تحقیقات، آموزش و خدمات در سازمان ها و شرکت های مختلف است. دانشگاه Bifroest در دره Norðurardlar، واقع در حدود 30 کیلومتری شمال Borgarnes، ایسلند واقع شده است. در اصل مدرسه کسب و کار، آن را می شناسند.

آکادمی هنرهای ایسلندی یک موسسه عالی ایسلندی است که در ریکیاویک واقع شده است و تنها مدرک دانشگاهی در هنرهای ایسلند را ارائه می دهد. Keilir یک موسسه آموزشی است که در سال 2007 در پارک صنعتی آسبوب در Reykjanesbær واقع در شبه جزیره Reykjanes در جنوب غربی ایسلند تاسیس شده است. در آسبرو، Keilir نقش مهمی در شکل دادن جامعه جدید به ساختمان پایگاه نظامی ایالات متحده ناتو دارد که تمرکز بر توسعه امکانات آموزشی و حمایت از شرکت های راه اندازی در منطقه است.

دانشکده انرژی ایسلند یک مدرسه است که به طور مشترک توسط Reykjavik Energy، Reykjavik University و Iceland GeoSurvey لحاظ شده است، آموزش و پرورش این دانشگاه را در زمینه انرژی پایدار، که در دانشکده علوم و مهندسی در دانشگاه ریکیاویک تأیید شده است مورد ارزش گذاری قرار داده است. دانشگاه ریکیاویک، بزرگترین دانشگاه خصوصی در ایسلند است که بیش از 3500 دانش آموز دارد. این دانشگاه توسط اتاق بازرگانی، فدراسیون صنایع ایسلندی و کنفدراسیون کارفرمایان ایسلندی تأسیس شده است.

هزینه تحصیل در ایسلند

در ایسلند، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی پرداخت نمی شود، اما دانشجویان مجبورند هزینه ثبت نام اجباری و غیر قابل جبران را پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در اغلب موارد معمولا بین 130.17 تا 325.42 دلار است. برای دانشجویانی که در مؤسسات آموزش عالی خصوصی تحصیل می کنند، آنها باید هزینه های تحصیل و ثبت نام را پرداخت کنند. مؤسسات خصوصی هزینه های تحصیل را می پردازند، اما هزینه های پرداخت شده در مقایسه با دیگر موسسات اروپایی کم است.

هزینه تحصیل در ایسلند

هزینه های مؤسسات آموزشی خصوصی در ایسلند متفاوت است اما معمولا بین دوره های 5857.62 تا 10413.54 دلار بسته به دوره های انتخاب شده توسط دانشجویان می باشد. دانش آموزانی که تصمیم به تحصیل در ایسلند دارند، حداقل 781.02 دلار ماهانه صرف خواهند کرد. هزینه اقامت های مختلف متفاوت است. نرخ های دانشگاه های ریکیاویک بالاتر از سایر دانشگاه ها است.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی در ایسلند معمولا یک مسئله بدون دردسر است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA باید قبل از ورود به ایسلند درخواست اقامت کنند که این کار می تواند با تماس با اداره مهاجرت ایسلند یا با مطلع ساختن نزدیک ترین سفارت ایسلند انجام شود. از سوی دیگر، دانشجویان عضو شهروندی اتحادیه اروپا / EEA که مایل به تحصیل در ایسلند هستند نیازی به ویزا ندارند.

با این حال، اگر آنها قصد دارند برای مدت بیش از سه ماه اقامت داشته باشند، آنها مجبورند اقامت قانونی خود را در ثبت نام ایسلند (که دفتر ثبت شهرداری ایسلند) است، پس از ورود به کشور، فهرست کنند. همه دانشجویان، صرف نظر از کشور مبدا، باید برای Kennitala – شناسه / شماره امنیت اجتماعی ایالتی درخواست دهند که برای امور روزمره استفاده می شود، مانند باز کردن حساب بانکی. مدارک مورد نیاز برای تحصیلات ویزا در ایسلند (شهروندان EU / EEA):

  • گذرنامه
  • فرم درخواست
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • جزئیات بیمه درمانی – (مانند کارت بیمه سلامت اروپایی – EHIC)
  • گواهی تأیید مالی (یعنی اظهارات بانک) به مبلغ ISK 180، 550 / EUR 1434 در هر ماه
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیلات ویزا در ایسلند (شهروندان غیر اتحادیه اروپا )
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • گواهینامه ثبت نام در دانشگاه
  • جزئیات بیمه درمانی
  • یک گواهی امن مسکن
  • گواهی پزشکی (در صورت نیاز)
  • گواهینامه رانندگی
  • گواهی تأیید مالی (یعنی اظهارات بانک) به مبلغ ISK 180، 550 / EUR 1434 در هر ماه
  • فتوکپی گذرنامه
  • یک(1) عکس گذرنامه
  • رسید برای پرداخت درخواست اقامت

اداره یا سفارت ممکن است هنوز مدارک اضافی را درخواست کند، بنابراین بهتر است فقط برای بررسی دوباره مورد بررسی قرار گیرد. درخواست های مربوط به ویزای دانشجویی قبل از شروع ترم در موعد مقرر باید به اداره ارائه شود. برای تدریس پایانی، تمام اسناد باید تا تاریخ 1 ژوئیه تحویل شوند، در حالی که مهلت ترم اول بهار بعد از 1 نوامبر است. مجوزهای دانشجویی معمولا شش ماه یا یک ترم است. دانش آموزان بین المللی تقاضای تجدید ویزای دانشجویی خود را حداقل 30 روز قبل از پایان دوره درخواست می کنند.

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران، شیراز و اصفهان از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور ایسلند را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در ایسلند بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

44 دیدگاه برای “تحصیل در ایسلند

  1. نگین گفت:

    سلام .
    تمکن مالی در سفارت به چه صورت است؟ ینی اینکه فقط یک حساب که تراکنش دارد باید ارائه شود یا اینکه مثل المان پول بلوک می شود؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی از حساب بانکیتان در ایران دارید.

  2. مصطفی گفت:

    با درود
    من لیسانس کامپیوتر دارم و ۳۶ ساله هستم با معدل ۱۵.۲۰
    همچنین همسرم ۳۵ ساله و لیسانس کامپیوتر هست معدل ۱۶.۹۰
    سطح زبانم خوبه ولی آزمون آیلتس ندادم هنوز
    کار مرتبط به رشته انجام دادیم حدود ده سال
    امکان اخذ پذیرش و به تبع اون ویزا وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  3. مهسا گفت:

    سلام
    من 28 ساله و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی هستم
    برای تحصیل در مقطع ارشد – نه لزوما ترجمه – باید چطور اقدام کنم؟ آیا اخذ اقامت این کشور مثل ایتالیا خیلی پیچیده و دشواره؟ و آیا اجازه 20 ساعت کار دانشجویی به افراد داده میشه یا خیر؟ هزینه ی اولیه برای مهاجرت چقدر خواهد بود؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، اجازه کار به شما اعطا می شود. برای مهاجرت تحصیلی به ایسلند باید پذیرش از دانشگاه دریافت کرده و سپس ویزای مورد نیاز را دریافت نمایید.

  4. علی کاووسی گفت:

    با سلام
    برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معدل لیسانس و تعداد واحدها مهمه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، برای تحصیل در ایسلند معدل و تعداد واحد های گذرانده شده حائز اهمیت است.

  5. محمد گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من رشتم آموزش زبان انگلیسی(TESL/TEFL) هست و معدل کل مقطع کارشناسیم ۱۹ هست. آیلتس ۷ دارم.
    آیا می‌تونم برای فاند در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی خودم یا رشته‌های مربوط به انگلیسی اقدام کنم؟
    اگ فاند نشد، هزینه‌های دانشگاهی برای رشتم سالی چقدر خواهد بود؟ اجازه‌ی کار در حین تحصیل دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی باید رزومه شما رو به طور دقیق بررسی کنیم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  6. مائده حاتمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای تحصیل در دوره لیسانس در کشور المان اقدام کردم ولی خب المان شرایطش برای پذیرش مهاجر روز به روز سخت تر میشه!
    الان میخاستم بدونم ک شرایط تحصیل دوره لیسانس در ایسلند دقیقن چجوری هس؟مثله المان مدرک زبان الزامیس؟یا باید توو خوده ایسلند زبانشونو یاد گرفت؟کشوره پرهزینه ایه نسبت به المان؟ المان برای هرسال تقریبا 11 هزار یورو تمکن مالی میخاد!
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید توو این زمینه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در ایسلند باید مدرک زبان ارائه دهید. تحصیل در ایسلند بر خلاف آلمان رایگان نیست و باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایید.

  7. Mohana گفت:

    سلام من ۲۲ سالمه و دیپلم با معدل ۱۴ دارم و میخوام در این کشور در رشته زبان انگلیسی تحصیل کنم و واسم مهمه که بعد از تحصیل تابعیت کشوری که در آن تحصیل کردم را بگیرم آیا امکان کار هنگام تحصیل و پرداخت مالیات هم وجود دارد که بتوان بعد اتمام تحصیل بلافاصله تابعیت را دریافت کنم؟ کل سرمایم هم ۳۰۰ میلیون تومان است. اگر این کشور مناسب نیست میشه کشوری که مناسب با اطلاعات من هست رو بگید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در ایسلند حین تحصیل شما اجازه کار دارید؛ اما نمیتوانید زمانی که اقامت ایسلند را از طریق تحصیل دریافت کرده اید، را برای دریافت اقامت دائم استفاده نمایید.

  8. سیاوش قربانی گفت:

    سلام دانشگاه دولتی ایسلند به افراد خارجه خوابگاه هم میده؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بسته به نحوه پذیرش شما و همچنین شرایط دانشگاه برای دانشجویان خارجی خواهد داشت.

  9. رها پارسا گفت:

    با سلام .
    من امسال سال دبیرستان تمام میشود و کنکور میدهم و پدرم هم نجار و کابینت ساز است و ۵۱ سال دارد .
    برای اقامت ایسلند بهتر است جدا جدا برای ویزای تحصیلی و کاری مراجعه کنیم و یا پدرم اقدام کنند و من همراهش برم و بعد مشغول تحصیل شوم.؟! کدام بهتر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دقت بفرمایید که ویزای کار محدودیت کاری ندارد و ویزای تحصیلی تنها اجازه کار به صورت پاره وقت را به شما می دهد.
      پس بهتر است شرایط خود را کامل بفرمایید تا ما بتوانیم هرکدام از موارد را به صورت دقیق برای شما شرح دهیم.

  10. هومن کروبی گفت:

    با سلام. وقت به خیر.
    من ٢۴ سالمه و دانشجوی رشته‌ی زبان و ادبیّات انگلیسی هستم. می‌خوام بدونم برای تحصیل در رشته‌ی موسیقی، شرایطِ مناسبی برای تحصیل در این رشته در ایسلند وجود داره یا نه؟ اگه هست، باید چه مراحلی رو طی بکنم؟
    ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه های متفاوتی این خدمات را ارائه می دهند که بایستی بنابر مدرک شما تصمیم گیری شود، در صورت تمایل می توانید مدارک خود را به کارشناسان ما ارسال کنید تا ارزیابی های لازم انجام شود.

  11. انیس مکوندی گفت:

    با سلام
    من کارشناس رشته ی گفتاردرمانی با دو سال سابقه ی کار هستم.ایا امکان ادامه ی تحصیل یا اشتغال به کار برای من در کشور ایسلند وجود دارد یا خیر؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      پیشنهاد میشود در مورد اخذ ویزای کاری ایسلند، برنامه ریزی نفرمایید.
      برای اخذ ویزای تحصیلی نیز نیاز به مدرک آیلتس و رزومه قوی می باشد.
      همچنین با داشتن پذیرش از دانشگاه های ایسلند، در مقطع کارشناسی ارشد، احتمال ویزا، کمتر از مقطع دکتری می باشد.

  12. سلام اول اینکه پسرم میخواددرآخرین سال تحصیلیش بعنی کلاس 12 درایسلنددیپلم بگیره وبعددردانشگاه اون کشورادامه تحصیل به عنوان دانشجوی پزشکی بده الان دهم تموم کرده ومعدلش 19 به بالاهست.آیامیت نه.ممنون.دوم که من خودم 48 سالمه به عنوان شرایت کاری که الان دارم یعنی رانندگی باانواع ماشینهای سنگین وداشتن تجربه 22ساله از نظرتعمیرونگهداری این ماشینها میتونم به ایسلندمهاجرت کنم.ممنون.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      با توجه به سختگیری های سفارت ایسلند، هر دو خواسته غیر قابل وصول است.
      برای مهاجرت به اکثر کشور های اروپایی، استطاعت مالی، بسیار موثر و گاها تنها راه است.

  13. بهراد صامت گفت:

    سلام
    در مقطع دکتری حقوق با هر گرایشی، امکان تحصیل در ایسلند وجود داره؟ و ایا میشه در حین تحصیل، کار هم کرد ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورت وجود رزومه علمی قوی و نمره بالای آیلتس، این امکان فراهم است.
      در دوره دکتری در کشور ایسلند، بسته به رشته شخص، مبلغی در ماه به دانشجو، پرداخت می شود.
      اجازه کار برای دانشجو حدود 30 ساعت در هفته وجود دارد، اما بعید است بتوان در مقاطع بالا، همزمان تحصیل و کار کرد.

  14. بهنام ممتحنی گفت:

    باسلام ,برای مهاجرت واسه کار در این کشور چطور باید اقدام کرد ,آیا شما میتونید در این زمینه کمکی به من بکنید ,بنده در زمینه گیاهان دارویی تخصص دارم ولی متاسفانه مدرک ندارم آیا میتونم امیدی داشته باشم برای مهاجرت به این کشور؟یا اینکه در زمینه رانندگی میشه اونجا کار پیدا کرد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید، شانسی برای اخذ ویزای کاری ایسلند ندارید.
      بهترین راه برای شما، در صورت وجود استطاعت مالی، سرمایه گذاری ست.

  15. رجا روحی گفت:

    سلام. خانمی ۳۶ ساله و مجرد لیسانس طراحی لباس از دانشگاه علمی کاربردی هستم. ۱۶ سال سابقه حرفه در زمینه خیاطی دارم. و گواهینامه های زیادی از فنی و حرفه ای ایران و دانشگاه بررا ایتالیا مدآرت فرانسه و ترکیه دارم. قصد اقامت و تابعیت در کشور ایسلند رادارم. ممنوم میشم اگر راهنمایی بفرمایید. اگر امکانش باشه میخوام ارشد در ایسلند بخونم. با سپاس.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      باسلام
      برای اخذ پذیرش می بایست نمره آیلتس و سابقه علمی مناسب داشته باشید.
      همچنین با داشتن پذیرش از دانشگاه های ایسلند، صدور ویزا از طرف سفارت این کشور، قطعی نیست.

  16. زهره ايراني گفت:

    سلام براي تحصيل در رشته هاي هنر مثلا گرافيك ميشه به ايسلند مهاجرت كرد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که موفق به اخذ پذیرش در مقاطع دکتری و بالاتر، از دانشگاه های ایسلند شوید، امکان صدور ویزا بسیار زیاد است.

  17. محمد پالیزبان گفت:

    سلام..میخواستم برای مقطع لیسانس اقدام کنم.. ممنون میشم اگه نکات لازم و ضروری رو بگین در این مورد.. و اینکه ایا ریز نمرات دبپلم و پیش دانشگاهی تاثیری تو پذیرش داره? و حداقل هزینه ماهیانه چقدره? مرسی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست مدرک زبان آیلتس و نمرات پیش دانشگاهی و دیپلم مناسبی داشته باشید.
      هزینه زندگی در ایسلند، حدود 600 تا 800 یورو در ماه می باشد.

  18. سایکولوژیست گفت:

    سلام
    برای دکتری روانشناسی امکان بورسیه شدن وجود داره؟ رزومه فقط تعدادی مقاله دارم و سابقه شغلی با معدل بالا
    و سطح زبان ضعیف

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در مقطع دکتری، نمره بالای مدرک آیلتس و مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی، نیاز است.
      لازم به ذکر است: در صورتی آغاز تحصیل در عموم کشور های اروپایی، از جمله ایسلند، به شما مبالغی در ماه پرداخت می شود که می تواند تا قسمت زیادی از هزینه های زندگی را پوشش دهد.

  19. مهدی گفت:

    سلام
    برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی رشته فیزیک هسته ای شرایط چگونه خواهد بود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه های مقصد، سابقه علمی، مقالات چاپ شده شما در مجلات بین المللی و نمره مدرک آیلتس شما را مورد برررسی قرار می دهند و در صورتی که جهت گیری علمی شما همسو باشد، پذیرش می دهند.

  20. حسن مهدوى شهرى گفت:

    سلام سوال من در مورد مهاجرت به ايسلند هست
    من ٥٧ سالمه و پزشك هستم ايا امكان مهاجرت به ايسلند وجود دارد يا نه؟
    من متخصص قلب هستم و ٢٥ سال سابقه كار دارم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بحث اجازه کار جدا از بحث مسائل حقوقی مهاجرت است؛ به این صورت که شما هم می توانید با سرمایه گذاری، اقامت ایسلند را اخذ نمایید و سپس اجازه کار را بگیرید، هم می توانید با داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان حوزه تخصص خود، اقدام به اخذ ویزا و سپس اقامت نمایید.

  21. د.ع گفت:

    سلام.شرایط مهاجرت پرستار ب ایسلند چجوریه؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      تنها در صورتی که پیشنهاد کاری مطلوبی از یک کارفرما از کشور مقصد داشته باشید، می توانید اقدام نمایید.

  22. الوند رضایی گفت:

    سلام
    واسه مهاجرت تحصیلی با داشتن دیپلم ریاضی (با پیش دانشگاهی کامل) ممکنه ؟
    بطور میانگین چقدر پول واسهومهاجرت مورد نیازه ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایسلند، پیشنهاد می شود در مقطع دکتری و با رزومه خوب اقدام نمایید و برای دیگر کشور ها شرایط متفاوت است؛ برخی کشورها مثل آلمان، اتریش و فرانسه، تحصیل رایگان دارند که در این بین، کشور فرانسه بهترین شرایط را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *