کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

کشور ترکیه طی سال های اخیر بسیار مورد استقبال متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار جهانی می باشند و در سطح بین المللی قرار دارند از دلایل این امر می باشد. از طرفی همسایگی این کشور با ایران و فاصله کم و سهولت در رفت و آمد، باعث محبوبیت این کشور در بین هموطنان ما نیز شده است. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن سابقه درخشان در زمینه اعزام دانشجو، راهی مطمئن جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در کالج های خصوصی رشته های پزشکی ترکیه

10 دانشگاه های برتر خصوصی استانبول به قرار زیر می باشند:

دانشگا کچ: دانشگاه کچ یکی از دانشگاه های غیر دولتی استانبول است که در سال 1993 تاسیس شد و در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس پذیرای متقاضیان به زبان انگلیسی می باشد. از زمان تاسیس دانشگاه تا کنون، این دانشگاه به سبب دانش انتقالی، شیوه آموزش و پیشرفت هایی که داشته است بسیار شناخته شده می باشد. دانشگاه کچ به سبب ساختار آکادمیک، فرصت های تحقیقاتی، موفقیت های بین المللی، محیط دوستانه و دامنه گسترده فرصت های شغلی در دسترس برای فارغ التحصیلان بسیار معروف می باشد.

دانشگاه سابانجی: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر جهان و جزء 20 دانشگاه برتر خصوصی ترکیه می باشد. این دانشگاه که در سال 1996 تاسیس شد، دارای سطحی عالی در تحقیقات و آموزش علوم طبیعی، مهندسی، هنر و علوم اجتماعی بوده و اعضای هیئت علمی آن جزء برترین متخصصان بین المللی می باشند.

دانشگاه یدی تپه:این دانشگاه در سال 1996 توسط بنیاد استانبول جهت آموزش و فرهنگ تاسیس شد. این دانشگاه به مدرن ترین استاندارد ها رسیده است و بر رفاه دانشجویان متمرکز بوده و جهت جذب دانشجویان از سراسر دنیا به پیشرفته ترین سیستم آموزشی روی آورده است. زبان تدریسی این دانشگاه انگلیسی بوده و دارای 12 دانشکده به همراه 1 مدرسه فنی می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه شناخته شده است و در سطح ملی جزء 50 دانشگاه کشور و در سطح بین المللی جزء 2000 دانشگاه برتر سراسر جهان به سبب تخصص های پزشکی خود در مقطع فوق لیسانس در دانشکده پزشکی، کالج دندان پزشکی و کالج داروسازی به سبب آموزش قوی خود شناخته شده است.

دانشگاه بهشسیر: شعار “در قلب استانبول” برای دانشگاهی چون بهشسیر مناسب است که محوطه اصلی آن در بسفروس بشیکتاش واقع شده است. این دانشگاه با شعبات گوناگون در سراسر کشور ها از جمله واشنگتن، سیلیکون ولی، ایالات متحده، برلین، آلمان، تورنتو، کانادا، گرجستان، چین، ایتالیا، و قبرس جنوبی در سال 1998 تاسیس شد. این دانشگاه در تبادل اطلاعات با بسیاری از دانشگاه های سراسر دنیا می باشد.دانشگاه بلجی: این دانشگاه تنها دانشگاه ترکیه است که محور اصلی آن بر اساس آموزش ایالات متحده بوده و در سال 2006 تاسیس شد. این دانشگاه در موضوعات بسیاری مانند علوم اجتماعی، علوم مدیریتی، رسانه و غیره در زبان انگلیسی به دانشجویان آموزش می دهد.

دانشگاه اوکان: این دانشگاه در سال 1999 تاسیس شد و یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه می باشد. این دانشگاه به بیش از 12000 دانشجو در سرتاسر دنیا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در 53 رشته آموزش می دهد. همچنین به دنبال ساخت پلی بین دنیای تحصیلات و دنیای کسب و کار می باشد. دانشگاه اوکان برنامه ای ترتیب داده است تا دانشجویان در سال اول دانشگاه در مبحث زندگی کاری بتوانند وارد محیط کار شوند. این کار نه تنها باعث می شود تا دانشجویان با کسب و کار آشنا شوند، بلکه باعث می شود تا مهارت و دانش خود را افزایش دهند.

دانشگاه استانبول آیدین: این دانشگاه در سال 2003 تاسیس شد و به یکی از 100 دانشگاه برتر ترکیه تبدیل گشت. دانشگاه استانبول آیدین در بخش اروپایی استانبول به خصوص در قسمت فلوریا دیستریکت واقع شده و توسط اتحادیه اروپایی معتبر شده است.

دانشگاه اوزیگین: این دانشگاه در سال 2007 تاسیس شد و به یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه تبدیل گشت و به سبب سیستم آموزشی عالی و برترین استادان کانادایی و آمریکایی خود شناخته شده است. همچنین با برترین دانشگاه ها و شرکت های دنیا جهت تامین شغل فارغ التحصیلان خود قرار داد دارد. به علاوه بسیاری از فعالیت ها برای دانشجویان رایگان می باشد.

دانشگاه کولتور استانبول: این دانشگاه خصوصی در سال 1997 تاسیس شد و امروز در زمینه تحقیقات آموزشی و علوم شناخته شده است و خدمات آموزشی بسیاری در مقطع فوق لیسانس ارائه داده و دارای مراکز تحقیقاتی بسیار می باشد. این دانشگاه دارای 16000 دانشجو و 80 قرارداد بین المللی به علاوه 20 رشته و 13 دوره فوق لیسانس می باشد.

دانشگاه قدیر هاز: این دانشگاه در سال 1997 در بخش اروپایی استانبول تاسیس شد و در میان 100 دانشگاه برتر ترکیه و 3000 دانشگاه برتر دنیا جای دارد. دانشگاه قدیرهاز با دانشکده های مهندسی، علوم طبیعی، اقتصاد، علوم مدیریتی، ارتباطات، حقوق و هنر های تجسمی، به علاوه تعدادی مدرسه فنی حرفه ای، در تلاش است تا در صدر زمینه فرهنگی و آموزشی در ترکیه تبدیل شود و مایل است تا به عنوان مرکز بین المللی تحقیقات و توسعه علوم فعالیت کند.

تحصیل دکترا در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

تحصیل دکترا در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

تحصیل دکترا در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

بیش از یک روش برای پذیرش در دوره دکترا وجود دارد. یا می توانید برای دوره دکترا داوطلب شوید یا می توانید برای سرمایه گذاری و تامین وجوه لازم خارجی درخواست دهید و یا می توانید برای UiO یا در هر جای دیگری کار کنید. در هر صورت بایستی برای دوره دانشجویی دانشکده پزشکی درخواست پذیرش بدهید، در حالی که هزینه لازم آن را تامین می کنید.

درخواست برای بورسیه تحصیلی تحقیقی( فلوشیپ) در دانشکده داروسازی

دوره دکترا با موضوع تحقیق و پروژه ها با واحدهای اصلی در ارتباط است که آن کالج و موسسه با مهلت مقرر برای درخواست اعلام میکند.

در مورد دوره داروسازی

این دوره به منظور ارائه مراحل ابتدایی در تحقیق علمی در حوزه علوم پزشکی و بهداشت می باشد و به منظور دربرگیری این پروسه از اساس بر داروسازی بالینی تکمیل شده است. این مرحله برای فارغ تحصیل شدن از یک دوره پنج ساله تحصیلات تکمیلی (دوره لیسانس) در علوم پزشکی و بهداشت در درجه اول اهمیت قرار دارد. این دوره تحصیلی شامل سخنرانی های علمی تئوری سطح پیشرفته در مورد علم ساختن دارو و خواص و کاربردهای دارو، بیوشیمی، سم شناسی دارویی و تکنولوژی دارویی و گردش های بالینی به همراه ارائه تحقیقات و نتایج آن ها می باشد.

این دوره طیف وسیعی از دانش و آگاهی، مهارت و منابع را در اختیار دانشجویان می گذارد تا به عنوان یک کارورز داروسازی بالینی به طور موثر عمل نماید و چگونگی کاربرد داروها و مراقبت های دارویی را فرا گیرند. این دوره در داروشناسی بالینی دانشجویان را قادر می سازد تا دانش و آگاهی و مهارت لازم در جهت ارزیابی ایمنی و ثمربخشی داروها برای انسان را بدست آورند.

دارو

به منظور کسب مدرک دکترا یا پی اچ دی به دو تا چهار سال تحصیل پس از دوره کارشناسی ارشد و فوق لیسانس و آمادگی برای دوره دکترا در علوم پزشکی نیاز دارید.

شرایط اخذ پذیرش پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

دانشجویانی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند، دوره تحصیلی چهارسال اول را در دانشگاه می گذراند و سپس دوره دستیاری را در بیمارستان یا با برگزاری کلاس ها یا بدون کلاس ها تمام می کنند و به عنوان کارورز ماهر و باتجربه ای مشغول می شود که از شش سال تحصیلی، دو سال را به صورت عملی کار کرده است، می تواند فرصت شغلی به منظور توسعه مهارت های فعال خود پیدا کند. دانشجویانی که از دانشکده پزشکی فارغ تحصیل می شوند می توانند حوزه تخصصی خود را انتخاب کنند و امتحان ها را به منظور کسب تخصص در پزشکی بگذرانند و ناچار به تکمیل دوره تحصیلی خود به منظور متخصص شدن در یک حوزه پزشکی مانند متخصص کلیه و مجاری ادرار یا متخصص مغز و اعصاب یا غیره هستند. همه دانشجویان مشغول به کار در صنعت دارویی و پزشکی در کشور ترکیه از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

به منظور پذیرش در این گروه دانشگاه ها، گذراندن دوره دبیرستان رایج ترین و اساسی ترین شرط ورود می باشد و دانشجویانی که توسط این دانشگاه ها پذیرش می شوند بایستی در آزمون های مهارت زبان خارجی تایید شده توسط دانشگاه قبول شوند و حداقل نمره لازم را کسب نمایند. به طور مثال در اکثر موارد کسب حداقل 60 نمره از امتحان زبان خارجی(YDS) برای این دانشگاه ها، از جمله دوره هایی در زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل علوم پزشکی در ترکیه به غیر از تحصیل پزشکی به دو دوره دو ساله تحصیلی فوق دیپلم یا چهار تا پنج سال دوره لیسانس تقسیم می شود. بسیاری از دوره های تحصیلی فوق دیپلم فرصت ادامه تحصیل در دوره لیسانس را بلافاصله پس از فارغ تحصیلی بدون فوت وقت به دانشجویان ارائه می دهند. دانشجویانی که دوره لیسانس خود را گذرانده باشند می توانند تحصیلات خود را در دوره فوق لیسانس ادامه دهند که سطح علمی بیشتری دارد. دوره تحصیلات فوق لیسانس در ترکیه دو نوع است، دوره تحصیلی فوق لیسانس با پایان نامه و تز و بدون پایان نامه و تز.

دوره تحصیلی بدون پایان نامه و تز بیشتر بر پایه صنعت است تا علم و برای افرادی است که عمدتا به صورت حرفه ای مشغول کار می باشند. دانشجویانی که مدرک تحصیلی فوق لیسانس بدون پایان نامه را دریافت می کنند افرادی هستند که به دنبال کارهای صنعتی هستند و این امر برای دانشجویانی که خواستار ادامه تحصیلات در دوره دکترا هستند و علاقمند به کارهای علمی می باشند، مناسب نمی باشد.

در دوره تحصیلی فوق لیسانس بدون پایان نامه، دانشجویان با ارائه پروژه ها و نه ارائه پایان نامه فارغ تحصیل می شوند. دوره تحصیلی فوق لیسانس با پایان نامه در ترکیه معمولا دو سال طول می کشد، یک سال برای گذراندن دوره تحصیلی و یک سال برای آماده سازی پایان نامه است. دوره تحصیلی فوق لیسانس بدون پایان نامه معمولا دو سال طول می کشد، یک سال برای گذراندن دوره تحصیلی و یک سال برای ارائه پروژه است. دانشجویانی که دوره تحصیلی فوق لیسانس خود را تمام می کنند، می توانند با ثبت نام برای دوره های دکترا به برنامه ها و طرح های علمی شغلی خود ادامه دهند.

خدمات بهداشتی در ترکیه

اگر به همه خدمات بهداشتی در کشور خود دسترسی داشتید، در بزرگترین شهرهای ترکیه نیز دسترسی خواهید داشت و انتظار می رود که کیفیت این خدمات به طور گسترده ای براساس پزشک ها متفاوت باشد.

داروخانه ها در ترکیه به طور گسترده ای در دسترس می باشند، زیرا فرهنگ داروخانه داری مردم ترکیه با آنچه در کشور خود دیده اید بسیار متفاوت است. اول از همه اینکه بسیاری از داروخانه های ترکیه ای داروهایی را بدون نسخه پزشک ارائه می دهند که فقط پزشک های کشورهای دیگر آن نسخه ها را نوشته باشند. علاوه بر این داروخانه های بزرگ ممکن است واکسن ها و دیگر خدمات دارویی اساسی را ارائه دهند.

خدمات بهداشتی در ترکیه

خدمات بهداشتی در ترکیه

به طور کلی وقتی در ترکیه زندگی می کنید مشکلی در دریافت هر داروی مورد نیاز ندارید. اگر یک داروخانه ترکیه ای یک نوع خاص از دارویی را نداشته باشد، به احتمال زیاد می تواند آن را برای شما حتی از خارج از کشور سفارش دهد.

در حالی که در شهرهای بزرگ همه داروخانه ها 24 ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند، در شهرهای کوچک و روستاها، یک داروساز، تعیین و گماشته می شود تا 24 ساعت شبانه روز کشیک و آماده باش باشد. معمولا نشانه و علامتی در خارج از داروخانه های محلی وجود دارد که نشان دهنده کشیک و آماده باش می باشد. در شهرهای کوچکتر ممکن است یک علامت وجود داشته باشد.

دارو در ترکیه 

ترکیه مرکز قرص و دارو است. اگر پزشکی در هر ویزیت برای شما سه یا چهار نسخه نوشت اصلا تعجب نکنید. هنگامی متعجب شوید که حداقل یک نسخه بگیرید، حتی اگر رسما بیماری شما را تشخیص نداده باشد. دو دلیل برای این کار وجود دارد: یکی این که در فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه مردم اعتقاد زیادی به درمان دارویی دارند و دیگر اینکه شرکت های دارویی با آگاهی از این موضوع با پرداخت هزینه بیشتر به پزشکان آن ها را به تجویز داروی بیشتر ترغیب می کنند. مخصوصا پزشکان محلی با درآمد کم ممکن است آماده انجام این مورد دوم باشند.

همه توصیه های دارویی داروسازها را در ظاهر امر قبول نکنید. داروسازها با صلاحیت هستند، اما اغلب تلاش می کنند تا گران ترین داروهای موجود در بازار را به افراد خارجی بفروشند.از آنجا که بیشتر دارندگان بیمه کمتر از 20% هزینه های داروی خود را می پردازند، اگر شما چندین نسخه را پر کنید، به این پول اضافه می شود. همواره نسخه خود را از نظر داروهای ژنریک بررسی نمائید، همان کاری که در کشور خود انجام می دادید.

دندانپزشکان در ترکیه

دندانپزشکان در سرتاسر ترکیه در دسترس می باشند. بیشتر آن ها ماهر و ورزیده هستند اما انواع سطحی تر و کم سوادتر آن ها گاهی اوقات دندانپزشکی را به صورت تجربی و مشاهده ای فرا گرفته اند. جدا از موضوع بهداشت دهان و دندان (دیگر به درد آن اشاره ای نمی کنیم) به جای صرفه جویی مالی و انجام سرسری کارهای دندانپزشکی توسط این دندانپزشکان تجربی، به نزد یک دندانپزشک با مهارت و با صلاحیت بروید. به احتمال زیاد مراقبت های دهان و دندان در ترکیه ارزان تر از کشور شما است. سفارت آمریکا فهرستی از دندانپزشکان با زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار می دهد. این فهرست مدارک تایید صلاحیت و توانایی و مهارت مرتبط را خاطر نشان می کند.

چشم پزشکان در ترکیه

بسیاری از افراد خارجی که در “تعطیلات پزشکی” به ترکیه می آیند برای معالجه های چشم پزشکی به این کشور می آیند. این کشور در تخصص جراحی لیزر معروف است، تا حدی که در حال حاضر جراحان لیزیک ترکیه ای در حال آموزش چشم پزشکان در کشورهای دیگر جهان هستند.

هزینه تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

هزینه تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

هزینه تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه

دوره لیسانس پزشکی دانشگاه التین باش استانبول: این دوره لیسانس پزشکی یک برنامه تحصیلی شش ساله تمام وقت با شهریه سالانه 22.046 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس پزشکی دانشگاه اوکان: شهریه سالانه دانشجویان خارجی تقریبا 19401 یورو می باشد و این دوره تحصیلی شامل شش سال تمام وقت می باشد.

دوره لیسانس دندانپزشکی دانشگاه اوکان: این دوره تحصیلی پنج ساله تمام وقت با شهریه سالانه در حدود 16755 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس داروسازی دانشگاه یدی تپه: این دوره تحصیلی شامل پنج سال تمام وقت برای دانشجویان خارجی می باشد که که شهریه یک سال آن در حدود 16.314 یورو می باشد.

دوره لیسانس داروسازی دانشگاه التین باش استانبول: این دوره تحصیلی یک دوره تمام وقت می باشد که بیشتر از یک دوره پنج ساله طول می کشد. شهریه سالانه این دوره در حدود 13228 یورو برای دانشجویان خارجی است.

دوره لیسانس پزشکی دانشگاه نیر ایست: این دانشگاه یک دوره شش ساله تمام وقت را با شهریه حدود 12600 یورو برای هر سال به دانشجویان خارجی ارائه می دهد.

دوره لیسانس زیست شناسی مولکولی و ژنتیک دانشگاه کوک: طول مدت این دوره چهار- سال تمام- وقت می باشد و شهریه سالانه آن در حدود 12060 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس دندانپزشکی دانشگاه نیرایست: این دوره تحصیلی شامل پنج سال تمام وقت با شهریه سالانه 11600 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس مهندسی پزشکی و ژنتیک دانشگاه یدی تپه: این دوره تحصیلی شامل یک دوره چهار ساله تمام وقت با شهریه سالانه 11023 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس داروسازی دانشگاه نیر ایست: این دوره تحصیلی شامل یک دوره پنج ساله تمام وقت و شهریه سالانه در حدود 8600 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس دامپزشکی دانشگاه نیر ایست: این دوره برای دانشجویان خارجی شامل یک دوره پنج ساله تمام وقت با شهریه سالانه در حدود 8600 یورو می باشد.

دوره لیسانس پزشکی دانشگاه اوندوکوز ماییس: این دوره تحصیلی شامل یک دوره شش ساله تمام- وقت با شهریه سالانه 3597 یورو برای دانشجویان خارجی می باشد.

دوره لیسانس دندانپزشکی دانشگاه اوندوکوز ماییس: این دوره تحصیلی تمام وقت برای دانشجویان خارجی در فاصله زمانی سه ساله است و شهریه سالانه آن در حدود 761 یورو می باشد.

تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در ترکیه تاکنون از سمت متقاضیان این رشته ها مورد استقبال بسیار خوبی بوده است، اما تحصیل در ترکیه محدود به این رشته ها نمی باشد و امکان تحصیل در سایر رشته ها در این کشور نیز فراهم است. شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان آماده دادن اطلاعات تکمیلی در این زمینه به شما می باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *