آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS امتحانی است که برای دانشجویان خارجی یا ترکیه ای خارج از کشور علاقه مند به تحصیل در  ترکیه در دانشگاه استانبول برگزار می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

YOS (آزمون دانشگاهی استانبول برای دانشجویان خارجی یا خارج از ترکیه)

  • فرم ثبت نام را کامل پر کنید، عکس دیجیتال خود را در بخش موردنظر آپلود نمایید و فراموش نکنید که اطلاعات را ذخیره کنید. شماره ی فرم ثبت نام شما از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.
  • هزینه ی آزمون را از طریق یک حساب بانکی آموزشی از راه دور و فعال به حساب کادر آموزشی IU بریزید و پیش از تمام شدن مهلت ثبت نام شماره ی فرم خود را دریافت نمایید.
  • وارد سیستم شوید و رسید بانک را آپلود کنید و همچنین عکسی از صفحه ی پاسپورت خود را که حاوی اطلاعات مربوط به هویت شماست، آپلود نمایید.
  • زمانی که هزینه ی ثبت نام شما به حساب بانکی منتقل و مکانی که شما در آن در آزمون شرکت خواهید کرد قطعا مشخص شد، می توانید گواهی ثبت نام در آزمون خود را پرینت بگیرید.
  • محلی که امتحان شما در آن برگزار می شود روی این گواهی ثبت نام در آزمون نوشته شده است.

 

قوانین برگزاری آزمون yos ترکیه

YÖS امتحانی است که برای دانشجویان خارجی یا ترکیه ای خارج از کشور علاقه مند به تحصیل در دانشگاه استانبول برگزار می شود. نتیجه ی این آزمون را می توان برای ثبت نام در بخش دانشجویان خارجی یا خارج از کشور دانشگاه استانبول (İU) به کار برد. این امتحان به وسیله ی دانشگاه استانبول برگزار می شود.

  • آزمون YÖS سال 2015 در تاریخ شنبه 16 می 2015 ساعت 15:00 عصر طبق زمان محلی ترکیه برگزار خواهد شد.
  • برای آزمون های YÖS ی که خارج از ترکیه برگزار می شوند، زمان برگزاری در تقویم YÖS آورده شده است.
  • آزمون YÖS به صورت همزمان در تمام مراکز آزمون برگزار می شود.
  • گواهی YÖS برای یک سال تحصیلی پس از تاریخ آزمون اعتبار دارد.
  • زبان مورداستفاده برای برقراری ارتباط با دانشگاه استانبول باید انگلیسی یا ترکی باشد.
  • ثبت نام برای آزمون بین تاریخ 16 مارس تا 20 آوریل 2015 و فقط به صورت آنلاین انجام می شود.

قوانین برگزاری آزمون yos ترکیه

پس از پر کردن فرم ثبت نام، سیستم به صورت اتوماتیک شماره ی فرم را به آدرس ایمیل شما می فرستد.

  • شما باید هزینه ی شرکت در آزمون را دربازه ی زمانی داده شده برای ثبت نام به حساب İU واریز کنید و شماره ی فرم خود را در رسید بانکی بنویسید.
  • متقاضیانی که فرم ثبت نام آنها تایید شده است باید گواهی ثبت نام در آزمون را با استفاده از شماره ی فرم داده شده پرینت نمایند. متقاضی باید هنگام شرکت در آزمون گواهی ثبت نام در آزمون و پاسپورت معتبر خود را همراه داشته باشد.
  • متقاضیانی که گواهی ثبت نام در آزمون خود را گم کرده اند می توانند با استفاده از شماره ی فرم خود وارد سیستم شده و دوباره گواهی را پرینت نمایند.

نتایج آزمون YOS ترکیه

نتایج آزمون YÖS را تنها می توان برای ثبت نام در رشته ی مرتبط دوره های لیسانس به کار برد. از این نتایج نمی توان برای انتقال به دانشگاه استانبول برای کسانی که در موسسات آموزش عالی  مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، مشغول به تحصیل ( در دوره ی لیسانس) بوده اند، استفاده کرد یا برای ثبت نام کسانی که مایل به شرکت در دوره های فوق لیسانس هستند، به کار گرفت. متقاضیانی که برای شرکت  در آزمون YÖS ناچار به سفر هستند، خود مسئولیت دریافت اقامت، یافتن محل سکونت، پرداخت هزینه ی معیشت و غیره را دارند. اما به این منظور شما می توانید با وکلای ما در موسسه توسعه گران مهر صحبت کنید و از آنها کمک بخواهید.

 

هزینه ثبت نام آزمون YOS ترکیه

هزینه ی ثبت نام پرداخت شده توسط متقاضی نمی تواند برای شرکت در آزمون سال های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که هزینه ی شرکت در آزمون پرداخت نشده باشد، فرم ثبت نام معتبر نخواهد بود. هزینه ی پرداخت شده توسط متقاضیانی که با وجود پرداخت هزینه از ثبت نام صرف نظر می کنند؛ کسانی که بیشتر از 1 بار هزینه را پرداخت می کنند، کسانی که فرم ثبت نامشان غیرمعتبر تلقی می شود، کسانی که نمی خواهند یا نمی توانند در آزمون شرکت کنند؛

کسانی که در جلسه ی آزمون پذیرفته نمی شوند یا از جلسه ی آزمن اخراج می گردند، کسانی که در خود آزمون پذیرفته نمی شوند یا برگه های آزمونشان غیرمعتبر تلقی شده برگردانده نخواهد شد. به علاوه پرداختی برای خدماتی که رایگان هستند هم بازگردانده نمی شود.

قوانین آورده شده در این راهنما می توانند پس از تاریخ انتشار آن به صلاح دید مسئولان عالی رتبه ی دانشگاه، دفتر آموزش عالی ترکیه، دفتر ارزشیابی ترکیه و دفتر پذیرش دانشجوی دانشگاه استانبول و همچنین شورای تصمیم گیری دانشگاه استانبول ترکیه تغییر کنند. این که در صورت تغییر چه فرآیندی باید دنبال شود، به وسیله ی دانشگاه استانبول مشخص خواهد شد. اقداماتی که درباره ی مسائل خارج از این راهنما صورت می گیرد، طبق نظر شورای تصمیم گیری دانشگاه استانبول خواهد بود.

هزینه ثبت نام آزمون YOS ترکیه

منابع آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

YÖS از “آزمون مهارت های یادگیری پایه” تشکیل شده است که استدلال انتزاعی را ارزیابی می کند. این بخش شامل 80 سوال، 45 سؤال IQ و  35 سوال از ریاضیات می شود. مدت زمان این آزمون 90 دقیقه است. محتوای YÖS بر اساس هر دانشگاه متغیر است. برخی از دانشگاه بخش IQ را ندارند، در حالی که برخی از دانشگاه ها آزمون های YÖS مشکل تری نسبت به دیگر دانشگاه ها برگزار می کنند.

با این حال، به طور کلی، YÖS شامل بخش اعظمی از سوالات ریاضی تشکیل شده است؛ از موضوعات پایه تا پیشرفته. YÖS تقریبا تمام موضوعات ریاضی دبیرستان از پایه را پوشش می دهد، که ممکن است برای دانش آموزان بدون پایه ریاضی مشکل باشد. برای دریافت نمونه سوالات YÖS از دانشگاه استانبول اینجا کلیک کنید و برای دریافت نمونه سوالات YÖS از دانشگاه آنکارا اینجا کلیک کنید. هر سوال YÖS در 3 یا 4 زبان متفاوت با بیشترین استفاده مانند ترکی، انگلیسی، عربی، فارسی، آلمانی و غیره نوشته می شود. همه دانشگاه ها آزمون YÖS را برگزار نمی کنند، این دانشگاه ها نمرات YÖS دیگر دانشگاه ها را قبول می کنند.

آزمون YÖS شامل دو آزمون می شود، آزمون مهارت های یادگیری پایه که استدلال انتزاعی را ارزیابی می کند. سوالات دارای حداقل وابستگی به زبان هستند اما توضیحات به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. این بخش شامل 80 سوال، 45 IQ و 35 ریاضی است و 90 دقیقه طول می کشد. “آزمون مهارت زبان ترکی ” درک متقاضیان از زبان نوشتاری ترکیه را ارزیابی می کند. آزمون زبان ترکی 60 دقیقه طول می کشد. این بخش به این علت بکار می رود که آیا متقاضی پذیرفته شده در برنامه تحصیلی به زبان ترکی قادر به شروع سریع آن دوره است یا نه.

کتاب های YÖS نقش بزرگی در آماده شدن برای آزمون YÖS بازی می کنند. کار کردن با کتاب ها روشی ضروری است، مخصوصا برای دانشجویانی که مایل به شروع از اینجا هستند. ما دارای بیش از 32 سال سابقه در آماده سازی YÖS هستیم. کتاب های آکادمیک جهانی YÖS – آماده سازی شامل 7 کتاب می شود، که شامل آزمون های آزمایشی، نمونه های آزمون، بانک سوالات و مثال ها همراه با راه حل است. همچنین، شما مروری بر “تمام کتاب های منتشر شده” دریافت خواهید کرد؛ زیرا همان طور که می دانید، آزمون YÖS از دو موضوع اصلی تشکیل شده است: اولین و مهم ترین موضوع IQ – و دیگر موضوع اصلی ریاضیات است. کتاب ها به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند: IQ YÖS – دومین ریاضیات YÖS و سومین آزمون های آزمایشی است. کتاب های مرجع برای آزمون YÖS عبارتند از:

  • YÖS Practise Exams (50 Exams
  • YÖS Intellegence Quantity (IQ) Practice Exams
  • YÖS Questions and Answers Between 1981 and 2010
  • YÖS Mathematics Trial Exams With Solutions
  • YÖS Deneme Sınavları (15 Sınav)
  • YÖS Mathematics 1-with Subject Explanations and Sample Questions with Solutions

نمره قبولی در آزمون یوس ترکیه برای ورود به دانشگاه های پزشکی

نمره کل متقاضیان بر اساس تعداد پاسخ های صحیح آنها ارزیابی می شود. تعداد پاسخ های صحیح و غلط سوالات در آزمون SDUYÖS Basic Learning Skills Test  به طور جداگانه حساب می شوند. این آزمون نمره منفی دارد و نمره خام هر آزمون این گونه حساب می شود: به ازای هر 4 پاسخ غلط یکی از پاسخ های صحیح حذف می شود.  نمره خام به نمره استاندارد تبدیل می شود و نمره کل آزمون 50 است و متقاضیان باید حداقل نمره 40 را در این آزمون کسب کنند تا بتوانند در رشته های اختصاص یافته به این آزمون ادامه تحصیل دهند. برای رشته های آموزش از راه دور حداقل نمره قابل قبول 30 می باشد.

معدل دبیرستان تاثیری بر آزمون یوس ندارد و تنها نتیجه این آزمون برای درخواست به دانشگاه های ترکیه مورد نیاز است. همچنین مدرک تحصیلی از دبیرستان ، مدارس جامع و یا Acik Lise تاثیری در آزمون ندارد. عملکرد شما و دوره های پایه گذرانده نیز نقشی در ورود به دانشگاه ها ندارند. تنها شرط شرکت در آزمون یوس داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است که باید با “Lise Diplomasi” ترکیه مطابقت داشته باشد. دانش آموزانی که دارای مدارک Abitur و  Acik Lise هستند، نیز مجاز به شرکت در این آزمون می باشند. نمره قابل قبول آزمون یوس برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه :

  • دانشگاه آنکارا (Ankara University)، حداقل نمره استاندارد  قابل قبول آزمون یوس برای پذیرش در این دانشگاه 50 می باشد.
  • دانشگاه بغازیچی(Boğaziçi University)، حداقل نمره استاندارد قابل قبول آزمون یوس برای پذیرش در این دانشگاه 45 می باشد.
  • دانشگاه گالاتاسرای (Galatasaray University)، حداقل نمره قابل قبول در هر یک از موضوعات رشته مورد نظر برای پذیرش در این دانشگاه 55 می باشد.
  • دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)، حداقل نمره قابل قبول برای تحصیل در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه 70 می باشد.
  • دانشگاه بیلیم استانبول (İstanbul Bilim University)، حداقل نمره قابل قبول برای تحصیل در دانشکده پزشکی این دانشگاه 60 می باشد.
  • دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان (Mimar Sinan Fine Arts University )، حداقل نمره استاندارد قابل قبول آزمون Basic Learning Skills Test of YÖS برای پذیرش در این دانشگاه 60 می باشد.
  • دانشگاه فنی خاورمیانه (Middle East Technical University)، حداقل نمره استاندارد  قابل قبول آزمون Basic Learning Skills Test of YÖS برای پذیرش در دانشکده های مهندسی، اقتصاد و علوم اداری و معماری 60 و برای پذیرش در سایر دانشکده ها  55 می باشد.
  • دانشگاه اولوداغ (Uludağ University)، حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشکده پزشکی 60 می باشد.
  • دانشگاه یاسر (Yaşar University)، حداقل نمره استاندارد  قابل قبول آزمون Basic Learning Skills Test of YÖS برای پذیرش در این دانشگاه 40 می باشد.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی YOS ترکیه

YÖS ، آزمون بین المللی دانشجویان در ترکیه است. اگر می خواهید در ترکیه به عنوان یک دانشجوی  خارجی تحصیل کنید، باید این امتحان را با نمره خوب پشت سر بگذارید. ترکیه فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد تا به ترکیه آمده و زندگی تحصیلی خود را در آن جا داشته باشند.

اگر دانشجوی بین المللی هستید که حداقل از دبیرستان یا از هر مؤسسه ای که معادل با دبیرستان در تركیه است، می توانید برای آزمون بین المللی دانشجویان درخواست بدهید. علاوه بر این، شما باید شرایط ثبت نام را که توسط موسسات آموزش عالی تعیین شده است، داشته باشید. در ترکیه، هر مؤسسه و دانشگاه دارای شرایط و ترجیحات مختلفی برای پذیرش دانشجویان خارجی است. بنابراین، ابتدا باید ملزومات دانشگاه یا مؤسسه را که می خواهید در آن اپلای کنید، داشته باشید.

دانستن این نکته مهم است که سؤالات توسط OSYM آماده نمی شوند. دانشگاه ها با هم جمع می شوند و سوال های YOS را خودشان آماده می کنند. اگر تصمیم به شرکت در آزمون YOS برای تحصیل در ترکیه دارید، بهتر است با نوع و شکل سوالات این آزمون تا حدودی آشنا باشید. زبان امتحان YOS (آزمون بین المللی دانشجویان) ترکی و انگلیسی است. در این امتحان توانایی زبان خارجی و دانش شما در مورد ترکیه سنجیده می شود.

تاریخ امتحان YOS 2019 برای داوطلبان این امتحان در زیر فهرست شده است. این لیست روزانه به روز می شود. تمام تاریخ های آزمون YOS 2019 از وب سایت های رسمی دانشگاه ها گرفته شده است. چه زمانی YOS 2019 برگزار خواهد شد؟ امتحانات YOS که در سال 2019 برگزار می شود، بین تاریخ های خاص مشخص به صورت سالانه انجام می شود. به طور کلی، امتحانات YOS در ماه های آوریل و مه سال 2019 در تاریخ های مشابه برگزار می شود.

امتحانات توسط دانشگاه ها در همه کشورها انجام می شود. هر دانشگاه همچنین امتحان YOS خود را در سال 2019 برگزار خواهد کرد. هنگامی که فهرست امتحانات امتحان YOS را بررسی می کنید، متوجه خواهید شد که امتحان ها معمولا در ماه های آوریل و مه برگزار می شود.

  • دانشگاه آنکارا (آنکارا)، تاریخ درخواست: 11 مارس تا 12 آوریل 2019 و تاریخ امتحان: 12 مه 2019
  • دانشگاه آقدنیز (آنتالیا)، تاریخ امتحان: 4 مه 2019
  • دانشگاه آتاتورک (ارزوروم)، مهلت درخواست: 21 ژانویه 2019 – 29 مارس 2019 و تاریخ امتحان: 28 آوریل. 2019 در ساعت 13:00 (ساعت محلی ترکیه)
  • دانشگاه کوموریتی (سیواس)، تاریخ درخواست: 04. فوریه 2019 و تاریخ امتحان: 04. می 2019
  • دانشگاه کوکرووا، تاریخ درخواست: 15 ژانویه 2019 و تاریخ امتحان: 27 آوریل 2019
  •  دانشگاه Duzce، تاریخ درخواست: 11 ژانویه – 01 آوریل 2019 و تاریخ آزمون: 14 آوریل 2019 زمان: 15:00
  • دانشگاه اروسیوس (کایسری)، تاریخ درخواست: 04 فوریه 2019 – 30 آوریل 2019 و تاریخ تحویل: 18 مه 2019 – 14:00
  • دانشگاه هارگران (سانلیورفا)، تاریخ درخواست: 18 فوریه 2019 تا 3 مارس 2019 و تاریخ آزمون: 16 مارس 20191 تا 18 مه 2019

این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه گردیده اما شما می توانید به منظور بهره برداری بیشتر از اطلاعات کارشناسان و مشاورین موسسه از طریق تلفن و یا به صورت حضوری با آن های در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

1- آزمون YOS ترکیه چیست؟

YOS امتحانی است که برای دانشجویان خارجی یا ترکیه ای خارج از کشور علاقه مند به تحصیل در دانشگاه استانبول برگزار می¬شود.

2- شرایط آزمون ورودی پزشکی ترکیه چیست؟

ابتدا فرم ثبت نام را کامل پر کنید. سپس هزینه شرکت در آزمون را واریز کنید. بعد از قطعی شدن واریز پول می توانید گواهی ثبت نام در آزمون خود را پرینت بگیرید.

3- آزمون ورودی پزشکی ترکیه چه زمانی برگذار می¬شود؟

برای آزمون های YOS ی که خارج از ترکیه برگزار می¬شوند، زمان برگزاری در تقویم YOS آورده شده است (امتحان ها معمولا در ماه های آوریل و مه برگزار می شود).

4- گواهی آزمون ورودی پزشکی ترکیه تا چه مدت اعتبار دارد؟

گواهی YOS برای یک سال تحصیلی پس از تاریخ آزمون اعتبار دارد.

5- برای ارتباط با مسئولان دانشگاه ترکیه و شرکت درآزمون ورودی پزشکی چه زبانی استفاده می¬شود؟

زبان مورد استفاده برای برقراری ارتباط با دانشگاه استانبول باید انگلیسی یا ترکی باشد.

6- آیا می¬توان از نتایج آزمون ورودی پزشکی ترکیه برای انتقال به دانشگاه استانبول استفاده کرد؟

خیر، از این نتایج نمی¬توان برای انتقال به دانشگاه استانبول یا برای کسانی که در موسسات آموزش عالی، مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در دوره ی لیسانس بوده اند، استفاده کرد.

7- آیا می¬توان از نتایج آزمون ورودی پزشکی ترکیه برای دوره کارشناسی ارشد استفاده کرد؟

خیر، این نتایج را نمی¬توان برای ثبت نام کسانی که مایل به شرکت در دوره های فوق لیسانس هستند، به کار گرفت.

8- آیا هزینه آزمون ورودی پزشکی ترکیه در صورت انصراف بازگردانده می¬شود؟

خیر، هزینه¬ی پرداخت شده توسط متقاضیانی که با وجود پرداخت هزینه از ثبت نام صرف نظر می کنند، برگردانده نخواهد شد.

9- چه نکاتی در رابطه با آزمون ورودی پزشکی ترکیه وجود دارد؟

این آزمون از “آزمون مهارت های یادگیری پایه” تشکیل شده است و شامل 80 سوال، 45 سؤال IQ و 35 سوال از ریاضیات می¬شود. مدت زمان این آزمون 90 دقیقه است.

10- آزمون ورودی پزشکی ترکیه چه محتویاتی دارد؟

محتوای YOS بر اساس هر دانشگاه متغیر است. برخی از دانشگاه بخش IQ را ندارند، در حالی که برخی از دانشگاه ها آزمون های YOS مشکل تری نسبت به دیگر دانشگاه ها برگزار می¬کنند.

11- آزمون ورودی پزشکی ترکیه چند بخش دارد؟

این آزمون شامل دو بخش است: مهارت¬های یادگیری پایه که استدلال انتزاعی را ارزیابی می¬کند. شامل 80 سوال( 45 IQ و 35 ریاضی) مدت زمان 90 دقیقه و آزمون مهارت زبان ترکی به مدت 60 دقیقه.

12- معدل دبیرستان تاثیری بر آزمون ورودی پزشکی ترکیه دارد؟

معدل دبیرستان تاثیری بر یوس ندارد و تنها نتیجه این آزمون برای درخواست به دانشگاه های ترکیه مورد نیاز است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

  1. حدیث گفت:

    برای رشته دامپزشکی هم همین ازمون یوس باید بدیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، برای تحصیل رشته های پزشکی در ترکیه به زبان ترکی نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارید.

  2. ايراني گفت:

    سلام
    براي شركت در آزمون يوس و قبولي پزشكي محدوديت سني براي افراد بالاي سي سال وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، شرکت در آزمون یوس دانشگاه های ترکیه محدودیت سنی ندارد.

  3. اسرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    آزمون یوس فقط برای پزشکی و دندان پزشکی هست؟
    برای دامپزشکی نیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، آزمون ورودی دانشگاه های دولتی برای کارشناسی و رشته های پزشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *