ثبت شرکت در پرتغال

در این مقاله هدف ما بررسی روند ثبت شرکت در پرتغال می باشد. برای این که بتوانید به کشوری جدید مهاجرت نمایید می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. یکی از این روش ها سرمایه گذاری می باشد. روش های سرمایه گذاری خود به گونه های مختلفی اتفاق می افتد که هر کدام از این ها قوانین خاص خود را دارند. در واقع اگر شما تمایل دارید برای مهاجرت از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری اقدام نمایید می بایست در ارتباط با قوانین و مقررات کشور های مختلف و خصوصا کشور مقصد خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به پرتغال از روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است. راه ها و روش های مهاجرت به این کشور عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به پرتغال، مهاجرت کاری به پرتغال، مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال، مهاجرت از طریق ازدواج از طریق پرتغال،‌ مهاجرت از طریق تولد فرزند در پرتغال و … . برای این که بتوانید از یکی از این روش ها اقدام نمایید می بایست در ارتباط با این روش ها اطلاعات داشته باشید. از این رو می بایست به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اظطهباناتی در شهر های شیراز، تهران،‌ اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر می باشد.

ثبت شرکت در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ثبت شرکت در پرتغال صحبت کنیم. قبل از آماده شدن شرکت برای شروع فعالیت ، تشکیل شرکت در پرتغال نیاز به انجام برخی اقدامات دارد. لازم است صاحب یک شرکت تازه ثبت شده در پرتغال ، اساسنامه و کلیه اسناد دیگر ، مانند نسخه گذرنامه ، امضاهای نمونه و فرم های خاص را تهیه کند. در ادامه این مقاله به ارائه این مطالب می پردازیم. روش های بسیاری برای سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد که با دریافت ویزای پرتغال می توان به آن ها دست یافت. روش های سرمایه گذاری در پرتغال بسیار متنوع می باشد.

از جمله روش های سرمایه گذاری در پرتغال می توان به ثبت شرکت در پرتغال، خرید املاک در پرتغال، سرمایه گذاری شخصی در پرتغال و … اشاره نمود. دقت کنید که برای ثبت شرکت در پرتغال فردی که قصد دارد اقدام به این کار نماید و برای کار در پرتغال فعالیت نماید، باید از برخی رویه های اسناد رسمی مطلع شود. البته توجه داشته باشید که برای مهاجرت به پرتغال می توان به تحصیل در پرتغال و کار در پرتغال به روش های مختلف اشاره نمود.

اما در نهایت توجه داشته باشید که برای حضور در کشور پرتغال برای سرمایه گذاری می بایست با مشاورین و وکلای حرفه ای کشورت نمایید. در واقع به دلیل قانونی بودن شرایط ثبت شرکت و مراجعه به اسناد رسمی در این شرکت می بایست با مشاورین مشورت نمایید. در واقع باید برای ثبت شرکت روند خاصی را طی کنید. یک حسابدار و یک حساب بانکی برای تشکیل شرکت در پرتغال الزامی است. الزامات بسیار زیادی برای ثبت شرکت در پرتغال موجود است. حال باید ببینیم چه الزامات و قوانینی برای ثبت شرکت در این کشور موجود است.

چه نوع شرکت هایی را می توان در کشور پرتغال ثبت نمود؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نوع ثبت شرکت ها در پرتغال صحبت کنیم و ببینیم که چه نوع شرکت هایی را می توان در کشور پرتغال ثبت نمود. به منظور ادغام مشاغل كوچك یا متوسط ​​با كاهش سرمایه و بدهی محدود به كمك سرمایه ، به سرمایه گذاران توصیه می شود كه در پرتغال یك شركت خصوصی محدود با سهمیه اجتماعی و سهمیه LDA ثبت کنند. شرکت های مبتنی بر LDA باید حداقل توسط دو مؤسس با حداقل سهم پنج هزار یورو تاسیس شود. کلیه سهامداران باید سهم خود را در سرمایه وارد کنند و مسئولیت آن ها محدود به آن سهم است.

اگر بنیانگذاران سرمایه بالایی داشته باشند ، می توانند یک شرکت دولتی (sociedade anónima – SA) را تشکیل دهند که به شکلی از یک شرکت بزرگ است که توسط سرمایه گذاران ایجاد شده است. در این حالت حداقل سرمایه سهم بنیانگذاران می بایست پنجاه هزار یورو باشد. حداقل پنج سهامدار برای ادغام این نوع مشاغل لازم است و مسئولیت آن ها به سهم آن ها در سرمایه محدود می شود. در واقع به نسبت هر سهم سرمایه گذاران مسئولیت خاصی خواهند داشت. در این حالت تمام شرایط باید توسط هیئت مدیره بررسی شود که هیئتی سرمایه گذاران شرکت باید در مجمع سرمایه گذاران سرمایه گذاری کرده باشند.

انواع شرکت های قابل ثبت در پرتغال

انواع شرکت های قابل ثبت در پرتغال

ثبت شرکت با مشارکت محدود در پرتغال

مشارکت محدود (sociedade em comandita – SC) توسط حداقل دو شریک تشکیل می شود ، حداقل یکی باید کلی باشد و نسبت به تعهدات شرکت (socios comanditarias) مسئولیت کامل دارد ، در حالیکه دیگری مسئولیت محدودی دارد و باید سرمایه را به مشارکت وارد نماید.

ثبت شرکت با مشارکت عمومی در پرتغال

شرکت با مشارکت عمومی در پرتغال دارای دو شریک با مسئولیت های کامل در شرکت است. این افراد هر کدام مسئولیت تصمیم گیری شان به اندازه هم است و هر کدام می توانند شرکت را مدیریت کنند. برای این نوع مشاغل حداقل سرمایه لازم نیست.

ثبت شرکت در حالت EIRL در پرتغال

شكل دیگری از تجارت كه بدون نیاز به سرمایه سهام امکان تاسیس را دارد، شركت دارای یك سهامدار واحد (EIRL) است. بنیانگذار چنین شرکت در قبال بدهی های سازمان با دارایی های شخصی خود مسئول است.

چگونه می توان با روند LDA در پرتغال شرکت ثبت نمود؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ثبت شرکت در پریتغال با روند LDA صحبت کنیم که اصولا برای سرمایه گذاران خارجی است. سرمایه گذاران خارجی که می خواهند یک شرکت با مسئولیت محدود را در پرتغال ثبت کنند ، معروف به LDA ، معروف ترین ساختار تجاری در پرتغال ، نیاز به اثبات این امر دارند.

در این حالت حداقل سرمایه باید پنج هزار یورو باشد و در حساب بانکی افتتاح شده در پرتغال قرار داده شود. این نوع تجارت با حداقل یک سهامدار در پرتغال بدون تعهد داشتن هیئت مدیره در شرکت قابل باز شدن است. یادآوری می کنیم که یک شرکت با مسئولیت محدود در پرتغال با توجه به قانون شرکت در پرتغال و قانون تجارت ایجاد می شود.

مراحل ثبت یک شرکت در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مراحل افتتاح یک شکت در پرتغال صحبت کنیم. شرکت های با مسئولیت محدود دولتی و خصوصی می توانند با رعایت این مراحل به راحتی در پرتغال روند ثبت خود را به انجام برسانند. این مراحل عبارتند از:

  • نام شرکت خود را تعیین نموده و با ثبت نام در سیستم تجارتی پرتغال رزرو را انجام دهید.
  • یک نماینده قانونی برای شرکت خود در پرتغال تعیین کنید.
  • اساسنامه شرکت را با اطلاعاتی در مورد صاحبان ، فعالیت های تجاری و غیره تهیه کنید.
  • برای واریز حداقل سرمایه سهم یعنی پنج هزار یورو یک حساب بانکی باز کنید.
  • مطابق فعالیت شرکت ، برای مجوزهای مربوطه اقدام کنید.
  • برای اهداف مالیاتی و مشارکت های اجتماعی در پرتغال ثبت نام کنید.

با انجام این مراحل شما می توانید جهت کار در پرتغال و ثبت شرکت در این کشور مشغول شوید. البته شما می توانید اقدام به اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید اوراق قرضه هتل سازی  نمایید. به عبارتی با روش های گوناگونی می توان برای اخذ اقامت پرتغال و زندگی در این کشور اقدام نمود. البته دقت داشته باشید که اطلاع از هزینه های زندگی در پرتغال نیز بسیار مهم است.

هزینه های ثبت شرکت در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های ثبت شرکت در پرتغال صحبت کنیم. برای ثبت شرکت در این کشور و داشتن ویزای کاری پرتغال یا ویزای سرمایه گذاری پرتغال لازم است تا مواردی رعایت شود. دقت کنید که علاوه بر هزینه های مربوط به ثبت شرکت و هزینه های داخلی، برخی از هزینه ها مربوط به روند و روال این کار هستند که در این بخش از مقاله آن ها را ارائه می دهیم. در ابتدا اولین هزینه هزینه ثبت نام است که حداکثر ششصد یورو برای نام تجاری پیش تصویب شده ، اسناد شرکت ، گواهی و غیره می باشد.

هزینه بعدی مربوط به هزینه های دفتر مجازی است. حدود پنجاه یورو در ماه برای یک بسته کامل دفتر مجازی لازم است. در ادامه لازم است تا حداقل سرمایه مربوط به ثبت شرکت ارائه شود که این مقدار یک یورو برای هر سهم است. اما بهتر این است که برای افتتاح شرکت های مبتنی بر LDA حداقل سه هزار یورو سرمایه گذاری شود. هزینه تشکیل شرکت نیز از ده هزار یورو شروع می شود. برخی از هزینه ها نیز با عنوان هزینه های حسابداری شناخته می شوند که از صد و پنجاه یورو شروع می شود. البته هر ماه برای خدمات حسابداری می بایست مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کرد.

هزینه های ثبت شرکت در پرتغال

هزینه های ثبت شرکت در پرتغال

کار بر روی شرکت های از قبل ثبت شده در پرتغال

اگر تمایل دارید که روند فعالیتی خود را بهبود بخشید و با سرعت بیشتری اقدام به فعالیت در کشور پرتغال و اقامت پرتقال داشته باشید، لازم است تا روند خود را تغییر داده و از سیستم پرش استفاده کنید. برخی از شرکت ها در قفسه قرار دارند و به راحتی می توان برای سرمایه گذاری آن ها اقدام نمود. شرکت در قفسه یعنی شرکت هایی که از قبل توسط افرادی خاص ثبت شده است تا بتوانند در زمان پیری یا اقامت بازنشستگی پرتغال از آن استفاده نمایند.

البته توجه کنید که این را با روند اقامت خودحمایتی پرتغال اشتباه نگیرید. با استفاده از این مدل شرکت ها علاوه بر راه اندازی سریع روند کاری می توانید به وام های بانک های محلی هم دسترسی پیدا کنید. دقت داشته باشید که یک شرکت آماده در پرتغال می تواند به محض انجام واگذاری مالکیت ، در بازار فعال شود. کارآفرینان خارج از کشور که قبل از افتتاح شرکتی در پرتغال علاقه مند به فعالیت های بازاریابی هستند باید بدانند که می توانند از بسته های اداری مجازی بهره مند شوند. در این زمینه می توانند پیام صوتی بگذارند یا هر اقدام دیگری.

آيا می توان شعبه یک شرکت را در پرتغال تاسیس کرد؟

بله شرکت های خارجی می توانند به سرعت شعبی را در کشور پرتغال تاسیس کنند و این شرکت ها می بایست طبق قوانین یک شرکت با مسئولیت محدود یا LDA همانطور که شناخته شده است فعالیت کنند. افتتاح شعبه در پرتغال با مجموعه ای از الزامات مانند تهیه اسناد شرکت مادر ، اظهارنامه سود و زیان ، ترازنامه و سایر اوراق بهادار  که توسط ثبت تجارت پرتغال درخواست شده  همراه می باشد. توجه داشته باشید که اخذ اقامت پرتغال و دریافت پاسپورت پرتغال از این روش ها کمب سخت بوده و با چالش همره است.

خصوصیات سرمایه گذار برای ثبت شرکت در کشور پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با خصوصیات فرد سرمایه گذار در پرتغال صحبت کنیم. دقت کنید که برای سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ثبت شرکت باید تمام قوانین را با دقت بررسی نمود.
کارآفرینان محلی و خارجی  با سن بالای 18 سال و دارای بودجه کافی برای رعایت حداقل سرمایه سهم یک شرکت می توانند یک تجارت را در پرتغال شروع و شرکت مورد نظر خود را ثبت کنند. از این رو با رعایت شرایط و ضوابط می توان به اهداف شخصی نزدیک شد.

سوالات متداول در ارتباط با ثبت شرکت در پرتغال

  1. آیا پرتغال کشوری مناسب برای زندگی است؟

    بله پرتغال یکی از کشور های اروپایی امن و دارای روند زندگی عالی است.

  2. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در پرتغال موجود است؟

    از جمله این روش ها عبارتند از: خود حمایتی، بازنشستگی، خرید ملک،‌ثبت شرکت و … .

  3. چه کسی می تواند برای ثبت شرکت در پرتغال اقدام کند؟

    کارآفرینانی بالای هجده سال و دارای سرمایه کافی می توانند برای ثبت شرکت در پرتغال اقدام کنند.

  4. چه نوع شرکت هایی را می توان در پرتغال ثبت کرد؟

    از جمله این شرکت ها عبارتند از:شرکتهای دارای مسئولیت محدود خصوصی و عمومی ، مشارکت محدود و عمومی و شرکتهای سهامی خاص یا مالکیت سهام.

  5. بهترین شکل ثبت شرکت در پرتغال چیست؟

    روش LDA یا شرکت با مسئولیت محدود معمول ترین ساختار تجاری است که توسط سرمایه گذاران خارجی انجام می شود.

  6. چگونه می توان ثبت شرکت در پرتغال به روش LDA را انجام داد؟

    باید شرکت را در روند تجاری پرتغال ثبت نام کرد و اساسنامه را ارائه داد.

  7. حداقل سرمایه ثبت شرکت در پرتغال به روش LDA چیست؟

    حداقل سرمایه در این حالت پنج هزار یورو می باشد.

  8. آیا می توان شعبه شرکت های خارجی را در پرتغال تاسیس کرد؟

    بله ، شرکت های خارجی با توجه به قوانین قابل اجرا می توانند به راحتی در کشور پرتغال شعبه داشته باشند.

  9. آیا می توان برای ثبت شرکت در پرتغال اقدام به خرید شرکت قدیمی کرد؟

    بله می توان شرکت های ثبت شده قدیمی و غیر فعال را خریداری نمود.

  10. آیا برای ثبت شرکت در پرتغال نیاز به مجوز های خاصی است؟

    بله برای این فعالیت ها کارآفرینان باید مجوز های لازم را دریافت کنند.

  11. آیا روند ثبت شرکت در پرتغال سریع است؟

    بله روند ثبت شرکت در این کشور اصلا وقت گیر نیست و سرمایه گذاران بین المللی به راحتی می توانند شرکت های خود را راه اندازی کرده و فعالیت ها را آغاز کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در پرتغال

  1. علی گفت:

    با سلام وعرض ادب ایا موسسه شما ثبت شرکت بامسئولیت محدودیا شرکت دیگری فعالیت داره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، موسسه ما در زمینه ثبت شرکت با مسیولیت محدود نیز اقدام می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *