مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان

در این مقاله که با هدف بررسی شرایط خاص و به همت کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی تهیه شده است قصد داریم در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان صحبت کنیم. تحصیل در کشور های مختلف نیازمند اطلاع از شرایط خاصی است که با استفاده از این شرایط می توان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی نمود. اما نکته ای که مهم است، این می باشد که هر کشور قوانین و شرایط خاص خود را دارد. از این رو اگر تمایل دارید برای ادامه راه تحصیلی خود کشور خاصی را انتخاب نمایید، لازم است تا در ارتباط با روند تحصیلی در کشور های گوناگون اطلاع داشته باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به بلغارستان و مهاجرت به صربستان می توان از راه های زیادی اقدام نمود. جهت مهاجرت به بلغارستان می توان از طریق مهاجرت تحصیلی به بلغارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به بلغارستان، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در بلغارستان و … اقدام نمود. در نقطه مقابل نیز برای مهاجرت به صربستان می توان از راه هایی مثل مهاجرت از طریق کار در صربستان، مهاجرت از طریق خرید ملک در صربستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در صربستان و … اقدام نمود. برای اطلاع از هر روش مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان

اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی به بلغارستان و یا صربستان را دارید، می توانید با مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان در ارتباط با شرایط تحصیلی در این دو کشور اطلاع داشته باشید و ببینید که تحصیل در کدام یکی از این دو کشور می تواند برای شما همراه با مزایای بیشتری باشد. تجصیل در هر دو کشور صربستان و بلغارستان برای دانشجویان حايز اهمیت است و هر کدام از این کشور ها در مقایسه با دیگری دارای مزایا و معایبی هستند.

از این رو لازم است تا سیستم تحصیلی هر دو کشور مورد مقایسه قرار گیرد و بدانیم که تحصیل و زندگی در کدام یک از این دو کشور اروپایی برای دانشجویان بهتر است؟! دقت کنید که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان برای دانشجویان در دسترس است و دانشجویان می توانند برای تحصیل در این کشور ها در رشته های مختلف اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که برای اقامت در صربستان و اقامت در بلغارستان جهت تحصیل لازم است تا شرایط زندگی افراد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی شرایط زندگی در صربستان و شرایط زندگی در بلغارستان باعث می شود تا بدانیم هزینه های زندگی در بلغارستان نسبت به هزینه های زندگی در صربستان چه مزایا یا معایبی را می تواند شامل شود. از این رو در ابتدای راه هزینه ها و شرایط زندگی در این دو کشور را برای دانشحویان مقایسه می کنیم.

مقایسه شرایط زندگی در صربستان و بلغارستان

در این بخش از مقاله به مقایسه شرایط و هزینه های زندگی در صربستان و بلغارستان می پردازیم و تا حدودی با این دو کشور آشنا خواهیم شد. کشور های بلغارستان و صربستان دو کشور در همسایگی هم می باشند. همسایه های دیگر کشور بلغارستان عبارتند از رومانی، مقدونیه، یونان و ترکیه. این در حالی است که کشور صربستان با کشور های رومانی، مجارستان و مقدونیه دارای مرز مشترک می باشد. هر دو این کشور ها در جنوب شرقی اروپا قرار دارند ولی شرایط سیاسی و اجتماعی آن ها یقینا دارای تفاوت های بسیاری است.

پایتخت کشور بلغارستان شهر صوفیا و پایتخت کشور صربستان شهر بلگراد می باشد. زبان رسمی مردم در کشور بلغارستان بلغاری و زبان رسمی مردم در کشور صربستان، زبان صربستانی می باشد. کشور بلغارستان کشوری عضو اتحادیه اروپا است اما کشور صربستان عضو اتحادیه اروپا نمی باشد. واحد پولی در کشور بلغارستان لف بلغارستان است و واحد پولی در کشور صربستان دینار صربستان می باشد. جمعیت کشور بلغارستان بیش از هفت میلیون نفر و جمعیت کشور صربستان بیش از شش میلیون نفر می باشد. نکته آخر در این زمینه این است که بلغارستان از نظر مساحتی از کشور صربستان بزرگ تر است.

مقایسه اعتبار تحصیلی بین کشور های بلغارستان و صربستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به مغرفی روند اعتبار تحصیلی دو کشور بلغارستان و صربستان بپردازیم و فرایند این دو کشور را در زمینه اعتبار تحصیلی با هم مقایسه نماییم. منظور از اعتبار تحصیلی بین این دو کشور و مقایسه آن این است که بیینیم جایگاه مدارک تحصیلی اخذ شده از هر دانشگاهی چگونه است و دانشگاه های کدام کشور دارای اعتبار بیشتری در کل دنیا و اتحادیه اروپا هستند.

مقایسه اعتبار تحصیلی بلغارستان و صربستان

مقایسه اعتبار تحصیلی بلغارستان و صربستان

دقت کنید که ما در بخش قبلی مقاله و در زمینه معرفی کشور های بلغارستان و صربستان به این نکته اشاره کردیم که کشور بلغارستان جزو اتحادیه اروپا محسوب می شود و این در حالی است که کشور صربستان عضو اتحادیه اروپا نیست! اما این مسئله چه تاثیری بر روند تحصیلی دانشجویان خواهد داشت؟؟ دقت داشته باشید که در همین راستای تحصیل در بلغارستان باید گفت که کشور بلغارستان عضو ناحیهه آموزش عالی اروپا یعنی EHEA می باشد و دوره های تحصیلی در این کمشور دارای اعتبار بالایی در کل اروپا و مورد تایید کشور های دیگر اتحادیه اروپا هستند.

اما در نقطه مقابل صربستان از این روند آموزشی پیروی نمی کند و تحصیل در صربستان این مزیت را با خود به همراه ندارد. از این رو در این بخش می توان به این نتیجه رسید که اعتبار دوره های تحصیلی در کشور بلغارستان به مراتب بالا تر از اعتبار دوره های تحصیلی در صربستان است. از این رو تحصیل در بلغارستان برای دانشجویان بین المللی بسیار بهتر خواهد بود. در حقیقت سیستم آموزشی بلغارستان در زمینه تحصیلات تکمیلی به مراتب شرایط بهتری نسبت به سیستم آموزشی در صربستان دارد.

مقایسه جزئیات تحصیل در بلغارستان و صربستان

بررسی مقایسه ای شرایط تحصیل در بلغارستان و صربستان به ما این کمک را می کند که بدانیم برای تحصیل در کدام کشور شرایط بهتری خواهیم داشت و تحصیل در کدام کشور معتبر تر خواهد بود. این کشور ها دارای شرایط تحصیلی خاصی هستند و به دلیل هزینه های منسب تحصیل و زندگی در کنار دوره های تحصیلی جامع و دانشگاه های مناسب به عنوان کشور های اروپایی با مزیت های بسیار جهت تحصیل به شمار می روند.

اما با تمام این ها قطعا تفاوت هایی نیز در زمینه شرایط تحصیلی با یکدیگر دارند و هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد. ر کشور بلغارستان شرایط تحصیل در دانشگاه ها به گونه ای است که شما می توانید در هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل خود را به زبان انگلیسی نیز داشته باشید. در واقع علاوه بر تحصیل به زبان بلغاری می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل داشته باشید.

این در حالی است که دانشگاه های صربستان تحصیل در این کشور و دوره های آن را عموما به زبان صربستانی ارائه می دهند و در واقع دوره های کم تری به زبان انگلیسی در این کشور برای دانشجویان ارائه می شود. کشور صربستان بورسیه های تحصیلی صربستان را برای دانشجویان ارائه می دهد و در کشور بلغارستان نیز بورسیه های تحصیلی بلغارستان ارايه می شود. از این رو  می توان گفت که در هر دو کشور برنامه بورسیه های تحصیلی چه در حالت دولتی و چه در حالت دانشگاهی و رشته ای در دسترس دانشجویان می باشد.

اما مسئله بعدی که در این بخش به آن اشاره می کنیم اعتبار دانشگاه های این دو کشور در رنکینگ جهانی است. بهترین دانشگاه در میان دانشگاه های بلغارستان دانشگاه صوفیا بلغارستان است که این دانشگاه در رنکینگ جهانی کیو اس در سال جدید دارای رتبه ششصد و هفتاد و یک می باشد. اما در میان دانشگاه های صربستان، بهترین دانشگاه، دانشگاه بلگراد است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی دانشگاه های دنیا یا همان رتبه بندی کیو اس رتبه ای بین هشتصد تا هزار را به خود اختصاص داده است. از این رو در بلغارستان شرایط تحصیل در زمینه رتبه بندی کیو اس بهتر از صربستان می باشد.

مقایسه شرایط کار در زمان تحصیل بین بلغارستان و صربستان

دانشجویان زمانی که به کشور های مختلف و یا یکی از کشور های بلغارستان و یا صربستان مهاجرت می کنند، برای بررسی روند زندگی خود و تامین هزینه های تحصیل در بلغارستان  و هزینه های تحصیل در صربستان و همینطور هزینه های زندگی در این دو کشور می توانند مشغول به کار شوند. در حقیقت دانشجویان امکان کار در زمان تحصیل در بلغارستان و کار در زمان تحصیل در صربستان را خواهند داشت. اما مسئله مهم این است که آیا شرایط یافتن کار در بلغارستان با کار در صربستان یکسان است؟!

دقت کنید که دانشجویان در هر دو کشور اجازه بیست ساعت کار در زمان تحصیلات خود خواهند داشت. نکته مهم دیگر این است که هر دو کشور پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان ویزای جستحوی کار می دهند و دانشجویان می توانند برای کار در این دو کشور مشغول شوند. البته بهتر این است که پیشنهاد معتبری هم داشته باشند. اما با این وجود اطلاع از نرخ بیکاری در هر دو کشور می تواند در زمینه اشتغال به کار مفید باشد.

نرخ بیکاری در بلغارستان چهار درصد می باشد و این در حالی است که نرخ بیکاری در صربستان نزدیک به ده درصد می باشد. از این رو یافتن کار در بلغارستان به نسبت راحت تر از صربستان می باشد. میانگین درآمد ماهیانه در بلغارستان نزدیک به دو هزار و پانصد یورو و در صربستان نزدیک به هزار و هشتصد یورو می باشد. از این رو بازار کار یلغارستان برای کار دانشجویی بهتر از صربستان می باشد.

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی بین بلغارستان و صربستان

در این بخش از مقاله مهم ترین بخش تحصیل در بلغارستان و تحصیل در صربستان را بیان می کنیم. در حقیقت قصد داریم در رابطه با هزینه تحصیل در صربستان، هزینه تحصیل در بلغارستان، هزینه زندگی در صربستان و هزینه زندگی در بلغارستان نکاتی را ارائه کنیم. در ابتدا در ارتباط با هزینه تحصیل صحبت می کنیم. هزینه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان برای یک سال تحصیلی پ به طور میانگین بین دو هزار و نهصد یورو تا هشت هزار یورو می باشد.

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی بین بلغارستان و صربستان

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی بین بلغارستان و صربستان

این در حالی است که هزینه های تحصیل در صربستان به صورت سالیانه با میانگین هزینه دانشگاه های مختلف بین پانصد تا دو هزار و پانصد یورو می باشد. پس با این بررسی می توان گفت که هزینه های تحصیل در صربستان نسبت به بلغارستان کم تر است. اما ببینیم شرایط هزینه های زندگی در این دو کشور دارای چه حالتی می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در کشور های صربستان و بلغارستان تقریبا مشابه با یکدیگر است و برای دانشجویان بسیار مناسب می باشد. اما ببینیم سایر هزنیه های ماهیانه برای زندگی دانشجویان در کشور های بلغارستان و صربستان چگونه است؟!

هزینه ماهیانه زندگی در کشور بلغارستان به جز هزینه سکونت بین چهارصد و هشتاد تا پانصد و پنجاه یورو می باشد. اما هزینه های زندگی در صربستان به طور ماهیانه برای دانشجویان بین دویست و پنجاه یورو تا سیصد یورو می باشد. از این رو می توان گفت که هزینه زندگی در صربستان کمی ارزان تر از هزینه زندگی در بلغارستان می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان

  1. آیا کشور صربستان برای زندگی و تحصیل مناسب است؟

    بله این کشور برای زندگی و تحصیل مناسب است اما عضو اتحادیه اروپا نمی باشد.

  2. آیا شرایط تحصیل و زندگی در کشور بلغارستان مناسب است؟

    بله کشور بلغارستان کشوری جزو اتحادیه اروپا و مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  3. اعتبار مدرک تحصیلی بلغارستان بیشتر است یا صربستان؟

    با توجه به شرایط روند آموزشی مبتنی بر اتحادیه اروپا، تحصیل در بلغارستان اعتبار بیشتری دارد.

  4. آیا هر دو کشور صربستان و بلغارستان از سیستم آموزشی اتحادیه اروپا پیروی می کنند؟

    خیر کشور صربستان از این سیستم پیروی نمی کند.

  5. آیا امکان کار در زمان تحصیل در بلغارستان و صربستان وجود دارد؟

    بله در هر دو کشور می توان برای کار در زمان تحصیل به مدت بیست ساعت در هفته اقدام نمود.

  6. یافتن کار در بلغارستان راحت تر است یا در صربستان ؟

    با توجه به شرایط مولفه بیکاری یافتن کار در بلغارستان راحت تر است.

  7. هزینه های تحصیل در بلغارستان چه تفاوتی با هزینه های زندگی در صربستان دارد؟

    هزینه های تحصیل در بلغارستان نسبت به صربستان گران تر است.

  8. هزینه های زندگی در بلغارستان بیشتر است یا در صربستان؟

    هزینه های زندگی در صربستان بهتر از بلغارستان است.

  9. آیا دانشگاه های صربستان نسبت به دانشگاه های بلغارستان شرایط رتبه بندی بهتری دارند؟

    خیر دانشگاه های بلغارستان از لحاظ شرایط رتبه بندی کیو اس بهتر هستند.

  10. آيا امکان تحصیل در بلغارستان و صربستان به زبان انگلیسی موجود است؟

    بله اما بلغارستان دوره های تحصیلی بیشتری را به زبان انگلیسی دارد.

  11. با مقایسه شرایط تحصیل در صربستان و بلغارستان، کدام کشور برای تحصیل بهتر است؟

    با این مقایسه متوجه می شویم که شرایط تحصیل در بلغارستان بهتر از صربستان است.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *