شرایط زندگی در چین

در این مقاله شرایط زندگی در چین را مورد بررسی قرار می دهیم. برای مهاجرت حتی به یک شهر جدید لازم است تا جزئیات بسیاری را بررسی کنیم تا بتوانیم به راحتی و آرامش مسیر مهاجرتی خود را طی کنیم. روند مهاجرت همواره با چالش های بسیاری روبرو بوده است. با کسب اطلاعات دقیق و مناسب در ارتباط با روند مهاجرت می توان چالش های پیش روی فرد متقاضی را کم رنگ شده تر دید. برای مهاجرت به کشور چین نیز می توان با بررسی های لازم و مهم به درستی در مسیر قرار گرفت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چین یا همان جمهوری خلق چین کشوری آسیایی است که در شرق این قاره واقع شده. کشور چین نه میلیون و نهصد و پنجاه و شش هزار و نهصد و شصت و یک کیلومتر مربع وسعت دارد و از این حیث در جایگاه چهارمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ وسعت قرار دارد. پایتخت کشور چین، شهر پکن است. اما این در حالی است که بزرگ ترین شهر آن، شانگهای می باشد. زبان رسمی مردم در کشور چین، زبان ماندارین است که البته در برخی قبایل و ایالت ها با زبان های دیگری نیز صحبت می شود. طبق آخرین بررسی های صورت گرفته شده از لحاظ آماری، جمعیت کشور چین یک میلیون و سیصد و نود و نه هزار و نهصد و شصت و یک نفر می باشد و پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شود.

چین کشوری است که یکی از سریع ترین رشد های اقتصادی دنیا را داشته و توانسته پس از چندین سال تلاش بی وقفه به یکی از اقتصاد های بزرگ دنیا تبدیل شود. این مسئله به حدی جدی پیش رفت که در سال دو هزار و سیزده پس از کشور آمریکا، چین بزرگ ترین اقتصاد دنیا را داشت. پیشرفت های اقتصادی کشور چین کماکان ادامه دارد. واحد پول در این کشور یوآن چین می باشد.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به چین اقدام کنید، لازم است تا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید در راه درستی قدم بگذارید. برای مهاجرت به چین راه های زیادی است. از جمله آن ها می توان به کار در چین، سرمایه گذاری در چین، تحصیل در چین و … اشاره نمود. اگر شما در شهر های شیراز ، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز زندگی می کنید می توانید بدون هیچ دغدغه ای به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

شرایط زندگی در چین

همان طور که گفتیم برای مهاجرت به هر کشوری مانند چین، لازم است تا شرایط بسیار زیادی بررسی شود. یکی از این بررسی ها مربوط به شرایط زندگی است. اما وقتی حرف از شرایط زندگی در چین می زنیم منظور چیست؟! بررسی شرایط زندگی در چین چه چیز هایی را شامل می شود؟! در حقیقت عوامل مختلفی بر زندگی در یک کشور تاثیر دارند. از زبان مردم گرفته تا هزینه های زندگی و … .

شرایط زندگی در یک کسور در حقیقت در ارتباط با اقتصاد آن کشور، کار در کشور مربوطه، هزینه های تحصیل و زندگی، شرایط تحصیلی، شرایط مسکن، شرایط درمانی و ..‌. مطالب بسیاری ارائه می دهد. در ارتباط با چین نیز داستان به همین صورت است. دقت کنید که اگر بخواهیم در ارتباط با اقتصاد چین نکاتی بیان کنیم، باید بگوییم که اقتصاد چین امروزه بر مبنای بازار ها است و در حقیقت آن را یک اقتصاد بازاری می نامند و بر مبنای مالکیت خصوصی فعالیت می کند. سرمایه گذاری در چین در بخش خصوصی روز به روز در این کشور در حال افزایش است.

یک نکته جالب درباره اقتصاد چین باید گفت و آن این نتیجه جذاب است که طبق بررسی های صورت گرفته در سال دو هزار و هفت تا دو هزار و یازده، درصد رشد اقتصادی در چین، معادل مجموع درصد های رشد اقتصادی هفت کشود صنعتی بزرگ دنیا بوده است. این روند رو به رشد اقتصادی کماکان ادامه دارد و تا کنون یعنی سال دو هزار و بیست میلادی با قدرت رو به جلو می رود. جتی شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی بر این روند رشد نداشته است. در ادامه مقاله قصد داریم شرایط زندگی در چین را با دیدگاه های مختلف بررسی نماییم. در ادامه با ما همراه شوید.

زندگی در چین

زندگی در چین

شرایط تحصیل در چین

همان طود که گفتیم یکی از مولفه های مهم برای زندگی در چین، شرایط تحصیل در این کشور است. به طور مثال ممکن است شما برای سرمایه گذاری در چین اقدام کرده باشید و فرزندان شما قصد داشته باشند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین اقدام کنند، از این رو لازم است تا شرایط تحصیل در چین را بدانند‌.‌ تحصیل در چین یک ماجراجویی ویژه برای شما خواهد بود که در بزرگ ترین اقتصاد دنیا آن را فراموش نخواهید کرد.

گشور چین با بیش از دو هزار دانشگاه و هفت میلیون دانشجوی فارغ التحصیل در هر سال تحصیلی در رتبه اول بزرگ ترین شبکه دانشگاهی در جهان قرار گرفته است. علاوه بر آن، بیش از سیصد و هفتاد هزار دانشجوی بین المللی در چین در حال تحصیل هستند و این کشور سومین مرکز مطالعاتی بین المللی پس از آمریکا و انگلیس می باشد. رشته های تحصیلی در کشور چین بسیار متنوع هستند. صد ها رشته تحصیلی وجود دارد که دانشجویان می توانند آن ها را انتخاب کرده و در یکی از دانشگاه های چین مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه های کشور چین صد های برنامه تحصیلی و کورس ها و دوره های ویژه را با زبان انکلیسی برگزار می کنند. در حقیقت بیش از هشتصد برنامه درسی کوتاه با کیفیت به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد و در کل برای رشته های اصلی دانشگاهی بیش از دو هزار رشته تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد. در ابعاد کوچک تر تحصیل در مقطع دانش آموزی در چین نیز همراه با شرایط و امکانات ویژه است. دانش آموزان می توانند به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شوند و از امکانات ویژه آموزشی این کشور استفاده مطلوب ببرند.

نکته مهم دیگر این است که هزینه تحصیل در چین نسبت به سایر کشور ها بسیار پایین است و گزینه های اقامتی متنوعی با بودجه های مختلف وجود دارد. بورسیه های تحصیلی در چین نیز بسیار متنوع و عالی هستند و دانشجویان می توانند بسته به شرایط خود برای بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند.

شرایط درمانی در کشور چین

یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط با شرایط زندگی در یک کشور، شرایط درمانی است. فرض کنید شما برای اخذ ویزای کاری چین اقدام کرده باشید. در این صورت لازم است تا به بررسی شرایط درمانی در کشور چین نیز بپردازید.‌ سیستم بهداشت و درمان در کشور چین شامل موسسات پزشکی دولتی و خصوصی و بیمه های درمانی مختلف است. حدود نود و پنج درصد جنعیت در کشور چین حداقلی ترین پوشش های درمانی اولیه بیمه را دارند. با این وجود بیمه های درمانی فقط نیمی از هزینه های پزشکی را پوشش می دهد‌.

البته بر اساس ابتکار عمل دولت در زمینه سلامتی چین ، هزینه های مراقبت بهداشتی و درمان رو به کاهش است. چین همچنین به عنوان یک بازار بزرگ برای شرکت های چند ملیتی مرتبط با بهداشت تبدیل شده است زیر ساخت های بهداشتی در پکن، شانگهای و سایر شهر های بزرگ چین در حال نزدیک شدن به استاندارد های دنیای سلامت توسعه یافته است.‌ در این کشور بیمارستان هایی بسیار بزرگ با امکانات پیشرفته وجود دارد. این بیمارستان ها به ساکنان مناطق خود خدمات بهداشتی را به طور رایگان ارائه نمی کنند و لازم است تا هزینه های درمانی با بیمه پرداخت شود.

اما برحی از مراکز خدمات درمانی در چین وجود دارند که دارای کارکنان بین المللی هستند و یا تجهیزات مشترک بین المللی با سایر کشور ها دارند. حضور در این بیمارستان ها افراد را متحمل هزینه های بیشتری خواهد کرد. سیستم آموزش پزشکی در چین نیز مبتنی بر مدل انگلیسی است و بیشتر پزشکان با تحصیل در دوره های پنج ساله از دانشگاه های پزشکی چین فارغ التحصیل می شوند. می توانند برای کار پس از تحصیل در چین اقدام نمایند.

شرایط کار در کشور چین

طبق قانون کار در چین، زمان کار استاندارد در این کشور در هفته چهل ساعت است. روند اشتغال در کشور چین به این بستگی دارد که شما به عنوان مهاجر خارجی استخدام شوید یا یه فرد محلی. اغلب کارمندان در این کشور می تواتند طبق حقوق های اروپایی یا غربی با استاندارد های ایالات متحده همراه با طیف کاملی از مزایا و دستمزد استخدام شوند. حقوق و دستمزد به موقعیت و صنعتی که در آن کار می کنید، بستگی دارد.

اما طبق بررسی های صورت گرفته، حقوق بیشتر مهاجران و افرادی که برای مهاجرت کاری به چین رفته اند، بین بیست و پنج هزار دلار تا صد هزار دلار در سال می باشد. مزایای بسیار زیادی برای کارمندان در کشور چین خصوصا کارمندان بین المللی وجود دارد. از جمله این مزایا می توان به پاداش های استاندارد و زیاد، کمک هزینه مسکن، تعطیلات سه تا پنج هفته ای با حقوق، یک بار بلیط رایگان هواپیما در سال، مراقبت های کامل بهداشتی، بیمه کامل، پوشش مالیاتی، پوشش هزینه حمل و نقل و … می باشد.‌

شرایط کار در چین

شرایط کار در چین

خبر خوب تر این که به عنوان یک کارمند گاهی اوقات برای آموزش زبان شما نیز به صورت رایگان برنامه ها ارائه می شوند. در موقعیت های سطح بالا تر شما یک تلفن همراه و یک خودرو با راننده نیز دریافت خواهید کرد. از این رو می توان گفت که کار در کشور چین با مزایای بسیار زیادی روبرو است.

هزینه های زندگی در چین

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی یکی از مهم ترین شرایط زندگی در چین، یعنس هزینه های زندگی در چین بپردازیم. هزینه زندگی در چین شامل هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه خرید پوشاک و لوازم منزل و … می باشد. در این بخش هزینه ها را به تفکیک بررسی می نماییم.

هزینه خورد و خوراک در چین

هزینه های خورد و خوراک شامل هزینه های مصرف غذا در رستوران و هزینه خرید مواد اولیه برای پخت غذا در منزل خواهد بود. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در کشور چین بیست و پنج یوان می باشد. اگر دو نفر بخواهند برای سه وعده غذایی در چین در رستورانی معمولی هزینه کنند باید بین صد تا ششصد و هفتا و دو یوان بپردازند. هزینه یک وعده مک دونالد یا چیزی شبیه به آن سی و پنج یوآن می باشد. هزینه خرید کاپوچینو در کشور چین حدودا بیست و هشت یوآن خواهد بود‌.‌ اما باید دید هزینه مواد اولیه سوپری چقدر است. هزینه یک لیتر شیر حدودا جهارده یوآن، یک قطعه نان سفید سالم پانصد گرمی یازده و نیم یوآن، یک کیلو بزنج سفید هفت یوآن، بسته دوازده عددی تخم مرغ سیزده یوان، پنیر محلی یک کیلوگرمی نود و دو یوان، یک کیلو فیله مرغ بیست و شش و نیم یوآن، یک کیلو فیله گوشت هفتاد و جهار یوآن و … می باشد.

هزینه مسکن و حمل و نقل در چین

در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه مسکن در جین را بررسی کنیم. هزینه اجاره اپارتمان یک خوابه در چین در مرکز شهر ماهیانه سه هزار و هفتصد و نود و هفت یوان می باشد. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر های چین ماهیانه دو هزار و نود و پنج یوآن می باشد. برای اجاره اپارتمان سه خوابه در مرکز شهر لازم است تا هفت هزار و هفتصد و بیست یوآن در چین پرداخت. برای خارج از مرکز شهر این هزینه چهار هزار و چهارصد یوآن خواهد بود. برای خرید هر متر‌ مربع واحد مسکونی در مرکز شهر های چین باید پنجاه و دو هزار یوان پرداخت کرد و این هزینه برای خارج از مرکز شهر بیست و هفت هزار یوآن می باشد.‌

هزینه بلیت یک طرفه در چین دو یوان می باشد. هزینه شروع تاکسی در ترافیک نرمال در چین یازده یوان می باشد و برای هر کیلومتر تاکسی در ترافیک نرمال باید دو و نیم یوان پرداخت کرد. برای هر یک ساعت انتطار نیز تاکسی مبلغ چهل یوان دریافت می کند. هر لیتر بنزین نیز در این کشور لیتری هفت یوآن می باشد.‌

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در چین

  1. آیا زندگی در چین خوب است؟

    چین مکان خوبی برای زندگی است اما مواردی هم وجود دارد که می توان باعث اذیت اراد شود مانند فساد های مالی کلان و … .

  2. آیا زندگی در چین گران است؟

    بله و می توان گفت که آپارتمان هایی که در مرکز مسکونی واقع شده اند ، در شهرهای بزرگ سراسر چین نسبتاً گران است.

  3. چرا چین کشور خوبی است؟

    این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان است و دارای شهروندان جذاب و فریبنده است. همچنین یکی از کشورهای برجسته سیاسی و فرهنگی است که به شکل گیری جهان ما کمک کرده است.

  4. حقوق خوب در چین چقدر است؟

    متوسط میانگین حقوق کارکنان چینی در سال بیش از هشتاد و پنج هزار یوآن می باشد و هزینه مناسبی برای زندگی است.

  5. رتبه چین در آموزش چیست؟

    از سال 2013 ، چین برای دانشجویان بین المللی محبوب ترین کشور در آسیا است و در بین کشورها رتبه سوم را دارد.

  6. شرایط درمانی در چین چگونه است؟

    سیستم درمان در چین قسمت های مختلفی دارد و نود و پنج درصد مردم در این کشور بیمه درمانی دارند.

  7. سیستم آموزش دانشگاهی در چین چگونه است؟

    چین بیش از دو هزار دانشگاه دارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه های بسیار عالی ای دارند.

  8. آیا کار در چین برای مهاجران مزایایی دارد؟

    بله کار در چین مزایای بسیاری دارد و کارفرمایان چینی برای کارگران خود مزایایی همچون کمک هزینه مسکن، دوره های رایگان زبان و … ارائه می دهند.

  9. آیا چین کشور امنی برای زندگی است؟

    بله کشور چین با توجه به جمعیت بالایی خود از نظر امنیت جایگاه مناسبی دارد.

  10. هزینه هر لیتر بنزین در چین چقدر می باشد؟

    هر لیتر بنزین نیز در این کشور لیتری هفت یوآن می باشد.‌

  11. هزینه خرید مسکن برای هر متر مربع در مرکز شهرهای چین چقدر است؟

    برای خرید هر متر‌ مربع واحد مسکونی در مرکز شهر های چین باید پنجاه و دو هزار یوان پرداخت کرد.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *