شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

دانشگاه های خصوصی در ترکیه رشته های داروسازی و دندانپزشکی را ارائه می دهند. تعداد فضاهای موجود برای دانشجویان بین المللی بالاتر از دانشگاه های عمومی است، بنابراین شما شانس بیشتری برای پذیرش دارید. یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی، این است که شما باید در دبیرستان نمرات خوبی داشته باشید. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها از 10،000 تا 25،000 دلار است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزامات و شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

جهت تحصیل در ترکیه حدود 200 دانشگاه وجود دارد، اکثر آنها دانشگاه های دولتی ترکیه هستند (حدود 120) و بقیه دانشگاه های خصوصی یا پایه می باشند. تقریبا هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه برتر (عمومی) آموزش انگلیسی، برای دانشجویان بین المللی رایگان است، با این حال شما باید برای ورود به این دانشگاه ها امتحان ورودی بدهید و شما باید GPA عالی تحصیلی و همچنین تافل IBT یا IELTS بالا به زبان انگلیسی را ارائه دهید. مانند: دانشگاه فنی دانشگاه خلیج فارس METU، دانشگاه بسفوروس استانبول، دانشگاه فنی استانبول.

تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاه برتر (عمومی) آموزش انگلیسی، هزینه های دانشگاه دولتی کمتری را بین 500 تا 2000 دلار در سال، بر اساس برنامه و دانشگاه می گیرند. با توجه به استانداردهای بالا، ورودی بسیار رقابتی است و شما باید یک امتحان ویژه بین المللی دانشجویی به نام «YOS» (که ریاضی، تفکر تحلیلی و مهارت حل مسائل را اندازه گیری می کند) را نیز باید بدهید. همچنین باید نمرات عالی و نمره بالا TOEFL یا IELTS را برای اثبات زبان انگلیسی خود ارائه دهید.

تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاه های خصوصی در ترکیه

برخی از دانشگاه های خصوصی در ترکیه دارای استانداردهای بسیار بالایی هستند و در رتبه بندی جزء بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. به عنوان مثال برای چنین دانشگاه هایی با رتبه بالا دانشگاه بلکینت، دانشگاه Sabanci ،Koc University را می توان نام برد. ورود به دانشگاه خصوصی رقابتی است. برای ورود نیازی به نمرات امتحان آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS ندارید، با این حال معیار پذیرش برای قبول شدن نمرات دبیرستان شما است. زبان آموزش در این دانشگاه ها انگلیسی است، بنابراین شما نیاز به نمره بالا از TOEFL IBT / IELTS دارید.

دانشجویان بین المللی در ترکیه

دانشجویان بین المللی تقاضای بسیار زیادی برای برنامه های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های دولتی دارند، اما پذیرش در دانشگاه های پزشکی ترکیه در این رشته ها محدود است. بنابراین شانس پذیرش به ویژه در دانشگاه های برتر بسیار کم است. به منظور افزایش شانس خود برای پذیرش در این برنامه ها، ما توصیه می کنیم که حداقل یک سال آمادگی آزمون YOS را در حالی که مهارت های زبان ترکی خود را در مراکز آماده سازی ما ارتقاء می دهید، دنبال کنید. در طول تحصیلات ما برای کمک به برنامه های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به شما کمک می کنیم.

اگر قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارید، بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

  1. شاپور ناصری گفت:

    سلام ، من تصمیم دارم فرزندان خودم را برای ادامه تحصیل به استانبول ترکیه بفرستم.دختر برزگم ۲۵ سال داره و متقاضی تحصیل در رشته پزشکی و دختر دیگرم ۱۹ سال داره الان ترم سوم مترجمی زبان و میخواهد رشته زبان شناسی تحصیل نمایند. .لدا خواهشمند است بنده را در خصوص سوالات ذیل راهنمایی بفرمایید.
    ۱.هزینه کالج در استانبول چقدر است ؟ و زمان شروع کالج برای کنکور ورودی دانشگاههای استانبول برای تاریخ اردیبهشت ۹۸ چه موقع شروع میشه؟
    ۲.ایا میشود هزینه را در ایران بصورت ریالی پرداخت نمود

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه کالج های آمادگی در روسیه حدود 4000 دلار است و زمان شروع دوره ها متفاوت است. هزینه را نیز می توانید از طریق موسسات متفاوت به صورت ریالی پرداخت نمایید.

  2. فرناز جبرائیل زاده گفت:

    سلام من قصد شرکت در آزمون sat و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های خصوصی استانبول را دادم.به زودی مدرک آیلتس را هم برای حضور در کلاس های انگلیسی زبان دانشگاه خواهم گرفت.پدر و مادر من ترک تبریز هستند.سوال من این است آیا این موضوع برای من امتیاز محسوب میشود؟چگونه؟ در این زمینه آیا نیاز به گرفتن مدرک زبان ترکی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیازی به قبولی در آزمون ورودی ندارید و همچنین اگر مایل به تحصیل به زبان انگلیسی باشید، نیازی به ارائه مدرک زبان ترکی ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *