مدارس بین المللی مجارستان

مراحل پذیرش و ثبت نام در مدارس بین المللی مجارستان با توجه به هر مدرسه متفاوت است. فضای ثبت نام معمولا محدود است و اولویت با دانش آموزان بر اساس ملیت شان است. هزینه تحصیلات براساس استانداردهای محلی گران است، اما استانداردهای بالا را برای یادگیری فراهم است. این مدارس دارای کلاس های کوچک، امکانات درجه اول و کلاس های فوق برنامه می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان

سیستم تحصیل در مجارستان نسبتا متمرکز است. کلاس های مدرسه معمولا با دوره های پیش دبستانی در سنین 3-7 سالگی شروع می شوند، مدرسه ابتدایی در سن 6 سالگی شروع و تا سن 16 یا 18 سالگی ادامه می یابد. آموزش به زبان مجارستانی است و در میان موضوعات آموزش داده شده یک یا دو زبان خارجی، معمولا انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی نیز است. سه نوع مدرسه در مجارستان متوسطه وجود دارد:

  • Gimnázium: (دانشجویان را برای تحصیلات عالی آماده می کند، حداقل 2 زبان خارجی را آموزش می دهند.)
  • Szakközépiskola (مدرسه فنی حرفه ای، اما همچنین برای تحصیلات عالی آماده می کند.)
  • Szakmunkásképzo Szakiskola: (هنرستان فنی حرفه ای)

آموزش در مدارس بین المللی مجارستان

مدارس بین المللی راه حلی مناسب برای دانشجویان مهاجر (مدیران شرکت های چند ملیتی، کودکان دیپلمات ها، کارکنان سازمان های غیر دولتی) در مجارستان هستند. مدارس بین المللی معمولا برای دانش آموزان بین المللی طراحی شده اند، اما جمعیت محلی نیز می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مدارس از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا آلمان پیروی می کنند.

آموزش در مدارس بین المللی مجارستان

آموزش اولیه ممکن است به هر زبان باشد (و چندین زبان معمولا آموزش داده می شود)، اما معمولا به زبان انگلیسی یا آلمانی است. مدارس، استانداردهای مشابه تحصیل در سراسر جهان را ارائه می دهند. همچنین مدارس مدارک معتبر پذیرفته شده بین المللی مانند مدرک لیسانس بین المللی را ارائه می دهند.

مدارس در مجارستان

امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس مجارستان در دسترس است، اما اکثر مدارس کلاس های روزانه را ارائه می دهند. برخی مدارس بین الملی در بوداپست عبارتند از:

  • مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپست (AISB): یک مدرسه روزانه خصوصی و مستقل با آموزش زبان انگلیسی و برنامه درسی آمریکایی، سنین 3 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی برتانیایی بوداپست: برنامه درسی ملی انگلیسی و مدرک لیسانس بین المللی، سنین 3 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی بریتانیکا بوداپست: قدیمی ترین مدرسه انگلیسی در مجارستان، بر گرفته از برنامه درسی ملی انگلیسی و IGCS، سنین 5 تا 18 سالگی
  • مدرسه انگلیسی بوداپست: بر اساس برنامه درسی ملی انگلیسی و ولز، سنین 4 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی Greater Grace: برنامه درسی مستقل و مسیحی، سنین 3 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی بوداپست: برنامه درسی ملی اصلاح شده انگلیس و ملی مجارستان، سنین 5 تا 14 سالگی

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای مجارستان جهت تحصیل می باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *