تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان

تحصیلات در هر مقطعی و در هر شاخه ای دارای شرایط ویژه است. به عبارتی برای شروع تحصیلات یا ادامه تحصیلات در مقاطع مختلف لازم است تا به بررسی قوانین و مقررات در این باره پرداخت. مدارس بسیاری هم با شرایط مختلف در سراسر دنیا وجود دارند که می توان به عنوان روند تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار داد. بسیاری از کشور ها نیز دارای مدارس بین المللی خاصی هستند که به واسطه آن ها دانش آموزان می توانند سطح خاصی از یادگیری را تجربه نمایند. مدارس بین المللی با جذابیت بالایی که دارند خانواده های بسیاری را به سمت خود کشانده اند. در این مقاله نیز هدف ما بررسی دقیق روند تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به مجارستان می توان از راه ها و روند های مختلفی اقدام نمود. شما می توانید با توجه به شرایط و روند مهاجرتی خود، یکی از این راه ها را برگزینید. از این رو می توانید برای مهاجرت به مجارستان از روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی به مجارستان، مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به مجارستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در مجارستان، مهاجرت از طریق ازدواج در مجارستان و … اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با روش های مهاجرتی به این کشور می توانید به متخصصان و مشاوران گروه وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان

در کشور مجارستان همانند کشور های دیگر مدارس بسیاری وجود دارد که دانش آموزان برای ادامه تحصیلات خود یا شروع تحصیلات خود به این مدارس مراجعه می کنند. اما در این کشور تعداد زیادی از مدارس بین المللی هم دیده می شوند. تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که خانواده های دانش آموزان باید قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام از آن ها اطلاع داشته باشند.

البته تحصیل در مجارستان صرفا با تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان نخواهد بود و می توان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان اقدام نمود. به طور مثال می توان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و یا تحصیل داروسازی در مجارستان اقدام نمود. علاوه بر مهاجرت تحصیلی اما می توان با روش های دیگری همچون کار در مجارستان و اخذ ویزای کاری مجارستان هم اقدام نمود. یا این که شما می توانید با سرمایه گذاری در مجارستان به طور مثال خرید ملک در مجارستان یا ثبت شرکت در مجارستان هم اقدام نمایید.

اما دقت داشته باشید که بعضی از مدارس برنامه های درسی آمریکا یا انگلیس را با برنامه های انگلیسی زبان خود پیش می برند. این در حالی است که در مجارستان برخی دیگر تحت سیستم آموزشی فرانسه یا آلمان (یا اسپانیایی یا روسی … و غیره) تنظیم می شوند. مدارس بین المللی یا دو زبانه این مدرسه شامل مهد کودک ها ، مدارس ابتدایی و متوسطه (دبیرستان) می باشد. البته شما می توانید برای آمادگی ورود به دانشگاه از کالج های بین المللی هم شروع کنید. 

سیستم تحصیلی در مجارستان

سیستم مدارس در مجارستان نسبتاً غیرمتمرکز است. کلاسهای مدرسه معمولاً با پیش دبستانی و از سنین سه تا هفت سال شروع می شود. مدرسه ابتدایی در سن شش سالگی شروع می شود و این روند تا سن شانزده سالگی ادامه دارد. در مدارس عموما آموزش به زبان مجارستانی است و از بین دروس تدریس شده یک یا دو زبان خارجی است که معمولاً انگلیسی ، آلمانی یا فرانسوی می باشد. در کشور مجارستان سه نوع مدرسه متوسطه وجود دارد. مدرسه مدل اول با نام گیمنازیوم شناخته می شود و در آن حداقل دو زبان خارجی تدریس می شود.

سیستم تحصیلی در مجارستان

سیستم تحصیلی در مجارستان

در این مداری دانش آموزان برای تحصیلات عالی آماده می شوند. مدل دوم Szakközépiskola می باشد که آموزشگاهی حرفه ای است اما برای تحصیلات عالی هم دانش آموزان را آماده می کند. مدل سوم که با نام Szakmunkásképzo Szakiskola شناخته می شود، صرفا یک آموزشگاه حرفه ای است. دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه در امتحانات پایان تحصیلات خود که با عنوان Matura یا érettségi bizonyitvány شناخته می شود شرکت می کنند. با توجه به بررسی این سیستم های تحصیلی لازم است تا به ارائه شرایط مربوط به مدارس بین المللی در این کشور بپردازیم. 

بررسی تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان

مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسبی برای فرزندان مهاجران به مجارستان باشند. در این مدارس ممکن است که دانش آموزان مجارستانی هم حضور داشته باشند. در واقع فضای این مدارس برای دانش آموزان بین المللی آماده می شود. مدارس از یک الگوی برنامه درسی از ایالات متحده ، انگلستان یا آلمان پیروی می کنند. آموزش ابتدایی ممکن است به هر زبانی باشد. معمولاً به زبان انگلیسی یا آلمانی است.

مدارس استاندارد های مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می دهند و انتقال آسان بین مدارس را در فرانسه یا ویتنام فراهم می كنند. مدارس همچنین اعتبار سنجی پذیرفته شده بین المللی را ارائه می دهند. مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. فضا اغلب محدود است و ممکن است دانش آموزان بر اساس ملیت ترجیح داده شوند. شهریه و هزینه تحصیل در مجارستان و در این مدارس نسبت به مدارس محلی گران تر است.

با این وجود باید به این نکته اشاره کرد که این مدارس استاندارد های بالایی را برای یادگیری ارائه می دهند. دارای کلاس های کوچکتر، امکانات درجه یک و فوق برنامه های پیشرفته ای برای دانش آموزان هستند. امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس وجود دارد ، اما بیشتر آن ها فقط کلاس های روزانه را برگزار می کنند. 

مدارس بین المللی مجارستان

در این بخش ار مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مهم ترین مدارس بین المللی مجارستان بپردازیم. مدارس بین المللی در مجارستان، تحت نظارت گروه های مختلفی فعالیت می کنند. به طور مثال انجمن کالج ها و مدارس ایالت های میانی (MSACS) از جمله انجمن های معتبر معتبر در جهان است. علاوه بر آن شورای مدارس بین المللی اروپا (ECIS) یک شبکه مشارکتی است که ایده آل ها و بهترین روش های آموزش بین المللی را ترویج می کند.

انجمن مدارس اروپای مرکزی و شرقی (CEESA) فعالیت های متنوعی را حمایت می کند. فعالیت های دانش آموزی شامل جشنواره هنرهای فرهنگی ، انواع جشن ها و ورزش ها و موارد دیگر است. اما در ادامه ببینیم مهم ترین مدارس بین المللی این کشور برای تحصیل دانش آموزان کدام هستند؟! ما برخی از این مدارس معروف را برای شما معرفی می کنیم. 


مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپست (AISB)

این مدرسه در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه میلادی توسط سفارت ایالات متحده برای کارمندان این سفارت و بچه های آن ها تاسیس شد. این مدرسه توسط CoIS ، IBO و MSACS و یکی از اعضای CEESA و ECIS معتبر شناخته شده است. مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپست در واقع یک مدرسیه روزانه مشارکتی خصوصی با آموزش های به زبان انگلیسی و برنامه درسی آمریکایی تا کلاس دوازدهم است.

این مدرسه در شهر بوداپست مرکز کشور مجارستان واقع شده است. دقت داشته باشید که هزینه تحصیل در این مدرسه را باید از مدیریت این مجموعه جویا شوید. همچنین می‌توانید به وبسایت اصلی آن نیز مراجعه کنید.

مدرسه بین المللی بریتانیکا

قدیمی ترین مدرسه بریتانیایی در مجارستان ، از برنامه درسی ملی انگلیس (KS 1،2،3،4) پیروی می کند و دانش آموزان را برای نشستن در سطح IGCSE ، AS و A2 آماده می کند. دانش آموزان در سنین سه تا شش ساله در حال حاضر زبان فرانسه می خوانند ، در حالی که دانش آموزان در دوره متوسطه فرصت تحصیل به زبان های مختلف فرانسه ، آلمانی یا اسپانیایی را دارند.

این مدرسه بین المللی در بوداپست مجارستان واقع شده است. هزینه تحصیل در این مدرسیه بین المللی در مجارستان در هر سال بین دو میلیون و ششصد و بیست و چهار هزار فورینت تا سه میلیون و پانصد و شصت و سه هزار فورینت مجارستان می باشد. 

مدرسه بین المللی Greater Grace 

یک مدرسه مقدماتی انگلیسی زبان ، بین المللی و خصوصی با کلاس هایی از کودکستان تا کلاس دوازدهم می باشد. در واقع دانش آموزان در این مدرسه می توانند در تمام مقاطع تا مقطع دوازدهم مشغول به تحصیل شوند. نحصیل در این مدرسه عموما بر پایه کتاب دینی مسیحیت است.

این مدرسه بین المللی در بوداپست مجارستان قرار دارد. هزینه تحصیل در این مدرسه بین المللی بین یک میلیون و سیصد و شصت هزار است. حداکثر این مفدار نیز سیصد فورینت مجارستان تا سه میلیون و پانصد و پنجاه فورینت مجارستان می باشد. دقت کنید که برای دانش آموزان و خانواده ها هزینه زندگی در مجارستان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید تمام جوانب سنجیده شود. 

مدرسه بین المللی بوداپست

در مدرسه بین المللی بوداپست آموزش بین المللی و متوسط ​​انگلیسی برای کودکان از پنج تا چهارده سال در دسترس می باشد. در این مدرسه برنامه های تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی انگلیس است. این امر با اصلاحاتی برای پاسخگویی به نیاز های یک پایگاه دانش آموزی بین المللی صورت می‌گیرد.

مدرسه بین المللی بوداپست توسط وزارت آموزش و پرورش معتبر است و از استاندارد های ISO برخوردار است. در کنار این برنامه، مدرسه همچنین دو برنامه دو زبانه را هم برای دانش آموزان اجرا می کند. هزینه تحصیل، بین نه هزار و چهارصد تا ده هزار و نهصد یورو در سال می باشد. 

مدرسه بین المللی SEK بوداپست

یک مدرسه روزانه خصوصی سه زبانه (مجارستانی ، انگلیسی و اسپانیایی) ، همراه با برنامه های آموزشی چالش برانگیز ملی و بین المللی به کودکان مجارستانی و بین المللی بهترین امکانات را ارائه می دهد. برای اطلاع از هزینه های تحصیل در مدرسه بین المللی سک بوداپست مجارستان باید اطلاعات را از مدیران مجموعه یا از وب سایت مجموعه کسب کنید. 

مدرسه بین المللی انگلیس بوداپست

مدرسه بین المللی انگلیس بوداپست آموزش های خود را به زبان انگلیسی و با برنامه درسیملی انگلیس ارائه می دهد. این مدرسه در عین حال یک برنامه تحصلی به زبان مجاری را برای سایریان ارائه می دهد. این مدرسه توسط CoBIS و ECIS معتبر شناخته شده است. برای کسب اطلاعات در ارتباط با هزینه های شهریه این مدرسه، به وب سایت مدرسه مراجعه نمایید. 

مدرسه متوسطه فنی دو زبانه Egressy Gábor

این مدرسه یعنی مدرسه متوسطه فنی دو زبانه Egressy Gábor یک مدرسه دو زبانه انگلیسی مجارستانی است که صرفا مقاطع نهم تا دوازدهم را ارائه می دهد. در مقاطع نهم و دهم تدریس براساس برنامه درسی ملی با آموزش حرفه ای همراه است. با این حال دانش آموزان در مقاطع یازدهم و دوازدهم برای آزمون های سراسری آماده می شوند. 

مدرسه متوسطه فنی دو زبانه Egressy Gábor

مدرسه متوسطه فنی دو زبانه Egressy Gábor

مدرسه چینی و فرانسوی در بوداپست

یکی از مدارس بین المللی در بوداپست مجارستان، مدرسه چینی در بوداپست است. این مدرسه دارای یک برنامه درسی دو زبانه (چینی / مجارستانی) با کلاس های انگلیسی است. برای اطلاع از هزینه های تحصیل در این مدرسه باید به مدیریت آن مراجعه نمود. مدرسه فرانسوی در این کشور، دوره ها را با زبان فرانسوی و با برنامه های مورد تایید AEFE ارائه می دهد. البته مدارس دیگری هم در این کشور به عنوان مدارس بین المللی وجود دارد. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان

  1. آیا مجارستان کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله مجارستان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان دارای اعتبار می باشد؟

    بله تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان اعتبار بسیار بالایی دارد و مورد پذیرش موارد و ارگان های مختلف است.

  3. آيا تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان رایگان است؟

    خیر تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان همراه با هزینه ها و شهریه های تحصیل می باشد.

  4. تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان عموما به چه زبان هایی است؟

    تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان عموما به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اتریش و … می باشد.

  5. آيا تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان استاندارد های لازم را دارد؟

    بله تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان همراه با امکانات درجه یک و فوق برنامه های پیشرفته و سایر امکانات می باشد.

  6. کدام مدارس در مجارستان بین المللی هستند؟

    برخی از این مدارس عبازتند از: مدرسه بین المللی SEK، مدرسه بین المللی بریتانیایی، مدرسه آمریکایی، مدرسه بین المللی بوداپست و … .

  7. آيا تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان برای مجارستانی ها امکان پذیر است؟

    بله تحصیل در این مدارس برای همه امکان پذیر است.

  8. هزینه تحصیل در مدرسه بین المللی بوداپست چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این مدرسه بین نه هزار و چهارصد تا ده هزار و نهصد یورو در سال می باشد. 

  9. آیا تحصیل در مدارس بین المللی مجارستان به زبان چینی امکان پذیر است؟

    بله مدرسه بین المللی با این زبان در بوداپست موجود است.

  10. قدیمی ترین مدرسه بریتانیایی مجارستان کدام است؟

    قدیمی ترین مدرسه ، مدرسه بین المللی بریتانیکا می باشد. 

  11. تحصیل در مدرسه بین المللی SEK چند زبانه است؟

    تحصیل در این مدرسه سه زبانه می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *