املاک در چین

متاسفانه فرایند خرید املاک در چین شیادانه و مبلغانه می باشد به طوری که دولت نیز قوانین و مقررات بسیاری برای خارجی ها اعمال کرده است. خارجی ها می بایست از نیازمندیها، روند، قیمت ها و خطرات ناشی از خرید یک ملک چینی اطلاع داشته باشند تا بتوانند یک تصمیم سرمایه‌گذاری مناسب بگیرند. از این رو ما در این مقاله اطلاعات مفیدی را به نقل از کارشناس مهاجرتی موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما آورده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

خرید املاک در چین برای خارجی ها

برای بیشتر از ۶ ماه در چین زندگی کرده اید؟ آیا از پرداخت اجاره خسته شده اید؟ آیا در نظر دارید یک آپارتمان برای زندگی خودتان و خانواده تان بخرید ؟ از مقررات چینی که بر خارجی ها تحمیل می شود چقدر می دانید؟ آیا می توانید از خودتان بپرسید که آیا شما مجاز به خرید یک خانه در چین هستید یا خیر ؟ خوب بیشتر از این نگران نباشید زیرا این مقاله به تمامی این سوالات به وسیله بحث درباره روند، نیازمندیها، قیمت ها، و خطرات مربوط به خریدن املاک در چین برای خارجی ها پاسخ می دهد.

در دهه های قبل، بازار مسکن در چین رشد چشمگیری داشته و در نتیجه مالکیت خانه افزایش ۸۰ درصدی را ثبت کرده است، از این رو قیمت مسکن در سراسر کشور به شدت افزایش یافته است. بیشتر خارجی هایی که تصمیم داشتند برای مدت زمان طولانی در چین بمانند به فکر خریدن املاک شده‌اند و پس از آن که دیدند چگونه بازار مسکن به خوبی عمل می کند و حقیقت این است که کیفیت ملک مسکونی چین در حال افزایش است.

نیازمندی های خاص:

خارجی هایی که می خواهند در چین برای حداقل یک سال درس بخوانند و یا تحصیل کنند اجازه دارند که ملک بخرند. اگرچه نیازمندیهای خرید از یک ناحیه به ناحیه دیگر متفاوت می باشد. مثلا در شانگهای یک خارجی می‌بایست رسید مالیات ۱۲ ماه از ۲۴ ماه گذشته به ادارات محلی تحویل دهد و می بایست برای خرید یک خانه متاهل باشید. در بیجینگ تمام چیزی که شما نیاز دارید که به عنوان یک خارجی انجام دهید پرداخت امنیت اجتماعی و مالیات ها برای حداقل ۵ سال قبل از اجازه دولت به شما برای خرید خانه است. متاسفانه یک خارجی فقط می تواند یک ملک داشته باشد و این ملک باید مسکونی باشد.

به علاوه، برای خارجی ها ممنوع است که ملک خود را اجاره بدهند زیرا قرار بود که شما از آن به عنوان اهداف مسکونی استفاده کنید. برای خرید اموال تجاری شما اول نیاز به یک شرکت در چین به صورت شراکتی دارید. خوشبختانه، مانند تمام قوانین دیگر در چین، شما می توانید این قوانین سخت گیرانه را دور بزنید. مثلا اگر با یک وکیل محلی مشورت کنید، ممکن است بتوانید یک خانه دوم بخرید، زیرا محدود کردن مقررات دولت چین سختگیرانه دنبال نشده است. اگر شما بتوانید که خانه دومی بخرید، شما می توانید از یک نام چینی دیگر برای ثبت استفاده کنید. این کار زیاد سخت نیست زیرا از نظر فونتیکی می تواند از زبان بومی شما ترجمه شده باشد شما باید نام چینی داشته باشید تا بتوانید یک ملک را ثبت کنید.

قیمت املاک در چین

در سال‌های گذشته قیمت های املاک در چین افزایش یافته است به خصوص در شهرهای بزرگ مثل شانگهای، شنژن و بیجینگ. این موضوع در کشوری با جمعیت تقریبا 1.4 میلیارد نفر چیز عجیبی نیست، در کشوری که افراد جوانتر می‌خواهند شهری شوند و به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند ( اگرچه برای کار و خرید ملک در ایالت‌های مختلف محدودیت هایی وجود دارد که به زبان چینی به Hurkous معروف است، که شبیه به گذرنامه داخلی یا کارت شناسایی می باشد.) مطمئناً به لطف رشد سریع اقتصادی، چینی ها ثروتمند تر شده اند. اما افزایش قیمت های مسکن عمدتا به دلیل وام های مسکن سخاوتمندانه است، صرف نظر از بانکداری سایه، این به اندازه اقتصاد مکزیک بزرگ نیست.

در دهه های گذشته قیمت املاک در بیشتر کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان رشد چشمگیری داشته است. چین هم از این قاعده مستثنا نیست و خرید املاک در برخی از شهرهای بزرگ چین می تواند تبدیل به یک سرمایه گذاری صحیح شود. اگر چه به لطف قوانین و سیاست های سفت و سخت، خرید املاک در چین برای خارجی ها نیز سخت می‌باشد. بیایید نگاهی به موارد آن بیندازیم.

قیمت املاک در چین

قیمت املاک در چین

بدون شک می توان گفت که شما به یک شانس کوچک نیاز دارید تا بتوانید به خرید یک آپارتمان در چین حتی فکر کنید، مگر این که شما به فکر اقامت در یک روستا باشید. خرید یک آپارتمان در بخش مرکزی شانگهای می تواند به طور میانگین قیمت سرسام آوری معادل 15000 دلار آمریکا برای هر متر مربع داشته باشد. اگر شما مایل به مصالحه و خرید در حومه شهر هستید، شما احتمالاً می توانید با مبلغی کمتر از 7000 دلار آمریکا با این مسئله کنار بیایید. این قیمتها به راحتی با بسیاری از گرانترین مراکز شهری در جهان توسعه یافته قابل قیاس می باشد

سایت های معتبر خرید املاک در چین

  1. focus.cn
  2. Anjuke.com
  3. house365.com
  4. Zhifang
  5. SouFun
  6. cityhouse.cn
  7. Winshang
  8. ihk.cn
  9. Juwai
  10. Home77
  11. szhome.com
  12. 5i5j.com
  13. ffw.com.cn
  14. 917
  15. Guifun
  16. fangtan007.com
  17. 0722Fc
  18. tujia.com
  19. loupan.com
  20. newhouse.com.cn
  21. centaline.com.cn
  22. Soupu
  23. fangjia.com
  24. youtx.com
  25. mayi.com
  26. Jxdcw
  27. eju.com
  28. homelink.com.cn homelink.com.cn
  29. Taofang.com
  30. haozu.com

اخذ اقامت چین از طریق خرید ملک

خرید ملک سرمایه گذاری عظیمی است، مهم نیست که شما کجا زندگی می کنید ولی می توانید با مهاجرت به چین سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. بنابراین ، این مهم است قبل از این که در بازار املاک چین سرمایه گذاری کنید به سرمایه گذاری که قرار است انجام دهید اهمیت دهید. دولت به همه صاحبان املاک نیاز دارد تا مالیات بر هزینه های واقعی خانه هایشان را پرداخت کنند، ممکن است لازم باشد سه درصد از عوارض تمبر پرداخت کنید.

دو درصد مالیات نگهداری و 1.5 درصد از مالیات قرارداد و 1 درصد جریمه برای بازپرداخت ملک. عواملی در تمام هزینه هایی که در خرید ملک رخ می دهد، که ویژگی های ملک مورد نظر شما را تعیین می کند و مکان ویژگی هدف را بررسی می کند تا به سرعت ملک رویایی خود را در محل مذکور پیدا کرده و اقدام به خرید ملک کنید.

تحقیق کلید خرید ملک در چین است.هرچه زمان بیشتری صرف خرید ملک کنید بهتر است. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در جست و جوی تان برای خرید ملک استفاده کنید، از جمله روزنامه های محلی، مجلات، سایت های مالکیت آنلاین و لیست دسته بندی شده در میان دیگران. چین آژانس املاک و مستغلات دارد که شما می توانید با بسیاری از آنها تماس بگیرید تا به ملک رویایی خود برسید. بسیاری از املاک و مستغلات دفاتر دارند و ممکن است خبرنامه هایی تهیه کنند که فهرست ملک های جدید را ارائه می دهند.

یکی از مزایای کار کردن با املاک ها این است که آنها ایده خوبی از بازار مسکن فعلی و همچنین اطلاعات مرتبط با منطقه مورد علاقه شما را ارائه می دهند، همچنین نمایندگان املاک و مستغلات انگلیسی زبان می توانند به شما در مذاکره با صاحبان ملک ها برای خرید ملک کمک کنند.

روزنامه ها و مجلات زیادی وجود دارد که لیست املاک و همچنین اطلاعات مربوط به قیمت ها و روند بازار را ارائه می دهند. بسیاری از فروشندگان آینده نگر در هنگام جستجو برای فروش ملک ترجیح می دهند از مجلات استفاده کنند،زیرا آنها نگاه عمیقی از بازار املاک و مستغلات چینی و همچنین نمودارهای دقیق و تصاویر ملک ها برای فروش ارائه می دهند. اینترنت یکی از مفید ترین منابع جستجوی ملک ها است. مزیت قابل توجهی از اینترنت این است که به شما اجازه می دهد تا از کانال ها و منابع متعدد برای پیدا کردن نوع ملکی که می خواهید، استفاده کنید.

از طریق اینترنت می توانید اطلاعات مربوط به ملک ها و اطلاعات بازار را با عوامل یا آژانس های املاک تماس بگیرید و برای خبرنامه ثبت نام کنید. این منبع به شما اجازه می دهد تا به راحتی ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. داشتن ملک در چین اجازه اقامت را به شما نخواهد داد و بدین معنا نیست که شما اقامت چین را دارید. این یک ایده خوب برای بررسی سیاست فعلی ویزا قبل از سرمایه گذاری در بازار املاک چین است. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس بگیرید.

نکات مهم قبل از خرید املاک در چین

خرید ملک در چین یک انتخاب رایج برای مهاجران است که در آنجا برنامه ریزی می کنند.

الزامات خرید ملک:

پس از مدت زمانی که در چین زندگی می کنید، ممکن است متوجه شوید که وقت آن رسیده است صاحب خانه شوید. خرید ملک در چین در مقایسه با اجاره ملک ممکن است یک راه حل منطقی برای مهاجران باشد که برای مسافت های طولانی در آن هستند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که خرید خانه یا آپارتمان تان با نیاز ها و محدودیت های زیادی همراه است.

به عنوان مثال شما باید مدرکی مبنی بر اینکه شما بیش از 12 ماه در چین زندگی کرده اید، مجاز به خرید ملک باشید این زمان بسته به اینکه شما در کدام شهر چین زندگی می کنید نیز متفاوت است.در شانگهای برای مثال: شما باید نسخه هایی از رسیده مالیات چینی خود را برای اثبات اقامت در 12 ماه از 24 ماه گذشته را ارسال کنید و آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خرید و اجاره کنید. به خاطر داشته باشید که شما فقط می توانید یک ملک در چین داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که با وکیل خود و یا نماینده املاک و مستغلات در مورد تمام قواعدی که باید بر آن تاکید کنید و محدودیت های خاصی را که لازم دارید قبل از خرید ملک در چین بپردازید ،صحبت کنید.

چگونگی خرید ملک در چین برای خارجی ها

چگونگی خرید ملک در چین برای خارجی ها

چگونگی خرید ملک در چین برای خارجی ها

به ویژه کسانی که دانش محدودی از بازار مسکن، استخدام نمایندگی املاک و مستغلات در هنگام خرید ملک در چین ضروری است. آنها می توانند به شما در پیدا کردن ملک های مناسب کمک کنند و در طول روند پیدا کردن ملک از شما حمایت کنند. هنگامی که از اداره شهرداری امنیت عمومی برای اثبات اقامت طولانی مدت خود در چین بازدید کردید،می توانید از ملک های مختلف بازدید کنید و اگر یکی از ملک ها برای خرید مناسب باشد مذاکرات را آغاز کنید. بهترین راه برای انجام این کار دادن مقدمات قرارداد با شرایط و ضوابط خرید،اگر مالک فعلی موافق باشد، شما باید درصدی از قیمت توافق شده را پرداخت کنید.

به همراه صاحب فعلی پس از آن قرارداد رسمی خود را پیش بینی و امضاء کنید. به خاطر داشته باشید که به عنوان یک فرد خارجی. این قرارداد باید تایید شود و خرید باید توسط دولت تصویب شود. سرانجام شما باید به اداره امور و انتقال سند به عنوان مالک مراجعه کنید تا عنوان ملک به اسم شما منتقل شود. این کار ممکن است چند هفته طول بکشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *