هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

یکی از مهم ترین چالش های تحصیل در کشورهای خارجی بررسی هزینه های دانشگاه و زندگی دانشجویی است. قبل از انتخاب کشور مقصد ابتدا راجع به هزینه های موجود در طول دوره تحصیل تحقیق کنید. کشور مجارستان یکی از کشورهای دارای هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی است در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است، اطلاعاتی درارتباط با میزان هزینه خوابگاه های دانشجویی، هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه دانشجویی و هزینه خورد و خوراک در کشور مجارستان در اختیار شما قرار می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان:

یافتن مکانی مناسب برای اقامت بخش مهمی از تحصیل شما در خارج از کشور است. در مورد مسکن دانشجویی در مجارستان گزینه های مختلفی وجود دارد. اکثر دانشگاه های مجارستان دارای خوابگاه هایی هستند که معمولاً ارزانترین گزینه هستند. این خوابگاه ها به طور کلی اتاق های خوبی دارند ، اما همیشه در دسترس دانشجویان بین المللی نیست. شاید استاندارد خوابگاه ها کمی پایین تر از سطح انتظار شما نسبت به زندگیتان در خانه باشد اما زندگی در این محیط های مشترک راهی مناسب برای پیدا کردن دوستان جدید است.

یکی دیگر از گزینه های دیگر برای مسکن دانشجویی در مجارستان ، اجاره یک آپارتمان است ، چه به تنهایی و چه با دوستان. شما همچنین می توانید شرایط های مختلف را انتخاب کنید، به این معنی که یک اتاق تک نفره را در آپارتمان شخص دیگری اجاره می کنید. اجاره آپارتمان های خصوصی بسته به شهر انتخابی (گران ترین بوداپست) و موقعیت های مکانی در داخل شهر (300-600 یورو) در دسترس است. اتاق ها و خانه های اشتراکی به طور طبیعی ارزان تر است.لیست سایت های خوابگاه های دانشجویی معتبر مجارستان که دارای هزینه مناسبی هستند:

Housing Anywhere

این موسسه تمامی شهرهای این کشور را تحت پوشش قرار می دهد. هزینه خوابگاه های این سایت حدود 300 – 200 یورو است.

Study Abroad Apartments

آپارتمان ها و خوابگاه های مناسب با امکاناتی همچون اتاق های لباسشویی، سیستم های کامپیوتری و نزدیکی به محل دانشگاه ها است. هزینه آپارتمان های این موسسه حدود 600 -250 یورو است .

Roomi

آپارتمان ها و خانه های مشترک در این سایت دارای قیمت های مناسبی هستند. در واقع به شما ارزان ترین خانه های مشترک دانشجویی را پیشنهاد می دهد.

4stay

در این سایت می توانید خوابگاه های دانشجویی و خانه های اشتراکی دارای امکانات خوب را به شما معرفی می کند. قیمت این مکان ها مقدارای گران تر است اما تسهیلات خوبی را به شما می دهد.

  • Beroomers
  • University Rooms
  • Homestays
هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان

هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان

در بیشتر اوقات شما می توانید از طریق دانشگاه مورد نظر خود برای یافتن مسکن دانشجویی در مجارستان، کمک بگیرید. آپارتمان ها نیز در روزنامه ها آگهی می زنند. شاید راحت تر باشد، شخصی به زبان مجارستانی وارد است، به شما کمک کند
اگر قصد اجاره آپارتمان دانشجویی در مجارستان را دارید، این را بخاطر بسپارید که ممکن است هنگام امضای قرارداد به میزان دو ماه اجاره، پول پیش نقد نیاز داشته باشید. این مبلغ به عنوان مبلغی برای تضمین عمل می کند که هنگام تخلیه کردن باید این پول به شما برگردانده شود، به شرط آنکه آپارتمان هنوز سالم باشم و به آن خسارتی وارد نکرده باشید.دقت داشته باشید که در هنگام گرفتن خوابگاه باید به امکانات آن توجه کنید. زیرا هر چه میزان بیشتری امکانات را بخواهید باید هزینه بیشتری کنید.

انواع اقامتگاه های دانشجویی و هزینه های آن در مجارستان:

مهم است که شما انواع خوابگاه های موجود در مجارستان را بشناسید و بدانید که بابت هر نوع از محل های اسکان دانشجویی چقدر باید هزینه کنید. در زیر شرحی از انواع خوابگاه ها و هزینه آن ها در مجارستان را می توانید بخوانید.

خوابگاه های خصوصی

خوابگاه ها تقریباً برای هر نوع نیاز دانشجویی وجود دارند. تعداد زیادی خوابگاه در مجارستان به ویژه در نزدیکی دانشگاه ها یافت می شود. در این خوابگاه ها می توانید یک اتاق یا تخت خواب تهیه کنید. این اتاق ها نیازهای اساسی شما را مانند پنکه، کمد، چراغ برطرف می کنند. اگر بیشتر هزینه کنید می توانید اتاقی با تهویه هوا، بخاری، میز و تختخواب برای خود تهیه کنید. بسته به امکانات، خوابگاه های خصوصی از 200 یورو تا 300 یورو در ماه هزینه می کنند.

آپارتمان های دانشجویی

آپارتمان های دانشجویی می توانند اقامتگاه های مستقلی را برای شما فراهم کنند. اگر می خواهید بدون هیچ گونه قانون و محدودیتی زندگی کنید، این بهترین گزینه برای شما خواهد بود. دانش آموزان در آپارتمان ها امکاناتی ندارند و باید همه وسایل زندگی را خودشان فراهم کنند. می توانید یک اتاق اشتراکی بگیرید و یا یک تخت را برای خود اجاره کنید. در آپارتمان یک آشپزخانه نیز خواهید داشت تا بتوانید خودتان آشپزی کنید. آشپزخانه ها معمولاً در خوابگاه های دانشجویی در دسترس نیست. یک آپارتمان در بوداپست، پایتخت مجارستان، 250 یورو در ماه هزینه دارد.

خوابگاههای پردیس

دانشگاه همچنین اقامتگاه مخصوص دانشجویان خود را فراهم می کند. این خوابگاهها معمولاً در داخل محوطه دانشگاه هستند که باعث می شود هر دانشجو به راحتی قابل دسترسی باشد. در بیشتر مواقع شما حتی به خارج از دانشگاه احتیاج به حمل و نقل نخواهید داشت. این خوابگاه ها همچنین امنیت را برای دانشجویان فراهم می کند، بنابراین خوابگاه های داخل دانشگاه به ویژه به زنان توصیه می شود. ابتدا باید برای اقامت در دانشگاه اقدام کنید. در آنجا امکاناتی از جمله خشکشویی، اینترنت و اتاق تلویزیون به دانشجویان داده می شود. معمولاً دو تا سه دانش آموز در یک اتاق اقامت دارند. هر دانشجویی باید حدود 200 یورو در ماه بپردازد.

هزینه خورد و خوراک دانشجویی در مجارستان:

یکی از هزینه های پرچالش در دوران دانشجویی، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان و مبالغی است که صرف خورد و خوراک می کنید. باید در نظر داشته باشید که این هزینه به بودجه ماهانه شما نیز بستگی دارد. حال به جزییات میزان مبالغ مورد نیاز برای خورد و خوراک می پردازیم:

  • منوی اصلی ناهار (شامل نوشیدنی) : 6 دلار
  • وعده های غذایی کوچک همچون کافه: 5 دلار
  • 500 گرم سینه مرغ: 3 دلار
  • یک لیتر شیر پر چرب: 1.5 دلار
  • 12 عدد تخم مرغ بزرگ: 3.5 دلار
  • یک کیلوگرم (2 پیمانه) گوجه فرنگی: 3 دلار
  • 500 گرم پنیر محلی: 3 دلار
  • یک کیلو گرم سیب: 1.5 دلار
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 1.2 دلار
  • 0.5 لیتر آبجو در سوپر مارکت: 1.3 دلار
  • یک بطری شراب سفره قرمز:3 دلار
  • دو لیتر کوکا کولا : 2 دلار

برای آگاهی از هزینه های دیگر نیز می توانید با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد تماس حاصل کنید.

هزینه حمل و نقل دانشجویی در مجارستان:

هزینه حمل و نقل از دیگر هزینه های مهم برای دانشجویان است که باید در بودجه ماهانه خود جایی برای آن در نظر بگیرند. در این بخش به هزینه های حمل و نقل عمومی و خصوصی برای دانشجویان می پردازیم. شما می توانید بلیط های تک را بخرید یا یک کارت مسافرتی برای مدت زمانی طولانی تر داشته باشید.هزینه بلیط تنها حدود 1.2 یورو و یا 1.7 یورو در صورت خریداری از راننده ها در برخی خطوط می باشد. هربار که سوار وسیله نقلیه جدید می شوید باید کارت بلیط خود را شارژ کنید. جابه جایی با این بلیط فقط از طریق خطوط مترو مجاز است. جدا از مترو، جابه جایی بین خطوط (به عنوان مثال از یک تراموا به تراموا، یک تراموا به اتوبوس، اتوبوس به اتوبوس و غیره) نیاز به یک بلیط جدید دارید.در برخی از اتوبوس ها و ترامواها در مرکز شهر می توانید بلیط های تکی را از رانندگان خریداری کنید. آنها کمی گران تر از بلیط هایی که از قبل خریداری شده اند، 2 تا 3 یورو هستند و فقط با Forints مجارستانی می توانید پرداخت کنید. سعی کنید همیشه پول خورد داشته باشید زیرا رانندگان نمی توانند از شما اسکناس بگیرند.

هزینه بیمه دانشجویی در مجارستان:

کمک های اولیه و مراقبت های پزشکی ضروری برای خارجی ها رایگان است، در موارد دیگر مجبورید هزینه درمان را بپردازید. براساس توافق نامه های خاص طرفین اینگونه موافقت نامه ها حق داشتن طیف وسیعی از خدمات مراقبت های بهداشتی را به صورت متقابل برای اتباع خود در طول اقامت در این کشورها فراهم می کنند.در مورد اتباع خارجی که به تحصیل در مجارستان می پردازند، حق داشتن خدمات درمانی در مجارستان برای آن دسته از دانشجویانی که تحصیلات خود را تمام وقت در یک موسسه آموزش متوسطه یا عالی ادامه می دهند محدود است و وضعیت بیمه دانشجویی این افراد براساس توافق نامه بین المللی یا کمک هزینه تحصیلی است. هزینه بیمه دانشجویی افراد 30 تا 60 یورو ماهانه است.

هزینه بیمه دانشجویی در مجارستان

هزینه بیمه دانشجویی در مجارستان

با بررسی هزینه های مختلف در طول دوره دانشجویی در مجارستان در می یابید که میزان پولی که برای تحصیل در یک کشور اروپایی همچون مجارستان باید پرداخت کنید مقرون به صرفه است و شما می توانید از تحصیل در یک کشور پیشرفته با هزینه های پایین لذت ببرید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با مهاجرت تحصیلی کشور مجارستان با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

1- آیا زندگی دانشجویی در مجارستان گران است؟ هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. پایتخت کشور مجارستان، بوداپست با رتبه 164 از 209 شهر در میزان زیاد بودن هزینه های زندگی قرار گرفت و این کشور به مراتب از لندن و پاریس ارزانتر است اما گران تر از شهرهای ورشو و بخارست قرار داد.

2- هزینه وعده های غذایی در مجارستان چقدر است؟ در حالی که قیمت وعده های غذایی در مجارستان می تواند متغیر باشد، میانگین هزینه غذا در مجارستان روزانه 16 دلار است. یک وعده غذایی در هنگام ناهار در مجارستان برای هر فرد حدود سه دلار هزینه دارد. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزانتر از ناهار یا شام است.

3- آیا مجارستان مکان مناسبی برای زندگی دانشجویی است؟ مجارستان از هر نظر خیلی ارزان نیست، اما مقصدی است برای افرادی که می خواهند زندگی خوبی در اروپای مرکزی داشته باشند. هرکسی که از یک شهر با اندازه ای مشابه اروپا، آمریکای شمالی یا استرالیا به بوداپست نقل مکان می کند، می تواند به دلیل کم هزینه بودن زندگی در مجارستان، هزینه های خود را به نصف کاهش دهد.

4- هزینه حمل و نقل دانشجویی چگونه است؟ حمل و نقل دانشجویی در بوداپست بسیار مقرون به صرفه است. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای هر بلیط روزانه 2 تا 4 دلار است.

5- هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان به چه صورت است؟ خوابگاه های دانشجویی در کشور مجارستان دارای قیمت های متفاوتی بسته به میزان تسهیلات و تجهیزات مختلف، است. اما به طور میانگین حدود 150 تا 350 یورو هزینه می برد.

6- خوابگاه های دانشجویی با امکانات متوسط قیمت مناسبی دارند؟ خوابگاه های دانشجویی در مجارستان دارای قیمت های متفاوتی است اما یک خوابگاه با امکانات متوسط حدود 200 یورو می باشد.

7- آیا خانه های دانشجویی مجارستان قیمت مناسبی دارد؟ خوابگاه های دانشجویی نسبت به خانه های دانشجویی مقرون به صرفه تر هستند اما این خانه ها با توججه به امکاناتشان قیمت ها متفاوتی از 600 – 300 یورو دارند.

8- بیمه دانشجویی در کشور مجارستان چقدر هزینه دارد؟ هزینه بیمه دانشجویی در این کشور برای بعضی موارد پزشکی ماهیانه 60 – 30 یورو می شود. اما برای فوریت های پزشکی و اورژانس نیاز به پرداخت پول نیست.

9- کدام شهر کشور مجارستان برای زندگی دانشجویی گران تر است؟ مرکز کشور مجارستان یعنی بوداپست از گرانترین شهرهای دانشجوی است که نیاز به بودجه زیادی برای زندگی دارد.

10- هزینه تحصیل کشور مجارستان چقدر است؟ هزینه تحصیل در این کشور در رشته های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین برای رشته های علوم انسانی و مهندسی 5000 – 2000 یورو سالیانه و برای رشته های پزشکی حدود 8000 یورو هزینه دارد.

11- هزینه ویزای دانشجویی مجارستان چقدر است ؟ هزینه ویزای دانشجویی در کشور مجارستان 60 یورو می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *