هزینه تحصیل ده دانشگاه اول دنیا

تحصیل و مهاجرت تحصیلی یکی از راه هایی پیش روی دانشجویانی است که علاقه به افزایش سطح علمی خود دارند. دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود به کشور های مختلف مهاجرت می کنند و در دانشگاه های گوناگونی تحصیل می کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه تحصیل دانشجویان حائز اهمیت است، توجه به این نکته می باشد که هزینه تحصیل در دانشگاه ها می تواند بر مبنای شرایط کم یا زیاد شود. به همین دلیل لازم است تا قبل از هر گونه اقدامی در زمینه هزینه های تحصیل بررسی هایی صورت گیرد. در این مقاله نیز هدف ما بررسی هزینه تحصیل ده دانشگاه اول دنیا می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط مهاجرتی به کشور های مختلف می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران،‌ اصفهان،‌ مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل ده دانشگاه اول دنیا

هر ساله لیستی از برترین دانشگاه های دنیا منتشر می شود که به واسطه آن دانشجویان می توانند بهترین انتخاب ها را برای خود داشته باشند. از این رو برای تحصیل به دانشگاه های مورد نظر خود درخواست پذیرش می دهند. تحصیل در هر کشور و هر دانشگاهی نیاز به بررسی شرایط خاص خود می باشد. به طور مثال شرایط تحصیل در آلمان متفاوت با شرایط تحصیل در ایتالیا خواهد بود. مولفه هایی که در هر زمینه و در هر کشور برای تحصیل بررسی می شوند ارائه دهنده شرایط متفاوتی هستند.

به طور مثال شرایط زندگی در اسپانیا برای دانشجویان متفاوت از شرایط زندگی در کانادا برای دانشجویان است. همین مسئله باعث می شود تا دانشجویان به بررسی دقیق تر شرایط نیاز داشته باشند. یکی از مهم ترین مولفه ها هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های مختلف می باشد. در این مقاله ما به بررسی هزینه تحصیل در ده دانشگاه برتر دنیا در سال دو هزار و بیست میلادی می پردازیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه UCL انگلستان

امسال دانشگاه UCL یعنی دانشگاه کالج لندن با دو پله سقوط در رتبه دهم جهان قرار گرفت. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا به نسبت کمتر از دانشجویان بین المللی می باشد اما باز هم هزینه تحصیل در این دانشگاه بالا برای تحصیل در انگلستان بالا است. دانشگاه UCL مجموعه ای از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هم ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه UCL

هزینه تحصیل در دانشگاه UCL

یکی از مزایای بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی به غیر از دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی این است که دانشگاه شهریه را تا پایان دوره یکسان در نظر می گیرد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا می تواند نهایتا تا حدود سی هزار پوند متغیر باشد که البته این مبلغ برای دانشجویان بین المللی بسیار بیشتر است. به طور مثال هزینه تحصیل در دوره کارشناسی علوم کامپیوتر برای دانشجویان بومی نه هزار و دویست و پنجاه پوند و برای دانشجویان بین المللی حدودا سی و یک هزار و دویست و هفتاد پوند می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو آمریکا

دانشگاه شیکاگو با رتبه نهم در جهان در سال جاری، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در سال هزار و هشتصد و نود میلادی تاسیس شد و حدود شانزده هزار و چهارصد و چهل و پنج دانشجو را آموزش می دهد. در این دانشگاه پذیرش تحصیلی به هیچ عنوان کورکورانه صورت نمی گیرد و این دانشگاه متعهد می شود که نیاز کامل دانشجویان پذیرفته شده را تأمین کند. در واقع دانشگاه شیکاگو با کمک مالی برای دانشجویان بین المللی به صورت کمک هزینه یا بورس تحصیلی برای تحصیل در آمریکا آن ها را یاری می کند.

شما باید در طی مراحل پذیرش برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست نمایید. نکته مهم این است که تمام دانشجویان به صورت خودکار برای نوعی از بورسیه تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای همه یکسان است. تحصیل در مقطع کارشناسی در تمام برنامه ها هزینه ای با میزان پنجاه و هفت هزار و ششصد و چهل و دو دلار دارد. هزینه دوره های تحصیلات تکمیلی به جز PHD به طور میانگین چهل و نه هزار و هفتصد و سی و چهار دلار آمریکا می باشد. هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان نیز حدودا هزار و ششصد و پنجاه و شش دلار می باشد. 

هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن

کالج امپریال لندن که امسال در رتبه هشتم جهان قرار دارد، از دانشجویان مقطع کارشناسی بومی انگلیس و اتحادیه اروپا نه هزار و دویست و پنجاه پوند کامل شهریه سالانه می گیرد که احتمالاً هر ساله متناسب با تورم افزایش می یابد. این دانشگاه تمرکز ویژه ای بر روی رشته های پزشکی ، STEM و FAME دارد و این محدوده موضوعی باریک تر، به معنای نوسان کمتری برای دانشجویان بین المللی است. هزینه دوره های تحصیل برای دانشجویان کارشناسی بین المللی نیز تا حدود سیصد و سه هزار پوند خواهد بود.

تحصیل در انگلستان و در این دانشگاه همراه با بورسیه های تحصیلی متنوعی می باشد. علاوه بر آن چندین کسب و کار که از نزدیک با امپریال کالج لندن همکاری می کنند برای کار های دانشجویی فرصت هایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا کمتر از دانشجویان بین المللی می باشد. 

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

این دانشگاه در سال دو هزار و بیست میلادی در رتبه هفتم دنیا قرار گرفته است. دانشگاه کمبریج انگلستان از دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا هزینه مجاز اعلام شده توسط دولت یعنی نه هزار و دویست و پنجاه پوند در سال را می گیرد. در سطح بین المللی قیمت ها کمی بیشتر نوسان می کند. برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بین بیست و دو هزار و دویست و بیست و هفت پوند تا پنجاه و هست هزار و سی و هشت پوند متغیر می باشد. اگر چه حمایت مالی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان محدود و بسیار رقابتی است، بسته به شرایط این دانشگاه هم بورسیه هایی برای تحصیل در انگلستان برای دانشجویان ارائه می دهد. 

هزینه تحصیل در موسسه فناوری فدرال سوئیس

موسسه فناوری فدرال سوئیس یا همان دانشگاه ETH زوریخ که در سوئیس قرار دارد، در زمینه مهندسی و علوم طبیعی تخصص دارد و تنها دانشگاه قاره اروپا است که در بین ده دانشگاه برتر دنسا با توجه به رنکینگ QS در سال دو هزار و بیست میلادی قرار گرفته است. این دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر یکی ار مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد. تمام دوره های تحصیلی در تمام مقاطع البته به جز دوره های تحصیلی دکتری در این دانشگاه هزینه ای به مبلغ هزار و ششصد و شصت دلار در سال دارد.

در این دانشگاه دانشجویان مقطع دکترا در سال اول حقوق دریافت می کنند. بورسیه های تحصیلی متنوعی هم برای دانشجویان وجود دارد. هزینه های زندگی در سوئیس زیاد است، اما بورسیه های تحصیلی مختلفی از جمله بورس های تحصیلی دولت سوئیس وجود دارد که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارجی بودجه می دهد. بورس تحصیلی عمومی برای تحصیل در سوئیس برای دانشجویان همراه با شرایط مناسبی است. 

هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد انگلستان در میان برترین دانشگاه های دنیا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آکسفورد برای تمام برنامه های کارشناسی خود نه هزار و دویست و پنجاه پوند کامل برای دانشجویان انگلیس و اتحادیه اروپا دریافت می کند. در سطح بین المللی، این سقف اعمال نمی شود ، به این معنی که دانشگاه آکسفورد قادر است نرخ های بسیار بالاتری را از دانشجویان بین المللی دریافت کند.

این مبالغ (برای دوره های کارشناسی بین المللی تمام وقت، از جمله هزینه های دانشگاه) در حال حاضر از بیست و چهار هزار و نهصد و ده پوند در رشته های علوم انسانی تا سی  و سه هزار و ششصد و بیست و پنج پوند (۴۲۵۵۷دلار آمریکا) در بیشتر موضوعات STEM و FAME متغیر است. به طور مثال هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا نه هزار و دویست و پنجاه پوند و برای دانشجویان بین المللی سی و شش هزار و شصت و پنج پوند می باشد. البته این دانشگاه برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی انگلستان با شرایط خاصی را هم ارائه می دهد. 

هزینه تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا آمریکا

در میان برترین دانشگاه های دنیا، موسسه فناوری کالیفرنیا آمریکا رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه با شرایط مختلف متفاوت است. علاوه بر شهریه و هزینه های زندگی در آمریکا، از کلیه دانشجویان انتظار می رود که بیمه درمانی را از طریق Caltech یا یک برنامه مشابه انجام دهند. برنامه بیمه درمانی Caltech برای سال های 2020/21 سالانه دو هزار و هفتصد و بیست و شش دلار هزینه دارد.

برای تأمین هزینه تحصیل در Caltech ، دانشجویان می توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، بورسیه تحصیلی،‌ وام های دانشجویی و همچنین شرایط کار در زمان تحصیل در آمریکا اقدام نمایند. هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره کارشناسی پنجاه و چهار هزار و پانصد و هفتاد دلار می باشد. این هزینه برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی پنجاه و دو هزار و پانصد و شش دلار می باشد. 

هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا

دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه هاروارد پشتیبانی کامل مالی، از جمله پوشش شهریه ، سایر هزینه های تحصیل و هزینه زندگی را دریافت می کنند. دانشگاه هاروارد علاوه بر پذیرش دانشجویان داخلی به دانشجویان بین المللی هم شرایط مساوی را ارائه می دهد. دانشگاه هاورارد به بیش از پنجاه درصد از کل دانشجویان خود کمک مالی می کند و حدود پنجاه و پنج درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی هاروارد را دریافت می کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره های کارشناسی چهل و نه هزار و ششصد و پنجاه و سه دلار آمریکا می باشد. هزینه تحصیل برای دوره های تحصیلات تکمیلی به جز PHD بین دوازده هزار دلار تا چهل و هشت هزار دلار برای دوره های مختلف است. 

هزینه تحصیل در دانشگاه استنفورد آمریکا

دانشگاه استنفورد نوع پذیرش حاصی را برای دانشجویان ارائه می دهد. برای دانشجویان بین المللی کمی شرایط سخت است. این بدان معنی است که دانشجویان خارج از کشور باید مقدار مشخصی از بودجه را از طریق مالی و شخصی خود تامین کنند. البته نکته مهم این است که برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی و کمک های مالی هم در دسترس می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره های کارشناسی حدودا پنجاه و پنج هزار و چهارصد و هفتاد و سه دلار می باشد. هزینه های تحصیل برای دوره های تحصیلات تکمیلی نیز حدود پنجاه و چهار هزار و سیصد و پانزده دلار می باشد. 

هزینه تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با حفظ جایگاه خود در راس رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی برای نهمین بار متوالی ، یکی از پنج دانشگاه ایالات متحده است که پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی را با بهترین شرایط ارائه می دهد. طبق بررسی های صورت گرفته انتظار می رود که دانشگاه MIT حدود صد و سی و شش میلیون دلار کمک مالی را به دانشجویان خود ارائه دهد.

دانشجویان در این دانشگاه حتی در مقطع کارشناسی هم کمک مالی دریافت می کنند. میانگین بورسیه تحصیلی در دانشگاه MIT برای دانشجویان حدودا پنجاه و یک هزار و هفتصد و پنجاه و دو دلار می باشد. هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی پنجاه و پنج هزار و چهارصد و پنجاه دلار می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دوره های تحصیلات تکمیلی پنجاه و سه هزار و چهارصد و پنجاه دلار می باشد. 

هزینه تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

هزینه تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

سوالات متداول در ارتباط با هزینه تحصیل ده دانشگاه اول دنیا

  1. آيا تحصیل و مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان گزینه ای مناسب می باشد؟

    بله یکی از راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشور های مختلف اشاره نمود.

  2. هزینه تحصیل در موسسه فناور ماساچوست آمریکا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دوره های کارشناسی پنجاه و پنج هزار و چهارصد و پنجاه دلار  و دوره تحصیلات تکمیلی پنجاه و سه هزار و چهارصد و پنجاه دلار می باشد. 

  3. هزینه تحصیل در دانشگاه استنفورد آمریکا چه مقدار می باشد؟

    هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره های کارشناسی حدودا پنجاه و پنج هزار و چهارصد و هفتاد و سه دلار و دوره های تحصیلات تکمیلی حدود پنجاه و چهار هزار و سیصد و پانزده دلار می باشد.

  4. آيا هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا  برای تمام دانشجویان یکسان است؟

    بله هزینه تحصیل برای تمام دانشجویان یکسان می باشد.

  5. هزینه تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا آمریکا برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره کارشناسی پنجاه و چهار هزار و پانصد و هفتاد دلارو دوره کارشناسی ارشد پنجاه و دو هزار و پانصد و شش دلار می باشد.

  6. هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه نهایتا چهل و سه هزار دلار آمریکا می باشد.

  7. آیا از دانشجویان دکتری هزینه تحصیل در موسسه فناوری فدرال سوئیس گرفته می شود؟

    خیر عموما دانشجویان این دوره حقوق دریافت می کنند.

  8. هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای این دانشجویان نه هزار و دویست و پنجاه پوند در سال می باشد. 

  9. هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن برای دانشجویان بین المللی چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل برای دانشجویان کارشناسی بین المللی نیز تا حدود سیصد و سه هزار پوند خواهد بود.

  10. هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو آمریکا چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل در دوره کارشناسی پنجاه و هفت هزار و ششصد و چهل و دو دلار و در دوره کارشناسی ارشد هزار و ششصد و پنجاه و شش دلار می باشد. 

  11. هزینه تحصیل در دانشگاه UCL انگلستان برای دانشجویان بین المللی چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بیش از سی هزار پوند می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *