حقوق پزشکان در ترکیه

زمانی که شخصی قصد دارد برای کار وارد کشوری جدید شود می بایست شرایط بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهد. از جمله این که فرد لازم است تا در ارتباط با حقوق و دستمزد های موجود در این کشور خصوصا در شاخه کاری خود اطلاع داشته باشد. در این مقاله برای بررسی همین موضوع ما در ارتباط با حقوق پزشکان در ترکیه صحبت کردیم. اطلاع داشتن از حقوق پزشکان در ترکیه برای افرادی که قصد کار پزشکی در این کشور را دارند بسیار مهم است. باید به این نکته توجه داشت که عموما حقوق پزشکان در کل دنیا نسبت به سایر شغل های موجود بیشتر است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به ترکیه روش های بسیار زیادی وجود دارد. هر کدام از این راه های مهاجرتی می تواند بهترین در نوع خود باشد اما به شرطی که با افرادی آگاه در این زمینه مشورت شود و در نهایت با توجه به شرایط شخصی بهترین تصمیم ها گرفته شود. در کل برای این که بتوانید به کشور ترکیه مهاجرت کنید می توانید از راه های مختلفی مانند مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت تخصیلی به ترکیه، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه و … اقدام نمایید. برای اطلاع از جزئیات هر روشی می بایست به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی فعال دارند.

حقوق پزشکان در ترکیه

پزشکی در ترکیه و دندانپزشکی در ترکیه همانند سایر کشور ها جزو رشته های بسیار پر طرفدار محسوب می شوند. افراد زیادی از جای جای دنیا برای تحصیل در ترکیه و کار در ترکیه در این رشته ها وارد این کشور می شوند. همان طور که گفتیم یکی از نکات بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود بحث درآمدی و حقوق است. در حقیقت هر شخصی که برای کار در کشور ترکیه به این کشور مهاجرت می کند لازم است تا در ارتباط با میزان حقوق و دستمزد ها در این کشور اطلاع داشته باشد. یکی از نکات مهم در این مورد این مسئله است که شرایط حقوقی افراد به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد.

از جمله این شرایط تاثیر گذار می توان به سن افراد، شغلی که در آن مشغول هستند، تجربه افراد، شاخه کاری افراد، شهر یا کشوری که در آن مشغول هستند و … . به طور مثال در شهر های ترکیه حقوق پزشکان یقینا متفاوت با یکدیگر خواهد بود. دقت کنید که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه دارای زیر شاخه های بسیار زیادی هستند و گرایش های مختلفی را دارند. در این مقاله ما به بررسی هزینه ها و حقوق تمامی این کرایش ها می پردازیم.

دقت کنید که برای مهاجرت لازم است تا هزینه های زندگی در ترکیه و شرایط زندگی در ترکیه نیز مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید که برای کار پزشکی در ترکیه لازم است تا پزشکان از مراکز ذی صلاح مجوز های لازم را دریافت کنند. در صورت دریافت این مجوز ها، شخص می تواند برای کار اقدام نماید. البته لازم است تا در آزمون زبان ترکی نیز حداقل نمره را اخذ نماید.

میانگین حقوق پزشکان

در ابتدا قصد داریم در ارتباط با میانگین حقوقی پزشکان در کشور ترکیه صحبت داشته باشیم. متوسط حقوق ماهیانه در کشور ترکیه هجده هزار و چهارصد لیر ترکیه می باشد که سالانه حدودا معادل دویست و بیست و یک هزار لیر خواهد بود. در حقیقت کم ترین میزان حقوق برای پزشکان در کشور ترکیه شش هزار و هفتصد و شصت لیر می باشد و بیشترین میزان حقوق برای این افراد سی و یک هزار و صد لیر ترکیه خواهد بود.

میانگین حقوق پزشکان در کشور ترکیه

میانگین حقوق پزشکان در کشور ترکیه

اما نکته مهم دیگری نیز در ارتباط با حقوق این افراد در کشور ترکیه وجود دارد و آن این است که این میانگین حقوق شامل مزایایی مانند حق مسکن، حق حمل و نقل و … می باشد. توجه داشته باشید که حقوق تمام پزشکان در مراحل مختلف با هم متفاوت هستند.

حقوق گرایش های مختلف

اگر به گرایش مختلفی از پزشکی علاقه دارید باید این نکته را دقت کنید که درآمد گرایش های مختلف با هم در ترکیه متفاوت هستند. این درآمد ها در یک ماه  به شرح زیر می باشند:

  • تمرین دهنده پیشرفته یازده هزار لیر ترکیه
  • آلرژیست چهارده هزار و چهارصد لیر
  • متخصص بهداشت رفتاری هشت هزار و ششصد لیر
  • کایروپراکتور نه هزار و صد و سی لیر
  • روانشناس بالینی بیست و چهار هزار و چهارصد لیر
  • منخصص درمان اصلاحی چهارده هزار و سیصد لیر
  • روانشناس نوزده هزار و سیصد لیر
  • متخصص پوست بیست و سه هزار و هفتصد لیر
  • متخصص تغذیه شانزده هزار لیر
  • پزشک عمومی بیست هزار و هفتصد لیر
  • پزشک اورژانس هجده هزار و پانصد لیر
  • فیزیولوژیست ورزشی نوزده هزار و نهصد لیر
  • آسیب شناسی پزشکی قانونی بیست هزار و چهارصد لیر
  • مشاور ژنتیک دوازده هزار و چهارصد لیر
  • متخصص داخلی بیست و چهار هزار و هفتصد لیر
  • متخصص قلب و عروق سی و سه هزار لیر
  • روان درمان گر سیزده هزار و نهصد لیر
  • پزشک طب سوزنی بیست و سه هزار و ششصد لیر
  • متخصص مغز واعصاب بیست و چهار هزار و سیصد لیر
  • تکنسین توروفیزیولوژی هفت هزار و صد و پنجاه لیر
  • پزشکی هسته ای بیست هزار و سیصد لیر
  • متخصص زنان و زایمان بیست و یک هزار و ششصد لیر
  • متخصص ایمنی بهداشت حرفه ای یازده هزار و پانصد لیر
  • چشم پزشک شانزده هزار و دویست لیر
  • اپتومتریست هفده هزار و دویست لیر
  • متخصص اطفال نوزده هزار و صد لیر
  • فیزیوتراپ چهارده هزار و هشتصد لیر
  • پزشک غدد درون ریز بیست و سه هزار و سیصد لیر، دستگاه گوارش بیست هزار و هفتصد لیر، هماتولوژی و آنکولوژی بیست و یک هزار و چهارصد لیر، ایمونولوژی بیست و سه هزار و صد لیر، بیماری عفونی بیست هزار و صد لیر، طب داخلی بیست و پنج هزار و صد لیر، نفرولوژی بیست و پنج هزار و ششصد لیر، زنان و زایمان بیست و دو هزار و دویست لیر، هسته ای بیست هزار و پانصد لیر، دستیار پزشک دوازده هزار و پانصد لیر، رادیولوژی بیست و دو هزار و دویست لیر، توانبخشی سیزده هزار و صد لیر و … .

محدوده حقوقی پزشکان

در بخش قبلی مقاله ما در ارتباط با حقوق گرایش های مختلف پزشکی در کشور ترکیه صحبت کردیم. حقوق پزشکان در ترکیه از حداقل حقوق یعنی شش هزار و هفتصد و شصت لیر در ماه تا سی و یک هزار و صد لیر در ماه که بیشترین میزان حقوق دریافتی است متفاوت می باشد. همان طور که گفتیم میانگین حقوقی پزشکان در کشور ترکیه هفده هزار و سیصد لیر در ماه می باشد. این بدان معنا است که نیمی از پزشکانی که در این کشور مشغول به کار هستند، کمتر از این مقدار درآمد دارند و نیمی دیگر بیش تر از مقدار متوسط حقوقی در این کشور درآمد خواهند داشت.

در کشور ترکیه برای پزشکان اولین چیزی که مطرح است و تاثیر بسیار زیادی در حقوق آن ها دارد، سطح تجربه می باشد. در حقیقت هر چه که تجربه پزشک بیشتر باشد، میزان حقوق دریافتی او بیشتر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که طبق بررسی های بخش قبلی مقاله در هر رشته و گرایشی برای پزشکی درآمد های متفاوتی تعیین شده است. برای پزشکان متخصص و فوق تخصص یا جراحان درآمد ها بیشتر از سایرین خواهد بود. اما در زمینه تجربه به طور ملی پزشکان با تجربه از دو سال تا پنج سال به طور متوسط حدودا سی و پنج درصد بیشتر از افراد بدون سابقه در این کشور درآمد خواهند داشت.

پزشکانی که در این کشور بیش از پنج سال تجربه کاری دارند نسبت به سایرین به طور متوسط سی و شش درصد بیشتر حقوق دریافت می کنند. دقت داشته باشید که در این کشور حقوق آقایان در زمینه شاخه های مختلف پزشکی حدودا بیست درصد بیشتر از حقوق خانم ها در همان شاخه ها است. پزشکان و متخصصان در زمینه های مختلف پزشکی در کشور ترکیه حدودا هز هفده ماه یک بار حدود دوازده درصد افزایش حقوق خواهند داشت. توجه داشته باشید که میانگین حقوق پزشکان و افراد شاخه های پزشکی خاص شصت درصد بیشتر از افراد حوزه سلامت می باشد.

متوسط حقوق در شهر های مختلف

در قسمت های قبلی مقاله ما در ارتباط با گرایش های مختلف پزشکی و درآمد های مربوط به آن صحبت کردیم و در نهایت در ارتباط با مولفه های موثر در ارتباط با حقوق پزشکی در کشور ترکیه صحبت کردیم و محدوده حقوقی را بیان نمودیم. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با متوسط حقوق در شهر های مختلف ترکیه صحبت کنیم. همان طور که گفتیم یکی از مولفه های بسیار مهم در زمینه حقوق پزشکان و تاثیری که می گذارند، شهر خواهد بود.

میزان میانگین حقوقی در شهر آنکارا برای پزشکان بیست هزار لیر در ماه خواهد بود. متوسط حقوق شهری در شهر آنتالیا ترکیه هجده هزار لیر خواهد بود. برای شهر استانبول درآمد پزشکان بیست و یک هزار و ششصد لیر می باشد. در شهر ازمیر میزان میانگین حقوقی دریافتی پزشکان نوزده هزار و دویست لیر ترکیه خواهد بود. همان طور که ملاحظه کردید در این بخش از مقاله مولفه شهر در زمینه حقوقی پزشکی بسبیار مهم است.

پزشکان در ترکیه چگونه می توانند مشغول به کار شوند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه و شرایط کاری پزشکان در ترکیه صحبت کنیم و بدانیک که چگونه می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. دقت داشته باشید که در این راستا شرایط استخدام به این که در کدام دانشگاه و کدام کشور تحصیل کرده باشید کاملا ربط خواهد داشت. افرادی که در خارج از کشور ترکیه به تحصیل پزشکی مشغول شده اند و مدرک خود را دریافت نموده اند لازم است تا برای کار در کشور ترکیه اقداماتی را انجام دهند و مجوز هایی را دریافت کنند.

شرایط کار پزشکی در ترکیه

شرایط کار پزشکی در ترکیه

در ابتدا لازم است تا فرد مدرک خود را معادل سازی نماید. برای معادل سازی مدرک فرد باید مدرک خود را به موسسه آموزش عالی YOK بفرستد. در ادامه لازم است تا مدرک زبان ترکی با سطح B را داشته باشد. در حقیقت یکی از مدارک بسیار مهم همین مدرک زبان ترکی می باشد. پزشکانی که از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شده اند نیازی به ارائه مدک زبان ترکی نخواهند داشت. اما اگر مدرک زبان ترکی را داشته باشید باید به این مسئله دقت کنید که تنها یک سال پس از دریافت این مدرک اعتبار دارد.

مدارکی که متقاضیان کار در ترکیه و اخذ ویزای کاری ترکیه ارسال می نمایند در یک پروسه چهار تا شش ماهه مورد بررسی قرار می گیرد. این افراد لازم است تا در آزمونی به نام آزمون STS نیز شرکت کنند و قبل از دریافت هر گونه تایید مدارک لازم است تا جواب این آزمون نیز ارائه شود. این آزمون در یک مرحله از متقاضیان کار پرشکی در ترکیه گرفته می شود و به صورت تئوری است. این آزمون شرایط سنی نخواهد داشت و دو بار در هر سال برگزار می شود. این آزمون به زبان ترکی از متقاضیان گرفته می شود.

سوالات متداول در ارتباط با حقوق پزشکان در ترکیه

  1. آیا ترکیه برای کار پزشکان مناسب است؟

    بله کشور ترکیه به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد برای کار پزشکان بسیار مناسب خواهد بود.

  2. آیا پزشکان برای کار در ترکیه نیاز به مدرک زبان ترکی دارند؟

    بله لازم است تا مدرک زبان ترکی با اعتبار B را داشته باشند.

  3. آیا برای کار پزشکی نیاز به شرکت در آزمونی خاص است؟

    بله لازم است تا پزشکان در این کشور آزمون STS را بدهند و برای معادل سازی مدرک اقدام کنند.

  4. حداقل حقوق چقدر است؟

    حداقل حقوق برای پزشکان در کشور ترکیه شش هزار و هفتصد و شصت لیر خواد بود.

  5. بیشترین حقوق پزشکان چه مقدار خواهد بود؟

    بیشترین میزان حقوق برای این افراد در شغل های مهتلف پزشکی سی و یک هزار و صد لیر ترکیه می باشد.

  6. میانگین حقوقی پزشکان چقدر است؟

    متوسط حقوق ماهیانه در کشور ترکیه هجده هزار و چهارصد لیر خواهد بود.

  7. آیا حقوق پزشکان به شهر محل کار بستگی دارد؟

    بله حقوق در این کشور به شهر محل کار و البته سایر مولفه ها هم بستگی دارد.

  8. در کدام شهر حقوق پزشکان بیشتر است؟

    در شهر استانبول حقوق پزشکان بیشتر از شهر های دیگر کشور ترکیه است.

  9. یک متخصص زنان و زایمان در ترکیه به طور ماهانه چقدر درآمد دارد؟

    حقوق متخصص زنان و زایمان در این کشور بیست و یک هزار لیر کشور ترکیه می باشد.

  10. آیا مولفه جنسیت بر خقوق پزشکان تاثیر دارد؟

    بله آقایان حدودا بیست درصد بیشتر از خانم ها در همان پوزیشن شغلی مشابه یک دیگر حقوق دریافت می کنند.

  11. پزشکان در ترکیه چقدر افزایش حقوق خواهند داشت؟

    پزشکان در این کشور حدود دوازده درصد افزایش حقوق در هر هفده ماه خواهند داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

13 دیدگاه برای “حقوق پزشکان در ترکیه

  1. آرین گفت:

    درود پزشک عمومی هستم با بیست و یکسال سابقه فعالیت در فیلد زیبایی، امتحان س ت س رو پاس کردم منتظر پذیرش دوره بیمارستانی هستم. در زمینه اشتغال در این فیلد کاری در ترکیه خدمات دارید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در نظر داشته باشید که برای شروع کار در ترکیه نیاز به معادل سازی و شرکت در ازمون ترکیه دارید.

  2. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    دخترم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه استانبول دارد کدام یک از رشته های پزشکی شرایط کاری بهتری دارند

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      اکثر شاخه های پزشکی در ترکیه کشور های دیگر بازار کار خوبی را دارند.

  3. یاشار گفت:

    سلام یه سوال داشتم به نظرتون 20 هزار لیر اونجا درآمد خوبی هستش یعنی من میتونم بی درد و فارق از درآمد کم کار کنم و از پولش لذت ببرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه زندگی بسته به سبک زندگی و شهر انتخابی شما دارد.

  4. فرنوش گفت:

    سلام ممنون از اطلاعاتتون من پزشک عمومی هستم الان در حال گذروندن دوره طرحم میخواستم بدونم بعد از طرح سابقه کاری ۲۰ ماهه کافیه یا حتما باید سابقه کاری بیشتری برای کار در ترکیه داشته باشیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوره طرح شما جزء سابقه کاری شما محسوب می شود که مدت زمانی قابل قبولی است.

    2. Nina گفت:

      با سلام وقتتون بخیر
      ببخشید شما ساکن ترکیه هستین ؟ اگر بله لطف میکنید یه شماره تماس از خودتون بزارید که جهت همکاری با شما تماس بگیریم ؟

  5. قاسم گفت:

    با سلام،این اطلاعاتی که در مورد در امد دادین برای یک پزشک عمومی مهاجر هم برقرار هست؟از هر دانشگاهی تو ایران قارغ التحصیل شده باشه این شرایط برقرار هست؟فرضا دانشگاه علوم پزشکی گیلان؟لطفا جواب بدین..ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، در صورتیکه مدرک تحصیلی شما مورد تایید باشد، حقوق نیز همینگونه است.

      1. محمد گفت:

        این سالانه هست یا ماهانه

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          حقوق های ذکر شده به صورت سالانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *