مهاجرت و اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

چین یکی از کشور های آسیایی و مهاجر پذیر است. روش های مهاجرت به کشور چین متفاوت هستند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با یکی از انواع راه های مهاجرت به این کشور صحبت کنیم. بحث ما در این مقاله مهاجرت و اقامت چین از طریق سرمایه گذاری می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از جمله دیگر روش های مهاجرتی به کشور چین می توان به تحصیل در چین، کار در چین، تولد فرزند در چین و … اشاره نمود. کشور چین که با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته می شود، کشوری است که در شرق آسیا واقع شده است. کشور چین بیس از یک میلیارد و چهارصد هزار نفر جمعیت دارد و پر جنعیت ترین کشور دنیا مخسوب می شود. پایتخت کشور چین شهر پکن می باشد و این در حالی است که بزرگ ترین شهر آن، شانگهای است. مساحت کشور چین نه میلیون و پانصد و نود و شش هزار و نهصد و شصت و یک کیلومتر مربع می باشد و از این حیث پس از کشور های روسیه، کانادا و آمریکا بزرگ ترین کشور دنیا محسوب می شود.

زبان رسمی مردم در این کشور ماندارین می باشد. این کشور یکی از کهن ترین تمدن های جهان را دارد. از این رو می توان گفت مهاجرت توریسیتی به چین طرفداران بسیار زیادی دارد. اما بحث اساسی که در زمینه سرمایه گداری در این کشور مطرح می شود، بحث اقتصادی است که در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم.‌ اقتصاد کشور چین یکی از پویا ترین و فعال ترین اقتصاد های دنیا می باشد. ممکن است شما به عنوان مقصد مهاجرت خود کشور چین را انتخاب کرده باشید. از این رو بهتر این است که با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در زمینه مهاجرت به چین مشورت نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

مهاجرت و اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گداری در کشور چین روش های متفاوت و بسیاری دارد. از جمله این روش ها می توان به خرید املاک و مستغلات در چین، خرید سهام یا ارواق قرضه در چین، ثبت شرکت در چین و … اشاره نمود. اما مسئله مهم دیگری که برای سرمایه گداری در کشور چین اهمیت دارد، مسئله اقتصادی است. لازم تا شرایط اقتصادی کشور چین مورد بررسی قرار گیرد. قبل از ورود به بحث سرمایه گذاری در این کشور، ما به بررسی مسئله اقتصادی در این کشور می پردازیم.

اقتصاد کشور چین

کشور چین یکی از فعال ترین و پویا ترین بازار های اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده است. این مسیله تا جایی پیش رفته است که در سال دو هزار و سیزده میلادی کشور چین پس از ایالات متحده آمریکا دومین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. چین بزرگ ترین اقتصاد آسیا را دارد و طبق پیش بینی های صورت گرفته می تواند تا سال های آینده به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل شود. متوسط رشد اقتصادی در این کشور در سال های گذشته حدودا نه و سی و نه صدم درصد بوده است‌. این رشد باعث شده است تا تولید ناخالص داخلی در کشور چین از حدود هفتصد میلیارد دلار در سال تبدیل به سیزده و شس دهم تیلیلارد دلار در سال برسد.

البته شیوع ویروس کرونا در چین که منشا این ویروس محسوب می شود منجر به کاهش رشد اقتصادی این کشور شده و شوکی به ان وارد کرده است اما طبق نظر اقتصاد دانان این کشور، چین می تواند به سرعت اقتصاد خود را بازیابی کرده و باز به نقطه اوج خود باز گردد. یکی از دلایل مهم موفقیت این کشور این است که حدودا سه هزار پانصد شرکت بزرگ در سیستم بورسی این کشور فعالیت می کنند.

اقتصاد در چین

اقتصاد در چین

این کشور به طور عمده یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان و وارد کنندگان در کل جهان محسوب می شود. این مسئله تا حدی است که بزرگ ترین شریک و اولین شریک اقتصادی و تجاری کشور های اتحادیه اروپا، استرالیا، ژاپن، امریکا، ایران، کره جنوبی و تعدادی دیگر از کشور ها ، چین می باشد. این کشور در سال گذشته میلادی یعنی سال دو هزار و نوزده میلادی حدود دو تریلیون و چهار صد و نود و چهار میلیارد دلار صادرات داشته است.

برخی از اقتصاد دانان جهان، اقتصاد کشور چین را به عنوان معجزه اقتصادی دنیا یاد می کنند.‌ چرا که در چندین سال گذشته اقتصاد این کشور بیش از هفده برابر بزرگ شده است. همین مسئله اقتصادی باعث شده تا کشور چین بتواند برای سرمایه گذاری مکان خوبی باشد. البته کار در کشور چین نیز گزینه ای بسیار مناسب می باشد. خصوصا برحی کار های تخصصی و ویژه. در ادامه مقاله ما به بررسی انواع روش های سرمایه گذار در چین می پردازیم که باعث اقامت چین و در نهایت تابعیت و شهروندی چین می شود. علاقه دولت چین برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش های تولید مواد و تجهیزات جدید، خدمات، محیط زیست، بازیافت و … می باشد.

روش های سرمایه گذاری در کشور چین

در بخش های قبل مقاله خود با کشور چین و اقتصاد پویای ان آشنا شدیم. اما باید دید چه روش هایی در در کشور چین برای سرمایه گذاری وجود دارد. این بخش از مقاله برای بررسی روش های سرمایه گذاری در کشور چین است. همان طور که گفتیم دولت چین برخی از بخش ها را برای سرمایه گذاری به متقاضیان سرمایه گذاری پیشنهاد می دهد.

اما مسئله مهم این است که در این کشور امکان سرمایه گذار در بخش های کلیدی و خاص وجود نخواهد داشت. این مسئله تا جایی پیش رفته است که برای جلوگیری از سود جویی های عده ای، شرایط و روند سرمایه گذاری در کشور چین در بخش املاک و مستغلات و خرید ملک با ممنوعیت ها و سخت گیری های زیادی روبرو شده است‌. دقت کنید که به دلیل شرایط سیاسی کشور چین، فردی که برای سرمایه گذاری وارد این کشور می شود، لازم است تا منافع دولت و کشور چین را در نظر بگیرد.

این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که سرمایه گذاران در کشور چین، از دولت این کشور منافعی دریافت نمی کنند و حتی اقامت بلند مدت به سختی به افراد داده می شود. تا جایی که عده ای آن را غیر ممکن می دانند. از این رو برای سرمایه گذاری در کشور چین، بهترین راه سرمایه گذاری موقت است. دقت کنید که باید هزینه های زندگی در چین و شرایط زندگی در چین را نیز در نظر گرفت.

سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در کشور چین از طریق ثبت شرکت

همان طور که گفتیم روش های سرمایه گذاری در کشور چین متفاوت است و راه های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. یکی از راه های مهم سرمایه گذاری در کشور چین، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت است. برای این که شما بتوانید در این کشور و از این روش سرمایه گذاری کنید، می توانید یا شرکتی شخصی ثبت کنید یا یک دفتر نمایندگی در کشور چین به ثبت برسانید. اگر تمایل داشته باشید شرکت شخصی خود را در کشور چین به ثبت برسانید، لازم است تا با نحوه ثبت شرکت در این کشور و قوانین و مقررات آن آشنایی کامل داشته باشید.

از این رو می توان گفت که موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی گزینه بسیار مناسبی برای راهنمایی شما در این زمینه خواهد بود. دقت کنید که اگر یک شرکت در این کشور ثبت شود، مسئولیت آن با افرادی است که به ثبت شرکت اقدام کرده اند‌. ثبت شرکت مستقل در کشور چین می تواند توسط یک شخص یا چند نفر به صورت شراکتی صورت بگیرد. افرادی که متقاضی ثبت شرکت در کشور چین هستند، معمولا شرکت با مسئولیت محدود ثبت می کنند. این مسیله بدین معنا است که هر سرمایه گذار برای سرمایه خود مسیول می باشد.

در کل سه مدل شرکت مستقل وجود دارد که عبارتند از: شرکت مشاوره، شرکت تولیدی و شرکت های تجاری. هر کدام از این ها نیاز به شرایط خاصی هستند و فرد متقاصی می تواند برای یکی ز انواع شرکت ها اقدام نماید. اما اگر در کشور چین اقدام به ثبت نمایندگی کنید، نکته مهم این است که مسئولیت قانونی و مالکیت اموال دفتر نمایندگی با شرکت اصلی است و اگر تخلفی توسط شرکت نمایندگی صورت گیرد، دفتر و شرکت اصلی باید پاسخگوی نقض قوانین باشد. برای این که بتواتید در کشور چین درخواست ثبت شرکت دهید، لازم است تا مدارکی ارائه دهید.

این مدارک را در ادامه خواهیم گفت. مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور چین عبارتند از: درخواست ثبت نام برای ثبت شرکت از طریق مراجع ذی ربط، تهیه پیش نویس سند و ارسال مجوز ، ثبت نام در ادارات مربوطه طبق قوانین ثبت شرکت در کشور چین، افتتاح حساب های بانکی برای حساب های سرمایه و تجاری پایه، ایجاد حساب کاربری، مدارو شخصی فرد یا افراد متقاضی ثبت شرکت در چین و …. .

خرید املاک و مستغلات در چین برای سرمایه گذاری

یکی از روش های اساسی و مهم در چین، برای سرمایه گذاری، خرید املاک و مستغلات است. اگر چه دولت چین در این زمینه به دلیل مبارزه با سود جویی های صورت گرفته، سخت گیری هایی ارائه داده است اما باز هم این روند سرمایه گذاری با سود همراه است. دقت کنید که راه های دیگری هم برای مهاجرت به چین وجود دارد.‌ از جمله این راه ها می توان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین اشاره نمود.

همان طور که در بخش های قبل نیز اشاره کردیم، اگر تمایل به سرمایه گذاری در بخش املاک و مستعلا در کشور چین را داشته باشید، لازم است که به طور کامل با قوانین و مقررات این کشور آشنایی داشته باشید. بازار خرید ملک در این کشور طی سالیان گذشته با رشد بسیاری مواجه شده است. خرید ملک در شهر های بزرگ تری کشور چین مااند شانکهای می تواند با سود بیش تری همراه باشد. البته نکته ای بسیار مهم در زمینه خرید املاک در چین وجود دارد که شاید همین مسئله موجب شده باشد تا در این کشور خرید ملک به صورت طولانی مدت با اقبال مواجه نباشد.

خرید املاک و مستغلات در چین برای سرمایه گذاری

خرید املاک و مستغلات در چین برای سرمایه گذاری

در حقیقت هر ملک و زمینی در کشور چین متعلق به دولت می باشد و شما تنها برای مدت زمانی که هفتاد ساله است می تواتید این ملک را به عنوان مالک منافع در اختیار خود داشته باشید. در حقیقت این مسئله که مالکیت اصلی چین در اختیار دولت این کشور است، یکی از اصلی ترین معایب سییتم خرید املاک و مستغلات در این کشور می باشد. البته محدودیت های خرید ملک در چین فقط همین مسئله نیست.‌

کشور چین برای خریداران خارجی املاک در این کشور محدودیت های بیشتری نیز اعمال کرده است که از جمله ان ها این مسئله است که شخص قبل از خرید ملک در این کشور می بایست به مدت یک سال کار در چین یا تحصیل در چین را داشته باشد. در شهر های مختلف این کشور قوانین سخت ترین نیز اعمال شده است. به طور مثال جهت خرید ملک در شهر شانگهای چین لازم است تا با یک شهروند چینی ازدواج کرده باشید. در حقیقت خرید ملک در این کشور به تنهایی نمی تواند منجر به اقامت دائم کشور چین شود.

سرمایه گداری در کشور چین و اقامت و تابعیت این کشور

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط اقامت دائم کشور چین یا تابعیت و شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری می پردازیم. اگر سرمایه گداری خارجی به مدت سه سال در این کشور سرمایه گذاری داشته باشد می تواند برای اقامت دائم چین درخواست دهد. شخص متقاضی برای این امر یا می بایست بیش از پانصد هزار دلار در صنایع مورد اعتماد دولت سرمایه گذاری کرده باشد، یا بیش از پانصد هزار دلار در شهرستان های غربی سرمایه گذاری کرده باشد، یا بیش از یک میلیون دلار سرمایه در بخش مرکزی چین داشته باشد و یا در کل این کشور بیش از دومیلیون دلار سرمایه داشته باشد‌.

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت و اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

  1. آیا چین مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

    بیشتر اقتصاد دان ها کشور چین را به عنوان یکی از کشور های پر ریسک برای سرمایه گذاری می دانند و آن را به طور کل پیشنهاد نمی دهند.

  2. آیا خارجی ها می توانند در چین سرمایه گذاری کنند؟

    بله خارجی ها می توانند در بخش های مختلف چین با توجه به قوانین این کشور سرمایه گذاری کنند.

  3. بهترین راه برای سرمایه گذاری در چین چیست؟

    طبق بررسی اقتصاد دان ها بهترین روش سرمایه گذاری در کشور چین می تواند خرید سهام یا سرمایه گذاری در صندوق منطقه وفاداری می باشد.

  4. آیا کشور چین از نظر اقتصادی مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

    بله کشور چین از نظر اقتصادی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

  5. از چه راه هایی می توان در چین سرمایه گذاری کرد؟

    از جمله روش های سرمایه گذاری در چین می توان به خرید ملک در چین و ثبت شرکت در چین و … اشاره نمود.

  6. آیا خرید املاک و مستغلات در کشور چین موجب اقامت دائم این کشور می شود؟

    خیر خرید املاک در چین موجوب دریافت اقامت دائم به طور کلی در چین نمی شود.

  7. ثبت شرکت در چین به چه روش هایی امکان پذیر است؟

    در چین هم می توان از طریق ثبت نمایندگی و هم می توان از طریق ثبت شرکت با قوانین چین اقدام نمود.

  8. پس از چه مدت زمان سرمایه گذاری در چین می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست داد؟

    پس از سه سال سرمایه گذاری با شرایط ویژه می توان برای اقامت دائم چین درخواست داد.

  9. حداقل میزان سرمایه گذاری در چین برای دریافت اقامت دائم این کشور چقدر است؟

    حداقل میزان سرمایه گذاری در کشور چین پانصد هزار دلار می باشد.

  10. از جمله معایب خرید ملک در چین چیست؟

    از جمله معایب می توان به مالکیت دولت بر ملک و حضور در این کشور برای یک سال قبل از خرید ملک اشاره نمود.

  11. آیا کشور چین از نظر امنیت برای زندگی مناسب است؟

    بله کشور چین یکی از کشور های امن در قاره آسیا محسوب می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *