در این مطلب میخوانید

آلمان با دارا بودن آموزش و پرورش متمرکز بر تحقیقات و پژوهش، استانداردهای بالای کیفیت آموزشی و رایگان بودن آموزش از مقاصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از متقاضیان بین المللی است جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین دانشگاه‌های آلمان، دانشگاه فنی‌مونیخ، داشنگاه موییخ و هایدلبرگ میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی آلمان را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در آلمان نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی مناسب‌تر است و افراد می توانند با هزینه های پایین در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل در آلمان و زندگی دانشجویی بسیار پایین است و دانشجویان می توانند با قیمت مناسب اتاق و یا آپارتمان اجاره کرده و هزینه های خورد و خوراک و رفت و امد را پرداخت نمایند. دانشجویان با تحصیل در این کشور، آینده شغلی درخشانی خواهند داشت و می توانند از موقعیت های کاری فراوانی برخوردار شوند، چرا که آلمان همواره به دنبال نیروی کار متخصص می باشد.

آلمان، دارای برترین دانشگاه ها در جهان

بیش از 400 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در لیست دانشگاه های آلمان وجود دارد که 59 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی قرار دارند. دانشگاه های کشور آلمان نه تنها در این کشور بلکه در میان کشورهای اروپایی همواره مورد توجه زیادی هستند. در واقع سیستم آموزشی آلمان از سال 1386 که اولین دانشگاه را در هایدلبرگ تاسیس کرد تاکنون به همان اندازه به آموزش عالی اهمیت می دهد؛ آلمان هر سال به طور متوسط 14.200 دلار برای تحصیل هر دانشجو هزینه می کند (مبلغی بالاتر از میانگین OECD که 11.800 دلار است).

این کشور یکی از بهترین کشورهای اروپایی و حوزه شینگن از نظر اقتصاد و بازار کار است. بررسی‌های صورت گرفته و پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد که تا چند سال آینده میلیون‌ها پوزیشن و پیشنهاد کاری در این کشور ایجاد خواهد شد. این در حالی است که تنها در حدود ۴ تا ۵ میلیون از این پوزیشن‌ها توسط افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند، تکمیل خواهد شد. به همین خاطر برای پر کردن سایر پوزیشن‌ها نیاز است تا کشور آلمان اقدام به جذب نیروهای بین المللی از سایر کشورها کند.

چرا تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

دانشگاه های آلمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان هستند و افراد هزینه تحصیل در آلمان در این مقاطع پرداخت نمی کنند. به جز چند دانشگاه که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، دوره های کارشناسی در این کشور به زبان آلمانی ارائه می شوند و دانشجویان باید مدرک زبان آلمانی سطح B1 ارائه دهند. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان دانشجویان باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 داشته باشند.

بهتر است تمام اقدامات برای تحصیل در آلمان را با وکیل مهاجرت به آلمان طی کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.

شرایط تحصیل در آلمان

فاکتورهای مهم در انتخاب نوع دانشگاه در آلمان

فاکتورهای مهم در انتخاب نوع دانشگاه در آلمان

اولین چیزی که هنگام فکر کردن به انتخاب دانشگاه در آلمان باید بدانید این است که 4 نوع موسسه آموزش عالی و دانشگاه در آلمان وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و امکانات خاص خود هستند:

انواع دانشگاه ها در آلمانویژگی های دانشگاه ها
دانشگاه ها  Universitiesدانشگاه ها تمرکز زیادی بر دانش نظری و تحقیق دارند.
دانشگاه های علمی کاربردی Universities of applied sciencesدانشگاه های علمی کاربردی دارای سیستم رویکرد کاربردی هستند. رایج ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه ها در آلمان رشته های فناوری، تجارت، خدمات اجتماعی و رسانه است.
کالج های هنر، فیلم و موسیقی Colleges of Art, Film, and Musicاین کالج ها به طور کامل به آموزش و تمرین هنر، فیلم و موسیقی اختصاص دارند. به طور معمول، در این کالج ها آزمون پذیرش مبتنی بر استعداد وجود دارد و متقاضیان با استعداد خاص حتی با دارا نبودن همه شرایط لازم باید در این آزمون ها شرکت کنند.
دانشگاه های تعاونی Cooperative universitiesاین دانشگاه ها یادگیری آکادمیک را با کار عملی در یک صنعت یا شرکت ترکیب می کنند و برنامه های مطالعاتی دوگانه- duale hochschulen ارائه می دهند.

تصمیم گیری در مورد دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید، یک انتخاب شخصی است، اما چند ایده کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند تمکن مالی، مدرک زبان مورد نیاز هر دانشگاه یا محل دانشگاه.

بهترین دانشگاه های آلمان

تحصیل در یک دانشگاه خوب و معتبر باعث می شود فرصت های شغلی بهتر و بیشتری پیش روی فارغ التحصیلان قرار گیرد و به راحتی وارد بازار کار شده و همچنین درآمد بالایی نیز کسب کنند. اگر شما هم قصد تحصیل در آلمان را دارید، پیشنهاد می کنیم لیست دانشگاه های برتر آلمان را مطالعه کنید. در ادامه به برخی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل اشاره می کنیم:

دانشگاه هارتبه جهانی (QS)
دانشگاه فنی مونیخ37
دانشگاه LMU مونیخ54
دانشگاه هایدلبرگ87
دانشگاه فرای (آزاد) آلمان98
دانشگاه RWTH آخن106
دانشگاه کارلسروهه آلمان119
دانشگاه هومبولت برلین120
دانشگاه فنی برلین154
دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ192
دانشگاه هامبورگ205
دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن213
دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن-نورنبرگ229
دانشگاه گوتینگن232
دانشگاه بن239
دانشگاه فنی دارمشتات246
دانشگاه فنی درسدن آلمان246
دانشگاه کلن آلمان268
دانشگاه گوته فرانکفورت302
دانشگاه اشتوتگارت آلمان312
دانشگاه رور بوخوم375

دیگر دانشگاه های آلمان:

  1. دانشگاه فرایبورگ – https://uni-freiburg.de/
  2. مدرسه بازرگانی – https://www.studying-in-germany.org/gisma-business-school/
  3. مدرسه تجارت و نوآوری برلین – https://www.studying-in-germany.org/berlin-school-of-business-and-innovation/
  4. دانشگاه علوم کاربردی اروپا – https://www.studying-in-germany.org/university-of-applied-sciences-europe/
  5. دانشگاه بین المللی علمی کاربردی IU –
  6. https://www.iu.org/?clickref=1100ljiBxsTE&utm_source=private-network&utm_medium=koop&utm_campaign=partner1100l60410&utm_content=
  7. دانشگاه فنی مونیخ – https://www.tum.de/
  8. دانشگاه آزاد برلین – https://www.studying-in-germany.org/universities-germany/freie-universitat-berlin/
  9. دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین – https://www.berlin-international.de/en/
  10. دانشگاه جیکوبز – https://www.jacobs-university.de/
  11. گئورگ-اگوست گوتینگن دانشگاه – https://www.studying-in-germany.org/universities-germany/georg-august-universitaet-goettingen/
  12. آکادمی حرفه ای راونسبورگ – http://www.ba-ravensburg.de/
  13. دانشگاه اقتصاد و جامعه لودویگشافن – https://www.hwg-lu.de/
  14. دانشگاه دورتموند – https://www.tu-dortmund.de/en/
  15. دانشگاه فنی درسدن – https://tu-dresden.de/
  16. دانشگاه ارنست موریتز آرنت گرایفسوالد – https://www.uni-greifswald.de/universitaet/geschichte/ernst-moritz-arndt/IUBH
  17. آموزش از راه دور – https://www.studying-in-germany.org/de/fernstudium/iu-fernstudium/
  18. دانشگاه اروپایی ویادرینا فرانکفورت (اودر) – https://www.europa-uni.de/en/index.html
  19. دانشگاه علمی کاربردی فولدا – https://www.hs-fulda.de/en/home
  20. دانشگاه علوم کاربردی کارلسروهه – https://www.h-ka.de/
  21. دانشگاه علوم کاربردی روتلینگن، دانشگاه فناوری و اقتصاد – https://www.reutlingen-university.de/home/

برترین شهرهای دانشجویی در آلمان کدامند؟

وقتی به تحصیل یا مهاجرت تحصیلی به آلمان فکر می کنید، اولین جایی که به ذهنتان خطور می کند ممکن است شهر برلین باشد. شهری فعال، پرجنب و جوش و به سرعت در حال تحول که مطمئناً مقصدی ارزشمند برای تحصیل و زندگی است. اما کشور آلمان شهرهای دانشجویی بسیار متنوعی دارد که برای انتخاب یک شهر دانشجویی مناسب باید آن ها را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، هر یک از شهرهای دانشجویی در آلمان تجربه ‌ای منحصر به فرد و متمایز را برای دانشجویان بین المللی با جاذبه ‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی متفاوت  رقم می زند. برترین شهرهای دانشجویی آلمان در سال 2024 عبارت است از:

برلین (Berlin): پایتخت و شهر جهانی آلمان که هر ساله پذیرای دانشجویان بین ‌المللی و مهاجران خارجی است و دارای هزینه های زندگی کمتری در مقایسه با دیگر پایتخت ‌های اروپای مرکزی و غربی است. دانشگاه های معتبر و جهانی از جمله دانشگاه هومبولت، دانشگاه فنی برلین و دانشگاه آزاد برلین در این شهر قرار دارند.

مونیخ (München): مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان و میزبان جشن جهانی Oktoberfest است. این شهر مرکز فناوری، هنر، فرهنگ و تجارت آلمان محسوب می شود. علاوه بر این، فرصت های زیادی برای انجام فعالیت های غیر درسی در فضای باز این شهر وجود دارد. بر اساس آخرین رتبه بندی در سال 2023 دو دانشگاه برتر کشور، دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در این شهر قرار دارد.

هایدلبرگ (Heidelberg): در هایدلبرگ می توانید کهن ‌ترین دانشگاه کشور آلمان، دانشگاه هایدلبرگ را پیدا کنید که در قرن چهاردهم تاسیس شده است. این شهر با ویرانه‌ های قلعه، پل قدیمی، کلیساهای گوتیک Gothic و راه‌آهن فونیکولار funicular بین یک رودخانه و جنگل قرار گرفته است. شهر تاریخی هایدلبرگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان می باشد.

(راین Rhine): راین در منطقه روهر، بزرگترین منطقه شهری آلمان واقع شده است که یک مرکز بین المللی، صنعتی و آموزشی می باشد. این منطقه در غرب کشور آلمان قرار دارد و شامل شهرهای بزرگی مانند دوسلدورف، کلن و دورتموند است. فقط در منطقه روهر، 22 دانشگاه وجود دارد که آن را به منطقه ای با بیشترین تعداد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در آلمان تبدیل کرده است.

مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف در آلمان

دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. هر کدام از این مقاطع دارای شرایط مخصوص به خود می باشند که در این قسمت می خواهیم به توضیح هر کدام بپردازیم.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

هزینه تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس برای دانشجویان بومی و بین المللی رایگان است و تنوع رشته ها در این مقطع بسیار زیاد است به طوری که تقریبا تمامی دوره ها در این مقطع ارائه می شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان بین 6 تا 8 ترم (3.5 تا 4 سال) زمان می برد. اکثر دوره ها به جز موارد محدودی، در این مقطع به زبان آلمانی ارائه می شوند. پس از تحصیل در مقطع کارشناسی، افراد می توانند وارد بازار کار شوند و یا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهند. از بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی می توان به علوم کامپیوتر، اقتصاد، زیست شناسی، مهندسی مکانیک و زیست شناسی اشاره کرد.

برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی دو راه برای ما ایرانیان وجود دارد:

یکی از شرایط تحصیل در آلمان مربوط به متقاضیانی است که دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند که برای ورود به رشته مورد نظر در دانشگاه های این کشور باید دیپلم مرتبط با این رشته را داشته باشند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. این دسته از متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه، بایستی یک دوره یک ساله در کالج های آلمان بگذرانند. این کالج ها بر اساس رشته تحصیلی متفاوت هستند که شامل کالج های مهندسی، پزشکی، هنر و … می شوند.

راه دوم برای افرادی است که حداقل یک سال در دانشگاه های ایران در رشته مربوطه تحصیل کرده اند و بیش از 38 واحد پاس نموده اند. این افراد باید معدل بالای 16 داشته باشند و برای ورود به دانشگاه های آلمان نیازی به گذراندن دوره های کالج نخواهند داشت.

پیش نیاز تحصیل در این مقطع، داشتن مدرک زبان B1 آلمانی است. با داشتن این پیش نیاز می‌توانید درخواست خود را برای اپلای دانشگاه‌های کشور آلمان ثبت کنید. اثبات تمکن مالی شرایط دیگری است که برای تحصیل در این مقطع داشته باشید. البته شما می‌توانید با قبولی در این دوره، در حین تحصیل در آلمان کار نیز کنید.

هزینه تحصیل در آلمانتحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان حدودا یک سال و نیم تا دو سال طول می کشد که بسته به تعداد واحد های پاس شده توسط دانشجو متغیر می باشد. در این مقطع رشته های متنوعی ارائه می شود، اما دانشجویان نمی توانند در رشته های غیر مرتبط با رشته کارشناسی خود تحصیل کنند. یکی از بهترین شرایط تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی برای مقطع کارشناسی ارشد این است که هزینه ای ندارد و حتی دانشجویان می توانند کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه نیز از دانشگاه دریافت کنند. در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد و افراد بنا به نوع زبانی که در دانشگاه تدریس می شود، باید مدرک زبان ارائه دهند.

متقاضیان باید برای تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی مدرک زبان آلمانی سطح B2 ارائه دهند. همچنین برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 و یا تافل با نمره حداقل 90 الزامی می باشد. برای تحصیل ارشد در آلمان متقاضیان باید دارای حداقل معدل 15 در دوره کارشناسی باشند، اما برخی دانشگاه ها معدل 13 را نیز پذیرش می کنند. همچنین درست مثل دوره کالج و دوره کارشناسی، برای ثبت نام در مقطع ارشد نیز باید تمکن مالی خود را اثبات کنید. دولت آلمان به دانشجویان این مقطع اجازه کار در حین تحصیل را نیز می‌دهد. در کشور آلمان چهار نوع مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • کارشناسی ارشد در رشته های حقوقی
  • کارشناسی ارشد در رشته های هنر
  • کارشناسی در رشته های طبیعی مثل زیست شناسی
  • کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی

تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

بالاترین مقطع تحصیلی که امکان حضور در آن در کشور آلمان وجود دارد، مقطع دکتری است. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که برای تحصیل در این مقطع پیش روی شما وجود دارد، داشتن مدرک زبان سطح B3 زبان آلمانی است. به خاطر سختی یادگیری زبان آلمانی، دریافت این مدرک چالش‌های بسیار زیادی دارد. علاوه بر این مسئله، به منظور تحصیل در مقطع دکتری در آلمان نیاز است تا تمکن مالی خود را نیز به دولت آلمان اثبات کنید. در صورت داشتن تمامی این شرایط و دریافت قبولی دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکتری، می‌توانید در حین تحصیل در این کشور کار نیز کنید و درآمد داشته باشید.

تحصیل دکترا در آلمان در آلمان 3 تا 4 سال زمان می برد و دارای استاندارد های جهانی می باشد. به طور کلی دو نوع دوره دکترا در آلمان ارائه می شود: دکترای سنتی و دکترای ساختار یافته.

دکترای سنتی

دوره دکترای سنتی معمولا 4 سال زمان می برد و در این دوره ممکن است از دانشجو خواسته شود پایان نامه خود را به زبان آلمانی نگارش کند، که لازمه آن تسلط افراد بر این زبان می باشد. افراد از طریق شرکت در آزمون زبان TestDaf و یا DSH می توانند مدرک زبان آلمانی دریافت نمایند. در دوره دکترای سنتی دانشجو یک پروژه را با کمک استاد راهنما انجام می دهد و می تواند تحقیقات خود را در یک دانشگاه و یا شرکت آلمانی انجام دهد.

تحصیل آلماندکترای ساختار یافته

در دکترای ساختار یافته افراد در کنار پایان نامه خود یک سری دوره های اضافه نیز می گذرانند که گاهی این دوره ها شامل همکاری با موسسات خارجی خواهد بود. در دکترای ساختار یافته معمولا برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و حدودا 3 سال زمان می برد. دانشجویان برای تحصیل در آلمان در دوره دکترای ساختار یافته باید نمره آیلتس حداقل 6.5 تا 7.5 و نمره تافل 90 تا 100 کسب کنند.

تحصیل در کالج های آلمان

آلمان بیش از 400 دانشگاه (کالج) دارد که با فراهم نمودن شرايط زير، باعث شده است که بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل خود در دانشگاه های آلمان باشند.

  • برگزاري دوره ها به زبان انگليسي: حدود 220 کالج دولتي در آلمان دوره هاي خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. به علاوه بیش از 200 دوره لیسانس و 1700 برنامه کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی است.
  • معتبر بودن مدارک فارغ التحصيلي: مدرکي که دانشجو در کالج هاي آلمان در يافت مي کند،‌در سرتاسر جهان معتبر است.
  • امکان تحصيل رايگان: تمام دانشجویان شامل دانشجویان بین المللی و غیر اتحادیه اروپا، می توانند به صورت رایگان در کالج ها و دانشگاه های دولتي آلمان تحصیل کنند

انواع کالج در آلمان شما می‌توانید از طریق تحصیل در کالج‌های پزشکی آلمان، مهندسی، مدیریت و اقتصاد، علوم انسانی و زبان شناسی روند تحصیلی خود در این کشور را آغاز کنید. پیش نیاز تحصیل در کالج‌های آلمان زبان B1 است. همچنین باید مبلغی را به عنوان اثبات تمکن مالی به همراه خود به خاک آلمان بیاورید. این مبلغ پس از ورود شما به کشور آلمان بلوکه خواهد شد. در واقع تحصیل در کالج پل ورود شما به دانشگاه‌های این کشور است و شما با طی کردن دوره کالج، می‌توانید با شرکت در آزمون دانشگاه‌های این کشور، وارد مقطع کارشناسی شوید. اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارید، حضور در دوره کالج M Kurs اجباری است و تنها در صورتی می‌توانید در رشته‌های پزشکی تحصیل کنید که این دوره را در کالج‌های آلمان با موفقیت بگذرانید. به منظور معرفی انواع کالج‌های کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • M Kurs: کالج پزشکی
  • T Kurs: کالج مهندسی
  • W Kurs: کالج مدیریت و اقتصاد
  • G Kurs: کالج رشته‌های علوم انسانی
  • S Kurs: کالج زبان شناسی

مدرک تحصيلي مورد پذيرش، مدرک زبان انگليسي معتبر،‌‌ از معیارهای اصلی واجد شرایط بودن برای تحصیل در کالج هاي آلمان به حساب مي آيند.

فاکتورهاي انتخاب بهترين دانشگاه (کالج) آلمان عبارتند از:

رتبه بين المللي کالج: در حال حاضر آلمان رتبه سوم برترين دانشگاه هاي جهان را دارد.

هزينه تحصيل: بسياري از کالج ها در آلمان شهريه اي دريافت نمي کنند. به استثنا، دانشگاه های دولتی بادن-وورتمبرگ که در آن دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید هزینه ای معادل 1500 یورو در هر ترم بپردازند.

تنوع آموزشي: در محيط هاي آموزشي آلمان، رشته هاي مطالعاتي متنوع وجود دارد.

قوي بودن در رشته هاي موضوعي خاص: برخي از دانشگاه ها به رغم عملکرد بالا، در يک سري از رشته ها ضعيف هستند. پس لازم است جستجو کنيد که دانشگاه مورد نظر در شاخه مد نظر هم قوي باشد.

برترين کالج ها برای تحصيل داروسازي در آلمان

در ادامه ليست کالج ها بر اساس معيارهاي رتبه برتر و ‌پرطرفدار بودن، آورده شده است:

کالج هايي با رتبه برتر
1دانشگاه فنی مونیخ
2LMU – دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
3دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگ
4دانشگاه آزاد برلین
5دانشگاه هومبولت برلین
6دانشگاه RWTH آخن
7دانشگاه بن
8دانشگاه فریبورگ
9دانشگاه توبینگن
کالج های پرطرفدار
1Hochschule Fresenius – دانشگاه علمی کاربردی
2دانشگاه بین المللی علمی کاربردی IU
3دانشگاه لوفانا لوئنبورگ

در صورتي که قصد داريد همزمان تحصيلات عالي را در کالج بگذرانيد و در محل کار خود نيز آموزش ببينيد، مي توانيد دانشکده مدیریت بازرگانی هامبورگ (HSBA) را انتخاب کنيد.

در نظر داشته باشيد که اصطلاح “کالج” در آلمان استفاده نمی شود و معمولا معادل آن يعني همان “دانشگاه” رايج است. در واقع موسسات آموزشي در آلمان، دانشگاه، دانشگاه علمي کاربردي،‌آکادمي و مدارس ناميده مي شوند.

تحصیل پزشکی در کشور آلمان

 

دریافت پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان بسیار سخت و رقابتی است. اصلی‌ترین شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی آلمان، در دست داشتن دیپلم دبیرستان و گواهی مهارت در زبان آلمانی می‌باشد. برای تحصیل پزشکی در آلمان به صورت رایگان، کشور آلمان بهترین گزینه است و دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان، آلمان را یکی از بهترین مقاصد تحصیلی می دانند. دانشگاه های این کشور کیفیت آموزشی بالایی در رشته پزشکی دارند و علاوه بر این، پذیرش دانشجوی پزشکی نیز در این کشور نسبتا آسان است. رشته های علوم پزشکی بهترین رشته تحصیلی در آلمان می باشند، چرا که امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد، همچنین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از فرصت های شغلی مناسبی برخوردار خواهند شد.

دوره های پزشکی در آلمان به زبان آلمانی برگزار می شوند، که البته دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های خصوصی، به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. در رشته پزشکی در آلمان هیچ نوع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه نمی شود، چرا که در این رشته رقابت زیادی بین دانشجویان وجود دارد. دوره پزشکی در آلمان حدود 6 سال (12 ترم) زمان می برد. به طور کلی دلایلی که سبب محبوبیت تحصیل پزشکی در آلمان می شود به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه های کشور آلمان کیفیت بالایی در آموزش دارند و از استاندارد های جهانی برخوردارند که سبب محبوبیت این رشته در میان دانشجویان بین المللی شده است.
  • وجود امکانات دانشگاهی و آزمایشگاه های مجهز و مدرن در دانشگاه های کشور آلمان، سبب شده که دانشجویان بتوانند به راحتی تحقیقات خود را در این محیط انجام دهند و از امکانات مناسبی برخوردار باشند.
  • دانشگاه های آلمان طیف گسترده ای از رشته های علوم پزشکی را به دانشجویان ارائه می کنند و افراد در انتخاب رشته و زیر شاخه های پزشکی دستشان باز است، به طوری که به راحتی می توانند در شاخه مورد نظر خود تحصیل کنند.
  • یکی از مهم ترین دلایل تحصیل پزشکی در آلمان، اعتبار مدرک تحصیلی آن است که برای کارفرمایان ارزش بالایی دارد. در واقع افراد با داشتن مدرک پزشکی آلمان می توانند موقعیت های شغلی مناسبی را اتخاذ کرده و درآمد بالایی نیز در این کشور داشته باشند.
  • از دیگر شرایط تحصیل در آلمان این است که دانشجویان بین المللی با تحصیل پزشکی می توانند با فرهنگ های بسیاری آشنا شده و با اتباع کشورهای مختلف در دنیا ارتباط برقرار کنند.

تحصیل تخصص پزشکی در کشور آلمان

دانشجویان پزشکی می توانند پس از تحصیل در دوره 6 سال پزشکی، اقدام به تحصیل تخصص پزشکی نمایند. برای ادامه تحصیل در تخصص پزشکی، متقاضیان باید مدرک پزشکی قبل از تخصص داشته باشند، که در این حالت می توانند برای تخصص پزشکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. ادامه تحصیل دوره تخصص پزشکی در آلمان به دو حالت تقسیم می شود:

در حالت اول متقاضیان دوره پزشکی عمومی خود را در آلمان گذرانده اند و اکنون اقدام به تحصیل تخصص در دانشگاه های این کشور نموده اند. در حالت دوم افراد، دوره پزشکی عمومی خود را در کشوری خارج از آلمان پشت سر گذاشته اند و قصد تحصیل تخصص در دانشگاه های این کشور را دارند. در این حالت مدرک متقاضیان باید ابتدا معادلسازی شود، به این صورت که دانشجویان پزشکی باید در دوره های تخصصی ای که در کالج های آلمان برگزار می شود شرکت کنند. همچنین دانشجویان در پایان دوره باید در آزمون Aprobation قبول شوند تا مدرک آن ها معادلسازی شود.

افراد پس از معادلسازی مدرک باید از یک بیمارستان برای رزیدنتی پذیرش دریافت نموده و و دوره های مقدماتی را طی کنند و به عنوان یک پزشک طبابت کنند. بعد از آن می توانند دوره های تخصص خود را در دانشگاه های کشور آلمان سپری کنند. در مقطع تخصص پزشکی دانشجویان فقط می توانند به زبان آلمانی تحصیل کنند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع وجود ندارد. حداقل سطح مورد نیاز برای ورود به دوره های تخصص پزشکی درآلمان، سطح B2 می باشد. این سطح در نهایت برای گرفتن تمام مدارک لازم، نیاز است ولی برای اخذ پذیرش و اقدام اولیه مدرک زبان آلمانی در سطح B1  هم کفایت می کند.

لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در آلمان برای شرکت دردوره های تخصص پزشکی، محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد با هر سنی می توانند تخصص بگیرند. اما این بدین معنی نیست که برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل تخصص، با هر سنی بتوان ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کرد. در واقع برای اخذ ویزای تحصیلی داشتن سن مناسب یکی از شروط است که باید رعایت شود.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

اصلی‌ترین انگیزه متقاضيان تحصيل دندانپزشکی در آلمان،‌ درآمد بالا و آينده شغلي خوب اين رشته در آلمان است. 2 راه براي ورود به رشته دندانپزشکي آلمان وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • روش مستقيم: قبولي در آزمون ورودي (حداقل سطح شرکت در اين آزمون، ‌سطح B2 است )
  • روش غير مستقيم: گذراندن دوره هاي يکساله کالج که به صورت رايگان و براي آموزش درس هاي شيمي،‌ زبان و زيست شناسي که در دو ترم برگزار مي شود. (حداقل سطح شرکت در اين دوره، ‌سطح B1 است )

با اينکه محدوديت سني تحصيل در آلمان وجود ندارد اما افرادي که بالاتر از 26 سال سن دارند به دليل فاصله گرفتن از دوره تحصيلي شان،‌ سخت تر پذيرش مي شوند. به علاوه بايد در نظر داشت که دانشگاه های دولتی آلمان، در رشته دندانپزشکی تنها یکبار در سال و آن هم در سپتامبر،‌ پذيرش دارند.

دوره عمومی دندانپزشکي در این کشور حدود 5 الي 6 سال (10-12 ترم) مي باشد. دوره تخصص دندانپزشکی در آلمان نيز بسته به تخصص بين 3 تا 6 سال، زمان مي برد.

از جمله بهترین دانشگاه های آلمان در رشته دندانپزشکي که تحصيل در آنها رايگان است،‌ مي توان به موارد زير اشاره کرد:

نام دانشگاه دندانپزشکي
1آخن  RWTH  دانشگاه
2دانشگاه مونستر
3دانشگاه مینه سوتا فرانکفورت
4دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن
5دانشگاه هایدلبرگ
6دانشگاه هومبولت زو برلین
7لودویگ ماکسیملیانس مونیخ
8دانشگاه گوتینگن
9دانشگاه اولم
10آلبرت لودویگز فریبورگ
11دانشگاه هامبورگ
12دانشگاه آزاد برلین
13دانشکده پزشکی هانور
14دانشگاه بن
15دانشگاه کلن

محدوديت سني براي ادامه تحصيل در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

آلمان در واقع مرکز تحقیقات و تولید صنعت داروسازی است. در حال حاضر اين کشور، ‌شرکت‌های بزرگ دارویی نظير بایر و بوهرینگر اینگلهایم را در خود جا داده است. شهرهاي برلين،‌هامبورگ، اشتوتگارت، اسن، کلن، مونیخ، هانوفر، برمن، از جمله شهرهاي پردرآمد و مورد علاقه داروسازان از سراسر جهان به حساب مي آيند.

مدت تحصيل داروسازي در آلمان، 8 ترم يعني حدود چهار سال به طول مي انجامد. طي تحصيل داروسازي، 2 دوره آموزشي، هر کدام به مدت 4 هفته حتما بايد گذرانده شود. براي گرفتن مدرک داروسازي و اخذ مجوز فعاليت، بايد يک سال دوره آموزشي عملي زیر نظر یک داروساز دارای مجوز کارآموزی، گذارنده و در آزمون دولتي اين رشته موفق شده باشيد. از مزيت هاي تحصيل داروسازي در آلمان مي توان به آزمایشگاه های به روز و قابل دسترس، محیط های مطالعاتی عالی، اساتید و محققان فرهيخته و باتجربه و همينطور شهریه پايين اشاره کرد.

در ادامه، 8 دانشگاه برتر تحصيل داروسازي در آلمان آورده شده است:

نام دانشگاه داروسازي
1دانشگاه ماربورگ
2دانشگاه گریفسوالد
3دانشگاه فرانکفورت
4دانشگاه فرایبورگ
5دانشگاه کیل
6دانشگاه وورزبورگ
7دانشگاه فراي برلين
8دانشگاه فنی برانزویک

دوره های زبان آلمانی در آلمان

دانشجویان ایرانی برای شرکت در دوره های آموزش زبان در آلمان، نمی توانند ویزا دریافت کنند. برای این کار باید ابتدا برای یکی از دانشگاه های کشور آلمان پذیرش تحصیلی دریافت کنند و از طریق ویزای تحصیلی بتوانند به آلمان مهاجرت کرده و در دوره های زبان این کشور شرکت کنند. دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید یک سطح مقدماتی از زبان آلمانی را گذرانده باشند، اما برای رسیدن به سطوح بالا تر می توانند در دوره های زبان کشور آلمان شرکت کنند. متقاضیان پس از ورود به آلمان در دوره های زبان که در دانشگاه ها و کالج های این کشور برگزار می شود، شرکت می کنند و پس از یادگیری و تسلط به زبان آلمانی مدرک زبان آلمانی را دریافت کرده و مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور خواهند شد.

دوره های زبانی که در دانشگاه ها و کالج های آلمان برگزار می شوند، شامل شش سطح زبان آلمانی خواهند بود. این سطوح عبارتند از:  A1، A2، B1، B2، C1 و C2 که از ساده به پیشرفته دسته بندی می شوند. همان طور که گفته شد، حداقل سطح مورد نیاز زبان در دانشگاه های این کشور B1 می باشد. افراد پس از گذراندن دوره های زبان آلمانی بایستی در آزمون هایی همچون DHS و یا Test DAF شرکت کرده و مدرک دریافت نمایند.

ادامه تحصیل در کشور آلمان

اگر دانشجوی بین المللی هستید که از یک دانشگاه یا کالج آلمان فارغ التحصیل می شوید و قصد ادامه تحصیل در المان را دارید، چندین گزینه برای شما وجود دارد:

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشداگر در حال حاضر مدرک کارشناسی خود را از یک دانشگاه آلمان دریافت کرده اید، می توانید برای تحصیلات رایگان در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد بدون پرداخت شهریه درخواست دهید. البته با این شرط که در همان رشته تحصیلی در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنید. بیش از 1800 رشته کارشناسی ارشد در آلمان وجود دارد.
ادامه تحصیل در مقطع دکترااگر علاقه مند به ادامه تحصیل در یک دوره مبتنی بر تحقیق هستید و در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد دارید، می توانید برای برنامه دکترای فلسفهPhD) در آلمان) درخواست دهید. بر این اساس می توانید برنامه individual doctorate (تحقیقات خودگردان زیر نظر یک استاد) یا برنامه structured PhD (دکترای ساختاریافته) را انتخاب کنید که در آن نظارت گروهی و دوره های آموزشی وجود دارد و برای دوره تحصیلی کمک هزینه دریافت می کنید.
درخواست برای دیپلم یا مدرک تحصیلات تکمیلیگواهینامه ها و مدارک تحصیلات تکمیلی در آلمان را می توان از دانشگاه ها، کالج های فنی و موسسه های آموزشی خصوصی دریافت کرد. این ها معمولاً برنامه های بدون مدرک را ارائه می دهند و بر آموزش عملی و شغل-محور تمرکز می کنند و اغلب شامل ترکیبی از دوره های آموزشی و تجربه عملی هستند.
درخواست برای صلاحیت حرفه ایکار در مشاغلی مانند حقوق، پزشکی آلمان یا تدریس به مدارک اضافی مانند صلاحیت های حرفه ای جدا از مدرک تحصیلی نیاز دارند. برای دریافت این صلاحیت های حرفه ای می توانید از طریق سازمان های حرفه ای یا موسسه های نظارتی اقدام کنید.

رشته های برتر مقطع کارشناسی ارشد آلمان

دانشگاه های کشور آلمان رشته های متنوعی را برای مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهند. در ادامه به معرفی رشته های برتر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور آلمان و تعداد گرایش های هر رشته تحصیلی در سال 2023-2024 می پردازیم:

کشاورزی و جنگلداری45 گرایش
علوم و حرفه های کاربردی34 گرایش
هنر، طراحی و معماری103 گرایش
مدیریت کسب و کار655 گرایش
علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات299 گرایش
آموزش و پرورش32 گرایش
فناوری مهندسی348 گرایش
مطالعات محیطی و علوم زمین200 گرایش
توریسم، اوقات فراغت و ورزش35 گرایش
رشته های علوم انسانی176 گرایش
روزنامه نگاری و رسانه37 گرایش
حقوق و قوانین قضایی54 گرایش
پزشکی و سلامت133 گرایش
علوم طبیعی و ریاضی404 گرایش
رشته های علوم اجتماعی426 گرایش

شرط معدل برای تحصیل در آلمان

اکثر دانشگاه هاي برجسته آلمان براي مقاطع کارشناسي ارشد،‌ معدل 2.5به بالا را مي پذيرند. البته برخي از بهترین دانشگاه های آلمان، معدل 2.0 تا 2.4 را نيز معدل پايين در نظر مي گيرند و براي دانشجويي با اين معدل،‌ ویزای تحصیل آلمان صادر نمي کنند. با اين حال دانشجوياني که معدل پايين تر از  دارند )به عنوان مثال معدل 2.5 تا  (3.0، همچنان می توانند برای ویزای تحصیل آلمان و پذيرش در دانشگاه هاي المان با معیارهای نمره پایین درخواست دهند.

در ادامه سيستم نمره دهي دانشگاه هاي المان را مشاهده مي کنيد:

توضيحتوصيفنمره
تمامي الزامات را برآورده مي کند.عالي1
بخش زيادي از الزامات را برآورده مي کند.خوب2
برخي از الزامات را برآورده مي کند.رضايت بخش3
الزامات کمتري را برآورده مي کند.کافي4
الزامات را برآورده نمي کند.غير رضايت بخش5

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل با مدل پایین در کشور آلمان غیرممکن نیست. با آماده‌سازی مدرک زبان یا سابقه کاری می‌توانید کسری معدل خود جبران کنید. پذیرش در برخی رشته‌های خاص نیز از این طریق امکان‌پذیر خواهد بود. شاید متعجب شوید، اما شانس پذیرش در رشته پزشکی با معدل پایین نیز وجود دارد. شرط معدل یکی از مهم‌ترین مراحل برای پذیرش از دانشگاه‌های این کشور به‌حساب می‌آید.

در نظام آموزشی آلمان از یک سیستم نمره دهی استفاده می‌شود که دارای پنج نمره (یک تا پنج) است. نمره یک بالاترین نمره برای تعیین معدل به‌حساب می‌آید. کسب معدل ۱۵ به معنی دریافت نمره 5/2 در این مقیاس است. اگر یکی از متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی معدلی پایین‌تر از ۱۵ داشته باشید باید از طریق ارائه مدارک زیر شانس اپلای خود را افزایش دهید.

  • ارائه انگیزه‌نامه
  • کپی تمام مدارک تحصیلی و ارائه آخرین مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان به ویژه زبان آلمانی
  • رزومه قوی
  • ارائه سابقه کاری

در انتها باید بدانید تنها بخشی از دانشگاه‌های Germany شرایط برای پذیرش دانشجویان با معدل پایین را فراهم کرده‌اند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه فردریش الکساندر
  • دانشگاه فنی دارمشتات
  • دانشگاه گوته
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه‌مانهایم
  • دانشگاه جوناس گوتنبرگ

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

  • خلاصه سوابق کاری
  • توصیه نامه ها (حداقل دو عدد)
  • عکس های به اندازه گذرنامه
  • کپی گذرنامه شما
  • گواهینامه های آزمون GMAT / GRE (در صورت درخواست)
  • گواهی پزشکی
  • نامه بیمه
  • اسنادی که بیانگر تجربه کاری هستند (در صورت وجود)
  • پرسشنامه خاص دوره (در صورت پرسش)
  • امتحان TestAS
  • ترجمه گواهینامه ها و مدارک (در صورت درخواست)
  • اثبات توانایی مالی (در صورت درخواست)

درخواست اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان

اولین گام در تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان، دانش زبان آلمانی می باشد که باید آن را با نمره قوی در آزمون هایی مانند TestDaF یا DSH اثبات کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان

سایر مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان عبارتند از:

  • مدرک ورود به دانشگاه/ گواهی ترک تحصیلات متوسطه؛
  • دانش قوی انگلیسی (به منظور درک ادبیات تخصصی، همچنین دانستن زبان لاتین بسیار مفید است اما ضروری نیست)؛
  • دانش گسترده دبیرستان در مورد زیست شناسی، شیمی و فیزیک؛
  • برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان غیر اتحادیه اروپا را نیز ملزم به ارائه نتایج آزمون TestAS کنند.

شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان، دانشجویان ابتدا باید پذیرش شوند. از این رو متقاضیان باید از شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه های این کشور، با مراجعه به سایت هر دانشگاه مطلع شوند. شرایط پذیرش دانشجو برای هر دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت شرایط تحصیل در آلمان بین تمام دانشگاه ها مشترک هستند. این شرایط عبارتند از:

  • شرکت در آزمون های ورودی
دانشجویان برای این که بتوانند وارد دانشگاه های کشور آلمان شوند باید در یک سری آزمون ها شرکت کرده و قبول شوند.
  • آزمون TestAS
آزمون استعداد تحصیلی یا TestAS، آزمونی است برای سنجش استعداد دانشجویان بین المللی که به دانشگاه های کشور المان اجازه می دهد تا قبل از پذیرش دانشجویان، مهارت های شناختی آن ها را ارزیابی نمایند. این آزمون به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می شود و ارائه مدرک آن برای همه دانشگاه ها اجباری نمی باشد. بنابراین قبل از پذیرش برای دانشگاه مورد نظر، ابتدا جویا شوید که نیاز به دریافت این مدرک هست یا خیر.
  • آزمون TMS
آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های کشور آلمان که به اختصار TMS نامیده می شود، دانش پزشکی متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد. قبولی در آزمون TMS به دانشگاه های پزشکی ثابت می کند که فرد در آینده دانشجوی پزشکی خوبی خواهد بود. متقاضیان تنها یک بار می توانند در این آزمون شرکت کنند و این آزمون قابلیت تکرار مجدد را ندارد. این آزمون سالانه دو بار در شهر های مختلف آلمان برگزار می گردد.
  • مدرک زبان آلمانی
برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان، متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 ارائه دهند که یکی از اصلی ترین شروط ورود به دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 نیز پذیرش مشروط دریافت کنند و سپس با تقویت زبان المانی از طریق شرکت در دوره های زبان، سطح خود را به B2 برسانند. بعد از آن افراد می توانند وارد دانشگاه شوند.
  • بیمه درمانی
متقاضیان برای تحصیل در آلمان و  پذیرش در دانشگاه های این کشور لازم است بیمه درمانی دریافت کرده باشند و به همراه مدارک لازم برای پذیرش، به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.
  • ارائه تمکن مالی
افراد برای این که بتوانند وارد دانشگاه های کشور آلمان شوند، باید ثابت کنند توانایی لازم برای تامین هزینه های زندکی در آلمان را دارند. مبلغ مورد نیاز تمکن مالی برای یک سال حدود 10 هزار یورو می باشد که متقاضیان باید در حساب بانکی خود داشته باشند.
  • ویزای دانشجویی
دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند و اهل کشور های خارج از اتحادیه اروپا می باشند، باید برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان اقدام به دریافت ویزای دانشجویی نمایند. این افراد باید به کنسولگری و سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کرده و ویزا دریافت کنند.

تحصیل در آلمان

هزینه های تحصیل در آلمان

یکی از ابهاماتی که همواره دانشجویان به منظور تحصیل در کشور آلمان با آن مواجه هستند، هزینه تحصیل در این کشور است. به صورت دقیق نمی‌توان مبلغی را به عنوان هزینه تحصیل در آلمان اعلام کرد. سبک زندگی شما، نحوه مدیریت دخل و خرج، شهری که در آن تحصیل می‌کنید و… از مهم‌ترین عواملی هستند که هزینه تحصیل در آلمان را مشخص می‌کنند. با این حال به صورت میانگین این هزینه در ماه بین 800 تا 1200 یورو خواهد بود.

هزینه تحصیل در آلمان به نوع دانشگاه، دولتی یا خصوصی و به مقطع تحصیلی،  کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا بستگی دارد. هزینه های تحصیل در آلمان برای دانشگاه های خصوصی و دولتی در سال 2023 عبارت است از:

مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه هزینه های تحصیلی در سال 2023
مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتیدانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان مقطع کارشناسی رایگان هستند، در واقع هیچ شهریه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند و دانشجویان بین المللی فقط ملزم به پرداخت هزینه اندک خدمات اداری در حدود 265 یورو در سال هستند.
مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتیتحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فقط در صورتی رایگان است که دانشجویان مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه های کشور آلمان گذرانده باشند و همچنین رشته کارشناسی ارشد آن ها با رشته کارشناسی مرتبط باشد.
مقطع دکترا در دانشگاه های دولتیرایگان و بدون پرداخت شهریه
مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصیسالانه از حدود 10.000 تا 15.000 یورو
مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصیسالانه از حدود 10.000 تا 20.000 یورو
شهریه دانشگاه خصوصی بارد Bard Universityسالانه از حدود 50.000 تا 60.000 یورو

پادکست هزینه‌ تحصیل در آلمان چقدر است؟

 

طبق قوانین وضع شده در کشور آلمان، تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان می باشد، حتی دانشجویان بین المللی نیز برای تحصیل در آلمان هزینه ای پرداخت نمی کنند. دانشجویان ممکن است فقط حدود 200 یورو در هر ترم به دانشگاه پرداخت کنند که صرف ارائه برخی خدمات دانشجویی و ثبت نام و دریافت کارت دانشجویی خواهد شد. تنها هزینه ای که دانشجویان لازم است آن را تامین کنند، هزینه های زندگی ان ها خواهد بود که شامل هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد و … خواهد شد. به طور میانگین برای گذراندن یک زندگی دانشجویی معمولی در آلمان حدود هزار یورو در ماه کفایت می کند. دانشجوبان می توانند در کنار تحصیل به انجام کار های پاره وقت مشغول شوند و هزینه تحصیل در آلمان و زندگی خود را از این طریق تامین کنند.

هزینه زندگی در آلمان

به طور کلی، آلمان کشور مقرون به صرفه تری برای زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی است. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان کمتر از 1000 یورو در ماه می باشد که اگر این هزینه ها را با هزینه های تحصیل رایگان در آلمان ترکیب کنید، یک مقصد تحصیلی بسیار مقرون به صرفه خواهید داشت. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان شامل هزینه های محل اقامت دانشجویی، خورد و خوراک و دیگر هزینه های ضروری زندگی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمانهزینه های اقامت دانشجویی در آلمان

هزینه های اقامت دانشجویی بزرگترین هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی است. هزینه اجاره محل اقامت بر اساس موقعیت و متراژ آپارتمان یا اتاق متغیر می باشد.

  • هزینه های اجاره یک اتاق یک نفره در یک آپارتمان اشتراکی در شهرهای بزرگتر مانند برلین، مونیخ یا هامبورگ ماهانه از حدود 300 تا 600 یورو است.
  • هزینه اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در برلین، مونیخ یا هامبورگ از حدود 600 تا 1000 یورو است.
  • هزینه خرید کارت عبور و مرور برای حمل و نقل عمومی ماهانه در حدود 70 تا 100 یورو است.

هزینه های خورد و خوراک در آلمان

هزینه های خورد و خوراک در آلمان نسبتا مقرون به صرفه است و یک وعده غذایی ساده در یک رستوران معمولی بین 8 تا 15 یورو هزینه دارد. اگر دانشجویان مواد غذایی خود را از فروشگاه های تخفیف دار مانند  Lidl، Aldi  یا Netto خریداری کنند، می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. برخی از برآوردهای کلی از هزینه های خورد و خوراک در آلمان در سال 2023 عبارت است از:

یک لیتر شیر10.70 تا 1.20 یورو
یک قرص ناناز 1 تا 3 یورو
12 عدد تخم مرغاز 1 تا 2 یورو
یک کیلو سیباز 1 تا 2 یورو
یک کیلو موزاز 1 تا 2 یورو
یک کیلو موزاز 1 تا 2 یورو
یک کیلو گوشت مرغاز 8 تا 15 یورو
یک کیلو گوشت گاواز 8 تا 15 یورو
یک بطری 0.5 لیتری آباز 0.50 تا 1 یورو
یک بطری آبجو معمولی در بار یا رستوراناز 1.50 تا 3 یورو
یک بطری شراب 750 میلی لیتریاز 5 تا 15 یورو
صرف غذا در فست فوداز 5 تا 8 یورو
صرف غذا در رستوران معمولیاز 12 تا 52 یورو
صرف غذا در رستوران لوکساز 40 تا 100 یورو

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی آلمان

از آنجایی که تحصیلات عالی در آلمان بیشتر رایگان و بدون پرداخت شهریه است، بورسیه تحصیلی چندانی در دسترس نیست. سازمان اصلی ارائه دهنده بورسیه ها و جوایز تحصیلی بورسیه Begabtenförderungswerke  است که بورسیه تحصیلی را به دانشجویان مستعد و واجد شرایط اعطا می کند. این سازمان متشکل از 13 گروه ارائه دهنده بورسیه است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان پشتیبانی می شود.

نکات مهم در مورد بورسیه های تحصیلی آلمان

انواع مختلفی از کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی رایگان المان وجود دارد. برای انتخاب بهترین نوع کمک هزینه تحصیلی و بورسیه باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید:

  • آیا دارای شرایط بورسیه تحصیلی آلمان هستید؟
  • آیا دارای مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی المان هستید؟
  • چه نوع حمایتی ارائه می شود؟
  • آیا این حمایت مالی نیازهای شما را برآورده می کند؟
  • روند درخواست چقدر دشوار است؟
  • بورسیه چقدر رقابتی است؟

انواع بورسیه های تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی رایگان المان در انواع مختلفی ارائه می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

انواع بورسیه تحصیلی در آلمانویژگی ها
بورسیه های  DAADبورسیه های DAAD (خدمات تبادل علمی آلمان) طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی را برای دانشجویان و محققان بین المللی برای تحصیل یا انجام تحقیقات در آلمان ارائه می دهد.
بورسیه Deutschlandstipendiumبورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی مختص دانشجویان بسیار مستعدی است که در یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه المان در حال تحصیل هستند.
بورسیه های  Erasmus+برنامه Erasmus+ بورسیه هایی را برای دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل یا انجام تحقیقات در آلمان فراهم می کند.
بورسیه Stipendium Plusاین یک برنامه بورسیه تامین شده توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال (BMBF)  آلمان است که از دانشجویان مستعد و متعهدی که با شرایط اجتماعی یا شخصی چالش برانگیز روبرو هستند، حمایت مالی می کند.
بورسیه سازمان ها و بنیادهای خصوصی آلمانبسیاری از بنیادها و سازمان های خصوصی در آلمان بر اساس شایستگی تحصیلی، نیاز مالی یا دیگر ملاک ها به دانشجویان بورسیه اعطا می کنند.

چگونه برای تحصیل در دانشگاه معتبر آلمان درخواست دهیم؟

ساده ترین راه برای درخواست اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر آلمانی برای یک دانشجوی بین المللی از طریق Uni-Assist است. این سرویس با ارائه راهنمایی های گام به گام به شما در جمع آوری مدارک لازم، ارائه درخواست، ارزیابی گواهینامه های تحصیلی و ارسال درخواست به دانشگاه مورد نظر کمک می کند.

هزینه ارائه درخواست پذیرش دانشگاه چقدر است؟

هزینه ارائه درخواست پذیرش تحصیلی آلمان از طریق این سرویس برای اولین درخواست 75 یورو و برای برنامه های بعدی 15 یورو است.

آیا می توانیم مستقیماً برای یک دانشگاه درخواست دهیم؟

روش دیگر برای ارائه درخواست پذیرش تحصیلی به جای سرویس Uni-Assist این است که مستقیماً به دانشگاه مورد نظر درخواست دهید و برای کمک با دفتر بین المللی آن ها تماس بگیرید. بین ارائه درخواست برای یک دانشگاه دولتی و یک دانشگاه خصوصی تفاوت هایی وجود دارد. در دانشگاه‌ های دولتی، پذیرش از طریق «numerus clausus» مدیریت می‌شود؛ یک سیستم مبتنی بر اعداد که تعداد ظرفیت ‌های موجود در یک برنامه را تعیین می ‌کند. مهم نیست که دانشجویان چقدر واجد شرایط لازم باشند، این سیستم بر اساس شماره تعیین شده عمل می کند. معیار دیگر در این نوع پذیرش در دانشگاه های دولتی بر اساس نمره های دبیرستان است. بنابراین دوباره اعداد تعیین می کنند که آیا دانشجویان واجد شرایط پذیرش هستند یا خیر. اما از آن جا که تقاضا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی آلمان به دلیل شهریه بالای آن ها زیاد نیست، اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه بسیار آسان تر است.

ساختار سال تحصیلی آلمان چگونه است؟

سال تحصیلی در آلمان به طور کلی از اول اکتبر شروع می شود و تا 30 سپتامبر سال بعد ادامه دارد و به دو ترم اصلی تقسیم می شود:

ترم های تحصیلی آلمان توضیحات
ترم زمستانی: از 1 اکتبر تا 31 مارسدوره های درس گفتار و کنفرانس ها معمولاً از اواسط اکتبر شروع می شوند و در اواسط فوریه به پایان می رسند. امتحان ها معمولاً از اواخر فوریه تا اواسط مارس برگزار می شوند. یک ترم استراحت معمولاً از اواسط فوریه تا اواسط آوریل وجود دارد.
ترم تابستانی: از 1 آوریل تا 30 سپتامبردوره های درس گفتار و کنفرانس ها معمولاً از اواسط آوریل شروع می شوند و در اواخر جولای به پایان می رسند.  امتحان ها از اواخر جولای تا اواسط آگوست برگزار می شوند. تعطیلات ترم از اواسط آگوست تا اواسط اکتبر است.

تعطیلات در طول سال تحصیلی در آلمان

دانشگاه های کشور آلمان مانند دیگر کشورهای جهان دارای تعطیلات رسمی و در اصطلاح استراحت کوتاه بین ترم های تحصیلی خود هستند. البته، بر اساس هر دانشگاه، ممکن است تغییراتی در برنامه های تعطیلی وجود داشته باشد، بنابراین همیشه بهتر است وب سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید:

تعطیلات بین ترم های تحصیلیمدت زمان
تعطیلات کریسمس Christmas breakاواخر سال نو در ماه دسامبر و شروع ماه ژانویه سال جدید
تعطیلات عید پاک Easter breakبر اساس زمان عید پاک، اما معمولاً در ماه مارچ یا اپریل
تعطیلات Pentecost breakدر ماه می یا ژوئن به مدت یک هفته

چه زمانی برای درخواست دانشگاه های آلمان اقدام کنیم؟

بر اساس زمان شروع دوره و ترم تحصیلی در آلمان، دو مهلت درخواست وجود دارد:

  • 15 جولای اگر برنامه تحصیلی در ترم زمستان شروع می شود.
  • 15 ژانویه اگر برنامه تحصیلی در ترم تابستان شروع می شود.

پذیرش تحصیلی آلمان

تحصیل در کشور آلمان به زبان انگلیسی

همان طوری که بیان کردیم، برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، نیاز است تا مدرک زبان آلمانی داشته باشید. این امکان برای دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی نیز فراهم شده تا بتوانند در این کشور به انگلیسی تحصیل کنند. البته موضوع مهم این است که اگر چنین شرایطی دارید، باید برای حضور در دانشگاه‌های اینترنشنال و خصوصی اقدام کنید که هزینه بالایی دارند. به صورت میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها 12 هزار یورو شروع می‌شود. همچنین امکان تحصیل پزشکی در کشور آلمان به زبان انگلیسی وجود ندارد و تنها باید به زبان آلمانی در مقاطع تحصیلی مختلف در رشته‌های پزشکی تحصیل کنید.

مدرک زبان مورد نیاز تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان

برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های آلمان باید به زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط داشته باشید. بیشتر برنامه های تحصیلی آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند، به ویژه برنامه ها و رشته هایی که در دانشگاه های دولتی ارائه می شوند.

مدرک زبان آلمانی مورد نیاز دانشگاه های کشور آلمان

اگر برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌ های دولتی آلمان درخواست پذیرش تحصیلی ارسال می‌ کنید، احتمالاً زبان اصلی تدریس آلمانی خواهد بود. بنابراین باید با شرکت در یکی از این آزمون ‌ها، مدرکی دال بر مهارت‌ های زبان آلمانی خود ارائه دهید:

DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)این آزمون توسط دانشگاهی که در آن درخواست پذیرش می دهید، سازماندهی می شود، اما همه دانشگاه ها این آزمون را ارائه نمی دهند. بررسی کنید که کدام دانشگاه DSH را ارائه می دهد.
TestDaF (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)این آزمون را می توان به صورت کاغذی و دیجیتال در یکی از مراکز آزمون ثبت شده در سراسر جهان انجام داد. بنابراین پیدا کردن مراکز موجود برای گرفتن TestDaF ضروری است.

مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه های کشور آلمان

اگر برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان درخواست پذیرش تحصیلی ارسال می کنید، باید مدرکی دال بر دارا بودن مهارت زبان انگلیسی ارائه دهید. در این صورت نیازمند ارائه نتیجه این آزمون ها و مدارک زبان انگلیسی هستید. گرچه بهتر است وب سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کدام آزمون ها را می پذیرند.

آزمون آیلتس  IELTSبرای مهارت های  Listening، Reading، Writing  و  Speakingنمره کلی امتیاز 0 تا 9 لحاظ می شود. دانشگاه های کشور آلمان به نمره 6.0 یا 6.5 آیلتس نیاز دارند.
آزمون تافل TOEFLهر کدام از 4 مهارت Reading، Listening، Speaking و Writing  از 0 تا 30 نمره و نمره کلی حداکثر 120 است. بسیاری از دانشگاه های کشور آلمان برای پذیرش به نمره 90 تافل نیاز دارند.
آزمون آیلتس آکادمیک PTE Academicدر 3 مهارت Speaking & Writing، Reading و Listening می توان بین 10 تا 90 نمره کسب کرد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی به نمره بین 51 تا 60 و برای مقطع کارشناسی ارشد به نمره بین 57 تا 67 نیاز دارید
آزمون دولینگو Duolingo English testاین آزمون روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و در حال حاضر توسط هزاران دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته شده است. نمره ها بین 10 تا 160 است که نمره 95 تا 100 معادل نمره 6.0 آیلتس است.

ویزای تحصیلی کشور آلمان

دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و  EEAبرای تحصیل یا کار در آلمان نیازی به اخذ ویزای دانشجویی ندارند. در حالی که دانشجویان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا و EEA برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های آلمان باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. منبع رسمی اطلاعات در مورد ویزا و مجوزهای اقامت برای دانشجویان بین المللی در آلمان، وب سایت وزارت امور خارجه فدرال است. دانشجویان بین المللی بر اساس شرایط خود می توانند برای یکی از 4 نوع ویزاي تحصیلي آلمان اقدام کنند:

  • ویزای تحصیلی با اخذ پذیرش در یک دانشگاه معتبر آلمان: اگر نامه پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر آلمان دریافت کرده اید.
  • ویزای تحصیلی بدون اخذ پذیرش: اگر قصد دارید برای ارائه درخواست پذیرش دانشگاه به آلمان سفر کنید.
  • ویزای تحصیلی برای شرکت در یک دوره کارآموزی یا آموزشی زبان: اگر قبل از تحصیل در دانشگاه قصد شرکت در یک دوره زبان یا یک دوره کارآموزی دارید.
  • ویزای تحقیقاتی یا دکترا: اگر در حال تحصیل در مقطع دکترا در آلمان هستید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا دانشجویی آلمان

دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزا تحصیل آلمان باید دارای شرایط ویزای تحصیلی آلمان باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزا دانشجویی آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت معتبر: پاسپورت باید حداقل 6 ماه پس از اقامت در آلمان اعتبار داشته باشد.
  • عکس بیومتریک پاسپورت: دو عکس در اندازه پاسپورت از جمله مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی المان است.
  • فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزا را تکمیل و همراه با سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنید.
  • اثبات تمکن مالی: باید با ارائه گواهی تمکن مالی اثبات کنید که توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت زمان تحصیل در کشور آلمان و بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در آلمان را دارید. گواهی تمکن مالی می تواند شامل صورتحساب های بانکی، نامه های بورسیه تحصیلی یا نامه ضمانت مالی از یک حامی باشد.
  • نامه پذیرش: باید یک نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر آلمان ارائه دهید که تأیید می کند برای تحصیل در آن دانشگاه پذیرفته شده اید.

جدا از این مدارک کلی، ممکن است مدارک زیر نیز درخواست شود:

  • بیمه درمانی: باید مدرکی مبنی بر بیمه درمانی ارائه دهید که با شرایط بیمه ای کشور آلمان مطابقت داشته باشد.
  • مدرک مهارت زبان: ممکن است لازم باشد مدرکی دال بر مهارت خود در زبان تدریس (آلمانی یا انگلیسی) دانشگاه مورد نظر در آلمان ارائه دهید.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی آلمان

دانشجویان بین المللی با دارا بودن شرایط ویزای دانشجویی آلمان می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین و یا دانشجویان مجرد درخواست دهند. نحوه درخواست ویزای تحصیل آلمان عبارت است از:

  • فرم درخواست اخذ ویزای دانشجویی المان https://videx-national.diplo.de/videx/ را به صورت آنلاین تکمیل و پرینت کنید.
  • وب سایت و آدرس سفارت یا سرکنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود را با مراجعه به این صفحه پیدا کنید: http://www.diplo.de/addresses
  • یک وقت ملاقات رزرو کنید و بررسی کنید که آیا به غیر از مدارک ذکر شده در بالا مدارک و شرایط دیگری وجود دارد یا خیر.

هزینه ویزا دانشجویی آلمان

هزینه درخواست ویزای تحصیل آلمان 75 یورو است. با این حال، در برخی از کشورها، اگر از یک دانشگاه دولتی آلمان مانند DAAD بورسیه تحصیلی دریافت کنید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای پردازش ویزا نخواهید داشت.

زمان پردازش ویزای دانشجویی آلمان

زمان رسیدگی و پردازش ویزاي تحصیلي آلمان بر اساس عوامل مختلفی مانند سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می دهید، زمان سال و پیچیدگی پرونده متفاوت است. به طور کلی، حدود 4 تا 12 هفته طول می کشد تا درخواست ویزا بررسی شود. با این حال، در دوره های اوج پذیرش تحصیلی، مانند ماه های تابستان، زمان پردازش ممکن است طولانی تر باشد. توصیه می شود هر چه زودتر برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید. بهترین زمان 3 ماه قبل از سفر به آلمان است.

مسکن دانشجویی در آلمان

یافتن محل اقامت دانشجویی و مسکن مناسب و مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی در آلمان می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه در شهرهای بزرگ که تقاضا در آن بالا است. به طور کلی دانشجویان بین المللی در آلمان می توانند از گزینه های مسکن دانشجویی زیر یکی را انتخاب کنند:

انواع مسکن های دانشجویی در آلمانویژگی ها
خوابگاه های دانشجوییبیشتر دانشگاه ها خوابگاه های دانشجویی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. گرچه امکانات این خوابگاه ها کمی ساده و ابتدایی است، اما مقرون به صرفه هستند و فرصتی عالی برای زندگی در کنار دیگر دانشجویان از کشورهای مختلف را فراهم می کند.
آپارتمان های مسکونی دانشجوییبسیاری از دانشجویان در آلمان در آپارتمان های مشترک به نام “WG” (Wohngemeinschaft)  اقامت دارند. این آپارتمان ها دارای آشپزخانه و حمام مشترک هستند، اما هر دانشجو اتاق خصوصی خود را دارد.
آپارتمان های خصوصیآپارتمان های دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه یا آپارتمان های خصوصی برای دانشجویانی است که ترجیح می دهند به تنهایی یا با خانواده زندگی کنند. با این حال، پیدا کردن این آپارتمان ها به خصوص در شهرهای بزرگ مانند برلین، مونیخ یا هامبورگ سخت تر و با هزینه بالاتر همراه است.
  • هزینه های مسکن دانشجویی در آلمان

به طور کلی هزینه های مسکن دانشجویی در آلمان بر اساس شهری که انتخاب می کنید و دوری یا نزدیکی به مرکز شهر متغیر است. شهرهای مونیخ و اشتوتگارت گران ترین شهرهای آلمان برای اقامت دانشجویی محسوب می شوند. برخی از دانشجویان بین المللی با اشتراک آپارتمان خود با دیگر دانشجویان مبلغ اجاره کمتری را پرداخت می کنند. هزینه های اجاره آپارتمان یک خوابه در آلمان به طور متوسط بین 500 تا 1000 یورو در ماه است.

  • منابع معتبر برای یافتن مسکن دانشجویی در آلمان

دانشجویان بین المللی از روش های مختلف می توانند مسکن مناسب دانشجویی را پیدا کنند. از مهم ترین منابع معتبر که می توانید محل اقامت دانشجویی مناسب خود را در آلمان پیدا کنید، موارد زیر را می توان نام برد:

  • Amber

می توانید در Amber به دنبال یک آپارتمان مناسب با شرایط خود بگردید. این یک پلتفرم خصوصی است که از طریق آن می توانید به راحتی خوابگاه دانشجویی را در 9 کشور رزرو کنید.

  • Studentenwerk

Studentenwerk  یک سازمان دانشجویی است که گزینه های مسکن دانشجویی ارزان و مقرون به صرفه را برای دانشجویان فراهم می کند. این سازمان کار اجاره خوابگاه ها، آپارتمان های مشترک و آپارتمان های مجردی را با قیمت های مقرون به صرفه مدیریت می کند.

زمان درخواست برای مسکن دانشجویی در آلمان

به طور کلی برای یافتن مسکن دانشجویی در آلمان باید در اسرع وقت و چند ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده برای سفر به آلمان اقدام کنید. البته دانشجو زمانی می تواند به فکر یافتن محل اقامت دانشجویی باشد که از دانشگاهی که برای آن درخواست داده، نامه پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشد. بسیاری از دانشگاه‌ ها در آلمان دارای تسهیلات مسکن دانشجویی و یا مشارکت با ارائه‌ دهندگان مسکن محلی هستند. بنابراین بهتر است برای کسب اطلاعات در مورد گزینه‌ های موجود و مهلت‌ های درخواست با دفتر بین ‌المللی دانشگاه یا بخش خدمات دانشجویی تماس بگیرید.

کار دانشجویی حین تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی با دارا بودن شرایط خاص مجاز به کار و اشتغال در حین تحصیل دانشجویی در آلمان هستند. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا با اخذ مجوز کار دانشجویی می توانند 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنند. در تعطیلات ترم، دانشجویان بین المللی مجاز به کار تمام وقت هستند. اگر دانشجویان قصد کار و اشتغال بیشتر از زمان تعیین شده را دارند، باید از آژانس کار فدرال و اداره اتباع خارجی Federal Employment Agency  مجوزهای لازم را دریافت کنند. البته دانشجویان بین المللی اجازه ندارند به عنوان خوداشتغالی یا کار آزاد در آلمان به کار و اشتغال بپردازند. علاوه بر این برخی از رشته ها و برنامه های تحصیلی آلمان ممکن است دارای محدودیت های خاص در ساعات کاری برای دانشجویان بین المللی باشند. بنابراین، دانشجویان بهتر است با دفتر بین المللی دانشگاه یا مرکز شغلی خود برای دستورالعمل های خاص در مورد استخدام برای دانشجویان بین المللی مشاوره کنند. دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا یا شهروندان کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس می توانند بدون هیچ محدودیتی در آلمان کار کنند.

کار دانشجویی در آلمان

  • کجا می توانم شغل مناسب را پیدا کنم؟

مراجعه به پورتال های شغلی خاص برای یافتن مشاغل دانشجویی در آلمان از بهترین روش های یافتن کار مناسب دانشجویی است. دانشجویان بین المللی می توانند در این پورتال ها کار پاره وقت دانشجویی، فرصت کار در المان بدون مدرک تحصیلی و فرصت های کاری انعطاف پذیر و کوتاه مدت را پیدا کنند. برخی از پورتال های شغلی محبوب دانشجویی در آلمان عبارت اند از:

  • Jobmensa
  • StudentJob
  • Nebenjob
  • Unicorns

علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه ها و کالج های آلمان دارای مراکز شغلی هستند که می توانند به دانشجویان در یافتن فرصت های کاری کمک کنند. این مراکز می توانند اطلاعاتی در مورد فرصت های شغلی، کارآموزی و رویدادهای شغلی را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. همچنین به دانشجویان در تهیه رزومه کاری و تحصیلی و کسب آمادگی برای مصاحبه های شغلی کمک می کنند. جدا از این مراکز شغلی، انجمن ‌ها و گروه‌ های آنلاینی مانند InterNations و Meetup در کشور آلمان وجود دارد که در آن دانشجویان و شاغلان حرفه ای فرصت ‌های شغلی و مشاوره های شغلی را به اشتراک می‌ گذارند.

فرصت های شغلی پس از تحصیل در آلمان

کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در میان کشورهای اتحادیه اروپا است، در حالی که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را دارد. این بدان معناست که کشور آلمان نیاز دائمی به کارگران ماهر و متقاضیان تحصیل کرده برای تحقق نیازهای نیروی کار در این کشور دارد. جدا از دارا بودن فرصت های شغلی فراوان، وجود تعادل میان کار و زندگی در آلمان عالی است و متوسط حقوق ناخالص ماهانه در حدود 4.105 یورو است. اگر تصمیم دارید پس از تحصیل در المان در این کشور اقامت کنید و به دنبال شغل مناسب باشید، چند نقطه شروع وجود دارد که عبارت اند از:

  • Expatica : فرصت های شغلی عالی در آلمان برای دانشجویان بین المللی که به زبان انگلیسی تسلط دارند.
  • پورتال EURES (خدمات اشتغال اروپا، بخشی از کمیسیون اروپا): پورتال مناسب برای یافتن کار برای فارغ التحصیلان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است.
  • آژانس استخدام فدرال The Federal Employment Agency: بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان و شامل ZAV (خدمات بین المللی کاریابی) که بخش ویژه ای را به فرصت های شغلی در آلمان برای فارغ التحصیلان خارجی اختصاص داده است
  • English jobs مشاغل انگلیسی: مشاغل نیاز مند به مهارت زبان انگلیسی
  • Jobooh : مشاغل در استارتاپ ها
  • Academics دانشگاهیان: مشاغل علمی و پژوهشی
  • Staufenbiel : مشاغل در آلمان برای فارغ التحصیلان و دانشجویان
  • Stepstone : دوره های کارآموزی و مشاغل برای فارغ التحصیلان
  • Monster
  • Kununu
  • MeineStellenboersen
  • JobStairs
  • The Local
  • Kimeta

اگر می خواهید در مورد کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور بیشتر بدانید، به وب سایت های زیر مراجعه کنید:

  • Expatica با راهنمای جامع خود در مورد چگونگی یافتن کار در آلمان اطلاعات زیادی ارائه می دهد.
  • EXpatrio که اطلاعات مفید زیادی در مورد محیط کار آلمان ارائه می دهد.

بیمه دانشجویی برای تحصیل در آلمان

همه مهاجران و شهروندانی که در آلمان زندگی می کنند باید از بیمه مراقبت های بهداشتی دولتی یا خصوصی برخوردار باشند. دانشجویان بین المللی که باید در ابتدای ترم تحصیلی در دانشگاه های آلمان ثبت نام کنند نیز به بیمه درمانی معتبر آلمان نیاز دارند. بر این اساس دانشجویان بین المللی از روش های زیر می توانند بیمه درمانی معتبر در آلمان تهیه کنند:

  • از بیمه درمانی کشور خود استفاده کنید. این شرایط برای دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (باید کارت بیمه سلامت اروپاCard – EHIC را از کشور خود درخواست کنند) و چند کشور دیگر که با آلمان چنین توافقی دارد، صدق می کند.
  • از آلمان بیمه درمانی دولتی تهیه کنید که ماهانه حدود 110 یورو هزینه دارد.
  • بیمه درمانی را از یک ارائه دهنده بیمه خصوصی در آلمان تهیه کنید.
  • شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که در ارائه بیمه دانشجویی تخصص دارد، مانند شرکت بیمه تخصصی دانشجویی AON. این شرکت بیمه، بیمه های دانشجویی دندانپزشکی، کمک اضطراری، اموال شخصی و بیمه مسافرت دانشجویی را نیز پوشش می دهد.
  • بیمه درمانی ارائه شده توسطDAAD (سرویس تبادل دانشگاهی آلمان) را تهیه کنید.

مشکلات اصلی تحصیل در آلمان

 

سه مشکل اصلی و مهم برای تحصیل دانشجویان خارجی در آلمان وجود دارد:

یافتن محل اقامتیادگیری زبان آلمانی
برقراری ارتباط مسئله مهم دیگری در بین دانشجویان بین المللیآشنایی سیستم آموزشی
احساس بیگانگی از مشکلات تحصیل در آلماناحساس بیگانگی از مشکلات تحصیل در آلمان
مورد تمسخر قرارگرفتن از مشکلات تحصیلهزینه های تحصیل و زندگی از مشکلات تحصیل

مزایای تحصیل در آلمان

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، می‌توانند از بسیاری از مزیت‌های اقامت، زندگی و تحصیل در این کشور برخوردار شوند. از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در این کشور، می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی
  • تحصیل در این کشور به زبان رسمی در دانشگاه‌های دولتی
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی آلمان پس از فارغ‌التحصیلی
  • امکان یافتن کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی در فرصت 18 ماهه جستجوی کار
  • دریافت مجوز کار پاره وقت دانشجویی و کار و اشتغال و کسب درآمد
  • امکان کار و اشتغال و سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون اخذ ویزا
  • تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

آیا آلمان کشوری امن است؟

به طور کلی کشور آلمان از کشورهای امن اروپایی محسوب می شود. با این حال، به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید از همان اقدامات ایمنی شخصی عقل سلیم استفاده کند که در هر کشور دیگر جهان استفاده می کند:

  • مطمئن شوید که شماره های اضطراری را می دانید:
  • 110 برای موارد اضطراری که نیاز به پلیس دارید (شماره اورژانس ملی)
  • 112 برای فوریت های پزشکی و آتش نشانی (شماره اورژانس اروپایی)
  • 117 116 در مورد موضوعات پزشکی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، اما آنقدر فوری نیستند که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشید، اما نمی ‌توانید منتظر بمانید تا بتوانید پزشک عمومی خود را ببینید.
  • از رفت و آمد در کوچه های خلوت یا خیابان های تاریک در شب پرهیز کنید.
  • هنگام بیرون آوردن پول از دستگاه های خودپرداز توجه و مراقبت بیشتری داشته باشید.
  • سعی کنید شب ها تنها به پیاده روی نروید.
  • مراقب جیب برها باشید.

کارت دانشجویی در آلمان چه امتیازاتی دارد؟

تحصیل در آلمان رایگان است و دانشجویان هزینه ای دراین خصوص پرداخت نمی کنند. تنها هزینه هایی که دانشجویان در حین تحصیل دارند، مربوط به تامین مخارج زندگی خواهد بود. دولت آلمان برای دانشجویان امتیازاتی در نظر گرفته است که بتوانند بدون داشتن دغدغه های مالی و با خیالی آسوده به تحصیل بپردازند. یکی از این تمهیدات دولت امتیازات کارت دانشجویی می باشد که دانشجویان با استفاده از آن ها می توانند هزینه های زندگی دانشجویی را کاهش داده و از رفاه بیشتری برخوردار شوند. دانشجویان می توانند به کمک امتیازات کارت دانشجویی، تفریح کنند، به سینما بروند و در رستوران غذا بخورند و از تخفیف های ویژه دانشجویی بهره مند شوند. از دیگر امتیازات کارت دانشجویی می توان به تخفیف در کتابخانه ها، موزه ها، خرید کالا و مواد غذایی اشاره کرد. ناگفته نماند دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی نیازی به پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی نخواهند داشت. با استفاده از امتیازات کارت دانشجویی، هزینه های افراد به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و در کنار آن می توانند از تفریحات مختلف بدون نگرانی از هزینه های مربوطه برخوردار شده و لذت ببرند.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

دانشجویان برای این که در آلمان تحصیل کنند، ملزم به افتتاح یک حساب بانکی در این کشور هستند. بانک های مختلف آلمان خدمات متفاوتی را به دانشجویان ارائه می دهند. به طور مثال بعضی از بانک ها فاقد شعبه فیزیکی می باشند و فقط می توان به صورت اینترنتی از آن ها استفاده کرد. بعضی از بانک های آلمان خدمات ویژه ای به دانشجویان ارائه می کنند که برای آگاهی از شرایط آن ها می توان به سایت مربوط به هر کدام از بانک ها مراجعه کرد. دانشجویان باید برای افتتاح حساب جاری در کانادا یک سری مدارک را به بانک ارائه کنند که این مدارک عبارتند از: پاسپورت یا کارت شناسایی، تائیدیه ثبت نام از دفتر ثبت نام بیگانگان و نامه پذیرش دانشگاه یا شناسه دانشجویی.

شرایط سنی تحصیل در آلمان

خوشبختانه در کشور آلمان، هيچگونه محدوديت سني براي ادامه تحصيل وجود ندارد. متقاضيان تحصيل در اين کشور فارغ از سني که دارند خواه 20،‌30 ساله يا حتي بالاتر و مثلا 40 ساله مي توانند براي ویزای تحصیل آلمان در مقاطع کارشناسي يا ‌کارشناسي ارشد درخواست دهند. اما بايد در نظر داشت که سن بالاتر امکان دريافت ويزا را کمي دشوارتر مي کند. جالب است بدانيد آلمان به داشتن سن بالاترين فارغ التحصيلان در قاره اروپا، مشهور است. متوسط سن دانشجويان در اين کشور 28 سال است.

اقامت پس از تحصیل در آلمان

کشور آلمان بنا به دلایلی همچون پایین بودن نرخ بیکاری و وجود فرصت‌های شغلی فراوان، یکی از برترین کشورها برای اخذ اقامت دائم و تابعیت می‌باشد. علاوه بر این، تقاضای فراوان این کشور برای جذب نیروی کار متخصص و حرفه‌ای و بالا بودن میانگین سنی جمعیت این کشور را نیز، می‌توان از دیگر دلایل متقاضیان مهاجرت به این کشور برشمرد. اقامت تحصیلی آلمان به خودی خود امکان پذیر نیست، اما شما می‌توانید از 6 راه به اقامت پس از تحصیل در کشور آلمان بپردازید که شامل اخذ اقامت از طریق کار و اخذ ویزای کار، ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، ازدواج، اخذ بلوکارت و پناهندگی می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت کشور آلمان پس از تحصیل، دریافت جاب آفر است.

در روش دریافت جاب آفر، متقاضی باید از یک کارفرمای آلمانی دارای دعوت‌نامه کاری باشد. متقاضی باید سوابق کاری و رزومه حرفه‌ای خود را برای کارفرمای آلمانی ارسال کند. کارفرمای آلمانی نیز باید در ابتدا، آگهی استخدام نیروی کار را به مدت ۳ ماه در کشور آلمان و سپس به مدت ۳ ماه در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی کارفرمای آلمانی می‌تواند با متقاضی خارجی قرارداد کاری امضا کند، که در طی این ۶ ماه نیروی کاری برای پر کردن این فرصت شغلی در کشور آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا یافت نشود.

مجوز اقامت دانشجویی در آلمان

دانشجویان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا و EEA به غیر از ویزای دانشجویی برای ورود به کشور آلمان، اگر دوره آموزشی یا تحصیلی بیش از 90 روز باشد، به اخذ مجوز اقامت دانشجویی نیز نیاز دارند. نحوه درخواست برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی آلمان برای دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا عبارت است از:

  • آدرس و محل اقامت در آلمان را ارائه دهید.
  • در اداره ثبت نام ساکنان محلی local residents’ registration office ثبت نام کنید.
  • در بازه زمانی 3 ماه درخواست اخذ مجوز اقامت را به اداره ثبت اتباع خارجی foreigners’ registration office در هر شهر آلمان ارائه دهید.
  • فرم درخواست را تکمیل و ارسال کنید و یک وقت ملاقات تعیین کنید

نحوه تغییر وضعیت مهاجرت به آلمان پس از فارغ التحصیلی

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشور آلمان، اگر از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا هستید، مهمترین چیزی که تغییر می کند، این است که دیگر دارای شرایط ویزا و اقامت تحصیلی در آلمان نیستید و بنابراین باید نوع دیگری از ویزا را برای اقامت در کشور آلمان دریافت کنید. بر اساس وضعیت خود، چندین گزینه مختلف برای اخذ ویزای اقامت آلمان دارید. ذکر این نکته ضروری است که فرآیند مهاجرت به آلمان می تواند پیچیده و با پرداخت هزینه هایی همراه باشد. هزینه رسیدگی و پردازش درخواست ویزای مهاجرت آلمان در حدود 75 یورو است. علاوه بر این، ممکن است متقاضیان نیاز به ارائه مدارک اضافی و شرکت در مصاحبه حضوری داشته باشند که هزینه های دیگری دارد.

ویزا تحصیل در آلمان

انواع ویزای اقامت پس از فارغ التحصیلی در آلمان

نوع ویزای مورد نیاز پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشور آلمان به کاری که می خواهید در مورد کار و اشتغال در این کشور انجام دهید، بستگی دارد. انواع ویزاهای آلمان برای پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور عبارت اند از:

ویزای جستجوی کار Job seeker visaاین ویزا به فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه و کالج آلمان اجازه می دهد تا حداکثر 6 ماه در آلمان به دنبال کار مناسب باشند. اگر کار مناسب در این مدت پیدا شود، فارغ التحصیل می تواند برای اخذ ویزای کار اقدام کند.
ویزای دوره زبان Language course visaاین ویزا به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا زمانی که در دوره های زبان آلمانی تحصیل می کنند، تا یک سال در آلمان اقامت کنند. این ویزا می تواند یک راه عالی برای بهبود مهارت های زبانی و افزایش قابلیت استخدام در آلمان باشد.
ویزای خوداشتغالی Visa for the self-employedاین نوع ویزا برای متقاضیانی است که در حرفه های آزاد مانند هنر، علم یا آموزش فعال هستند و به صورت خوداشتغال کار می کنند و همچنین برای متقاضیانی مناسب است که قصد راه اندازی کسب و کار خود در آلمان را دارند.
ویزای کار Work visaاین نوع ویزا شرایط مختلف کاری را پوشش می دهد:

کارت آبی Blue Card

کار با قرارداد کاری از طرف کارفرمای آلمانی.

کار با مدرکی که تا حدی شناخته شده است.

کار به عنوان یک متخصص IT با تجربه کاری.

جستجوی کار (کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار ).

جستجوی کار (کار برای متقاضیان دارای مدرک فنی حرفه ای جویای کار).

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی.

 زمان پردازش ویزای اقامت آلمان

زمان پردازش ویزای اقامت آلمان می تواند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. برای مثال، رسیدگی و پردازش ویزای جستجوی کار آلمان ممکن است تقریباً 4 تا 6 هفته طول بکشد، در حالی که مدت زمان پردازش ویزای اتحاد خانواده ممکن است چندین ماه باشد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت آلمان

دانشجویان بین المللی برای اخذ مجوز اقامت آلمان پس از اخذ ویزا دانشجویی آلمان باید مدارک لازم را ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت آلمان عبارت است از:

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • ویزاي تحصیلي آلمان
  • نامه تایید ثبت نام در دانشگاه
  • گواهی بیمه درمانی و سلامت
  • گواهی ثبت نام در دانشگاه
  • اثبات منابع مالی و تمکن مالی کافی
  • گواهی بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)
  • گواهی سلامت
  • قرارداد اجاره محل اقامت
  • عکس بیومتریک پاسپورت
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی و آلمانی
  • اصل گواهی تحصیلات قبلی

هزینه اخذ مجوز اقامت آلمان

هزینه اولین درخواست برای اخذ مجوز اقامت آلمان در حدود 50 تا 60 و برای درخواست های بعدی تا 110 یورو و برای تمدید مجوز اقامت آلمان 100 یورو است. مجوز اقامت آلمان در مدت زمان 2 تا 3 هفته پس از ارائه درخواست صادر می شود. مجوز اقامت تحصیلی آلمان برای تمام مدت برنامه تحصیلی در آلمان معتبر خواهد بود.

وقت ویزامتریک

گرفتن وقت از ویزامتریک برای سفارت آلمان

برای گرفتن وقت از ویزامتریک برای حضور در سفارت آلمان و انجام انگشت‌نگاری، باید مراحلی طی کنید. اولین قدم پرداخت هزینه ویزامتریک است که این هزینه بر اساس نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود. سپس باید از طریق سایت ویزامتریک مراحل ثبت‌نام را طی کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد و بارگذاری کنید تا نوبت شما رزرو شود. با توجه به اینکه وقت‌های ویزامتریک به صورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی باز می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی تمامی وقت‌ها به اتمام می‌رسند، پیشنهاد می‌کنیم تا تعیین وقت ویزامتریک را به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بسپارید.

کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن مراحل ثبت‌نام را انجام داده و نوبت ویزامتریک شما را برای سفارت آلمان دریافت خواهند کرد. به این ترتیب نگرانی از بابت نادرست وارد کردن اطلاعات یا از دست دادن وقت جهت دریافت ویزا به علت جا ماندن از نوبت سفارت آلمان نخواهید داشت.

ویزای تحصیلی آلمان و خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، برای اخذ پذیرش تحصیلی آلمان، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی برای متاهلین، اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان و دیگر شرایط تحصیل و اقامت در این کشور اروپایی باید از طریق یک موسسه مهاجرتی مجرب اقدام به این کار کنند.

از آن جا که متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود، مشاوره با متخصصان مهاجرت موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی روند مهاجرت را سهل و راحت می کند.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به روند تحصیل در کشور آلمان انداخته و شما را با مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور آشنا کردیم. سعی ما در این مطلب آن بود تا در مورد پیش نیازهای لازم برای تحصیل در هر مقطع در کشور آلمان صحبت کنیم و همچنین شما را با هزینه‌های تحصیل در این کشور به صورت تقریبی آشنا کنیم.

افراد می توانند با کار کردن در این کشور اقامت دائم دریافت کنند و پس از مدتی اقدام به اخذ تابعیت آلمان نمایند. افراد بسیاری علاقمند هستند که با ویزای تحصیلی آلمان مهاجرت کرده و پس از تحصیل، مشغول به کار شوند و برای زندگی نیز همان جا بمانند، چرا که زندگی در این کشور از استاندارد های بالایی برخوردار است. امیدواریم مطالب این نوشته به شما اطلاعات لازم در زمینه تحصیل در آلمان را انتقال داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل درآلمان، ویزای تحصیل آلمان و دیگر موارد می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل در آلمان

شما می‌توانید در بخش زیر، به صورت خلاصه و مفید پاسخ سوالات خود را در زمینه تحصیل در آلمان بیابید.

 آیا امکان تحصیل در آلمان وجود دارد؟

بله، آلمان از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل را فراهم کرده است.

آیا مدرک خاصی جهت نیاز است؟

بله، مدرک زبان مورد نیاز در صورت تحصیل به زبان انگلیسی آیلتس و در صورت تحصیل به زبان آلمانی سطح B2 می‌باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان چقدر است؟

دانشجویان در زمان تحصیل در این کشور، برای پوشش هزینه‌های زندگی خود ماهانه به حدوداً 850 یورو نیاز خواهند داشت.

آیا مدرک اخذ شده پس از تحصیل معتبر است؟

بله، مدرک اخذ شده پس از تحصیل در آلمان معتبر است و در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

آیا امکان تحصیل برای ایرانیان وجود دارد؟

بله، تمام افراد اعم از آلمانی‌ها، اروپایی‌ها و همه غیر اروپایی‌ها می‌توانند در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در آلمان چیست؟

دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، باید نمرات آزمون ACT یا SAT را با حداقل امتیاز 28 و 1300 ارائه دهند.

آیا امکان تحصیل در مقطع دبیرستان وجود دارد؟

بله، دانش‌آموزانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شدند، می‌توانند در مدارس دولتی به رایگان تحصیل کنند.

آیا امکان دریافت بورسیه در زمان تحصیل در دبیرستان وجود دارد؟

خیر، با توجه به سیستم آموزشی موجود در آلمان، تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان می‌باشد. به همین دلیل امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان امکان‌پذیر نیست.

تحصیل در مقطع کارشناسی چگونه است؟

تمام دانشجویان از سراسر دنیا می‌توانند پس از اخذ مدرک دیپلم به کشور آلمان مهاجرت کنند و در این کشور به تحصیل بپردازند.

بهترین شهرها برای مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که می خواهند به تحصیل در این کشور مشغول شوند، می‌توانند در شهرهایی مانند برلین، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت، کلن، هایدلبرگ و فرایبورگ به ادامه تحصیل بپردازند.

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله، فرصتی مهیا شده است تا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور را داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چگونه است؟

در مقطع کارشناسی ارشد اکثر رشته‌ها هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. مدرک زبان قابل قبول در این مقطع آیلتس و تافل در زبان انگلیسی و سطح B1 در زبان آلمانی خواهد بود.

رشته‌هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می‌کنند، کدامند؟

رشته‌هایی مانند: علوم ریاضی و طبیعی، اقتصاد، مهندسی، علوم اجتماعی و حقوق از جمله رشته‌هایی هستند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند.

3.9/5 - (14 امتیاز)

781 دیدگاه برای “تحصیل در آلمان + مهاجرت تحصیلی

  1. ن. گفت:

    سلام خوب هستین؟امسال قراره کنکور زبان انگلیسی بدم.برای بورسیه و مهاجرت کدوم یکی از شاخه های زبان انگلیسی برد بیشتری داره و راحت میشه اپلای گرفت؟قبلش باید آیلتس بدم؟از طریق دبیری نمیشه رفت؟مترجمی چطور؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور هایی مانند کانادا، ایتالیا و ….را می توانید انتخاب نمایید. برای تحصیل نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارید.

  2. مجله مهاجرت گفت:

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد پذیرش تحصیلی آلمان میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      پذیرش تحصیلی در آلمان در هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  3. سهیل گفت:

    سلام من سهیل هستم ۱۸ سالمه و نمره دیپلم تجربی ام ۱۵ هست و میخواهم سال بعد ترمیم معدل کنم و
    ۱۹ بالا کنم و در کنکور هم شرکت کنم و امکان انتخاب رشته داشته باشم وچقدر طول می کشد تا مدرک زبان آلمانیb2
    گرفت ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر
      مدت زمانی که شما نیاز دارید مدرک زبان آلمانی بگیرید، کاملا بستگی به خود شما دارد.

  4. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من هنوز به دانشگاه نرفتم و میخوام برای گذروندن دوره ی کامل دانشگاه به المان مهاجرت کنم
    سابقه دو سال کار رو هم دارم و مدرک زبان انگلیسی رو هم دارم و المانی هم بلدم
    همچنین معدلمم خوبه
    رشتمم تجربی هستش برای جراحی اندام داخلی میخوام بخونم
    امکان بورسیه شدن رو توی این کشور دارم؟
    و اینکه ایا توی سایتتون بخشی مربوط به هزینه ها و پولی که ماهانه دولت بهتون توی این کشور میده هست؟
    و باید کنکور بدم؟
    مرسی از وقتی که میزارید

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان شرایط سنی، مدرک زبان و … بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

    2. Saman گفت:

      سلام من 20سالمه و دیپلم رشته ادبیات انسانی دارم و میخوام در آلمان رشته ریاضی و فیزیک بخونم .الان باید اقدامات من چی باشن,ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر شما باید اینجا دیپلم ریاضی با معدل بالا داشته باشید تا بتونید برید آلمان و رشته های گروه ریاضی رو برای دانشگاه انتخاب کنید

  5. رارا گفت:

    سلام من کارشناسی ناپیوسته آموزش زبان انگلیسی دارم و مدرک کاردانی و کارشناسیم غیرمرتبط هستند آیا می‌توانم برای ارشد اپلای کنم در دانشگاه های المان؟ چون ناپیوسته هستم مشکلی پیش نمیاره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان بسته به شرایط سنی و مدرک زبان شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  6. صفیه گفت:

    با سلام
    من اخیرا از رشته مدیریت صنعتی یکی از دانشگاه های دولتی تهران با معدل 17 فارغ تحصیل شده ام.23 سالمه و برای آیلتس میخونم. افغان هستم.
    شانس من برای پذیرش در ارشد مدیریت پروژه در آلمان چقدر است؟
    لازم به ذکر است که 3 سال هم سابقه حسابداری دارم. پروژه کارشناسی ام را نیز در زمینه برنامه ریزی و کنترل پروژه انجام داده ام.

    با سپاس از وقتی که می گذارید.

    1. با سلام و عرض ادب
      با ارائه مدرک زبان، شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان بسیار بالاست.

  7. صبا گفت:

    سلام خسته نباشید من 19 سالمه دیپلم تجربی با معدل 17 دارم از مدرسه تیزهوشان برای پذیرش رشته حسابداری در المان حتما باید توی کنکور ایران
    رشته حسابداری در دانشگاه قبول بشیم؟و مدرک b1زبان المانی ام دارم

    1. با سلام و احترام
      برای افزایش شانس خود بهتر است در کنکور شرکت نمایید و مجاز به انتخاب رشته شوید.

  8. مرصاد گفت:

    سلام
    مهندسی کشاورزی از دانشگاه ازاد دارم 38 سالمه متاهلم سطح زبانم اپر هست امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در المان یا کلا درخارج از کشور باهزینه پایین برای من وجود داره؟

    1. با سلام و احترام
      برای کشور آلمان شما گپ تحصیلی بالایی دارید. به شما توصیه می کنیم کشوری مانند مجارستان را انتخاب نمایید.

  9. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من چند ماه دیگه 30 ساله میشم. لیسانس IT با معدل 15.67 دارم و سال 93 فارغ التحصیل شدم. بعد از فارغ التحصیلی 4 سال در مدرسه کامپیوتر تدریس می کردم و بعد از اون هم در چاپ خونه به عنوان طراح و مسئول بخش IT مشغول به کار بودم. 3 یا 4 سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی و 2 مدرک فنی حرفه ای طراحی سایت هم دارم.
    تا 1 سال آینده هم میتونم مدرک IELTS یا یک سطح زبان آلمانی بگیرم.
    با توجه به شرایطم میتونم برای تحصیل در مقطع ارشد اقدام کنم و با توجه به اینکه نمیتونم زیاد هزینه کنم کدوم راه بهتر هست اینکه از ایران اقدام کنم یا مجارستان و ارمنستان؟
    اگر ویزای تحصیلی بگیرم همسرم میتونن همراه من بیان و همزمان از ویزای جستجو کار استفاده کنن؟
    یا هردو از طریق کاری اقدام کنیم بهتر هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان برای شما وجود دارد. کشور آلمان جزء کشورهایی است که ویزای همراه ارائه می دهد.

  10. میلاد گفت:

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی در المان باید حتما یک دوره درالمان بگزرونیم یا یا میشه با شرکت در یک ازمون در ایران در دانشگاه پذیرش گرفت

    1. سلام، با توجه به اینکه دیپلم آلمان 13 ساله هست، شما باید بعد از ورود به این کشور در یک دوره یک ساله کالج شرکت کنید.

  11. سلام وقت بخیر بنده ۲۸ساله ام وکارشناسی تربیت بدنی وعلوم ورزشی دارم با معدل۱۷.۵۵
    مربیگری بدنسازی و آمادگی جسمانی دارم وفعلا باشگاه دارم
    برای تحصیل کارشناسی ارشد میتونم اقدام کنم هزینه تحصیل رایگان هست؟واینکه برای همسر و دختر ۶ساله ام میتونم با خودم بیارم ؟ درکنار تحصیلات میتونم کار کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، تحصیل در آلمان رایگان است و به همسر و فرزندان زیر 18 سال شما نیز ویزای همراه تعلق می گیرد.

  12. سلام. خیلی مطلب خوبی بود ممنون. چجوری میتونم ویزای تحصیل در آلمان رو اخذ کنم؟

    1. سلام، برای تحصیل در آلمان شما نیاز هست تا مدارک تحصیلی، رزومه، مدارک زبان و گذرنامه و مدارک هویتی تون رو برای سفارت آلمان بفرستین. همچنین دقت کنین که اول لازمه تا پذیرش از دانشگاه دریافت کنین.

  13. Nima ki گفت:

    هزینه تحصیل در آلمان برای دانشجوهای مهندسی چقدره؟

    1. سلام. هزینه تحصیل در آلمان برای هر رشته، مقطع، دانشگاه و حتی ایالت متفاوته بنابراین نمیشه به صورت دقیق گفت. همچنین سوال شما هم بسیار کلی بود. میتونین با مشاوران ما تماس بگیرین تا شما رو راهنمایی بیشتری کنن.

  14. Golbahar گفت:

    سلام شرایط تحصیل در آلمان در دوران کرونا چیه؟ برای اعطای ویزا سختگیری نمیشه؟

    1. سلام، این کشور در دوران کرونا هم دانشجو میپذیره بنابراین مشکلی نخواهد بود. شما میتونین به راحتی برای تحصیل در آلمان اقدام کنید.

  15. Lilac sh گفت:

    برای تحصیل در آلمان تو مقطع کارشناسی ارشد، چه نمره زبانی دقیقا لازمه؟ و اینکه میشه به زبان انگلیسی هم تحصیل کرد؟

    1. با سلام، برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد باید یا B2 آلمانی داشته باشید یا آیلتس 6.5.

  16. Hordad mhf گفت:

    میشه بگین واسه تحصیل در آلمان توی رشته روانشناسی چه شرایطی وجود داره؟ مرسی

    1. دوره های مختلفی مانند لیسانس روانشناسی و کارشناسی ارشد در مشاوره و روانشناسی در آلمان وجود داره. شرایط ورود از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوته، اما عموماً شامل مدارک تحصیلی، تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی و مهارت های تحلیلی قوی هست.

  17. مینا گفت:

    سلام تحصیل در آلمان هزینه ش برای دانشجوهای هنر چقدره؟

    1. سلام، دوست عزیز تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هست. اگر میخواهید در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنین، باید دقت کنید که هزینه هر کدوم متفاوته. پس برای تحصیل در آلمان در رشته هنر باید درباره دانشگاه مورد نظرتون تحقیق کنید.

  18. سارا گفت:

    سلام من نوزده سالمه و مدرک a۱ آلمانی دارم و میخوام برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنم ،آیا راهی هست برای تحصیل رایگان بدون اثبات تمکن مالی ؟دوره های کالج و آوسبیلدینگ هم نیاز به تمکن مالی داره ؟چون مبلغ بالایی هست

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، دریافت ویزای تحصیلی از هر طریقی نیاز به ارائه تمکن مالی دارد. دوره های اوسبیلدونگ بستگی به میزان حقوق دریافتی شما دارد. در صورتیکه از میزان هزینه زندگی شما پایین تر باشد، نیاز به ارائه تمکن مالی دارید.

  19. مرجان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۴ ساله و لیسانس شیمی و لیسانس ناپیوسته معماری داخلی هستم
    امکان تحصیل رایگان و گرفتن بورسیه در رشته کارشناسی طراحی داخلی برای من وجود داره؟
    باید حتما زبان آلمانی یاد بگیرم یا با مدرک انگلیسی هم میتونم وارد مقطع کارشناسی بشم؟
    شرایط گرفتن ویزای کار و اقامت بعد از تحصیل چیه؟
    ممنونم از راهنمایی شما

    1. با سلام و احترام
      جهت تحصیل در آلمان بهتر است رشته مرتبط با مقاطع تحصیلی سابق خود را انتخاب نماییدو تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد.

  20. BTH گفت:

    سلام
    میخواستم در مورد هزینه ی کالج های آلمان در رشته ی مهندسی کامپیوتر سوال کنم
    شنیدم کالج ها هزینه ی زیادی نیاز دارن.. آیا این درسته؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان رایگان است.

      1. ابراهیم پناهی گفت:

        سلام شرایط تحصیل کردن در آلمان چگونه است کاملا رایگان هست سانه رهنمای کنید

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقت بخیر بله تحصیل به زبان آلمانی رایگان هست

  21. یاسمن گفت:

    سلام من الان تازه یه ترمه که دانشگاه می رم در رشته ی علوم کامپیوتر می خواستم ببینم شنیدم می شه اگه توی ایران ۴۰ واحد تخصصی بگذرونم می تونم پذیرش از المان بگیرم
    خواستم بدونم برای اطلاع از این نوع پذیرش باید کجای سایت های دانشگاه المان رو نگاه کنم؟
    چطور بتونم تطبیق واحد بدم؟

    1. با سلام و احترام
      لطفا در نظر داشته باشید که امکان تطبیق واحد وجود ندارد. قبولی شما در دانشگاه های ایران و گذراندن تعدادی واحد در این دانشگاه ها به پذیرش مستقیم از آلمان کمک می کند.

  22. سارا گفت:

    سلام من یه پسر ۱۴ ساله دارم که کلاس نهم و زبان انگلیسی تو سطح بزرگسال داره میخونه .سوالم اینه برای ورود به دانشگاه رایگان آیا باید دیپلمش رو ایران بگیره یا خیر ؟ دوم اینکه از لحاظ سربازی مشکلی برای خروجش پیش نمیاد .سوم اینکه دختر خاله اش تو هایدلبرگ زندگی میکنه میتونه پیش اون زندگی کنه .ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان زیر سن 18 سال نیاز به اقدام از طریق مدارس است. همچنین زیر 18 سال نیازی به ارائه پایان خدمت و یا معافیت تحصیلی ندارید.

  23. زهرا گفت:

    سلام،من امسال رشته پرتودرمانی قبول شدم می‌خوام ببینم بعد از پنج سال یعنی در سن بیست و پنج سالگی با لیسانس پرتودرمانی می تونم برم آلمان برای تحصیل رشته پزشکی؟؟ایا تحصیل این رشته برای من رایگان خواهد بود؟؟چه شرایطی باید داشته باشم میشه کاملا راهنماییم کنید

    1. سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید که تحصیل پزشکی در آلمان محدودیت سنی دارد و حداکثر 23 سال است.

  24. Angel گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و در رشته اقتصاد دانشگاه اصفهان درس میخونم..میخواستم بدونم بعد از اینکه در یکی از دانشگاه های دولتی آلمان شروع به تحصیل کردم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم که هزینه های زندگیم رو پوشش بده

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، رزومه علمی قوی دریافتی شما در رابطه با دریافت بورسیه تحصیلی به شما کمک می کند.

  25. سلام،خسته نباشید.بنده ۲۶ سالمه و دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد با معدل ۱۴.۵۰ ،و مدرک زبان B2 آلمانی هستم.میخواستم بدونم شانسی برای گرفتن پذیرش تحصیلی رایگان تو مقطع کارشناسی ارشد در آلمان دارم؟

    1. با سلام و احترام
      تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان رایگان است و امکان اقدام برای تحصیل رایگان در رشته مورد نظر شما وجود دارد.

  26. مینو گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم گرفتم و رشتمم علوم انسانیه و میخوام در مقطع کارشناسی در المان تحصیل رایگان داشته باشم در رشته ی انسانی . میشه لطف گنید راهنمایی بعرمایید پله به پله چیکار باید کرد؟

    1. با سلام و احترام
      در صورت قبول نشدن در دانشگاه های ایران بهتر است برای کالج های پیش دانشگاه های اقدام نمایید و پس از کالج نیاز به شرکت و قبولی در ازمون ورودی را دارید.

  27. سهند گفت:

    سلام خسته نباشید من 18 سالمه امسال سال آخر دبیرستان هستم زبان آلمانیم در حد A2 هست ولی تا آخر امسال میتونم حداقل مدرک B1 یا حتی B2 را بگیرم فقط من میخوام به جای کنکور در آزمون SAT شرکت کنم میخواستم بدونم آیا میتوان از طریق آزمون Sat و مدرک B1 آلمانی در رشته مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر در مقطع لیسانس از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟ یا حتی راهی هست که فقط از طریق مدرک زبان و معدل دیپلم پذیرش گرفت؟ ممنون میشم از راهنمایتان.

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شما می توانید از طریق شرکت در آزمون sat ترکیه نیز برای قبولی در دانشگاه و کالج های آلمان اقدام نمایید.

      1. سهند گفت:

        بی نهایت ممنون بابت راهنمایتان.

        1. با سلام روزتون بخیر
          ممنون از دیدگاه شما

  28. ترنم گفت:

    سلام من 34 ساله با مدرک MBA دانشگاه تهران هستم و کار حسابداری و برنامه ریزی انجام میدم ، 9 سال سابقه بیمه و متاهل و دارای فرزند ، برای دکتری با توجه به شرایطی که دارم می توانم کشور المان انتخاب کنم یا کشور دیگری بهتر است؟
    کسی که مدرک ارش دارد می تواند دوباره از دیپلم ، مثلا برای رشته پزشکی اقدام کند؟ چقدر زمان بر هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل رشته های پزشکی در آلمان محدودیت سنی حداکثر 25 سال دارد. برای تحصیل دکترا نیز نیاز به ارائه رزومه علمی قوی است.

  29. مایسا گفت:

    سلام، من ۲۵ سالم و دیپلم نقاشی دارم و میخام کارشناسی و برای دانشگاهای رایگان آلمان رشته طراحی لباس یا طراحی جواهرات اقدام کنم، امکانش هست که بتونم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، در صورتیکه مدرک زبان آلمانی ارائه دهید، می توانید مشغول به تحصیل رایگان شوید.

  30. سپهر گفت:

    سلام
    من با ۲۲سال سن و معدل دیپلم ۱۹ و پیش۱۸ شانس پذیرش از دانشگاههای المان برای دندان از طریق سفارت المان در ترکیه رو دارم؟سوال بعد اینکه دوره کالج در چه کشورهایی برگزار میشه و با چه قیمتی؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید از طریق سفارت آلمان در ترکیه اقدام نمایید. دوره کالج در آلمان برگزار می شود.

  31. مهرداد گفت:

    سلام من مدرکه کارشناسی عمران از دانشگا آزاد با معدل پایین دارم میتونم برای کارشناسی ارشد بصورت رایگان در آلمان تحصیل کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان ملزم به تایید مدرک تحصیلی کارشناسی شما است. در صورتیکه تایید باشد امکان تحصیل برای شما وجود دارد.

  32. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر. من 19 سالمه دیپلم ترببیت بدنی با معدل 18 به بالا دارم و دو سال گپ تحصیلی. میخواستم راهنماییم کنین که میتونم رشته روانشناسی رو به زبان انگلیسی در المان بخونم و اینکه میتونم بدون گذروندن کالج وارد دانشگاه بشم؟

    1. با سلام و احترام
      به شما توصیه میکنیم جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود رشته های مرتبط با رشته های تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

  33. reza گفت:

    درود و خسته نباشید در بعضی سایت ها گفته شده که اگر مدرک لیسانس را از کشوری غیر از آلمان اخذ کرده باشی برای تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس باید بین 20000تا 30000 یورو شهریه در سال بدهیم. این درست است؟ لطفا توضیح دهید در این مورد

    1. سلام وقتتون بخیر
      هر دانشگاه تحصیلی در آلمان شرایط متفاوتی را دارد. بعضی از دانشگاه های آلمان هزینه تحصیلی پایینی را دریافت میکند.

  34. مصطفی گفت:

    سلام من 19 سالمه و دانشجوی ترم 2 کارشناسی در رشته ی مهندسی هوافضا در دانشگاه شریف هستم
    معدلم 16.6 هست
    مدرک زبان آلمانی هم دارم
    میخواستم بدونم میتونم برای ادامه ی کارشناسی به آلمان مهاجرت کنم و به تحصیل رایگان بپردازم ؟
    چه اقداماتی برای مهاجرت باید انجام بدم ؟ و چه هزینه هایی باید متقبل بشم؟
    خواهشا کامل پاسخ بدید
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، می توانید برای تحصیل مستقیم کورس اصلی اقدام نمایید؛ اما در نظر داشته باشید امکان تطبیق واحد بسیار کم است.

  35. پریسا گفت:

    سلام من32 ساله ام ولیسانس علوم تربیتی دانشگاه آزاد تهران مرکز فارغ التحصیل شدم ، فوق لیسانس دانشگاه آزاد کرج فارغ التحصیل شدم دانشجوی دکتری دانشگاه اردبیل دانشجو هستم ولی رزومه ندارم یکسری مقالات در مجلات چاپ کردم مقاله آی اس آی روش نوشتنش بگویید

    1. با سلام و احترام
      شما می توانید در سایت های مربوطه چهارچوب نوشتن مقاله های آی اس آی رو مشاهده نمایید.

  36. فرشيد گفت:

    سلام
    من 34 سالمه و ليسانس علوم كامپيوتر دارم.
    10 سال از گرفتن مدركم مي‌گذره
    براي مهاجرت به آلمان مي‌تونم روي تحصيل رايگان حساب كنم يا گزينه job seeker برام بهتره؟
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر
      با توجه به گپ تحصیلی شما بهتر است در صورت داشتن سابقه کار با بیمه برای ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمایید.

  37. سلام
    ببخشید امکانش هست در طول ۲ سال خدمت سربازی بتونم زبان آلمانی تا سطح B2 رو یاد بگیرم ؟

    1. سلام رزوتون بخیر
      بله، به صورت فشرده در 2 سال می توانید به سطح تسلط زبانی آلمانی خوبی برسید.

  38. سلام
    ببخشید امکانش هست با ارائه مدرک شرکت در کلاس زبان آلمانی بتونم ۲ سال پشت کنکور بودنم رو از نظر گپ تحصیلی برای کشور المان توجیح بکنم ؟ ممنونم?

    1. با سلام و عرض ادب
      گپ تحصیلی با توجه به شرایط شما قابل توجیه است.

  39. بنیاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده مدرک کارشناسی مهندسی صنایع شیمیایی از دانشگاه علمی کاربردی دارم ولی معدلم پایین ۱۴هستش میتونم برای تحصیل در رشته دیگه در آلمان اقدام کنم مثلا دکوراسیون داخلی

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کشور آلمان بهتر است رشته مرتبط باکارشناسی خود را انتخاب نمایید.

  40. شیوا گفت:

    سلام من 21 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی خاک دانشگاه روزانه هستم و معدلم حدودی 15 هست و در حال حاضر اقدام ب یاد گیری زبان المانی کرده ام ایا امکان تحصیل رایگان در کشور المان رو دارم ؟ و اینکه شماره تماسی برای گرفتن اطلاعات بیشتر وجود داره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان برای افراد واجد شرایط رایگان است. شماره های ذکر شده در سایت برای ارتباط مستقیم با کارشناسان ما می باشد.

  41. شیوا گفت:

    سلام.من دانشجوی خاکشناسی در مقطع کارشناسی هستم و میخوام برای مهاجرت تحصیلی در مقطع فوق لیسانثس اقدام کنم من مدارک فنی هم دارم و معدلم تقریباد16 هست ایا امکان تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس رو دارم ؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل رایگان در آلمان مدرک زبان، شرایط سنی و دانشگاه تحصیلی شما حائز اهمیت است.

  42. با سلام
    ببخشید من‌۲۰ سالمه و دانشجوی رشته حقوق هستم ترم۲
    میخواستم ببینم امکان ادامه تحصیل برای رشته حقوق در المان برای ما ایرانیا وجود داره؟یا کلا حقوق مبنی بر اسلام‌مارو قبول ندارن؟؟
    من دوست دارم مهاجرت کنم اما میخوام بدونم اگه رشتم مناسب نیست برای مهاجرت از دانشگاه دولتی انصراف بدم برم ازاد یه رشته ای که ایندش برای مهاجرت بهتره.ممنون میشم راهنمایی کنید
    و اینکه تازه میخوام اقدام کنم برای کلاس زبان المانی

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای انتخاب رشته کارشناسی خود از طریق رشته حقوق برای کشور های دیگر بهتر است برای گرایش های دیگر اقدام نمایید.

  43. Aylin گفت:

    سلام من 18سالمه. امسال كنكور ميدم و مدرك B2 زبان آلماني دارم. ميخوام رشته پرستاري يكي از دانشگاه هاي آلمان رو بخونم. آيا در چه شرايطي نياز به دوره كالج نيست؟ چون من خانوادم نمي تونن اون يك سال تأمينم كنن و من روي كار كردن توي اونجا حساب كردم و معدلم 18 به بالاست

    1. با سلام و احترام
      با شرکت در دوره های کالج پزشکی نیز اجازه کار به شما داده می شود و می توانید با کارکردن هزینه های خود را پوشش دهید.

  44. معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من۲۶سالمه.مدرک کارشناسی ژئومورفولوژی (جغرافیا طبیعی)از دانشگاه دولتی گرگان با معدل ۱۵دارم.با یادگیری زبان آلمانی چگونه میتوانم بصورت رایگان در آلمان تحصیل کنم؟

    1. با سلام
      زمان مهاجرت بسته به شرایط شما مانند وضعیت اقتصادی، تسلط زبانی غیره شما دارد.

  45. با سلام من 17سالمه و رشته ی تجربی ..در حال اماده شدن برای کنکور هستم و انشاالله که قبول بشم چجوری باید همون سال اقدام کنم برای بورسیه به المان …حتی اگه قبول نشدم چجوری باید اینکارو بکنم …مثلا فرض کنین کنکور قبول شدم همون سال نمیتونم وارد دانشگاه بشم و به گفته خودتون 14 ماه طول میکشه یعنی باید الان اقدام کنم الان که یازدهمم باید وقت سفارت بگیرم..ممنون از پاسخگوییتون

    1. با سلام و احترام
      در صورتیکه رشته انتخابی خود را در دانشگاه های روزانه ایران قبول شویم، می توانید برای اخذ پذیرش مستقیم در دانشگاه های آلمان اقدام نمایید. وقت سفارت آلمان از ایران زمانبر است.

  46. سلام با تشکر زیاد از شما:
    اګر میشه راهنمایی کنید چطور میتوانم در کشور آلمان ادامه تحصیل بدهم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به مقع تحصیلی انتخابی شرایط تحصیل نیز متفاوت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  47. Sh گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون.. ببخشید آزمون SAT برای رشته پرستاری در آلمان هم الزامیه؟البته برای کسی که میخواد ۲ سال بعد از اخذ دیپلم مهاجرت کنه!

    1. سلام وقتتون بخیر
      آزمون sat در کشور المان مورد تایید نمی باشد و آزمون مربوط به خود را برگزار می کند.

      1. Sh گفت:

        ممنونم میشه معرفی کنید چه آزمونی هست و شرایطش چیه؟!

        1. سلام روزتون بخیر
          شرایط و مفاد آزمون بسته به رشته انتحابی شما دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  48. شهرزاد گفت:

    سلام… ببخشید من یه سوال داشتم…من امسال دوازدهم تجربی هستم و کنکور دارم،ولی قصد دارم بعد از دیپلم برای تحصیل رایگان آلمان اقدام کنم بابت مدرک زبان هم مشکلی نیست و معدل دهم و یازدهم هم بالای ۱۸ هست..میخواستم بدونم شرایط پذیرش چجوری هست و من چجوری میتونم شانس پذیرش خودمو ببرم بالاتر؟ آیا رتبه کنکور تاثیری داره روی رزومه یا نه؟!

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط سنی و معدل شما برای اخذ پذیرش آلمان مناسب است. برای افزایش شانس خود بهتر است در کنکور شرکت نمایید و مدرک زبان آلمانی بالایی را ارائه دهید.

  49. رویا گفت:

    سلام رویا هستم 38 سالمه مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد از رودهن دارم می خواستم بدونم برای کارشناسی ارشد تحصیل رایگان به چه صورت هست

    1. با سلام و عرض ادب
      لطفا در نظر داشته باشید که تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان محدودیت سنی حداکثر 32 سال دارد. شما می توانید با توجه به شرایط سنی خود برای کشور های دیگری اقدام نمایید.

  50. سلام من دانشجوی رشته میکروبیولوژی دانشگاه ازاد هستم.ترم ۳.به نظر شما میتونم برای ارشد وارد المان بشم؟میتونم معدلمو ببرم بالا ولی میگن المان مدارک دانشگاه ازاد ایران رو قبول نداره.امکان پذیرش در دانشگاه المان به صورت رایگان در رشته خودم رو دارم؟؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای کسب اطلاعات در رابطه با تاییدیه مدارک خود می توانید به سایت آموزش و پرورش آلمان مراجعه نمایید. در صورت تایید نبودن می توانید مدارک خود را برای سایت زاب در آلمان ارسال نمایید و تاییدیه را دریافت نمایید.

  51. با سلام بنده ترم اخر کارشناسی رشته روان شناسی هستم با معدل کل حدود ۱۶ میخواستم بدونم اگر که میتونم برا ارشد تو دانشگاه المان رایگان تحصیل کنم و شرطش چی هست ؟ اینک مدرک زبان المانی داشته باشم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل رایگان در آلمان دانشگاه تحصیلی شما حائز اهمیت است. بسته به زبان تحصیل دانشگاه نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  52. با سلام .من کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد با معدل 12.73 دارم و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران شمال با معدل 15 را دارم.آیا برای پذیرش در دانشگاه های آلمان برای مستر مجدد شانسی وجود دارد؟با سن 27سال.مساله بورسیه و رایگان بودن هزینه دانشگاه هم اهمبتی ندارد.صرفا دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باشد.آیا با این شرایط شانسی وجود دارد؟

    1. با سلام و احترام
      در ابتدا باید مدارک تحصیلی سابق شما مورد تایید وزارت آموزش و پرورش آلمان قرار بگیرد. در صورت تایید مدارک شما و ارائه مدرک زبان شانس اقدام برای شما وجود دارد.

  53. Samin گفت:

    سلام من كنكور تجربي دادم همين امسال ميخواستم ببينم كي بايد وقت براي سفارت گرفت و اين كه سفارت چند وقت ديگه نوبت ميده؟

    1. سلام روزتون بخیر
      وقت سفارت برای تحصیل پزشکی در آلمان حداقل 14 ماه طول می کشد.

  54. الی گفت:

    سلام
    من دانشجوی تربیت بدنی مقطع کارشناسی از دانشگاه دولتی تبریزم،معدلم۱۶ه
    میخوام کارشناسی ارشد رو تو آلمان بخونم و بعد تحصیل اونجا بمونم.میشه منو راهنمایی کنین؟
    برا قبول شدن باید مقاله بنویسم یا بعد کارشناسی اقدام کنم قبول میشه؟
    معدلم چقدر باید باشه؟کارشناسی ارشد روهم باید از دانشگاه دولتی قبول شم؟
    و اینکه با کارکردن حین تحصیل امکان تآمین مخارج هست(مخارج خیلی زیاده)؟یا باید ساپورت بشیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد شرایط سنی و دانشگاه تحصیلی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما کافی نمی باشد.

  55. منا گفت:

    سلام شرمنده من الان کلاس دهمم و دارم زبان المانی هم‌میخونم‌خواستم‌بدونم میشه ۱۷ سالگی برم المان و دیپلمم رو ایران بگیرم. بعد برای پزشکی آلمان باید حتما کنکور ایران بدی اگه کنکور ندی و معدلت ۱۹ به بالا باشه و المانیم‌بلد باشی شرایط چجوری میشه؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت عدم قبولی در کنکور سراسری، می بایست در ابتدا در کالج های آمادگی شرکت نمایید.

  56. Mohsen گفت:

    سلام
    من دانشجوی حقوق نرم 6در دانشگاه غیرانتفاعی هستم معدل دیپلمم17.5شده و نهایی16 رتبه کنکور هم 6100.
    میخاستم بدون شانسی برای گرفتن فوق لیسانس رو در آلمان دارم یا خیر
    ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر
      در ابتدا باید مدارک خود را برای تاییدیه به موسسه zab فرستاده و تاییدیه را دریافت نمایید. سپس با داشتن مدرک زبان می توانید برای اخذ پذیرش اقدام نمایید.

  57. سلام من ٣٣ سال سن دارم، مدرك معماري از دانشگاه آزاد با معدل كل ١٧/٨٥ هستم
    در پي گرفتن مدرك آيلتس هستم، مي خواستم بدونم واجد شرايط تحصيل رايگان در آلمان هستم؟
    ويا اگر در آلمان نمي توانم با شرايط بالا تحصيل كنم شما كدام كشور را پيشنهاد ميكنيد؟

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به زمان بر بودن وقت سفارت آلمان و شرایط سنی شما بهتر است برای کشور دیگری مانند فرانسه اقدام نمایید.

  58. زهرا گفت:

    سلام
    من درحال حاضر ترم چهار مهندسی مکانیک هستم در دانشگاه روزانه و میخواستم بپرسم بغیر از مدارک مورد نیاز ایا شرط معدل هم وجود داره؟
    و همچنین واسه ی رشته ی من کدوم کشور پذیرش بهتر و اسونتری داره؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      رقابت در آلمان بسیار زیاد است؛ بابت این رقابت بهتر است رزومه علمی قوی تری را ارائه دهید.

  59. سارا گفت:

    با سلام و خسته نباشید.میخاستم بدونم متوسط هزینه سالانه برای تحصیل در رشته ی پزشکی و زندگی در المان چقدره؟راهنمایی گنید ممنون میشم.

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان رایگان است و هزینه های زندگی در آلمان بسته به شهر انتخابی و سبک زندگی شما دارد. برای زندگی معمولی در آلمان هزینه ای حدود 500-800 یورو در نظر داشته باشید.

  60. shiva گفت:

    سلام خسته نباشيد ببخشيد ميخواستم بپرسم من سال دوازدهم هستم معدل سال دهمم١٨.٦٨و سال يازدهم ١٨.٩٠هست رشته تجربي هستم ميخواستم براي ليسانس واسه ي رشته ي معمارى اقدام كنم اگر سعى كنم معدل سال دوازدهمم بالاي ١٩بشه ومدرك زبان b٢هم بگيرم ميتونم از دانشگاه معمارى پذيرش بگيرم؟ممنون.

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، با داشتن رزومه علمی قوی و مدرک زبان آلمانی، شرایط تحصیل در آلمان را دارید.

  61. سلام من ۲۵ ساله هستم کارشناسی دانشگاه ازاد رشته مهندسی کشاورزی گرایش صنایع غذایی خوندم و کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد رشته فناوری مواد غذایی خوندم و در حال حاضر پایان نامه مونده ک ایشالا ثبت اختراع میشه در زمینه بسته بندی مواد غذایی امکان ادامه تحصیل رایگان در المان هست یا خیر ؟ ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      دانشگاه های آلمان اکثر رشته های تحصیلی شما را ارائه می دهند. در صورت داشتن مدرک زبان شانس اقدام برای تحصیل در آلمان را دارید.

  62. Ali shabani گفت:

    سلام

    من ليسانس و ارشد زبان انگليسي هستم. و ٣١ سالمه.
    ميخوام دوباره ارشد بخونم براي رشته جامعه شناسي. آلمان رو انتخاب كردم.
    مشكلي براي آيلتس و تافل و مدرك آلماني ندارم.
    ١٢ سال سابقه كار دولتي دارم(دبير دبيرستان هستم)
    ميخواستم بدونم آيا دانشگاههاي المان به كسي كه زبان خونده اجازه ميدن ارشد يه رشته ديگه(مثلا جامعه شناسي) بخونه.

    سپاس از توجه تون

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان باید رشته های تحصیلی مرتبط با مدرک کارشناسی و دیپلم خود انتخاب نمایید.

  63. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مهاجرت برای پرستاران به کانادا از طریق express entry بهتره یا اینکه در المان ویزای تحصیلی بگیرن با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل بشن بعد تو المان درخواست اقامت دائم بدن؟ بعدم اینکه شرایط پرستاران از لحاظ کار و زندگی و درامد در کدوم کشور بهتره.

    1. سلام روزتون بخیر
      دریافت ویزای express entry مقداری زمانبر است که به شما توصیه می کنیم از لحاظ زمان چروسه انجام کار، برای آلمان اقدام نمایید. بازار کار در هر دو کشور مناسب می باشد.

  64. سلام من دانشجوی رشته میکروبیولوژی دانشگاه ازاد هستم ترم پنجم ایا میتونه برای ادامه تحصیل ب صورت رایگان در المان اقدام کنم و اگه رشته پزشکی میتونم ک چ بهتر

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان باید از طریق کالج ها اقدام نمایید.تحصیل پزشکی و یا رشته های دیگر بسته به معدل و ریز نمرات شما دارد.

  65. باسلام
    ممنون از مطالب مفیدتون.
    عرض کنم که من 32 سال دارم. متاهل هستم. کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران-مرکز دارم با معدل 16.80. 8 سال سابقه کار مرتبط با بازرگانی خارجی هم دارم.
    همسرم هم 33 سالشونه و این ترم دفاع می کنند. رشته شون مدیریت بازرگانی ست. ایشون هم 8 سال سابقه کاری در یک اداره دولتی دارند و کارمند رسمی هستند.
    لطفا بفرمایید آیا بنده می تونم برای رشته ای رایگان در یکی از دانشگاه های آلمان اقدام کنم و همسرم هم همراهم باشن؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، شرایط تحصیل در آلمان را دارید و کشور المان به همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه می دهد.

  66. سلام من دیپلم تجربی با معدل 19/50
    دارم و مدرک پیش دانشگاهیم رو تو مدرسه تیزهوشان(استعداد های درخشان) گرفتم برای تحصیل در آلمان به صورت رایگان چیکار میتونم بکنم حتی اگه لازم باشه با پناهندگی هم مشکلی ندارم راه حلی برای من هست ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در ابتدا برای تحصیل در آلمان می توانید برای کالج ها اقدام نمایید و سپس وارد کورس اصلی شوید.

  67. somaye گفت:

    با سلام
    لیسانس حسابداری با معدل ۱۴ دارم ، ۲۴ ساله هستم و میخواهم بورسیه در دانشگاه آلمان در رشته طراحی مد و لباس مجددا کارشناسی بخونم ، سوالم اینه من اجازه دارم مجددا کارشناسی بخونم با در نظر نگرفتن مدرک قبلی، و اینکه دانشگاه طراحی مدولباس به طور رایگان (بورسیه) در کدام دانشگاه آلمان وجود دارد؟ و اینکه جریان کالج چی هست که در مطلبتون گفتید؟یعنی باید کالج گذرونده بشه و این کالج بورسیه نیست و هزینه دارد؟ و سوال اخر تا چه سنی اجازه بورسیه برای کارشناسی وجود دارد، لطفا جواب بدید?ممممنون?❤

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی در آلمان باید در کالج ها شرکت نمایید و سپس برای کورس اصلی دانشگاهی اقدام نمایید.

  68. سلام
    من18سالمه و سال اخر دبیرستانمو میگذرونم…در واقع کنکوری هستم و رشته تجربی. قصد تحصیل رایگان در دانشگاه های المان رو دارم و نزدیک هست مدرک ایلتسم رو بگیرم…فقط نمیدونم دقیقا چه رشته هایی در اونجا به زبان المانی تدریس میشه تا انتخاب بکنم! میشه در این مورد راهنماییم کنید و بگید برای این سالی که در پیش دارم چه برنامه ای رو در این مورد باید دنبال کنم؟
    ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی است.

  69. mahsa_eam گفت:

    با سلام .
    من الان دارم پیش دانشگاهی رشته انسانی میخونم دوره جدید هستم .، یعنی پیش دانشگاهیه ما میشه سال چهارم دوره جدید. میخواستم بدونم من میتونم بعد از قبول سراسری در تهران در المان رشته حقوق را بخونم .؟!
    و ایا معدل سال اخر مهم است ؟! و اگر معدل متوسط داشته باشیم ولی در دانشگاه سراسری قبول شده باشیم . امکان تحصیل در المان وحود دارد؟!
    و اینکه مدرک زبان المانی b2 هم دارم‌

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورت قبولی در کنکور سراسری می توانید در همان رشته تحصیلی در آلمان تحصیل کنید.

  70. سلام من دانشجوی ترم 4 برق هستم دانشگاه ازاد تهران جنوب میخواستم ببینم با توجه ب این ک من دارم دانشگاه ازاد درس میخونم میتونم برای مدرک ارشد به المان برم من مدرک زبانش رو هم دارم بعد دانشگاه های المان هیچ هزینه ای ندارن؟یعنی اگ مثلا من بتونم برم المان برای ادامه تحصیل فقط باید هزینه مثلا خوراکو پوشاکو مسکنو بدم دیگه؟یا نه دانشگاه هم هزینه هایی داره؟؟بعد یه سوال دیگه این بورس دولتی ک میگن هیچ هزینه ای رو دانشجو نمیده؟؟؟؟حتی هزینه مسکن رو؟؟و این ک از دانشگاه ازاد نمیشه بورس دولتی شد؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در آلمان باید تاییدیه دانشگاه آزاد خود را دریافت نمایید. تحصیل در آلمان رایگان است و هزینه های زندگی به عهده دانشجو است که می تواند کار پاره وقت در آلمان انجام دهد.

  71. فاطمه گفت:

    سلام من با معدل هیجده و خورده ای سوم و معدل هفده و خورده ای پیش در رشته تجربی هستم و نوزده سالمه ایا میتونم تحصیل رایگان در رشته هایه پزشکی یا دندون یا دارو در المان داشته باشم ؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان باید رزومه علمی قوی تری ارائه دهید.

  72. باسلام
    بنده کلاس نهم هستم و میخواهم رشته تجربی را انتخاب کنم .
    و میخواهم در اینده در یکی از دانشگاه های المان تحصیل کنم.شرایطش را اگر به من بگویید ممنون میشوم و بگویی باید چه کار کنم؟ ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان بسته به رشته انتخابی شما دارد. به طور کلی بابت رقابت بسیار که برای تحصیل در آلمان وجود دارد، بهتر است رزومه علمی قوی ارائه دهید و آشنایی با زبان آلمانی داشته باشید.

  73. نیلوفر گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و دانشجوی دکتری عمومی رشته داروسازی دانشگاه ازاد تهران هستم و معدلم ۱۶ . میخاستم بدونم برای تحصیل رایگان در تخصص های داروسازی چه شرایطی لازمه ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تخصص در آلمان باید در آزمون شرکت کرده و با موفقیت به اتمام برسانید.

  74. حسین گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بدونم شما کارای اپلای برای مقطع کارشناسی ارشد رو برای المان انجام میدید؟
    هزینش چقدر میشه و شما چقدر از ما میگیرید تا تمام کار هارو انجام بدید و ما به المان برای تحصیل بریم
    ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، کارشناسان ما می توانند در تمامی مسیر کنار شما باشند. در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه تحصیل ندارید.

  75. صیادی گفت:

    سلام خسته نباشید، من لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه آزاد با معدل 12:50دارم و 30 سالمه ، درحد ایلتس 4 زبان انگلیسی بلدم. شما چه پیشنهادی دارید برا ادامه تحصیل در اروپا. فوق لیسانس میتونم ادامه بدم یا باید دوباره کارشناسی مجدد بخونم؟؟؟؟؟ ممنون میشم رانماییم کنید؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان باید مدرک زبان بالاتری ارائه دهید.

  76. سلام و ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار دادید. من مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارم معدلم متوسطه ۱۵ یا ۱۶ .میخواستم بدونم برای مقطع ارشد درهمین رشته میتونم بطور رایگان در آلمان تحصیل کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی در آلمان رایگان است.

  77. با عرض سلام وخسته نباشید…من امسال در مقطع یازدهم ریاضی و فیزیک در حال تحصیل هستم و میخواستم بدونم که با معدل 19/20 در سال دهم و امسال هم انشاالله بالای 19 میشه از بعد از کنکور بدون ورود به دانشگاه های دولتی(قبول شدن در آن) و برای مدرک فوق دیپلم و بالا تر وارد کشور آلمان شوم و در یک دانشگاه دولتی به صورت رایگان(همون600 الی 700 یورو در ماه) ادامه تحصیل بدم…بدون کارت پایان خدمت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای خروج از کشور می بایست کارت پایان خدمت و یا نامه معافیت تحصیلی ارائه دهید.

  78. Ngr adi گفت:

    سلام من دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه تهران ترم 2 کارشناسی هستم معدل ترم اول دانشگاه19هست و معدل دیپلم18.90و معدل پیش دانشگاهی 15.83 مدرک b2 آلمانی هم اخذشده آیا شرایط تحصیل رایگان در آلمان رو دارم

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان اقدام نمایید.

  79. با سلام ايا با داشتن مدرك ديپلم تجربي ومعدل بالاي ١٩وقبولي در كنكور تجربي در دانشگاه سراسري در يك رشته كارشناسي مثل ميكروبيولوژي ميتوان براي ادامه تحصيل در دانشگاههاي دولتي المان براي رشته حقوق(علوم انساني)اقدام كرد ياقطعا بايد در كنكور علوم انساني در ايران قبول شد؟ممنون ميشم اگه پاسخ كامل بدهيد

    1. با سلام و عرض ادب
      برای پذیرش مستقیم باید رشته مورد نظر خود که حقوق است قبول شوید.

  80. سلام ببخشید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان،باید حتما پایان خدمت داشته باشم؟!
    یا مستقیم میشه رفت؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما برای خروج از کشور نیاز به نامه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت دارید.

  81. mehran گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم و الان دارم زبان المانی میخونم در زبانکده گوته اگر من مدرک B1بگیرم ایا میتونم برای تحصیل اقدام کنم یا حتما باید رتبه کنکور داشته باشم ؟؟؟؟چون شما نوشتید باید پذیرش دانشگاه سراسری داشته باشیم،امکانش هست با دیپلم اقدام کرد و داشتن مدرک b1

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان در صورت قبول نشدن در کنکور سراسری،می توانید از طریق کالج ها اقدام نمایید.

  82. شیرازی گفت:

    سلام وقتتون بخیر . مطالبتون خوب و عالی بود . یه راهنمایی می خواستم . من ۳۲ ساله هستم و مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه ازاد تهران جنوب با معدل ۱۶ دارم و الان در حال گذراندن کلاس زبان المانی هستم و سه بار هم دانشگاه غیرانتفاعی در کنکور قبول شدم .برای رفتن از لحاظ کار بهتر میتونم اقدام کنم یا بصورت درسی . امکانش هست راهنماییم کنید .

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط شما برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان مناسب است.

  83. سلام..فارغ التحصیل رشته مامایی برای مهاجرت ب المان چ شرایطی باید داشته باشه؟..برای اشتغال و یا ادامه تحصیل..و اینکه هزینه ی لازم برای این کار حدودا چقدر هستی؟

    1. با سلام
      برای ادامه تحصیل و یا کار در آلمان می بایست تاییدیه مدارک تحصیلی خود را دریافت نمایید. همچنین نیاز به ارائه مدرک زبان نیز دارید.

  84. پگاه گفت:

    سلام
    من مدرک کارشناسی خودم رو توی رشته مهندسی پزشکی با معدل 16/70 از دانشگاه آزاد گرفتم و سابقه پنج سال کار مرتبط مدیریتی دارم
    الان قصد مهاجرت برای کارشناسی ارشد به آلمان رو دارم به همراه همسرم
    آیا امکان کار تمام وقت یا پاره وقت برای همسرم وجود داره ؟
    و اقامت بعد از تمام شدن درس خودم صد در صدیه برامون؟

    1. با سلام
      تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار را ندارند؛ اما امکان تغییر ویزا برای ایشان وجود دارد. بعد از فارغ التحصیلی به شما فرصتی داده می شود تا کار پیدا کرده و در این کشور بمانید.

  85. سلام باید حتما باید زبان آلمانی یا انگلیسی بلد باشیم اگر بلد نباشیم برای دانشجویی اخذ نمیشویم؟
    سوال دوم این است آنجا کلاس آلمانی و انگلیسی برای ما نمی گذارند تا همان جا یاد بگیریم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      زبان تحصیل بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد. برای افزایش شانس ویزای خود بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

  86. Eli گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من دیپلم علوم انسانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد دارم. علاقه دارم که در رشته فلسفه در آلمان تحصیل کنم، می خواستم بدونم که شرایط این کار به چه صورت هست.

    سپاس

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل بسته به سن، رزومه علمی، مدرک زبان و سایر شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  87. نکیسا گفت:

    با سلام من ۲۹ ساله هستم و مدرک لیسانسم رو از دانشگاه پیام نور و مدرک ارشدم رو در همون رشته فیزیک از دانشگاه روزانه اراک گرفتم یه مقاله isi هم دارم و در حال حاضر در حال خوندن زبان المانی هستم ، ممنون میشم راهنماییم کنید من شرایط تحصیل در المان رو دارم؟ میتونم واسه دکتری تو همون رشته اقدام کنم ؟ یا اینکه برای ارشد اقدام کنم بهتر هستش؟ و اینکه حتما نیاز هست ک ایلتس هم داشته باشم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان بسته به رزومه علمی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  88. سلام
    فاطمه احمدی هستم ۲۰ سالمه میخواهم درالمان زبان المانی بخوانم تا بتونم دردانشگاه المان رایگان تحصیل کنم لطفا راهنمای کنید

    1. با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  89. مسعود گفت:

    با سلام
    من دانشجوی ارشد مهندسی مواد ترم اخر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم
    معدل لیسانس 14 و ارشد 15
    متولد 70
    دارای کارت معافیت دایم
    ایا امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد دوباره در رشته مهندسی مواد در المان برای من وجود داره؟
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورت داشتن مدرک زبان و تاییدیه دانشگاه تحصیلی شما، امکان اقدام وجود دارد.

  90. سلام
    من دانشجوی ترم 6 داروسازی هستم و همسرم کارشناسی رشته شیمی
    چجور میشه اقدام کنیم برای ادامه به تحصیل؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورت اتمام دوره داروسازی خود می توانید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

  91. سلام من نوزده سالمه با معدل ديپلم تجربي بالاي نوزده ولي معدل پيش كمتر از هفده…كنكور دادم و دانشگاه دولتي بهداشت حرفه اي قبول شدم…الان ميخواستم ببينم اين رشته مرتبط با دندون ميتونه باشه كه من ديگه كالجو نگذرونم؟الان آلماني هم دارم ياد ميگيرم تا سطحB2
    شرايط من چجوريه برا رشته ي دندون و ترجيحا پذيرش مستقيم از دانشگاه هاي آلمان؟

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، برای تحصیل رشته های پزشکی باید همان رشته را در کنکور سراسری قبول شده باشید.

  92. هادی گفت:

    وثیقه خروج از کشور چقدر باید باشه ؟
    شنیدم دانشگاه هم یک پولی حدود 10000 یورو بعنوان وثیقه میگیره تا پایان دوره تحصیل… درسته ؟

    1. با سلام و عرض ادب
      حدود 10000 یور باید به عنوان تمکن مالی در کشور آلمان بلوکه نمایید. مقدار وثیقه ای که برای خروج از کشور می گذارید بابت نداشتن کارت پایان خدمت شما است.

  93. babak گفت:

    سلام . من ،دیپلم انسانی دارم . فوق دیپلم معماری . لیسانس عمران واز دانشگاه ازاد بدون کنکور . میخام ارشد عمران رو تو المان ب صورت رایگان ادامه بدم ایا مشکلی پیش میاد یا ن؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان باید رشته های تحصیلی شما با یکدیگر مرتبط باشد.

  94. عباس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی هستم و الان ۲۳.۵ سالمه و تا ۴ماه دیگه کارشناسیم تموم میشه، میخواستم بدونم برای پذیرش پزشکی درآلمان حتمن باید خدمت برم؟ ایا اگه نیازه خدمت برن میتونم همزمان با سربازی برای پذیرش اقدام کنم؟چون اگه بخوام ۱۵ماه بعد اتمام سربازی اقدام کنم از ۲۶ سال ستم رد میشه
    خیلی برام حیاتیه خواهش میکنم جواب بدین

    1. با سلام و عرض ادب
      برای خروج از کشور می بایست نامه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت ارائه دهید. نوبت سفارت شما مقداری طولانی است که در این فاصله زمانی می توانیم برای شما پذیرش را دریافت نماییم.

  95. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم اخر کاردانی رشته مکانیک خودرو هستم معدلم بالای ۱۴ هست می خاستم بدونم با هزینه خودم چطوری میتونم تو دانشگاه المان کارشناسی بگیرم و پناهندگی این کشورو و هزینه های تحصیل و زندگی ماهیانه متوسط چقدر میشه با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      موسسه ما در رابطه با پناهندگی اطلاعاتی ندارد.

  96. سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران گرایش علوم خاک هستم و در حال حاظر در همین دانشگاه مشغول به تحصیل در مقطع ارشد هستم. متاسفانه معدل کارشناسی من پایین و 13.3 است و سن من 35 سال است( متولد سال 63) مدرک زبان آلمانی و انگلیسی دارم آیا میتوانم از تحصیل رایگان آلمان استفاده کنم؟ قصد من اخذ پذیرش دوره ارشد در آلمان است، شانس من برای گرفتن پذیرش چقدر است؟؟ در حال حاظر شروع به یادگیری زبان فرانسه کرده ام، آیا از فرانسه بهتر میتوانم پذیرش بگیرم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان و فرانسه محدودیت سنی دارد. در صورتیکه بتوانید سابقه کار با بیمه ارائه دهید، امکان اقدام برای فرانسه برای شما وجود دارد.

  97. سلام من مهندسی برق دارم و 32 سالمه و 5 سال سابقه کار مرتبط دارم و برا ادامه میخوام به یکی از دانشگاههای المان برم ایا شانس قبولی رو دارم و به چه صورت هست

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان محدودیت سنی 32 سال دارد. همچنین برای تحصیل در آلمان دانشگاه تحصیلی و رزومه علمی شما حائز اهمیت است.

  98. ن اژدری گفت:

    سلام من 18سالمه و ترم سوم حسابداری گرایش حسابرسی در دانشگاه جهاد دانشگاهی هستم و تا یک سال دیگر فوق دپلم می گیرم
    دیپلم فنی حسابداری دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی ابتدایی همان A1 هستم
    لطفا برای تحصیل در آلمان راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در آلمان باید با مدرک دیپلم و یا کارشناسی اقدام نمایید. متاسفانه در آلمان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به رسمیت شناخته نشده است.

  99. محسن ع گفت:

    سلام
    من دانشجوی ارشد رشته برق آنالوگ از پردیس شهید بهشتی هستم 27 سال دارم و خدمتم رو گذروندم
    مدرک لیسانس رو با معدل 16.68 دانشگاه آزاد گرفتم
    آمادگی آزمون زبان آیلتس یا تافل هم دارم، میخواستم ببینم برای دانشگاه های آلمان مقطع دکترا رایگان میتونم پذیرش بگیرم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل دکترا در آلمان باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  100. شعله گفت:

    سلام
    من٢٤ساله،ليسانس اتاق عمل از دانشگاه دولتى،درحال گذراندن طرح كه يك سال ازش گذشته،ميخاستم بدونم اگه مدوك ب٢ آلمان رو تا قبل از٢٦سالگى بگيرم ميتونم در رشته دندان پزشكى يا پزشكى تحصيل رايگان داشته باشم؟
    در ضمن معدل كتبي سوم و پيش دانشگاهيم بالاى١٨ هستن و معدل دانشگاهم ١٧
    لطفا راهنماييم كنين

    1. با سلام
      تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان محدودیت سنی 23 سال دارد.

  101. خاکشور گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم پنج علوم آزمایشگاهی ام ۲۱سال هم سن دارم ،سراسری هم درس میخونم مدرک زبانم ندارم معدل دیپلمم ۱۹/۶۰ اگه بخوام برم آلمان ودندانپزشکی بخونم شرایطم باید چه جوری باشه؟هزینه هاچه جوری لحاظ میشه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در ابتدا در کالج ها شرکت کرده و سپس بعد از قبولی در آزمون وارد کورس اصلی می شوید.

  102. با سلام من دانشجو رشته جغرافيا برنامه ريزي شهري هستم از دانشگاه باهنر كرمان و مدرك تافل دارم سوالم اينكه كه امكان ادامه تحصيلم در ارشد رشته شهرسازي در كشور المان هشت

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان بسته به سن، رزومه علمی و سایر شرایط شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  103. با سلام من دانشجوی مهندسی تکنولوژی خودرو دانشگاه شهید بهشتی کرج هستم مقطع کارشناسی میخواستم ببینم میتونم تو یه دانشگاه معتبر تو آلمان پذیرش بشم برا ادامه تحصیل وهزینه هاش چطوره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  104. الهه گفت:

    سلام ايا براي تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه هاي دولتي المان نياز به باز كردن حساب ٨٠٠٠يورو در المان است؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، با توجه به تغییرات هزینه های زندگی حدود 10000 یورو باید به عنوان تمکن مالی ارائه دهید.

  105. M.h گفت:

    باسلام من رتبه کنکور ومعدل دیپلم ضعیفی دارم ولی معدل کارشناسی عمران دانشگاه یاسوج ۱۹ و در حال اتمام یک مقاله و نمره آیلتس ۶.۵ دارم
    آیا شانسی برای بورسیه در دانشگاه های مطرح جهان برای من وجود داره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بسته به شرایط سنی شما دارد.

  106. سلام من دانشجوی ترم یک مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهانم ودر حال خوندن المانی هم هستم میخوام واسه کارشناسی المان اقدام کنم ولی نمیخوام کالج برم میخواستم بدونم شرایط چجوریه و اینکه با داشتن معدل بالا در دبیرستان میشه از دانشگاه های سطح بالا برای کارشناسی پذیرش گرفت یا نه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل مستقیم باید در کنکور سراسری قبول شوید.

  107. حسین گفت:

    سلام خسته نباشین میخواستم ببینم حتما باید ابتدا در دانشگاه های دولتی در ایران قبول بشیم تا بتونیم بورسیه بشیم یا فقط نمرات اصلی دیپلم و میخواد

    1. سلام وقتتون بخیر
      از هر دو طریق می توانید اقدام نمایید.

  108. سلام وقت بخیر من ۳۲ سالمه و تازه میخوام دیپلم بگیرم میشه بگید من میتونم برای ادامه تحصیل اقدام کنم یا ن ممنون میشم جواب بدید

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد. به شما توصیه میکنیم روش دیگر و یا کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  109. نگار گفت:

    سلام من 25سالمه مدرک کارشناسی هوشبري از دانشگاه دولتی دارم معدل ديپلمم 19.بوده اما پیش دانشگاهی 15امیخواستم ببینم اگه مدرک آلمانی بگیرم میتونم برای رشته پزشکی در آلمان اقدام کنم?

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، تحصیل پزشکی در آلمان محدودیت سنی 18-23 سال دارد.

  110. با سلام دانش اموزی هستم در مقطع دوازدهم رشته ی تجربی و معدل سال قبلم حدود ۱۹ و تجربه ی قبولی در المپیاد زیست رو هم دارم به اضافه ی مدرک زبان انگلیسی.به دلیل اینکه دیگه انگیزه ای برای ادامه تحصیل ایران ندارم خواستم بدونم که من توانایی اخذ قبولی در دانشگاهای دولتی المان رو دارم ؟و اینکه بدون کنکور هم میشه قبولی در دانشگاه های دولتی الکان رو اخذ کرد؟

    1. با سلام و عرض ادب
      معدل و شرایط سنی شما برای تحصیل در دانشگاه های آلمان مناسب است.

  111. MS گفت:

    با سلام
    من دانش آموز سال دوازدهم هستم، 18 سالمه و امسال قراره کنکور بدم
    معدل دهم 19، یازدهم 17، دوازدهم17 (معدل دیپلم) – با این معدل می تونم ادامه تحصیل در دانشگاه آلمان بدم؟
    زبان آلمانی هم دارم یاد میگیرم تا B2…
    میخواستم ببینم برای گرفتن ویزا چه کارهایی باید انجام بدم؟ چه مدارکی باید ترجمه کنم؟ برای مسئله سربازی که دارم چیکار باید بکنم؟
    در ضمن دانشگاهی که میخوام برم در شهر دوسلدرف است

    1. سلام روزتون بخیر
      شرایط تحصیل بسته به رشته انتخابی شما دارد. در صورت داشتن معافیت تحصیلی می توانید با گذاشتن وثیقه از کشور خارج شوید.

  112. باسلام و عرض ادب
    بندە چهل سال دارم و ارشد حقوق بین الملل هستم و حال تمایل دارم در دانشگاههای آلمان برای تحصیل اقدام کنم چە برای ادامە تحصیل و حتی کارشناسی در رشتە فلسفە. آیا امکانپذیر است؟ باسپاس

    1. با سلام
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد.

  113. مهتاب** گفت:

    سلام من کاردانی زیست شناسی از دانشگاه دولتی دارم و الان هم دارم در مقطع کارشناسی میخونم. 22 سالمه و توانایی مالی هم دارم. میخواستم بدونم میشه از رشته ی الانم صرف نظر کنم و کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی رو از اول در آلمان شروع کنم؟ منظورم اینه محدودیت سنی نداره؟ البته دارای مدرک زبان انگلیسی و آلمانی هم هستم

    1. سلام وقتتون بخیر
      بلهف با توجه به شرایط سنی شما امکان تحصیل مدیریت بازرگانی در آلمان وجود دارد.

  114. باسلام بنده 27سال سن دارم مدرک حقوق بامعدل14 ودرحال گذراندن زبان آلمانی هستم آیا باگرفتن مدرک ب1من شانس ادامه تحصیل در المان دارم یاخیر؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان بهتر است حداقل b2 داشته باشید.

  115. Sara گفت:

    سلام
    من ١٨ سالمه و قصد دارم در يكي از دانشگاه هاي المان در رشته هاي پزشكي تحصيل كنم معدل ديپلمم ١٨ به بالا اما پيش دانشگاهي ١٤ به بالا ميباشد و نمره ٦/٥ ايلس را هم دارم اما كنكور ندادم ميخواستم بدونم شانسي دارم يا نه؟

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل پزشکی در آلمان باید رزومه علمی بسیار قوی تری ارائه دهید. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  116. مینا گفت:

    با سلام. من ۳۵ ساله هستم و کارشناسی شیمی محض خوانده ام. در کشور آلمان با توجه به محدودیت سنی در چه رشته ای می توانم تحصیل کنم ؟ البته همسر و فرزندانم پاسپورت آلمانی دارند و برای رفتن مشکلی ندارم.

    1. سلام روزتون بخیر
      دریافت ویزای تحصیلی محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم از طریق همسر خود اقدام کرده و در آنجا برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.

  117. کوروش گفت:

    با سلام
    بنده 22 سالمه مدرک دیپلم دارم و در حال حاضر دارای مدرک B1 میباشم و تا چند ماه دیگه مدرک B2 را اخذ میکنم و همچنین دارای مدرک IELTS نیز هستم.
    آیا شانس ادامه تحصیل در آلمان در رشته هتل داری را دارم؟؟؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید رشته هتل داری را انتخاب نمایید. لطفا در نظر داشته باشید که برای تحصیل کارشناسی در آلمان باید مدرک زبان آلمانی ارائه دهید و در کالج ها شرکت نمایید.

  118. سلام عرض ادب من امسال دیپلم رشته برق قدرت در مدرسه فنی حرفه ای میگیرم میخام جهت تحصیل در رشته برق ابزار دقیق در یکی از دانشگاه های المان درس. رو ادامه دهم شرایط برای ادامه تحصیل من چگونه است.
    با تشکر

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی و شرایط سنی خوبی داشته باشید.

  119. سلام
    من فارغ التحصیل رشته علوم دامی(مهندسی کشاورزی) دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد با سن 27 سال هستم . دوره کارشناسی هم تو دانشگاه خوزستان بودم که دانشگاه معتبریه. مدرک زبان انگلیسی رو هم دارم به نظر شما شانسی برای ادامه تحصیل تو یکی از کشور های اروپایی یا استرالیا رو دارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورت داشتن رزومه علمی قوی، می توانید برای تحصیل در کشور های اروپایی و یا استرالیا اقدام نمایید.

  120. هانیه گفت:

    سلام من پشت کنکوری هستم ۱۸ سالمه با معدل ۱۹/۶۱رشته حسابداری.ایا میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم شرایطش چجوریه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بسته به رشته تحصیلی شما دارد؛ اما در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان است.

  121. سعید گفت:

    درود..
    بنده آقا ۳۶ ساله هستم
    مدرس دانشگاه.. به صورت حق التدریس با ۵ سال سابقه
    ارشد رشته معماری..
    هدف اصلی من مهاجرت هست
    یک بار هم برای اتحادیه اروپا جهت ویزای توریستی و نهایتا پناهندگی اقدام کردم ، اما ۲ماه پیش رد شدم.
    دارم به موضوع ادامه تحصیل و یا کار و .. فکر میکنم.
    البته مدرک زبان ندارم.
    با توجه به گفته هام ، میخواستم ازتون بپرسم به چه صورت می تونم به هدفم برای اقامت برسم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت تسلط به زبان آلمانی می توانید برای اخذ ویزای جست و جوی کاری این کشور اقدام نمایید.

  122. سلام
    من 32سالم هست مدرک کارشناسی معماری بامعدل 15/50 و مدرک ارشد معماری از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل 18/75 را دارم. مدرک آیلتس من 6.5 میباشد. میخواستم بدانم امکان ادامه تحصیل بصورت “رایگان” در مقطع دکترا یا ارشد دوم را دارم؟ ضمنا من یکبار برای دانشگاه اشتوتگارت اقدام کردم که در مصاحبه بمن گفتن برای 2018 نمیتوانم شرکت کنم اما 2019 شرایط برایم مهیا است.اما آن دانشگاه شهریه داشت که برایم مقدور نبود.

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در مقطع دکترا آلمان بابت رقابت بسیاری که وجود دارد، باید رزومه پژوهشی بسیار قوی ارائه دهید. در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای کارشناسی ارشد مجدد اقدام نمایید.

  123. سلام من دانشجوی ترم ۲ دارو سازی روزانه هستم می توانم در المان در رشته داروسازی ادامه دهم واحد پاس شده قبول می کنند

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، همین رشته را در المان از ابتدا شروع می نمایید.

  124. سلام خسته نباشید من کلاس دهم هستم انسانی ومیخواستم بقیه تحصیل خود را در آلمان بگذرانم میتونید کمک کنید چطوری چقد هزینه دارد یا چی؟؟؟؟
    اقامت چگونه است؟¿

    1. سلام روزتو بخیر
      تحصیل در آلمان رایگان است. برای تحصیل و اقامت در آلمان باید رزومه علمی قوی داشته باشید. همچنین باید به زبان آلمانی نیز تسلط داشته باشید.

  125. ارمان
    سلام من دانش اموز سال سوم دبیرستان ترم اول قبول شدم با معدل16.83یامیتوانم بعد پایین سال تحصیلی برای بورسیه به المان یا کاندا برم

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل و بورسیه تحصیلی بسته به رشته تحصیلی شما دارد. به طور کلی برای تحصیل در المان بایدرزومه علمی قوی و مدرک زبان آلمانی برای کارشناسی ارائه دهید.

  126. امیر گفت:

    با سلام بنده مرداد امتحان تست داف دارم و بعد باید به خدمت سربازی برم مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک با معدل 16 دارم اگر در ایران فوق لیسانس بگیرم،آیا سفارت ویزای مستر مجدد خواهد داد؟
    زیر به گفته دوستانم سفارت جدیدا ویزای مستر مجدد نمی دهد.

    1. سلام روزتون بخیر
      بسته به شرایط سنی و مدرک زبان شما دارد.

  127. سلام و خسته نباشید من 23 سالمه و پشت کنکور موندم و معدل دیپلم 19.35 و معدل پیش دانشگاهی 17.25 من و سربازی هم نرفتم میتونم برا شرکت در رشته پزشکی در آلمان اقدام کنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در آلمان باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما بالای 19 باشد. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  128. نگار گفت:

    سلام من دانشجو ترم دو پزشکی هستم و میخواستم بدونم میشه بعد از یکسال تحصیل در دانشگاه شیراز اقدام برای مهاجرت تحصیلی کنم؟ در اون صورت باز هم باید کالج برم؟چه چیز هایی بسته به شرایط من برای بورسیه شدن مد نظر هست؟

    1. با سلام و عرض ادب
      نیازی به شرکت در کالج ها ندارید و می توانید برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  129. فاطیما گفت:

    سلام.. وقت به خیر.. من فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه تهران هستم… اگه بخام تغییر رشته بدم و روانشناسی بخونم.. میتونم مجددا در مقطع کارشناسی( تحصیلات رایگان) آلمان یا اتریش شرکت کنم؟ یا اینکه در صورت ادامه تحصیل در مقطع ارشد گردشگری شرایط پذیرشم راحتتره؟ معدل کارشناسی 18/83 لطف میکنید اگه راهنماییم کنیم… سپاس 

    1. با سلام و عرض ادب
      لطفا در نظر داشت هباشید که تحصیل در آلمان و اتریش محدودیت سنی دارد.

  130. سلام ببخشید در متن ذکر شده که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد،ریز نمرات مقطع کارشناسی و حتی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است.بنده معدل پیش دانشگاهی حدود ۱۶ و دیپلم حدود ۱۸ کسب کردم و ریز نمرات ترم اول مقطع کارشناسی هم بعضا چندان بالا نبوده.آیا در اینصورت امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه های خوب آلمان رو از دست میدم؟ میشه ذکر کنید حدود نمرات و معدل قابل قبول مورد نظر دانشگاه های برتر آلمان چقدر است؟و یا اینکه راهی وجود داره تا این نقص به روشی جبران بشود؟ممنون از شما.

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان بابت رقابت بسیاری که وجود دارد، باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  131. سیما گفت:

    سلام ، ببخشید با مدرک لیسانس معماری میشه در رشته ی طراحی لباس برای ارشد اقدام کرد ، در آلمان ؟ یا باید از کارشناسی شروع بشه؟ با مدرک ایلتس میشه اقدام کرد یا باید مدرک زبان آلمانی داشته باشم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

  132. ariakab گفت:

    سلام
    من معدل دیپلمم ب خاطر کمی مشکلات پایین شد
    ایا میتوانم در زیر مجموعه های پزشکی در دانشگاه های المان درس بخونم یا خیر

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل رشته های پزشکی باید معدل بالای 19 ارائه دهید.

  133. عادل گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 27 سال سن دارم و در سال دوم دبیرستان ترک تحصیل کردم . علت : شاید در روند پرونده تاثیری داشته باشد .( فوت پدر و فشار آوردن بار روانی و مشکلات مالی)
    الان مدتیه که به فکر رفتن افتادم و دارم رو زبانم کار میکنم ( آلمانی ) با توجه به سنم و رشته ای که میخوام برم ( برنامه نویسی )
    سوال ??
    گپ تحصیلی که افتاده چه تاثیری در پرونده من داره ؟
    بازار کار در رشته من وجود داره ؟
    تمکن مالی باید چقدر باشه ؟
    آیا میتونم تحصیل رایگان در کشور آلمان بگیرم ؟
    آیا قبولی سراسری داشته باشم تاثیری داره برای ویزا و پذیرش ؟
    خواهشمندم اگر ممکنه به سوال های من جواب بدید ممنون میشم .

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد و همچنی گپ تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

  134. فریدون گفت:

    سلام
    من ۲۶ سالمه.چند سال از تحصیل دور بودم .برای ادامه تحصیل در کشور المان یا اتریش میتونم بعد از قبولی در ازمون سراسری درخواست بدم . یا باید بعد از اخذ لیسانس در رشته مورد نظر درخواست بدم بهتر است .مدرک پیام نور مورد قبول هست یا سراسری باید باشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در کشوری مانند اتریش و آلمان محدودیت سنی دارد.

  135. سلام
    میخواستم بپرسم من با دیپلم تجربی و معدل ۱۸ ولی بدون مدرک زبان انگلیسی چجوری میتونم وارد دانشگاه های دندانپزشکی المان بشم؟
    اگه لازم باشه میتونم المانی رو تلاش کنم و یاد بگیرم و مدرکشو بگیرم
    امابه نظر شما کشور های دیگه هستن که با شرایطی ک من دارم بشه بهتر و راحت تر تحصیل کرد؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های آلمان ملزم به معدل بالای 19 است.

  136. Mary گفت:

    سلام
    من دیپلم تجربی نظام جدید دارم با معدل دیپلم ۱۹/۶۴ . پارسال کنکور دادم و چیزی که میخواستم نشد. یکسال موندم اما امسال هم کنکور استاندارد نبود و با اینکه نتایج نیومده بنظرم شانس قبولی زیادی برای پزشکی و دندانپزشکی ندارم.از طرفی پشتوانه مالی خوبی هم متاسفانه ندارم. میخواستم ببینم تقریبا برای مهاجرت تحصیلی به آلمان هزینه ها توی چه حدیه و اینکه شاسم برای پذیرش توی آلمان چقدره؟ و اینکه اگر اینجا پیراپزشکی بخونم میتونم اونجا به پزشکی تغییرش بدم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در آلمان باید رشته تحصیلی مرتبط را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید. تحصیل در آلمان رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

  137. سلام من 19سالمه معدل پیش دانشگاهی و دیپلمم در رشته ی تجربی بالای 17هستش امسال میخوام دانشجوی ازاد شیمی ازمایشگاه بشم ولی میخواستم بگم که میتونم تو رشته ی داروسازی از همین دانشگاه ازاد بورس المان شم و اینکه اگه میشه شرایطش چیه میشه سریعتر جواب بدین چطوری باید اقدام کنم خواهش میکنم میشه جواب بدین شرایطم طوریه که خیلی احتیاج دارم به این جواب اگه میشه سریعتر جواب بدین

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کورس اصلی دانشگاهی باید در کنکور سراسری همان رشته تجصیلی قبول شوید.

  138. سلام من فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق جزا از دانشگاه فردوسی مشهد هستم. مجرد و ۲۴ ساله‌ام و سربازی هم رفته‌ام. در همایش‌های مختلف منطقه‌ای و کشوری، چند مقاله برگزیده دارم. مدرک زبان هم دارم‌. قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارم. به نظرتون خوبه؟ چه‌کار باید بکنم؟ سپاس.

    1. سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های آلمان دارای رتبه و رنکینگ خوبی در سراسر جهان هستند که باید برای تحصیل در این دانشگاه ها الزامات آن ها را برآورده نمایید.

  139. سلام.
    من دانشجوی رشته ی هوشبری در دانشگاه سراسری بوعلی همدان مشغول به تحصیل هستم و مدرک آیلتس با نمره 6.5 دارم. می خواستم بدونم که میتونم در شته ی پزشکی در آلمان ادامه تحصیل بدم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در آلمان شرای سنی و رزومه علمی شما مورد بررسی قرار بگیرد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  140. مهردل گفت:

    سلام و خسته نباشيد
    ميخواست بدونم براي تحصيل حتما بايد مدرك زبان آلماني موجود باشه يا در حين تحصيل ميشه تكميلش كرد؟
    ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان ارائه دهید.

  141. سلام.
    من دانشجو رشته ژنتیک گیاهی ( دانشکده کشاورزی ) از دانشگاه تهران هستم . ۲۴ سالمه ، و مدرک زبان ندارم. میخواستم ببینم شانس پذیرش در دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد را دارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان ارائه دهید.

  142. مهدی گفت:

    سلام در خصوص ادامه تحصیل در مقطع دکترای مکانیک در آلمان میخواستم بدونم
    من فوق لیسانس مکانیکم معدل 17 بدون مقاله بین المللی و کارمند رسمی نفت 12 ساله. مدرک زبان PTE
    با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      بابت رقابت بسیاری که در آلمان وجود دارد برای اخذ پذیرش باید رزومه علمی و پژوهشی بسیار قوی ارائه دهید.

  143. احسان گفت:

    سلام من مدرک فوق دیپلم برق دارم دانشگاه ازاد برای اینکه کارشناسی بخونم باید سراسری قبول بشم؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، در صورتیکه شرایط مورد نیاز را داشته باشید می توانید از طریق کالج های دانشگاهی نیز اقدام نمایید.

  144. با عرض سلام بنده در حال یادگیری زبان آلمانی هستم تا مدرک B1 بگیرم.فوق دیپلم رشته عمران دارم اما از اونجایی که علاقه به هنر آرایشگری و گریم داشتم شغلم گریموری و آرایشگری هست میخوام در آلمان رشته چهره پردازی بخونم. با این که رشته ای که میخوام بخونم با رشته قبلیم فرق میکنه باید مدرک فوق دیپلمم ترجمه کنم؟بعد میخواستم بدونم آکادمی های هنری در آلمان تحصیل رایگان هستند؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان شرایط سنی شما مناسب باشد و همچنین رشته انتخابی شما باید با یکدیگر منظبق باشد.

  145. فرزاد گفت:

    سلام من ۲۵ سالمه و مدرک کارشناسی عمران دارم و اینکه چطور میتونم برم آلمان یا یک کشوری که تحصیلش رایگان باشه و اینکه آیا اونجا میتونم تغییر رشته بدم؟ و زبان هم بلد نیستم و آیا اونجا میتونم یاد بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای افزایش شانس پذیرش و ویزای خود بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

  146. سلام.من دانش اموز دوازدهم تجربی هستم.درس هام خیلی قویه.برای تحصیل در المان حتما باید کنکور بدم یا خیر؟واینکه برای پزشکی ایا تو ایران هم باید پزشکی بیارم تا بتونم برم یا خیر؟تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در المان دو روش مستقیم و از طریق کالج ها وجود دارد که می توانید اقدام نمایید.

  147. شقایق گفت:

    من دانشجوی ترم4پرستاری با معدل فعلی 17 هستم و در حال شروع یادگیری زبان المانی هستم. معدل دیپلم 18.89 و معدل پیش دانشگاهی 15.44 است. آیا با توجه به معدل پیش دانشگاهی امکان تحصیل پزشکی یا دارو سازی را در آلمان دارم؟ مهاجرت با ویزای کار به المان امکان تحصیل را نیز میدهد یا حتما باید با ویزای تحصیلی مهاجرت کرد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان باید رزومه علمی قوی تری ارائه دهید.

  148. سحر گفت:

    سلام من دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه اصفهان هستم لیسانسم رو پیام نور گرفتم میخواستم برای دکتری در المان ببینم بورس میشم و به مدرک زبان هم لازم است

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید مدرک بین المللی زبان مورد نیاز را ارائه دهید.

  149. سلام.
    من کارشناسی گیاهپزشکی از دانشگاه دولتی یاسوج دارم اما چون علاقه ای به این رشته نداشتم معدلم در حد ۱۵ ست ولی معدل دیپلم ۱۸ و خورده ایه.قصد مهاجرت دارم ولی پشتوانه ی مالی زیادی هم ندارم.بنظرتون میشه مهاجرت کنم و رشته دندانپزشکی رو طبق معدل دیپلمم بخونم؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه معدل شما برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان پایین است. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  150. سلام من 19 ساله هستم مدرک پیش دانشگاهی ریاضی رو دارم معدلم 16.5 هستش
    میخاستم تو رشته ی عمران تو دانشگاه آلمان بخونم
    لطفا کمکم کنید که چطوری میتونم به این هدفم برسم ؟

    خیلی جدی هستم و میخام برم خارج از کشور
    ممنون میشم که کمکم کنید .

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. شما می توانید در ابتدا برای کالج های دانشگاهی اقدام نمایید.

  151. سلام و خسته نباشید
    آیا تفاوتی هست بین لیسانسه های دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری برای پذیرش گرفتن در دانشگاه های آلمان؟
    و اینکه بطور کلی بهتره مدرک b1 داشته باشیم یا تفاوتی بین مدرک آیلتز و b1 برای تحصیل وجود نداره ب طور کلی؟
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      مدارک تحصیلی دانشگاه های دولتی از اعتبار بالاتری برخوردارند. مدرک زبانی که باید ارائه دهید بسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد.

  152. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر،خدمتتون عرض کنم من ترم آخر لیسانس روانشناسی از دانشگاه تهران هستم و قصد دارم که برای تحصیل در مقطع ارشد به آلمان برم همچنین آمادگی برای آیلتس رو هم دارم،سوالم هم در این باره بود که من اگر ارشد و دکتری روانشناسی رو اونجا بخونم آیا میتونم برای همیشه اقامت داشته باشم و شهروند اونجا محسوب بشم

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه کار پیدا کنید و بتوانید ویزای خود را تغییر دهید، می توانید به اقامت دائم و یا شهروندی دسترسی داشته باشید.

  153. Atoosa گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۵ سالم و کارشناس محیط زیست اما به طراحی لباس علاقه دارم مدرک فنی طراحی لباس هم دارم با توجه به سنم میتونم برای کارشناسی طراحی لباس برای دانشگاه المان اقدام کنم ؟
    ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه مدرک دیپلم شما مرتبط باشد، امکان اقدام وجود دارد.

  154. mona ramzani گفت:

    سلام وقت بخیر بنده در حال تحصیل در رشته مهندسی نرم افزار در مقطع لیانس در دانشگاه غیر انتفاعی می باشم. می خوام با مدرک دیپلم مجدد برای لیانس در کشور المان اقدام کنم هزینه تحصیل به چه صورتی می باشد؟ ایا می تونم بورسیه دریافت کنم؟ هزینه تحصیل در کشور المان به چه صورت می باشد برای ورود چقدر باید با خودم داشته باشم؟

    1. با سلام
      لطفا در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد و رایگان است.

  155. شقایق گفت:

    با سلام
    من دانش آموز دهم رشته ریاضی با معدل ۲۰ از مدرسه نمونه دولتی هستم و در حال حاضر در حال یاد گرفتن زبان آلمانی هستم. میخواستم بپرسم اگه بتونم تا تابستون سال ۱۴۰۰ مدرک زبان B1 یا B2 رو بگیرم و معدل سال یازدهم رو هم ۲۰ بیارم میتونم برای سال دوازدهم به طور رایگان در دبیرستان های آلمان تحصیل کنم؟ من فامیل یا آشنایی ندارم که اونجا منو ساپورت کنه، آیا این مسئله تاثیرگذار هست؟

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط شما به شما پیشنهاد می دهیم برای تحصیل در کالج های آلمان اقدام نمایید.

  156. سلام…ببخشید تحصیل در رشته های پیراپزشکی در المان شرایط سنی داره؟ از ۳۵ سال به بالا امکان تحصیل رایگان هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، محدودیت سنی دارد.

  157. سلام من رشتم تجربیه و میخوام در آلمان پزشکی بخونم… معدلم دیپلمم ۱۸ ولی پیش دانشگاهی ۱۶ هس.. مدرک زبانم در حال گرفتن هستم خواستم ببینم ایا میشه بصورت رایگان تحصیل کرد؟ یا اگه هزینه ای داره چطوریه؟
    و اینکه مدرک المان مورد پذیرش ایران هس؟

    1. سلام روزتون بخیر
      رزومه علمی شما برای تحصیل پزشکی در آلمان مناسب نمی باشد. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  158. الهام گفت:

    سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
    من 23 سالمه و دانشجوی مهندسی IT در دانشگاه سراسری هستم و معدل دیپلمم حدود 17 هست .میخواستم بدونم میتونم همین رشته و مقطع رو در المان پذیرش بگیرم؟یعنی اونجا کارشناسی آی تی بخونم.میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید مدرک زبان آلمانی ارائه دهید، شانس اقدام برای کورس اصلی برای شما وجود دارد.

  159. سلام من امسال دیپلم میگیرم و رستم تجربی هست و تابستان امسال مدرک b2 زبان آلمانی رو هم میگیرم من می خواستم بدونم با اینکه من رشته ی دبیرستانم تجربی هست میتونم در دانشگاه های هنر آلمان بخصوص موسیقی و یا هنر های نمایشی مثل بازیگری شرکن کنم و اینکه من کنکوره هنر رو هم ثبته نام کردم و می خواستم بدونم آزمون ورودی رشته ی بازیگری چگونه است

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید در رشته های مرتبط تحصیل کنید.

  160. خسرو گفت:

    سلام
    من 24 سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه دولتی شبانه دارم. معدلم 13.90 هست. آیا با این معدل امکان پذیرش در دانشگاه های رایگان المان وجود دارد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی قوی تری ارائه دهید.

  161. mmd گفت:

    سلام وقت بخیر این امکان هست که اگه معدل سال دوازدهمم پایین باشه بازم میتونم در المان پزشکی بخونم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، برای تحصیل پزشکی در آلمان باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  162. بهار گفت:

    سلام .
    من 17 سال سن دارم و امسال برای سال 12 درس خواهم خوند ، میخواستم بدونم شرایط تحصیل در آلمان بعد از گرفتن دیپلم در ایران قبل از دانشگاه چطوریه و شهریه مدارس و … به چه صورت است ؟ ممنون میشم جواب بدید
    میخ.ام بعد از گذروندن 1 سال در آلمان و گرفتن دیپلم آنجا بورسیه بگیرم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ورود به دانشگاه های آلمان یک سال کالج شرکت کرده و سپس وارد کورس اصلی می شود. تحصیل در آلمان رایگان است و باید رزومه علمی و شرایط سنی خوبی داشته باشید.

  163. سلام
    من ترم ۵ کارشناسی معماری هستم و به زبان المانی مسلط نیستم می خواستم بدونم شرایطش چجوریه برای ادامه تحصیل
    و خدمت نرفتم درحال تحصیل میشه مهاجرت کنم به المان یا خیر

    1. با سلام
      ارائه مدرک زبان بسته به مقطع تحصیلی شما دارد. با داشتن نامه معافیت تحصیلی و یا پایان خدمت می توانید از کشور خارج شوید.

  164. سلام وقت بخير من كارشناسي پرستاري دارم ٢٣ساله هستم ميخواستم بدونم برا ارشد و دكتراي رشته ي خودم برم المان تحصيل كنم رايگان هستش يا بايد هزينه اي پرداخت كنم به عنوان شهريه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان رایگان است.

  165. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من 22 سالمه لیسانس مکانیک سیالات دارم ومدرک زبان المانی B1رادارم میتونم درالمان ادامه تحصیل بدم وهم کار کنم

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  166. سلام
    من ارشد حسابداری دارم و خانمم ارشد روانشناسی با معدل بالا ، شرایط ادامه تحصیل برای کدوممون هموارتر هست که بتونیم هردومون بریم .

    1. سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  167. سلام روزتون بخیر
    لطفا در نظر داشته باشید که اکثر دانشگاه های آلمان برای تحصیل ارشد در آلمان به زبان انگلیسی مدرک آیلتس را دریافت می کنند.

  168. سلام .من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه دولتی هستم .رشته دبیرستانم تجربی بوده و معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهیم هر دو ۱۸ هست آیا امکانش هست که بعد از لیسانس در آلمان در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم در ضمن محدودیت مالی هم دارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ‌

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد.

  169. s.n.m گفت:

    سلام وقت بخیر ، من دکترای برق میخونم دانشگاه ازاد برای پایان نامم میخوام درخواست بدم که برای ی دوره شش ماهه اونجا از تاسیسات اونجا استفاده کنم هزینه چقد میشه ؟ و اینکه چه مدارکی نیازه ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در آلمان در ابتدا باید مدارک تحصیلی شما مورد تایید آلمان باشد و علاوه بر ارائه مدرک زبان رزومه علمی خوبی داشته باشید.

  170. سلام خسته نباشید جناب من 17سالمه و در مقطعه راهنمایی درس میخونم و میخوام برم کشور المان ادامه تحصیل بدم ایا امکانش هست و چه مدرکی لازم داره

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان بابت رقابت بسیار زیادی که وجود دارد باید رزومه علمی قوی ارائه دهید. علاوه بر آن برای تحصیل نیز باید به زبان آلمانی نیز آشنایی داشته باشید.

  171. تارا گفت:

    سلام من معدل کل دیپلمم 18.5 و پیش دانشگاهیم 15.5 هستش می تونم تو المان داروسازی بخونم ؟؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی قوی تری داشته باشید. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  172. ثمین گفت:

    سلام. با داشتن دیپلم تجربی امکانش هست در رشته تربیت بدنی تحصیل کرد برای دانشگاه؟!
    شرایط خاصی داره؟ میشه برای دانشگاه اقدام کرد یا باید یه دوره سال اخر کالج روهم گذروند؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، باید در ابتدا در کالج ها شرکت نمایید و سپس وارد کورس اصلی شوید.

  173. سلام میبخشید من متولد ۱۳۶۹هستم دیپلم فنی دارم لیسانس کامپیوتر معدل ۱۴ با توجه به اینکه گفتین کشور آلمان شرایط سنی ندارد ولی به فاصله تحصیلی حساس هست من بخوام دیپلم یا پیش دانشگاهی تجربی با معدل خوب بگیرم و فاصله تحصیلی دیگه وجود نداشته باشه می تونم برای تحصیل رایگان در آلمان اقدام کنم برای رشته دندانپزشکی؟

    1. با سلام
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد و برای رشته های پزشکی بابت رقابت بسیار بهتر است حداکثر 23 سال سن داشته باشید.

  174. حسن گفت:

    سلام باعرض درود
    من کاردانی برق صنعتی دارم بامعدل 16میتونم درآلمان تحصیل کنم وشرایط تحصیلم چه میشود

    1. با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  175. amirreza گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم تجربی با معدل 18.56ومعدل پیش دانشگاهی 16.09 دارم.می خواستم ببینم وضعیتم برای پزشکی آلمان خوبه؟؟؟

    1. با سلام
      متاسفانه رزومه علمی شما برای تحصیل پزشکی در آلمان پایین است. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  176. سلام خسته نباشید من دخترم رو برای تحصیل در مقطع لیسانس میخوام بفرستم به آلمان میخواستم بدونم بجز دیپلم واسمون زبان آلمانی چیز دیگه ای هم لازم هست

    1. با سلام
      برای تحصیل در آلمان باید دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی و هم چنین مدارک هویتی و مدرک زبان خود را ارائه دهید.

  177. با سلام من لیسانس شیمی دارم و ۲۸سالمه میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی به آلمان برم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل پزشکی در آلمان محدودیت سنی دارد.

  178. amir ramian گفت:

    سلام من ۳۲سالمه
    کارشناسی ارشد سازه از دانشگاه آزاد دارم معدل ۱۴.۷
    آیا میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری
    اقدام کنم ؟
    راهنمایی بفرمائید
    باتشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل دکترا در ابتدا باید مدرک تحصیلی سابق شما مورد تایید کشور آلمان باشد و سپس رزومه علمی و پؤوهشی شما قوی باشد.

  179. سلام،ببخشید می خواستم بدونم راهی وجود داره که بدون رفتن به کالج پذیرش از دانشگاه های آلمان گرفت؟من دیپلم تجربیم ۱۹.۳۰ شده سراسری روزانه و شبانه مجاز شدم،دوران دبیرستان هم مقاله دادم

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل مستقیم در کورس اصلی باید رشته ای که قصد ادامه در آلمان را دارید، در دانشگاه های سراسری ایران قبول شوید و چند واحدی را گذرانده باشید.

  180. سلام من مدرک دیپلم با معدل ۱۵ ام میخواستم بدونم اگه یکسال توی ایران زبان المانی رو بخونم میتونم در المان تحصیل کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل بسته به رشته انتخابی شما دارد. در نظر داشته باشید که برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی بسیار قوی ارائه دهید.

  181. مهران گفت:

    سلام من معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم هر دو بالای 17 است و زبان المانی رو هم کلاس میرم و میتونم تا 6 ماه دیگه b1 بگیرم امسال هم رتبم 7000 منطقه دو تجربی شده…میتونم واسه بورسیه پزشکی المان اقدام کنم؟20 سالمه و هنوز انتخاب رشته نکردم واسه دانشگاه تو رو خدا جواب بدین لطفا…

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در آلمان بابت رقابت بسیاری که وجود دارد بهتر است معدل شما بالای 19 باشد.

  182. ppt گفت:

    سلام من تازه کنکور دادم و می خوام برای تحصیل به آلمان برم و مدرک b1 زبان آلمانی رو هم دارم اگر من اینجا دانشگاه دولتی قبول شم برای مثال اگه من اینجا رشته ی طراحی دانشگاه دولتی قبول شم میتونم در آلمان رشته ی دیگری در هنر بخونم ؟ و برای رفتن به آلمان کی باید اقدام کنم؟ باید اینجا دانشگاه ثبته نام کنم یا وقتیی جواب کنکور اومد اقدام کنم ؟ رشته ی دبیرستان من تجربیه

    1. با سلام و عرض ادب
      خیر، باید همان رشته ای را ادامه دهید که در آن قبول شده اید. برای ادامه تحصیل در آلمان باید در دانشگاه ثبت نام کرده و چند واحد گذرانده باشید.

  183. m&m گفت:

    سلام من همسرم برای بورس تحصیلی در یكی از دانشگاهای المان اقدام كرده و كاملا واجد شرایط هست .من هم بیوشیمی در دانشگاه ازاد با معدل 17 گرفتم میخواستم بدونم بدون اینكه من كار خواصی انجام بدم همراه با ایشون اگ اقدام كنیم میتونم برم یا ویزایه من مدتی بعد میاد ما 4 سال هست ازدواج كردیم. و برای تحصیل من از ایران نمیخوام كاری انجام بدم

    1. با سلام
      در صورتیکه خواستار ویزای همراه باشید، به صورت همزمان بهتر است اقدام نکنید.

  184. زاهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی مهندسی اب و خاک تموم کردم و تازه شروع به آموزش زبان المانی کردم .نمیخوام مجدد کنکور بدم کارشناسی بخونم .امکانش هست با رتبه کنکور پذیرش بشم و بورس تعلق بگیره منو؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه الزامات مورد نیاز را داشته باشید، اگر رشته انتخابی خود را در دانشگاه های دولتی ایران قبول شوید، می توانید مستقیم وارد کورس اصلی شوید.

  185. ali گفت:

    سلام من 16 سالمه و در حال تحصیل در ترکیه ام میخواستم بدونم چ طور میتوانم در رشته پزشکی بورسیه ی کشور المان شوم ؟
    و اینکه ایا بورسیه این کشور شامل محل زندگی و شرکت دادن ما در یک شغل مناسب هست یا نه
    بی زحمت شرایط بورسیه و اینکه بورسیه ی المان شامل چه چیز هایی میشود برای یک دانش نمونه و خوب را توضیح بدید خیلی ممنونم

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی رایگان در آلمان بابت رقابت بسیار زیاد باید شرایط سنی مناسب، رزومه علمی بالا و آشنایی به زبان آلمانی داشته باشید.

  186. سلام من 18 سالمه دانش اموز 12 ریاضی هستم سال دیگه ورودی دانشگاه هستم برای رشته های مهندسی در المان هزینه چقدر میشه

    1. با سلام
      تحصیل در آلمان رایگان است.

  187. سلام مهندسی شیمی دانشگاه آزاد کرج میخونم و ترم 5 هستم 2سال دیگه درسم تموم میشه میخواستم بدونم برای ارشد آلمان باید چیکار کنم؟ شرایطم چجوریه
    از الان وقت سفارت بگیرم و زبان آلمانی رو مدرک بگیرم
    و میخواستم بدونم برای تمکن مالی چقدر پول لازنه

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در آلمان باید مدرک تحصیلی سابق شما مورد تایید آلمان باشد. در حال حاضر میزان تمکن مالی آلمان حدود 10 هزار یورو است.

  188. پارسا گفت:

    سلام خدمت شما و خسته نباشید
    من میخواستم ببینم چجوری میتونم در رشته پزشکی در س بخوانم من کلا ۳ ماهه به المان اومدم و ۱۶ سالو ۸ ماه دارم ممنون میشم راهنماییم کنید و کامل توضیح دهید که باید چیکار کنم

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در آلمان در ابتدا در کالج شرکت می کنید و پس از آن وارد کورس اصلی می شوید. برای تحصیل پزشکی در آلمان باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  189. نرگس گفت:

    سلام وقتتون بخیر من امسال دیپلم تجربی گرفتم و قصد دارم در الان بورس پزشکی بگیرم میشه راهنماییم کنین?

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان رایگان است، نیازی به پرداخت شهریه ندارید. برای کمک هزینه زندگی نیز اجازه کار پاره وقت نیز دارید.

  190. محدثه گفت:

    سلام از کجا میتونم بفهمم کودوم دانشگاه های آزاد مورد کشور آلمان هست .من کارشناسیمو آزاد کاشان خوندم .ایا محدودیت سنی هم داره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد.

  191. نازنین گفت:

    سلام وقت بخیر. من لیسانس حسابداری از دانشگاه دولتی شهید چمران اهواز دارم با معدل 17/84.اما هیچ مدرک زبانی ندارم. میخواستم بدونم برا تحصیل رایگان در ارشد رشته خودم در آلمان باید چیکار کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان باید بسته به زبان تحصیل حتما مدرک زبان ارائه دهید.

  192. Mahdieh گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پارسال دیپلم تجربی و با معدل بالای ۱۹دریافت کردم و پارسال کنکور دادم ولی امسال دوباره پشت کنکور هستم.۱۹سالمه.
    میخواستم ببینم برای رشته فیزیو تراپی و یا ژنتیک المان بهتره صبر کنم و بعد از کنکور با گذراندن چند واحد دانشگاه اقدام کنم یا نه الان تمرکزم و بگذارم برای اخذ پذیرش..
    میخواستم بدونم امکان اپلای کدوم بالا تر و کم هزینه تر می باشد
    ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان رایگان است و شما می توانید برای کالج ها و یا کورس اصلی دانشگاهی اقدام نمایید.

  193. علی گفت:

    سلام من ۱۸ سال دارم و امسال دیپلمم رو از مدرسه تیزهوشان با نمره بالا میگیرم و احتمالا پزشکی هم قبول میشم زبان آلمانی هم تازه شروع کردم . اگه بخوام برا تحصیل پزشکی یا پرستاری برم آلمان الان باید چه کارایی انجام بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه دانشگاه های مورد تایید آلمان در ایران قبول شوید، می توانید برای شرکت در کورس اصلی اقدام نمایید. همچنین باید برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان ارائه دهید.

  194. سامان گفت:

    سلام.میخواستم به شما بگم که من16سالمه و میخوام مثلا در 25 سالگی به المان برای تحصیل برم و اینکه در رشته انسانی تحصیل میکنم میخواستم بگم از الان باید چیکار کنم تا رفتنم به المان راحت تر بشه .ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی قوی و مدرک زبان خوبی ارائه دهید.

  195. mary گفت:

    سلام من 35 سالم هست ارشد مکانیک دارم با معدل لیسانس 13.8 و ارشد 14.5 و 8 سال سابقه مدیریتی میخواستم بدونم شانسم برای دریافت پذیرش و ویزای المان چقدر هست ضمنا ویزای شینگن هم داشتم

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در مقط کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان بسته به شرایط سنی و رزومه علمی و پژوهشی و مدرک زبان شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  196. پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر بتوانم برای مقطع دکتری، بورسیه بگیرم، باز هم همان مبلغ از پیش تعیین شده را برای تمکن مالی باید در حساب خود برای ارائه به سفارت داشته باشم؟!!

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، مبلغ تمکن مالی باید در حساب بانکی شما بلوک کنید.

  197. سارا گفت:

    با سلام
    من دانش آموز سال ۱۲ام رشته ریاضی مدارس سمپاد هستم . طی این 5 سال اخیر همیشه نمره کارنامه ام بالای 19.80 بوده و رتبه کنکورم می دونم که زیر هزار میشه .مدارک آیلیتس ۷ و تافل 100و مدرک زبان آلمانی B2 دارم و دو مقاله ی ISI دارم و من پارسال مدال نقره المپیاد فیزیک کشوری گرفتم. قصد تحصیل توی رشته کامپیوتر رو دارم و تا الان مدارک کامپیوتری مانند ICDL و فوتوشاپ رو دارم و روی برنامه نویسی پایتون و #C و طراحی سایت مسلط هستم .من می خوام حداکثر تا یه سال دیگه برای مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرم. چقدر شانس بورس دارم چون من سرمایه ام کلا 80 میلیونه که در واقع هیچ حساب می شه . و از کدوم دانشگاه ها میتونم پذیرش بگیرم؟
    خیلی ممنون از مطالب عالیتون لطفا جوابم رو بدین

    1. سارا گفت:

      و اگه بورس نمیشم آیا با کار دانشجویی می تونم مخارج کامل زنگی رو در بیارم؟

      1. بله، بخش زیادی از هزینه ها تامین می شود.

    2. سلام وقتتون بخیر
      شرایط شما برای تحصیل رایگان در آلمان مناسب است. در نظر داشته باشید که برای تحصیل کارشناسی در آلمان باید مدرک زبان ارائه دهید.

  198. بهار گفت:

    سلام من معدل دیپلمم۱۴اگه بخوام در رشته پزشکی به صورت رایگان درکشورآلمان تحصیل کنم میشه؟؟؟ من هنوزکنکورهم شرکت نکردم اگه روزانه قبول شم امکانش هست که بامعدل۱۴قبولم کنند من مدرک زبانb2هم ندارم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی قوی تری ارائه دهید.

  199. سينا گفت:

    سلام ببخشيد مي خواستم بدونم شرط معدل ديپلم براي كارشناسي معدل كتبي ملاك است يا معدل نهايي؟
    و حداقل معدل مورد نياز براي تحصيل رايگان چند است؟
    با تشكر

    1. سلام وقتتون بخیر
      به طور کلی معدل کل شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  200. arsalan گفت:

    سلام من ۳۳ ساله هستم و مهندس عمرانم ،دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ، میخواستم بدونم آیا میتونم برای مقطع ارشد در دانشگاههای رایگان آلمان اقدام کنم ، آیا محدودیت سنی قائل هستند ؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد آلمان که محدودیت سنی 32-33 سال دارد، اقدام نمایید.

  201. سينا گفت:

    سلام خسته نباشيد ببخشيد مي خواستم بدونم براي تحصيل در رشته حسابداري در آلمان حتما بايد كنكور سراسري قبول شد؟
    امكانش هست بدون قبولي در كنكور سراسري در مقطع كارشناسي در آلمان رايگان تحصيل كرد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      خیر، برای تحصیل در آلمان نیازی به قبولی در کنکور ندارید.شما می توانید در یک کالج شرکت کرده وسپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

      1. سينا گفت:

        براي تحصيل رايگان در آلمان معدل كتبي مهم است يا معدل كل؟

        1. با سلام
          برای تحصیل در آلمان معدل کل مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  202. با سلام و خسته نباشید،،،، بنده کارشناسی ناپیوسته الکترونیک با معدل ۱۳/۳۲ و معدل کاردانی ۱۴/۱۴ و هر دو دانشگاه دولتی بوده ام،،، سنم ۲۷ سال ،،،مدرک ایلتس ۶ رو هم دارم،،،،، به نظر شما میتونم برای ارشد المان اقدام کنم؟؟؟ و ایا امیدی به پذیرشم هست؟؟؟؟
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  203. wolf of word گفت:

    سلام من یازدهم هستم ایا برای دوازدهم میتوانم به المان بروم؟هزینه تحصیل و زندگی چقدر است؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید برای تحصیل دبیرستان در آلمان اقدام نمایید. هزینه بسته به مدرسه انتخابی شما دارد.

  204. اشکان گفت:

    سلام، با سن ۲۸ سال فارغ التحصیل کارشناسی میکروبیولوژی هستم با معدل ۱۳.۵ ، مدرک زبان آلمانی سطح B1 دارم و از نظر رزومه هم مقاله و کنگره و کارگاه آموزشی توی روزمه‌م دارم، برای ارشد رشته خودم به صورت رایگان میتونم برا آلمان اقدام کنم؟ زبان انگلیسی هم در حد مکالمات روزمره بلدم ولی متاسفانه مدرک تافل ندارم

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، امکان تحصیل به صورت رایگان برای شما وجود دارد.

  205. rian گفت:

    سلام
    بنده لیسانس اتاق عمل دانشگاه تهران
    فوق لیسانس رشته اناتومی تربیت مدرس دارم
    رتبه ۴ کشوری هستم و نویسنده۲ کتاب و ۷ مقاله خارجی دارم. معدل بالای ۱۷.
    زبان انگلیسی خوبه فقط باید مدرک بگیرم.
    میتونم برای پذیرش رشته اناتومی یا شاخه های مرتبط بورس بگیرم.
    هزینه ای باید چقدر داشته باشم؟
    اجازه کاردارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای شما وجود دارد. تحصیل در آلمان رایگان است.

  206. ناصر گفت:

    سلام من ۱۷ سال سن میتونم تنها برم المان برای درس خوندن کار کردن درضمن اینجا ایرانم تا کلاس یازدهم بیشتر درس نخوندم هنوز یه سال دیگه مونده تا دیپلم بگیرم من میتونم قبل اینکه دیپلم بگیرم میتونم برم وچه شرایطی داره یا اصلا برای کار کردن برم میتونم یانه درضمن وضع مالی منم خرابه ممنون از راهنمای هاتون من به اونجا برم کار میکنم مخارجما پرداخت میکنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید دوازده سال تحصیلات خود را در ایران به اتمام رسانده باشید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

  207. رضا گفت:

    سلام . وقت بخیر
    من21سالمه و دانشجوی سال آخر مهندسی صنایع غذایی دانشگاه فردوسیم و معدل دیپلمم 15/5 همچنین مدرک فنی حرفی آرایشگری نیز دارم میخواستم بدونم شرایط اخذ پذیرش در دانشگاهای آلمان برای مقطع ارشد به چه ترتیب میباشد؟ در صورت تسلط به زبان انگلیسی پذیرش راحت تر امکان دارد یا زبان المانی؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به گرایش انتخابی شما می توانید به زبان آلمانی و یا انگلیسی تحصیل کنید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا به طور دقیق شما را راهنمایی نماییم.

  208. حامد گفت:

    سلام.کارشناسی حقوق با معدل ۱۳ از پیام نور ..و ارشد با معدل ۱۷/۳۰..۳۱ سال سن..گپ تحصیلی ۳ ساله..ایا امکان ادامه تحصیل رایگان برام هست؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در ابتدا باید مدارک تحصیلی شما مورد تایید وزارت آموزش و پروزش آلمان قرار بگیرد. در صورتیکه تایید شود می توانید برای تحصیل رایگان در آلمان اقدام نمایید.

  209. سارا گفت:

    با سلام
    من دانش آموز سال ۱۲ام رشته ریاضی مدارس سمپاد هستم . طی این 5 سال اخیر همیشه نمره کارنامه ام بالای 19.80 بوده و رتبه کنکورم می دونم که زیر هزار میشه .مدارک آیلیتس ۷ و تافل 100و مدرک زبان آلمانی B2 دارم و دو مقاله ی ISI دارم و من پارسال مدال نقره المپیاد فیزیک کشوری گرفتم. قصد تحصیل توی رشته کامپیوتر رو دارم و تا الان مدارک کامپیوتری مانند ICDL و فوتوشاپ رو دارم و روی برنامه نویسی پایتون و #C و طراحی سایت مسلط هستم .من می خوام حداکثر تا یه سال دیگه برای مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرم. چقدر شانس بورس دارم چون من سرمایه ام کلا 80 میلیونه که در واقع هیچ حساب می شه . و از کدوم دانشگاه ها میتونم پذیرش بگیرم؟
    خیلی ممنون از مطالب عالیتون لطفا جوابم رو بدین

    1. سلام روزتون بخیر
      با توجه به شرایط شما امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان وجود دارد.

  210. عباس گفت:

    اگر دانشگاه المان رایگان هستند پس قضیه تمکن مالی چیست و مبلغ ان چقدر است

    1. سلام روزتون بخیر
      تمکن مالی که باید برای آلمان ارائه دهید میزان هزینه های زندگی سالانه شما است.

  211. امیر گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم با چه شرایطی ارز دانشجویی میدن ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید یکبار در سال برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایید.

  212. Mobinna گفت:

    سلام.من دانشجوی سال دوم فیزیک بهشتی با معدل بالای ۱۷ هستم.معدل دوره ی دبیرستانمم ۱۹.۵۱هست.نمیدونم برای ادامه ی کارشناسی اقدام کنم یا مستر…برام موضوع مالی خیلی مهم هست.میدونم تحصیل در دانشگاه ها رایگانه میخوام بدونم با کار دانشجویی نیتونم خودم هزینه ی زندگیم رو هم بدم؟خیلی مهمه برام.ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به سن خود می توانید اقدام نمایید. حقوق دریافتی از کار دانشجویی بسته به شغلی دارد که پیدا می کنید.

  213. ry گفت:

    سلام
    بنده 28 سالم هست فارق التحصیل رشته کشاورزی ( تغذیه دام ) مقطع کارشناسی ارشد با معدل 15 هستم و ایلتس 7 میخواستم ببینم ایا برای دکترا شانسی برای تحصیل در المان دارم یا میتونم برای ارشد مجدد اقدام کنم ؟ ایا برای ارشد شرایط سنی ملاک هست ؟ بهترین شانسم برای تحصیل رایگان فقط المان هست ؟
    با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در مقطع دکترا آلمان باید رزومه علمی و پژوهشی قوی داشته باشید. لطفا با ما در تماس باشید که مشاوره بهتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  214. با عرض سلام و خسته نباشید،من دانش اموز سال اخر هستم،اگر بتونم تا قبل از کنکور ایلتس بالای شش و نیم،و B2 بگیرم،و برای دوره ی اموزشی کالج اقدام کنم،ازمون ورودی برای دانشگاه شامل چه دروسی میشه؟!یا در چه حد سخت میتونه باشه!؟در دوره تحصیلی کالج یا دانشگاه حدودا هزینه ی پوشاک و مسکن چقدر میشه؟!و اگر در دوره ی کالج به صورت پارت تایم کار کنم حدودا درماه چقدر حقوق میگیرم؟!
    لطفا جواب بدین

    1. با سلام
      متاسفانه شرایط اخذ ویزای کانادا با کالج های بسیار سخت شده است و به شما توصیه می کنیم روش دیگری را انتخاب نمایید. میزان حقوق شما نیز بسته به کارفرما و میزان حقوقی که برای شما در نظر گرفته شده است، دارد.

  215. آریا گفت:

    سلام خواتم بدونم برای تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ باید همون هزینه 300 یورو رو بدیم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، اکثر دانشگاه های آلمان رایگان است و فقط همین مقدار هزینه را دریافت می کند.

  216. الهه گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواسم ببینم باایلتس۶ و معدل کارشناسی۱۷/۵دررشته روانشناسی میتونم پذیرش رایگان دانشگاه المان رو بگیرم؟(باسن۲۳سال)

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی می توانید اقدام نمایید.

  217. سلام برای ورود به دانشگاه ها باید ازمون وروردی داشگاه را بدهیم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بستگی به دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد.

  218. فرشاد گفت:

    سلام و خسته نباشید …من ۳۵ ساله هستم و می خواستم بدونم که آیا تحصیلات رایگان هم وجود داره که ما اقدام کنیم ؟ ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      در آلمان تحصیل برای دانشجویان رایگان است.

  219. گلی گفت:

    سلام وقت بخیر…من سال دوم کارشناسی مهندسی بهداشت محیط هستم در دانشگاه علوم پزشکی..میخواستم بدونم اگر بخوام ارشد در یکی از دانشگاهای آلمان بخونم از چه طریق باید به صورت جدی پیگیری کنم تا بدونن مرحله به مرحله باید چیکار کنم ….باید آزمونی بدم یا نه بدون آزمون هستش

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل ارشد در دانشگاه های آلمان باید مدرک زبان مربوطه را ارائه دهید و همچنین رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  220. Pan گفت:

    سلام.من ۱۷ سال دارم و میخوام بعد کنکور،برای تحصیل رایگان در رشته ی بالینی یا روانشناسی (از تجربی)برای آلمان اقدام کنم.امکان تحصیل رایگان با این شرایط هست؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان باید رزومه علمی قوی داشته باشید. لطفا با ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهیم.

  221. مهدیه گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من ۲۰ سالم هستش و میخوام کارشناسیم رو در آلمان تحصیل کنم در یک رشته مطابق با رشته دبیرستانم که علوم انسانی بود. معدل سال آخرم ۱۳ هستش و مدرک آیلتس هم دارم و به آلمانی تسلط دارم. امکانش هست که بتونم بصورت رایگان تحصیل کنم در دانشگاه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بسته به رشته انتخابی شما دارد. برای تحصیل در آلمان بابت رقابت بسیار زیادی که وجود دارد، بهتر است رزومه علمی قوی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید.

  222. MARJAN گفت:

    سلام.من مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه علمی کاربردی دارم با معدل 19.47 .آیا میتونم برای آلمان ارشد پذیرش بگیرم؟

    1. سلام
      بله می توانید درخواست دهید و در صورتی که شرایط را داشته باشید، پذیرش نیز می گیرید.

      1. hhh گفت:

        سلام،من دو سال در هنرستان معماری خوندم یعنی دیپلم یازده ساله معماری و لیسانس تکنولوژی معماری از دانشکده دولتی فنی و حرفه ای با معدل ۱۸/۵۰ دارم و الان در دانشگاه آزاد ارشد مهندسی معماری میخونم و میخوام آزمون آیتلس بدم و دو مقاله ثبت نشده دارم،میخواستم بدونم شرایط من برای بورسیه مستر دوم در آلمان مناسبه؟

        1. سلام روزتون بخیر
          برای تحصیل در آلمان باید از شرایط سنی خوبی برخوردار باشید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. با ما در تماس باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

  223. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید من پایه یازدهم تجربی هستم ودوتااختراع وحدود۱۰تامقاله دارم که به ثبت نرسوندم ومیخوام برم آلمان واونجا به ثبت برسونم واگرهم شدبورسیه بشم میشه کمکم کنید یه اطلاعاتی روبه من بدید.ممنون میشم شماره من هم۰۹۹۴۴۱۵۵۸۸۹میتونیدباهام درارتباط باشید.

    1. سلام شماره شما به واحد مشاوره ارائه شد، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

  224. امیر گفت:

    سلام خسته نباشین
    کار دانشجویی چه قدر میتونه هزینه ی زنگی را پوشش بده؟

    1. سلام
      معمولا هر ساعتی بین ۸ تا ۱۲ یورو بهتون حقوق میدن و اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته رو دارید، البته این مبلغ پرداختی به کارفرما بستگی داره.

    2. ریاحی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در رشته پزشکی در آلمان باید چند سال دانشجو بود؟
      و بعد از تمام شدن دانشگاه تضمینی هست که بلافاصله وارد کار پزشکی در خود آلمان شویم؟…

      …..متشکر

      1. سلام وقتتون بخیر
        تحصیل پزشکی در آلمان 6 ساله است. بعد از فارغ التحصیلی در آلمان امکان ورود به بازار کار آلمان وجو دارد.

  225. با سلام
    من 35 ساله و دارای مدرک کارشناسی مامایی هستم. سابقه کار مامایی ندام.ولی حدود 10 سال سابقه کار در شرکت های دارویی دارم. میخوام برای رشته پزشکی در آلمان اقدام کنم. می خوام لطفا بدونم آیا با این همه گپ از فارغ التحصیل شدنم (سال87) این امر امکانپذیر هست؟ آیا تحصیل در رشته پزشکی رایگان هست یا خیر؟ و مدت تحصیل چقدر هست؟ ممنونم

    1. سلام، وقت بخیر
      متاسفانه با توجه به سنتون شانس کمی برای پذیرش و ویز در رشته پزشکی ا دارید.

  226. سلام وقت بخیر
    من معدل دیپلمم بالای ۱۹:۵۰ است . آیا میتوانم بورسیه آلمان در رشته پزشکی یا کشور دیگری را بگیرم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      معمولا در مقطع پزشکی بورسیه دریافت نمی کنید، البته شانس پذیرش دارید و دانشگاه های آلمان رایگان هستند، و شما فقط لازم است هزینه زندگی را پرداخت کنید.

      1. سلام
        هزینه ی زندگی دانشجویی یک ساله در آلمان تقریبا چند هزار یورو میشه ؟ و اینکه کار دانشجویی چند درصد این هزینه هارو جبران میکنه؟

        1. سلام وقتتون بخیر
          میزان درآمد کار دانشجویی شما بستگی به شغلی دارد که دریافت می نمایید و همچنین هزینه تحصیل نیز بستگی به سبک زندگی شما دارد.

  227. سلام .
    از طریق صفحات اجتماعی خبر شدیم ۱۲۰۰ سیت بورسیه کشور آلمان آمده میشه رهنمایی کنید چطور میتوانیم ثبت نام کنیم.

    1. سلام وقت بخیر
      این جایگاه ها مختص دانشجویان با مدارک حرفه ای و قابل قبول است که بهتر است از منابع معتبر بررسی کنید تا شرایط دقیق را مطلع گردید.

  228. امید گفت:

    سلام وقت بخیر من دبیرستان تجربی خوندم و معدل دیپلمم ۱۳ هست تقریبا
    الان ترم ۴ مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان هستم و میخواستم ببینم برای تحصیل رایگان و دریافت بورسیه آلمان شانسی دارم یا نه ؟
    هدفم بیشتر رشته های علوم انسانی هست ولی مهمتر از اون اینه که بتونم بورسیه بگیرم و تحصیلم رایگان باشه
    زبان آلمانی هم واسه سطح بی ۱ آماده میشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، وقت بخیر
      با توجه به معدلتون شانس پذیرش در آلمان خیلی کمه.

  229. فاطمه گفت:

    سلام.من ۲۳ساله هستم و دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی رو با معدل ۱۹و خرده ای تمام کردم.چطوری میتونم برای رشته پزشکی در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنم؟ممنون میشم توضیح بدید.چطوری میتونم درخواست بدم

    1. سلام، وقت بخیر
      با توجه به اینکه روند کار مهاجرت به آلمان در حدود دوسال زمانبر است، و شرایط سنی شما، ریسک ویزا زیاد است. پیشنهاد می کنم برای کشوری که سریعتر به نتیجه می رسد اقدام کنید.

  230. نرجس گفت:

    سلام من پایه یازدهم هستم رشته تجربی
    ایا در صورت تسلط کامل ب زبان المانی میتونم سال بعد بورسیه بشم؟
    هزینه هاش ب چه صورت هستش؟

    1. سلام، وقت بخیر
      شهریه دانشگاه های آلمان تقریبا رایگان است، یعنی در صورت پذیرش شما هزینه تحصیل ندارید و فقط لازم است هزینه زندگی را تامین کنید.

  231. با سلام
    من مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دارم.امکانش هست بتونم از طریق پذیرش تحصیلی حتی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش رایگان بگیرم؟چه شرایطی باید داشته باشم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      شما اگر شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان را داشته‌ باشید، می توانید از تحصیل رایگان استفاده کنید، برای بررسی این موضوع باید رزومه شما را کامل بررسی کنیم. اگر برای ارشد اقدام کنید سن هم مهم است.

  232. diemk گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی شیمی کاربردی دانشگاه ازاد تهران هستم
    معدلم بالای ۱۶ هست
    مدرک تکنسین داروخانه دارم و سابقه کار تو داروخانه هم دارم
    و چندتا مدارک و حکم و … در زمینه ورزشی/علمی/ دارم
    زبان المانی میخونم الان سطح b1-1 هستم
    میخواستم بدونم میتونم واسه بورسیه رایگان ارشد اقدام کنم؟
    اگر بورسیه رایگان امکان پذیره تمکن مالی هم باید داشته باشیم؟چقدر هست؟

    1. سلام، وقت بخیر
      دانشگاه های آلمان اغلب رایگان هستند، علاوه بر این امکان گرفتن بورسیه هم دارید، شرایط کلی برای دریافت بورسیه داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقی قوی است.

      1. diemk گفت:

        اگر دانشگاه دولتی درجه یک ارشد قبول بشیم و همون ترم اول امکان گرفتن بورس هست؟اخه میگن فقط دکترا بورس میکنن و اینکه اگه امکان بورس ارشد وجود داره حداقل معدل باید چند باشه؟

        1. سلام، وقت بخیر
          امکان بورسیه برای ارشد وجود دارد، ولی درصد بورسیه دکتری بیشتر است، برای بورسیه هر دانشگاه شرایط خاصی دارد، پیشنهاد می کنم مدارکتون را برای بررسی به یکی از دفاتر ارسال کنید.

  233. طبق سال های گذشته تحصیل رایگان در آلمان 2020 شامل تغییرات نشده و همان. شرایط قبلی همچنان برقرار است.

  234. فرشته گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 25 سالمه و مدرک مهندسی مدیریت پروژه از دانشگاه غیر انتفاعی با معدل 17 دارم .
    اگر مدرک زبان آلمانی بگیرم امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در آلمان برام وجود داره؟

    1. سلام
      بله، برای اطمینان میتونید به موسسه هم مراجعه کنید که شرایط تون هم دقیقا بررسی کنند.

  235. آیسو گفت:

    من دانشجوی کارشناسی ادبیات عربی دانشگاه تهران ورودی 98 هستم. رزومه تحصیلیم که نمره معدل دیپلمم و رشته و دانشگاهی که پذیرش شدم و بر فرض داشتن مدرک ایلتس بالای 7 بود برای یه موسسه دیگه فرستادم و گفتن امکان تحصیل رایگان تو کالج المان تو رشته های علوم پایه دارم و در صورت قبولی تو آزمون ورودی دانشگاه ها میتونم وارد یونی بشم و به تحصیل تو رشته ای که قبول شدم بپردازم.مگه برای تحصیل تو رشته پزشکی و پرستاری نیاز به دیپلم تجربی نیست؟من دیپلم انسانی دارم.

    1. سلام، وقت بخیر
      برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی باید مدرک دیپلم شما تجربی باشد. شما می توانید در رشته های مرتبط با دیپلم خود پذیرش بگیرید و ادامه تحصیل دهید.

  236. Setayesh گفت:

    سلام
    اگر شخصی بخواد پذیرش تحصیلی برای مقطع کارشناسی بگیره باید در حساب بانکی خود مقدار پول مشخصی جهت حاصل شدن اطمینان کشور مقابل داشته باشه؟! و اینکه دانشگاه بدون داشتن این مقدار پول در حساب بانکی پذیرش نمیکنه؟!

    1. سلام
      مبحث تمکن مالی که شما می فرمائید بیشتر مورد تاکید سفارت هر کشور است و دانشگاه بیشتر بر مبنای اولین شهریه واریزی از سوی شما این اقدامات را پیگیری می کند. بدیهی است چنانچه نتوانید مابقی هزینه های تحصیل تان را بپردازید، دانشگاه نیز پذیرش شما ا لغو خواهد کرد و به تبع سفارت نیز از مدت اقامت شما می کاهد و یا آن را پس از اتمام، تمدید نمی کند.

  237. پویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل رشته کامپیوتر در ایرانم قصد مهاجرد و تحصیل در همین رشته در مقطع بازکارشناسی در آلمان هستم . خواستم بدونم که باید قبلا از اقدام حتما زبان آلمان باید یاد بگیرم یا نه ؟ ممنون میشم برای تحصیل در آلمان راهنماییم کنید. تشکر

    1. سلام
      برای تحصیل در کشور آلمان علاوه بر داشتن شرایط مطلوب تحصیلی باید حتما سطحی از زبان آلمانی را ارائه دهید تا مورد قبول سفارت این کشور قرار بگیرید.

  238. آرش گفت:

    سلام وقت بخیر،
    من فارغ التحصیل کارشناس پرستاری هستم (با معدل بالای 16) و دیپلم بالای 19
    میخواستم در آلمان یک کارشناسی دیگه بخونم (تغذیه)
    آیا من نیاز به قبولی مجدد کنکور سراسری دارم؟ (یکبار قبول شدم برای پرستاری و الان فارغ التصحیلم)
    مرسی

    1. سلام وقت شما نیز بخیر
      برای قبولی در رشته های کارشناسی و یا ارشد کشور آلمان، حتما نیاز به شرکت در کنکور ایران ندارید.اگرچه میتوانید با قبولی در کنکور ایران، وضعیت پذیرش خود را بهبود بدهید اما خواهید توانست با ارائه مدارک تحصیلی خود، درخواست پذیرش به دانشگاه های این کشور بدهید.

  239. SepehrBodagh گفت:

    سلام،وقتتون بخیر،میشه شرایط کلی بورسیه رشته هنر(نمایش بازیگری)دانشگاه های آلمان رو بگید؟
    منظورم اینه چه چیزهایی مهمه وباعث گرفتن بورسیه کامل میشه

    1. سلام
      تحصیل درکشور آلمان رایگان است و شما می توانید در صورت داشتن صلاحیت های لازم، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشوربدهید.

  240. درود بر شما .من امسال کلاس یازدهم رشته هوانوردی هستم .میخواستم بدونم شرایط رفتن به آلمان در رشته من به چه صورتی هستش .

    1. سلام
      باید مراکز مورد نظر را برای رشته شما از لحاظ شروط پذیرش مورد ارزیابی قرار دهیم تا مشخص گردد که آیا صلاحیت قبولی در آنها را دارید یا خیر.

  241. kimiaaf گفت:

    سلام، ببخشید من دوسال دیگه کنکور دارم و علاقه زیادی برای تحصیل در کشورهای دیگرو دارم
    آیا میشه از همون اول بعد از کنکور اونجا تحصیل کرد ؟! ینی اینجا داشنگاهی نرم و فقط کنکور قبول شم؟!

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، برای ادامه تحصیل در کشور های خارجی نیاز به شرکت در دانشگاه های ایران را ندارید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  242. سلام پسر من دانشجوی پزشکی در کشور بلاروس است پس از اتمام دوره پزشکی عمومی ایا امکان ادامه تخصص جراحی قلب را در المان را دارد و شرایط ادامه تحصیل برای تخصص پزشکی چیست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، وقت بخیر
      با این اطلاعات نمی توان نظر قطعی داد، نیاز به اطلاعات بیشتر داریم، لطفا با دفتر تماس بگیرید تا همکارانم شما را راهنمایی کنند.

  243. سلام خسته نباشید کلاس دوازدهم هستم و قصد ادامه تحصیل دریکی از سه رشته پزشکی، مامایی ژنتیک را دارم آیا باید حتما در ایران قبولی این رشته رو اخذ کنم و بعد از کنکور و با رتبه ی کنکور که در ایران دارم اقدام کنم؟ بیشترین دغدغه ی بنده گرفتن بورس تحصیلی در این کشور هست چطور میتونم این امتیاز رو بگیرم؟ همچنین گواهینامه ی ارائه مقاله در موضوع سلول های بنیادی رو هم دارم
    ممنون میشم که پاسخ بدید

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که در کنکور ایران پذیرفته شوید، مستقیم وارد کورس اثلی می شوید، در غیر این صورت باید از طریق کالج اقدام کنید، در این صورت سابقه تحصیلی در پذیرش موثر است.

  244. javad گفت:

    با سلام
    اینجانب ۲۶ ساله دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه سراسری با معدل ۱۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی مشهد و وکیل پایه یک دادگستری کانون خراسان رتبه ۶۰ کارشناسی ارشد و تسلط به زبان انگلیسی هستم سوالم اینست که ایا امکان ادامه تحصیل بنده در امریکا یا انگلیس یا المان با هزینه ی کم وجود دارد؟و ایا پس از تحصیل کار مرتبط با رشته ام جهت ادامه زندگی وجو‌د دارد

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان رایگان است. پس از فارغ التحصیلی نیز در صورت یافتن کار می توانید در این کشور بمانید.

  245. سلام وقت بخیر
    من 34 سالمه لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و 7 سال سابقه کار حسابداری
    دوست دارم پزشکی شرکت کنم آیا امکانش هست؟

    1. با سلام و احترام
      خیر، تحصیل پزشکی در آلمان محدودیت سنی دارد.

  246. سلام من شانزده ساله هستم و میخوام در رشته علوم انسانی میخواستم بدونم با معدل 18.23 در آلمان میشود ادامه تحصیل داد

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، در صورت داشتن مدرک زبان امکان ادامه تحصیل با شرایط شما در آلمان وجود دارد.

  247. فرهاد گفت:

    با سلام … ارشد رشته عمران تحصیل رایگان داره آلمان؟؟

    1. سلام
      بله تحصیل رشته عمران در مقطع ارشد به صورت رایگان و یا با فاند به شما ارائه می شود.

  248. سلام وقت بخیر.من کلاس دهم هستم میتونم پذیرش تحصیل در دبیرستان های آلمان رو بگیرم؟ و چه مراحلی دارد؟

    1. سلام
      بله تحصیل در آلمان رایگان می باشد و در صورتی که بتوانید توانایی خود را مبنی بر تسلط به زبان آلمانی نشان دهید، پذیرش برای شما امکان پذیر است.

  249. سلام من لیسانس شیمی گرفتم ودارنده مدال جهانی شیمی نیز هستم و فارغ التحصیل دانشگاه شریف هستم . خواستم بدونم میتونم بورسیه رایگان دانشگاه آلمان بگیرم برای مقطع فوق لیسانس یا دکترا
    البته مدرک تافل هم دارم
    باتشکر و سپاس فراوان

    1. سلام
      بله تحصیل در آلمان به کلی رایگان است و شما همچنین می توانید به پشتوانه سابقه درخشان تحصیلی مزایای بیشتری را نیز از برخی دانشگاه های موجود کسب کنید.
      اما دقت داشته باشید که دانستن زبان آلمانی در ابتدا برای رضایت بخش بودن وضعیت شما در سفارت الزامی است.

  250. فاطمه گفت:

    سلام. من ۲۴سالم و کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دارم و الان دبیر زبان هستم. میخواستم ببینم میتونم برای تحصیل رایگان کارشناسی ارشد توی رشته خودم اقدام کنم؟

    1. سلام
      بله تحصیل در دانشگاه های آلمان به کلی رایگان است و می توانید برای مقطع مورد نظرتان درخواست پذیرش کنید.

  251. رضا گفت:

    سلام میخواسم بدونم برای تحصیل در آلمان باید کنکور سراسری رو شرکت کنم یا خیر؟؟؟ فقط داشتن دیپلم با معدل خوب و مدرک زبان آلمانی کافیه؟و اینکه چقدر هزینه ورود به المانه من شنیدم ۸۶۴۰ یورو لازمه

    1. سلام
      هم امکان تحصیل از طریق رتبه کنکور کشور ایران برای شما وجود دارد و هم پذیرش از طریق چارچوب قبولی دانشگاه های کشور آلمان که هردوی این موارد پیشنیاز هایی را دارند.

  252. kavian گفت:

    سلام عزیز وقتتون بخیر. بنده در حال حاضر تازه وارد دانشگاه شدم و در دانشگاه علم و صنعت مهندسی مکانیک میخونم. به نظر شما الان اقدام کنم یا کارشناسی رو تمام کنم ؟ آلمانی رو مشغول هستم و چیزی نمونده به سطح b1 برای آزمون برسم. نظر شما چیه ؟ سطح دانشگاه ایران براشون ملاک هست یا خیر ؟

    1. سلام
      اگر که دارید مدرک زبان آلمانی را اخذ می نمایید بهتر است تا مدرک کارشناسی را نیز اخذ کنید و برای ارشد به آلمان بروید.
      عموما بروسیه های تحصیلی از مقطع ارشد به بالا ارائه می شود و تحصیل در آلمان نیز که در اکثر موارد رایگان است.

  253. علی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت سایت خوبتون
    من لیسانس روانشاسی از دانشگاه آزاد با معدل 16.5 دارم. ایلتس ب زودی میگیرم
    میخواستم بدونم در مقطع ارشد امکان گرفتن بورسیه و تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان. کانادا و … هست؟
    میخوام در صورت امکان کشوری برم ک اقصاد و سطح رفاه خوبی داشته باشه تا بعد از فارق تحصیلی بتونم اقامت بگیرم و بمونم

    1. سلام
      بله اکثر بورسیه های تحصیلی این کشور و سایر کشور های اروپایی در مقطع ارشد به بالا تر ارائه می شوند اما به صورت کلی، تحصیل در آلمان رایگان است.
      ما کشور های اروپایی را به شما پیشنهاد می کنیم تا خواسته ها و ذهنیت های شما را برآورده نماید.

  254. N.n گفت:

    با عرض سلام
    من رشته مهندسی پزشکی ترم ۲ دانشگاه غیرانتفاعی مشغول به تحصیلم ایا میتونم برای بورسیه المان اقدام کنم؟ شایان ذکره که گفته شده در مدرک تحصیلی مهر دانشگاه دولتی اصفهان خورده میشه و مزیتی به حساب میاد؟

    1. سلام برای اخذ بورسیه کشور آلمان شما نیاز به مدارک سطح عالی دارید اما اگر که قصد دارید همین مقطع را در آلمان مطالعه کنید، باید بدانید که هزینه های تحصیل در آلمان رایگان است.

  255. رضا گفت:

    سلام من 27 سالمه و مدرک کارشناسی ارشد آی تی گرایش شبکه های کامپیوتری با معدل 16.84 از دانشگاه آزاد دارم خدمت سربازی رفتم سه سال هم بیمه دارم. فقط و فقط بخاطر علاقه ام به ادامه تحصیل و کسب علم و پیشرفت علمی میخام تو یکی از کشورهای اروپایی ادامه تحصیل بدم.در حال حاضر هم در حال اموزش زبان انگلیسی هستم ولی فعلا در سطح pre intermediate . با وجود این، چه شرایط دیگه ای رو لازم دارم تا بتونم در یکی از دانشگاه های اروپایی ادامه تحصیل بدم؟مخصوصا از لحاظ هزینه. ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید

    1. سلام
      به صورت کلی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی + ریز نمرات از الزامات پذیرش است.
      اما کشور هایی هستند که نیاز به مدرک زبان را از میان برداشته اند و بدون شرط زبان، شما می توانید اقدام به مهاجرت کنید.
      در مورد هزینه های تحصیل هم این کشور ها در سطح پایینی قرار دارد.

  256. سلام خسته نباشید .میخواستم بدونم با دیپلم انسانی با معدل ۱۹.۴۰ و مدرک تافل زبان میتونم در دانشگاه های المان بورسی شم وباید در ایران کنکور داد یا نیازی نیست.

    1. سلام
      دانشگاه های آلمان تحصیل رایگان را ارائه می دهد که بر اساس آزمون ورودی همان کشور، می توانید پذیرش را بگیرید.

  257. اشکان گفت:

    سلام
    من دانشجوی ارشد رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی ترم 4 هستم و 24 هم سن دارم میخواستم بپرسم که شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور المان به چه صورت میباشد؟

    1. سلام
      با ارائه رزومه تحصیلی خود می توانید از مراکز دانشگاهی ارائه دهنده آموزش در زمینه رشته خودتان، درخواست پذیرش کنید

  258. باسلام،بنده لیسانس الکترونیک از دانشگاه غیر انتفاعی رو دارم و مهارت کلیدسازی رو هم دارم برای تحصیل در رشته ای دیگر چقدر هزینه باید بکنم؟

    1. سلام
      هزینه های تحصیل بستگی به دانشگاه محل تحصیل و شیوه زندگی شما دارد.
      نمی توان به صورت کلی عدد ثابتی را بیان کرد

  259. سلام من ۲۰ سالمه دانشجوی ترم ۲ مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزادم

    معدل دیپلمم پایینه آیا میتونم رشته خودم رو به صورت رایگان توی آلمان ادامه بدم ؟؟؟؟

    1. سلام
      به صورت کلی تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است و شما می توانید با اخذ پذیرش طبق شرایط هر رشته و دانشگاه ، مشغول به تحصیل شوید.

  260. پرنیا گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۲ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستم و معدلم ۱۹
    اگر مدرک زبان المانی بگیرم میتونم در المان تغییر رشته بدم و پزشکی بخونم؟

    1. سلام
      نحوه پذیرش به دو صورت امکان پذیر می باشد:
      1- پذیرش از کالج آلمان و تحصیل، سپس اقدام برای دانشگاه های پزشکی با مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و زبان آلمانی.
      2- قبولی در کنکور ایران و مهاجرت به آلمان و پذیرش در یکی از رشته های پیراپزشکی، به این صورت که با چند ترم تحصیل و اخذ مدرک زبان آلمانی، می توانید برای رشته پزشکی درخواست دهید.

  261. مهران گفت:

    سلام
    من ۲۷سالم هست
    مدرک کارشناسی مهندسی شیمی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران با معدل ۱۴.۳۴ سال ۹۳ گرفتم و بعدش ۲سال خدمت سربازی رفتم
    همچنین زبان انگلیسی تا upper intermediate خوندم و میتونم برای ایلس اماده بشم و اگر نیاز به زبان المانی باشه تا گرفتن ویزا خودمو به b1,2 میرسونم

    با این وجود احتمال گرفتن ویزای تحصیلی برای کارشناسی ارشد هست؟
    اگر نه میتونم برای فرانسه اقدام کنم چطور؟

    1. سلام
      بله شما امکان این رو دارید برای مقطع ارشد هم در آلمان و هم فرانسه، تقاضا بدهید.
      می توانید مدرک زبان آلمانی را تهیه کنید تا برای آلمان اقدام کنید. اما اگر به هر دلیلی قادر به تهیه مدرک نیستید، می توانید بدون پیش شرط مدرک زبان، در فرانسه پذیرش بگیرید و دوره زبان را همانجا بگذرانید.

  262. سلام
    من ۲۸ سالمه کارشناسی علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد هستم معدلم ۱۶ هست
    از زمان فارغ التحصیلی بدون وقفه ۶ سال سابقه کار همراه با بیمه دارم
    آیا امکانش هست واسه تحصیل توی رشته های ارشد مثل بیوشیمی و ایمونولوژی و هماتولوژی بدون مدرک زبان که اونجا دوره زبان رو هم بگذرونم؟
    یا حتما باید یه مدرک زبان ارائه بدم؟
    و چقدر زمان میبره این پروسه دریافت ویزا تحصیلی؟

  263. بهارر گفت:

    سلام.من 26 سالمه و مدرک لیسانس ای تی از دانشگاه سراسری تبریز رو دارم امکان تحصیل ارشد در رشته های فنی آلمان رو دارم؟؟مدرک زبان b2 b1 چی هس؟
    راستی تو کامنتها خوندم برا بعضی ها نوشتین سن بالای 26 قبول نمیکنن ایا فقط برا رشته های پزشکی هس؟؟

    1. سلام
      برای تحصیل فوق لیسانس محدودیت سنی وجود دارد، بله. و حتما هم بایستی در رشته مرتبط خودتان تحصیل کنید.
      اما مدرک زبان مورد نیاز، آیلتس 6.5 می باشد و دانش زبان آلمانی تنها برای زندگی و گذران روزمره در کشور مقصد نیاز است.

    2. سلام وقت بخیر
      بله آلمان محدودیت سنی وجود داره و حتما باید در رشته مرتبط با لیسانستون تحصیل کنید. البته در رابطه با مدرک زبان هم عرض کنم که نیاز نیست و فقط باید مدرک آیلتس 6.5 به بالا رو داشته باشید و دانش زبان آلمانی در حد محاوره وزندگی روزمره.
      ما پیشنهادات دیگری نیز برای ادامه تحصیل شما در نظر داریم که ممکن است علاقه مند شوید.

  264. با عرض سلام خسته نباشید .
    من دانشجوی ترم 1 کارشناسی مهندسی برق دانشگاه دولتی صنعتی اصفهان هستم و معافیت سربازی هم دارم ، شدیدا تمایل دارم که در حداقل زمان ممکن برای ادامه تحصیل به یک کشور پیشرفته مهاجرت کنم از طرفی محدودیت مالی هم دارم. میخواستم بدونم به نظر شما متخصصین گرامی در امور حقوقی بهترین راهکار برای من چیه ؟
    با تشکر از شما

    1. سلام
      کشور هایی هستند که تحصیل رایگان را حتی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و میتوانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور خلاصه ای از مدارک خود را برای ما ارسال کنید.

  265. سلام
    ۴سال پیش در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه علوم تحقیقات مدرک کارشناسی گرفتم
    و کارت پایان خدمت سربازی دارم

    -میتونم برای تحصیل در کارشناسی ارشد بصورت رایگان اقدام کنم؟

    – همچنین ریز نمرات دانشگاهی چقدر اهمیت دارد؟
    معدل کارشناسی ۱۴.۳۴ هست (که علت پایین بودنش نمرات عمومیه و اکثر نمرات تخصصی بالا هست)

    – مراحل اولیه اقدام برای تحصیل در کشور المان میخواستم بدونم

    – نسبت به رشته تحصیلیم چه کشور های دیگه ای برای تحصیلی (تحصیل رایگان) مناسب هست؟

    ببخشید سوالاتم زیاد شد ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام وقت بخیر
      بله کشور های آلمان، فرانسه، نروژ و اتریش تحصیل رایگان را ارائه می دهند تا در مقاطع عالی بتوانیدتحصیل کنید.
      ریز نمرات و داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی از الزامات رشته های علوم نظری می باشد.
      به منظور اقدام ابتدا مدارک و سوابق خود را برای ما ایمیل کنید تا کارشناس تحصیلی ما آنها را ارزیابی کند.

  266. Mobinrahimi گفت:

    با سلام
    من رشته تصویر برداری میخوانم ومیخوام وقتی که مدرکم رو گرفتم در آلمان مشغول به کار شوم ولی نميدونم که آیا مدرک ایران را قبول میکنن يانه ميشه
    لطفا پاسخ این سوالم را بدهید ممنون ميشم

    1. سلام
      پس از اخذ مدرک می توانید در مراکزی که می دانید شغل شما کاربرد دارد، درخواست کار بدهید و رزومه خود را تحویل بدهید.
      در صورت یافتن پیشنهاد شغلی، از طریق ویزای اسکیل ورکر آلمان می توانید وارد کشور شوید.

  267. پارسا گفت:

    درود ، من ۱۷ سالمه و در مقطع یازدهم هستم با معدل ۱۹
    لطف می کنید بصورت مختصر بگید که امکان بورسیه شدن برای ورود به دانشگاه یا گرفتن دیپلم در کشور هایی مثل آلمان و استرلیا و اتریش را دارم یا خیر؟
    اگر امکانش هست مقدار هزینه سالیانه در چه حدوده و برای چند ساعت کار در هفته مجاز هستم؟

    1. سلام ارائه بورسیه معمولا در مقاطع بالاتر از ارشد امکان پذیر است و گاها در مقطع لیسانس به اشخاص تعلق می گیرد.
      اما در کل شما امکان ادامه تحصیل را در کشور هایی که گفتید ، دارید.
      هزینه های تحصیل سالیانه نیز بستگی به دانشگاه و کشور انتخابی شما دارد و عدد ثابتی نیست.

  268. سلام من ۲۴ سالم است دیپلم تجربی دارم با معدل پایین و چند بار هم قبولی در رشته شیمی و علوم آزمایشگاهی دانشگاه دولتی را دارم ایا میتوانم برای رشته پزشکی یا داروسازی المان اقدام کنم و در ابتدا چه کاری باید کنم ؟

    1. سلام
      شرایط لازم، داشتن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم + ریز نمرات است که به شما اجازه ادامه تحصیل را می دهد.
      مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

  269. رها گفت:

    باسلام من دانشجوی کارشناسی زیست شناسی ازدانشگاه غیرانتفاعی اصفهان هستم بامعدل دیپلم 18.5 و معدل پیش دانشگاه 14.5..سوال من اینه اگه درکارشناسی ارشد با معدل بسیار بالاژنتیک سراسری قبول شوم امکان بورسیه برای دکتری هس؟یا کارشناسی ازدانشگاه غیرانتفاعی تاثیر منفی دربورسیه شدن میگذارد؟

    1. سلام
      بله اکثرا خدمات مربوط به بورسیه در مقطع دکتری ارائه می شود و مطلوب است.
      سوابق تحصیلی در این روند اخذ بورس، تاثیر دارد اما ممانعت جدی ایجاد نخواهد کرد.

  270. babak گفت:

    سلام . من ،دیپلم انسانی دارم . فوق دیپلم معماری . لیسانس عمران واز دانشگاه ازاد بدون کنکور . میخام ارشد عمران رو تو المان ب صورت رایگان ادامه بدم ایا مشکلی پیش میاد یا ن؟؟

    1. سلام
      بهتر است مدارک خود را + ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.

  271. با سلام
    من فردی متاهل هستم بایک فرزند 33 سال دارم در حال حاضر کارمند نظام مهندسی هستم دارای تقریبا 6 سال بیمه هستم آیا برای گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق ادامه تحصیل میتوانم اقدام کنم اگر لطف کنید شرایطش رو کامل توضیح دهید.

    1. سلام
      بله می توانید از طریق ادامه تحصیل اقدام کنید اما منظور شما ایا تنها اقامت است و یا اینکه تحصیل نیز برایتان مهم است.
      اگر مورد دوم اهمیت بالایی ندارد، ما پیشنهاد مهاجرت کاری را نیز برای شما داریم، که نیاز به بررسی رزومه شما دارد.

  272. سلام من دانشجو مکانیک شریفم. مدرک زبان هم ندارم . برای تحصیل در دوره ارشد آیا می تونم بورسیه بشم؟ یا باید هزینه کنم؟ میانگین هزینه ای که باید کرد با شرایط من چقدر است؟ ممنونم

    1. با سلام
      شانس بورسیه شما زیاد نیست اما با گرفتن مدرک زبان آلمانی می توانید از شرایط تحصیل رایگان برخوردار شوید.

  273. سلام من پشت کنکوری هستم و هجده سالمه. می خوام برای تحصیل در آلمان در رشته پزشکی اقدام کنم معدل دیپلم نوزده رتبه کنکور ۵۰۰۰. اگه میشه به شکل خلاصه اقداماتی رو که باید انجام بدم توضیح بدید چون از مطلب بالا چیز زیادی متوجه نشدم.

    1. با سلام
      می توانید با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و همچنین مدرک زبان آلمانی برای پذیرش کالج اقدام کرده و پس از اتمام دوره کالج، بسته به معدل دیپلم و پیش دانشگاهی در ایران و همچنین معدل دوره کالج، برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های آلمان اقدام کنید.

  274. با سلام خدمت شما
    من دختر 19 ساله هستم در سال 97 در رشته ی تجربی کنکور دادم که اصلا رتبه ی خوبی نگرفتم،معدل دیپلمم 18/90 هستش اما معدل پیش دانشگاهیم 15 هست!کمی به زبان آلمانی تسلط دارم و به زبان انگلیسی وترکی تسلط خوبی دارم،راهی برای مهاجرت به آلمان یا فرانسه و تحصیل در رشتهی پزشکی هست برای من؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      بله شما حتی می توانید بدون مدرک زبان نیز به کشور دلخواهتان بروید و دوره و مدرک زبان را در آنجا اخذ کنید.
      مانعی برای تحصیل وجود ندارد و بهتر است از اتلاف وقت جلوگیری کنید و زودتر اقدام بفرمائید.

  275. پریسا ت گفت:

    سلام
    من دیپلم ریاضی با معدل کل ۱۶/۴۶ و معدل کل پیش دانشگاهی ۱۵ و لیسانس IT از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۳ دارم ۲۹ ساله هستم ایا میتوانم برای تحصیل ارشد از شرایط تحصیل رایگان در رشته خودم اقدام کنم؟یا فرانسه انتخاب بهتری است؟در حال خواندن زبان هر دو کشور هم هستم

    1. سلام
      تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است. اما فرانسه نیز از لحاظ امتیاز تحصیلی، کاستی نسبت به آلمان ندارد.
      بهتر است نسبت به توانایی و مدارک شما ، انتخاب صورت گیرد که در این راستا، مشاورین ما به شما کمک خواهند کرد.

  276. با سلام من پایه ی دهم رشته ی تجربی هستم با معدل ۱۸میخواستم ببینم من می‌توانم برم برای تحصیل اگر میشه لطفا شرایطشو ارسال کنید ممنون

    1. با سلام
      شما می توانید برای ادامه تحصیل در برخی کشور ها اقدام نمایید و می بایست در نظر داشته باشید تحصیل در بعضی کشور ها هزینه بر است.به عنوان مثال: برای تحصیل در انگلیس، سالیانه حدود 20 هزار پوند می بایست برای شهریه هزینه کرد.
      به علت تعدد کشور های قابل پیشنهاد نمی توان تمام حالات را در اینجا آورد.
      شما می توانید مقالات موجود در سایت را مطالعه نمایید و یا برای مشاوره رایگان، با شماره تماس های سایت تماس حاصل نمایید.

  277. با سلام خدمت شما
    من 29 سالمه, لیسانس مهندسی پزشکی از دانشگاه ازاد دارم, معدلم پایینه(13.45) ولی 3 سال سابقه کاری مرتبط عالی با رشتم دارم و مدرک بین المللی از یکی از شرکت های معتبر تصویربرداری پزشکی (فیلیپس) دارم, خانم هم مدرک ادبیات زبان انگلیسی و ایلتسو میتونیم بالای 6.5 بگیریم و برای مدرک زبان المانی هم مشکلی نداریم,لطفا بگید چیکار میتونم بکنم ؟ تحصیل با مهاجرت کاری؟

    1. با سلام
      شما می توانید برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایید و تا فرا رسیدن وقت مصاحبه سفارت، به زبان آلمانی مسلط شوید.
      در نظر داشته باشید این ویزای شش ماهه، ویزای همراه ندارد.
      همچنین می توانید برای تحصیل رایگان در فرانسه اقدام نمایید.
      شرکت در دوره زبان سوئدی و یا انگلیسی در سوئد نیز راه مناسبی برای مهاجرت به اروپا می باشد.
      قطعا نمی توان در این فرصت، تمام راه ها را توضیح داد.
      شما می توانید با شماره تماس های مندرج در پایان هر صفحه، تماس حاصل نمایید و از مشاوره های عمومی رایگان، بهره مند شوید.

  278. سلام من مدرک کارشناسی برق قدرت دارم از دانشگاه غیر انتفاعی با معدل 17.25 و در حال گذروندن کلاس برای آزمون آیلتس هستم میخواستم ببینم اصلا مدرک دانشگاه های غیر انتفاعی قبول دارن یا نه؟و برای بورسیه کامل چه اقدامی باید بکنم ؟حتما مدرک زبان آلمانی لازمه؟

    1. با سلام
      بورسیه در آلمان تعریف نشده است؛ چراکه تحصیل در آلمان رایگان است و در مقاطع دکتری و بالاتر، مبالغی در ماه به دانشجو پرداخت می شود.
      هزینه زندگی در ماه حدود 600 تا 800 یورو در ماه می باشد و اگر منظور شما از عبارت بورسیه کامل، تامین شدن هزینه های زندگی از سمت دولت و یا دانشگاه های کشور مقصد است، این خواسته برآورده نخواهد شد.

  279. علی گفت:

    باسلام. بنده دانشجوی ترم دو مهندسی پزشکی دانشگاه شریف هستم. مدرک B1 هم دارم و معدل این ترمم 19 شده است. سوال اول این بود که اگر بخواهم برای دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرم مدرک انگلیسی نیز باید داشته باشمم یا خیر؟ و سوال دوم اینکه با این شرایطی که بنده گفتم امکان پذیرش هست یا خیر. خیلی ممنون

    1. با سلام
      شما شرایط تحصیل در آلمان را دارید و نیازی به مدرکی غیر از مدرک زبان آلمانی در مقاطع زیر دکتری نیست.
      البته برخی دانشگاه ها مدرک ب2 آلمانی را پیش نیاز می دانند.

  280. ArAsH گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    امکان تحصیل رایگان (بورسیه) رشته هوش مصنوعی در مقطع دکتری با زبان انگلیسی در آلمان، اتریش یا سوئد وجود داره؟ اگر هست احتمال پذیرش چقدره؟
    مرسی

    1. با سلام
      تحصیل در عموم کشورهای اروپایی در مقطع دکتریف شبیه کار است و در ماه مبلغی به دانشجو پرداخت می شود و بر اساس تحصیل می توانید پس از پایان دوره، نسبت به اخذ اقامت، اقدام نمایید.
      برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری، نسبت به هر دانشگاه، می بایست نمره ی آیلتسی ارائه دهید.
      تایید درخواست پذیرش بر اساس سابقه ی تحصیلی ، علمی و مقالات آی اس آی شما و جهت گیری علمی شما در تخصص تان، صورت می پذیرد.

  281. سینا گفت:

    با سلام
    من 31 ساله هستم وکارشناسی عمران با معدل 16 از دانشگاه ازاد دارم ولی سابقه بیمه ای ندارم ایامی تونم برای تحصیل رایگان در اروپا اقدام کنم ؟

    1. با سلام
      شما می توانید برای تحصیل در فرانسه اقدام نمایید، کشور هایی مثل اتریش و آلمان، محدودیت سنی برای تحصیل دارند.
      که می بایست مدرک ب2 فرانسوی داشته باشید و یا با هزینه ی حدود 4000 یورو در کالج های کشور فرانسه این مدرک را اخذ نمایید.

  282. سلام من ٢٦ سالمه و ليسانس نفت از دانشگاه ازاد با معدل نزديك ١٤ دارم در حال گذروندن كلاس زبان الماني هستم.سوالم اينه ك ميتونم تغيير رشته بدم و اينجا كنكور تجربي رو بدم با قبولي اون براي ي رشته پزشكي اقدام كنم؟گپ رو هم ميتونم با كلاس زبان و نامه سابقه كار پركنم

    1. با سلام
      با توجه به محدودیت سنی برای افراد بالای 26 سال و زمان بیش از 15 ماه برای وقت سفارت، شما شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان را ندارید.

  283. با عرض سلام و خسته نباشید
    من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی هستم رشته ICT و 1واحد از درس هایم را نگه داشتم بخاطر مسائل خدمت سربازی
    تا از 1 تیر مشغول به خواندن زبان آلمانی شوم و فرصت برای خواندن زبان داشته باشم
    اگر بخواهم از حالا وقت بگیرم برای سفارت پاسپورت ندارم چون دانشجو خدمت سربازی نرفتم.
    دقیقا باید چه اقدامی کنم برای وقت سفارت
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. با سلام
      تصورات شما کاملا نادرست است.
      برای تحصیل در دوره پزشکی شرایطی نیاز است که لطفا در پاسخ به سوالات قبل مطالعه نمایید.
      برای گرفتن وقت سفارت می بایست مدارک تکمیل باشد.

  284. سلام
    من دانشجوی ترم ۳ مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا هستم از دانشگا آزاد تهران مرکز
    میخواستم سوال کنم آیا علاوه بر تحصیل رایگان امکان بورسه رایگان کامل برای زندگی هم وجود داره؟
    من در تلاشم تا معدل بالای ۱۸ داشته باشم
    و برای کلاس های آیلتس و زبان آلمانی ثبت نام کردم
    اگر معدل دوره کارشناسی من چیزی تو رنج ۱۸ تا ۱۹ و نمرات مدارک زبان هم بالا باشه و مقاله انگلیسی بنویسم آیا شانسی برای بورسیه کامل وجود داره یا خیر؟

    1. با سلام
      تصور شما در این مورد کاملا نادرست است. بورسیه همیشه برای برآوردن نیاز بورسیه کننده می باشد و دولت آلمان و یا دانشگاه های این کشور و دیگر کشور ها، دلیلی برای تامین هزینه های زندگی شما در کنار تحصیل رایگان در مقاطع پایین ندارند.در مقطع دکتری، این امکان در برخی کشور ها فراهم است.کشور ایتالیا نیز اگر هزینه های تحصیل افراد از کشور های جهان سوم را تامین میکند، کارگزاری از طرف سازمان ملل است و بودجه را از این سازمان تامین می کند.
      البته شما با کار در حین تحصیل در کشور آلمان، می توانید هزینه های زندگی خود را تامین نمایید.

  285. احسان گفت:

    با سلام بنده لیسانس عمران از دانشگاه آزاد دارم می خواستم ببینم آیا امکان دارد که بتونم رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های المان یا کانادا بخوانم با توجه به اینکه رشتهدبیرستان ریاضی فیزیک بوده رشته ام؟

    1. با سلام
      در صورتی که سن کمتر از 25 سال،معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتر از 16، مدرک ب2 آلمانی و قبولی در رشته های زیر شاخه پزشکی در دانشگاه های دولتی را داشته باشید، می توانید برای آلمان اقدام کنید.برای تحصیل در کاناد می بایست نمره آیلتس بالا و استطاعت مالی کافی داشته باشید و در هر دو کشور، مدرک دیپلم ریاضی برای پزشکی مورد قبول است.

  286. سلام من سال دیگه دیپلم میگیرم و از اول تیر میرم اموزش المانی و تا سال دیگه حداقلb1رو میگیرم و میخوام کالج المان برم و بعد دانشگاه میخواستم بدونم حتما لازمه در کنکور سراسری قبول شم؟؟

    1. با سلام
      شما می بایست معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتر از 16، مدرک آ2 و یا ب1 زبان آلمانی و قبولی در رشته های نزدیک به رشته هدف خود در دانشگاه های دولتی را داشته باشید.نا گفته نماند وقت مصاحبه ی سفارت آلمان برای تحصیل بیش از 15 ماه زمان خواهد برد.

  287. باسلام
    بنده فعلا دانشجوی ترم 5 دانشگاه پیام نور هستم و معدلم پایین است حدود15 ولی درحال حاظر برای ارشد دارم سخت مطالعه میکنم
    اگر در آزمون ارشد جزء تک رقمی ها باشم و بارعلمی بالایی داشته باشم امکان بورسیه در دانشگاه بین المللی وجود داره؟؟

    1. با سلام
      برخی دانشگاه ها با توجه به سابقه ی علمی، تحصیلی و مقالات و پژوهش های شخص، از ترم های دوم به بعد، شخص را بورسیه می کنند.
      لازم به ذکر است: تحصیل در برخی کشور ها از جمله آلمان و فرانسه، رایگان می باشد و کشور ایتالیا، دانشجویان کشورهای جهان سوم را در کشور خود بورسیه می کند.

  288. سلام خسته نباشید.من در حال حاضر کنکوری ام.دیپلم ریاضی فیزیک دارم با معدل 18.5
    آیا امکان تحصیل در آکادمی های آموزشی هنر و موسیقی در آلمان برا من وجود داره؟
    هزینه اش چجوریه؟

    و اینکه آیا رتبه در مسابقات برنامه نویسی شانس پذیرش رو در دانشگاه های آلمان بالا میبره؟
    ممنون

    1. با سلام
      برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان، می بایست مدرک ب2 و یا ب1 زبان آلمانی داشته باشید.
      همچنین معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالا و قبولی در دانشگاه دولتی در رشته مرتبط با رشته هدف، مورد نیاز است.
      همچنین، سفارت آلمان در بحث صدور ویزا بسیار سختگیر است و می بایست بدانید که در زمان مصاحبه چه جهت گیری فکری در صحبت هایتان داشته باشید و در صورتی که کارشناس سفارت، کمترین احتمال اقدام غیر قانونی در بحث اقامت در کشورشان را در شما متصور شود، قطعا ریجکت خواهید شد.بر این اساس، حتی درخواست ویزا برای شرکت در دوره زبان آلمانی در آلمان را هم ریجکت می کنند.
      پیشنهاد می شود برای بهتر انجام شدن روند برنامه ریزی و اجرای راه انتخابی خود، با مشاوران حقوقی مهاجرتی در ارتباط باشید.

  289. سلام میخواستم بدونم منظور شما از تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در آلمان همان هزینه حدود 300 یورو در طول ترم هست؟؟
    و اینکه من با معدل 19/60 دیپلم و قبولی رشته ریاضی دانشگاه خوارزمی(دولتی)اجازه تحصیل رایگان در آلمان با همین هزینه 300 تا 500 یورو تو کارشناسی دارم؟البته الان دانشجو هستم و ایا باز میشه کارشناسی ریاضی رو دوباره تو المان خوند؟یعنی مدرک لیسانس ایران رو اصلا نادیده گرفت؟

    1. با سلام
      قطعا هزینه های اندکی در طول ترم از دانشجویان گرفته می شود که این مبالغ در قبال تحصیل دانشجو در یک دانشگاه قابل اغماض است.
      شما در صورت دارا بودن شرایط پیش نیاز دانشگاه های آلمان می توانید برای تحصیل مجدد کارشناسی، اقدام نمایید و از ادامه تحصیل در ایران، بسته به نوع هدف تحصیلی و تصمیم خود، صرف نظر نمایید.

  290. معصومه گفت:

    سلام من دانشجوی ترم چهار رشته ی روانشناسی البته دانشگاه پیام نورهستم ومن معدلم همین الان بالای ۱۷هستش میتونم تا۱۸ببرمش میشه بپرسم میتونم بورسیه ی دانشگاه آلمان بشم واونجاواسه ارشد بخونم وزبانم همونجایادبگیرم؟

    1. با سلام
      شما می بایست زبان آلمانی را در کشوری غیر از آلمان فرا گیرید.سفارت آلمان بر اساس دوره آموزش زبان آلمانی، ویزا صادر نمی کند.
      همچنین در نظر داشته باشید تحصیل در آلمان رایگان می باشد و تامین هزینه های زندگی بر عهده شخص می باشد.

  291. با سلام و عرض خسته نباشید
    من دانش آموز رشته تجربی هستم و الانِ سال یازدهم ام و ۱۷سالم است
    معدله سال قبلم ۱۸ و معدل امسالم ۱۸/۸۰شده.
    حقیقتاً من نیاز به یه برنامه دقیق دارم که بدونم در چه صورت و با انجام چه کاری می تونم در رشته ی پزشکی در آلمان به صورت رایگان تحصیل‌ کنم؟
    می توان مدرک زبان المان رو از کالج یک ساله همان جا گرفت؟
    خواهشاً راهنماییم کنید که چه اقداماتی باید انجام بدم که تو این زمان مناسب به راحتی به تحصیل در این کشور بپردازم..

    1. با سلام
      شما می بایست مدرک ب2 زبان آلمانی را اخذ نمایید؛ همچنین قبولی در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی در دانشگاه های دولتی.

  292. سلام من دانشجوی سال اخر معماری با معدل حدود 17.5 وکاردانی با معدل 18.5 و32 سال سن دارم آیا شانس قبولی از دانشگاه های دولتی المان رو دارم.

    1. با سلام
      در صورتی که در سالهای غیر تحصیلی تان، سابقه پژوهش و کار مرتبط با بیمه داشته باشید، احتمال قبولی شما بالاتر میرود.
      ناگفته نماند، می بایست مدرک زبان آلمانی سی1 و برای برخی دانشگاه ها ب2 را تامین نمایید.

  293. امير گفت:

    سلام. من مدرك كارشناسي مكانيك با معدل ١٤/٨٧ دارم و از ارشد هم فقط پايان نامم مونده كه در بدترين حالت حتما معدلم بالاي ١٥ هست البته هر دوتا از دانشگاه هاي ازاد
    خانومم كارشناسي ارشد علوم ازمايشگاهي داره كه مدرك كارشناسيش از دانشگاه دولتي و ارشدش هم از ازاد بوده .
    اگر بخوايم در المان به صورت رايگان تحصيل كنيم امكانش هست؟؟
    اگر هست شرايط چيه؟
    با تشكر

    1. با سلام
      می بایست مدرک زبان ب2 و یا سی1 آلمانی را نیز متناسب با دانشگاه مقصدتان فراهم آورید.

  294. سلام من معدلم ديپلمم ١٩/٤٣ هستش و قبولي دانشگاه سراري رشته رياضي دانشگاه خوارزمي رو هم دارم ميخواستم بدونم كه براي رفتن چطوري ميشه با كالج ها در ارتباط بود م رزومه ارسال كرد؟و اينكه به نطرتون شرايط من مناسب هست يا خير؟مدرك b١ زبان الماني رو هم دارم و الان ميخوام براي b2 اقدام كنم ممنون ميشم راهنمايي كنين خيلي سردر گمم…

    1. با سلام
      شما شرایط مناسبی برای اقدام به پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید.
      با توجه به وجود پیچیدگی در گرفتن برخی پذیرش ها، بهتر است اخذ پذیرش را بر عهده ی موسسات حقوقی مهاجرتی بسپارید.
      همچنین،آمادگی ذهنی برای حداقل 15 ماه انتظار، جهت فرا رسیدن وقت مصاحبه سفارت آلمان، را داشته باشید.

  295. سلام، پسر من امسال دیپلم ریاضی از تیزهوشان گرفته، معدل بالای ۱۸ چکار کنم به المان یا جايى دیگه بفرستم، ممنون میشیم راهنمایی کنید

    1. با سلام
      پیشنهاد میشود حضورا با مشاوران در ارتباط باشید و این مشاوره ها قطعا به کمک شما خواهد آمد.
      کشورهای زیادی وجود دراد که شما می توانید برای ادامه تحصیل فرزندتان، اقدام نمایید.
      به عنوان مثال: کشورهایی مثل آلمان و فرانسه با تحصیل رایگان، که پروسه اخذ ویزا از سفارت آلمان زمانبر خواهد بود.
      همچنین بورسیه ی تحصیلی ایتالیا، برای کشور های جهان سوم وجود دارد.
      کشور های دیگر اروپا و آسیا و کانادا هم می توانند گزینه های خوبی برای شما باشد، که انتخاب آنها، می بایست استطاعت مالی خود را نیز در نظر بگیرید.

  296. ارینا گفت:

    سلام من معدل دیپلمم 18/63ومعدل پیش دانشگاهیم17/96ورشتم تجربیه .شرایط پذیرش دررشته ی دندانپزشکی رومیخواستم بدونم واینکه مدرک زبان هم ندارم.به نظرشما امکانش هست که بتونم ورودی سال 97 باشم دراین کشور

    1. با سلام
      می بایست مدرک زبان آلمانی و قبولی در یک دانشگاه دولتی را نیز به دست آورید.
      در ضمن وقت مصاحبه ی سفارت بیش از 15 ماه زمان خواهد برد.

  297. Mohammad گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم معدل امتحانات نهایی مهمه یا کل آخه معدل کل رو هرکسی با رفتن به مدارس غیرانتفاعی میتونه بدست بیاره.

    1. با سلام
      معدل دیپلم، جزء مهمی از معدل کل می باشد که مورد بررسی قرار می گیرد.
      در هر صورت وقتی دانشگاهی قوانینی را برای دانش آموزان خارجی وضع می کند، نمی تواند مسائل خاص هر کشور را جزء به جزء در قوانین بیاورد که برخی مدارس ایران را غیر تایید بداند. در آن صورت هم حق دانش آموزان مستعد تحصیل کرده در مدارس غیر انتفاعی، ضایع خواهد شد.

  298. علی گفت:

    با سلام معدل دیپلم بنده 12 و خوردهای هستش آیا دانشگاه خارج بنده رو تو رشته خودم پذیرش میکنه خودشم قبولی کنکور سراسری هستم و الانم ترم یک کشاورزی هستم ممنون

    1. با سلام
      بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور، به این معدل پذیرش می دهند، اما دانشگاه های مطرح شما را واجد شرایط نمی دانند.

  299. سلام و خسته نباشید.
    من ۲۹ سالم هست و تا ترم پنج دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی درس خواندم. و حدودا یازده سال هم مشغول تدریس زبان انگلیسی هستم ، اگر شروع به یادگیری زبان آلمانی کنم امکان پذیرش از دانشگاه رو دارم ؟

  300. Nafis گفت:

    خسته نباشید ببخشید اگه معدل دیپلم و پی دانشگاهی ۱۲ و ۱۱ باشه اصلا امکان مهاجرت واسه تحصیل به هیچ دانشگاهی در دنیا نیست ؟

    1. با سلام
      بسیاری از دانشگاه های دولتی هم گاها این معدل را قبول می کنند.دانشگاه های غیر دولتی هم وجود دارند که بتوانید بر اساس آنها اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایید.

  301. سلام وقت بخير
    اگه معدل ديپلمم بالاي ١٥ و پيش دانشگاهي بالاي ١٦ باشه و مدرك زبان الماني داشته باشم ميتونم پذيرش بگيرم؟

    1. با سلام
      حتی اگر نمرات دروس اصلی شما، بیش از 16 باشد هم، احتمال اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان، برای شما بسیار پایین است.

  302. aty گفت:

    باسلام من دوران تحصیل درمدرسه رشته ی تجربی خوندم اما به خاطر مسائلی معدل دوسال آخرم خوب نشد ودررشته ی راهنمایی ومشاوره تحصیل میکنم میخواستم بپرسم آیا میتونم در آلمان پزشکی یا دندان پزشکی یازیرشاخه های پزشکی بخونم یا نه؟
    ممنون میشم اگه منوراهنمایی کنید

    1. با سلام
      شرایط مطلوبی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، ندارید.

  303. باسلام من مدرک کارشناسی بهداشت عمومی وکارشناسی ارشد جامعه شناسی و ام پی اچ بهداشت باروری از دانشگاه تهران (پایان نامه با عنوان شیوع سالمند آزاری در استان مرکزی ) هستم و متقاضی گذراندن پی اچ دی سالمند شناسی و یا دوره کوتاه مدت سالمند شناسی در اروپا و یا استرالیا می باشم

    1. با سلام
      در صورتی که مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی داشته باشید، اخذ پذیرش برای شما روند بهتری خواهد داشت.
      در هر صورت رزومه شما و مدارک شما، مورد بررسی قرار میگیرد و طبق آن، گزینه های پیش رو به شما معرفی می شود.
      تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور مزایای زیادی از قبیل مالی، اقامتی و کاری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

  304. امید گفت:

    با سلام من ۳۰ سالمه فوق لیسانس علوم شناختی با معدل ۱۷ دارم سابقه ۱۰ سال کار مرتبط هم دارم چطور میتونم برای دکترای علوم اعصاب پذیرش بگیرم

    1. با سلام
      با توجه به مدرک و رزومه ی شما، گزینه های پیشرو به شما معرفی خواهد شد.

  305. سلام من دیپلم مکانیک خودرو دارم مکانیکی هم کار کردم و از ماشین یه چیز هایی سرم میشه میخواستم بدونم شرایطم چطوره میتونم رایگان تحصیل کنم زبان المانی هم بلد نیستم

    1. با سلام
      با توجه به این که شرایط مطلوب را برای مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان را ندارید.
      پیشنهاد میشود تحصیل رایگان در فرانسه و دوره زبان سوئدی و انگلیسی در سوئد را مورد بررسی قرار دهید.

  306. مرجان گفت:

    سلام، من مدرکم کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات هست. برای تحصیل در آلمان ، الزاما باید مدرک آیلتس داشته باشم؟

    1. با سلام
      برای تحصیل در آلمان، می بایست حداقل مدرک ب2 و برخی دانشگاه ها سی 1 زبان آلمانی را ارائه دهید.

  307. سلام
    من دانشجوی ترم‌۴ حقوقم با معدلذ۱۶/۵۰ دانشگاه رازی، میخواستم بدون چطوری میتونم تو دوره فوق و دکترا در المان ادامه تحصیل بدم؟ چه نوع گرایشی از حقوق بیشتر مد نظر کشور المان هست؟
    خیلی ممنونم.

    1. با سلام
      با داشتن مدرک ب 2 و یا سی 1 زبان آلمانی، می توانید اقدام به اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس نمایید.زیر ساخت حقوق کشورها با یکدیگر متفاوت است، البته ما با کشور آلمان، تشابهات زیر ساختی حقوقی بسیاری داریم.تاثیر گرایش در مقطع دکتری، خود را نشان خواهد داد، که بستگی به توان علمی شما در چهارچوب حقوق آلمان دارد.

  308. پریسا گفت:

    سلام من دانشجو افغانستانی هستم در رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور ایا شرایط لازم را برای ادامه تحصیل به المان دارم؟؟

    1. با سلام
      نیاز است به زبان آلمانی مسلط شوید.معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز بیش از 16 باشد.

  309. دریا گفت:

    معدل دیپلمم۱۴/۴۴ هست. و میتونم مدرك ایلتس بگیرم.امكان تحصیل رایگان برام هست؟؟؟

    1. سلام
      بله در صورتی که موفق به اخذ پذیرش شوید، می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید.

  310. دریا گفت:

    سلام.من لیسانس حسابداری با معدل ۱۶/۶۶هستم از دانشگاه علمی كاربردی و بیست و سه سالمه.میخوام برای ارشد المان درس بخونم.ایا امكانش هست ممنون میشم جواب بدین.

    1. با سلام
      در صورت تامین مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه مقصد،داشتن معدل های بالا در دیپلم و پیش دانشگاهی این مطلوب میسر است.

  311. Rezvan گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه و در رشته حسابداری تحصیل میکنم.
    چجوری میتونم اقدام کنم که از حالا برم آلمان برای تحصیل؟ البته همراه پدر و مادرم.

    1. با سلام
      قوانین کشور آلمان، در بحث ویزای دانش آموزی، برای افراد با سن بیش از 13 سال، ویزای همراه تعریف نکرده است.

  312. Amirrezaraof گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم با مدرک مهندسی برق دانشگاه دامغان و داشتن مدرک b2 زبان المانی میتونم برای تحصیل رایگان در دانشگاه المان اقدام کنم؟

    1. با سلام
      در صورتیکه معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما مطلوب باشد، میتوانید اقدام به گرفتن پذیرش دانشگاه نمایید.

  313. آبایی گفت:

    با سلام
    ۳۸ سالم هست. کارشناسی رشته سینما تدوین رو از دانشگاه علمی کاربردی دارم. با معدل ۱۸ میتونم برای ادامه تحصیل به آلمان برم؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1. با سلام
      با توجه به وجود عدم تطبیق سن و میزان تحصیلات تان این اجازه به شما داده نمی شود.

  314. با سلام من 32 سالم و مدرک فوق لیسانس نانوشیمی دارم؛ خواستم بدانم امکان ادامه تحصیل در رشته پزشکی با مدرک کارشناسی در کشور المان یا اتریش هست؟ یا میتوانم با مدرک کارشناسی که دارم ابتدا یک سال زبان انها بطور رایگان در دانشگاهشان بخوانم بعد برای پزشکی امتحان بدهم؟
    با تشکر

    1. با سلام
      امکان شرکت در کلاس های زبان آلمانی، در کشور آلمان محقق نیست.
      آلمان سختگیری های زیادی را بابت صدور ویزا لحاظ میکند.برای تحصیل در رشته ی پزشکی آلمان، می بایست معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما بیش از 16 باشد، همچنین دارای مدرک زبان ب 1 و یا ب2 آلمانی باشید.همچنین محدودیت سنی 26 سال برای تحصیل پزشکی لحاظ می شود.

  315. با سلام و خسته نباشید. آیا با ۳۳ سال سن میشه برا مقطع لیسانس در آلمان درس خوند؟ معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم بالای ۱۸ هست.

    1. با سلام
      در کشور آلمان محدودیت سنی لحاظ می شود، که امکان تحصیل برای شما در مقطع کارشناسی سلب شده است.

  316. با سلام
    بنده28 ساله فوق لیسانس آب و هواشناسی از دانشگاه سراسری دارم و دوره لیسانس را هم در دانشگاه سراسری گذرانده ام. در مقطع کارشناسی ارشد رتبه اول کلاس هستم با معدل 18/5. معدل کارشناسی 15 . معدل پیش دانشگاهی و دیپلم 19 هستند. دارای 3 مقاله همایشی می باشم.آیا بنده می توانم برای دکترا و یا کار در کشور آلمان اقدام کنم؟درصورتی که در مقاله بالا ذکر کردید که لازمه آن شناخت استاد راهنما در دانشگاه های آلمان می باشد و من این امتیاز را ندارم.
    ممنون

    1. با سلام
      با توجه به عرق آلمان ها بر زبان خود، برای تحصیل و مهاجرت کاری نیاز به تسلط به زبان آلمانی می باشد.

  317. مهرداد گفت:

    سلام ممنونم بابت راهنمايي هاتون
    من دانشجويه سال اخر كارشناسي رشته كامپيوتر سخت افزار دانشگاه آزاد تهران جنوب هستم و ميخواستم براي كارشناسي ارشد به آلمان برم ولي نياز به راهنمايي دارم و زبان الماني هم چيزي نميدونم
    لطفا راهنماييم كنيد
    بازم ممنونم

    1. با سلام
      شرایط اخذ پذیرش در کشور آلمان در قالب مقالات در سایت موجود است و همانطور که اطلاع دارید، نیاز به مدرک زبان آلمانی می باشد که می بایست این نیاز از طریق شرکت در کلاس زبان آلمانی برطرف شود.

  318. سلام وخسته نباشید من دانشجوی رشته حسابداری هستم واین ترم فوق دیپلم از دانشگاه ازاد می گیرم ومی خوام افدام کنم برای ادامه تحصیل در کشور المان معدلم 15 می باشد در ضمن 19 سالم هست لطفن راهنمای کنید

    1. با سلام
      در صورتی که مدرک زبان آلمانی ب 1 و یا ب2 نداشته باشید، برای کشور دیگری اقدام فرمایید.

  319. فرشید گفت:

    سلام
    بنده دارای مدرک کارشناسی برق گرایش قدرت از دانشگاه آزاد با معدل 14 هستم…و همچنین 28 سالم هستش و خواستم بدونم با تسلط به زبان آلمانی در سطح B1 شانس پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع ارشد وجود دارد؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. با سلام
      باید مدارک و دانشگاه شما مورد بررسی قرار گیرد ، به این دلیل که دانشگاه های آلمان برخی دانشگاه های آزاد ما را تایید نمی کنند.

  320. با سلام و عرض خسته نباشید
    من 20 سال دارم و دانشجوی کارشناسی مهندسی برق تهران جنوب میخونم…مبخواستم ببینم بهترین گزینه برای ادامه ی تحصیل و اقامت چی میتونه باشه…با این شرایط که عمه ی من ملیت بلژیکی دارد و 15 سال هستش که بلژیک زندگی میکنند
    لطف میکنید اگه راهنماییم کنید و مشاوره ی تلفنی داشته باشیم…ممنونم

    1. با سلام
      در صورتی که میخواهید از مشاوره های تلفنی بهره مند شوید, با شماره تماس های مندرج در آخر هر صفحه تماس حاصل کنید.
      برای اخذ اقامت این کشور هم می توانید برای ادامه ی تحصیل اقدام نمایید , هم به واسطه ی نزدیکان تابع این کشور به صورت استخدام که مراحل طولانی ای دارد و در این مقال نگنجد اقدام نمایید.

  321. با سلام
    من لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد رو دارم و متاهل هستم.همسر بنده هم لیسانس پرستاری دارن و میخوایم به اتفاق برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنیم.میخواستم بدونم آیا این کشور با توجه به شرایط ما گزینه مناسبی است؟ و اینکه مدرک لیسانس دانشگاه آزاد مورد تایید دانشگاههای آلمان هست یا باید معادل سازی انجام بشه؟

    1. با سلام
      برای ادامه تحصیل در این کشور نیاز به تسلط به زبان آلمانی نیز می باشد.

  322. شینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال دوم دبیرستان هستم و سال بعد کنکور دارم.علاقه ی زیادی به تحصیل در رشته ی پرستاری دارم و میخام بعد از کنکورم برم آلمان و از همون اول اونجا تحصیلات دانشگاهیمو شروع کنم.خاستم بدونم تحصیل پرستاری شرایط سختی داره تو آلمان؟و اگه فعالیتی هست ک بتونه ب رزومه من کمک کنه لطف کنید راهنمایی کنید تا در این یک سالی ک باقی مونده تکمیلش کنم

    1. با سلام
      برای تحصیل در آلمان نیاز به معدل بالای دیپلم و پیش دانشگاهی و داشتن مدرک زیبان آلمانی ب2 و برای برخی رشته_ دانشگاه ها ب1 و همچنین برای برخی رشته های حوزه ی بهداشت مثل پزشکی نیاز به قبولی در دانشگاه های داخلی کشور خودمان نیز می باشد.
      برای اقدام جهت تحصیل و یا کار و یا مهاجرت به دیگر کشورها نیاز به برنامه ریزی دراز مدت می باشد.
      پیشنهاد می شود از هم اکنون برای داشتن اطلاعات کافی جهت برنامه ریزی حتما با مشاورین متخصص مشورت کنید.
      می توانید از مشاوره های رایگان تلفنی نیز بهرمند شوید.

  323. Maryam گفت:

    با سلام. اینجانب خانمی33ساله متاهل دارای یک فرزند 5 ساله هستم. که کاردانی مامایی از دانشگاه آزاد دارم و حدود دوازده سال سابقه کار با بیمه در حوزه بهداشت و درمان دارم وکارشناسی مشاوره تغذیه مادر و کودک خوندم بنظر شما آیا من شرایط ادامه تحصیل یا کار آلمان رو دارم و در صورت جواب بله آیا فرزندم نیز میتواند در مدارس آلمان مشغول به تحصیل شود؟ آیا میتوانم مدرک زبان را در آلمان قبل از ورود به دانشگاه بگیرم؟ با تشکر از شما

    1. با سلام
      خیر
      برای دیگر کشور ها تلاش بفرمایید.

  324. yekta گفت:

    سلام
    من دانشجوی پزشکی ترم 2 هستم(سراسری)..میخواستم بدونم اگه بخوام تو دانشگاه های دولتی المان پزشکیو ادامه بدم باید ازمون بدم؟

    1. با سلام
      بله
      احتیاج به مدرک ب ۲ زبان آلمانی نیز هست.

  325. سلام.من کارشناس مامایی هستم میخواهم در رشته دندان پزشکی اقدام کنم.31 ساله هستم معدل کارشناسی ام بالای 16 و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ام بالای 18 می باشد ایا امکان تحصیل رایگان برایم در المان وجود دارد

    1. با سلام
      خیر محدودیت سنی دارد.

  326. محمد گفت:

    سلام من معدل دیپلم پانزده دارم الانم دانشجوی سال سوم کارشناسی برقم ایا شانسی برای ادامه تحصیل در المان دارم

    1. سلام
      با توجه به معدل تان به شما تلاش برای دیگر روش ها و یا دیگر کشور ها را پیشنهاد میکنیم.

  327. سلام.من معدل دیپلمم ۱۹.۶۰ و پیش دانشگاهیم ۱۸ هست.قبولی سراسری تو رشته پزشکی تو دانشگاه دولتی هم دارم.میخوام بدونم شانسی دارم واسه پذیرش پزشکی آلمان؟آیا باید آزمون ورودی واسه پزشکی بدم؟هزینه تحصیلم چقدر درمیاد حدودا؟

    متشکرم

    1. با سلام
      بله این امکان برای شما فراهم است.اگرمدرک ب۲زبان آلمانی را داشته باشید.
      برای اطلاع از هزینه های تحصیل پیشنهاد میکنم مقاله ی هزینه تحصیل پزشکی در آلمان را در سایت مطالعه بفرمایید.
      تحصیل در آلمان تقریبا رایگان است.
      ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه هزینه زندگی برای شما پیش بینی میشود.

  328. سلام من 23 سالمه و مدرک کارشناسی جامعه شناسی دارم و همسرم 27 سالشونه و مدرک فوق دیپلم معماری دارن آیا ما برای ادامه تحصیل در آلمان شانسی داریم؟ هر دو دارای مدرک b1 هستیم

    1. با عرض سلام
      برای ادمه تحصیل باید دانست که مدرک از کدام دانشگاه صادر شده و به عنوان پیش نیاز مورد تایید کدام دانشگاه می باشد.
      در صورتی که مورد تایید نباشد, برای شروع مجدد تحصیلات تکمیلی این امکان برایتان فراهم است.

  329. باسلام من معدل دیپلم14/90بودم می خواستم ببینم می تونم در خارج از کشور مهندسی عمران ادامه بدم

    1. با سلام
      بلی این امکان فراهم است.
      لطفا مطالب مرتبط با علایق خود را در سایت مطالعه بفرمایید.
      همچنین از مشاوره های رایگان تلفنی یا حضوری ما بهره مند شوید.

  330. حسین گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    بنده مدرک کارشناسی نرم افزار دانشگاه ازاد رو دارم
    اگر ایلتس بالای 6.5 بگیرم
    میتونم اقدام کنم برای ارشد این رشته؟
    و اینکه تمکن مالی هم میخواد؟
    تشکر

    1. با عرض سلام
      لطفا مقاله ی بالا را به صورت کامل مطالعه بفرمایید.
      سپس مقالات دیگر سایت و در آخر عرض می شود خدمت شما که با داشتن مدارک زبان و وضعیت شما مقصد های تحصیلی بهتری برای شما فراهم است.
      در بحث های مرتبط با اقامت و به تبع آن تابعیت، تمکن مالی بحث حائز اهمیتی است.
      البته اثبات این تمکن با در نظر گرفتن مقاصد کشور های مختلف و دلایل اعم از کاری ویا تحصیلی و یا ازدواج , در میزان و نوع اثبات متفاوت می باشد.

  331. صدف گفت:

    سلام
    من لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه سراسری رو حدود ۶ سال پیش گرفتم و ۳۴ ساله م هستش. سوالم اینه با این فاصله امکان پذیرش برای فوق لیسانس از دانشگاههای آلمان هست؟؟

  332. با سلام
    25 ساله هستم دانشجو ارشد مهندسی خودرو در دانشگاه آزاد
    سوالی که داشتم اینه که می تونم برای پذیرش مقطع دکترا کشور المان اقدام کنم یا باید برای مستر اقدام کرد
    و اگر شدنی هست جدا از سوابق پژوهشی حداقل معدل تحصیلی مورد نیاز چه قدره

    1. با سلام
      مدرک شما به عنوان پیش نیاز برای مقطع بعد در آن کشور مورد تایید نمی باشد.

  333. مجید گفت:

    سلام
    امکان ادامه تحصیل به صورت مجازی در دوره دکتری اپیدمیولوژی در خارج از کشور وجود داره؟

    1. با سلام
      ابتدا باید دانست که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد شما مورد تایید کدام مجامع علم است.
      بنده پیشنهاد میکنم زمانی را صرف امکان سنجی برای ایجاد و به چاپ رساندن مقالات علمی خود در مجلات معتبر بین المللی بفرمایید, که در صورت به انجام رساندن, شرایط بسیار خوبی برای شما ایجاد خواهد کرد.
      امیدوارم موفق باشید و برای پیشرفت جامعه ی بشریت سهم بسزایی داشته باشید.

  334. با سلام من درحال حاضردررشته ی ژنتیک در دانشگاه آزاد تحصیل میکنم میخواستم ببینم با اتمام دوره کارشناسی میتونم برای کارشناسی ارشد به آلمان برم ؟وآیا آینده کاری داره؟ چه مدرک زبانی باید داشته باشم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با عرض سلام
      مدرک کارشناسی شما مورد تایید دانشگاه های این کشور نمی باشد.
      البته کشور مقصد خوبی می باشد.
      پیشنهاد میکنم در سایت در مورد کشور های مختلف مطالعه بفرمایید.
      سپس برای مباحثه و فرآوری این اطلاعات می توانید از مشاوره های رایگان تلفنی و حضوری بهره مند شوید.البته پاسخ شما در این محیط نوشتاری نیز داده میشود.

  335. سلام خسته نباشین من دانشجوی ترم ۳ حسابداری در دانشگاه آزاد هستم میخواستم بدونم که شانس ادامه تحصیل رایگان در آلمان طی ۱ سال آینده رو دارم یا نه ؟؟ و میشه که مدرک زبان آلمانی رو طی ۱ سال بگیرم؟؟ ممنون از شما ❤️

    1. با سلام
      امکان شروع مجدد دوره کارشناسی در رشته های مختلف برای شما فراهم است.درباره ی رشته های دیگر و از جمله پزشکی در سایت مطالب کاملی موجود است.
      مطالعه بفرمایید.
      در مورد مدت زمان مورد نیاز برای اخذ مدرک زبان, باید عرض کنم که بسته به پشتکار و میزان زمانی است که صرف این مهم میکنید.

  336. سلام
    وقت بخیر
    بنده دیپلم معماری و فوق دیپلم معماری با معدل 16 از دانشگاه آزاد و لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه سمنان با مدل 17
    و تسلط به زبان ضعیف
    اما به نرم افزار های طراحی و اجرای ساختمان مسلط هستم
    میخواستم ببینم ، برای تحصیل رایگان در کشور آلمان میتونم اقدام کنم ، و اگر اثدام کنم ، به نظر شما با این شرایط امکان بورسیه رایگان گرفتنم هست یا خیر ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    با تشکر

    1. با سلام
      با در نظر گرفتن این موضوع که مدارکی که شما فرمودید مورد تایید نیست , این مسیر برای شما دشوار است.
      مسیر های دیگر را در سایت مطالعه بفرمایید.

  337. سلام من ۲۵ ساله لیسانس حسابداری بامعدل ۱۷/۲۰ وهمسرم ۳۱ساله لیسانس برق هستن آیامیتونیم برای تحصیل دردانشگاههای آلمان در مقطع ارشد اقدام کنیم و آیا باید قبلا از کالجهای آموزش زبان پذیرش بگیریم یانه؟ممنونم

    1. با سلام
      بله امکان اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس در آلمان را دارید، داشتن مدرک زبان معمولا در آلمان هم در زمینه اخذ پذیرش و هم ویزا لازم است. در آلمان امکان گذراندن دوره زبان در این کشور قبل از ورود به دانشگاه نیست، یعنی باید مدرک زبان داشته باشید.

  338. سیاوش گفت:

    سلام خسته نباشید،من لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد دارم،معدلم هم ۱۷ هست و مدرک b1 آلمانی رو دارم،آیا میتونم برای mba در آلمان مجانی ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام
      دقت کنید که تحصیل در آلمان به کلی رایگان است و شما می توانید در رشته مورد نظرتان در صورت داشتن صلاحیت، حتی بورسیه کامل نیز دریافت کنید.

  339. با سلام
    بنده در حال اتمام رشته ی مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی از دانشگاه یزد می باشم قصد ادامه تحصیل برای فوق لیسانس در آلمان را دارم اگر فقط مدرک ایلتس یا تافل داشته باشم ولی از المانی چیزی سر در نیارم بازم میتونم راحت برم یا نه ؟ تشکر

    1. سلام
      خیر نیاز است حتما مدرک زبان آلمانی را (حتی در صورت تحصیل به انگلیسی) اخذ کنید چرا که از پیش نیاز های تحصیل محسوب می شود.

  340. باسلام خسته نباشید…من حدودا تازه کارشناسی تموم شد.و لیسانس معماری دارم.به نظرتون تو آلمان رشته معماری خوبی داره یا کشورهای دیگه بهتره??کدوم کشور پیشنهاد میدین که معماری خوبی داشته باشه?و آینده ای خوبی در نظر بگیرم…و تازه معدلم 18هستش و خودم معلولیت کم شنوایی دارم..ممنون میشم اگه اطلاع بدین.

    1. با سلام
      آلمان و ایتالیا گزینه های خوبی برای تحصیل معماری با هزینه های مناسب هستند. از نظر آینده شغلی کشور آلمان گزینه بهتری می باشد.

  341. نیلوفر گفت:

    سلام وقت بخیر من معدل دیپلم 19.50 و پیش دانشگاهی 15.86 در رشته تجربی را دارم اگر مدرک زبان المانی رو بگیرم امکان تحصیل در رشته های دندان پزشکی یا دارو سازی و یا پزشکی رو دارم؟

    1. سلام
      بله شما می توانید با ارائه مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم به دانشگاه های آلمانی، درخواست اخذ پذیرش را داشته باشید.

  342. محمد گفت:

    با سلام من با معدل دیپلمم16.83 وپیش14.86 میباشم ایا میتوانم در پزشکی المان تحصیل کنم

    1. با سلام
      خیر متاسفانه شانسی ندارید.

      1. البته اگر قصد اقدام از طریق کالج را داشته باشید.

  343. Mmm گفت:

    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ؛ اینکه اگه معدل وبیرستان پایین تر از ۱۷ باشه دیگه به هیچ وجه نمیشه در آلمان ادامه تحصیل داد ؟ ?

    1. با سلام
      خیر اینطور نیست، اون معدل ببشتر برای رشته های پزشکی می باشد.

  344. ببخشید من متاهل هستم و مدرک b2 زبان المانی و لیسانس معماری با معدل ۱۷ رو دارم . میخواستم بدونم برای پذیرش تحصیلی می تونم هم زبان با همسرم و فرزندم برم ؟یا که باید اول خودم برم بعد درخواست بدم .اگه که درخواست بدم چقدر زمان میبره که بیاند. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام
      طبق شرایط جدید سفارت اتریش فعلا اجازه بردن همراه به صورت همزمان وجود ندارد.

  345. مجیدی گفت:

    با سلام.مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی چه چیزهایی می باشد؟

    1. با سلام
      مدارک تحصیلی، مدرک زبان و برای برخی دانشگاه ها مدرک قبولی در کنکور از مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش است. البته برخی دانشگاه ها مدارک خاصی نیز لازم دارند.

  346. محمد گفت:

    سلام…خسته نباشید..میشه برای نامه تمکن مالی برای سفارت المان یه ضامن از هلند داشته باشیم دیگه اون 8000 یورو رو نخوان؟
    یعنی فامیلم که تو هلند زندگی میکنه میتونه ضامن مالی من بشه؟
    مرسی

  347. سلام خسته نباشید….
    ببخشید میخواستم بدونم کله هزینه یکسال تحصیل و زندگی در آلمان توی رشته ی پزشکی چقد میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. با سلام
      هزینه سالانه شهریه و زندگی در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد. البته به شهر هم بستگی دارد که مقداری کمتر یا بیشتر میشود.

  348. سلام
    بله میتوانید، البته معدل پیش دانشگاهی هم مهم است و اینکه باید مدرک زبان نیز اخذ کنید.

  349. سلام من فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی ( تولید ) در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی هستم و سطح زبات آلمانی b1 می باشد و سابقه 5 سال سابقه کار مستقیم با رشته خودم دارم آیا امکان پذیرش برای مقطع دکترا وجود دارد ؟

    1. سلام
      بله امکان اقدام هست، ولی پیدا کردن استاد و راضی کردن استاد جهت اخذ پذیرش دکترا در آلمان مقداری دشوار است، توصیه می شود برای فوق لیسانس مجدد اقدام بفرمایید.

  350. سجاد گفت:

    با درود فراوان
    بنده دارای مدرک کارشناسی عمران از دانشگاه آزاد میباشم،11 سال هم سابقه کار با بیمه را دارا میباشم.امکان ادامه تحصیل در آلمان با اجازه کار و دریافت اقامت بعد از تحصیل وجود دارد

    1. سلام
      شما میتوانید برای مقطع ارشد خود جهت تحصیل در آلمان اقدام کنید و پذیرش بگیرید اما باید مدرک زبان آلمانی را نیز داشته باشید که از الزامات است.
      ضمن اینکه با ویزای تحصیلی اجازه کار پاره وقت نیز دارید.
      اما اگر به نیت دریافت اقامت می خواهید اقدام کنید نیاز است تا از طریق ویزاهای مختلف دیگر اقدام کنید.

  351. سلام. من 34 سال دارم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی و آیلتس آکادمیک 7 هستم. آیا امکانش هست که در رشته داروسازی در آلمان تحصیل کنم?
    متشکرم

    1. سلام
      تحصیل در دانشگاه های آلمان علاوه بر اینکه رایگان است ، نیاز قطعی به مدرک زبان آلمانی نیز دارد.

  352. سلام من دانشجوی ترم ۵ کاردرمانی در دانشگاه سراسری تهران هستم! میخواستم برای ارشد کاردرمانی به آلمان بروم و مدرک b1 بگیرم آیا امکان پذیر هست؟

    1. سلام
      با داشتن مدرک ب 1 آلمان می توانید برای ارشد رشته مد نظرتان در کشور آلمان درخواست کنید و داشتن مدرک زبان از الزامات است.

  353. سلام بنده دانشجوي رشته بيوتكنولوژي هستم ٢٥ واحد گذرانده ام با معدل تقريبي ١٥ چطور ميتونم بورسيه آلمان يا كشور اروپايي بگيرم ؟

    1. سلام
      تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های آلمان رایگان است و شما تنها نیاز به پرداخت هزینه های زندگی را دارید.
      ارائه بورس کامل تحصیلی نیز در مقطع دکتری ، معمول است.

  354. pr گفت:

    سلام من 15 ساله هستم و رشته ی تجربی می خوانم ولی اصلا به رشتم علاقه ندارم و به جاش به موسیقی و هنر و سینما و خوانندگی علاقه و استعداد دارم می خواستم بدونم میتونم این رشته ها مخصوصا خوانندگی را در آلمان تحصیل کنن و اگه می تونم لطفا بگین ججوری

    1. سلام
      تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های آلمان رایگان است و شما میتوانید با داشتن مدرک آلمان و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور، به تحصیل ادامه دهید.

  355. با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد هستم می خواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای من در آلمان وجود دارد؟

    1. سلام
      بله امکان تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های مختلفی از آلمان امکان پذیر است که می توانید با ارسال رزومه تحصیلی و پژوهشی خود به مشاورین ما، از لیست انتخاب ممکن، بهره ببرید.

  356. سلام من ترم 3 رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم می خوام کارشناسی رو بگیرم و واسه تحصیل رایگان در رشته دندان پزشکی در آلمان اقدام کنم.آیا این کار امکان دارد؟

    1. با سلام
      بله شدنی هست، البته باید توجه داشته باشید سن برای ویزای تحصیلی آلمان مسئله مهمی است.

  357. شایان گفت:

    با سلام
    من دیپلم تجربی با معدل 19.60 دارم و 18 سالمه و مدرک a1 آلمانی نیز دارم. قصد تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی در آلمان را دارم ولی از پس شهریه دانشگاه بر نمی آیم. میخواستم ببینم که آیا شانس تحصیل رایگان در آلمان رو دارم یا نه؟
    با تشکر

    1. سلام
      تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است و شما می توانید با قبولی در آزمون ها، پذیرش را اخذ نمایید.

  358. با سلام
    من دیپلم تجربی با معدل 19.60 دارم و 18 سالمه و مدرک a1 آلمانی نیز دارم. قصد تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی در آلمان را دارم ولی از پس شهریه دانشگاه بر نمی آیم. میخواستم ببینم که آیا شانس تحصیل رایگان در آلمان رو دارم یا نه؟
    با تشکر

    1. با سلام
      بله شانس موفقیت شما با توجه به معدل زیاد است، البته امکان تحصیل پزشکی در آلمان بدون مدرک زبان وجود ندارد.

  359. با سلام. من خانمی 28 ساله شاغل در آموزش و پرورش و دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشگاه فرهنگیان میباشم. آیا امکان ادامه تحصیل در کشور آلمان و اقامت در آنجا را دارم؟

    1. با سلام
      بله می توانید از طریق تحصیل نسبت به مهاجرت به آلمان اقدام فرمایید. البته داشتن مدرک زبان الزامی است.

  360. سلام.من مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانگاه شهید باهنر کرمان دارم.میخواستم واسه ادامه تحصیل برم المان
    کدام دانشگاه ها می پذیرند؟
    ایا دانشگاها به صورت رایگان هستند؟درغیر این صورت شهریه ی سالیانه چند است ؟
    مدرک زبان ندارم.ایا دانشگاهی است ک مدرک زبان نیاز نداشته باشد؟
    طول دوره تحصیل چند سال است ؟
    ایا کار و حقوق هم میدن؟
    دانشگاه ها خوابگاه دارند ؟

    1. با سلام
      امکان تحصیل در آلمان به صورت رایگان وجود دارد، البته معنی رایگان بودن در آلمان، عدم پرداخت شهریه نیست بلکه هزینه تحصیل بسیار کم و در حد رایگان است. طول مدت ارشد 2 سال است.

  361. با عرض سلام و خسته نباشید. من لیسانس برق گرایش الکترونیک دارم وحدودا 1.5 سال هست که مرتبط با رشته خودم مشغول کار هستم. در خصوص کارشناسی ارشد چه رشته ای رو پیشنهاد می کنید که هم مربتط با رشته کارشناسی من باشه و هم بازار کار مناسبی بعد از تحصیل داشته باشه؟ و اینکه نظرتون راجع به هنر و معماری چی هست؟ ممنونم.

    1. با سلام
      بهتر است برای تحصیل فوق لیسانس رشته خودتان اقدام فرمایید. رشته های هنر و معماری با توجه به رشته شما چندان توصیه نمی شود.

  362. سلام خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی رشته مکانیک هستم مدرک زبان C1 آلمانی هم دارم میخواستم بدونم رشته مکانیک در آلمان خوبه ؟و قبل ازاینکه کارشناسی ارشدبخونی نیاز به رفتن کالج هست ؟

    1. با سلام
      بله رشته مکانیک در آلمان شرایط خوبی دارد و نیاز به گذراندن دوره کالج نیست.

  363. سلام. من الان در حال خوندن دیپلم هستم و میانگین معدل تحصیل هم ۱۶ هست. میخواستم ببینم با معدل دیپلم ۱۶ و مدرک b1 میتونم وارد کالج های المان شم و در رشته دامپزشکی ادامه تحصیل بدم؟ کنکور الزامیه؟

    1. با سلام
      بله با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید وارد دامپزشکی آلمان شوید.

  364. سالار گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من با 21 سال سن دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستم با معدل 17 سربازی هم نرفتم در رشته کامپیوتر مدرک دیپلم از خود کامپیوتر گرفتم، میخواستم بدونم امیدی به دریافت بورسیه هست؟ در حال حاضر هم روی زبان کار میکنم و تابستون میخوام ایلتس شرکت کنم.
    یه مورد دیگه اینکه اگه شرایط لازم رو دارم باید چطور اقدام کنم؟
    با تشکر

    1. با سلام
      خیر امید چندانی به اخذ بورسیه نداشته باشید، البته شانس تحصیل رایگان را دارید.

  365. Mila_ d گفت:

    با سلام
    بنده۲۲ سالم هست و مدرک دیپلم فنی حرفه ای با معدل ۱۳ هستم
    و می خوام اقدام کنم برای گرفتن مدرک زبان المانی می خواستم بدونم با این مدرک و معدل میتونم اقدام کنم برای رفتن به المان ؟ با تشکر

    1. با سلام
      هدف شما اقدام از چه طریقی است؟

  366. سلام خسته نباشيد من امسال كنكور دادم و رتبم به داروسازي نرسيد تصميم گرفتم به آلمان برم براي خواندن همين رشته .معدل ديپلم ١٩/٦٤هست ميخواستم بدونم من حتما بايد كالج را بگذرونم؟
    و اينكه مدرك مجاز شدن در كنكور رو ميخوان يا قبولي در يه دانشگاهي رو ؟
    مدرك زبان b1 يا b2 را ميخوان ؟

    1. با سلام
      بله گذراندن کالج الزامی است البته در صورتی که قبولی کنکور ایران داشته باشید و همچنین در آزمون تست داف شرکت کنید، می توانید بدون کالج وارد دانشگاه شوید. داشتن مدرک زبان b1 الزامی است.

  367. سلام من مدرکم کارشناسی سخت افزار هستش با معدل 15.86 میخاستم بدونم میتونم با این معدلم که از دانشگاه غیر انتفاعی فارغ التحصیل شدم .
    تو یکی از دانشگاهای دولتی المان برا ارشد بخونم یا نع .اگه بخام سخت افزارو ادامه بدم چطوریاس؟
    واگر بخام پزشکی بخونم چطوریاست شرایطش؟
    در ضمن تافلم دارم. ممنون میشم راهنمایم کنین

    1. با سلام
      امکان اقدام برای مقطع ارشد وجود دارد ولی جهت تجصیل پزشکی المان باید در روال و مدارک پزشکی آلمان را طی کنید که شامل اخذ مدرک زبان b1 و مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی می باشد. در صورتی که دارای مدرک غیر تجربی هستید، این موسسه می تواند به شما کمک کند.

  368. گرامی گفت:

    سلام خسته نباشید…لطفا منو راهنماییی کنید
    من هم اکنون ۲۰ ساله دانشجوی رشته ای تی دانشگاه ازاد هستم میخواهم برای کارشناسی ارشد المان ادامه تحصیل بدهم…اما گفته شده باید ریز نمرات دیپلم ..پیش دانشگاهی و کارشناسی
    من معدل دیپلمم بالای ۱۵.۷۱
    و متاسفانه متاسفانه معدل پیش دانشگاهی ۱۱ شد
    و کارشناسی مطمئنا بالای ۱۵ هستم
    ایا امکان ندارد من در دانشگاه های رایگان این کشور در رشته ای تی تحصیل کنم؟

    1. با سلام
      امکان تحصیل در آلمان و پذیرش قطعی نیست ولی این موسسه می تواند به شما در اخذ پذیرش کمک کند.

  369. ارزو گفت:

    سلام خسته نباشید
    من فارغ اتحصیل کارشماسی ارشد ژنتیک مولکولی هستم با معدل 18 و مدرک تافل با نمره 70 میخاستم بپرسم پذیرش phd ژنتیک در آلمان امکان پذیر هست؟؟ یا باید ایلتس داشته باشم!
    ممنون میشم اگه جواب بدین
    باتشکر

    1. با سلام
      امکان پذیرش وجود دارد، ارائه مدرک زبان الزامی است، البته در برخی شرایط خاص امکان تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان وجود دارد.

  370. سلام من معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم 19 هست.
    در صورت داشتن مدرک B2 زبان المانی آیا میتونم بورسیه در رشته پزشکی بشوم یا نه؟
    فعلا دانشجوی دانشگاه ازاد هستم در مقطع کاردانی

    1. با سلام
      اخذ بورسیه قطعی نیست ولی امکان تحصیل رایگان وجود دارد.

  371. با عرض سلام و خسته نباشید من 24 سالمه فارغ تحصیله رشته زیست شناسی دانشگاه سراسری معدلم نزدیکه 14 چون معدلم کمه میخام دوباره لیسانس بخونم المان معدل دیپلم 16/97 و.پیشم 16/78 ایا امکانش برای رشته زیست مسنقیم از دانشگاه پذیرش بگیرم ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. با سلام
      بله امکان پذیرش وجود دارد، البته داشتن مدرک زبان الزامی است.

  372. m.tyfr گفت:

    باسلام.من دانش اموز پیش دانشگاهی هستم و پشت کنکور هستم.معدل نهایی من 17/17 و پیش هم 16 است.امسل در ترمیم معدل شرکت خواهم کرد ولی نمرات جدید که اخذ میکنیم در کارنامه اعمال نمیشه و صرفا برای کنکور هست.ترمیم معدل با این شرایط به شرایط معدل برای اعزام به خارج از کشور برای تحصیل در رشته پزشکی فرقی نخواهد کرد؟؟واگر ما رتبه دورقمی یا سه رقمی بشیم درکنکور ایران باز هم فرقی نخواهد کرد برای شرایط اعزام؟

    1. با سلام
      ترمیم معدل تاثیری برای تحصیل در آلمان و کلاً دانشگاه های خارج از کشور ندارد. رتبه کنکور جهت پذیرش به صورت مستقیم تاثیر ندارد ولی اگر از دانشگاهی پذیرش پزشکی داشته باشد و با شرط قبولی در آزمون تست داف می توانند بدون طی کالج وارد رشته پزشکی آلمان شوید.

  373. علی گفت:

    با سلام
    بنده الان دانشجوی ترم 1 علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم (دولتی) معدل کتبی دیپلم 18.6و معدل کل دیپلم 18.8 و معدل کتبی پیش دانشگاهی 15.8 و معدل کل پیشدانشگاهی 17.6 میتونم برای پزشکی یا دندون پزشکی دانشگاه فرانکفورت پذیرش بگیرم؟
    و سوال دومم اینه که باید کالج برم حتما؟

    1. با سلام
      بله امکان پذیرش وجود دارد، البته مدرک زبان و همچنین گذراندن دوره کالج از الزامات پذیرش است.

  374. h@ گفت:

    با سلام بنده مدرک لیسانس مکانیک از دانشگاه علمی کاربردی هپکو اراک با معدل 13/50 هستم و ایلتس 7 و مدرک رادیوگرافی Rtهم دارم ایا امکان تحصیل رایگان هست اگه نیست ایا امکان دارد هزینه دانشگاه رو خودم پرداخت کنم ولی پذیرش بگیرم وهزینه دانشگاه هرترمم چقد میشه؟ممنون میشم راهنماییم کتید

    1. با سلام
      بله امکان اخذ پذیرش برای برخی دانشگاه آلمان وجود دارد. در صورتی که پذیرش از دانشگاه های رایگان داشته باشید، هزینه بسیار کمی جهت تحصیل پرداخت می کنید.

  375. sh.T گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من در حال حاضر دانشجوی رشته ی زیست شناسی دانشگاه آزاد هستم . میخواستم ببینم بعد از گرفتن مدرک کارشناسی میتوانم با مدرک دیپلم اقدام کنم ،یکسال کالج را بگذرانم و وارد رشته ی پزشکی شوم ؟ آیا داشتن مدرک کارشناسی مانعی برای پذیرش کالج محسوب نمی شود ؟
    معدل دیپلمم 18/37 و معدل پیش دانشگاهی 17/37 است.

    1. با سلام
      خیر داشتن مدرک کاشناسی مانعی جهت اخذ پذیرش کالج های پزشکی آلمان نیست، البته مسئله سن برای سفارت این کشور مهم است، معمولاً برای افرادی که سن بالای 24 سال دارند، شانس دریافت ویزا برای کالج پزشکی ضعیف است. البته در قوانین هیچ محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در آلمان مطرح نشده است. از نظر معدل نیز مشکلی ندارید.

  376. نازی گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم بدون کنکور برای خوندن رشته های پیراپزشکی داخل کدوم کشورا میشه خوند و معدل سال نهایی و دیپلم باید چند باشه؟
    من معدل دیپلمم 18/47 و معدل نهاییم 17/40
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام
      آزمون ورودی برای رشته هایی پیراپزشکی معمولاً چندان سخت نیست، بسیاری از کشورها دارای آزمون ورودی هستند البته کشوری مثل هندوستان کنکور برای این رشته ها ندارد. معدل باید پس انتخاب کشور بررسی شود.

  377. سریا گفت:

    سلام! من دو سه سال ديگه كنكور دارم و ميخوام پزشك شم ، الان هم دارم زبان ميخونم كه كاملا به زبان انگليسي مسلط شم ، ميخوام براي دانشگاه برم المان اما نميدونم چجوري و چيكار كنم و اونجا شرايطش چيه !
    تحصيل اونجا رايگانه ؟فقط كافيه من اينجا كنكور بدم تا قبول شم؟ چجوري بايد پيگيري كنم ؟ و شرايط تحصيل در المان چجوريه ؟ چجوري ميتونم اونجا درس بخونم؟
    براي ورود به دانشگاه اونا هم ازمون مخصوصي ميگيرن يا مدرك قبولي ايران كافيه؟

    1. با سلام
      از نظر هزینه، بله دانشگاه های آلمان تقریباً رایگان هستند، ارائه مدرک قبولی در کنکور الزامی نیست و بدون این مدرک هم شانس پذیرش دارید، شرایط ورود داشتن مدرک زبان آلمانی، طی کردن دوره یکساله کالج و قبولی در آزمون ها می باشد.

  378. علی رضا گفت:

    با عرض سلام
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته بازرگانی هستم و قصد دارم تا در رشته پزشکی در المان ویزای تحصیلی بگیرم.
    از شما تقاضا دارم بنده را راهنمایی فرمایید.
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط ابتدا باید در رشته دیگری پذیرش بگیرید و پس از ورود به آلمان نسبت به تحصیل در کالج های پزشکی آلمان اقدام فرمایید. داشتن مدرک زبان و قبولی در آزمون از شرایط ورود است.

  379. zahra گفت:

    سلام
    من ٢٧ سالمه و دانشجوي كارشناسي ارشد رشته ي معماري هستم .
    دو سال سابقه كاري با بيمه در شركت مشاور ترافيك دارم
    ميخواستم ببينم ميتونم ويزاي كاري برأي آلمان بگيرم ؟؟؟
    من متولد برلين هستم و تا ٢ سالگيم برلين بودم و شناسنامه آلمان و دارم
    آيا تاثيري در دريافت ويزا دارد يا خير ؟؟

    1. با سلام
      خیر، شانس دریافت ویزای کار برای شما با شرایط ارسالی بسیار ضعیف است، تولد و شناسنامه آلمان با وجود قانون خون تاثیر چندانی در روند پرونده ندارد. بهتر است از طریق تحصیلی نسبت به مهاجرت به آلمان اقدام فرمایید.

  380. farzan گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید،من31 ساله،دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مهندسی شیمی گرایش مهندسی محیط زیست با معدل 18/18 از دانشگاه ازاد،هیچی هم پول ندارم،این سؤالو خدمتون داشتم که آیا میشه با شرایط فعلی خودم،به یه کشوری که شرایطم را قبول کند بروم

    1. با سلام
      تحصیل در خازج از کشور حتی در دانشگاه های رایگان مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد. به نظر بنده اگر شرایط مالی مناسبی ندارید، اقدام با این شرایط شما کار صحیحی نیست.

  381. iraj parmoz گفت:

    سلام اینجانب با 45 سال سن، مدرک کارشناسی از دانشگاه علمی کاربردی با معدل 17 در رشته روابط عمومی و مدرک کاردانی در رشته نرم افزار کامپیوتر دانشگاه آزاد را دارمو دوست دارم برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاههای آلمان تحصیل کنم. آیا شانسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارم؟

    1. با سلام
      خیر شانس زیادی از جهت سن، رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه علمی کاربردی ندارید.

  382. hesam گفت:

    سلام،من مدرک کارشناسی در دانشگاه سراسری با معدل 17.5 در رشته برق قدرت رو دارم و دوست دارم برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر المان تحصیل کنم میخواستم بدون شانسی برای گرفتن بورس کامل تحصیلی دارم؟اگر این شانس رو دارم بهتره که برای کارشناسی ارشد اقدام کنم یا اینکه کارشناسی ارشد را در دانشگاه معتبری در ایران با رزومه ی قوی ای بگذرانم و بعد برا دکترا اقدام کنم؟

    1. با سلام
      شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد ضعیف است ولی امکان تحصیل رایگان وجود دارد. چنانچه از پس هزینه زندگی در آلمان بر می آیید بهتر است از مقطع فوق لیسانس در آلمان اقدام کنید چرا که اخذ پذیرش مقطع دکترا در آلمان کار چندان راحتی نیست.

  383. با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی شیمی کاربردی از دانشگاه پیام نور میباشم و میخواهم بدانم میتوانم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان اقدام کنم ولی معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم زیاد نیست ولی شاید بتوانم در آزمون ترمیم معدل شرکت کنم و معدل دیپلم را ارتقا بخشم تو رو خدا منو راهنمایی کنید

    1. با سلام
      بله می توانید اقدام کنید، داشتن حداقل معدل 14 برای افرادی که قبولی کنکور را ندارند، الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *