ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه صحبت کنیم. برای این که دانشجویان در کشوری جدید مشغول به تحصیل شوند لازم است تا از موارد و جزئیات بسیار زیادی اطلاع داشته باشند. اگر دانشجویان قصد دارند در کشوری جدید مشغول به تحصیل باشند، باید ظرفیت پذیرش از دانشگاه های کشور مورد نظر را بدانند. اطلاع از ظریفیت دوره های تحصیلی مختلف باعث می شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی برای ادامه تحصیلات خود تصمیم درستی بگیرند و دانشگاه مورد نظر خود را با دقت مورد بررسی قرار دهند. پس اطلاع از این شرایط بسیار مهم است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به ترکیه روش ها و راه های بسیار زیادی وجود دارد. این راه ها و روش ها برای ایرانی ها نسبت به کشور های دیگر راحت تر است. از جمله روش های مهاجرت به ترکیه می توان مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه ، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ترکیه و … اشاره نمود. برای این که به این کشور مهاجرت نمایید می توانید به کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی برگزیده وکلای اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر می باشد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

دانشگاه های بسیاری در ترکیه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه دوره های تحصیلی بسیاری را ارائه می دهند. شما می توانید برای تحصیل در دوره های خاصی که زیر مجموعه رشته های پزشکی هم هستند اقدام نمایید. از جمله این دوره های تحصیلی می توان به تحصیل داروسازی در ترکیه، تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه، تحصیل پرستاری در ترکیه، تحصیل مامایی در ترکیه و … نیز اشاره نمود. هر کدام از این رشته ها در دانشگاه های مختلف کشور ترکیه دارای ظرفیت خاصی هستند و تعداد خاصی از دانشجویان را برای پذیرش قبول می کنند.

اگر تمایل به تحصیل در ترکیه برای رشته های پزشکی را دارید لازم است تا اقدامات ویژه ای انجام دهید. هر کدام از این اقدامات شما را برای رسیدن به نتیجه مورد نظرتان و تحصیل پزشکی در رشته مورد نظرتان آماده می کنند. هر مرحله که پیش می روید و موفقیت در هر مرحله را تنظیم می کنید، می توانید که به ظرفیت مورد نظر دانشگاه ها نزدیک تر شوید و در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایید. به طور مثال برای پذیرش در رشته های پزشکی در ترکیه لازم است تا آزمون های خاصی را ثبت نام نموده و در آن ها شرکت کنید.

در صورت قبولی در این آزمون ها می توانید به راحتی در مسیر پذیرش از دانشگاه ها پیش بروید. دانشگاه های ترکیه علاوه بر این که در کل دنیا دارای رتبه های برتری هستند و بسیاری از آموزش های زبان انگلیسی را ارائه می دهند، با دانشگاه های سراسر دنیا و همچینن داخلی ترکیه نیز فعالیت می کند. بنابراین ، بسته به جایی که در حرفه خود هستید یا اهدافی که شما در نظر دارید ، دانشگاه های ترکیه می توانند چیزی متناسب با درخواست های شما ارائه دهند.

عدم افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی در ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با یکی از مهم ترین اخبار مربوط به پذیرش از دانشگاه های ترکیه صحبت کنیم. در حقیقت بحث ما صحبت در ارتباط با عدم افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی در ترکیه می باشد. در سال های گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه های ترکیه برای رشته های پزشکی با قانون پنجاه درصد بوده است. امسال یعنی در سال دو هزار و بیست میلادی ظرفیت پذیرش رشته های مختلف در ترکیه به حالت آزاد در آمده است و دانشجویان رشته های مختلف البته به غیر از پزشکی و دندانپزشکی می توانند برای درخواست پذیرش امیدوار تر باشند.

در حقیقت هر دانشگاهی برای بخش بین الملل به دلخواه خود می تواند پذیرش داشته باشد. اما در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه این اتفاق نیفتاده است و مانند حالت سال های قبل کماکان ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه برای دانشجویان به دو سهم پنجاه درصدی می رسد. در واقع کمامان ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی و و دندانپزشکی ترکیه برای دانشجویان بین المللی نیمی از کل ظرفیت رشته مربوطه خواهد بود. دقت کنید که این کار به دلیل شرایط بسیار خاص رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. علاوه بر آن امکانات دانشگاه های پزشکی ترکیه برای دانشحویان بین المللی و پذیرش آن ها دارای محدودیت های خاصی می باشد.

ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه های مختلف ترکیه

در این بخش از مقاله ما در ارتباط با ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه صحبت می کنیم تا ببینیم که هز دانشگاه چه ظرفیت خاصی را برای رشته پزشکی و دندانپزشکی در شرایط خاص ارائه می دهد. البته در زمینه ظرفیت پذیرش از دانشگاه های مختلف باید به مولفه های بسیاری دقت داشته باشید. یکی از مهم ترین مولفه های تاثیر گذار بر ظرفیت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه های ترکیه، مسئله زبان است.

توجه به این نکته ضروری است که تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقاطع مختلف و در رشته های مختلف به زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی امکان پذیر است. از این رو باید به ظرفیت پذیرش برای هر رشته در هر زبان تحصیلی توجه داشت. به عبارتی هر زبان تحصیلی دارای ظرفیت خاصی برای دانشجویان است. پس برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید مولفه زبان تحصیل را به دقت بررسی کنید. حال ببینیم ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف ترکیه چگونه است؟؟

ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه

در این بخش از مقاله در ارتباط با ظرفیت پذیرش از دانشگاه های ترکیه صحبت می کنیم و هدف ما بررسی ظرفیت پذیرش پزشکی از دانشگاه استانبول ترکیه می باشد. دانشگاه استانبول ترکیه دارای دانشکده های بسیاری است که رشته های مختلفی را با ظرفیت های گوناگون برای دانشجویان ارائه می دهد. در این دانشگاه تحصیل پزشکی و زیر شاخه های آن هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی استانبولی ارائه می شود و هر کدام از این دوره ها ظرفیت خاص خود را دارند. حال ببینیم هر کدام  از این رشته ها چه ظرفیتی را برای پذیرش دانشحویان خواهند داشت.

ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه

ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه

ظرفیت پذیرش اعلام شده توسط این دانشگاه برای سال تحصیلی دو هزار و بیست و دو هزار و بیست و یک میلادی می باشد. ظرفیت پذیرش را بر مبنای زبا تحصیل هر رشته بیان می کنیم. برای تحصیل پزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه به زبان ترکی ظرفیت دوازده نفر می باشد. ظرفیت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه چهار نفر است. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه به زبان ترکی با ظرفیت هشت نفر ارائه می شود و برای تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی ظرفیت چهار نفر می باشد.

ظرفیت پذیرش از رشته داروسازی ر این دانشگاه برای زبان ترکی شش نفر است و برای زبان انگلیسی هم به همین تعداد خواهد بود. ظرفیت تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه استانبول نیز به طور کلی با دوازده نفر برای دانشجویان اعلام شده است. دقت کنید که این ظرفیت های اعلام شده برای دانشجویان بین المللی می باشد. البته دانشگاه استانبول ظرفیت های جداگانه اس را برای دانشجویان کشور های خاص با ملیت های آفریقایی و اندونزیایی در نظر گرفته است.

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه آتاتورک ترکیه

در این بخش از مقاله ظرفیت تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آتاتورک ترکیه را بیان می کنیم. خبر مهم برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه این است که دانشگاه آتاتورک برای سال تحصیلی جدید یعنی دو هزار و بیست میلادی افزایش طرفیت داده است. در واقع در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نسبت به سال گذشته ظرفیت خود را بیشتر کرده است.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه دارای ظرفیت پذیرش بیست و پنج نفری می باشد. ظرفیت پذیرش برای تحصیل در ترکیه برای این دانشگاه و رشته پزشکی به زبان ترکی استانبولی بیست و پنج نفر می باشد. ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی نیز بیست و پنج نفر است. برای داروسازی این دانشگاه ظرفیت سی نفره را اعلام نموده است و برای پرستاری در ترکیه و این دانشگاه ظرفیت دو گروه پنجاه نفره است.

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه آنکارا ترکیه

دانشگاه آنکارا ترکیه یکی از دانشگاه های معروف این کشور می باشد که برای سال تحصیلی جدید یعنی سال دو هزار و بیست- دو هزار و بیست و یک میلادی ظرفیت رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن را اعلام کرده است. در این بخش از مقاله ما به بررسی و معرفی ظرفیت پذیرش از این دانشگاه می پردازیم تا بتوانید برای تحصیل در ترکیه به راحتی تصمیم بگیرید.

ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه به زبان ترکی سی نفر است و این در حالی است که ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه آنکارا به زبان انگلیسی بیست نفر می باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه ظرفیت پذیرش سی نفر است. این در حالی است که ظرفیت تحصیل داروسازی به زبان ترکی بیست نفر و به زبان انگلیسی نیز بیست نفر می باشد.

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه اژه ترکیه

یکی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در ترکیه دانشگاه اژه ترکیه می باشد که در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ظرفیت پذیرش از این دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی صحیت کنیم. ظرفیت رشته های پزشکی و داروسازی این دانشگاه نسبت به سال دو هزار و نوزده میلادی دو برابر شده است و ظرفیت رشته دندانپزشکی نیز دارای افزایش ده نفری بوده است.

در این دانشگاه برای پزشکی ظرفیت پذیرش به بیست نفر افزایش یافته ایت. این در حالی است که ظرفیت پذیرش ذر رشته دندانپزشکی سی نفر، رشته داروسازی سی نفر، رشته پرستاری چهل نفر، رشته مامایی بیست نفر و روانشناسی هم ده نفر می باشد. این دانشگاه ظرفیت ها را فارغ از زبان تحصیل ارائه داده است.

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه اژه ترکیه

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه اژه ترکیه

ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه کارادنیز ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های کشور ترکیه که برای سال تحصیلی جدید ظرفیت رشته های خود را اعلام نموده است، دانشگاه کارادنیز ترکیه می باشد. ذشته های زیر شاخه پزشکی در این دانشگاه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در ترکیه این دانشگاه را انتخاب می کنند.

ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه کارادنیز ترکیه بیست نفر می باشد که فارغ از زبان آموزش است. برای رشته دندانپزشکی در این دانشگاه طرفیت رشته پانزده تفر اعلام شده است. ظرفیت رشته داروسازی در دانشگاه کارادنیز ترکیه نیز پانزده نفر می باشد. این رشته ها هم همانند پزشکی فارغ از زبان تحصیل اعلام ظرفیت شده اند.

ظرفیت رشته های پزشکی در دانشگاه چکوروا ترکیه

دانشگاه چکوروا ترکیه نیز همانند سایر دانشگاه های این کشور برای سال تحصیلی جدید یعنی سال دو هزار و بیست میلادی ظرفیت رشته های مورد نظر خود را اعلام نموده است. ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه چکوروا پانزده نفر اعلام شده است و این در حالی است که برای رشته دندانپزشکی این دانشگاه ظرفیتی اعلام نکرده است. ظرفیت رشته داروسازی در این دانشگاه ده نفر می باشد.

ظرفیت رشته های پزشکی در دانشگاه الوداغ ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه الوداغ ترکیه و ظرفیت پذیرش پزشکی از این دانشگاه صحبت کنیم. ظرفیت اعلام شده برای سال تحصیلی دو هزار و بیست میلادی می باشد. برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه ظرفیت تحصیل پنجاه و یک نفر می باشد. ظرفیت رشته دامپزشکی در این دانشگاه نیز پنجاه و یک نفر است. اما برای پذیرش در رشته پرستاری باید بدانید که ظرفیت پذیرش سی و چهار نفر است.

سوالات متداول در ارتباط با ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

  1. آیا دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های بسیاری در ترکیه وجود دارند که برای تحصیل پزشکی دارای اعتبار زیادی هستند.

  2. آیا ترکیه کشوری مناسب برای زندگی و تحصیل می باشد؟

    بله ترکیه یکی از کشور های با شرایط مناسب برای زندگی و تحصیل است.

  3. ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه به چه مولفه هایی بستگی دارد؟

    ظرفیت پذیرش به دانشگاه مورد نظر و زبان تحصیل در رشته مورد نظر بستگی دارد.

  4. آيا دانشگاه های ترکیه ظرفیت تحصیل پزشکی در سال ۲۰۲۰ میلادی را اعلام کرده اند؟

    بله برخی از دانشگاه های ترکیه ظرفیت پذیرش سال تحصیلی جدید را اعلام کرده اند.

  5. ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه آتاتورک ترکیه چقدر است؟

    تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی در این دانشگاه دارای ظرفیت پذیرش بیست و پنج نفری می باشد.

  6. آيا ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است؟

    بله برخی از دانشگاه ها در رشته های پزشکی افزایش ظرفیت داشته اند.

  7. چند درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه برای دانشجویان بین المللی است؟

    پنجاه درصد از طرفیت کل دانشگاه برای رشته های پزشکی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

  8. ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه استانبول ترکیه چقدر است؟

    پزشکی به زبان ترکی دوازده نفر و به زابن انگلیسی چهار نفر ظرفیت دارد.

  9. ظرفیت رشته های پزشکی در دانشگاه الوداغ ترکیه چقدر می باشد؟

    ظرفینت پزشکی و دامپزشکی هر کدام پنجاه و یک نفر و پرستاری سی و چهار نفر می باشد.

  10. ظرفیت پذیرش دانشگاه چکواروا ترکیه چقدر است؟

    ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه چکوروا پانزده نفر اعلام شده است.

  11. ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه اژه ترکیه در سال ۲۰۲۰ میلادی چقدر است؟

    در این دانشگاه ظرفیت پزشکی برای سال جدید بیست نفر می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

  1. رویا گفت:

    سلام وقت بخیر تاریخ ثبت نام معدل بالای 18 کی می باشد وچگونه باید ثبت نام کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ددلاین هر دانشگاه متفاوت است و باید با توجه به ددلاین دانشگاه شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *