شرایط تحصیل در مدارس مجارستان

برای پذیرش در یک دانشگاه یا کالج در مجارستان، دانش آموزان باید شرایط خاصی را برای ورود داشته باشند. شرایط تحصیل در مدارس مجارستان به طور عمده شامل دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی (برای یک برنامه کارشناسی ارشد)، اثبات مهارت زبان و امتحان ورودی است. هر دو دیپلم و رونویسی از مطالعات قبلی شما باید به زبان مجارستانی یا انگلیسی ترجمه شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزامات و شرایط تحصیل در مدارس مجارستان

آزمون ورودی جهت تحصیل در مجارستان فقط بخشی از شرایط ورود برای برخی دوره های خاص در این کشور است. اگر قبلا آزمون سراسری در کشور خود نداده اید و یا تحصیلات خود را در کشورتان تمام نکرده اید یا دانشجوی اروپایی نیستید، احتمالا باید در یک دوره آمادگی در موسسه ای که علاقه مند هستید قبل از درخواست تحصیلی خود ثبت نام کنید. این دوره ها حدود 2 ترم است و دانشجویان هزینه های تحصیلی را که بستگی به برنامه و موسسه دارند پرداخت می کنند.

دانش آموزان در مجارستان بر اساس مطالعات قبلی خود در هنگام درخواست برای یک محل در یک موسسه عالی رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی بر اساس GPA دانش آموز (میانگین نمره درجه) از مطالعات قبلی و گاهی اوقات تجربه کار در صورت درخواست برای برنامه های خاص انجام می شود.

زبان در مدارس مجارستان

برای برنامه های آموزش و پرورش ارائه شده به زبان های دیگر (زبان آلمانی بسیار معمول است) شرایط خاصی برای مهارت های آلمانی شما وجود دارد. الزامات ورود بسته به مدرسه و برنامه متفاوت خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که دقیقا همان چیزی را که لازم است برای ارائه مدارک آماده کرده باشید. برای برنامه های آموزش انگلیسی زبان در مجارستان، بخشی از امتحان ورودی مهارت های انگلیسی زبان دانش آموزان را ارزیابی می کند.

زبان در مدارس مجارستان

در غیر این صورت، ممکن است از دانش آموزان خواسته شود مدارک را در قالب نمرات آزمون های آیلتس یا TOEF ارائه دهند. حداقل میانگین نمره زبان انگلیسی برای مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد که مدارس مجارستان درخواست می کنند عبارتند از:

مدرک لیسانس

  • بین 5.0 تا 6.0 برای آزمون آیلتس
  • بین 60 تا 80 برای آزمون TOEFL

مدرک کارشناسی ارشد

  • بین 5.5 تا 6.5 در IELTS
  • بین 70 تا 90 در آزمون TOEFL

تحصیل در کشور مجارستان

علاقه مند به تحصیل در مجارستان هستید؟ مجارستان در حال تبدیل شدن به یک کشور محبوب در خارج از کشور است، که توانسته است اعتبار زیادی در طول سال ها به دست آورد و سنت بسیار قوی در علوم و به خصوص پزشکی دارد. مجارستان، در قلب اروپا واقع شده است، سرزمینی با ثروت فرهنگ و تاریخ، تکمیل شده توسط زبان بسیار متفاوت از همسایگان خود می باشد. این کشور در ناحیه کم و مسطح حوزه کارپات با چشم انداز تپه و دشت واقع شده است (مجارستان دارای یکی از بزرگترین چمن زارهای مداوم در اروپا است).

دانشجویان بین المللی در مجارستان

در بیست سال گذشته، بیش از 10،000 دانشجوی بین المللی جهت تحصیلات عالی به مجارستان مراجعه کرده اند. این کشور به ویژه برای مطالعات علوم در زمینه های پزشکی مجارستان، دندانپزشکی و دامپزشکی بسیار محبوب است. مجارستان درجه پزشکی با کیفیت عالی توسط سازمان بهداشت جهانی گرفته است و به طور مستقیم قابل انتقال به هر کشور عضو شهروندی اتحادیه اروپا است. اگر از هزینه تحصیل در مجارستان اطلاعاتی ندارید بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *